< Tilbake til oversikten

Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

LenaBeatrice sa for siden:

Men om jeg sier "very lavkarbo" da? ;)

Jeg fulgte Lindbergkostholdet for noen år siden, var så langt som inne på klinikken til Fedon Oslo, hvor jeg så ham ansikt til ansikt....yeah :-)
Jeg spiste en god del mere karbo med det kostholdet.
Hvor går egentlig grensa for lavkarbo?

Jeg er også "Harry" :p

Hei :-)

Det kan være lettere å holde ut om du deler opp i mindre mål, da føles ikke veien så lang; 2 kilo, 5 kilo....eller hva som passer deg.
Mitt første mål var å få en vekt som begynte på 12, ikke 13.
Jeg orket ikke tanken på å se de 60 kiloene jeg skulle ned under ett.
Jeg jublet hver gang jeg nådde et lite mål, og tok da straks fatt på neste mål.

Dette klarer du nok greit tenker jeg :-)

Good luck

Photobscura sa for siden:

Det er vel ikke bare hvor mange karber det går på, men også GI og GB, men noen sier at grensen går ved 150 gr kh om dagen.
Lavkarbo er bare fellesbetegnelsen for selve livsstilen -om det så er Skaldemann eller Lindberg.

tahk sa for siden:

Heisann folkens

Etter et opphold fra Atkins-dietten på 4 år, så prøver jeg meg igjen. I mellomtida har jeg vært på rehabiliteringsopphold hvor jeg har lært veldig mye om kosthold, og da såklart fettfattig kosthold. Men jeg har også lært mye om bl.a. hormoner og forbrenning som jeg kommer til å ta med meg på Atkinsdietten denne gangen. Det viktigste der er antakelig "aldri gå mer enn 3 timer uten mat".

For 6 år siden startet jeg på Atkins, og gikk ned 36 kg. Dette var pga Atkins, men også pga mye hard trening. Men jeg falt av etterhvert, og ble støttemedlem på treningssenteret det siste halve året. Gikk over til Fedon-aktiv kosthold, uten å lese godt nok om det - og la på meg 20 kg igjen. Gikk på rehab-oppholdene ned 19 kg, men pga en operasjon og lite trening, la jeg på meg 12 kg i høst. Har en stor dag som kommer til sensommeren/høsten, og vil i alle fall ned de siste 12 igjen.

Begynte på Atkins igjen i går - og gikk ned 1,3 kg til idag. :D Tror ikke det blir akkurat standarden fremover, og det kan jo være fryktelig tilfeldig. Hva vet jeg. :)

Planen fremover er å gå ned de 12 kg, så få ryddet opp i hodet hos psykolog, og deretter forhåpentligvis få et mer normalt forhold til mat enn det jeg har idag (der mat er belønning, trøst og antakelig først og fremst demping av følelser, både gode og dårlige). Om det blir Atkins-kosthold etter dagen til høsten, vet jeg ikke enda. Jeg vet bare at jeg klarer å holde vekta med fettfattig kosthold, og ikke gå ned. Med Atkins klarer jeg i alle fall å gå ned. :)

raskall sa for siden:

Hei

Jeg er 38 år gammel. Har kone, 2 barn (1 eget og 1 inngiftet), pusekatt og nymfeparakitter.

Jeg er litt av en tungvekter. Jeg veier (dvs veide) 170,5 kilo og er 180 cm høy. Jeg har slanket meg masse tidligere. I 2001 gikk jeg ned 55 kilo på et halvt år og syklet birkebeinerrittet det samme året. Da spiste jeg tradisjonell norsk mat og trente 3-4 timer hver eneste dag. På sykkel og rulleskøyter. Så endret livssituasjonen seg og jeg kunne ikke trene like mye. Jeg gikk opp 60 kilo på halvannet år.

Så fikk jeg vite at jeg hadde diabetes og måtte ned i vekt for å kunne lage barn. La igjen opp til monstertrening og gikk ned 30 kilo. Kona ble gravid, jeg ble sympatigravid og gikk opp 40 kilo igjen. Og der har jeg blitt med svak stigning opp til 170,5 kilo på tirsdag denne uka. Så jeg har konkludert med at monstertrening ikke fungerer på sikt. Samtidig har jeg begynt på insulin fordi jeg ble syk av diabetes-pillene. Insulin-behandling og vekttap er ufattelig vanskelig. Uansett hva jeg har gjort så har vekta stått stille eller økt sakte.

På tirsdag denne uka bestemte jeg meg for å kutte ut karbohydrater. Jeg sluttet å spise brød, pasta, ris og poteter (og snop selvsagt) og begynte å spise mer "pålegg", salat og grønnsaker.

Jeg er sjokkert over resultatene. Jeg har nå kuttet helt ut måltidsinsulin og har nesten halvert mengden langtids-insulin. (måltids virker i 2 timer, langtids i 24 timer). Blodsukkeret har stabilisert seg på ca. 6,5 og svinger maksimalt 2 mmol i løpet av et døgn. Og det samtidig som jeg nesten har kuttet ut diabetes-medisiner helt. Slik det ser ut nå er jeg helt insulin-fri innen en uke.

Også kommer rosinen i pølsa da: på disse 5 dagene har jeg gått ned hele 2,5 kilo. Før lavkarbo-forsøket gikk vekta aldri under 170, så jeg tilskriver ikke dette såkalte "naturlige svinginger" heller. Dette er et direkte resultat av å ha kuttet ut karbohydrater.

Dette er jo helt utrolig. For å få råd kommer jeg til å være en aktiv lurker på forumene her og det kan hende jeg poster litt innimellom også. Kan jo hende jeg kan komme med noen råd etter hvert også. :)

Det jeg stusser litt på er hvorfor hverken sykehuset, legen eller såkalte kostholds- og diabetes-eksperter ikke har tipset meg om dette før. Jeg føler meg jo sinnsykt mye bedre også, så dette kan vel ikke være farlig på noe vis?

aatinka sa for siden:

Det står litt om dette i ketolyse-boka. Jeg har ikke diabetes (ennå) men måler blodsukker innimellom pga at jeg er i grenseland. Etter jeg begynte på Ketolyse-kuren har blodsukkeret holdt seg stabilt på 5-6 og jeg gidder nesten ikke måle lenger :)

De første kiloene er visst mest vann, men likevel... Det gir i alle fall en kick-start! Jeg ble skikkelig kamel-tørst de første dagene og drakk sikkert 3-4 liter vann om dagen. Likevel går jeg ned.

Ønsker deg masse lykke til og er spent på å følge deg videre :)

trillian78 sa for siden:

Velkommen Raskall og gratulerer med intet mindre enn fantastiske resultater på bare noen få dager. Du kommer til å stortrives på lavkarbo.

Ja, det er virkelig noe å stusse over. Etter hvert som jeg også har erfart hvor bra kroppen har det på lavkarbokost har jeg rett og slett blitt litt forbanna på mainstream-legestanden som ikke har fått opp øynene for dette.

raskall sa for siden:

hehe.. jeg vet at de første kiloene går veldig lett og sannsynligvis bare er vann. Men det er likevel vann jeg tidligere har vært nødt for å bære rundt på.

Jeg skal forøvrig på rehabilitering på Tonsåsen rehabiliteringssenter i januar/februar. Er veldig spent på hva de vil si til kostholdet mitt nå. Uansett så gleder jeg meg enormt til 4 uker med fokus på kun kosthold, mosjon og helse. Forventningene er store.

Yonah sa for siden:

Ikke for å skuffe deg, men det jeg har hørt om Tonsåsen er masse brød, poteter og fettfattig kosthold.. Altså langt fra et blodsukkerstabiiserende kostold, i allefall sammenlignet med lavkarbo.

Ellers velkommen så mye og lykke til så mye med kostoldsendring og vektstabilisering!

raskall sa for siden:

Det overrasker meg egentlig litt med tanke på at Tonsåsen har spesielt fokus på diabetikere. Men jeg får se når det kommer så langt. Jeg elsker å trene mye, så da får jeg bare trene 8-9 timer pr. dag mens jeg er der. :) Problemet med treningen i hverdagen er at jeg ikke har tid.

De skriver jo også i brosjyrene sine at opplegget er veldig indivduelt så det er jo lov å håpe at jeg kan fortelle litt selv hva jeg ønsker. Mitt problem er at jeg kan veldig mye teori om både kosthold og trening men jeg klarer ikke å omsette det i praksis for egen del. Det er den siste delen jeg håper å få hjelp til.

MatGlad! sa for siden:

Hei!

Har vel egentlig skrevet litt om meg selv under "skravle"-linken, November, men her er meg i korte trekk:

Jeg har alltid vært litt "lubben". Ble bortkjemt allerede som liten unge, og mat/godteri ble jeg aldri nekta. Men ettersom årene gikk ble jeg bare større og større. Når jeg tippa over 100kg aner jeg ikke, men tipper det allerede var på ungdomskolen.. Skolen og helesøster prøvde å få meg til å gå ned, men det fungerte ikke. Hadde ett 2-ukers opphold på Beitostølen da jeg gikk i 8. klasse. Men fungerte ikke over lengre tid. Har vel bare snudd ryggen til og ikke tenkt over hvor stor jeg egentlig var og at jeg bare ble større og større.. Etter at skolen var ferdig og jeg begynte å jobbe gikk jeg faktisk ned noen kg. Aner ikke hvor mange, men nok til at jeg kunne kjøpe meg klær i ett par str. mindre. Men så møtte jeg min nåværende samboer og da kom kg på igjen, og det ble bare flere og flere... I 2004 (eller 2005?) ble jeg med på ett opplegg hvor det var fokus på livstilendringer og ikke bare mat. Klarte å gå ned ca 20 kg. Etter det var vekta stabil ei god stund, men så begynte de å snike seg på igjen.. Og jeg vet akkurat hva som var grunnen, men klarte ikke å stoppe! :mad:

Men nå i høst fant jeg ut at nå måtte jeg bare! Begynte på en 3-ukers Nutrilett "kick-start" pulverkur. Gikk ned nesten 8 kg :D Og før jeg skulle begynne å spise normalt igjen hadde jeg ett møte med en ernærigsfysiolog. Det ble også konstatert at jeg var insulinresistent.. Kuttet ut alt som heter pasta, ris, potet, brød. Passer også på å drikke nok vann, og ca 5 måltider om dagen. Og det fungere veldig bra for meg. Har til å tatt av tilsammen 15 kg. Har ennå ikke kommet sikkelig i gang med trening, men etter at jeg nå skal skifte treningssenter (har vært støttemdl. i laaang tid på mitt nåværende senter) og kommer i gang med mer regelmessig trening, håper jeg bare på at kg renner av :)

Har trent regelmessig og passe ofte før også, men da hadde jeg ikke matkunnskapene iorden. Spiste mye pasta, ris, pølse også videre. Og godteri selvfølgelig. Har neste ikke spist godteri, og da spesielt sjokolade, på snart 2 mnd. Og det beste er at jeg ikke savner det :D;):D Håper det holder seg slik. Men jeg unner meg litt innimellom. Men ikke hver helg hvis jeg ikke har lyste på.

Ble tipset om denne nettsiden av ernæringsfysiologen, og kommer til å bruke denne aktivt. Og kanskje spesielt når motgangen melder seg...

Dessuten er det jo en høytid med ofte mye mat, kaker og godteri som er over oss før vi aner det. Kommer nok til å bli en utfordring for meg som tidligere har bare puttet ting inn i munnen uten å tenke seg først..

Men nå er det adventlys og stjerner som står for tur :D, og masse små julekalendergaver som skal pakkes inn til min samboers datter som er hos oss i helgene.

Ha en fin søndag folkens!!

Juletida er jo den best tilrettelagte høytiden, skulle jeg mene! Så mye rent kjøtt og god, fet mat, ribbe, pinnekjøtt, kalkun eller hva man nå spiser på julaften, alle gode kjøttpålegg, sildesalater osv osv. For meg er juletida en lavkarbofest uten sidestykke!
Klart, man har julekaker, poteter, lefse, sånne ting, men det finnes alternativer. Mange oppskrifter på julegodterier her inne, poteter kan man bytte ut med andre grønnsaker (Denne skal være genial til ribba), og lefse klarer man seg fint uten, pålegg er jo fantastisk godt å spise som det er!
God jul :D

Chess79 sa for siden:

Hmm.. og jeg som er så glad i lefse, det er jo en del av julekosen.:eek: Jeg spiser jo aldri lesfe ellers i året..så den kan vel ikke skade med lit lefse til jul:confused: Jeg kommer nok til å kose meg lit ekstra i julen. Kan vel ikke gå opp igjen de 4 kiloen jeg har mistet??:rolleyes:

Du må jo bare spise lefse om du vil det! Om du går opp igjen det du har gått ned så kan du med stor sikkerhet trøste deg med at det bare er vann. Poenget mitt er at dersom man har gått en stund uten å spise sånne karbobomber så kan man ende opp med å få ubehag; hodepine, oppblåst mage etc. Det gjelder vel ikke alle, men det er veldig vanlig å oppleve det. Samt at det kan trigge en videre og langvarig sprekk hos noen.
For min del så synes jeg ikke det veier opp å føle meg i dårlig form den tilmålte tida jeg har med familien min som bor så langt unna mot det å spise lefse. Jeg spiser en knøttliten potet noen smååå flake med flatbrød til rakfisken annen dag jul, men joggu betaler jeg for det også ... :o. Det er vel den eneste lille avstikkeren jeg tar.

Chess79 sa for siden:

4 kilo med vann:confused: Da hadde jeg blitt skuffet! Men tar kanskje en stund før fettforbrenningen for fart på seg:rolleyes:
[color=teal][/color]
Men ja.. det skal vel en del selvdisiplin og ikke få en langvarig sprekk..men det må jeg bare ha denne gangen. Er så godt i gang:D

Jeg skjønner ikke helt hva du mener, du sier du er redd for å legge på deg de fire kiloene du har gått ned, det jeg mente er at DERSOM du skulle legge på deg fire kg i løpet av jula, som tross alt bare er noen dager, så vil det være vann, det er ikke fysisk mulig å legge på seg fire kg fett på bare noen dager. Jeg ville vært glad om det var vannvekt, ikke skuffet :p.
Men, om det var det du mente, så ja, mye av de første kiloene man går ned er gjerne vann, men det er fortsatt fire kilo med overflødigheter som man tross alt skal være glad for at man er kvitt ;). Dersom du er i ketose, så pleier den ordentlige rene fettforbrenninga å komme etter ca tre fire uker.

Chess79 sa for siden:

Jeg har gått ned 4 kilo...og da mener du det først og fremt er væske.:) Da er det lett å gå opp igjen de fire kiloene.:o Jeg vet at man ikke kan gå opp 4 kilo i fett på så kort tid. Derfor må jeg være forsiktig, i og met at det kun er væsketap og ikke fett jeg har mistet! Merker det på klærne da at jeg har gått inn i centimeter:D

Fire kg fett og fire kg vann tar jo omtrent like stor plass i kroppen, så klart du merker forskjell :)

kiwo sa for siden:

Jeg har bestemt meg på forhånd for hva jeg vil spise, som er utenfor lavkarbo- dietten, i jula. Jeg spiser lutefisk med lefse og potet en dag i jula og en dag før, og det vil jeg gjøre, tiltross for dietten. Ellers så ser jeg ikke på kaker og slike ting som problematisk. Jeg har rett og slett ikke noe sukkerbehov. Prøver å kjenne etter: bløtkake.....nei det er ikke noe savn, sjokoladkake.....nei, ikke det heller. Det er veldig rart, men sånn er det.
Har bursdag til helgen og tenkte å ta med familien min på indisk restaurant (har snakket om det lenge :)og da skal jeg spise litt ris. Har ikke smakt hverken ris, potet. pasta eller annen sukkerholdige produkter på snart 6 uker. Og til helgen gjør jeg det først og fremst for familien min sin skyld. Prøver å gjøre ting så uproblematisk og normalt som mulig overfor barna mine.
Det som overrasker meg mest med denne måten å leve på, og spise på, er at det er så enkelt:) Ikke det at jeg har gått ned så mye:o men jeg tror veldig på det jeg holder på med:)

Chess79 sa for siden:

Jeg tenker det at om man skal leve på lavkarbo..så må man kunne unne seg lit godt på helligdager eller dager som skal markeres.:rolleyes: Om man er flink ellers så kan det ikke skade. Man skal jo leve også..ellers vil man jo gå lei og mistrives med hele opplegget.:( Jeg har ikke noe problem med å holde meg unna sukker ellers så lenge jeg kan kose meg en sjelden gang som i jula:D Så jeg gjør som deg..koser meg med lit lefse til jul, kaker er jeg ikke så glad i så det går greit:)

kiwo sa for siden:

Ja, tror det er viktig for motivasjonen at man kan unne seg litt ekstra. Vil jo at dette skal være en livsstil og en endring i livet mitt, og da må jeg lære meg å leve med lavkarbo til hverdags og så skeie ut innimellom. Men jeg liker egentlig ikke å kalle det å skeie ut, for det skal jo være en naturlig, men kontrollert del av livet mitt det også:rolleyes:

Chess79 sa for siden:

Jepp det er sant:)

MatGlad! sa for siden:

Jo, det er sant det. Men har alltid hatt problemer med mengden. Har veeldig ofte overspist.. Dessutenhar alle kakene og anna godt som oftes står fremme ikke fått stå i fred for meg.. Det blir en mental utfordring :(

Supera sa for siden:

Har visst ikke skrevet her enda.

Jente fra sør-Rogaland på 25 år og startvekten var 131 kg. Jeg har vel sånn 50-55 kg overvekt... Helt sykt å tenke på at jeg drasser rundt på så mye ekstra hver eneste dag... Jeg har alltid vært muskuløs, så jeg er usikker på hvor mye jeg bør veie. Så langt har jeg gått ned 7,4 kg siden oktober, og det er inkludert 6 uker der jeg stod stille. Ser ut til at jeg er insulinresistent og for meg funket det å spise mindre karbohydrater. Holder meg nå til 10-15 g til dagen. Da går jeg ned.

Som sagt, har alltid vært muskuløs. Jeg var sterkest i klassen (15 stk) frem til ungdomsskolen, og jeg var ikke spesielt stor men litt større enn de fleste andre. Jeg veide 85 kg da jeg flyttet hjemmefra som 19-åring for å studere og vekta raste oppover det første året. Gikk opp 30 kg det året... Og etter det har det gått sakte men sikkert fortsatt oppover.

Det eneste jeg hadde hørt om lavkarbo før sommeren 2009 var radmagre kjendiser som snakket om at karbohydrater ikke var sunt. Jeg tenkte at det var i samme gate som grapefrukt-diett og slike ting, og ristet på hodet.

Husker ikke hvor jeg fikk en halveis innføring i lavkarbo, men det var enten at jeg snublet over det på nettet eller at jeg så noe om det i en TV-serie. Jeg satte meg ned og leste mer om det. I løpet av sommeren og høsten leste jeg en god del og følte at jeg var klar. Ville jo ikke legge om kostholdet mitt før jeg hadde litt info slik at jeg følte meg sikrere når jeg skulle lage mat. Det gikk overraskende greit! Litt tips herfra, og vips så savner man jo ingenting i det daglige liv!

Hm, Mormor er lefsebaker, men vi har ingen tradisjon med lefse til jul... Vi har det resten av året. :geip:

camryn sa for siden:

Halloi!

Vestlending her, 30+ årig tjukkas :)

Har brukt eit par veker/månader på å lese om lavkarbo, ketolyse, atkins m.m, og byrja no 1. desember! Julepresang til meg sjølv er eit betre liv og masse energi! :spent:

Har ME, psoriasis, muligens pcos og ligg på grensa til diabetes, er først og fremst bedring av dette eg er ute etter, med vektnedgang som bivirkning. Setter 40kg ned som eit første utgangspunkt, tar 10 og 10 kilo som delmål tenker eg, så får vi sjå når den tida kjem om det blir meir ned eller kva som skjer. :)

Impulsiw sa for siden:

Velkommen hit og lykke til :heia::heia::heia:

sokkerklompen sa for siden:

Mor til 2 små å veger alt for mykje!!! Er nå på tide å få det vekk! Målet er å gå ned 40 kg. Veien virker ueneldig lang, men håper på at dette funker for meg.
:):):):):):)

grotingeling sa for siden:

Velkommen og lykke til :heia:

raskall sa for siden:

Velkommen.

For å få veien til å virke litt kortere, så må du sette deg delmål. Jeg tar 5 og 5 kilo om gangen. For å få en slags belønning for hver 5 kilo så lar jeg skjegget gro og barberer meg kun for hver femte kilo ned (bare to kilo til neste barbering nå). :) Dette kan dog være litt vanskelig for deg, men finn en eller annen belønning du kan gi deg selv for hvert delmål som blir nådd.

Nicpins sa for siden:

Velkommen, og masse lykke til! :heia:
Vet at veien kan virke lang nå i starten, men jeg har selv gått ned 40 kilo, og kan love deg at det er fullt mulig. Jeg brukte ca 1,5 år på de første 35. Underveis oppdaget jeg også at jeg ble frisk fra mange ulike plager og vondt'er som jeg trodde at jeg bare måtte leve med resten av livet...og DET var jo motivasjonsfaktor nok i seg selv. :D Jeg har bestemt meg for å leve lavkarbo resten av livet. Orker IKKE å gå tilbake til en sånn smertefull hverdag med alle plagene jeg hadde før. STÅ PÅ VIDERE!

:D HÆHÆ! Vi får håpe at hun som er mamma til to små slipper å la skjegget gro, da!

Men knallbra ide! Selv hadde jeg relativt romslig økonomi da jeg dreiv og gikk ned som mest i vekt, så siden jeg er dame ( :rolleyes: ) ...så blei det jo litt sånn nye-klær-belønninger, da...fnise Men merk: IKKE for dyre klær, for om tre måneder er jo de også blitt for store :p

Vettel sa for siden:

Jeg har som gave til meg selv å passe inn i en bukse jeg liker såå godt! Og det gode er at det er på veien ned i vekt. Så når den en eller annen gang er for stor, så blir det nye klær på mor! (noe mannen sa, vent med å kjøpe klær, ta det heller når du er i "din" størrelse!)

Nicpins sa for siden:

Sant, sant! Forsåvidt enig med mannen din, altså... :D

Men når man holder på med å gå ned 40 kilo, og 12 størrelser i klær så må man jo ha noen underveis-klær også, dessverre. Gikk til og med ned i skostørrelse, jeg da :p

For oss med PCOS er det jo fullt mulig å kjøre motivasjonsopplegget til Rascall, men noe sier meg at man sklir litt lettere inn i omgivelsene med fullskjegg på en mann, enn det er med en ung kvinne med lange lyse hår på haka og over munnvikene :p

Mie79 sa for siden:

Hei!
Da er det første (og største?...) skrittet tatt, og veien mot en nedgang på 50 kg er i gang! Motivasjonen er god, og jeg håper jeg klarer dette!!! Har gått ned MYE på bl.a. Grete Roede i to omganger, men kiloene sniker seg på så fort jeg er ferdig... Har veldig lyst til å klare det denne gangen, og det siste dyttet i riktig retning kom da den eldste sønnen min på 5 1/2 år sa: "Mamma, du har den største rompa jeg noen gang har sett!" Jeg vil jo ikke være mora med den store rompa, så nå er det bare å brette opp armene og bite sammen tennene og komme igang!:)
Dette skal jeg klare!

Mie79 sa for siden:

Ehhhh... Litt pinlig at det vises at jeg registrerte meg i 2008!... Så lang tid har altså jeg brukt på å innse at noe må gjøres!..

Velkommen tilbake :D, vi har vel alle brukt litt tid på å erkjenne at noe må gjøres...... så her er du i godt selskap :p

Jeg meldte meg inn i -05, men ble ikke aktiv før et drøyt år senere, så du er ikke alene om det ;). Det er aldri for sent!

Tutte sa for siden:

Jeg kjører også litt delmål for meg selv, hjelper veldig på motivasjonen ! :) Blir ofte noen nye klær osv, som premie. Nå har jeg akkurat kjøpt meg 25 kg ned-premien min, en ny, litt dyrere mobil enn jeg pleier å kjøpe ! :) Så nå må jeg bare får gått ned de siste hundre grammene så jeg passerer 25 kg ! Blir ikke noe særlig dyrt til neste delmål, for nå er kontoen mindre fornøyd, så får vente til en ny stor grense er nådd før det blir en fin premie igjen ! :)

Masse lykke til til dere nye som er kommet til ! :)

buzy bee sa for siden:

Hei alle sammen.
Jeg så denne tråden og tenkte at det gjelder ikke meg, men etter å ha brukt hodet litt og regnet, så gjelder det meg også.
Jeg startet 5.januar og har gått ned 2,7 kilo. Hadde en vektoppgang på 1,2 kg fra forrige onsdag til tirsdag, men nå er de borte igjen + litt til.:) Det var ikke mye jeg skeiet ut med de dagene, men tydeligvis nok. To pizzastykker, en tallerken fiskesuppe, kanskje to liter lettbrus, det var vel det jeg spiste utenom mitt kosthold. Jaja, jeg skjønner jo at jeg må holde meg til riktig mat for meg.;) Tenk om jeg hadde vært flink de dagene også, da hadde jeg sikkert gått ned enda mer.

Ellers så er jeg etter alderen å dømme en voksen dame som "alltid" har hatt noen kilo for mye, men de siste 8-10 årene har det bare blitt verre. Men nå er det slutt. Jeg har aldri vært så motivert som nå. Har som mål at når barnebarnet mitt blir født om noen mndr, skal det være enkelt å ha det på fanget og ikke oppå magen...:lol:

kællen sa for siden:

Hei
Jeg er en mann tidlig i 40 årene som drasser rundt på ca 35kg for mye. Er 187 høy og veier ca 125 kg.For bare 7 år siden veide jeg 90 kg og det var passe for meg. Gikk gjennom en tøff medisinsk kur og på det halve året smalt jeg på meg 15-kg- Siden har det bare økt.
Har forsøkt noen sånn kylling og ris kurer, men klarer maks 6 kg,og når jeg gir opp kommer kiloene tilbake ++.
Trenger hjelp og forslag til hvilken kur eller filosofi jeg skal velge.
Er IKKE noen kokk, så enkle retter, helst hermetikk e.l. ville funket best. Har ikke mer enn et te-kjøkken heller-

Charlott sa for siden:

Hei og velkommen! :D
Her, forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970&highlight=til+alle+nybegynnere, har du masse nyttig lesestoff du kan begynne med :) Lykke til!

Carisma sa for siden:

Veldig mange av oss starter med stor skepsis til å lage maten selv, og ender som rene michelin-kokkene :D

millemeg sa for siden:

Hei, jeg er en av oss!
Eh. Altså jeg har endel kilo å gå ned, allerhelst 70(huff, huff, huff). Jeg begynte i fjor, men har først nå blitt med her. Jeg er gudskjelov allerede godt igang, men det gjenstår altså 45. :o

Ang. mat: Det finnes mange flotte oppskrifter her inne, og de er som regel ikke så kompliserte. Det vanskligste er nesten å få tak i råvarene.

blåbær sa for siden:

Lykke til! :) Du trenger egentlig ikke så avanserte råvarer for de aller fleste oppskriftene. Kjøtt, det meste av grønnsaker og fett regner jeg med at du får tak i, uansett hvor du bor? Det meste annet er ikke så veldig nødvendig.

Katteeier sa for siden:

Hei!
Jeg er også med her, da!
Har gått ned nesten 30 kilo ved å kutte karber, uten at jeg visste at det faktisk fantes noe forum for dette prosjektet.
Kom igang igjen etter jul nå, og har gått ned 5-6 kilo i januar ved å følge Ketolysekuren til Torkil.
Kroppen min trives og har det bra med dette kostholdet, så det er bare å innse at fråtsing i nybakt brød og pizza hører fortiden til.
Jeg har enda en laaaaaaaaaaaaaaaan vei å gå. Skal ned i alle fall 40 kilo til, men setter meg ørsmå delmål underveis. :rolleyes:
Mitt første store delmål er 8 kilo unna. Deretter er det snakk om enda ti kilo. Kommer jeg dit er jeg kjempehappy, men klarer jeg enda de siste 15.....da skal jeg bare være lykkelig!
Det kan synes å være et kjempefjell man skal forsere når man snakker om så stort vekttap, men det gjelder å ta tiden til hjelp. Det har tatt tid å få på kiloene, så det vil ta tid å få dem av igjen.
Nå har jeg investert i ergometersykkel, og kjenner at det er godt å svette litt.
Dessuten er det deilig å vite at det ikke bare er jeg som skal ned en del kilo! Takk for at dere finnes der ute! :p

Velkommen velkommen velkommen :stortsmil
Veldig imponert over resultatet ditt så langt, kjempeinspirerende for oss andre :heia::heia::heia:

Katteeier sa for siden:

Tusen takk, Grotingeling!
Det er mye fin støtte å finne her på forumet.
Glemte å si at jeg også har PCOS. Det har vært helt avgjørende for meg å komme ned i vekt, og lavkarbo er faktisk det eneste som virker på meg i lengden. :eek:

Samme her, merket endring i symptomene for PCOS så og si umiddelbart etter at jeg la om kostholdet :rolleyes:

susepusa sa for siden:

Hei på dere!
Jeg er med i denne gjengen!
Startet å tenke annerledes i mai 09 og det har foreløpig gitt gode resultater...
Trengte litt drahjelp av et sykehusprosjekt og en god venninne som ble med på gåturer...
Har kuttet ut brus og søtsaker, spiser sunnere og faktisk starta å trene på spenst! (det trodde jeg aldri jeg hadde guts til!)
Har kommet langt på vei, men det er enda et stykke igjen!

Solange sa for siden:

Velkommen! Du er jo kjempegodt igang! Det tar tid å endre holdninger og vaner , men jeg har også oppdaget at det faktisk ER mulig! Før tenkte jeg at det bare var andre som kunne greie det, men jeg har kommet dit nå at jeg synes det er DEILIG å trene! Og at jeg faktisk er i stand til å gå ned i vekt jeg også... Har man kommet så langt er egentlig det største hinderet passert, og vi må bare jobbe oss jevnt og trutt fram mot målet:)

moochie sa for siden:

Heisann :)

Jeg vil gjerne være med i denne gjengen! Er helt fersk her inne, men har ikke tenkt å være en fremmed, nå som jeg "endelig" har funnet dette forumet :)

Jeg er ei jente på 27 år med alt for mange kilo. Har et laangtidsmål i fremtiden, men tar 5kg om gangen. Begynte på ketolysenkuren for ca 2 uker siden, og har gått ned 4,5kg.

Er "heldig" som ikke har noen sykdommer, lidelser, osv, min lege sa til meg før jul at jeg var en av de friskeste, overvektige pasientene han har møtt på, for jeg har "heldigvis" ingenting som feiler meg, og slik håper jeg det holder seg.

Håper å bli bedre kjent med dere etterhvert :)

Frk.Sofie sa for siden:

Heisann..Jeg har vært overvektig siden min førstefødte (han er 15), har fibromyalgi og vil gå ned 30 kilo..

Kitt sa for siden:

Hihi, det er akkurat som jeg ville sagt det selv, bare at min sønn nettopp fylte 16 år!:p
Og så har jeg dia2 i tillegg.

Har vært medlem her i 2 år og hadde nok vært enda større om jeg ikke hadde funnet veien hit.
Begynte på ketolyse, skadet leggen og satt i rullestol i 6 uker. Ikke lett å få noen til å bare lage lavkarbo- mat, så jeg falt helt av.
Og sånn har det gått liksom, en god periode og så en smell, en god periode og så en smell!:eek:

Nå har jeg sluttet å røyke! Etter 27 år har jeg vært uten røyk i en måned og lagt på meg xx antall kilo! Så mange at jeg brått hører til her inn, men jeg er RØYKFRI!:heia:
Derfor skal jeg tilbake på ketolyse fra torsdag!
Og denne gangen skal ingen ting gå galt!!!;)

mumfie sa for siden:

Hei!
Får henge meg på her jeg også ;) Ideelt sett skulle jeg gjerne gått ned 30 kg, men vet ikke helt om jeg tørr og tro på det :/ Gikk ned 2 kg første uka, nå står det ny veiing for tur i mårra... Spent på hvordan det ser ut!
Er jo like mye spenning i det her, som det er i lotto ;)

SkullCandy sa for siden:

Hei alle sammen:)
Jeg er helt ny her, oppdaget faktisk (desverre) ikke dette forumet før i går kveld:P Utrolig bra at det finnes et slikt forum, greit nok, det finnes bøker med lavkarbo oppskrifter, men få er så oppfinnsomme som brukerne av dette forumet:D utrolig bra!
Så ja, jeg har som mål å ta av meg 65kg, det vil gå meg ned på sånn ca den vekta BMI mener jeg bør ha;P det blir hardt, men jeg er villig til å kjempe for det.
Jeg har opp gjennom livet alltid vært lubben, og senere overvektig. Jeg har forsøkt en del "slankekurer", men de har bare resultert til at kiloene har kravlet på igjen. Med ekstra...
Jeg er selv glad i kroppen min, men jeg har kommet fram til at hvis jeg vil at den skal vare er det på tide å "pusse opp":) Ikke minst ser jeg frem til nye klær!! ååh, som jeg misunner klærne til de slankere når jeg står der på Kapahl med klær som farmor kunne gått i-.- ikke misforstå, det er noen fine plagg der, helt klart, men ikke på langt nær så fine som "normales" klær:D så ja, der har dere min motivasjon: K.L.Æ.R. hehe:P
Så ja, i desember i fjor tok jeg mot til meg. Jeg meldte meg inn på Spenst og punget ut for en personlig trener, så jeg kom inn i det:) angrer ikke!
Nå er jeg også med på et EasyLife kurs.
Det jeg virkelig hater med EasyLife er starten, da "spiser" vi bare pulver.. EasyLife pulveret er ufyselig, så nå har jeg byttet til Cambridge, det smaker hvertfall akseptabelt. Jeg vet selv at dette ikke er bra for kroppen, overhodet ikke. Men det gir meg en pang-start og jeg får tankene bort fra å spise riktig og sånt, hvertfall i starten. Nå kan jeg vie min tid til å komme inn i trening.
Det er det positive med EasyLife, gruppetrening. Det gir meg virkelig kicket og presset jeg trenger for å gi 110%:D!! Så nå trener jeg 3-4 ganger i uka, og stortrives! MASSE energi!

Så ja, jeg ser frem til å dele mine framskritt og erfaringer med dere, og gleder meg til å høre om deres:D!
Dette kommer vi til å klare!!
Stå på alle sammen:D!

Carisma sa for siden:

Jeg må begynne å bruke brillene mine oftere, for jeg var overbevist om at det stod sluttet å RØYTE! :eek:

Carisma sa for siden:

:eek: Cambridge er IKKE lavkarbo! Kast det så langt du får det! Jeg kan skylde hvertfall 15-20 av mine pluss-kg på cambridge... Jeg var også 18 da jeg gikk på det, og jeg merker fortsatt ettervirkningene på forbrenninga! Det ødelegger den fullstendig, og er en bjørnetjeneste av dimensjoner for kroppen.
Og er ikke poenget nettop å LÆRE å spise riktig?...

elblobbo sa for siden:

Hei. Er ny her. Har vært på ketolyse i halvannen uke. Målet er å holde den i seks måneder og total vektnedgangen skal være 50 kg. Men tar det som det kommer. Gleder meg til å sjekke ut forumet mer her. Mange bra tips her!

Velkommen velkommen, sjekk ut denne linken - her står det mange gode tips :p

ramonica sa for siden:

Vil ned minst 30 kilo ja...kanskje trenger jeg mer! så det er håp for meg oxo å gå ned i vekt? Kiloene raste på etter jeg fikk min datter, den har stått på 116 kg. lenge, men nå er den gått opp.....så nå ønsker jeg å ta meg selv i nakken og komme meg nedover i stede for oppover!!! Er frisk og vet jeg kan gå ned i vekt....men hvor er motivasjonen og viljen blitt av? Jeg trenger støtte og erfaringer fra andre....jo flere man er jo bedre blir d!? :)

Yonah sa for siden:

Du har kommet i gang med vektredusksjonen og det er flott! Men som de sier over, cambridge er IKKE lavakrbo og det ødelegger forbrenningen din.
Du er GARANTERT insulinresistent og trenger mat som ikke påvirker blodsukkeret og som holder det stabilt og IKKE setter forbrenningen på sparebluss.

Jeg startet med ca samme utgangspunkt og har siden slutten av mars gått ned 20kg og det går av sakte men sikkert. Jeg er ALDRI sulten og blir jeg snopesjuk er det kun pga jeg er så sliten at jeg er på randen eller frodi jeg ikke har spist nok fett. For med fett skal fett fordrives:D

Spis skikkelig mat, jeg ber deg, for din del, finn deg en lavkarbodiett med skikkelig mat og lær deg å spise riktig.

elblobbo sa for siden:

Takk for linken:)

ch23 sa for siden:

Heisann!
Jente på 24 her..
Vil ned 40 kg før høsten setter inn.. Har vært litt tilogfra lavkarbo siden ifjor, men startet opp på nytt nå etter nyttår. Prøver å trene 3-4 ganger i uka.
Følger ingen spesiell filosofi, men prøver å holde meg under 25kh pr dag. Jeg er en utålmodig sjel, som vil ha resultater raskt, ellers mister jeg motivasjonen ;). Så vi får se hvordan dette går ;)
Ha en fin kveld alle sammen :)

Yupyup sa for siden:

Er ei jente på 19 år, sliter veldig med depresjon, mye på grunn av vekta.

Er 105 kg nå, begynte vel og legge veldig på meg etter at jeg begynte på p-pillen i en alder av 16 år. 3 år og 25 kg! Uæh!
Nå er det nok, jeg hater det jeg ser i speilet.
Jeg har prøvd litt av hvert, men vekta har ikke rikka seg.
Måtte gi meg allerede dag 1 med Go123, kasta opp mer enn det lille jeg fikk i meg. Tragisk!

Jeg vil ned iallefall 30 kg!
Klarer jeg det har jeg nådd den BMIen som må til for å få brystreduksjonen jeg har så inderlig lyst å få unnagjort.

Et av mine største problem: Jeg er en trøste/kjedespiser!

Tyren sa for siden:

Kan jeg slenge med med her - er på tredje uka med easylife - pulverkur. Har så langt gått med 6,5 kilo :D Synes det er veldig bra.
Skulle nok hvertfall ha gått ned 30, så jeg får se hvordan det går.

NOLUNA sa for siden:

Hei jeg slenger meg på. Er akkurat ferdig med 2 uker på easylife og har mistet 5 kilo, "bare" 40 igjen
:rolleyes:

Hei sann, her var det mange nye medlemmer - velkommen velkommen :D

Biggie Small sa for siden:

Heisann.

Skal ned 101 kilo noen som slår den? :)

Begynte i november/desember 2009 og går ned ca. 1 kilo i uken (-15 sålangt).

Har fått 1 år hjemmekontor fra firmaet som del av inkluderende arbeidsliv og det har gitt meg et stabil og rolig rutineliv som helt klart hjelper.

Takk for dette forumet som gir inspirasjon, oppskrifter og mange fornuftige innlegg om kosthold og det å ikke tenke "kur" eller "diett" men heller en Retur tilbake til kostholdet som kroppen er bygd på og for.

Mvh
Biggie Small

Hei Biggie Small, og velkommen i gjengen :D
Tror nok du ligger i det øvre sjiktet selv i denne gruppen, men her er du hjertelig velkommen :klem:
Ser at du allerede har kommet godt i gang, og jeg må si jeg liker innstillingen din med å ikke tenke kur eller diett - her har du funnet nøkkelen til en varig vektendring slik jeg ser det :p

Lykke til videre :goodluck:

aitha sa for siden:

Hei! Jeg er helt ny naar det kommer til lavkarbo, men har naa proevd det i 4 dager, og har gaatt ned 3 kilo allerede, saa jeg satser paa at dette er veien aa gaa! Jeg er 22 aar, har vaert overvektig saa og si hele livet, og sliter med PCOS. Naa har jeg bestemt meg for at nok er nok og jeg skal paa en eller maate klare aa ta av 73 kg for aa naa min idealvekt(?) paa 65 kg. Saa spoers det da, hvordan dette kommer til aa gaa. Jeg har vurdert aa soeke om operasjon (mest fordi jeg er ekstremt utolmodig) men har mest lyst aa klare det selv! Jeg er ogsaa relativt sta, saa satser paa at staheten vinner over tolmodigheten, eller mangelen derav. ;)
Saa jeg haaper at dette forumet kan vaere en maate aa motivere megselv paa :)

Thomasina sa for siden:

Tilbake etter 2 1/2 halvt år.. Da var det masse trykk fra legen og jeg jeg lyktes ikke.
Nå er jeg på gang 2 uker med atkins induction igjen.
Jeg må gå ned mer enn 40 kg.

I 2004/2005 gikk jeg ned 30 kg på Atkins. Deretter flyttet vi land, følgte nye matvaner, depressioner, urolige tider, forskjellige jobber, slanke tabletter via legen, og nå er vi tilbake hvor vi var før.

Jeg setter meg på tråden her igjen, fordi jeg vil prøve å komme inn i forummet, for å motivere meg selv litt mer.
Har gått ned 4 kg, så begynnelsen er her, men nå blir det vanskeliger, og da trenger jeg forummet for å lese, of kanskje skrive litt.

Prøver å holde meg til Atkins reglene, og prøver å bevege >45 minuter hver dag. Om det er med Wii, snø-måking eller tur, det veksler jeg litt med.

TinyToon sa for siden:

Jeg skal ned til sammen 41 kilo. Har lagt på meg alle mine kilo rundt 4 graviditeter og etter fødsler (ikke alltid amming hjelper:)!), men nå har jeg kommet så langt at kiloene siger på fortere og fortere. Må bare gjøre noe med det. Har til nå gått ned nesten 7 kilo på ketolyse. Sliter litt med motivasjon men har bestemt meg for å prøve dette i 6 mnd så får vi se om det blir resten av livet.

vossajinto sa for siden:

Heisann du :)

Velkommen.. Ser at du allerede er godt på veg.. 7kg er jo en svært god start.. Lykketil med resten :)

JollyJ sa for siden:

Hei på dere..

Hiver meg på her jeg også. Er bare så deilig å se at jeg ikke er alene om denne slankingen, hehe.
Jeg kunne tenke meg å gå ned 30 kg til, har allerede gått ned 13, men der stoppet motivasjonen. Har hatt et litt for langt opphold nå, men kjenner at jeg er klar for å begynne igjen:)

Hei JollyJ, velkommen i gjengen - her er du absolutt ikke alene
Så flott at du har tatt av 13 kg, og at motivasjonen er tilbake.
Da er det bare en vei, og det er nedover - la startskuddet gå

Biggie Small sa for siden:

Heisann, takk for svar :)

Det er ganske rart å faktisk ta inn over seg at man har sittet med slanke mennesker rundt seg på jobb og andre steder som hele tiden anbefaler de feile tingene for oss som har fykt oppover i vekt pga. insulin resistens etc.

Jeg må faktisk være forsiktig med hva jeg sier om kostholdet mitt i disse dager fordi de tidligere har vært negative til denne type mathold når det har vært tema.

Kunstig slankepulver måltider, daglig og ukentlig gramkontroll på antall kalorier og 6 dager 2-3 timer om uken treningsregimer derimot, det er så positivt så..

Så sitter de der da på lunsjen å knasker tørre knekkebrød uten fett og melk som ikke smaker noe, og har overbevist seg selv at slik må det være. for det sier alle de andre..

PS: ned et kilo til denne uken! :D

mvh
Biggie Small

vossajinto sa for siden:

Heisann du..
Det meste blir enklere når man har noen å dele byrden med, dette gjelder jo spesielt når man er den eneste i huset på slankeren.. hehe..
Nettopp komt meg tilbake på vogna eg også;) 13kg.. Da er du jo ganske godt på veg allerede.. Flink du har vert! Mine 11 kilo borte er nok alle sammen kommet tilbake:( (Skal skjekke når eg kommer tilbake til norge i morgen)

nomma sa for siden:

Hei Biggie Small :klem:

Først gratulerer med nok et kilo ned :heia:

Ikke bry deg med de derre damene som tror de vet best ;) Tyt ørene deres fulle om hvordan du koser deg med all den gode maten din og at du går ned ett kilo i uken :D så får de sitte der med pulvermaten sin :D

Stå på!

nomma sa for siden:

Ser det er en stund siden jeg var innom her, vil ønske alle nye og "nye" velkommen :D

Popp sa for siden:

Har våget meg ut av Eurodiet forumet og innsett at det finnes flere forum her på lavkarbo. Helt fantastisk!

Jeg er 38 år og vært evig slanker siden jeg var 18 år. Har gått opp og ned flere ganger de siste årene og veide 95-98 etter 3 svangerskap. Deretter fulgte jeg Grete Roede i flere år, og gikk ned til 75kg. Men har nå gått opp igjen :rolleyes:. Nå følger jeg Eurodiet og har gjort det i en mnd. Målet er langt unna, men jeg skal bruke tiden til hjelp.

Målet er å ikke gi opp på veien men fullføre til blodverdier er innenfor normalen, klesstr. ca 38/40 OG innse at jeg ikke kan fortsette å leve med sjokolade, potetgull og kaker i mengdevis.

Spich sa for siden:

Ny her!
Jeg går på easylife kurs, og har startet med kosterstattere de første 3 1/2 ukene. Har gått ned 9 kg så langt, skal ned 31 til, så jeg har en lang vei å gå.
Har lest masse på dette forumet, og har registrert meg idag. Har alltid vært glad i brød, ris og pasta, men etter å ha funnet så mange gode oppskrifter her inne skal jeg nok klare meg uten!

SiTron sa for siden:

Hei

Jeg er helt ny her og skal begynne på Ketolysekuren i morra :) Er veldig spent på hvordan jeg kommer til å takle dette for jeg er skikkelig dårlig på slanking.....

Etter mitt 3. barn så var vekta godt over 100 og jeg vil bare ikke være så tung lenger. Jeg har en lang vei å gå......

MEN NÅ ER JEG IGANG :D

Supera sa for siden:

Gratulerer med å bli sunn, SiTron! Det er bare å spørre om det er noe du lurer på. Det er masse lure folk her. ;)

SiTron sa for siden:

takk :) jeg liker lure folk

BolleLizzy sa for siden:

Hei jeg føler jeg hører innunder denne kategorien, Veier nå 123kg og i følge bmi så skal jeg ned til 60kg så det er da 63kg ned herregud så mye det er en hel person det:eek:
Ja ja i første omgang har jeg satt meg 10kg som mål, virker litt mere overkommerlig da føler jeg,
Godt og se at det er flere her inne, føler seg liksom litt alene i et samfunn som er rettet mot de slanke.
Jeg har alltid vært av de slanke, veide 62kg helt frem til i 2002 da fikk jeg samboer og kort tid etterpå ble jeg gravid, i løpet av svangerskapet gikk jeg fra 65kg til 125kg (3kg før svangerskapet) klarte ikke å gå ned før svangerskap nr 2 da gikk jeg ned til 118 den dagen jeg skulle føde og ned i 100 i løpet av tiden jeg ammet, men gikk da opp igjen til vekten min nå.
Tja det var litt om meg, håper på og klart første delmål før sommeren men blir ikke helt ødelagt om jeg ikke klarer det, meeen skal klare det nå:)

Supera sa for siden:

Holy crap, det var litt av en vektoppgang under graviditeten! :eek: Det er flere av oss ikke-slanke her, ja. Lykke til BolleLizzy!

SiTron sa for siden:

Hei BolleLizzy, vi er i samme båt du og jeg :)

LYKKE TIL!!!!

BolleLizzy sa for siden:

Takk for det, lykke til du også,

BolleLizzy sa for siden:

Ja ganske mye ja, hehe
Takk takk
Lykke til du også

Vestlandsdama sa for siden:

Heisann...
Dame fra vestlandet her som trenger å gå ned 40 kg... yaiks... trur det er første gang eg har "sagt" det høyt!!!

Eg har nettopp lest boka Belly Fat Cure av Jorge Cruise, og bestemte meg får å prøve denne dietten.
Det er en lav karbo diett, eller han kaller det carbo swap program.
Eg kan spise mer karbo enn eg ser mange andre her inne legger opp til... 120 g pr dag, og 15 g sukker pr dag, men det skal visstnok hjelpe likevel...

så eg prøver det i første omgang, og så ser eg...

Dette er mitt første lav karbo forsøk, og eg har vært så nervøs for dette.. men det er faktisk ikkje ille i det heile tatt. :):)

Eg begynte med trening, så 3 ganger i uka trener eg intervall som er sett opp av legen min. Dette er innarbeidt og eg er begynt å like å trene... :eek::rolleyes:
Så da er det på tide å sjå litt på kosten også... og derfor enda eg på Belly Fat Cure... og på surfing etter oppskrifter fant eg dette forumet her...

Eg har heldigvis et stort nettverk og supportere rundt meg, men det er likevel ikkje det samme som å "snakke" med folk som er i samme båt... :)

Tiilda 24 sa for siden:

:) Jeg har alltid vært en frodig jente, men nå har det virkelig gått over styr. Etter en del radikale og usunne slankeforsøk med varierende resultat i tenårene utvikla jeg en litt "gi faen" holdning til kosthold og livsstil. Mat ble innført som straff, trøst, belønning og kos:o så då gikk det som det måtte gå og kiloene kom på i flygende fart:_ohmy: under siste svangerskap la jeg på meg 35 kg:eek: Med amming forsvant alt, men så kom alle kiloene tilbake så nå eg jeg tyngre enn jeg noen gang har vært.
Det har ført til at jeg har bestemt meg for å foreta en gedigen livsstilendring som med tid skal resultere i at jeg når mitt første mål som er å gå ned 33,7 kg:ja:

Har tatt av totalt 6 kg på ketolysekuren siden jeg starta 8.feb:p

Maya77 sa for siden:

Hei hei.
Jeg startet i dag :p Burde ha startet for mange år siden.
Jeg må nok ned mellom 40 og 50 kg.
Valget mellom lavkarbo eller operasjon var vel egentlig lett.
Står fortsatt i kø for operasjon, men hvis dette virker, så kan jeg ringe kirurgen å si; Jeg klarte det selv :)

Solange sa for siden:

Hjertelig velkommen til alle nye:):):)

Her var det mange nye navn, så gøy
Velkommen til dere alle sammen

Maya77 sa for siden:

God morgen :) Dette funker jo. - 2,5kg siden oppstart på lørdag :) Jeg bobbler over av glede :) :) :) :) :)

Samhaineve sa for siden:

Oppstart på Ketogen kost på mandag for 1 uke siden.
OG har mistet 3 kilo allerede. Meget fornøyd....

Popp sa for siden:

Velkommen Maya77 og Samhaineve! Lykke til med vektnedgangen, og veldig bra start for dere begge :D.

Maya77 sa for siden:

Dag 5 og vekta viste minus 3kg i dag. Dette må jo bare bli bra :)

Huffda sa for siden:

Hei

Er en mann på 52 år.
Hadde en vekt på 165 kilo ved oppstart for ca 7 måneder siden!! Er 1.76 cm. Har nå gått ned ca 50 kg ved hjelp av ketolysekuren. Ca 20 kg igjen før jeg er i mål. Regner med at det skjer i løpet av juli (antar at det går saktere mot slutten). Bortset fra en to ukers ferie i siste halvdel av februar har jeg ikke hatt noen utskeielser. Gikk opp 2,4 kg under ferien, men i de to påfølgende ukene gikk jeg ned seks kilo(!) så jeg antar at pausen gjorde meg godt. Planlegger å fjerne diverse "rullegardiner" i løpet av høsten og vurderer å reise til Asia for å gjennomføre disse operasjonene. Noen som har erfaringer med dette?
Er utrolig fornøyd med opplegget til Torkil!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.