Kjedelig smgj... Skulmelt hvis det vedvarer da. God bedring.
Snikveide og vekta viser opp, straffen for utskeielser forrige uke? Eller kanskje vann og stive muskler? Nok en god dag gjennomført i går hvertfall. Styrete uke her, til tross for to arbeidsdager så blir det to legebesøk og ytterligere et møte... Kunne kanskje trengt en roligere uke nå...
Takk. Har nok spist noe jeg ikke tåler i så store mengder igjen... Virker sånn. Problemet er at magen liksom går i vranglås etterpå. Men dobbelt så deilig når det ordner seg igjen da. :)
Styrketrening gir iallfall meg vektoppgang. Men om det er vann i musklene og ikke andre steder, så er vel ikke det sååå farlig. :) Tvitvi for en bedre uke neste uke, VSB.
Takk smgj (merkelig nick, men sikkert logisk...) Et legebesøk unnagjort. Er ikke så "farlig" bare oppfølging, men kjenner det er litt mye denne uka, ingen "tomme" dager liksom. Fredag er jobb. Vant til minst en dags pause jeg... (Hvordan i huleste skal jeg fugere i normal jobb???)
Åh... den følelsen der kjenner jeg sånn igjen... :klem:For meg har det blitt mye bedre, men virker å henge sammen med hormoner på ett vis. (Men ikke direkte med stoffskiftehormonene - det er mye mer involvert, uten at jeg har oversikten.)
Nick? Åh... bokstavene henger tett sammen med initialene mine, rett og slett. ;)
Om det er noen trøst så er du ikke alene om å ha det sånn da.... Men å legge på seg samtidig; det er vel vann vel?? Hilsen en som har berget (til nå), men som sitter med mageknip :(
Pust med magen VSB; pust med magen. Kanskje er det slike styrete uker som er "normalen" din? Da er det lettere å akseptere de og nær sagt venne seg til det?
Jeg har veid meg hver dag denne uka og kan stolt fortelle at jeg er 100 g over minstenotering. Så håper jeg at det fortsetter slik også til fredag! Har gått noen km tur hver dag denne uka; det har faktisk gjort noe med humøret - selv om det er bekmørkt ute så blir jeg så utrolig fornøyd med meg selv. Bare fordi jeg har gjort det liksom :) Merkelig skrudd sammen i grunnen.... :p:p
Mja. Jeg håper jo det. Men jeg kjenner på at det er en del som går på tverke nå. En underarmsbetennelse som har vært borte i halvannet år blusser opp igjen ... jeg er oppbåst... så gudene vet. Må få magen og søvn på rett kjøl så kommer nok resten etter. Håper bare å unngå sykemelding oppi det.
Men det er glimrende at du holder positiviteten i tråden. Med gode resultater på både tur og vekt. :) Jeg skal komme etter. ... etter hvert.
Takk smgj for de gode ordene! Jeg tenker ikke sånn på det, for jeg får så mye tilbake fra hver og en av dere. Alle bidrar med sitt, går det "gæli" så er det støtte å få, går det godt er det gode ord ord å få. Takk til oss!!
Her går vekta fortsatt nedover :D endelig! En god kilo ned i 2013! Glad jeg gjorde en endring med flere karber i desember for så å gå ned i dem i januar. Det virker på meg iallefall tjoho :):)
Mener ikke å gni det inn til noen av dere som sliter. Men jeg har slitt siden påske og endelig har det løsnet :) håper (vet) dere er glade på mine vegne ;)
Fedona - om du står stille eller går opp så hjelper ikke det meg... så jeg kan godt være glad for nedgangen din også. :D Jeg synes det er litt godt, jeg - åse folk som får det til.
Gratulerer Fedona! Jeg deler gleden din; vær glad for det og syng det ut! Jeg har veldig stor forståelse for gleden din; som stod fast mer eller mindre i 2 år (2-3 kg ned teller ikke...) Å se at du har lyktes med en måte å gjøre det på hjelper oss andre når vi sliter. Så fortsett å del (og fortsett for all del med det du gjør nå som gjør at du går ned!!!!)
Flott med vektnedgang Tarato og Fedona:) ingen vonde følelser. Er jo selv så nær målvekt at det får stå til (bare det ikke fortsetter opp). Og så vet jeg godt hva problemene mine er, om jeg ikke har noen løsning.
Vanligvis har jeg rolige uker, med to arbeidsdager og et møte, legebesøk el.l. Litt ekstra denne uka og fridagen mandag... Og så sliten etter seminar forrige uke, men i morgen er det lege tidlig og så ro og fred...
Ellers er jeg satt i et dilemma. Legen vil ha meg over på en gruppe medisiner jeg har dårlig erfaring med. Testet to ulike, med mye bivirkninger, lite virkning... Ganske overbevisende argumentasjon, skulle nesten ønske jeg ikke forsto sammenhengen, men det er logisk... Samtidig er jeg veldig klar på hva jeg ikke vil... Og så har jeg utelukket de fleste alternativer. Får nesten dårlig samvittighet og blir bekymret her... Snakke med fastlegen kanskje, men tror det er lett for han å støtte en spesialist...
Huff... Hvis du får mer bivirkning enn virkning så skjønner jeg deg godt. Har du lett etter alternativer (altså både innenfor og også, om du føler deg komfortabel med det, utenfor skolemedisinen)?
Og har dere tittet GRUNDIG etter differensialdiagnoser/årsaker til problemene? Det finnes som regel mye man kan prøve med lite bivirkninger (mye dessverre også med lite virkning, men innimellom hender det man treffer godt også) for det meste...
Her virker det som at magen holder på å ordne seg igjen - og sporenstreks ned et halvkilo....
Lemp det ut du! Huff, det hørtes ikke enkelt ut det der. Rart at ikke legen hører på deg og finner en annen løsning. Det kan være lurt å snakke med fastlegen uansett. Håper du finner en god løsning.
Problemet er vel ikke at han ikke hører, men at det meste er utelukket pga bivirkninger... Han respekterer også at jeg sier nei, men det skaper en gnagende usikkerhet da, særlig fordi det er en lege jeg stoler på.
Kikket litt på naturmedisin, men må bli å bestille fra england... Vet ikke hva jeg tror/tenker. Har kanskje nevnt det her og der, men det handler om angst. Pasjonsblomst har jeg lest positivt om, klassifisert dom naturlegemiddel her, gjør vel at det er vrient å få tak i?
Kvalm nå, det går over, men frustrert og lei... Lyst til å be alle leger dra til h... Og ta medisinene med seg, men det løser dessverre ingenting.
Uansett, takk for at dere er her. Var innom et forum om temaet mitt, DET var deprimerende, så jeg snek meg kjapt ut igjen. En ting å syte litt, men visse grenser. Her kan vi dele forskjellige utfordringer og problemer, MYE bedre:)
Min venninne ble kvitt angsten da hun begynte med "art of Living" kurs. Det er pusteteknikker og meditasjon. Jeg har også gått på de kursene. De er virkelig bra! Ser du bor i Oslo og der har de jevnlige kurs. Sjekk hjemmesidene deres. Artofliving.no. :)
FLOTT!! Eh...altså ikke at det var syting osv der, men at du finner støtte i denne tråden!
Ikke så bra å føle at man blir "overkjørt" av en lege, særlig når en er skeptisk selv. Jeg er ikke helsepersonell, men bruker av helsetjenester er jeg. Og jeg bruker å si at når "magen min sier" noe så hører jeg på det. Samtidig er jeg åpen for at legen (kanskje! :p) vet best, og sjekker ut det som sies og, tenker over det og så går jeg tilbake og tar en ny diskusjon. Tar gjerne en prat med fastlegen, som gjerne er enig med spesialisten ja; men samtidig er den som skal følge meg opp videre så jeg tenker det er greit at hun kjenner til hva jeg tenker på. Når jeg går tilbake for runde nr 2 er jeg ofte mer forberedt og kan ta del i argumentasjonen på en annen og bedre måte enn når jeg får noe presentert brått og gæli.
Og grattis med stillstans på vekta VSB! Det er jo glimrende! Jeg var på 70,5 i morges også; slik jeg har vært de siste dagene. Altså 100 g over minstenotering. Men pytt pytt; for 2,5 uker siden var jeg 3 kilo tyngre så det er alldeles greit. Nå er det rødvin, en god salat og fredagskos. Stakkars mannen min; jeg er veeeeldig premenstruell og straks han åpner munnen glefser jeg tilbake:krangle:. Fælt for ham og fælt for meg. Jeg vet jo ikke at det kommer ut sånn engang:( Heldigvis er det ikke sånn hver måned, men det virker nesten som at når det kommer så tar jeg igjen for de andre gangene når jeg ikke hadde noen reaksjon. Må susse og klemme litt på ham:love: tror jeg <3 :hearts:
Pms er ikke moro for noen... Man har det jo ikke godt selv heller, men litt ekstra kos er kanskje bra for begge.
Her har jeg bakt lavkarbo kake etter Hexebergs siste bok, skal feire bursdag for mannen i morgen. Fullt hus med andre ord, men kan ikke helt si jeg gleder meg slik formen er... Baking ble en utfordring, bunnen ble tynn og jeg skjønnte ikke helt hvorfor, de første bærene brannt jeg i steden for å koke, en hel fromasj i søppla... Porsjon nr to glemta jeg sukker i bærene, kun litt stevia i kremen, så blir syrlig... Laget litt høykarbo marsipanpynt da, det funket!
ler Sånn hadde jeg det i jula; brød bakt etter oppskrifter jeg har fulgt i årevis ble så mislykket at jeg ikke visste om jeg skulle le eller gråte. Etter tre forsøk ble det til at jeg ga opp og kjøpte brød ;)
PMS er ikke godt for noen nei, og jeg går nå litt på tå-hev for å være forberedt på at det kan komme noe. Han kjenner jo meg godt, og vet som oftest at mensen er på vei før jeg vet det :rolleyes:. Snedig det du:rolleyes:
I dag var jeg glad jeg driver med daglig veiing; vekta viste 70,0 blank. Jeg trodde ikke mine egne øyne der jeg stod, og måtte se en gang til. Har ikke endret tickeren da:o jeg vil vente og se om det varer. Uansett gjorde det veldig godt for sjelen og motivasjonen. Så nå skal jeg holde fokus på at jeg har sett 70,0 tallet og ikke begynne å glede meg til jeg ser 69.... Leve litt i nuet tenker jeg. Det er ikke min sterkeste side alltid ;)
"Bare" -6 grader her nå; er snart klar for en tur ut. Ha en riktig god lørdag alle sammen!
I dag bakte jeg en ekstra bunn. Fromasj nr 2 ser bra ut. Så var det pynting... Noe av marsipanen satt fast i tallerkenen og gikk selvfølgelig i stykker, reddet nok da. Pynting med krem... Skulle fylle sprøyteposen for andre gang, dattera holder og alt går i gulvet... Så nå er mannen i butikken og kjøper kremfløte for 3. Gang på to dager! Håper ikke mer skjer nå...
Startet dagen med lavkarbo grle og vaniljesaus rester... Ikke det sunneste, men fikk noe i meg. Etter kakebakst ble det spinat, tacokjøtt og ost, litt bedre.
Ellers er kvalmen bedre i dag også, utover de første par timene. Det letter på humør og form, så gjenstår det å se om dette funker...
Flott med vekta da Tarato:) snikveiing er litt sånn både og...
Her er det også veldig pms og det har gitt utslag i en kilo vannvekt opp ( håper det er det ;) ) men jeg er ganske har et ganske avslappet forhold til vekta for tiden, for når jeg føler meg vel så spiller det ikke så stor rolle hva vekta viser :) har det mye bedre nå enn for 15 kg + siden. Det går mye på selvfølelse hos meg.
Ok, etter et dykk i kakebokser fra jul, må jeg pent innse en ting. Skal jeg få bukt med mine problemer, medisiner eller ei, så blir det tilbake til strikt lavkarbo uten utskeielser... Vrient i noen settinger, men tydeligvis nødvendig. Strikt for meg er vel 30-40g tror jeg, der klarte jeg meg bra lenge.
Vel... vi har dadler. Jeg gidder ikke å ha dårlig samvittighet for 1-2 stk... men en halv pose??? Kan ikke kjøpe dem igjen på en stund, nei. :rolleyes:
Dadlene gjorde ikke noe galt! Eller iallfall - la meg si det sånn - ikke noe galere enn nok søvn, bedre mat og bedre søvnrytme ikke har veid opp for.
Jeg har klart å legge meg før 11 i halvannen uke (untatt 1-2 dager i helga) og har skjerpet inn på bruken av stivelsesrike påleggsholdere (les: glutenfritt knekkebrød) og - på grunn av betennelse i begge armer - økt omega3 og antioksidantrik frukt/grønnsaker/bær. Vet ikke hva, men noe virker. Ser snevet av "før jul"-vekta nå. :)
Her er det andst, ikke vekt som er problemet... Vekta er det minste problemet... Jobbe videre med disse medisinene, men to ting har hjulpet før, trening og kosthold... Mye og strikt! Helst en halv time trening hver dag, da snakker vi ikke rusletur for å si det sånn... Gjennomført en halv time yoga med Jillian Michaels nå...
Damer! Stå på! Vi skal greie dette! Dadler, pizza eller kakeboksdykking eller ikke. Vi skal greie det! Alle vet hva som fungerer for seg - ikke sant. Utfordringen er å gjøre det og holde seg til det. Så hva skal til? Jo, som VSB sier så må hun har strikt LK og trene fast/hardt. Eller et avslappet forhold som Fedona sier. smgj må redusere glutenfri mat og øke det sunne. Jeg må holde meg til det jeg kaller "levereglene" mine. Andre som også er inne i eller innom tråden har sitt. Men vi skal greie det!
Hvordan? Jo ved å dele her hvordan det går, dele hva vi erfarer, slik at andre kan dra kunnskap av det. Et eksempel: smgj sier her at du har betennelser i underarmene. Jeg har hatt kronisk tennisalbue de siste årene, ganske heftig også med mye smerter og store vanskeligheter med å bruke handa. Siden sensommeren har jeg blitt bedre; uten å ha gjort noe spesielt for det. Det slo meg da jeg leste ordene dine at kanskje har det med kostholdet å gjøre? Det passer ganske bra med at jeg kuttet ut melkeprodukter. Nå skriver jeg på pc, strikker, kjører bil, holder i bøker/blad, skrur opp korker som om jeg aldri har hatt betennelse. Tro meg; jeg kunne ikke tørke holde et krus en gang før. Takk til deg!
Takk for det - der røk en utskeielse til - kaffemaskinskakaoen. Den har jeg unnet meg 1 av ca annenhver dag til tross for at jeg vet at tørrmelk er en subjektivt veldig dårlig form for melk så har det gått greit (under radaren, så og si når det ikke har vært annen melk i bildet)....
Meeeen... får jeg redusert dritten med det så er det en vel unngått utskeielse. ;)
Flott! En ting (les:last) mer ut av verden er en ting mindre å kvitte seg med. Har du prøvd kakao av kokosmelk? Jeg fant oppskrift her inne en gang, en boks kokosmelk varmes forsiktig opp, ha i 8 g kakao (etter oppvarming visstnok) og en dæsj splenda. Nesten ikke kokossmak i det hele tatt, mye kakaosmak og utrolig deilig! Et veldig godt alternativ til vanlig kakao.
Takk, skal sjekke i morgen. Det var psykrn og en debatt på litteratur huset "mat eller medisiner?" Som i sin tid førte meg til lavkarbo. Det var ikke de offisielle rådene da, men bruker erfaringer...
Jo har prøvd den. Ble ikke helt fortrolig med den, dog. På den annen side så er ikke kakao livsnødvendig - ikke på langt nær. Jeg kan kose meg med en kopp te og en neve nøtter i stedet for den "pick-me-up"-kakaoen i ny og ne.
Det som ER vanskelig er å finne hvilke melkeprodukter som er et problem eller ikke. Tørrmelk er ikke bra, men sånn som ost og smør ser heldigvis ut til å fungere veldig bra. Og rømme spiser jeg ikke i problematiske mengder... Men så var det alt det andre. Som keso og kesella og fløte og melk i sauser og sånn. (Og nei, jeg sutrer ikke - ikke mye iallfall... det er mer tenke høyt og hvordan angripe det. :D Og ja!!! Jeg har funnet et innkjøpslag som er med på importer av upasturisert ost fra Tyskland! Gleder meg til å prøve det iallfall.)
Brukererfaringer og "alternative" leger har lært meg mye mer om meg selv og stoffskiftet mitt enn standardlegestanden. Det gjør at jeg ikke har større tro på normallegestanden for andre, langvarige lidelser heller (akuttmedisin unntatt). Jeg tror det for de fleste bare hjelper 40-60% og resten er vinn eller forsvinn om kroppen klarer å håndtere det selv.
Legen som skriver disse bloggene er innenfor "paleosfæren" og ser på kosthold som 80-90% av helsen. Hun anerkjenner at medisin trengs og er viktig til sitt bruk i sine tilfeller, men er altså også veldig interessert i hvordan mangler påvirker psyken og hvordan tilskudd kan hjelpe mot bestemte problemer. Dessverre er hun veldig forsiktig og skriver ikke "behandlingsrettet", men teoretiserer og vurderer heller teorier og "trials".. Men det er mye interessant der, som man nok kunne omsette i praksis om man finner noe man har rimelig god tro på at det kan virke. Og det hun snakker om har mye mindre bivirkninger enn psykofarmaka, så sånn sett så kan man tørre å prøve mer... tenker jeg. :)
(Har aldri hatt noen angstlidelse, sånn sett, men hadde en periode med panikkangst(?)&hyperventilering i en spesiell situasjon... det var ikke noe jeg unner NOEN i noen form... )
Tusen takk for at du er en så bra motivator Tarato! Og du har helt rett! Det er her inne vi kan hjelpe hverandre! Det hjelper iallefall meg :) nå er jeg tilbake til der jeg tror jeg kommer til å gå ned igjen. Ikke mer pizza på meg :p men som jeg har sagt før, går jeg ned så er det flott, gjør jeg det ikke så er det greit. Men jeg vil ALDRI se 80 tallet igjen! Det er mitt største mål for tiden :D
Ønsker dere alle en fantastisk dag! I dag er det yoga igjen på meg :)
Enig i det du sier her. Til sammen har jeg vel dekket 10 ulike medisiner knyttet til depresjon, angst og søvn, et mindretall har hatt effekt og enda færre uten vesentlige bivirkninger over tid... Tror kosthold og trening er vel så bra, men forhåpentligvis best i kombinasjon.
Panikkangst unner jeg ingen... Men generell angst er veldig energitappende i hverdagen...
73,7 i dag, 200g under forrige uke, ganske fornøyd til ikke å ha vært spesielt flink... I kveld blir det ut på middag, men alkohol er utelukket med nye medisiner, så blir begrenset med utskeielses muligheter...
Flot VSB! Og det hjelper nok på å ikke drikke alkohol. Kan ikke si det samme jeg. To naboer og jeg skal møtes til maling og sikkert litt vin i dag :p ...
Men dagene med de er gull verdt for meg :)
God morgen damer! Så trivelig å logge på og lese seg gjennom innleggene. Jeg har en veldig etterlengtet og velfortjent fridag i dag. Nå har jeg både legetime, frisørtime og et helt hus som bør undergå en streng hånd - men fri er fri! Vekta her i gården viste ufattelige og utrolige 68,6 i morges. Har merket det på kroppen også; buksa jeg kjøpte for 2 uker siden - som måtte lirkes på - sklir nå ned. Måtte veie meg flere ganger for å sjekke, men det viste det samme hele tiden. Det gjør det til en ekstra god dag altså - og er verdt en tickerendring :D:D Nå lurer jeg på om jeg bør nedre målet mitt? Jeg tenkte meg ned i 67, men spørs om jeg bør tenke 65? Sist jeg gikk ned så mye var jeg 67,5 på det letteste; da var jeg rimelig "skrapa" i ansiktet og overkroppen. Tendensen til dette er her nå også, men jeg har masse, og da mener jeg masse, å ta av på mage, rumpe og lår. Tror jeg gjør det jeg for går det så går det, det er kroppen som bestemmer - såpass har jeg da skjønt :)
Kikka forresten på bilder fra ferien for 3 år siden; da var jeg noen og 80 kilo; dvs 25 mindre enn hva jeg var på mitt største. Av de noen og 80 kiloene er jeg sikker på at minst 20 satt på magepartiet. Herlighet for en oppblåst belg; selv da jeg lå på ryggen i solsenga var det den forhøyningen (i tillegg til at den skled utover). ALDRI MER!! sier jeg bare. ALDRI!
Gratulerer! Hva har du gjort som ikke har vært "så flink". Kanskje er akkurat det du har gjort en løsning for deg?
Melk er melk tenker jeg. Er det melkeproteinet eller laktosen som er problemet? Siden du kan spise smør og ost høres det ut som det er laktose. Da finner det mange varianter å velge mellom. Er det proteinet derimot; da er totalt avhold løsningen. Sånn sett ble kokosmelkkakaoen god (nok) - fordi jeg ikke har alternativ. Jeg tenkte jeg skulle prøve å lage lasagne med kokosmelk en dag nå; det er type mat jeg savner. Med geiteosten min oppå ;)
FLOTT! Hold på den!! Hva må til for at du ikke skal se 80-tallet igjen?
Oj, Tarato! Så flott! Er helt imponert over deg :D veldig artig å høre! Alle sånne gladmeldinger er en inspirasjon, som jeg også sa til VSB.
Endre målet ditt? Det trenger du vel ikke, som du sier selv, du så skrapa ut. Det er ikke pent det heller, selv om du tror du har mer å ta av. Du må ikke være så streng med deg selv, er sikker på du ser fantastisk ut. Hva med å nå målet på 67 og så ta det som en bonus om du går ned mer? Nå skal ikke jeg bestemme målene dine altså :p det er selvfølgelig helt opp til deg.
Er virkelig glad på dine vegne. Jeg har også mistet ett av de to vannkiloene fra sist helg. Og skal jobbe mer for å gå ned mer. Hvordan jeg skal unngå å se 80 tallet? Ved å veie meg daglig og passe på. Og selvfølgelig unngå raske karber, uten å være helt fanatisk hvis jeg er ute på noe spesielt. Jeg skal holde på den slanke følelsen jeg har nå og holde på den forever. Vil ikke ha tjukke Fedona følelsen igjen, det er helt sikkert!
Nå skal jeg over til naboen for en kunstnerisk utfoldelse :D
:klem:Ikke gå i den fella at "målet alltid er rundt neste sving, da"... Da jeg var 59:eek: så mente jeg at "jeg fremdeles kunne gå ned noen kg på lårene og magen"... selv om jeg begynte å se beina på brystkassen over puppene - og DER går grensa for hva jeg synes er pent iallfall. Det er noe med å akseptere at "vekta er bra" selv om fordelingen kunne ha vært bedre... og skal man endre fordeling så SKAL det ikke lenger være nedgang som er fokuset, men vedlikhohold av vekta og heller kroppsforming gjennom trening...
Det er helt sikkert at laktosen er hovedproblememet. Men jeg frykter også at det kan ligge noe i proteinet. Jeg reagerte på geitemelka (phøy!) den tredje dagen av provokasjonstestingen (da med ett glass geitemelk før hvert måltid). Dog - jeg kan spise snøfrisk i normale snofriskmengder uten problemer what-so-ever.
Når det gjelder "melk er melk" så er det faktisk mange som ikke mener det. Hvis man begynner å se på pasturisert/homogenisert vs upasturisert/ikke-homogenisert og A1-kasein vs A2-kasein så er det mange som mener at det ligger noe der. Jeg vet f.eks at pappa tålte "tank-melk" mye bedre enn pappmelk. På papp fikk han magesjau etter et glass. Så jeg har lyst til å se om jeg har arvet noe derfra. Homogeniseringen endrer jo melkefettet radikalt. Denne endringen gjennomgår ikke melkefettet i fløte og smør... (vet ikke hva som gjelder med ost) ...
Et meget viktig poeng! Man kan ikke punkt-slanke seg, men man kan, langt på vei, punkt-trene og forme kroppen på den måten. :) Styrketrening er suverent! :heia:
Takk kjære dere, og denne påminnelsen! Jeg har gått noen runder med meg selv, og tenker at 67 (som var målet fram til i dag), fortsatt skal stå ved lag men at jeg skal se det an og evt vurdere om ned til 65 kan være aktuelt. Jeg sa jeg så skrapa ut; det gjaldt ansiktet, og der er jeg skrapa allerede og har vært det en tid. Det er nedover fra halsen det ikke er så skrapa:rolleyes:
Uansett, har jeg i den siste tiden tenkt en del på hva jeg skal gjøre hvis vekta går lengre ned enn jeg ønsker; altså hvordan og hva kan jeg spise
for å stabilisere/evt øke vekta noe. Så jeg skal ikke videre til neste sving, det er sikkert! Jeg driver jo ikke og slanker meg slik jeg definerer slanking; overhodet ikke. For meg er slanking forsakelse, pine, sult mv. Det opplever jeg overhodet ikke nå (sikkert lettere for meg siden jeg ikke spiser mat jeg reagerer på/er allergisk mot (dvs jeg forsaker ikke noe "frivillig"). Derfor er jeg også på tankebanen for hva jeg kan gjøre hvis dette går for langt. Nå er det snart tid for lunsj; har vært frisøren og fiksa håret nå og skal til lege senere i dag. Fridag er fortsatt deilig, selv om jeg tar husarbeid mellom slagene. :)
Mange positive kommentarer her nå, både til meg og andre, det liker vi:)
Det jeg ikke var flink med i uka som gikk... Mat og karbo...
I dag var det seminar og servert lunsj... Synes sånne situasjoner er vriene! Så da ble det en utskeielse ( velger å se det sånn framfor sprekk, bil kunne unne meg det iblant, men denne var dårlig timet med alt annet jeg har nå).
Ellers er jeg fornøyd med å klare å holde konsentrasjonen til over ett. Droppet siste del og er fornøyd med meg selv. Tror hodet mitt er understimulert og trenger noe annet enn såpeopera og krim. Sett det som går av faktaprogram på TV, men må gå til angrep på mer seriøs litteratur tror jeg. Kanskje det skjer noe positivt? Var egentlig teoretisk anlagt av meg, i et praktisk yrke... Så det å inke ha kunnet lese har vært et savn...
Og Tarato, la målet stå som det gjør og se hva kroppen mener selv. Kjennte den samme følelsen da jeg var nærere målet, kanskje 68 er bedre? Men den tankegangen er kanskje ikke helt bra?
Hei VSB: Takk for støtten OG for "advarselen". Jeg er veldig klar over faren; og skal følge med hva hodet mitt sier. Og som jeg sa tidligere; jeg har begynt å tenke på hva jeg skal gjøre hvis det går for langt (dvs egentlig under 67 (nå 65)).
Jeg sliter og med disse lunsjene; men har begynt å venne meg til å ha med matpakka min med knekkebrød nå. De rundt meg vet jeg ikke kan spise brød mv, og aksepterer svaret når jeg sier at jeg har matallergi. Anbefaler alle å få (les: ha) matallergi altså! :D:D:D Det gjør det så utrolig mye enklere enn å si at jeg ikke kan spise fordi... noe ullent noe. Kan jeg spise deler av det som serveres så gjør jeg det; hvis ikke er det matpakke. Jeg baker knekkebrød ganske tykke og har på smør, majones og pålegg på morgenkvisten, og da er knekkebrødene ganske mye til lunsjtid; mer som en skive grovt brød. Så har eller tar jeg på agurk, tomat eller annet snacks og spiser i vei. Der jeg vet det blir servert en rett til lunsj (er en del på samlinger på hotell så bruker jeg å varlse hotellet før jeg reiser, så de serverer spesiell mat til meg. det fungerer stort sett greit; og siden jeg ofte er på de samme hotellene så kjenner de til meg:p. Sånn sett liker jeg svenske kokker; de liker utfordringen det er å lage mat til meg og flere bruker å takke for at jeg nettopp gir dem en utfordring. De norske kokkene derimot....
mmm... kjenner den der. Jeg "har" cøliaki, selv om jeg ikke har det. Alle som har cøliaki kan ikke spise hvete - jeg VIL ikke spise hvete - og dermed er saken i boks, uten langvarige og vanskelige forklaringer, som du sier. :)
Jeg tar også med en pakke glutenfritt knekkebrød (eller hjemmelagde) når jeg reiser bort. Da går det greit til de evindelige brødmåltidene også. Jeg bruker bare en annen påleggsholder og forsyner meg GROVT av grønnsakene og pålegget. :D
Cøliaki kan være "kjekt å ha" noen ganger, men jeg opplever å få servert glutenfritt i stedet - og da er jeg like langt. For øvrig har jeg forsøkt å spise glutenfritt, men får da så vondt i magen :( Flere som har den erfaringen?
Jeg tåler glutenfritt bra, men pleier å spesifisere at jeg helst vil ha noe sånt som matsalat uten brød/krutonger/pasta eller omelett.
Det er mye dritt i glutenfritt (les 90% stivelse).
Det er nok den stivelsen jeg får magevondt av... Er blitt litt "kravstor" tror jeg:) - før gikk jeg med vondt i magen hele tiden, variasjonene var om det var mye vondt eller lite - og alt kom av maten jeg spiste. Nå velger jeg konsekvent bort det som gir meg det miste ubehag i magen/kroppen. Tenker på de som ikke gjør det, men som fortsetter å spise som de ikke bør likevel :(
Edit: Jeg kom over denne artikkelen for en tid tilbake m.klikk.no/helse/dinkost/vektkontroll/article797898.ece Den er veldig sammenfallende med hva jeg mener når jeg sier jeg "jobber med hodet". Jeg bruker å ta den fram med jevne mellomrom for å få en påminnelse om hva sug og sult er, hvordan tenke bevisst (hele tiden) osv.
Jupp. Jeg savner også en rød tråd. Det er litt irriterende at hun er så "moderat" tvers gjennom. Men man kan ikke gjøre annet enn å lese og selv gjøre seg opp en mening okke som. (Og så tenker jeg som så at ulike folk kanskje trenger ulike løsninger da.)
Jeg målte meg i dag for første gang siden september og har gått inn over hele kroppen, 2cm :D så oppfordrer dere til å bruke målband også, ikke bare se på vekta :) stå på damer!
Da har jeg bakt fire brett med knekkebrød, inspirert av Nanna, men etter prinsippet "man tager vad man haver". Har et lager for en periode da.
Leste en bok om hjernen og kosttilskudd (amerikansk) og forskjellene på doser der og de som er anbefalt her er enorme... Mange tips, men tar i hvert fall med meg det med omega 3, linfrøolje, paranøtter (selen). Antioksidanter og B-vitaminer var vel også relevant... Får se hva det blir til. Desperat etter alternativer til det kjemiske her? Tror det:)
Ellers er det god trening med jobb for tiden (arbeidstrening også), men vannbæring, gåturer, pumping av dekk (henger), riding og "sauebryting" på en dag... Tror ikke det trengs noen treningsøkt i dag...
Heisann. Typisk nok viste vekta atskillig mer denne uka enn sist uke; nesten 1 kg mer :rolleyes:. LItt fordi jeg har spist litt potetchips, litt fordi jeg har spist mat med salt i, og sikkert fordi jeg har spist mer og annen type mat enn vanlig, og gått mindre turer. Merker det godt på buksene; stram over magen og løs over lårene. Men - det har ingenting å si; sånn er det og sånn blir det til det forsvinner igjen. Jeg tror jeg dumpet så mye ned på en gang sist uke fordi jeg var ute og gikk tur hver morgen; da det ble slutt på det så fikk det konsekvenser:p, Målet nå er å ikke se 70-tallet igjen; åkkesom!
Snart er det tid for god mat og rødvin; i kveld tror jeg det blir kylling og "fløtegratinerte" grønnsaker. Fant ut at gogreen har produkter som erstatter fløte i matlagingen. har også kjøpt sellerirot og skal lage "røstipoteter". Dessverre har slik eksperimentering som konsekvens at vekta går opp - jeg spiser dessverre for mye:rolleyes: Nå venter jeg bare på at klokka blir mange nok til at jeg kan ta et glass vin. Herlig lørdagkveld!
Vi har vært på fjellet da - med vennegjengen. Så vekta har iallfall ikke gått ned, det er sikkert. Men jeg har iallfall vært på et par brukbare skiturer. Får fokusere på det som er bra, her.
I går ble det bare "røstipoteter" av sellerirot og ost; mer enn nok og veldig mettende mat! :eek: Var stappmett enda da jeg våknet i morges. Så da labbet jeg i vei på turen min uten frokost; merket det ikke heller. Men da jeg kom hjem var jeg sulten heldigvis. Prøvd å roe ned i dag, og spist smått og lite, helt til middag - da ble det "fløtegratinerte" grønnsaker. Den gogreengreia (til matlaging) ble bare vann, så den skal jeg ikke bruke flere ganger hvertfall.... Neste gang prøver jeg den som kan vispes som krem. Noen som har erfaring med den?
Neimen; her var det da stille? Noen som ikke har det så bra? Eller er det sånn at alt er bare velstand? Her i gården spises det for mye, for ofte, for seint, drikkes for lite (vann:D), gåes for lite osv. Altså ting som ikke er alldeles positivt i dette livsprosjektet. Jeg har vært så dum å lage meg diverse "kjeks" med sesamfrø, linfrø osv. De greier jeg bare ikke å holde meg unna altså. Det hjelper ikke at det er mat jeg kan spise når det blir for mye. Jobberihodetogspørmegselvomhvadettehandlerommenfinnerikkenoesvar. Hvis jeg vil finne svar da....
Går litt både og. Sliter med alle disse stedene man får servert mat... Og da kommer suget. Så blir det fort for mye mat, akkuret som du sier. Knekkebrød og kjeks er farlig, likeledes lavkarbo brød. Ligger litt høyere på kh nå, finner ikke motivasjonen til nesten ketogent... Bare vekta oppfører seg så...
Psyken går bedre, medisiner som funker litt i hvert fall. Mulig det blir å øke mer, men en uke til jeg har legetime, så der får jeg se (han hører mye på meg, så kjekt å ha en mening i forkant). Og så pleier det å hjelpe når kosten er på plass da...
Trening går ok, men løper ikke for tiden. Kranglete knær. Men endelig kommet meg ut på ski da! Styrketrening er en bøyg. Følger Jillian Michaels hjemme et par ganger i uken, men sett i forhold til jobb, så trenger jeg å trene tyngre styrke ( jobben er styrketrening iblant også da).
Huff. På en måte er det godt å høre at det går opp og ned med andre også. Men snart våres det og da blir alt bedre, ikke sant?
Jeg har vært på hyttetur i helga med vennegjengen og det der bare en ting å si - jeg hadde det gøy, men kroppen min likte det ikke. Masse opp i vekt til tross for ok mat og skiturer (men altfor mye drikke og det tåler jeg dårlig - ikke hangover, men 2-3kg væske, kranglete søvnrytme osvosv).
Lyspunktet er at både tennisalbuen og golfalbuen likte en helg uten pc - og jeg fikk bekreftet at strikking går greit.
Treningen min har gått et hett sted oppi dette - den er iallfall ikke til stede her. Men ble da iallfall 3 timer med aktiv dansing i dag. Kjenner at det går rett vei, men det er bare å konstatere at festing bør begrenses til sjelden og kun 1 dag i slengen. Selv om det er utrolig gøy så er det ikke verdt en uke i ulage i etterkant. For å avslutte positivt da så er magen i orden (har vært et stort problemområde i flere år, og når den tåler en sånn helg så har den virkelig blitt BRA) og jeg holder meg melfri - dvs ingen bihuleproblemer.
Jeg har vært flink til å gå tur og har vært på yoga to ganger denne uka. Kjenner jeg er sliten i kroppen, den har så dårlig restureringsevne. Jeg har havnet i stabil ketose og stabil vekt på rundt 77. Tror jeg må se litt på Fedons kosthold, for det virker som om kroppen min har vent seg til ketose så mye at den ikke vil gå ned mer... Eller skal jeg holde ut litt til og se om det løsner? :confused:
Bortsett fra desember i fjor så har jeg vært i ketose i 15 måneder. Synes det er så vanskelig å finne balansen med å ikke være i ketose, men samtidig spise lavkarbo. Det er liksom så lettvint å være i ketose, for da vet jeg hva jeg kan spise og ikke.
Men jeg føler meg slank og det er vel det viktigste :p
Jeg er ikke i ketose, såvidt jeg vet. Jeg spiser mest middag /middagsrester, men ett måltid med GF-knekkebrød under pålegget. Der blir det jo en del stivelse. Og så spiser jeg gjerne bittelitt potet eller bittelitt ris til middagen. Jeg burde nok se etter tregere karbohydrater, men liker ikke linser og bønner så veldig godt...
Uansett - stabil vekt etter nedgang er jo bra da. Nye setpoints under gammel vekt er bra.
Der var dere ja! Altslå, misforstå meg rett: "godt å se at flere sliter". Er det hangover etter jula lurer jeg på; vi greide å holde et godt foukus fram til jul, og så har det vært verre.... :o Her blir det fortsatt for mye mat til hvert måltid; for mye småspising mellom måltidene, og jeg får likesom ikke bort uvanen. Og så har det kommet en del sjokolade med alterantiv søtning og uten melk i butikkene; der synder jeg stort. Og får masse luft i magen som ikke er særlig behagelig. Jeg VET det, men gjør det likevel:confused: Tror jeg må skru på innstillingene jeg hodet altså:p Det er jo der det sitter!
For meg er nok omstilling og stressfaktorer i livet problemet. Har slitt siden okyober til og fra... Og våren blir nødvendigvis preget av endringer? Hva dkjer i forhold til jobb-praksis-AAP, overføring av mye tilbake til fastlegen (ja vi har hatt tett kontakt, men alt ansvar har vært på DPS), søke ny psykolog... Ja, og så prøver jeg å øke mot to fulle arbeidsdager der jeg er... Kosthold er en del av forutsetningene for å få til dette, men endringene gjør også kostholdet vanskelig... Ser ut til å ha fått medisiner som hjelper da, en positiv ting! Så skal jeg til Ullevål for oppfølging av andre ting, noe som sannsynligvis fører til mer medisinuyprøving... Røntgen av div. Ledd kommer vel også, (søren som denne kroppen krangler og jeg er ikke fyllt 40!) nok sutring!
Brukte flere timer på muffinsbakst og pynting i går. Barnebursdag i dag. Men ble en omgang lavkarbo og:) så her er det en snart åtteåring som gleder seg. Bondegård, kjøring med hest og vogn... Mange barn, 19 eller mer. Tror jeg er ferdig etter bursdag og kveldsforing... Men 2 timers møte på jobb i morgen, selv om det egentlig er fridag... Ja,ja, ingen skal si at jeg ikke tester grensene i hvert fall.
Nå har jeg gått inn i tickeren og endret mål fra 70 til 74. Der er et mer realistisk mål tror jeg. Og så får jeg se om det skal endres når jeg har nådd det målet :p
Og så skal jeg spise mer karber, for som du sa Tarato, så er det ingen vits i å gå tilbake til noe som ikke virker. Da jeg spiste mer karber i desember så gikk jeg jo ned, og tror jeg skal tilbake dit og heller ut av ketosen.
Annala - tar du deg en tur innom her også? Tarato - du får spare den sjokoladen til lørdag, vet du... ;)
VSB - alt i alt synes jeg det høres ut som du klarer utrolig mye, jeg... Og det er godt å høre at noe virker. Jeg må innrømme at jeg kjenner meg litt matt etter å ha lest bursdagsprogrammet ditt.
Fedona - nei, det er ingen vits i å tviholde på noe som ikke virker så bra (lenger). Så får man heller bytte igjen om det viser seg å svinge tilbake.
Håper dere ikke er helt fed up med sutringen min ennå, altså - for her kommer litt mer.
Her er det døgnrytme og livet i seg selv som butter mest. Det medfører /bidrar når kroppen krangler og jeg kjenner meg en del klemt mellom barken og veden med det at jeg ikke orker alt jeg vil og jeg verken vil eller orker alt som gubben vil (nå tenker jeg sosiale ting, altså ;) - gubben er et meget sosialt dyr!) - og han blir lei av at jeg ikke orker og jeg blir lei av at han ikke forstår og innimellom strekker jeg meg for langt når jeg heller burde vært hjemme og ladet og da blir det bare verre.
Jeg VET at når jeg får søvn og døgnrytme på plass så blir det mye lettere med maten og trimmen faller da lettere inn igjen, men det er så søkkandes vanskelig å komme dit... Og å få forståelse for at jeg rett og slett ikke tåler noe særlig når det går trått.
Huff - ikke meningen å sutre, men samtidig gjør det veldig godt å blåse ut en del frustrasjon sånn halvanonymt på nettet... så kan jeg heller holde på trykket og husfreden hjemme. ;)
Sånn matmessig så har jeg fått kjøpt upasturisert/uhomogenisert melk og økologiske egg i dag. Melka var kjempegod og siden jeg har drukket nesten en halvliter vil jeg nok snart kjenne om jeg tåler denne bedre enn pappmelk... :D Eggene var kjempegode og plommen nydelig guloransje.. Om litt skal jeg så tomater sånn at det kan bli egenproduserte tomater i år også.
Dette er ikke sutring, smgj. Det er din virkelighet, og jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier. Jeg orker heller ikke så mye sosial omgang i store doser. Det går rett og slett ikke. Og forståelsen er ikke alltid på plass. Sukk, jeg, og sikkert du også, kunne tenkt meg at jeg tålte det. Men sånn er ståa og en må lære å leve med det.
Synes du er flink jeg :) stå på! :)
Stor klæm fra Fedona 😘
Det er som du skulle skrive om meg. Må også sette grenser for hvor mye sosialt jeg orker, og det er ikke alltid så lett for andre å forstå. Heldigvis forstår gubben da, godt med støtte på hjemmebane og det er han som ser hva som skjer når jeg ikke er forsiktig... Nei, så sett dine grenser og få ut litt frustrasjoner her. Du er jo her og støtter oss andre:)
Bursdagen er vel overstått. Det deilige med å ha det borte, er at alt er ferdig når man kommer hjem, ikke mer kaos og rydding. Og med aktive gutter er det godt å være ute med mye tumleplass.
Dere imponerer med program, jobb, unger, aktiviteter, trening, kosthold, helseutfordringer og alt annet dere driver med. Jeg ser hvor heldig jeg er som ikke har så mye utover meg. Likevel sliter jeg....
Men nå er det nok! Fra i dag er det slutt på småspisinga; jeg spiser meg mett, så får jeg (versågod å) vente i 4 t til neste gang. Nok er nok. Vekta viste utrolige 70,8! i morges, og det var et spark. Hardt spark.... Buksene som begynte å slenge på meg strammer, muffinstoppen er svær. Om 4 uker skal vi i selskap og da skal jeg ha på meg nykjolen; en lekker liten sak kjøpt etter jul. Den er ikke særlig fin nå da muffinsen henger som en livbøye rundt livet. Jeg vet det er vann men jaggu tar det tid før det forsvinner. Så nå er det nok! Jeg skulle ikke over 70 igjen jeg :eek:
Som du sier smgj; du vet hva som virker - det er å komme dit som er utfordringen.... Foreløpig har jeg ikke gjort noe med de "kjeksene" jeg har laget, men de går i bosset his jeg merker at de trigger meg. så må jeg lage meg ny porsjon knekkebrød; så tynne som mulig sånn at jeg spiser "mer" mat, eller rettere sagt bruker lengre tid på måltidet (fortell meg hva det handler om da! :kadetgaar) Og tilbake til basic mat igjen. Ikke kremerstatning av havre (gogreen) - det hjelper ikke at havren kommer fra svenske åkre. Sjokoladen må jeg slutte med; heller lage selv av kakaosmør og olje.
Jeg har ikke gått ned noe på ei stund, og har vel visst at det er fordi jeg spiser for mye. Den siste tida har jeg gjort noen tiltak som samlet sett ser ut til å hjelpe. Kanskje det kan være til nytte for andre:
Tilskudd av vitamin d
Mindre meieriprodukter
Ingen søtemidler
Bittelitt mer styrketrening (gjør en eller to øvelser hver dag, det er den eneste måten for meg)
Selleristang som sultstiller (høres veldig lavkalori ut, men, men ...)
Suppe, suppe, suppe! Koker hønsekraft i store porsjoner og fryser ned, eller bruker trekkevannet av fisken til å koke suppe. Gjerne med grønnsaker som jeg jevner suppen med. Kokvarm suppe går det ikke an å spise for fort. Det metter godt, men er vanskelig å gjøre veldig næringstett. Lager en stor porsjon og spiser utover kvelden. Det er litt moro å se hvor mye man kan variere også. Bruk ulike grønnsaker, krydder, kjøtt, fisk, egg.
Så bra du har funnet noe som fungerer for deg, og enda bedre at du deler med oss andre. Vi som er i denne tråden er ikke de som troner høyest i vektnedgangskonkurransen;) Dog er vi best på gode tiltak for å holde ut og gjerne komme videre (ned););)
Jeg går ikke ned når jeg spiser for mye; å ha ei sånn suppe å slurpe av ville nok ikke hjulpet meg av den grunn. Da er det bedre - for meg - å spise etter klokka; dvs så og så lang tid mellom måltidene. Stangselleri som sultstiller :eek: vel vel..... Tar du ekstra d-vitaminer eller bare vanlig dagsdose?
Tar 40 mikrogram om dagen for tida. Når jeg husker det, i hvert fall.
Nå er det ingen grunn til at man ikke kan spise suppe etter klokka også ;-) De andre positive sidene ved en "suppediett" er jo like intakt. Og hva er galt med stangselleri? Det skjønner jeg ikke helt. Mest vann og fiber, og det har vel de færreste vondt av?
Stangselleri alene sliter jeg også med, så hvis det blir å begrense småspising til den, ja da ville det fort bli slutt på småspisinga tror jeg. Supper har jeg også lagd litt av.
Tja, som om ikke verden var komplisert nok, så fikk jeg jobbtilbud i dag... Ikke helt det jeg så for meg da vi drøftet muligheter for høsten, her var det nærmest sånn du kunne starte i går... Skal nå jobbe meg opp til 40% der jeg er først, i praksis. Kom jeg til legen på torsdag og sa jeg begynner i jobb om en uke ville det bli litt oppstandelse tror jeg... Sånn er det å være representant for "mangelpersonell". Er det en ting jeg har lært hardt og brutalt, så er det å skyndte seg sakte! (Ja, så er det mange som har motsatt problem...)
Tror jeg spiser mer fornuftig enn på lenge, så får vi se på vekta. Jeg vil minst ned 2kg, helst 4, men vet også min absolutte nedre grense som er 2 kg under der igjen. Akk så vrient...
Ha ha ha! Jeg prøver faktisk å bruke stangselleri i matlagingen, selv om det ikke er favoritten. Men fra det til å knaske det! Det skjer ikke - da må jeg dyppe den i alskens godt for å få den i meg. :p Da sier jeg som VSB, at da ble det fort slutt på småspisinga....:D Når det gjelder supper så er det kjekt å ha, men jeg kan ikke ha det. Småspisinga jeg driver med (les: har slutta så jeg drev med det) handler ikke om kalorier men om at magen fylles opp for mye. Merkelig nok og hvorfor vet jeg ikke :veitikke:
Gratulerer med jobbtilbud VSB! Om du ikke tar den så er det en bekreftelse på at du er en attraktiv arbeidstaker! Å skynde seg sakte er en ferdighet de færreste liker, men må man så må man. Ta med deg tilbudet som en bonus, gå forsiktig fram og bruk tid. representerer du en "mangelvare" kommer det nye tilbud senere.
Trøtt, trøtt, trøtt. Sånn er det når man ikke kommer seg i seng, og gubben reiser kl 05 og kattene holder leven utenfor soveromsdøra etterpå... :( Jeg har også erfart at jeg tåler tankmelk bedre, men heller ikke den perfekt. Så med tilgang på en liter eller to hver/annenhver uke så tror jeg det blir helt fint, jeg.
Stangselleri er godt i supper og bidrar til en nydelig buljongsmak... men jeg er heller ikke der at jeg kan knaske dem "naturell" nei. :)
VSB - gratulerer med den anerkjennelsen et jobbtilbud er - uansett hva du velger å bruke det til.
Takk for gratulasjoner, ikke noen nyhet å være mangelvare, men ja, oppmuntrende. Mer gøy er det med hint om å søke hvis/når det blir ledig der jeg er. De kjenner meg, så DET er en virkelig anerkjennelse av hva jeg klarer:) og så vil jeg gjerne bli der og da... Så jeg krysser fingrene, jobber mot mine mål, men prøver å ha is i magen.
Artige meninger om stangselleri da...
Skal vi ta en avstemning på sopp? Det kan jeg virkelig ikke klare...
Sopp er godt så lenge den er godt stekt , gjerne i "godt smør" (meierismør) og med litt salt og pepper på. Til en biff.....yummi! Jeg er gjerne med andre og plukker sopp, men kjøper kun i butikken til eget bruk. Vet ikke hvorfor, men jeg har ikke smakt kantareller som er gode. Mulig de ikke er laget på rette måten?
I dag har jeg faktisk vært og prøvd Bailinebehandling. Det var ikke så mye å skulle endre på; tilsammen 18 cm totalt rundt mage og hofte. Men det er akkurat disse 18 &%¤# cm jeg vil ha gjort noe med - og som ikke forsvinner før jeg er "skrapa" på resten av kroppen. Så jeg gir det en sjanse og prøver 2 ganger i uka fram over for å se. Forferdelig dyrt men så tenker jeg at hvis det tar vekk muffinsringen så er det verdt det. Og kanskje fikser det problemene med korsryggen samtidig? Det skal ikke være en erstatning for trimmen, men et supplement. Hva tror dere?? NOen som har prøvd det?
Oppdatering skal bli vet du! Jeg fikk ingen garanti da, slik de forespeiler man kan få. Kan jo skjønne det siden det var så "lite" å ta av. Må innrømme det "gjorde meg godt" å høre hvor lite det var å ta, selv om 18 cm er mye når det er rundt mage/hofte (hvor jeg alltid har vært størst). I følge dataprogrammet anbefales jeg å gå ned til 67 kg (som har vært mitt må hele tiden fram til jeg endret det for et par uker side;)). Jeg spurte om det var mulig å få vekk muffinskanten med Bailine, og som sagt hun kunne ikke garantere noe. De selger jo et konsept bestående av kosthold (lavkarbo....), trim/trening og behandling. Siden jeg allerede er i gang med og har på stell både kosthold og trening var det bare behandling som står igjen. Sånn umiddelbart spurte hun om jeg spiste frukt, mel osv. for å evt kunne kutte ut det. Siden det ikke var mer å hente der så får vi se.... Jeg gikk en tur etter behandlingen i går, og det var greit. I går kveld var jeg veldig sliten i kroppen; som om jeg hadde gått veldig langt. Det er sjelden at du finner meg på liggende på sofaen, men der var jeg i går kveld ;) Litt verking i musklene i ryggen; skulle bare mangle det er også dyp muskelmassasje (veldig deilig spør du meg) - noe jeg trenger. Man må/bør ta to ganger i uka fram til mål er nådd; jeg kjøpte 10 behandlinger (kr 3900,-) og det blir fram til påske. Er veldig spent selv også!!
Jeg tok meg selv tilbake forrige dagen, og dag 1 (i går) ble gjennom med glans! I dag viste vekta 69,5 igjen, etter å ha vist 1,3 kg mer den siste uka:eek: Så fort går det altså når jeg spiser feil/for mye mat. Mye er vann, men ikke alt dessverre. Så den siste kiloen må jeg jobbe med igjen. Egentlig går vi ned mye mer enn vi gjør - vi går jo ned de samme kiloene mange ganger:D:D
GRATULERER VSB! Så godt at du har gått ned! Hold på følelsen og nyyt den.
Jeg er nesten tilbake ved minstenotering; 68,6 i dag, dvs 100 gram unna MN. De siste dagenes innsats var verdt det, men jammen har jeg tatt tilbake mange (u)vaner på kort tid:eek: Har vært nødt til å si til meg selv at jeg tar ikke skade av å være/kjenne på sult OG at når jeg spiser så går det faktisk noe tid før metthetsfølelsen slår inn for fullt. Ikke at jeg plager meg, men jeg trenger ikke spurte i kjøleskapet i det mange knurrer liksom. Og så er jeg tilbake på basic mat igjen; altså ingen "utskeielser". Unntatt et glass vin i kveld... :D Sammen med baconsurret- og ostefylt kyllingfilet. Den varianten er ny, noe grønnsaksfølget til ikke er. Spiser råstekte grønnsaker så ofte at det snart vokser blomkålbuketter ut av ørene:p
Jeg tror jeg har funnet ut noe om hvorfor jeg plages med å gå ned i vekt. Forsøkte meg på å regne ut kalorier og karber i dag og fant ut at jeg har fått i meg vel 1000 cal. men ca 65 gram karber. Ja altså jeg skeiet ut m en berlinerbolle og 10 sushibiter der jeg halverte rismengden, men det er sjelden kost, så ikke noe jeg trenger regne ut til daglig. Har ikke regnet ut begge deler før, men tenker nå at jeg må snu litt på saken. Få inn mer kalorier og mindre karber åkke som. Jeg tror 1500-1600 kal er bedre for meg. Har faktisk gått opp en kg t så veier 61 kg og er 165 cm høy. Går ute 40-60 min hver dag unntatt en helgedag, men vil prøve å få opp energien til å drive styrketrening også et par ganger i uken. Får skrive meg ny liste over positiv mat og lagre den i hjernen så kanskje det hjelper :-)
God morgen Bonjævel (artig nick forresten:D). En viktig grunn til at man ikke går ned, kan også være at man ikke har noe mer å gå ned:) Du er 165 høy og veier 60 kg; det høres veldig normalvektig ut for meg. Vær forsiktig så du ikke "tipper over" og blir syk på et eller annet vis. Heller enn å gå ned i vekt, bør du finne ut hvordan du stabiliserer den du har.
Takk til begge to over her, for gode oppmuntrende ord ;). Når jeg tenker meg om så er det nok ikke å gå så mye ned i vekt som jeg bør gjøre, men å få strammet opp rundt magen i tillegg til at jeg syns det å veie 58-59 kg er bedre/lettere for meg. Ja.. også slipper jeg å kjøpe nye bukser :D (de bynner å bli sabla trange nå).. Energinivået kan gjerne bli bedre for jeg er ganske sliten mange ettermiddager og det er ikke fordi jeg jobber så grasat hard på jobben, ihvertfall ikke hver dag, men det blir bedre det også. Skal prøve å notere ned hva jeg spiser de neste to ukene og ta meg en ny refleksjonsrunde på hvor mye kalorier og karber jeg egentlig får i meg. Tenker fremdeles at jeg bør få i meg 1500-1800 kal. alt etter hvor aktiv jeg er såklart, åsså seff. så spiser jeg ikke berlinerboller da istedetfor ordentlig mat. :p Tror det blir fiskegryte av noe slag i morgen, til middag :rolleyes:
Hei på deg. Du har lagt en plan ser jeg, med både mindre jobb, spise bedre (berlinerbolle da gitt!) og notere ned hva du spiser. Jeg tror du kan ha like mye nytte av trening/styrketrening for å stramme opp, som det å være på en kur. Spesielt siden det er så lite å ta av. Trening vil også kunne gjøre godt for energinivået. Så er det nå ikke sånn at vi kan bruke de samme klærne til en hver tid; vi damer forandrer oss også så kanskje du burde hatt ny bukser lell :)?
Kom gjerne tilbake underveis i notatperioden og når du har reflektert over hva du spiser, så vi får høre. Lykke til!
Bursdagsfeiring avsluttet! Mesteparten av kakerestene i frysen!
Men selvfølgelig, midt i selskapet "velger" jeg å få en reaksjon på medisinøkning... Artig å sitte svimmel og ør, kan ikke akkurat gå og legge meg i åtteåringens bursdag liksom... Håper det er av de bivirkningene som går over og bare er knyttet til oppstart, for denne hjelper... Typisk meg, kanskje den mentale anti-medisin innstillingen min bunner i noe fysiologisk? Det er i hvert fall veldig fysiske reaksjoner jeg får.
Ok, dagens sutring overstått! Hvordan har helgen gått folkens? Ble en liten sprekk på meg i går, og altfor mye lavkarbokake i dag...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.