Henger meg på denne tråden her.
Begynte med keto på mandag og det går overraskende bra med motivasjonen. får med sambo fra mandag da. det skal bli godt. men sliter med inntak av pepsi max foreløpig...
spiser masse isbergsalat og agurk til alt og elsker det. og toro bernaise saus til rent kjøtt. (bruker fløte i saus da) lagde noen kjempe gode snacks muffins i går (6 egg,2 stekte kyllingpølser og masse ost i muffinsformer på 20min. i 160g varmluftsovn. de ble RÅ gode. anbefales.
morro å lese om alle,stå på.
har gått ned 1,8kg på 6dager. jippi.
En annen ting som slår meg, siden de fleste av oss sliter med å kutte ut pepsi max'en (jada, jeg har vært der jeg også, så jeg vet godt hva jeg snakker om). Er ikke det et tegn på at det er ting i den som ikke er helt bra for oss?
Hei, jeg er ny på forumet, og vil gjerne være med her. Fint å ha noen som kjører omtrent samme opplegget. Startet på mandag, og etter en tøff uke, med mye hodepine og fysj, har jeg og kroppen hatt det finfint nå i helga. Ketose er ikke dumt, nei. Mye bedre og jevnere humør, og veldig varme tær. :knegg: Kroppen kjennes lettere også. Jeg veide meg ikke før start, men vekta i dag viste før jul-vekt, og det føles ikke SÅ nødvendig å ha på seg panserholdinnstrømpisene døgnet rundt, så da regner jeg med at ting fungerer som de skal. Denne uka har jeg bare rukket/orket å trene pilates en gang, men neste uke blir det litt spinning, og kanskje aqua og pilates. Fint å komme inn i gode treningsrutiner også.
Synes det er vanskelig å få full oversikt over hva jeg kan og ikke kan spise, og kjører veldig safe, med ikke så veldig spennende mat foreløpig. Regner med å kunne utvide menylisten min etter hvert som jeg blir sikrere i dette.
Eh, ja Pepsi Maxen står på skal kutte ut etter hvert-lista mi også. Akkurat det er det litt vanskelig å innstille seg på, men ...
Bare 0,5 kg ned siste uke, men 0,5% ned i fett :)
Satse friskt på mange skritt og 3 treninger i neste uke også ... Vil ha fettprosenten min under 30 ...
Du må prøve brokkolimos til middag, det er rett og slett vanvittig godt!!! Ungene sitter bare å roper "mere, mere" :rolleyes:
Vi koker to små blomkål i 7 min, siler av vannet, hiver en stor klatt
meierismør opp i, 5 skiver ost, ei skje seterrømme og salt og pepper - bruk stavmikseren opp i panna -vips finished!!! Enjoy :)
Dette er visst litt vanskelig å skjønne for mannen min. Han skulle handle i går. -Hæ, skal du ha baconchips??? Og litt etterpå: -Ja, du skrev seterrømme, og ikke den andre, så jeg kjøpte det, meeeen... Og så skulle han være snill, tenke på hun der som skulle ned i vekt og slikt, og kom hjem med en svær ananas. :D
Men det er det beryktede store vannfallet man får i begynnelsen, samt at jeg var på en slik vekt-topp på fredag. En slik som faller litt etter en dag eller to uansett, selv om man ikke begynner på ketolyse den dagen. Så regner med det roer seg fra nå av.
Jeg husker nedgangen var jevn og daglig sist gang, men husker ikke hvor mye det var daglig. Hvor mye går dere ned per dag, sånn ca?
Morro med masse tips og takk for brokkolimos,dette skal prøves.
mett etter en god egg og bacon frokost.
stå på folkens.. morro med alle som går ned,vitner om flinke folk. :)
Jeg startet mandag 3.januar og var raskt i ketose. Jeg har vektnedgang, hodepine "ketodeånde", svettetokter, føler meg god og mett, mye mer våken og opplagt, og alt skule tilsi at jeg er på god vei. MEN: igår hadde jeg ikke utslag på stix´n, og jeg har for nysgjerrighetens skyld testet stix på ulike tidspunkter ila dagene som har gått, rett og slett for å gjøre meg kjent med nr det gir utslag og ikke. Men igårkveld var det ingen utslag, og nå har jeg forsøkt flere ganger og ingenting skjer. Jeg fatter ikke hvordan jeg skal ha fått i meg for mye karbs, for jeg har sjekket varedeklarasjoner opp og ned i mente, og jeg har økt veldig fettinntaket.
Sognemorr, kyllingklubber med skinn, bacon, egg, meierismør, creme fraiche, fet fisk, maaaaaaasse vann, lite kaffe og isåfall mye fløte i, NULL Pepsi Max,brokkoli, blomkål, tomater, salater, fetaost med lake, de feteste oster, oliven og akkurat nå; baconsvor. Og likevel; ut av ketose. :(
Jeg drikker som nevnt utrolig mye vann (halvlitersglass før, mellom og under alle måltider, så jeg har hatt svake utslag (men rosa, ikke beige - før nå). Jeg har gått ned fra 73,5-69,1 kg siden mandag, så noe er da definitivt på gang, men hva gjør jeg galt...? Nå stikker jeg ut på en joggetur, så håper jeg testen i kveld sier noe annet, men.... Hvis jeg skal ha et så vanvittig fettholdig kosthold, så er jeg nødt til å være i ketose, ellers kommer motivasjonen til å gå til bunns som et blylodd...
beklager denne sutringen. Skal se an hva som skjer. Begynte dessuten å lure på om stix ´ene er ødelagt, for vi har det fryktelig varmt hjemme og boksen står i stua der det definitivt er varmest, men det er vel å tro på julenissen....
tusen takk :) det er gøy når nåla går nedover. det går litt trekt med meg men det forstår jeg,jeg har slanket meg 20kg tidligere,men har gått opp 5 så d er de som jeg vil ha av igjen og de sitter godt kan man si he he he:)
Jeg aner ikke... én ting er på kort sikt. Noe annet er å se fettinntaket mitt i et lengre perspektiv. Og jeg tviler ikke på at kroppen faktisk jubler over endelig å få fett innabords, for jeg har vært "fettdiktator" i mange, mange år, men er det sunt dersom kroppen over tid ikke forbrenner det "riktig"?
Trenger litt tips å råd her:)
Skal på julebord til helgen, å lurer litt på hva jeg skal gjøre for å ikke gå ut av ketose. Vet ikke hvor vi skal.. så det gjør ting litt vær:confused: Vet heller ikke om det er overnatting inn i bilde.
Så da lurer jeg på om dere har noe å komme med her?
Har tenkt å spise kjøtt og grønsaker (viss det er det da) til maten, drikke kun vann til maten (siden jeg ikke liker verken øl eller vinn :p)
drikke sprite med cola zero og funlight..(tar med blandevann sjøl?)
ha med meg snack som baconsvor og kanskje en sukkerfri sjokolade??
Da er vel den kvelden i boks??
Burde jeg ha med ketolysevennlig frokost? viss det er overnatting liksom.. noen forslag som er lette å ha med seg??
Et lite tips ifht frokost; jeg var inne på et av forumene og fant følgende oppskrift på eggemuffins;
6 egg,
2 kylling/kalkunpølser i små biter,
masse revet ost
(jeg hadde oppi oregano også)
opp i muffinsformer
stekes på 160 grader i ca 20 minutter.
Jeg reiser mye med jobben, og får den store testen i morgen tidlig. Har pakket ned eggemuffins, sognemorr, baconcrisp og kjøper en pose tomater på veien. Så skal det nok gå bra:) Når det gjelder fest trenger jeg også råd...!
Har ikke fått vært på i helgen pga helgebesøk her, så må oppdatere meg idag, men har ved en rask titt fått med meg at vi har fått ihvertfall en ny :)
Velkommen Kaija :heia:
Så flinke alle er :heia: :heia:
Å oppskriftene så kjempegode ut så de skal jeg teste :hungry: tusen takk til dere som deler oppskrifter, alltid kjekt med tips syns jeg, så jeg sniker de til meg :)
Jeg syns uken har gått fort, å faktisk syns jeg det har gått greit også, til tross for at vi hadde selskap her igår, med 30 stk på middag, jeg klarte meg gjennom det også. Å så var vi på fest på lørdag, 63 gjester, og middag, lapskaus....så den våget jeg meg ikke på..Var fremdeles i ketose om natten da,men sjekket ikke med sticks igår, men har ikke spist noe som skulle velte meg ut av ketosen tror jeg, jeg spiser veeeeldig safe nå i begynnelsen, tiljeg er kommet bedre inn i dette, men skal utide etterhvert som jeg forstår mer av opplegget, vil ikke bli matlei, så skal forsøke å variere.
Første uken min er over, jeg begynte forrige mandag, å idag var derfor min første veiedag, så jeg kan med sjokk si, at jeg gikk ned 3,1 kg :O fra 91, til 87,9, jeg kan bare ikke fatte at det er mulig engang, men jeg er veldig fornøyd ihvertfall :)
delmålet mitt er å se 7 tallet, hovedmålet er 70, herlig å få en kickstart på motivasjonen må jeg si :)
god morgen til alle :D. Jeg må bare dele på en oppskrift. I går ville gutta ha lasagne. greit tenkte jeg. hvis jeg kommer til å sitte og se på de mens jeg spiser salat da sprekker jeg. tok en mendre form til maten min. stekte kj.deig litt pepper, ts med chilli, ss med tomatpurre og sont passe med fløte for å få saus. så var det lag med kjøttsaus, lag med skivet sjampiong, lag med skivet ost ost og en gang til på toppen. satt det i ovn sammen med lasagne til gutta på 200 i 30min. det der var godt :hungry:.
litt spinat blader til og da var det middag. har halvparten igjen til i dag.
Hei Venus. Hvordan fikk du til 2 tickers? er lurt å ikke ha alt på en.men målet bli nesten umulig for meg på en. derfor satt jeg som mål 15 kg for lite.... :confused::confused::confused:
Den oppskriften må jeg forsøke en av dagene, jeg sliter litt med hvilken mat jeg skal velge osv enda, så kjører veeeeldig safe..
Vil ikke bli matlei, så må begynne å forsøke meg mer frem på nye oppskrifter nå :)
Vet, hva du mener....
Men kan dele en på god "Pizza". stekte en fra butikken til gubben samtidig. 4 skiver med kavli ferdigskivet ost tett ved siden av hverandre, noen steder oppe på hverandre for å lage en pizza. i ovn på 200 i ca 8 min. man må se an når det begynne å bli litt hardt. ut av ovn, smørre med tomatpurre, skinke, ost og peperoni på toppen. tilbake til ovn i ca 10 min til. så deilig å kunne spise pizza på lørdag og... husk bakepapir da :D
Det er akkurat samme måten som med én, bare to ganger :)
Jeg liker Lilyslim.com bedre, men tickerfactory.com har mer grafikk å velge mellom, så jeg måtte dit for å lage påsketicker ^^ Så jeg har en fra hvert sted.
Lilyslim har oversikt over alle ticker'ne dine og (du må logge inn), så du kan ha flere tickere med delmål uten å ha alle på signaturen, bare sikle på dem der inne eller bruke dem slik du vil. Bare så dumt man må oppdatere dem hver for seg, burde gått an å skrive inn ny vekt ett sted så alle oppdaterte seg..
Om du sliter med å få flere inn i signaturen så kan du trykke på oppe i høyre hjørne, så får du signaturen i tekst istedetfor bilder.
Jeg prøvde det Kavligreiene en gang, å legge de inntil hverandre hvor de noen steder overlappet hverandre, for å unngå å hive fyll på de små skivene...det funka IKKE her..ble bare soggy og ekkelt. Tilbake til enkle minipizzaer..elsker dem :)
Fant denne, er det noe lignende til det dere mener? disse tenkte jeg å forsøke, å denne bloggen var bare SUPER, innom flere ganger daglig, å sjekker ut oppskrifter osv nå :D
Deler link, så kanskje noen andre også kan ha bruk for den :)
Jeg begynte i slutten av oktober. Hadde en uke med utskeielse i jula, ellers ketolyse. Utrolig effektivt dette her! Klarer knapt å tro at om litt over 6 kg til har jeg nådd målet mitt.
Dagens matinntak:
Frokost: 3 egg, en snei agurk
Lunch: Kjøttpudding, agurk og tomat i min remulade.
Middag: Rømmegrøt (herfra) med smør, candarell og kanel
etterfulgt av litt ost og baconchrips ( var litt salthungrig)
Kvelds: Græddost
En uke er over, vekta har droppa 5Kg, jeg er ketose, humøret er fint, været er godt, barna og kona er snille, hva mer kan man be om?
Jeg lurer pånoe, går man opp igjen litt når man venter på mensen?? jeg gikk på vekten idag, å den var en halvkilo MER idag :O å jeg fikk høre at noen snakket om mensen, er det vanlig, eller kan jeg ha falt helt ut av ketosen heller? skal sjekke det ikveld altså, men bare lurer på om det er vanlig å kunne gå opp litt? har ikke fått fortåelsen for det tidligere her ser dere..
jippi.....jeg har falt ut av ketosen ...allerede....:(
eneste jeg gjorde igår, som ikke var likt de andre dagen var at jeg spiste endel norvegia, trodde ost var safe jeg, men er det ikke det? jeg var på 2 møter etter hverandre, så gikk en del tid før jeg fikk spist igjen, å når jeg kom hjem så måtte jeg lage middag, å mens jeg ventet spiste jeg norvegia ost...
Dette høres litt rart ut. Norvegia skal da ha forsvinnende lite karber (0-1 gram pr 100). Skal ikke falle ut av ketose av det. At noen kan få mindre vektnedgang eller stopp i vektnedgang av enkelte melkeprodukter er jo ikke helt ukjent, men ikke at man faller ut av ketose.
Vet ikke så mye om det, men synes det høres utrolig rart ut at det skjer KUN pga osten? Jeg har spist så utrolig mye rart i 6 uker (inkl. MASSE ost, gele, ostekake, grønnsaker OVER jorden osv), og drukket hvitvin/rødvin. Kun 1 gang falt ut av ketosen - og det var siste natt. Regner med at det er pga rødvinen som jeg drakk i går kveld :) Du burde jo ikke falle ut pga litt ost? Ingenting annet du har gjort/spist som du kommer på?
Nei jeg har ikke spist noe annet, ikke for mye elelr for lite i forhod til alle de andre dagene, alt som var anderledes igår var:
-jeg spiste kun 2 måltider pga at jeg hadde 2 lange møter på dagen, men var ikke sulten før på ettermiddagen heller, så satt ikke å kjente at jeg var sulten
-spiste ikke litt, men ENDEL :flau: ost mens jeg ventet på at kyllingfiletene skulle bli ferdige stekte
-kom på en ting til, krydret kyllingfiletene, med paprika, sitronpepper, og hvitløkspulver, har før bare brukt salt, har det noe å si?
resten av dagen var som vanlig,til frokost hadde jeg en omelett,med 2skiver noregia, og snackpaprika biter og bogskinke i, stekt i smør, til kveldsmat hadde jeg 10 rosenkål, og 2 kyllingfileter, med smør til, å så spiste jeg jo endel norvegia mens jeg ventet på den middagen, utenom dette drakk jeg bare masse vann...det var alt igår...
så eneste som er anderledes fra andre dager er at det er mye ost, aldri spist det de andre dagene, å at jeg kun hadde 2 måltider, pleier ha 3-4.
Hvis du handler for under 200 kr så slipper du toll, jeg handlet for 197 kr, og så kom frakten på 300 kr. Det er jo billig i forhold til hva man måtte betalt i norge uansett:)
Noen personer (meg selv innkludert) kan under gitte omstendigheter omdanne melkeprotein til sukker, svært fort.
Norwegia er reint melkeprotein, med litt fett. Bytt den med Græddost, så er du berga.
Det er veldig vanlig å gå opp en vannkilo eller to når man venter mensen
Veldig mange får ikke utslag på ketosestixen under mensen. Det trenger ikke bety at du IKKE er i ketose, men av en eller annen grunn blir resultatet forvrengt.
Så mange flinke det er her inne :heia: veldig takknemlig for alle svar her :) har ikke fått mensen enda,men venter på den nå ja, iløpet av maks en uke, er litt ute av kurs for øyeblikket..
men fikk også vite at resultatet på sticksen var best 2 timer etter siste måltid om kvelden, så skal sjekke ikveld, var bar ejeg som ikke klarte å ente siden jeg plutselig fikk oppgang, da testet jeg med det samme :)
Håper jeg fremdeles er der :) uansett så må jeg jo bare fortsette med det samme, men om jeg hadde gjort noe galt, ville jeg utelatt det i min videre kostplan :)
Jeg har falt ut av ketose innimellom, og jeg er sikker på at det har med å gjøre at jeg har spist for lite ila en dag, for jeg er på reisefot ifbm jobb. For noen dager siden skjedde det, og da kjørte jeg på med masse fett, og da koblet jeg meg på igjen. Idag har jeg slitt med å få tak i fett, og dermed gir det ikke utslag. Etter kontortid skal jeg springe for å få tak i noe ¨fylle på med, og regner da med å være på plass igjen i kveld.
Ketose er vel egentlig kroppens forsvar mot sult og fasteperioder, så for meg høres det merkelig ut om du går ut av ketose ved å ikke spise... :confused:
Hjernen trenger glucose for å fungere, og er kroppens #1 vitale kroppsdel som den beskytter over alt annet. Når kroppens glucoselagre i muskler og lever er oppbrukt så må den bryte ned fettet (triglyserider) og hente ut det som er lagret der, uavhengig av om du spiser eller ikke.
Kroppen brenner hele tiden, selv under sparebluss. Det er ikke slik at du ikke går ned i vekt om du ikke spiser, bare se på anorektikere. Spareblusset er kun et tiltak fra kroppens side, ikke en total omgjøring av de naturlige lovene.
Vel, jeg og flere med meg har erfaring med det stikk motsatte. Selv har jeg klart å legge på meg flere kilo ved å ikke spise, og jeg kan forsikre deg om at hjernen bare fungerer på et minimum i slike perioder, noe som kan tyde på at den ikke henter ut det den trenger.
Nå begynner jeg å bli så innmari lei alt med egg altså, omelett,eggerøre,kokt og stekt! Idag er det bakingens dag for å prøve å finne noen alternativer, hvertfall til frokost. Skal på ost og kjeks kveld,så har baket lavkarbo kjeks, smakte kjempe godt. Miksa og triksa litt med den selv fra en jeg fant på forumet. Her er min oppskrift:
50 g soyaprotein
3 egg
6 grovhakkede mandler
litt kokos ( ca 3 ss)
klype salt
1 ss kokosmelk.
Smøres tynt utover på plate med bakepapir, stå på 170 gr i 15 min. Jeg tok de ut etter 15 min, og la de over på rist, og så stekte jeg ytterlige 3-4 minutter. De ble sprøe, og med philadelphia ost smakte de supert! Skal også prøve Nannahs knekkebrød i kveld! :)
På sikt vil du gå ned i vekt ved å ikke spise. Det er totalt og ubestridelig at det over lengre tid ikke går an å legge på seg (fett) uten å spise, selv om det kan hende man dør først om man tar det til ekstremen. For hvor skulle den ekstra vekten komme fra? Jeg sier det igjen, bare se på anorektikerne. Du blir bare ikke feitere av å sulte ihjel.
Jeg tviler ikke på at kroppen tar opp det den kan og tviholder på det dersom den tror den ikke får mer mat på en stund. Jeg har selv erfaring med sparebluss. Men det er begrenset hvor lenge kroppen kan spare.
Og det er jo forskjell på hvorvidt man får utslag på stix/har keto-ånde eller whatever, og om man faktisk fremdeles er i ketose. Kroppen bruker energi hele tiden bare for å holde seg selv i live, og om den ikke får noe nytt inn så er den helt nødt til å bruke det den har.
Kjæresten min vil på peppes og så vil han ha grøt, og jeg sier at jeg ikke har lyst og ikke har lyst på, så blir han irritert på meg.. Jeg hadde masse forslag (riktignok litt uvanlige forslag, til oss å være) til hva vi kunne lage med hva vi har (vi glemte å stikke innom butikken pga en merkelig lyd i bilen), men det endte med at han tok litt brødmat med en sur mine.
Greia er at jeg har en unnvikende personlighetsforstyrelse (han vet ikke om den heller, annet enn at han vet jeg har problemer med visse ting), så jeg er feks ekstremt opptatt av å ikke bli kritisert og derfor veldig privat med slike ting som at jeg slanker meg og hvordan jeg gjør det (ketolyse er jo en relativt omstridt kur, så jeg vet ikke hvordan han ville tenke om det). Så selv om jeg har veldig lyst til at han skal vite, så er det absolutt umulig for meg å få ut ordene. Jeg har vurdert å feks la boksen med ketolysestix stå fremme på badet så han ser dem, for det ville jo vært et ganske tydelig hint. Men jeg tviler nesten på at han hadde lagt merke til dem :D Eventuelt kunne han spurt "hva er dette", og da ville jeg vært like langt :(
Er det ikke bedre å la boka ligge framme da? Og hva hvis han finner ut at du har holdt på med dette lenge uten å fortelle det, ville han ikke føle at du gikk bak ryggen hans og i værste fall ikke stolte på han?
Vet ikke om dette er en henvisning til mitt innlegg, men jeg har nok vært temmelig uklar i meldingen min om inntrykket er at jeg kommuniserer at jeg ikke spiser...? Tvert imot, jeg spiser, men altfor uregelmessig og feil ifht dimensjoneringen av måltidet (altså altfor lite fett). Etter en veldig "innhenting" på fettsiden viste det seg at stixen igjen ga utslag, og tilfeldigvis(?) skjedde det samme på denne jobbturen, der de uryddige måltidene gjentok seg. Blir isåfall spennende å se om måltidet jeg har hatt nå, der jeg har økt inntaket av fett veldig, klarer å kompensere igjen og dermed gi utslag. Jeg har vært yhyre forsiktig med karbs, men dersom jeg får for lite fett vil jeg jo anta at de få karbene raskt er i overtall.
Jeg ville absolutt funnet en måte å fortelle han om Ketolyse-kuren.
Han kan jo være en viktig støttespiller i din nye livstil.
Håper du finner ut av det!!!
Skjønner godt at det er vanskelig. Men min erfaring er at å holde ting skjult i de fleste tilfeller blir en slitsom prosess. En person sa en gang at "Det beste med å alltid si sannheten er at du ikke trenger å huske hva du har sagt":) Jeg har erfart at den energien man bruker på å unnvike realitetene er best å bruke på helt andre ting. Lykke til!;)
Det er mye motiverende lesning her, supert! :D
Jeg har nå tatt av 1.2kg denna uka, superfornøyd! Har et "mål"/ønske om 0.5 i uka, det ser jeg på som realistisk! Men det går rette veien, så da får man bare være glad for det :)
Ny uke nå, med nye muligheter. Klarte og følge opp ut på tur 4 dager forrige uke, og er nå godt i gang denna uka også! Rir to ganger i uka, mandag og tirsdag, pluss at jeg i dag tok skia fatt en tur etter middag! klappesegsjølpåhue
Står på folkens, sterke er vi! :D
Føler meg sjikkelig feit nå! haha! Mange av dere veier det som jeg VIL veie og noen til og med under det! 110 kg kærlighet er jeg laget av og skal ned til 70 i løpet av 2011 om jeg så skal... jaaa!! Jeg skal bli så slank å fin!
(jeg forstår at det ikke betyr noe hva jeg mener, men jeg ville bare si at man skal være nøyd med seg selv så lenge det ikke går ut over helsen)
Å jadda...snakk om å ta sorgene på forskudd....tidligere idag fikk jeg oppgang på vekten, å jeg tok en sticks med det samme, som ikke viste utslag på ketose, men nå ikveld, 2 timer etter siste måltid, er det fullt utslag på ketose :D
heldigvis...
Velkommen til dere nye nå, har ikke fått oppdatert meg på alt enda, da jeg er nettopp kommet hjem, men jeg bare måtte fortelle at jeg ikke hadde falt ut av ketosen, for jeg ble sååååå glad :D
Kjære deg. Skjønner godt du synes det er vanskelig å fortelle han om dette, men tror du ikke han reagerer sterkere om han finner ut av det av seg selv? Hvis du er overvektig, ønsker vel han det beste for deg? Og for deg nå (sånn som jeg tolker det) er å gå på ketolyse og gå ned i vekt. Har en søster som også ikke alltid tør å fortelle det som det er, fordi hun er så redd for hva alle skal synes. Men sannheten kommer frem til slutt, kanskje ikke akkurat nå, men den kommer frem. Stol på deg selv, og følg det du selv føler er riktig. Min personlige mening er at du burde si det, slik at du slipper å holde slike ting inne i deg selv. Håper det kan trøste litt:)
Jeg startet i går og er sååååå klar :D ! Har gått på Ketolyse før, gikk ned 9 kilo på 2 mnd :) Men så har jeg gått opp nesten allt igjen da jeg ikke var så flink lenger :( men den feilen skal jeg ikke gjøre igjen :)
Målet nå er å gå fra 66.6 kg og ned til 50 kg :) er 160 høy :)
Må bare si en ting til dere, hvis dere er lei egg frokostene eller hva du måtte spise; Prøv Nannahs knekkebrød! De er sinnsykt gode, kun 1 g karber per knekkebrød. Veldig enkle og lage, og SINNSYKT gode! Mye bedre enn vanlig knekkebrød!
La den hvile i 10 min slik at fiberhusken får svellet
Ha på bakepapir på to plater, fordel det på to plater ( det er vanskelig å fordele utover, virker umulig til tider, men et godt tips er å ta på seg en pose på hånden, da klistrer den sge ikke like godt.
Det skal smøres tynt utover
Lag ruter med pizza hjul 4x4 ruter per plate ( totalt 32 stk)
Stek begge platene samtidig på 160 gr (varmluftsovn) i 1 t og 10 min.
Det kan være lurt å linke til originaloppskriften, siden det ofte står endel tips og triks i originaltråden, samt at man kan legge til egne kommentarer. Greit å ha alt samlet på ett sted.
min erfaring er i alle fall at det er viktig å ha med partneren sin på laget når man skal gå lavkarbo. Jeg har verdens kjekkeste jente da, ho leste ketolyseboka, og når ho lager mat til meg, så lager ho ketolysevennlig mat..
ANBEFALER på det sterkeste at du forteller både at du er på diett og hvilken type diett..
Jeg skjønner godt at det kan være vanskelig, kjæresten min fnyste også når jeg nevnte ketolysekuren, han mener vi bare skal ha et 'normalt' kosthold, og hvis jeg bare kutter ned på brus og sjokolade, så vil jeg gå ned (lett for han å si som er sylslank, og kan spise hva han vil uten å legge på seg).
Men til slutt måtte jeg bare forklare han at dette var det jeg ville, og at jeg må ha klare grenser, hvis jeg skal ha håp om å klare dette. Han ble nok litt overrasket i begynnelsen, men nå som han ser hvordan dette kostholdet påvirker humøret mitt, og at nåla går nedover, så støtter han meg 100%. han er bare glad til, for nå er det jeg som lager all maten, og han spiser bare det han får servert han, og nyter det :)
Bare bit i det sure eplet, hvis du har vansker for å si det, skriv det ned på en lapp, jeg lover deg at han kommer til å ta det mye bedre enn du tror! Så får det være opp til han om han vil fortsette med sitt kosthold, eller smake på alt det gode du kan diske opp med!
Jeg gikk opp igår, om det er pga all norvegia`en jeg puttet i meg, sitronpepperen, eller mensen i anmarsj, eller andre grunner er jeg ikke helt sikker på, men jeg har ihvertfall fjernet sitronpepperen, kjøpt meg græddost, å fortsetter som før å håper på nedgang til mandag :)
Jeg vet jeg ikke skal gå på vekta hver morgen, men klarer liksom ikke holde meg borte heller :flau: er jo såååååå spennende.
Så jeg et at jeg står på det samme som igår, altså fremdeles oppgang siden sist, men jeg fortsetetr med fatt mot, denne gangen SKAL det gå
Jeg VIL inn i en flott kjole i bryllupet vi skal i i juni, å jeg vil så veldig gjerne kunne gå i bikini til sommeren, å bade sammen med ungene, uten å måtte se etetr om det kommer andre ned til stranden vår, å dermed begynne å fiske, eller fange krabber delvis påkledd heller
Ikke det at det ikke er kjekt, men mine unger elsker å bade, å jeg vil ære med de, samme når de skal i bassenget...PYTON for meg...men vil så veldig gjerne, men føler meg fæl... skikkelig uvel...:(
Min mann fatter ikke hvorfor jeg skjuler meg, å han syns ikke det er nødvendig at jeg gjør dette, så selv om jeg forteller at jeg gjør det fordi jeg ikke trives med meg selv,å at jeg nå har en BMI som er over på fedme, så når det ikke inn, men han respekterer at jeg ønsker heldigvis, selv er han tynn, å kan fråtse i det han har lyst på, å det skjer........nada.....noen som har det
men så lenge han respekterer at jeg ønsker dette, å ikke lager noe styr når jeg spiser noe annet enn de, så er det supert :D
Hvor er de gode oppskriftene til Gerd som mange snakker om her inne, lett og lett men finner de ikke jeg, er de samlet en plass, eller er det en her og en der?
Å, nå lagde jeg noe utrolig godt, i og med at jeg likevel skulle lage "ordentlig" pizza til guttene mine :D. Så nå har jeg en isboks av "rester" (det meste faktisk, for den er mektig og god) som blir både lunsj på jobb og middag i morgen. Fant en oppskrift inne på et av forumene, som jeg justerte litt og tilpasset mine smaksbehov:
Pizzabunn:
1 beger cottage cheese (moses)
4 egg (piskes)
150-200 g revet hvitost
--> blandes og bres utover bakeplaten, og forstekes midt i ovnen på 200grader i 15-20 minutter
Fyll:
Kjøttdeig av svin
Oregano
Små biter salt påleggspølse (fårepølse/salami/chorizo e.l)
En liten boks tomatpuré
Fersk rosmarin (hakkes)
Hvitløk
2 ss smeltet meierismør blandet med et par spiseskjeer matfløte
Salt og pepper
Revet hvitost på toppen
:w00t: Pizza har jeg lyst på, denne skal testes IKVELD :D takk for at du deler oppskrift, godt med noe annet enn salat og omelett..som går igjen her...
I dag har jeg hatt tomatsuppe med indiske kjøttboller (en oppskrift jeg fant her inne). Den var sinnsykt god. Samboer som ikke er noen lavkarbo fyr, spiste to store skåler og syntes dette var den beste tomatsuppen han noensinne har hatt. Sitat fra han; Nå er det garantert slutt på toro tomatsuppe, nå er det kjerringas tomatsuppe som gjelder:p
Men over til noe annet, jeg føler at jeg spiser alt for lite. I dag har jeg spist 1 knekkebrød og 1 skål suppe + en halv atkins bar før trening. Klarer liksom ikke få i meg mer, blir kvalm hvis jeg skal dytte inn på noe mer. Noen andre som sliter med det samme? Kan dette gi en stopper på vektnedgangen? ( at jeg ikke spiser sånn ekstremt mye fett).. :)
Har en stor jobb foran meg med å lese meg opp på den tråden ser jeg :) Bra med mye aktivitet, det gir masse inspirasjon!
Må benytte anledingen til å anbefale noen oppskrifter jeg fant her inne. Middagen i dag ble denne gryteretten her forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15737 Den falt virkelig i smak så den kommer jeg til å lage flere ganger. Hadde blomkål med smør som tilbehør.
Nå sitter jeg og nyter disse vaflene forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37282 Disse var heller ikke dumme. Jeg stekte pannekaken først, smurte på litt tomatpuré og skinkeost, og hadde på skinke og ost før jeg brettet den dobbelt og stekte den litt til. Resultatet ble en deilig toast :)
Lunsjen i dag besto av eggerøre, laks, salat og rømme. Har spist salat med ost og skinke et par dager nå, og kjenner at det var greit å finne noe annet å spise også.
Og et tips når søtsuget kommer... kaffe med fløte og et par suketter :) Nesten som kaffe latte :p
Spis når du er sulten. Bare pass på å få i deg ketopillene og vann nok. Du setter forbrenninga noe ned, med å spise sjeldent, men kroppen brenner uansett, og mat inn - forbruk=lagerstatus :)
I og med at glykogenlagrene dine er så godt som tomme, så må kroppen bruke et eller annet anna. De alternativene den har, er protein og fett fra kroppen selv.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.