bean sa for siden:
Takk for det.
Denne gangen skal jeg klare det!
bean sa for siden:
Takk for det.
Denne gangen skal jeg klare det!
Gro69 sa for siden:
:_oppgitt::nedfor:Hei på dere. Jeg er helt ny her i forumet. Leste boka til Skaldeman for 3 mnd siden, og ble hekta:-) Det virket bare så riktig. Begynte med en gang, og vekta begynte å sige nedover. Er gått fra 125 kg og til nå 117, altså 8 kilo. Så dere ser at jeg har en laaaaaang vei å gå. Tenker meg at jeg til slutt ønsker å ende på ca. 80 kg ( er 177 cm høy). Problemet mitt nå er at jeg har stått stille i 3 uker, og dermed er jeg begynt å skeie ut. Og siden jeg ikke har gått opp igjen, så er det blitt verre og verre å ta seg inn igjen. Så derfor: er det noen som har noen tips til meg? Et av mine problemer er at jeg sliter med fantasien når det gjelder meny, og begynner å bli litt lei av egg og bacon og kyllingfilèter med rømme nå...:-) Samtidig gikk alt så veldig greit så lenge jeg holdt meg strengt til proteiner og fett. Har en forhistorie med spiseforstyrrelser/ bulimi uten oppkast etter overgrep, men regnet meg egentlig ferdig med dette. Blir likevel ikke ferdig med trøstespising. Huff, dette ble vist mye, men var liksom litt nedfor i kveld. Tar imot gode råd:forvirret:hjelp:
Klem fra Gro
Sweetflower sa for siden:
Hei i natten... :) Jeg har ikke så mye fornuftig å si, bare at du må ikke gi opp, her er vi mange som kan støtte deg og her vil du finne masse inspirasjon til å fortsette!! :klem:
Gro69 sa for siden:
Hei i natten, og takk for rask tilbakemelding. Glad for å se at det er noen der ute som kan støtte, takk takk:-) Prøver på ny frisk i morgen.
Natta:klem:
BiB sa for siden:
Hei!
:klem: klart vi vil hjelpe og støtte!! Er lei meg for at jeg iokke så denne før nå...:ja:
Jeg har solid platå-erfaring, Tanita-tråden min er ganske kort, og jeg har skrevet litt om det der. Skal se om jeg kan finne noe i Livet er her og nå også, som jeg kan lenke deg til, men har ikike tid nå, er på jobbreise.
Varm :klem: fra meg - rådet e rfortsett som før, kroppen slipper igjen om du e rtro mot opplegget. Vann, vann, vann, kutt meieriprodukter og søtstoff om du fortsatt står, for å sjekke ut om det vikrer.
Gro69 sa for siden:
Takk for godord. Har lest noen av innleggene dine, BIB, og må si jeg er imponert. Du har gjort et fabelaktig arbeid allerede. Kjempe-inspirerende!! Ønsker deg lykke til videre:goodluck:. Jeg kjenner at jeg er bedre til mote i dag, er takknemlig for støtte og oppmuntring fra folk på forumet. Nye sjanser - nye gevinster!!!!
Klem, Gro
terry sa for siden:
Hei Gro
Jeg går på ketolyse da så kosten er vel litt anderledes.
Men jeg spiser mye kjøttdeig. Kjøttdeig med eggerøre til frokost med forskjellige typer krydder (spesielt Black Boys Tandoori krydder).
Fikk nylig tipset om å steike opp en haug med kjøttdeig å ha det ferdig i kjøleskapet. Gjør ting kjapt og enkelt :). Nå prøver ut å steike opp kjøttdeig å ha det i en box og legge det i frysern. Enda enklere og holder seg enda lengre.
Det finnes også en Blomkål og Brokkoli grateng som er kjempegod (virker som de fleste butikker har dem).
Jeg bruker også å skjære opp B&B i skiver å steike dem i panna. Har så over kjøttdeig og fløte eller rømme(med ost?). Lar det stå å godgjøre seg litt.
Ziggys lapper er et must! Mye mat er mye bedre med en Zlapp til :p. Eller som et ekstra måltid. Det vil si jeg bruker Z oppskriften men legger til 1,5 dl kruskakli og 1 dl knuste linfrø.
Kjempegodt med skinke, ost og masse majones på.
Da blir det mer som grove rundstykker.
Tenkte også prøve ut Lollypop brødet. Har en mistanke om at det kan smake noe lingnende.
Jeg har også et par Thai Wok pose liggende. Den har 4 karb pr 100.
Virket kjent de tallene dine :). Jeg er 176 høg. veide 124 for 2 måneder og 2 uker siden. (veide meg i går å var kommet ned på 110,5 kg :smile:)
Lykke til videre :smile:
BiB sa for siden:
:heia: så flotte resultater, da!! Lykke til videre!
Gro69 sa for siden:
Hei terry, og takk for gode tips. Grattis med bra resultat:heia:. Skal prøve ut litt forskjellig i løpet av uka nå. Kosten min blir nok litt blandet med grønsaker, det er nesten umulig for meg å variere nok til å holde ut på streng Skaldeman-kost ( bare protein og fett...). Klarer noen av dere andre det? Hvordan legger dere opp maten? Skal jo helst ikke skille seg så veldig ut fra resten av familien, selv om jeg kutter ut noe... Jeg står fremdeles stille, men har fått ny giv nå. Skal veie meg igjen til fredag, så får vi håpe at kneika er over:smile:
Klem så lenge:goodluck:
BiB sa for siden:
I perioder spiser jeg bare proteiner og fett, vanligvis da ribbe elle rkoteletter i noen uker eller så. Ungene he rvet at jeg vil ned i vekt, så det er et tema. De er 5 og 12 år. Hos oss er det ikke uvanlig at det lages egen mat til mamma i perioder. Ellers spiser vi mye det samme, men ulikt tilbehør, både i type og mengde.
Gro69 sa for siden:
Ja, sånn er det i grunnen hos oss også. Men ordet slanking er ikke i bruk, forsøker å fokusere på helse. Er jo i faresonen for diabetes... Ungene mine er 10, 12 og 14. Er nokså redd for å sette dem på tanker om slanking. Og ja, det går mye i koteletter og kyllinglår. Damene på jobben er interesserte og støttende:stortsmil, så lunchen går bra. Men får man i seg nok fett på denne måten? Har bestilt MCT-olje, skal hente den i morgen. Leste om den i en tråd her inne, hørtes ut som noe jeg kunne prøve. Kanskje den får fart på sakene:-) Jeg har i det hele tatt alltid vært totalt uinteressert i mat og matlaging, og det gir meg problemer nå. Lager hverdagsmat til familien, og ellers det jeg har plukket opp i løpet av de siste 20 årene. Jaja, vi sliter oss framover.....
BiB sa for siden:
Da gir jeg deg samme tips som jeg gav en annen her om dagen:
Stek opp kjøttdeig eller kjøtt i strimler så du alltid har på lur.
Grønnsaker: Strimle squash, paprika, løk, aubergine, gjern eogså brokkolibuketter.
Når du skal spise, fres alt i panne til gjennomvarmt, da e rgrønnsakene passe etter min mening. Krydre ette rsmak:
Italisenk vri: oregano, basilikum, timian og sitron, event hakka tomater om du kan spise det.
Kinesisk vri: Krydre med ingefær, hvitløkspepper og litt soyasaus m lite karber.
Thailandsk vri: 1-2 ts red currypaste (eller mer om du liker sterk mat), tilsett 1 boks kokosmelk med lite karber (det finnes en m 3 per dl).
Meksikansk vri: Enten tacokrydder m lite karber elle rpepper, paprika, spisskummen (jeera på de boksene som selges i internasjonale matbutikker).
Lykke til med hverdagsmaten :klem:
kristindama sa for siden:
Jeg er helt ny her, ikke ny på å være overvektig dog..
Jeg veier ca 120 kg fordelt på 170 cm dame så det er nokså drøyt. Har bestemt meg for at noe må gjøres men blir totalt forvirret av alle navn og forskjellige dietter som finnes.
Er ute etter gode tips og ideer, hva bør jeg prøve osv.
Har Diabetes2 (selvfølgelig)
BiB sa for siden:
Hei og velkommen til oss! :)
Det er mange veier til Rom, selv vil jeg anbefale Ketolysekuren av mange grunner (ikke prioritert rekkefølge):
Jeg kan spise god mat når jeg er sulten og til jeg er mett.
Den kan fint kombineres med familie og venner som lever "vanlig".
Det er ikke noe problem å ha med god og lovlig mat på jobb og reiser, når man bare planlegger litt.
De fleste ingrediensene/maten finnes i de fleste "vanlige" hjem.
Det er god mat.
Jeg er mett og i god form, uten sug sånn i det daglige.
Den passer fint for folk med diabets 2.
Boka er grei å lese og lett å forstå.
Jeg har gått ned 38 kg til nå skal ned 37 til og velger fortsatt ketlysekuren.
Lykke til med ditt valg, du kan jo gå til kostholdsfilosofier i forumdelen og lese litt?
:) beste hilsen BiB
Thomasina sa for siden:
Hei, er her igjen.. har vært helt forvirret i det siste. legen ville at jeg skulle spise my brød. (rygbrød).. men jeg vil ikke brød, jeg vil holde meg på lavkarb. Kroppen liker ikke brød og sukker greier, den spørrer bare om mer. Og i tillegg så liker jeg ikke brød i det hele tatt.... aldri likt det, ved siden av den som kommer rett fra bakeriet...
Jeg får hjelp med depression og spiseproblemet fra pshychologen, Jeg måtte holde en dagbok for psychologen, og fant ut at jeg spiser for liten, og ikke regelmessig nok, da jeg leste gjennom dette, da begynner jeg å spise mye feil mat, or det virker ikke.
Har gått opp og ned noen kilo de siste fire uker, men er tilbake til hvor jeg begynte og har litt mer grep på det jeg må gjøre.
Har fått reductil fra legen i går, og har begynt med det. Sammen med spiseproblemer og vekt, trenger jeg noe ekstra hjelp, i mellomtid kan jeg prøve å forbedret forholdet til maten og alt...
Det blir Atkins fortsatt. Nå er det å lære å spise regelmessig igjen, og like maten i tillegg.
BiB sa for siden:
Kjære Emy :klem:
Det e rikke greit nå man slites mellom ulike råd og synspunkter, i tillegg til at man har erfaringe rmed seg selv og egen kropp. Jeg kan ikke gi råd, men bare si hva som fungerer for meg:
Null brød og brøderstatning
Mye proteiner og fett
Lite karber, og da bare fra egg, salat, agurk, paprika, brokkoli og løk (bare litt)
SMØR ok, men ingen andre meieriprodukter.
Ikke søtstoff.
Koffeinfri kaffe, grønn te, Farris, vann som drikke
Jeg skifta fra Atkins til ketolysekuren, og det ble min "redning" selv mye grønnsaker gir meg søtsug og skjelvinger, men alt fettet på ketolysekuren gjør meg god og mett.
Limer inn noe om slankepiller her:
"Det samlede vægttab med receptpligtig slankemedicin
ligger dog i gennemsnit nede på omkring 2-5 kg over 1-2
år. Vel at mærke, hvis man samtidig holder en kaloriefattig
diæt og evt. også dyrker motion."
og spesielt om Reductil:
.....
"Sibutramin (virkestoffet i Reductil)
Sibutramin bliver optaget i kroppen og virker i hjernen. Her nedsætter den appetitten via en række aminosyrer. Det ekstra vægttab ved sibutramin er i gennemsnit 2,7-4,4 kg efter et år i forhold til snydemedicin. Sibutramin kan desuden give en bedre balance mellem fedtstofferne (fx kolesterol) i blodet, og evt. også en lille fordel ved behandling af overvægtige med type 2-diabetes.
Desværre har sibutramin også bivirkninger. De mest almindelige er:
Mundtørhed
Forstoppelse
Søvnbesvær.
Men der har også været fokuseret på sibutramins tendens til at øge hjertefrekvensen og blodtrykket. 10-15 mg sibutramin øger hjertefrekvensen med 4-6 slag/min. og øger blodtrykket med 2-4 mmHg (mm kviksølv). Denne bivirkning på blodtrykket kan muligvis modvirke nogle af de gode effekter af vægttabet. Bivirkningerne betyder, at lægen bør følge puls og blodtryk jævnligt (hver anden uge) i de første 3 måneder af behandlingen. Behandlingen med sibutramin bør stoppe, hvis blodtrykket stiger mere end 10 mmHg, hvis pulsen stiger med mere end 10 slag/min. Dosis er en tablet på 10 mg eller evt. 15 mg – dagligt."
:klem: og lykke til!
Cyan sa for siden:
Hei,
Finfin tråd. Får vel gi en liten presentasjon her.
Min overvekt har kommet av en blanding av for mye og feil mat tidligere, og alt for lite mat de siste par årene (den berømmelige spareblussen), medisinering for bipolaritet (manisk depressiv), samt bulimi. Heldigvis har jeg trent mye i 3-4 år allerede. Tør ikke tenke på hvor stor jeg hadde vært hvis jeg ikke hadde gjort det ...
Jeg skal ned 35-40 kilo, og har bestemt meg for å prøve meg med en South Beach Fase 2 tilnærming, da det anbefalte lavkalori opplegget rett og slett ikke gir store effekten (3.5 kilo siden jeg sluttet på medisiner i februar er ikke stort å skryte av). Jeg får oppfølgeing av lege og ernæringskonsulent som fullt ut støtter (og anbefaler) lavkarbo tilnærming.
Mine største utfordringer blir:
Har lest litt rundt på forumet her inne de siste 2 dagene, og det er veldig motiverende å se så mange som har lyktes og som er på god vei til å lykkes. Så tusen takk for motivasjon :)
BiB sa for siden:
Hei, velkommen til oss og takk for at du presenterer deg her, så vi får vite om deg!! :)
Du har jammen tatt solid grep om situasjonen din og jeg er så glad for at du får støtte på lavkarbotilnærmingen. Jeg har prøvd det mesta ellers, men dette er første gang jeg lykkes! :D Også jeg har et langtids- og livstidsperspektiv på dette, noe annet nytter ikke.
Jeg ønsker deg lykke til og anbefaler deg å lage journal, uten den hadde ikke jeg fiksa dette i alle fall! Velkommen på besøk i journalen :)
Cyan sa for siden:
Takk for det :)
Jeg har tenkt litt på å lage en journal. Kommer sannsynligvis til å lage en snart, og i hvert fall når jeg starter skikkelig opp med SB dietten. Driver og leser boka nå, og vurderer å starte opp med første fase i neste uke.
BiB sa for siden:
Så flott!!
Det e ren fantastisk følelse å vite at "Jeg e rpå rett vei" - det var i alle fall slik jeg følte det da jeg starta fo r1 år side. Utfordringer, opp- og nedturer har det vær t nok av, men et fantastisk år!
Cyan sa for siden:
Nå har jeg akkurat lest litt i din journal, og jeg må si at jeg er virkelig imponert! Du har en slik innstilling til livet som vi alle burde hatt, og det får man virkelig resultater av. :heia:
BiB sa for siden:
Tusen takk!
Thomasina sa for siden:
Er ikke glad i å bruke slankepiller, men håper at det får til en start, i hvert fall uten masing om piller fra fastlegen. Og kanskje jeg er den person hvor det virker?
Har spist tre måltider i går og litt inn i mellom. I dag har det vært linfrø frokost so langt, og har planlagt maten for resten av dagen.
Er så lei av obsessionen met maten, og håper å få en bedre forhold til maten. Elsker maten egentlig, men har hatet å spise, fordi jeg er for tykk og derfor er maten dårlig for meg. (dette sitter fortsat i hodet... men jobber med dette) til slutt ble det ikke noe vanlige måltider, men bare overspising 1 gang i dagen og litt middag.
Jeg må spise måltider, dat kommer forbrenningen opp igjen, og skal ikke kroppen spørre om maten hele tiden.
Oh ønsker at vi ikke trengte maten... Da var livet mye lettere.
BiB sa for siden:
Det e rderfor jeg er så frimodig at jeg hevder at "slanking" (når man snakke rom min vektklasse og mitt forhold til mat) e rminst like vanskelig som å slutt å røyke eller drikke (for alkoholikeren) fordi mat MÅ vi ha, hver dag, uansett, mens de "bare" kan holde seg unna. NBNBNB: Dette er skrevet i dyp respekt for den svært tunge utfordringa det e rå være avhengig, uansett av hva, og hve rmisbruker har sine utfordringer, og alle føler vi at det vi er avhengig av er en livsnødvendighet, men jeg tror utfordringa som ligger i matavhengighet e rkraftig undervurdert av både "folk flest" og de fleste leger.
:klem:
Cyan sa for siden:
Denne må jeg skrive under på! Og som eks(stor)røyker vet jeg hva jeg snakker om :ja:
BiB sa for siden:
Det var ikke værst!!
:heia: for oss som likevel går på utfordringa med krum hals!!
hans sa for siden:
Hei,
Jeg passerte den gærne siden av 140 kg for tredje gang i livet for et par år siden. Har vært nede i 70 kg to ganger før - første gang gjennom ekstrem trening og andre gang gjennom ekstrem sulting på tradisjonell "kunkarbodiett". Nå har jeg oppdaget lavkarbo og livet har tatt en uventet vending synes jeg. Har lest mye i de åpne foraene her i de siste par måntene og baserer opplegget fremover på et utvalg av det dere andre har lagt ut. Det har forsvunnt 10 kg på siste 35 dager og jeg er veldig motivert for veien videre. Takk til alle i forumet som har lagt ned så mange timer i å formidle mengder av kvalitativ info om lavkarbo :))
hilsen
Hans
BiB sa for siden:
Hei og velkommen til oss!
Så flott at du også har oppdaget denne veien, den er så ufattelig mye "enklere" å gå på enn de tradisjonelle når man skal ned i vekt. Flott start til nå :heia: Lykke til på resten av veien :)
Beste hilsen BiB
Rufsaa sa for siden:
Jeg hører vel i grunn til her jeg også. Jeg veier 95 kil og vil gjerne gå ned til 60, altså 35 kilo. Setter opp noen delmål så jeg ikke mister motivasjonen.
Delmål 1: 90kg
Delmål 2: 80kg
Delmål 3: 75kg
Delmål 4: 65kg
Sluttmål: 60kg
Jeg har prøvd mye forskjellig, men ingenting som har fungert ennå, skal lese skaldeman sin bok, håper det blir lærerikt. :)
BiB sa for siden:
Velkommen til deg!!
Smart med delmål, det har jeg også. Imidlertid klarer ikke jeg å se mer enn 5 og 5 kg i gangen, det blir fo rlenge emellom hver måloppnåelse.
Lykke til videre :)
Silly sa for siden:
Her er jeg. Har lenge vært innom på sidene, men først blitt medlem nå. Skal ned ca 40 kg, og har gått ned 6.6 nå på Ketolyse. :). Er veldig fornøyd !!!
BiB sa for siden:
:D SÅ FLOTT!!
Gratulerer så mye og velkommen til oss! Lykke til videre på veien, det er mulig :D :heia:
Silly sa for siden:
Tuuusen takk!!! Føler meg helt topp etter å ha begynt på Ketolyse. Gleder meg virkelig til fortsettelsen. Og du BIB har jo hatt en fantastisk nedgang! Blir veldig inspirert av sånt!!
BiB sa for siden:
Så hyggelig!! Fint om jeg kan inspirere :)
Ja, jeg har i sannhet fått et nytt liv etter ketolyse, ikke bare i fht kilo og vekt, men livskvalitet i bred forstand :ja:
Lykke til videre!
MK75 sa for siden:
Jeg er helt ny her. Skal bestille Ketolyseboken i morgen samt tablettene! Gleder meg! Har 50 kg å gå ned! Men det får ta den tiden det tar, helt enkelt! :)
BiB sa for siden:
Velkommen så mye, gratulerer med flott valg og innstilling, lykke til!!
tulleruska sa for siden:
Hei alle sammen!:D
Jeg startet her i november i fjor, men føler ikke helt at jeg har kommet igang riktig enda. Har over 30 kg å gå ned, men sliter med lavt stoffskifte og går på medisiner for dette. Har i tillegg forhøyet insulin produksjon, så slik jeg har oppfattet ketolysekuren skal den hjelpe på dette!
Har gledet meg til å komme i gang, men sliter med en travel jobbsituasjon, mye overtid, noe reising utenlands, og dermed ikke så helt gode forhold for en slik diett. Det gikk bra de første 3 uker, men så ble det en reise, og så kom julebordene... og jula. Går igang igjen nå for fullt og skal klare å komme meg ned mine 30 kg, men tror jeg må beregne god tid! Og tillate meg å ta det med ro :boat: når jeg er på jobb-tur.
Vet det finnes mange gode oppskrifter, men ved siden av mine 11 timers arbeidsdager ( jobb + reise til og fra) blir det ikke så mye tid til å lete frem de oppskriftene som er gode :forvirret og enkle å følge. Sleit lenge før jeg fant en brødoppskrift som jeg likte, og har langt igjen for å få til variasjoner i kosten.
Har tittet på noen dagbøker, og der går det i ommelett..... noe jeg begynner å bli mektig lei av!.... Så jeg må finne noen alternativer!
Gleder meg til å bli bedre kjent med dere, og håper jo på å kunne få noen råd fra dere som virkelig har klart å nå målet deres! Det er godt å se at det virkelig går an!!! :heia:
nalana sa for siden:
Velkommen hit og lykke til!
Mitt tips til deg blir en slags tapaz i nisteboks. Legg ostebiter, f.eks. Brie, litt nøtter, spekemat eller annet kjøtt i passelige biter. (Kommer an på om du har anledning til å oppbevare maten kaldt på jobb eller under reise)
Sukkererter eller litt cherry-tomater for å få med litt grønt. Nesten bare fantasien som setter grenser her.
Glemte forresten å se hva slags filosofi du skal følge. Mulig du må vente litt med nøttene.:confused:
BiB sa for siden:
Hei og velkommen!
Ja, jeg e rjo en av de som omsider har gått til noe på området etter å ha prøvd det meste uten å lykkes over tid før. Også jeg reiser mye, 2-4 dager med overnatting i uka. Hva er min løsning? I all hovedsak ribbe. Hvorfor? Jo, siden jeg salter den 3-4 døgn før steking har den god holdbarhet, den smaker godt, er feit og god så den metter i selv små porsjoner og den får plass i minibaren. Ellers er alt kjøtt stekt i strimle rog gkrydra godt. Bokser med Bayerpostei (0 karber) har "evig" holdbarhet uåpnet og trenger da helle rikke kjøleskap. Tubeost, avocado, miniposer med salat, spekepølse med 0 karber og som Nalana sier, tapasinspirert mat. Både Rema og Spar-kjeden selger små tapas retter som kan tas med som de er eller fylles ove rpå bokser og legges i baggasje som sjekeks inn om du flyr.
Lykke til!!
Kenny sa for siden:
Hei. Jeg fant denne siden først i går etter å ha vært innom hjemmesiden til Sten Sture Skaldeman. Litt om meg selv :
Jeg er 24år gammel og har lyst til å gå ned rundt 30kg.Jeg er ca. 197cm høy og veier rundt 124kg. Jeg har 2 ganger tidligere forsøkt å trene på helsestudio med en jojo effekt - gå ned 5kg...gå opp 5kg. Jeg har en drøm om å kunne sitte på stranden med mine kompiser uten å være flau over kroppen eller med genser. Det er svært få jeg kjenner som er min situasjon og denne siden virker jo helt perfekt ;)
Ellers så har jeg planer om å følge boken Spis Deg Ned i Vekt.
BiB sa for siden:
Velkommen! :)
Dette er et perfekt opplegg for meg som har MYE å gå ned :ja: tror og håper det vil passe for deg også! Jeg har litt igjen før jeg sitte rmed slank kropp på stranda, men jeg har kommet dit at jeg kan bevege meg blant folk i badedrakt uten å forgå av skam, sjøl om jeg fortsatt e rovervektig. Det e rnoe av det jeg har satt størst pris på gjennom det å jobbe med kosthold, valg og selvbilde, jeg er mer glad i meg selv som jeg er.
:heia: og MASSE lykke til, :) Beste hilsen BiB
Kenny sa for siden:
Hyggelig med en slik tilbakemelding ;)
Det er fint å endelig være på en side hvor det flere personer enn bare meg som har den samme utfordring når det gjelder vekt! Fint å lese tanker, historier og resultater fra andre. Det er motiverende for min del ;)
BiB sa for siden:
Ja, jeg tror ikke jeg hadde klart denne nedgangen og endringa hadde det ikke vært for flg faktorer:
1: Jeg gikk fra å ønske til ville
2: Jeg begynte å se meg selv for meg som tynn, jobbet aktivt med visualisering
3: Jeg fant meg heiagjeng (legen min - er der fortsatt 1 gang i uka, etter me renn 1 år på denne livsstilen, familie, venner)
4: Jeg informerte kolleger på jobben for å slippe spørsmål
5: Jeg fant lavkarbo.no :D
6: Jeg, med min impulsivitet klarte å snu om til planlegging av mat.
Lykke til med ditt prosjekt, jeg anbefaler virkelig å ha en journal!
tulleruska sa for siden:
Hei BIB og Nalana!
:blomster:
Tusen, tusen takk for ideer til mat på reise! Nå høres det ikke så uoverkommelig ut lengre! Var en tur i Frankrike og endte med å gafle i meg mandler til frokost, lunch og kveldsmat i tre dager, for det var ikke noe annet enn bagetter og "Croasones.." (...aner ikke hvordan det skrives) å velge mellom til frokost kl 5 om morgenene, eller på bedriftsbesøket senere på dagen. Middagen gikk derimot veldig greit - da kunne jeg ta en biff med grønnsaker.
Å kunne bruke ribbe og andre kjøttretter på den måten har jeg ikke engang tenkt på! Tapasrettene har jeg heller ikke vurdert. Er nok for "indoktrinert" om at kjappe, sunne måltider må være en Yoghurt eller noe tilsvarende!
Takk igjen for tipsene! Dette skal jeg klare - og jeg kommer helt sikkert tilbake etter flere råd!
Forresten... har dere noen ideer til hvordan en løser jobb-lunchen når det er andre som har organisert, planlagt og serverer ferdigsmurt mat? Er det veldig frekt å dra opp en matpakke når en er på bedriftsbesøk og kommer til dekket bord?
Helgen skal jeg bruke til å lage opp mat til fryseren, klar i porsjoner til å raske med meg når jeg skal av gårde!:spent:
BiB sa for siden:
Så utrolig flott å lese!! :D Nå ble jeg skikkelig glad!!
Og nei, det e rikke uhøflig. Du kan informere på forhånd om at du må ha spesiell mat og at du tar med sjøl, elle rsi det når du er der. Jeg er blitt rågod på sånt nå! I dag sa jeg på kurset jeg var på at jeg går på diett, så jeg har med egen mat. Og ingen sa noe til det :)
Lykke til!!
Romle sa for siden:
Hei
Har lavt stoffskifte og ønsker å gå ned 35-40 kg. Har gått ned 8 kg ved hjelp av Reduxin, men ble dårlig av de... Så det vil si at jeg har litt over 30 kg igjen.. Kjenner litt til Ketolyse og tenkte jeg skulle prøve den, da dette egentlig er siste forsøk før jeg gir helt opp.. Ganske fortvilet, ja...
Håper å smitte over på sambo etterhvert,men er litt beskymret for hvordan jeg skal klare å balansere ketolyse og vanlig kosthold til datteren min på 2 år. Er foreløpig bare i startgropen og håper dette går bra..
Karbosara sa for siden:
Hei og velkommen! Tror du har gjort et lurt valg av kur. Vi er mange her inne som kan skrive under på det, og jeg tror heller ikke at du skal få noe problemer å spise sånn som du skal spise sammen med din toåring. Jeg har 3 barn på 8,5 og 9mnd, og jeg spise det samme som dem, med noen unntak...har mitt eget brødsubstitutt, og jeg spiser heller sppe enn pannekaker, f.eks. Og alt du spiser, kan toåringen også spise hvis hun vil...hun skal bare ha poteter, ris,pasta o.l. i tillegg...
Hvis du ikke har bok om kuren ennå, anbefaler jeg den du får tak i på www.ketolyse.no .Den er lettfattelig og grei...kostilskuddet som selges derfra har også greie prise i forhold til det du får kjøpt på helskosten.
Lykke til! Og kom gjerne på besøk!
hans sa for siden:
Fint å kunne skryte litt av seg sjøl så jeg hekter på en oppdatering av statistikken :))
Har gått ned i snitt 1 kg per ca 4,5 døgn siden start i oktober i fjor og er fremdeles like motivert for fortsatt lavkarbo!
[LEFT]------------------------------------------------------------------
[INDENT]Startvekt 23.okt.2007: 144,5 kg
Matchvekt 12.jan.2007: 126,2 kg
Ca.1200-1400 cal/dg., P:170g F:70g K:20g
[/INDENT]------------------------------------------------------------------ [/LEFT]
ranv sa for siden:
Hei alle sammen!
Jeg er ny her og må ned i vekt ca. 30-35 kg. Jeg har brukt flere mnd. på å få mot til å melde meg på her.
Dette er et fint forum som jeg ser er til hjelp for veldig mange. Vi som sliter med overvekt trenger noen å snakke med, få støtte og tilbakemeldinger. Jeg har slitt med overvekt hele mitt voksne liv. Gått på mange Grethe R. Libra kurs, har gått ned alle gangene men, men etter en stund øker vekta enda mere. Så derfor skal jeg nå prøve lavkarbo. Har prøvd litt på forhand, men nå har jeg fått bøkerne ( en bokpakke på fire Dr.Atkins Slankejournal
" " Karbo-teller
" " Nye Slanke- Revolusjon
" " Nye Slanke- Revolusjon Kokebok, alle på norsk ).
I første fase er uten brød, syns jeg er veldig vanskelig, så det er første vanskelige steg. Dette skal vi klare.
Karbosara sa for siden:
Hei, Ranv!
Velkommen hit, og lykke til! Det er verst de første dagene, men det blir fort veldig bra!
ranv sa for siden:
Har bakt Iset-brødet.Det er et godt brød men hos meg sprakk det oppå, deigen er ikke elastisk så derfor. Det er proteinpulver i dette brødet. Er det noen som vet hvorfor det ikke kan brukes vanlig gjær i lavkarbob-baking?:rolleyes:
sisse sa for siden:
Jeg meldte meg inn her i dag. Og jeg bør gå ned 35 kilo :( Er det noen der ute som vi hjelpe å heie på
meg ?
BiB sa for siden:
:heia: og velkommen til deg!!
Lag deg en jorunal elelr blogg og vi heier!! Det er så flott med nye folk her inne som tar seg selv på alvor!
Lykke til, jeg har gått ned mer enn du har som mål, og skal ned like mye som du har som mål - vi kan sikkert holde følge på veien!!
:klem:
Kenny sa for siden:
Hei og lykke til.
Skaff deg egen journal, det har jeg gjort. Skriv ned alle tanker og meninger du har og hvis du går i gang med en diett så er det artig å se tilbake på hvordan starten var og du utvikler deg underveis:)
For min del er det kjempeartig med journal selv om jeg virker som en spam-master til tider ;)
Tina sa for siden:
Jeg er også ny her. Jeg vil gå ned 40-50 kilo.. puh.. Det er mye! Jeg er veldig motivert da! Jeg har brukt noen dager på å lese masse her inne og jeg blir så glad av å se at det er så mange som har gått ned masse og jeg håper at jeg blir en av dem! Jeg har gått ned 10 kilo med Atkins tidligere, men ting skjedde og jeg sklei ut av det og gikk opp igjen de kiloene og mere til! Nå skal jeg ned. Dette er min tredje dag og jeg er fornøyd så langt. Jeg er ikke sulten og har ikke noen carb-cravings så langt, men jeg er fryktelig tørst hele tiden, bøtter nedpå med vann! Ble litt mye babling fra meg nå.. Jeg vil ihvertfall si at det er supert med et sånt forum og jeg er veldig glad for at jeg fant det, for jeg tror at det blir lettere å holde motivasjonen når det er flere i samme båt! Lykke til til alle! :-)
BiB sa for siden:
Hei og velkommen Tina!!
Ja, det er mange her som hart lyktes, jeg er en av dem og glad for det. Fortsatt mange kilo igjen, men det kommer til å gå det også, bare jeg tar tida til hjelp, vet jo at dette virker!
Lykke til!! Beste hilsen BiB :)
Tina sa for siden:
Jeg heier på deg!! Lykke til! Dette klarer vi!! :-))
Tina sa for siden:
Jeg blir så glad når jeg ser at det er noen som har gjort så stor suksess som deg! Det gir meg virkelig lyst til å klare det, for jeg ser jo at det går ann!!! Du har vært kjempeflink, og jeg håper jeg klarer å være like flink som deg!
BiB sa for siden:
Takk for koselige ord!!!
Du klarer det om du tar deg selv på alvor, i gode og vonde dager. Lytter på hva kroppen din prøver å fortelle deg :ja:. Jeg ser på min prosess som skrelling av løk: Lag for lag, dag for dag minsker fettet. Og ja, tårevått kan det i perioder være, men jeg gir meg ikke!!!
:klem: og lykke til!
Romle sa for siden:
Hei BiB. Skrev en kommentar til deg på veiedagboken din. Du er en inspirasjon :)
EllenI sa for siden:
Hei!
Ser her at det er mange som er i samme situasjon som meg... Og jeg som trodde jeg var den eneste i hele verden... (vet jo at jeg absolutt ikke er det) Men det er ensomt å ha det sånn her... Selv om jeg har både mann og barn. Men, nå som jeg faktisk ikke får på meg klær lenger, så må jeg bare gjøre noe. Har utdannet meg til å bli førskolelærer, men det er ganske kjedelig å ikke få på seg regntøy når det regner ute...
Har prøvd ueeeeendelig mange ulike kurer med ulikt resultat... MEn, jeg ender som oftes på startstreken igjen... Og noen ganger langt bak! Ting gikk HELT skeis når jeg begynte med hormonell prevensjon som jeg ble deprimert av som gjorde at jeg trøstespiste ennå mer... Og nå sitter jeg her, 26 år gammel og veier over 150 kilo. Har i hvertfall erkjennet ovenfor meg selv hvordan ting faktisk ligger ann, og det er jo en begynnelse.
Har en fastlege som er så latterlig teit at jeg har mest lyst til å denge han! Hardt og hensynsløst!! Hans forslag var å prøve tabletter, som jeg allrede har prøvd, eller at jeg satte meg på 3 års venteliste for oprasjon... Så jeg får ta mitt ansvar, og finne ut av hvilken vei jeg skal gå selv, og håpe jeg kommer ut av tunnelen med mitt nye jeg. Men akkurat nå er det igrunn bare ganske mørkt i den tunnelen og jeg håper det er et lys jeg aner laaangt, laaaaangt der borte....
Så, med andre ord... Jeg trenger all oppmuntring og hjelp jeg kan få!!
Hilsen en desperat Ellen
BiB sa for siden:
Kjære Ellen som er desperat!! Du er ikke alene om å ha komemt i den situasjonen du beskriver, og du må snarest mulig legge bort all skam, skyld og selvbebreidelse!! :klem: Jeg åt meg opp i sykelig overvekt, rundt 145 kg, gjwennom å spise feil mat (bød, frukt, magert pålegg, grønnsaker etc) samt at jeg brukte mat på feil måte (jeg åt bort de vonde følelsene, og åt meg sakte men sikkert inn i en vond sirkel jeg trodde var ubrytelig). Men, lavkarbo, for meg Ketolysekuren, er en FANTASTISK måte å spise seg ned i vekt på!! Du ser, jeg starta ut iomtrent der du er nå, og har mange kilo igjen men vet jeg komemr til å klare det. For dette er ikke en kur, det er en livsstil!! Som er MER enn til å leve med!!
For å lykkes måtte jeg bestemme meg for at NÅ, nå VIL jeg, ikke bare ønsker jeg.
Jeg fortalte det på jobb, til venner og familie og sist, men ikke minst, jeg allierte meg med fastlegen min!!
BYTT!!!!!! Det er et råd jeg vil gi. De første 2 mnd var jeg hos legen min 2 g i uka. Det er bra utfordrende og ikke rent lite skummelt å endre vaner man har hatt i så mange år. Og det å slutte å spise bort følelser og i stedet stå i dem og ta konsekvebnsene.... ja det har styrket meg, men også vært tøft.
Jeg ønsker deg ALT mulig godt og lykke til!! Lag deg er journal og få hjelp og støtte på den måten! Hjertelig velkommen på besøk i min!!
:klem: fra BiB
anneca sa for siden:
Jeg har gått ned ca 14 kg siden i sommer. Og for at jeg skal være innenfor normal BMI må jeg gå ned 35 kg til.... Da kommer jeg jo til å være "syltynn"... Vet ikke om jeg har lyst til å bli SÅ tynn jeg...... Men det er kanskje fordi målet virker så fantastisk langt unna. Selv om jeg har gått ned 10 kg på 10 uker så betyr jo ikke det at det kommer til å gå like greit fremover...... Men samtidig kan det jo hende at jeg kan klare det i løpet av året, det er jo mer enn 35 uker igjen.....
BiB sa for siden:
Hos meg har det gått i rykk og napp, det ble 40 kg på et år, og nå har jeg et nytt platå. Men, jeg tar det med ro, vet at det vil løsne igjen :ja: Og jeg tror kanskje en vakt på rundt 80 kg (ikke 70 som jeg har som mål nå) er realistisk, jeg har ca 60 kg fettfri masse, og da kan 70 kg bli litt snaut, skjelettet mitt veier 3 kg og det er tungt til å være dame sier legen min.
Uansett, lykke til!!
Nannah sa for siden:
Jeg har og laaang vei igjen...og det går slettes ikke fort lenger, men som BIB sier det blir en livstil...synes jeg har det så bra på denne maten og savner ingenting jeg:) Det er over ti år siden jeg var så lavt som jeg er nå...så jeg gleder meg over det til tross for at jeg har stått stille nå i snart 6 uker:)
Sprudle sa for siden:
Det gjør mitt også! :D Heldige vi, som har solide knokler :) (nå er jeg bittelitt høyere enn deg, men føler meg fortsatt lite porøs :p ).
Kinemor sa for siden:
Jeg skal gå ned 43 kg, og har gått ned 17 kg siden oktober. Jeg skal gifte meg 7 juni, så jeg hadde håpet å gå ned en del mere før det hvertfall, tviler på at jeg klarer målet mitt innen det. Det hadde vært så deilig å kunne se på bryllups bildene å ikke si æsj for hvert bilde jeg er på. Har lyst til å kunne si : jøss, der ser jeg jo faktisk ikke så værst ut:)
Men hva er PCOS ? Spør jeg dumt kanskje?
Vil bare si stå på alle sammen. Dette skal vi klare alle sammen. Har en vilje nok så går det meste:)
Kinemor sa for siden:
Kan man finne ut hvor mye skjelettet veier? har alltid fått hørt at jeg har kraftig beinbygning, hadde jo vært gøy å finne ut hvor mye den veier da..=)
Kitt sa for siden:
Du kan lese om PCOS her
BiB sa for siden:
Jepp, det finnes noen vekter som skille rpå fett, fettfri masse, skjelett mm, de heter Tanita-vekt (de jeg kjenne rtil), legen min kjøpte en slik da jeg spurte ham om det, grei kar, ikke sant??
STÅ på og :heia: for bryllup!!
Kitt sa for siden:
Hei, BiB!
Vet du hvordan man regner ut skjelettets vekt med tallene fra en Tanita- vekt?
Har blitt veid på en avansert Tanita- vekt jevnlig, men ingen har sagt noe om skjelett- vekt.
Vet at den solide kroppsmassen min er 14.1 kg, det er fettfri masse minus vann, men derfra til skjelett-vekt?:confused:
Da jeg gikk på GR fikk jeg beskjed om at jeg ikke bare hadde kraftig benbygning, men MEGET kraftig, så det hadde vært morsomt å vite!:)
BiB sa for siden:
På den vekta legen min har er det et tall som kommer opp, spør der du har veid deg!! :) For jeg vet ikke anna enn det som kommer opp på vekta :)
Lykke til!!
beste hilsen BiB
Kitt sa for siden:
Takk for svar.:) Får jo en lapp med verdiene på hver gang, kanskje det kommer opp mer på skjermen. Skal spørre dem, jeg!
Ha en fortsatt fin helg!:klem:
Kitt
Lurveliz sa for siden:
Hei :blomster:
Jeg har akkurat registrert meg inne her, men har smugtittet endel den siste mnd.
Jeg har mellom 30 og 40 kg jeg skal gå ned.
Jeg er litt usikker om hvor og hva jeg skal begynne med, men vet det blir lavkarbo, da jeg har prøvd en haug av mange andre kurer.
Og hva trenger man av bøker feks?
Tar gladelig imot alle tips.
Jeg har bakt disse polarbrødene for en test, og de falt i smak.
Jeg er foresten ei på 31 fra Oslo, har en gutt på litt over 3,5 år.
Og skulle ha hatt noen som kunne dratt meg i øra, sånn at jeg kom meg opp av sofaen.
Bare jeg kommer meg i gang, så er jeg relativt flink :_plystre:
Puh, dette ble langt..
Ha en fin dag alle sammen
Veggpryd sa for siden:
Hei, og velkommen hit!
Det er kanskje greit å lese litt av hvert for å sette seg inn i de forskjellige "diettene". Det er ikke så veldig stor forskjell - de fleste er mindre karbohydrater, og mer fett og protein. Karbohydrater skal komme fra grønnsaker.
Jeg vil anbefale deg å lese Wolgang Lutz -Bedre uten brød. Den gir en veldig god og fornuftig forklaring på hvorfor man skal kutte ut karbohydrater.
Det finnes en del info på nettet også:
Annika Dahlgrens blogg
Fete løgner
Skaldeman
Svenske sider, det er dessverre skikkelig dårlig med norske lavkarbo-sider på weben.
Lurveliz sa for siden:
Takk for svar.
sma sa for siden:
Hei, og velkommen skal du være!
Om du er usikker på hvilken filisofi du bør velge så les litt på hver enkelt filosofi så ser du hvilken du syns passer for deg. Selv følger jeg ketolysekuren og er kjempefornøyd med det - minus 6 kg siden 7/1. :D
Og jeg skal vel ned like mange kilo som deg ca.
Lykke til i valget av filosofi! :heia:
Lurveliz sa for siden:
Jeg har tittet inne på den siden, og det virker interessant.
Men hvis jeg velger den filosofien, trenger jeg den full pakke tilbudet inne der?
Eller er det noe jeg fint kan klare meg uten?
På forhånd takk for hjelpa
Kristall sa for siden:
I følge høyden min, så er jeg mer enn 30 kilo overvektig, og blir vel ikke lei meg hvis jeg greier å gå ned så mye, men målet er 25 kilo på to år og 10 kilo til sommerferien er over og jeg begynner å jobbe etter ferien.
Jeg er "grovbygd" med brede skuldre og hofter og har drevet en del med vektløfting tidligere; noe som gjør at jeg ikke ser ut som at jeg er over 90 kilo, men det er jeg. Pr dags dato er jeg 93 kilo, 1.62 høy, og jeg vil litt under 70 i alle fall....
lykkeline sa for siden:
Hei
Litt om meg,jeg skal som dere ser ned mange kilo,har valgt ketolyse som diet,har prøvd den før og den virker!Men de fleste av de kiloene har nok sneket seg på igjen.
Startet for tre uker siden og går som dere ser sakte men sikkert ned,kunne gjerne hatt litt mer fortgang på saker men tror rett og slett jeg har spist litt feil denne gangen,for lite grønnsaker,egentlig for lite av det meste,skriver nå ned alt-denne uka-og regner med å finne svaret på dette til mandagen.
Har aldri noen gang deltatt med noe her på forumet,så dette er helt nytt for meg,men håper at det skal gi meg litt ekstra støtte og kanskje litt press-iallefall for meg selv :-),denne gangen skal jeg klare det!
Men til dere "drevne",hvor lenge kan en gå på ketolysekuren,mener jeg har lest 6mnd,men hva skjer hvis en går lenger,stopper ketosen opp,noen som vet?
Ok,dette var alt fra meg for denne gang,
hilsen lykkeline
sma sa for siden:
I prinsippet ja. Du trenger ikke kjøpe bakemixen og soyaproteinet. Soyaprotein får du kjøpt på helsekosten og jeg vet at det er mange som ikke bruker bakemixen. Men du trenger boka og vitaminene! :D
Kikk gjerne på oppskriftforumet og se hva folk bruker når de lager mat. Mange gode tips å få der!
Lurveliz sa for siden:
Takk for svar.
Ja da må jeg nok hive meg rundt og bestille den da.
Godt det plutselig kom inn penger på kontoen som jeg ikke regnet med. :D
Og skal man helst komme seg opp i 15 karber, eller går det like greit med mindre?
sma sa for siden:
Du bør ikke ligge under 15 karber om dagen. Heller over enn under. Jeg ligger mellom 15-20 karber hver dag. :)
Og kjekt med litt penger som en ikke hadde regnet med. :D
Lurveliz sa for siden:
Ja sier ikke nei takk til ekstra penger nei :D
Er det noen grense på hvor mange måltider man bør spise om dagen da?
Dette står sikkert nevnt flere steder, men er litt lat akkurat i dag.
sma sa for siden:
Nei, det er det ikke. Spis når du er sulten, men ikke la det gå mer enn 6 våkne timer mellom hver gang du spiser. :)
upsidaysi sa for siden:
Da er det vel på tide at jeg presenterer meg også..:D
har sniklest og vurdert og analysert og vurdert litt igjen og falt på ketolyse kuren ;)
Jeg har vel 40 kilo jeg bør bli kvitt...og føler meg klar for det, samtidig som jeg kjenner at jeg mister motet når jeg ser antall kilo som må bort :( 40 kilo...hvorfor skal jeg klare det denne gangen når jeg ALDRI har klart det før sukk
:veitikke:
Litt om meg: jeg er 22 år, mamma til verdens nydeligste lille jente på 1 år og er så heldig å ha funnet mannen i mitt liv...han vi gjerne gifte seg med meg..men jeg må føle meg klar for en dag med fult fokus på meg og masse bildeknipsing først..og det gjør jeg ikke nå...:nedfor:
er laaangt inne der en positiv og glad jente...men nå må jeg lete lenge etter henne...håper hun kommer ut snart...
gleder meg til å bli bedre kjent med dere..
:dulte:
sma sa for siden:
Masse velkommen til deg!
Klart du skal klare dette! Bare det at du har funnet veien hit, og tilegnet deg ny kunnskap slik som at lite karber kan gjøre underverker for kroppen vil gjøre at denne gangen klarer du det! :heia:
lessis sa for siden:
Hei og velkommen hit på forumet. Jeg signerer sma og vi er mange som holder på med, har klart og ikke minst ønsker å klare målsetning om vektreduksjon. Litt viljestyrke, men mest av alt holde fokus på valgt filosofi samt benytte det utrolig bra forumet både i gode og i "onde" dager. Jeg har virkelig fått hjelp, selv om målet ikke på langt nær er nådd, og ønsker deg lykke til. Dette klarer du!!!!!!
Hilsen Sissel i Bergen
catta sa for siden:
Hei.
Jeg har vært borte en stund, men prøver igjen.
Jeg er 44 år og mor til 5 unger og skal ned mellom 25-35kg.....
Har kjøpt både Skaldemann og Ketolysekuren bøkene, men vet ikke helt hvor jeg skal starte. Begynte litt på begge ( hver sin gang), men det skar seg fort.
Skulle gjerne hatt noen råd om hva jeg MÅ holde meg unna i starten og størrelse på porsjon og fett....?
Noen som kan anbefale en av diettene og gi meg et råd?
Orker ikke være så tung og deppa lenger!!
Catta
Karbosara sa for siden:
Hei, Catta! Velkommen til nytt forsøk!...dvs ikke forsøk...NÅ skal det gå rette veien!!!
Jeg kjenner ikke til Skaldeman, men jeg er veldig fornøyd med ketolysekuren! Jeg har ingen indikasjoner på hvor mye jeg spiser, jeg spiser til jeg blir mett, slik det står i ketolyseboka.
Torkil forklarer en del i boka om forholdet mellom forbrenning av fett, proteiner og karboer...jeg fikk forklart at det helst skal være mer fett enn proteiner i ett måltid...hvis jeg er usikker på om jeg hat spist for lite fett i ett måltid, tar jeg en ss ekstra olje etter mat.
Jeg passer på at jeg spiser minst 10gram karbohydrater i grønnsaker, og at jeg ikke spiser veldig mye meieriproduker hver dag...kanskje bare mellom 3-5gk i løpet av dagen. De siste 5-7gk går med til diverse, som f.eks. wok til grønnsaker til middag, sauser, nøtter o.l...
Det blir jo litt å regne på i begynnelsen, men da lærer du fort, og blir tryggere på at du får i deg rett mengde.
Skaff deg en bok som du skriver ned alt pr dag: hva du spiser, spesielt vekten på de tingene med karboer, hvor mye og hva du drikker, evt trim, søtningsstoffer, resultat av veiing 1g pr uke,osv.
Da har du oversikten, nemlig! Du kan gå inn i boka å se hva du har gjort mat/trimmessig hvid du stagnerer, du kan finne tilbake til en uke der du virkelig gikk bra ned og se hva du gjorde rett...du kan også legge ut det du spiser i en journal hvis du lager deg en, så kan vi komme og titte på det du har spist, og kommentere det hvis du vil det...slik har jeg fått hjelp!
Pass på å drikke masse vann! Prøv å holde deg unna søtningsstoffer den første tiden, slik at evt søtsug kan legges død! Det er så deilig...så slipper du å fyse på alt mulig!
Vel...dette var noen tanker fra meg! Det finnes sikkert noen som kan gi deg flere råd, men jeg trakk fram det som jeg syns er viktigst når det gjelder mat og drikke...
Bestill vitaminene hvis du ikke har de, så får du dekket hele ditt dagsbehov med få piller!
Ellers vil jeg si: Dette er egentlig veldig enkelt! Ikke så komplisert som det kan føles som til å begynne med. Les boka godt en gang til før du starter, så skjønner du hva jeg mener!
Lykke til med valg av kur! Kom gjerne innom til meg!
Santa Sofia sa for siden:
Jeg er mor til tre og vil ned 35 kg. Jeg har finlest ketolyseboka og har etter ei uke bare positive erfaringer. Jeg kan spise mer variert enn jeg trodde på forhånd, og jeg leser og lærer noe nytt her på forumet hver kveld. Jeg tror kanskje jeg spiser litt for lite fett, så jeg skal legge ut dagsmenyen i journalen min. Da får jeg kanskje litt hjelp til å se hva som kunne byttes ut? Jeg er i ketose, men har bare gått ned 2,5 kg siden mandag.
blå blomst sa for siden:
Jeg er en kvinne på 39 år, som vil ned fra 105 kilo til 75 kilo i første omgang. Drømmemål er ca 68 kilo, men 75 kilo er veldig bra!
Momo sa for siden:
Hei, jeg er ny her i dag. skal ned 30 -35 kg. Holdt på med ketolyse kuren i en uke og har gått ned 2 kg. Slettes ikke verst synes jeg selv da. Nå gjelder det bare å holde ut så jeg kan få vekk disse kiloene en gang for alle.:)
Har ingen erfaring med slike forum :confused: så dere får være overbærende med meg. Gleder meg til å få masse inspirasjon og kanskje kunne bidra med litt selv også.
bærrgen sa for siden:
Hei, jeg er også ny på forumet. Jeg er 38 år og mamma til to. Har slitt med kraftig overvekt de siste ti årene :( Har dessverre 55 kg som skal bort, men med den starten jeg nå har med ketolysekuren, så er jeg ved godt mot! Jeg kom i ketose allerede første dagen, etter to dager har jeg gått ned 2 kg og jeg begynner å føle meg piggere. Så jeg er veldig spent på fortsettelsen! Er kjempeglad for at jeg har funnet dette forumet, blir nok en god hjelp når/om det går tungt innimellom. :D
Romle sa for siden:
Så mange nye :)
Velkommen alle sammen. Mange fine tips og råd fra denne gjengen her inne. Og ikke minst støtte
sma sa for siden:
Så koselig med så mange nye ja! Velkommen til dere alle!! :heia:
Karbosara sa for siden:
Velkommen og lykke til alle sammen!:heia:Tenker dette skal gå riktig bra!!!
myra sa for siden:
Hei, jeg er en dame på 38 år som har slitt med overvekt hele livet . Jeg vil ned mellom 30-40 kg. jeg begynte med ketolyse i januar -08, ganske fersk, men synes selv det går kjempe bra.
Jeg har vært innom på forumet mange ganger for å lese og lære, takk til dere som har vært så flinke til å skrive, det har inspirert meg kjempe mye.
Adriane sa for siden:
Jeg bøyer meg i støvet for hva mange her har oppnådd. En av grunnene til at jeg nå har meldt meg inn etter å ha lest det jeg har kommet over i noen uker.
[font=Comic Sans MS][/font]
Er middelaldrende med bmi på 32, og skal ned 31 kg til normalvekt. Og - denne gangen på grunn av helsen, ikke skjønnheten - lol.
Har som mange andre her gjennomgått utallige slankekurer fra ungdommen av, som en jojo gjennom livet. Husker godt vi sto i kø utenfor apoteket da den nye Noka pulverdietten kom.:p. Etterpå ble det Cambridge. Pføy!!
Har lest Skalderman, Fedon, Atkins og Litsfeldt. Nå ligger Bedre uten brød og Slank med Ketolyse på bordet her, samt flere svenske nettsider som må sjekkes. :lesebok:
Har spist så og si karbofritt i 10 dager, men vekten er spikret på det samme. Har akkurat hatt en liten fight med fastlegen om å få en henvisning til endokrinolog. Tror årsaken er inulinresistens - har skyhøy c-peptid -, og har tenkt å be om metformin. Fastlegen har aldri hørt om dette medikamentet. I ventetiden skal jeg fortsette med dette kostholdet, og styrke meg på å lese om hvor bra dere klarer dette her. :heia:
Kitt sa for siden:
Du kan si til fastlegen din at metformin er virkestoffet i antidiabetika -medisinen som heter Glucophage!
Har han ikke hørt om det, må du melde han til fylkeslegen!!!! Er det mest anbefalte medikamenetet for overvektige type 2 diabetikere!!!!
En venninne av meg bruker for tiden Metformin 5x 500mg mot insulinresistens.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.