< Tilbake til oversikten

Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Euroslankerinnen sa for siden:

Åh det er jo bare så bra da! Så flink du har vært:D
Tror nok det er viktig at vi ikke blir utålmodige ja. Det er jo bare helt fantastisk så lenge du går ned, og jeg må jo si at 11 kg på 10 uker er uansett veldig bra og du er 11 kg nærmere målet ditt!!!!

Lykke til videre:)

Jeg har bestilt maten til eurdietten i dag. Så om ikke lenge er jeg på vei jeg og:D :D :D

iadokka sa for siden:

Lykke til, Euroslankerinnen! :blomster:

Takk for det! Blir så inspirert av de bmi tallene dine nederst :blomster:
Åssen får du til å legge dem inn?

iadokka sa for siden:

Kontrollpanel -> Endre signatur. :D

Takker og bukker:D :D

Oh vi har visst samme bmi!!!

iadokka sa for siden:

Hehe, førstemann til mål! :boxing::lol:

jepp jepp let the games begin... hi hi
Tok bilder av kroppen igår for at jeg skulle se forskjellen etter hvert! Må innrømme det var tøft å se seg selv på bilder nå asså!!!!
Har du tatt før og etter bilder?
Å tid er neste gang du veier deg?

iadokka sa for siden:

Jeg har et bilde, synes det får holde. :p Veier meg på lørdager! :)

Jeg veier meg og på lørdag... Har du journal?
Hvor mange kilo gikk du ned sist uke?

iadokka sa for siden:

Ja, har det. Jeg gikk ned 0.5 kg. :)

BiB sa for siden:

Hei, tenkte jeg skulle legge inn en liten presentasjon av meg selv. I likehet med mange andre har jeg sakte men sikkert spist meg inn i sykelig overvekt, tro mot Statens Ernæringsråd, godt hjulpet av Grete Rode, Libra etc. I takt med at kiloene snek seg på ble aktiviteter stadig tyngre for til slutt å utebli mer eller mindre fullstendig.

Jeg har ikke tall på de gangene jeg har forsøkt, og klart å gå ned i vekt for en stund, bare for å fyke rett til værs så snart det rigde kost-regimet ble lagt til side (uten at jeg på noen måte "fråtset").

Første gang jeg merket et skikkelig hopp på vekta var da jeg begynte med p-piller (i 1985), det gav meg 15 kg på 1 år. Da kutta jeg, og har aldri brukt hormonpreparater siden, og det kommer ikke på tale igjen, noen sinne! Siden har vekta økt for begge svangerskapene.

I november bestemte jeg meg for at nok er nok, og startet med Atkins. Senere kom jeg over ketolysekuren, og ligger og vipper mlm disse retningene. Er nok nærmest ketolyse, tror jeg, da. Uansett, på tida fram til nå har jeg gått ned 25 kg (opp 0,4 siste uke, men har mensen så det legger jeg ikke veldig stor vekt på), og det med 4 uker innlagt hvileskjær i jul og påske der målet var å holde vekta.

Med disse minus 25kg har jeg nådd 1/3 på vei mot endelig mål som er totalt minus 75 kg. Da vil jeg veie omlag 70 kg, noe som er mitt mål (og da vil jeg gladelig legge meg under kniven og skjære bort det som er til overs av "dauskinn"). Så, ja, jeg hører definitivt hjemme i dette forumet! Er ikke i tvil om at jeg vil klare det, har mange gode hjelpere, både hjemme, på jobb, blant venner samt en fantastisk fastlege som heier på meg ukentlig.

Har lest mye her på lavkarbo.no, også før jeg registrerte meg. Utrolig bra sted for insiprasjon og opplysning, det og dere har noen "aksjer" i at jeg har lyktes så langt, dere også, HEIA, HEIA og TAKK, TAKK!!!

beste hilsen
meg :heia:

tusta87 sa for siden:

Heisann:)
Jeg er ei jente på 20 år. La drastisk på meg da jeg passerte 12 år.
Nå er jeg oppi 130,2 kg. Så har tatt opp kampen mot kiloene med ketolysekuren. Gått på kuren en uke, og gått ned 3,2 kg så langt. Vil ned til 70 kg med tid. Første målet er på 110 kg.

Carisma sa for siden:

Hei, har du sjekket hormonene dine? den historien hørtes mistenkelig kjent ut nemlig... :rolleyes: Samme skjedde med meg, viste seg at jeg har PCOS og medfølgende insulinresistens....

BiB sa for siden:

Velkommen og lykke til! Vi har samme mål, tror jeg nå veier rundt 120 kg, vet at jeg har gått ned 25 (bare legen min vet start-vekta), og er sikker på at dette skal jeg klare! Vi får ta tida til hjelp, det som kommer på over år forsvinner ikke som dugg for solen på 1-2-3! Men ketolysekuren er bra, jeg er i utrolig god form i forhold til før. Gratulerer med fin start! :)

tusta87 sa for siden:

Så flott! Nei kan jo ikke forsvinne på 1.2-3;)
Greit med noen her inne som har samme målet som meg:rolleyes: Er en lang vei, men jeg skal klare det!! :D:D

BiB sa for siden:

Heia, heia!!:heia:

Nillomien sa for siden:

Dette klarer vi alle sammen=)
Som sagt går det ikke fort.. men nedover iallfall=) og ikke oppover:D

Nannah sa for siden:

Har også 70 kilo som mål...jeg har slanket meg feit..hadde jeg aldrig begynt på grete rohde og libra så ville jeg ikke fått spiseforstyrrelser og jeg ville veid kanske 80 kg.
Nå er spiseforstyrrelsene borte etter mange års slankekutt,men det jeg er livredd nå for att de skal dukke opp igen nå.
Mannen min har tatt av 13 kilo so far....det går ikke like bra m meg..
sliter m ødemer og vekta flyr opp og ned...utrolig frustrerende..får meg til å lengte til libra :S Hadde aldrig problemer med å gå ned i vekt da...
Bläää...gir atkins en sjanse et par uker til...så får vi se om jeg orker
fortsette...depp-depp

BiB sa for siden:

Hei, ikke gi opp:) Du sier du lengter til Libra fordi du da gikk ned i vekt. Av innlegget ditt får jeg like vel følelsen av at det av flere grunner kanskje ikke er løsninga for deg like vel? Jeg synes du sier det så klart sjøl: "Jeg har slanket meg feit" og du forteller videre at du har utviklet spiseforstyrrelse, og nevner Grete R og Libra.

Da jeg starta i november gikk jeg ned mye de 4 første dagene (3 kg på de 9 første dagene, men det var selvsagt mye vann). Så strevde jeg i 2 uker hvor jeg bare gikk ned 1,1 kg, og nå er jeg nettopp ferdig (?) med en måned hvor jeg mer eller mindre har stått stille. Andre uker ligger det mellom 1,5 og 2,2 ned. Kroppen slipper når du får en kombinasjon av proteiner, fett og karbo som er rett for deg, samtidig som du drikker nok. I tillegg har jeg erfart betydninga av å ikke fokusere for hardt på vekta, men heller på å holde meg til den rette kosten for meg og jobbe med selvbildet. Klandring og skyldfølelse fremmer ikke vektnedgang :)

Jeg ønsker deg virkelig lykke til :klem:

Nannah sa for siden:

Du har rett...av erfaring bringer Libra/Grete Rode intet godt med seg...jeg går ned, men går opp alt +litt til som så mange,mange ganger før.
Greit at manstår stille men jeg går plutselig opp 2.5 kg så ned 1 så opp en igen...veldig frustrerende...men jeg antar det er vann..legger som tømmerstokker er et bra tegn på det.Har tatt vandrivende +magnesium i dag fick bare 2 krampe annfall...bra! Kanske magnesium hjelper!!
Blir sjalu på gubben...lol...men glad for han også! Men vi spiser jo det samme!!

BiB sa for siden:

Sørg for vitaminer og mineraler, rådene Torkil gir i boka Ketolyse er bra, gå gjerne på hjemmesiden og se også. Har den siste tiden tat vanndrivende sjøl også, sjøl om disse ketogene diettene i utgangspunktet er vanndrivende. Fikk høyt blodtrykk pga en veldig belastende livssituasjon for tiden, og fikk mye ødemer i den forbindelse. I samråd med legen begynte jeg med pillene, trykk og ødemer redusert, men ikke helt som det skal fortsatt. Ikke gi opp, i alle fall, jeg har kommet meg 1/3 på vei mot målet. Tror ikke jeg er mer enn gjennomsnittlig viljesterk og sånn, så da tror jeg alle kan klare det, lykke til videre! :)

Carisma sa for siden:

Nei, er det ikke frustrerende at det går så mye lettere for menn? Sambo har rast ned snart ti kilo, men jeg står og stanger på halvparten :rolleyes:
MEN, jeg har gått inn to hakk på beltet, han har er på samme hakket fortsatt på tross av vekt-tapet. Så det er da noe :D
Så husk og måle cm i tilllegg til vekt!

BiB sa for siden:

Støtter den!! Har ikke gått ned mer enn ca 1 kg de siste 4 ukene, men 10 cm over "nedre del av magen" (den som henger ned foran og dekker de edlere deler), og det samme over hoftene (når jeg løfter opp hengemagen og måler). Det vil si ca 2 klesstørrelser :D Så ikke gi opp, dere som står og stamper. Spiser vi rett for vår kropp (individuelle løsninger basert på lavkarboprinsippene for de fleste av oss, vil jeg tro?), vil det før eller senere vises, også på vekta. :)

kokkeline sa for siden:

Hei alle her , henger meg på her hos dere , jeg er også en som må ned ihvertfall 30 kg til . Har til nå gått ned 10 ,5 kg og det har gått både opp og ned . Men idag har jeg prøvd en masse sommer klær og hurra kan legge bort 3xl og finne fram 2xl ( er en av dere som siden jeg var 18 år har slanket meg ved "" hjelp av annbefalningene til det berømte ernæringsrådet " )og med resultater som alle her inne vet alt om. Som dere ser jobber jeg også med dette så det kan bli vanskelig noen ganger å fortelle hvorfor jeg spiser som jeg gjør , men med masse allergier blir det lettere for familie ( som har sett hvor syk jeg kan bli ) og andre å forstå hvor for jeg lever sånn. For det har jeg innsett nå at jeg ikke kan gå tilbake til et " vanlig " koshold ,,,,,,,, Lykke til alle dere andre , dere har vært en kjempe støtte for meg i disse ukene jeg har vært her inne og lest mye,,,,

Nicpins sa for siden:

Knallbra sagt, støtter den jeg også ja!
Har spist lavkarbo/ketolyse i tre måneder nå, har gått ned "bare" 10 kilo, men en hel drøss med centimeter både her og der. Har tenkt meg ned omtrent 20 kilo til før jeg gir meg. Håper kroppen er enig med meg.

Så sant, så sant det du sier om individuelle løsninger for alle! Vi er jo alle så forskjellige. Jeg sto bom fast på vekta i fem uker helt i starten av kuren, og var dødsfrustrert pga dette. "Alle andre" gikk jo ned så mye og så fort, liksom... Måtte bare innse at min egen kropp er den som må bestemme farten, så lenge JEG holder meg strengt til kuren/kostholdets overordnede prinsipper.

Nannah sa for siden:

Etter to dager på vanndrivende og magnesium er status 0 kramper og 3 kg ned ...glad så var det vannet som jeg trodde. Skal alikevel prøve og spise enda litt mindre karber10-15...og kutte ut 7up light...
Skal ta vanndrivende hver dag nå...og ja, urinsyragikta er bedre også!! :D

BiB sa for siden:

Så bra!!! Stå på videre :heia:

tusta87 sa for siden:

Har ikke sjekket dem nei.. Men gyn. sa jeg hadde pco og anbefalte vektreduksjon. Prøver å bli gravid.. Men er ikke lett det..

Fru R sa for siden:

Jeg bør vel presentere meg her jeg og...
Ser det er flere som skal ned til det samme som meg her, nemlig 70 kg.
Jeg er veldig glad for at jeg fant dette forumet ! Prøvde meg litt på Atkins for ca 1 år siden , men pga manglende kunnskap osv hold jeg ikke lengre enn ca 2 mnd.

Men nå skal det bli andre boller :D
Jeg føler at jeg har bedre kontroll og kunnskap nå. Og så er det jo veldig kjekt å vite at det er hjelp å få her om det skulle trengs :)

Jeg er egentlig fra østlandet men bosatte meg på osterøy da vi fikk barn.
Er gift med etter min mening, den deiligste og besteste i hele verden :love:

La mye på meg i svangerskapene og de gleder jeg meg til å ta det av + litt til !!

annemo sa for siden:

ja her hører jeg til
har mange kilo å ta av må iallefall ned 40 kg

har sletet med at jeg er kraftig "støtt" men nå er jeg ikke kraftig lengre jeg er fet:mad:
gruer meg veldig til sommeren å lette klær
har nettopp fått påvist pcos - å er på utredning for diverse andre ting.
er sykemeldt pga depresjon, å div helseplager

vi har 3 unger .mannen min støtter meg fult ut,

det var litt om meg

BiB sa for siden:

Velkommen og lykke til :) Dette klarer du, skal du se :D

Lisjpiia sa for siden:

Minus 40... :o Jepp, jeg er med på den.. :rolleyes:

Jeg er 20 år, er 155-160 høy, veier 90 kg (men ser jo at jeg ikke har så mye å klage over egentlig)
Ideal vekten er 52, etter bmi'en å regne. Så jeg setter meg som mål at jeg skal veie rundt om enn 55- 60 kg enn gang itiden :D
Det vill si ca 50 kg muskler og 10 kg fett :p
Men først å fremst, ned 10 kg iløpet av Fase 1 (krysser fingrene)

Jeg er insulinresistent, fikk vite det for ca 2 uker siden.
I dag er min første dag med eurodiett, å det kan jeg si med enn gang, at jeg sliter allerede, men skal prøve å være sterk :o

Sender dere alle en varm klem fra solfylte Nordland ;)

BiB sa for siden:

Hei og velkommen! Det er annerledes i begynnelsen, men hold fokus og se for deg resultatet på sikt så går det bra skal du se :)

Lykke til, solfylt hilsen fra Tromsø

Bobbo sa for siden:

Hei! Jeg er 18år og veide for ca. 2 mnd siden 150kg. Nå har jeg gått ned 8, selv om jeg ikke har vært så veldig disiplinert. Har hatt endel utskeielser, men de skal det bli mye færre av.

nalana sa for siden:

Så flott Bobbo! Lykke til videre!

Fettfrid sa for siden:

Hei!

Jeg skal gå ned minst 30 kilo......og gleder meg til å komme igang!

Vil nok bli en større bidragsyter når jeg har fått redusert noen kilo!

Lykke til alle sammen!

Nicpins sa for siden:

Halløys Fettfrid! :D

HÆHÆHÆÆÆ, DIGGer nick'et ditt, SYYYKT bra funnet på!!!! :D :D :D
Ja, hvis det er sånn at en god latter forlenger livet, så kommer jeg nå til å bli 90 år, minst.

Hehehehe......
Dagens høydare. :p

Velkommen hit, skal bli trivelig å bli kjent med deg!
Ha en smekkandes fin dag! Bare spør hvis det er noe.
Jeg har til nå tatt av 12 kilo på Ketolyse, og skal vel ned en ca 15-17 til, håper jeg.
Har i det siste gått mer over til Skaldeman, etter å ha lest boka hans og funnet ut at
jeg synes det er lettere å "regne ut" hvis jeg bruker hans forholdstall.
Lavkarbo er jaggu tingen sin, for oss som veier MYE og har prøvd "alt" annet, uten resultat.

Hilsen Nic :)

Ugla sa for siden:

Så var det min tur! :geip: Full presentasjon av meg selv ligger under persentasjonstråden, men kortversjonen går ut på at jeg er snart 39, veier nå 118 og har rundt de 75 som mål.

Er så glad for å ha funnet dette informative, støttende og hyggelige forumet, dette trengte jeg virkelig. Har sittet oppe i hele natt og lest, har ikke sovet ett sekund! :wacko:

BiB sa for siden:

Hjertelig velkkommen til deg!!

Beste hilsen BiB

Nivanna sa for siden:

Heisann!

Jeg skal gå ned 43 kg, veier i dag 123 og vil ned til 80.. Da har jeg en bmi litt over 26, så skulle vel kanskje vært nede i 75, men det ser vi den dagen jeg nærmer meg det :)

Er på min første uke, (har smugkikka litt på vekta, vet det er fyfy) og ser ut som jeg går ned litt, skal bli spennende å se den første tiden..

Hyggelig med flere som er samme situasjon, istedenfor de som bare sier : "men, det er jo bare å slanke seg" !

BiB sa for siden:

Hei, velkommen og lykke til!!

beste hilsen BiB

Ingis-37 sa for siden:

Hei :)

Melder meg inn her jeg :cool: har 30 kilo som må av og startet i går! Ser det er utrolig mange flinke slankere her, og blir inspirert av at andre får det til.
Aner ikke så mye om lavkarbo dietter, da jeg tidligere har hevet meg på diverse andre opplegg, som Grethe Roede, Nutrilett, Cambridge osv... alt uten spesielt hell. Har også prøvd Blodtypedietten. Det funket faktisk ganske bra, men synes det var vanskelig å skulle lage egne måltider til ungene som ikke skulle slankes, til mannen som er 0, og til meg som er AB. Uansett, alle kiloene er kommet på igjen +++
Synes det er veldig vanskelig å velge en kur, siden jeg ikke kan så mye om dette, og siden jeg synes det er en utfordring å skulle sette seg inn i alle mulige produkter og nye retter! Virker så tidkrevende...?

Vel, jeg er da en 4-barnsmor fra Bergen, som har som mål å gå ned nok til å få gjennomført bukplastikk. Regner med å få denne dekket av RTV.

Hører gjerne fra andre som er i samme situasjon. Det hadde vært veldig fint å ha noen å utveksle erfaringer med og kanskje være felles støttespiller. ;)

Jeg har ihvertfall begynt. Det går i salater, egg/ omelett/ karbonader/ mer salater osv, og selvsagt mer veske enn tidligere. Jeg har plan om minimum 30 minutter aktivitet / trim hver dag.. noe som hos meg har vært totalt fraværende!! Håper jeg klarer dette!!!

Tar imot alle gode tips og råd med takk! Noen som har synspunkter på om man klarer fint å slanke seg uten å følge en bestemt diett, bare man holder seg til lavkarbo produkter?

Hilsen optimist ;)

BiB sa for siden:

Hei og velkommen!!

Jeg har samme mål som deg, og regner med å måtte ned i ca 70 kg. Starta m Atkins og har konvertert til ketolyse som jeg anbefaler fo rfolk m unger, lett å lage noe som passer alle. Anbef også å holde seg til en "kur", sjøl om jeg ser på dette som en varig endring, da det er letetre å finne "feil" om man er tro mot et opplegg dersom vekta står.

Lykke til!!

Labomba sa for siden:

Ok.... Jeg må nok inn her jeg også.:o
Veide 79 kilo da jeg startet, gått ned 6 kilo så 24 to go.:eek:
Har prøvd 100 ganger å lagen en sånn orm med vektvisning, men er nok for dum til å følge anvisningene. Men, nå er jeg her og kan heller skrive det i ny og ne :D
Dette skal gå bra.

Må bare fortelle at jeg er 1.56 høy, så ingen tror jeg RÅ slanker meg. Intet mål for meg å bli tynn, bare knær og hofter bærer og jeg
kan bruke vanlige klær.

BiB sa for siden:

Hei og velkommen, lykke til!!

wander sa for siden:

Et lite innlegg her også - siden jeg definitivt hører til her...

Jeg har gått ned nesten ti kilo, og merker det på klærne allerede, og folk på jobben komplimenterer meg... Jeg har ikke gått ned så masse i cm rundt livet, men jeg har blitt merkbart smalere over hoftene og lårene.

Og i morgen begynner jeg for fullt på ketolysekuren. :)

BiB sa for siden:

Velkommen og gratulerer med et klokt valg!!

BiB:)

Robyn sa for siden:

Jeg har jo faktisk ikke presentert meg her jeg, det må jeg jo gjøre. :)

Jeg skal ned totalt 40 kg (sånn ca), og har hittil klart i overkant av 6 kg. Fortsatt over 30 igjen, men nå har jeg i allefall et lite håp om at målet mitt skal være mulig å nå.

Jeg hadde håpet å komme i mål til neste sommer, men er redd for å bli skuffet. Jeg skal ta bukplastikk når vekten kommer ned på akseptabelt nivå, det gleder jeg meg stort til!
Har faktisk tenkt å gi puppene et løft og, ikke noe fyll - det trenger jeg ikke - men jeg vil slippe å ha de hengende helt ned på magen så fort jeg tar av BH'en. :o

BiB sa for siden:

Her stiller vi likt, selv om jeg har litt mer igjen enn deg. Du kommer til å klare det!!

Ingis-37 sa for siden:

Mitt mål er også bukplastikk - helst så jeg kan ta den idet jeg begynner på ferie neste år, for å slippe sykmelding. Så jeg har ett år på 32 kilo.

Hvor bor dere? har dere sjekket opp vedr. bukplastikk?

Jeg har lest mye på www.bukplastikk.com - der er mye bra å lese!

Klem

geysirland sa for siden:

Hei...
Jeg har vel 30 kg for mye, men har lissom ikke lagt opp løpet for at jeg skal gå ned alt det.

jeg er 1.66 cm og 97.8 kg da jeg starta...første store mål er 80 kg...

Så får jeg se da hvis jeg kommer dit om jeg fortsetter..tør ikke å ta i så hardt enda..kan vel hende jeg forandrer målet til 70 senere...:D

BiB sa for siden:

Hei og velkommen!!

klinikk Stokkan blir nok min arena. Lykke til

Velkommen og lykke til!

Villemo sa for siden:

Hei!

Jeg er veldig ny, faktisk ble jeg medlem her inne i dag. Har startet på lavkarbo diett i dag, etter å ha lest masse om det på nett. Skal over på Ketolyse så snart jeg får boka hans i posten. Håper ikke det tar lang tid. Jeg har PCO og har hatt det i 7 år. I disse årene har jeg lagt på meg 60 kilo veldig raskt. Har tatt av 26 kilo til nå med vanlig mat og trim, men nå har det stoppet opp. I tillegg har jeg da lest at lavkarbo kan være bra når du sliter med PCO.

Jeg veier enormt mye, og skal ned mye mer enn 30 kilo. Fader og, jeg håper denne kuren er den rette for meg. Jeg er positivt innstilt i hvert fall.

Villemo :-)

nalana sa for siden:

Lykke til med kuren Villemo!:)

Villemo sa for siden:

Åh tusen takk! Trenger den vet du...
Du har gått ned endel ja. Så flink du er. :)

BiB sa for siden:

Kjære Villemo, jeg håper jeg ikke tar munnen for full når jeg sier velkommen hjem! For det e rslik jeg føler det, etter 9 mnd på lavkarbo og siden desembe rhe rpå forumet. Det e ret hjem i all positiv forstand: En arena fro "oppdragelse", informasjon, rettledning og veiledning, trøst og oppmuntring, koorigering og hjelp til kursvalg... alt tufta på den beste vilje, det e rslik jeg har erfart det til nå.

Håper du også vil føle deg hjemme her, som du ser av tickeren min er det absolutt noe for store damer:)

klem fra BiB

Nannah sa for siden:

Enig med bib...jeg skal ned mye mer enn det som står i tickeren min også...det er bare mitt første mål og komme dit...jeg føler ikke att jeg slanker meg i det hele tatt...har det bra på alle måter på ca 25 karber pr dag...
Etter litt startvansker fra kroppen min ser det ut til att jeg går ned
700-800 g i uka...det er jeg kjempefornøyd med:D

Lykke til ...klem fra Nannah:)

BiB sa for siden:

Og det har du jo all mulig grunn til, da!!

nystolen sa for siden:

Hei. Ganske ny her. Litt om meg selv :
Regner meg selv som en oppegående dame.
Er 51 år, gift-bosatt i Oslo. Har en flott datter på 18 år.
1 år med Grete Roede kurs har gitt en vektnedgang på 22 kg. Så stoppet vekten helt opp i 2-3 måneder, selv om jeg fortsatt fulgte kursoppleget . Har etter anbefaling av lege startet med lavkarbo. Er spennende å se hvordan kroppen min reagerer på dette.

BiB sa for siden:

Velkommen og lykke til!

Fo rmeg har dette vært gull verd, Grete R og LIBRA har ikke hjulpet meg, tvert om, men dette gjør susen!

:)

lotte74 sa for siden:

Hei!
Liten presentasjon av meg: trønderjente på 32 år, 2 barn, PCOS og over 30+ da:(
Har prøvd lavkarbo en gang før og gikk ned 12 kg, men klarte å rote bort den gode motivasjonen i forbindelse med bl.a. et samlivsbrudd. Siden har jeg slitt med å komme igang igjen!
Men 3.sept begynner jeg på Fedon-kurs og da håper jeg det blir fart på sakene! Mitt største problem med lavkarbo-kurer er at jeg blir så innmari lei av egg og eggeretter etter bare noen dager!!! (Tips ønskes)

BiB sa for siden:

Hei og velkommen!!

Tips: kylling, strimla kjøtt, stekt karbonadedeig forma som hamburger, stekt/grilla fisk, rett og slett middag til alle måltider, det gjør ofte jeg :)

Villemo sa for siden:

Først; velkommen du også Lotte74 og Nystolen! Vi skal nok klare dette, som så mange før oss.

Bib; Wow! du har jammen godt ned masse. Det står det respekt av, så gratulerer så mye.

Ja, jeg er stor, veeeldig stor. hehe... BMI er langt over 40 hos meg, så det er jammen gale. Men det går veldig bra til nå. Begynte på Ketolyse på mandag, og var allerede i ketose i går, så det er jeg glad for. Vekta går nedover også. Boka har kommet og jeg har lest, og alt er bare velstand, foreløpig.

Villemo :-)

BiB sa for siden:

Hei og velkommen du også!

Ja min BMI var over 50 da jeg starta, så jeg er fortsatt stor, men det e rviljen også!

Vi klarer det i lag!!

klem

Sativa sa for siden:

Nå har jeg lusket litt i kulissene her, har "litt" komplekser for vekta mi, så jeg har helst ikke villet rippe opp i den her ennå. Men nå vet jeg jo at det bare er en midlertidig vekt, som om noen måneder er helt annerledes.

Jeg har vært mer eller mindre overvektig i hele mitt liv, men det har tatt litt av de siste 7 årene pga bruk av antidepressive og beslektede medikamenter.
Jeg blir ihvertfall ikke lykkelig hvis jeg fortsetter å være fet, så dette er et tiltak både for somatisk og mental helse. Jeg skal ned 30 kilo, men ønsker å greie å gå ned 35 - 40 kilo.
Har alliert meg med en god kollega, så vi støtter og oppmuntrer hverandre. Har ikke veid meg ennå, men har mistet 28 cm rundtomkring på to uker (målte meg ikke før jeg hadde holdt på i ca 4 uker).

Jepp, lykke til alle sammen :-)

BiB sa for siden:

Så fint at du titter fram!! Virker som du e rgodt i sget, dette kan du klare!! innstillinga di er så riktig: Det e rbare en midlertidig vekt!!

:klem:

kristweh sa for siden:

104 her når jeg startet på ketolyse for en uke siden.
var for 6 år siden oppe i 126 kg....men har"stabilisert" meg her på rundt 100 nå siden.

nå er det nok og skal ned ....skal bli spennende og følge med på dere!!!!

BiB sa for siden:

Velkommen og lykke til! Du har jo gjort unna en del av etappen allerede :)

slankesmurfen sa for siden:

Hei!
Jeg meldte meg inn her i dag, har også meldt meg inn på forumet til ketolyse.no, men der skjer det ikke så mye i løpet av en dag :rolleyes: .
Jeg hører absolutt hjemme i denne klassen. Har 30++ å ta av, er fremdeles så paranoid og skamfull over vekta at jeg tør rett og slett ikke å skrive den her. Men jeg skal nok slanke vekk en hel supermodell:D !

Jeg begynte på ketolyse for snart 2 uker siden og er nesten 5 kilo mindre nå. Det er en flott start for meg. Men jeg er så usikker på om jeg skal bruke ketolyse, eller en lavkarbovariant med mindre fett. Det er sikkert fordi jeg er så redd for å gjøre noe feil nå, har så innmari lyst på å bli kvitt denne overvekta.
Og så blir jeg så usikker på om jeg spiser nok,for lite eller for mye fett og mat på ketolyse. Jeg har lest boken, men er fremdeles svært usikker her.
Da var det lettere den gangen jeg gikk på GR, med telling av kalorier, ganske håndfaste greier, men et helt pyton kurs for meg.
Har insulinresistens som mange andre her, og vet at det er det samme som å slanke seg med bremseklosser....
Jaja, godt å finne et forum hvor det er andre som meg.
For første gang i mitt 35 år lange liv er jeg helt seriøst motivert til vektnedgang.

BiB sa for siden:

Hei og velkommen så mye!!

Vet du hva, det er nesten som å lese om meg selv!! Husker skammen, flauheten og for min del fortvilelsen og håpløsheten.... inntil jeg nå, ca 9 mnd siden jeg starta sitte rher, noenogtredve kg lettere, full av tro på at dette skal gå. Jeg har lyst til å råde deg til å følge ketolysekuren veldig slavisk, da er det lettere å finne mønstre og forklaringer i fht vekta. Husk også å måle deg!! Nopen gange rgår cm fortere ned enn vekt og motsatt.

Ikke vær flau over str din, du ser mitt mål - og sluttvekt e rønska til 70 kg. Jeg åt meg sakte men sikkert inni helseskadelig overvekt godt hjuppet av Statens ernæringsråd, Grete R og LIBRA. Har skreve om det i journalen min. Velkommen på beøk der :)

Best ehilsen BIB

Jeg skal nok knote ned vekta mi etterhvert, skal bare tøffe meg litt opp først.
Det du har klart er en enorm inspirasjon. Det viser at det absolutt er mulig. Ser i underteksten din at du tåler karbo dårlig. Det er nok mye det samme her, for det er jo kun det jeg har levd på.
Takk for hyggelig tilbakemelding! Tror dette blir et forum for inspirasjon og glede!

BiB sa for siden:

:ja:

Villemo sa for siden:

Hei og velkommen!!

Kjenner meg igjen i det å skamme seg over kroppen. Jeg går ofte rundt og føler at jeg må be om unnskylding for at adre folk må se på meg... Tragisk sånn egentlig. Men jeg ahr blitt mye bedre til å bare gi blanke f....
Det synes jeg du også skal gjøre. Vi er nå slik vi er, ofte for en grunn, men nå er vi så mye snillere mot oss selv. Vi er ute etter å være så glade i oss selv at vi har lyst å gjøre noe som er bra for oss, både fysisk og psykisk.

Jeg har latt det stå til og har røpet vekta mi, og gjør det gjerne igjen; den er nå 138 og har vært 167 for 2,5 år siden. Så jeg er ingen lettvekter kan du si.

Jeg er nokså nybegynner jeg også. I morgen har jeg holdt på i tre uker.

Det blir spennende å følge deg! Masse lykke til, og ikke skam deg. ;)

Klem fra Villemo :-)

BiB sa for siden:

:ja: :heia: :heia: :heia: :heia: :heia:

Ja det med å skamme seg, må det bli en slutt på. Marerittet mitt er at jeg blir syk og må innlegges og i en sånn situasjon at andre må løfte og stelle meg. Huff,huff,huff...
Når jeg fikk lillegutt for noen år siden fødte jeg uten smertestillende, ikke bare for å være en sånn kjempeflink dame, men like mye for ikke å høre anestesilegen si at "nei her går det ikke an å sette noe epidural, for mye fett".

Å det er masse situasjoner hvor jeg plages av vekta mi, i alle fall nå som jeg har tatt hodet ut av sanden og virkelig begynt å tenke på det.
Men jeg lover at fra her av skal det bli slutt på dette etterhvert som jeg krymper inn.
Måtte jeg krympe hurtig :rolleyes: ...

Takk for øvrig for fine innspill, og det blir spennende å følge med dere også!

elle sa for siden:

da var det på\n igjen...prøvde atkins for ca 3år siden.funka godt,de få månedene jeg prøvde.MEN, så møtte jag han som nå er min forlovede(det ble vanskeligere å spise lavkarb.)+jeg ble mamma for ca 4mnd siden. siden jeg nå har sluttet å amme, har jeg bestemt meg.DENNE GANGEN SKAL JEG KLARE DET:)
Sist gang fikk jeg masse overskudd, og var i kjempe-form. og ikke minst så gikk vekta raskt ned. Har tatt en prat med samboeren for å få full støtte, og nå er jeg klar som et egg.ønsker å gå ned myyyye i vekt, men tror det er greit med del mål. skal ned tilsammen over 30kg.men har som første delmål å gå ned 7.8kg
siden jeg er hjemme med min lille sønn,håper jeg det skal bli litt enklere mat-messig enn sist gang.+at jeg er flink å mosjonere, går tur på 40-50min stort sett hver dag.
noen andre som er i start-gropa og skal ned mye?
Har også en venninne jeg kan be om råd, hun har gått ned 30kg!!u go girl:)
gleder meg til å bli kjent med dere!snakkes:klem:

BiB sa for siden:

Velkommen og lykke til, elle :) :heia:

elle sa for siden:

Tusen takk:)
godt at noen svarte...synes det var liten aktivitet her inne...¨
god helg:blomster:

BiB sa for siden:

Vi er nok i stor grad mest aktive i egen journal og på besøk hos de vi har etablert kontakt med :)
Velkommen på besøk til meg :)

lotte74 sa for siden:

Hei Elle!
Jeg startet for alvor opp på mandag og skal også totalt ned 30 kg.... Jeg prøver å holde meg innenfor Fedons kosthold jeg da. So far, so good!!!

BiB sa for siden:

Hei og velkommen!!

Thomasina sa for siden:

Jeg må bare introdusere megselv, og håpe at det blir litt ekstra motivasjon til å begynne IGJEN.....
I 2004 gik jeg ned 30 kg med Atkins, siden flyttet jeg fra Nederland til Norge, mistet jobben, mistet daglige faste ting, fant ikke det samme i butikken her som der, og miste grepet på kosthold.

Gikk ned i depression og spiste alt.

Nå har jeg vært hos ortopeden i går med kikehulskirurgi. og fant ut at jeg har dårlige artrose/slitasje og det blir ikke bedre. Dermed mister jeg utsikten på jobben (på lastebilen) og noe håp for framtiden.

Jeg er 34 år og veier 110 kg, har vært 120 før, men var 90 for 2 1/2 år siden. Ortopeden sa at jeg skulle veie 60kg, jeg er 165cm. Jeg skal være veldig glad å komme først under 100 igjen, og sette ny mål da.

Jeg har PCOS, og spiseforstyrelsen, men jeg vet at jeg greide det før med atkins, så må bare få det til igjen. Skal få hjelp fra psychologen og.

Jeg vet at jeg føler meg bedre uten karbohydrater, men det er så vasnkelig å snu rund hele kosthold igjen. Spesielt når jeg sitter hjemme alene og mannen kommer ikke hjem før 8 om kvelden..

Vel det var nok skravling... må bare få det startet igjen!!

BiB sa for siden:

Kjære Emy, velkommen til oss!!

Jeg veier ca 11 kg og har til nå gått ned ca 35 kg (ticker ikke helt oppjustert) - og vet at dette nytter - akkurat slik du har erfart :)
Lykke til på veien!!

Alyssa sa for siden:

Veier du 11 kg?? :eek: :lol:

Thomasina sa for siden:

Atkins dieten virker utrolig bra!!!

BiB sa for siden:

Vel, vel, til vanlig blir det flere tegn i teksten enn jeg har tenkt, denne gangen ble det et for lite. Jeg veier da ca 111 kg :lol:

Kian sa for siden:

noen her nå om dagen?

BiB sa for siden:

Når noen nye melder seg på banen prøver jeg å komme innom og øsnke velkommen, så: Velkommen til deg!!
Ellers er jeg mest i bloggen og journalen min. Bloggen er lukket, men jorunalen åpen, velkommen på besøk!

Har du lyst til å si noe mer om deg selv?? Jeg ble så nysjerrig på nick'et ditt, sjeldent :)

beste hilsen BiB:)

lessis sa for siden:

Hei igjen og lykke til alle dere nye (som meg) og ikke minst til dere noe mer erfarne som f.eks. du BiB og andre som tok imot meg så hyggelig. Så utrolig kjekke folk her :) Gleder meg til fortsettelsen, forstår at noe heter journal, det skal jeg trene på hvordan fungerer :D

Hilsen Sissel

elle sa for siden:

velkommen:)
såflink du har vært å gå ned i vekt!!
lykke til videre!

BiB sa for siden:

Jeg synes dette er et hyggelig forum og sette rstor pris på at opplever det samme! :ja: Lykke tilo med journal, det er en flott ting å ha! Velkokmmen på besøk i min :)

Karbosara sa for siden:

Jeg har akkurat 30 kilo for mye, og føler at jeg hører med i denne gruppen. Har vært overvektig så lenge jeg kan huske.

Klarte å gå ned til 70 kg en gang på Grethe Roede - kurs, men vekten snek seg sakte men sikkert på igjen, og etter barn nr to for 5 år siden, klarte jeg ikke å komme under 82 kg. Etter barn nr tre er jeg oppe i 95, og skulle ønske jeg for en gang i livet at jeg kunne veie 65 kg, ha en bmi som viser at jeg er sunn, og kunne føle meg nett og vel.

:boxing::boxing:Men nå...:boxing::boxing:
...er jeg klar for en fight!!!!

BiB sa for siden:

Velkommen så mye til deg også Karbosara!! Det høres nesten ut som min historie det du skriver om, men jeg rakk å bli veldig mye større før jeg fant veien :)

LYKKE TIL du også !!

elle sa for siden:

YOU GO GIRL!!!velkommen til oss:)mitt mål er å gå ned over 40 kg.vi får stå på!!
Lykke til!

BiB sa for siden:

:ja: det gjør vi - i lag!! :heia: for oss!!

Morradi sa for siden:

Jeg også vil være med. Jeg gikk opp 35 kg i svangerskapet da veide jeg 115 gikk ned til 110 sto der kjempe lenge før jeg begynte på lavkarbo gikk ned til 104 og nå på ketolyse kuren har jeg gått ned 6 kg til på 5 uker til 98 kg Skal ned til 75 kg dvs 35 kg totalt. :D Dette skal jeg klare

BiB sa for siden:

Velkommen!! Så fint at du vil være med oss!! Ketolysekurene e rså bra, gratulerer med flott valg!!

:) beste hilsen BiB

bean sa for siden:

Hallo

Jeg er ny og vil ned i første omgang 40 kg....
Skal ned enda mere, men jeg begynner med de førti først.
Begynte på ketolysekuren i går og synes at det går bra.

BiB sa for siden:

Hei og velkommen Bean!

Som du ser av tickeren min har jeg fortsatt ove r40 kg igjen, selv ette rå ha gått ned over 30 - og jeg har ikke mistet motet!! Dette er en flott måte å spise seg ned i vekt på!!

Lykke til på veien, beste hilsen BiB

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.