GJETT OM DET VAR :p bortsett fra første dagen da, da ble jeg skikkelig uvel..
Men jeg nyter den gode maten, å går turer, å SKAL i mål,vi skal se LEKRE ut i bryllupene vi skal i, i juni :D Når var ditt? jeg skal 11 juni..
jeg er så spent på hvordan i ligger ann når det nærmer seg juni :D Så langt du er kommet på tickeren din WOW!!! Du er jo kjempe flink å får det til jo :heia: jeg tror jeg trenger å lære av deg ;)
Haha.. er faktisk 11.juni her å!!!!!
Blir nesten litt skremt nå!!
Jeg har ikke veid meg siden uke 6 jeg nå:) så er spent på neste veiing.. men føler den stårbom fast:P men det vil vises seg..
Skal trimmes mye her også.. har startet med 30 days nå da. Men ikke greid å tatt en akt verken i går eller i dag.. så sliten de siste dagene. Lurer på om jeg har spist litt lite. Vært litt matlei skjønner du:)
MEN ja.. vi skal klare d ja:)
Så stilig !!! Samme måle jo hehe !!
jeg har veid meg, å idag er jeg nøyaktig det samme som jeg var på mandag i forrige uke :( Men jeg har nettopp begynt å spise, å begynte først med trim igår, så anser dette som prøve dager, egentlig så hadde jeg jo regnet med oppgang når jeg begynte å spise, så om jeg faktisk bare står stille de første dagene, så er jeg faktisk bare overlykkelig over det, så satserjeg på en nedgang til neste uke :D
Å gjett om i skal, vi får pushe hverandre, å støtte hverandre frem, for gi opp det skal i IKKE !!!!!
:klem: tnååå så god du er, tusen takk, å jeg heier på deg også :heia: VI skal greie dette :heia:
Gjett om det gjør!!! Motivasjonen stiger av sånt, så dette skal vi klare hele gjengen :heia:
hjemme fra søndagskolen på sykehjemmet, nå skal jeg avgårde på dagens trim, som blir 1 time svømming, siden været er elendig, denne kampen SKAL jeg vinne :boxing:
Jeg håper jeg klarer å svømme att og frem hele timen,skal virkelig forsøke det :) Men alt er bedre enn ingenting :)
hei, spiste deilige vafler i dag. samme oppskrift som pannekaker ( 3 egg + 3 ss rømme) men klarte ikke å snu de sist. er helt topp å lage de som vafler. og blåbær med rømme og litt splenda til. har ikke koset meg med maten på denne måte på leeeeeeeeeeeeeeeeenge :D.
og som jeg sa. vekta står nesten stille. men den gjør det 2 uker og går ned en kilo den tredje. da er jeg tilbake på 80.2. men det var jo deilig å se det 7 tallet. ja ja snart :boxing::boxing::boxing:
Juhu:D gått ned over 2 kg til.. nesten 3:) Skriver 3 kg på tickern min siden jeg veide meg på kvelden:D
veide meg sist i uke 6 og da var jeg 83kg.. i dag var vekta på nermere 80 :D så fornøyd!!!!
Haha.. har ikke gjort så mye egentlig. Har trenet zumba 1 fast i uken, ellers gått litt trurer, gått noen dager til jobb der en vei er 40 min gange. Og så har jeg startet så vidt med 30 days shered:)
I forhold til mat så har jeg ikke gjort så mye annet enn å ta en skei cocosa på morgen, på kveld og noen ganger før trening.
Og en proteinshake daglig nesten..
vet ikke om det har noe betydning??
Helt fantastisk bollemor. Det er så digg å få disse boostene av og til.
Da føler man det er verdt all jobbingen, lesingen og til tider en passelig mengde frustrasjon.
Håper det fortsetter ned for alle.
Min kone så meg uten t-skjorte her en morgen (noe hun forsåvidt gjør ofte), men denne gangen sa hun et stort "OI". Det var virkelig en boost for meg iallefall. :-)
Har vært på vinterferie og er hjemmom en liten tur for å vaske klær og fylle opp bilen igjen :D for så å reise opp på fjellet igjen. Skal ha ferie i en uke til.
Selv om jeg er uten bredbånd, så følger jeg med dere på mobilt nett...:D
Jeg prøver fortvilt å holde meg til dietten, det beste jeg kan. Funker på ett vis. Jeg spiser som "normalt" og unngår mat som er "FYFY". Kan være slitsomt i lengden å lage middager på vintercamping med 3 bluss og mini-stekeovn...men, det fungerer på ett vis. :D
Blir veiedag i morgen, i stdetfor onsdag. Regner ikke med mye nedgang nå, nei, Men, jeg er jo vant til det. :o
Ønsker alle LYKKE til med ny uke og nye muligheter.....
Blir slalom, ja :p
[color=#8b0000][/color]
Er så heldig å ha campingvogn ved ett ski-senter. Så vi har sesongkort på anlegget, alle sammen.
[color=#8b0000][/color]
Er bare å spenne på seg skia og kjøre ut i bakken :D. Hjelper litt på figuren å få litt "hofte-vrikk" :D
[color=#8b0000][/color]
Er verre med rødvinen som ødelgger en del av vekt-reduksjonen :mad:... Men, pyttsann...vi lever kun en gang og da skal jeg jaggu kose meg med litt rødvin under ferien...:D:D
Ja enig i den du!! Du bruker jo muskler på slalom da! heldige dere er altså.....Jeg ønsker å få med mannen i bakken.... Men nei.. Håper dere får fint vær - så kan du nyte et glass rødt i solveggen:)
Ned 0,4 siden fredag når jeg begynte å spise :D Jeg er SUPER fornøyd, regnet egentlig med DEN oppgangen når jeg gikk fra pulver til mat, men jeg gikk ned :D :D :D HURRA!!!!!
at det går an
I går så jeg på melkekartongen. :confused::confused::confused: Ja jeg drikke en del kaffe med masse melk i. Det bli 0,3-0,5 liter melk per dag. og 15-20 karbei i bare det.
jeg har vært på ketolyse i fjor i to måneder. og nå siden januar. trodde at jeg kunne dette her. og det kan jeg. Men har ikke tenkt på melka og karbene inni. he he. not. nå må jeg bli voksen og drikke svart kaffe da.
Men da fikk jeg svar på hvorfor jeg ikke går ned noe fortere. Jeg klager ikke. jeg har jo gått ned både i vekt (7kg) og cm (58). men at det går an.
bli spennende å følge med på vekta. :D:D:D
he he. første dag med svart kaffe. og det er egentlig ikke vondt :D
og jeg har jo rundet 30 noen år siden da er det kanskje på tiden å bli voksen. bare tuller. :D
Jeg får nok i meg mye av dagskarbene pga kremfløten i kaffen! Det er sååå mye bedre enn med melk. Til nøds går det i kaffefløte på jobb, for der har de ikke skikkelig fløte, og det er jo mer kh i den, men drikker ikke så mye kaffe på jobb, da jeg går mest nattevakter;)
hei bollemor. jeg har gått ned 11cm rundt pupper. men det er nok ryggen som har minsket :D. bruker samme bh som før bare at det ikke strammer under puppene nå. ellers ser jeg at vi har gått ned like mye rundt lår og rumpa.
stå på. vi kommer til å bli fine til sommeren :heia::heia::heia:
skal du begynne å legge ut målene dine hver uke? jeg har lagt ut mine på måletråden het på ketolysen :D. ha en fin dag
:heia: Dette er jo fantastiks bra :heia: Dette går veien :heia:
Jeg er egentlig kjempesur idag, vekten viste en oppgang på 0,7 kg siden mandag denne uken:( Å jeg skeier aldri ut, jeg veier, måler, noterer på diett.no hver minste ting, bruker ikke erstatningsprodukter og ikke søtning, OG jeg trimmer min 30-40 min med høyere puls min 4-5 ganger i uka :(
Jeg fatter ikke hva jeg gjør galt altså....:(
men samtidig så har jeg mistet 6 cm denne uken, når jeg gjorde en snikmåling, så egentlig er jeg jo samtidig kjempe glad,men så blir jeg såå frustrert over at jeg ikke får dette til samtidig :rolleyes:
Hvorfor får ikke jeg til vekt nedgang når alle andre her inne klarer det?? å til og med når de skeier ut så går de ned...
Et lite frustrasjons pust i morgen timene :rolleyes:
Tror selv at jeg får i meg altfor lite fett jeg, hva skal det ligge på i gram i forhold til protein?
hope, du sier at du trener og at du har gått ned i cm. kan det kanskje være musklene du bygger? ;););)
slapp av
jeg begynte å spise bitte litt og ofte. opp til 5 ganger per dag og kutta på den melken i kaffen min(at det går an) og går ned. kjenner den ekle smaken i munnen. greit indikator for meg. og smaken er mye sterker etter maten. det kan jo henge sammen. men er mulig at det funker ikke for alle.
ta det med ro ;););) vi er nesten halvveis før sommeren da. jeg skal fortsette etter og. plannlegger å gå over fedon-ish til sommer (juli måned). skal spise litt frukt men ikke andre forandringer og fullt tilbake fra august :D jeg skal under 60 før vi dra til asia neste vinteren
i dag så sprakk jeg litt, bakte boller til barna og klarte ikke å dy meg når de låg nystekte på kjøkkenbenken.
Luktet såååå godt, men angret med en gang jeg spiste en bit.
Fy hvor søtt det er, ikke noe godt i det hele tatt. Nei, vet jeg ikke vil spise noe mere boller i allefall, ble direkte kvalm av den søte smaken :eek:
Men er heldigvis i ketosen ennå, selv om jeg tok en bollebit.
Er det noen som har begynt å øke litt på karbo nivået? :confused:
Sto vel i boken at etter noen uker så kunne man sakte øke karbonivået i matet opp mot 70 g pr dag, men har ikke fått med meg at noen har gjort det. Jeg holder meg ennå på et område på mellom 10 - 15 g pr dag.
Har i kveld vært på kjæmpetrivelig jentekveld med jent-tuten jeg ikke møter så ofte:) var kjæmpekoslig... Fikk servert taco å greier. Så ble en liten utskeilse siden det var vanlig tacokrydder. Men er fremdels i ketose da:) jeg spiste tacosalat.. var heldigvis ingen som spurte hvorfor jeg ikke spiste shellan, lefsa, mais og ananas osv. Gidder liksom ikke å snakke om ketolyse med de.. 2 av de har/had spiseforstyrrelser.. og er megatynn. Samt resten veier vel så si likt på rundt 55-60 tallet en plass. Hadde vel blitt en diskusjon på alt fette ikke er bra for meg. Følte meg så tjukk igjen.. gikk greit når jeg var der. Og følte med sterk som greide å se på alt potetgulle, og smågodte som var..her snakker vi store mengder!!
Skjønner ikke hvordan de greier å holde seg slik slank og fin.. siden de spiser ALLTID slike store mengder smågodt og potetgull osv. Blir slik når alle handler med noe vettu.
Men vertfall når bildene kom opp på facern fra kvelden så ble jeg værtfall lei meg. Bildene var i utgangspunkta tatt i en feil vinkel for min del som satt fremst.. men jeg så stor ut i forhold til resten:( ble litt deppa nå egentlig.. selv om jeg burde ha vært stolt av 10 kg nedgang:(:nedfor:
Uff. Men du, bollemor. du kommer også bli fin og slank til sommeren :D. opp med hode og keep going. du skal være stolt. du har gått ned 10 kg!!!
og mere kommer. det kommer altid til å bli noen som er tynnere en deg. eller større. jeg ga opp på å sammenlikne meg med andre. bli håplest det. se på bildene av deg selv fra sommeren og du kommer til å se forskjell.
dette klarer vi.
og hvem sa at livet er retferdig? noen kan spise som en hest og holde seg slank. sånt er det bare... :klem:
Bollemor.... om det er noe trøst så ville jeg mye heller ha vært sammen med en stor dame enn en anorektisk (eller nesten anorektisk) dame. Det er på ingen måte fint å være så tynn.
Skjønner at du ikke vil diskutere kostholdet ditt med noen som har hatt spiseproblemer.... men det er morsomt å tenke på er at disse jentene nok også kunne ha hatt godt av å spise ketogent.... så hadde de fått en sunn kroppsvekt de også.
Når det gjelder urettferdigheten over at enkelte kan spise hva som helst å ikke legge på seg... ja, sånn er det dessverre bare. Vi er forskjellige, og enkelte har celler som forbrenner mye mer effektivt enn andre. Trøsten er vel at de ikke er noe sunnere enn oss når vi har lagt om kostholdet, og faren for andre sykdommer sannsynligvis er til stede i større grad for disse enn for de som må jobbe for vekta.
Du har gjort en flott jobb så langt, og du kommer til å fortsette å gjøre en flott jobb. Stå på, og ikke la deg blende av hva skinn-og-bein-venninnene dine kan eller ikke kan gjøre :klem:
Dessuten, tynn på utsida betyr langt ifra automatisk at man er sunn på innsida! Ofte tvert i mot. Flere forskere har jo funnmet ut at det ikke er så skadelig å være overvektig som først antatt, og at det er mye mer usunt å være ulykkelig og misfornøyd! :ja:
takk så snille dere er:)
Har nettopp sittet å sett på kjoler til jeg skal være forlover, kom over nå jeg tenker på å bestile. Er det dumt av meg å bestille i en mindre størrelse og satse på at jeg kommer inne i de??? hehe
Men det som er da.. at på den ene kjolen så mangler jeg bare 2 cm rundt puppene/ryggen for å komme meg inn i den, så det burde jeg jo klare på 3 mnd.. Mens den andre er litt mer fasongsyd, å må klare 8 cm rundt midja. Men det er den første jeg tenker å bruke i bryllupet da..
Hvordan får jeg til å legge inn bilde her?? kanskje dere vil se på den og se om den godkjent som forlover kjole??
God morgen :) I går var det virkelig en stor spise dag, lavkarbomat seff men det endte med å hoppe ut av ketose og opp en kg :P Blir litt nedtur når man går opp den ene lille kg altså, har bare tre kg igjen nå å det er vanskelig å komme seg ned dit. Men det gjorde godt med litt ekstra god mat også :) Skal bli flinkere til å drikke vann, jeg drikker ikke så mye og når jeg drikker så er det zero det går i(å det er heller ikke så mye..). Må bli flinkere med vann! :D
Hei bollemor. den er absolutt nydelig :D. må du bestille den nå? det er 3 måneder til. jeg vil heller vente til midt i mai. du kommer til å gå ned masse og er dumt at den bli for stor da ;););)
hehe.. Må ikke bestille den nå nei:) tenkte kanskje å vente til ute i mai.. :) kanskje jeg til å med kan bestille 2 størrelser mindre en nå:D
Sol Angelica : Er ikke så flink til å drikke jeg heller.. men drikker sjelden brus her i gårn da. Men skjønner ikke hvordan jeg skal greie å stappe til meg mer drikke. Prøver noen ganger med funlight for litt variasjon utnom vann her. Men blir nesten litt småkvalm om jeg pemper til meg drikke.
Bollemor: Jeg blir små kvalm av å drikke vann jeg, syns det er ufyselig egentlig. De to gangene jeg har vært i ammeperiodene så har de rundt meg bestandig påpekt at jeg må være flinkere til å drikke. Prøver å ha en flaske ved siden av meg nå da, hele tiden full av vann å drikke litt nå å da. Var flink i starten på ketosen men så dabbet det av :)
Spisedager? Har dere slikt? I går var min første dag der jeg spiste masse. Jeg klarer godt å gå dagen med bare to måltider, føler meg konstant mett nesten. Å i går hadde jeg kjøpt inn pepperbiff så jeg laget meg mat og spiste selv om jeg ikke var sulten :P
Føler noen ganger at jeg blir snytt for lysten på ett godt måltid på lørdagskveldene etter jeg startet på lavkarbo :)
jeg spiser 2-3 gang om dagen jeg.. og blir fort mett da. Lagde meg pizza her om dagen.. og var stappa mett av 1 stk.
OG jeg som hadde så lyst på mer... ;)
jeg og lurer på hvor har det blitt av alle... håper at det er ikke mange som har gitt seg. men vi må jo reine med noen frafall... ha en fin søndags kveld.
ble deilig skitur på meg i dag. og stekt and med grønnsaker til. godt :spisesnak:spisesnak:spisesnak
Har hoppa av Ketokarusellen. Kroppen nekter plent å gå nedover mere i ketoverden. Jeg har prøvd absolutt alt. Er nu på Fedon, med foreløpig kraftig kontroll, samtidig som treningsdosene er økt i intensitet. Vekta rikker seg nu forsiktig ned, mens midjemålet krymper drastisk. Har som fedonsk mål å ikke gå opp, samtidig som jeg bygger mere muskelmasse.
Et lite skår i gleden, fikk rosen på fredag. Blir neppe trenbar denne uka. 8 appocilin i døgnet er hardt for kroppen.
Nå skal jeg prøve noe nytt i en uke for å se om det fungerer :D
jeg skal selfølgelig fortsette med ketolyse men skal holde meg på
1100 kal/dag og ca. 15karb/dag
Bli ikke lett men da skal jeg gå ned etter beregninger 1kg på en uke.
skal skrive hver dag i jurnalen min hva har jeg spist og hvordan går det med vekta. tante rød kommer på besøk snart men prøver alikevel.
i jurnalen min er det også link hvor jeg fant ut hvor mange kalorier per dag skal jeg spise. jeg er lite aktivt nå om dagen...
det er verdt å prøve synes jeg. hvis det ikke fungerer eller bli mye mas med veiing av alt mat da går jeg tilbake til "vanlig" lavkarbo ;).
Off:(:(:(
Var på vinterferie i forrige uke, alt gikk til .......
Veide 65,5 kg:( da jeg dro, og veier i dag 66,6. (1 uke etter)
Og da er det 3 dager siden jeg begynte med ketolyse igjen, så det er ikke noe vann som henger igjen.
Er det ikke litt vel mye å gå opp etter 4 dager med full karbo fest da???
Ikke verdens største problem, men problemet er at ALL motivasjon er borte.
Er så redd at jeg skal havne tilbake der jeg har vært så mange ganger før, i fråtse helvetet:mad:
Ikke se deg bakover, se fremover.
Gjort er gjort og spist er spist.
Det eneste du skal tenke på nå er å fortsette som du gjorde før vinterferien. Du veit du kan.
Er litt sløv med maten fortiden.. gidder liksom ikke å spise så mye. Og det merkes vel på vekta:) står vel stille.. (ikke veid meg på ei stund..så er ikke sikker) Har jo had en dag der jeg sprakk totalt på de freia påske-eggene! Fy meg.. alle 4 eggene var borte på sikkert 10 min. Men så har jeg ikke smakt de på over 2 år før det eller da:P Det er den eneste sprekken jeg har had siden begynte på ketolyse 3. jan:) Jeg var tilbake i ketose dagen derpå da:)
Ellers så har jeg begynt å få sove litt bedre igjen.. BORTSETT fra at jeg har drømt om at jeg ut jogger av alle ting, i over ei uke nå:P Skjønner ikke det.. Jeg hater jogging... hvorfor drømme om dt??? hehe
Må beklage den fraværheten jeg har hatt i det siste. HAr hatt en kjempe tøff tid nå, kort og godt fortalt så har jeg fått cancer ventriculi (magesekken). Jeg har ufrivillig gått ned 12 kg.. Veier 57 kg nå.. Det er bare skinn og bein, ikke noe pent i det hele tatt! Så bollemor, ikke skjem deg i de tynnes nærvær. Fyldige kvinner er vakre! Min tur på ketolyse er for lengst ferdig etter omstendighetene å dømme. Lykke til videre alle sammen, dette går bra. Dere er så flinke:)
Inntaket på mat generelt er veldig dårlig. Da jeg kaster opp alt jeg får i meg etter cellegiften. Får sånne næringsdrikk påsykehuset, og får nesten bare drikke de uavhengig av hvor mye karbohydrater som er. Har mer enn nok annet å tenke på enn å telle karber. Men takker så mye for tipset og skal ta det til ettertanke når jeg blir frisk:)
Synes vektnedgangen min har løsnet litt i de siste ukene. I dag viste vekta 81,4 kg. Og det er 0,4 ned siden onsdag.
Dette skjer samtidig som jeg har minket på rømme-inntaket. Tror det har en sammenheng, ja.
Gleder meg til onsdag og offisiell veiedag...
Her var det ikke det store til liv inne lenger..:( savner dere vettu..
Ellers så har jeg ikke veid meg på nesten 1 mnd men har had noen sprekker denne mnd detsverre, så tørr nesten ikke å veie meg. Siden at neste gang jeg skal veie meg så SKAL jeg se 7 tallet:P hehe..
Imorgen starter jeg med personlig trener på spenst.. så håper jeg får litt fart på det da:)
jeg er bare litt treg å skrive her...er innom forumet daglig fortsatt:o
Er mest på journaler og leser spm og svar. Lærer noe stadig vekk:)
Det går ikke så fort med meg - er nok for glad i sukkerfri sjokolade (og bør man ikke være)
Men skal fortsette ja!!:ja:
jeg måtte gi opp atkins sjokolade. ikke sonne barer men sjokolade. vekta sto stille. har vært på vekta i dag og har bare 100g til 10kg. håper og tror at jeg runder denne uke:D
God morgen. Jeg er nå her jeg også. Har det utrolig travelt akkurat denne perioden, men titter innom her innimellom.
[color=#800080][/color]
Har hatt min "første" sprekk...:p Ble 50 gram med ostepop....Og de grammene koste jeg meg med veeeeeldig lenge. hehe. Utrolig hvor lenge en sånn mini-bolle kan vare når man vet det ikke er godt for kroppen. Har ikke tenkt å gjøre det til en vane.
[color=#800080][/color]
Frokosten i dag blir salat som jeg lagde i går kveld med kylling og fetaost. Må ha på litt olje så jeg får noe fett i meg også.
[color=#800080][/color]
Ha en fin dag...:)
Gikk på en skikkelig smågodt og potetgull sprekk på lørdagen :mad:
Må bare lære meg at jeg ikke kan kjøpe smågodt til ungene. Det er nokk min største fistelse. Har ikke savnet brød, poteter eller frukt noe nevneverdig, men kan ikke ha smågodt i hus. Men det værste er hvo flau jeg blir av meg selv når jeg sprekker på slike ting, skulle tro at jeg hadde mere selvbeherskelse ....
Men må bare se fremover å lære av mine feil og ikke begå de igjen ...
Jeg har fundert litt på hva veien videre er når målet er nådd. Nå tror jeg kanskje at målet er noe lenger unna enn hva tickeren min sier. Jeg satt den litt på måfå til 80kg for jeg trodde at det kom til å ta veldig lang tid å nå målet. Ville ha ett oppnålig mål, som jeg kunne strekke meg etter.
Nå har jeg kun ca. 4kg til det målet, men jeg antar at jeg skal ned iallefall 5kg fra 80kg. Så en 7-9kg igjen før matchvekt er nådd tror jeg nok det er.
Uansett, til poenget: Hva gjør man når målet er nådd? Jeg har ennå ikke bestilt boken som omhandler veien videre, men jeg antar at jeg må gjøre det snart.
Min tanke er iallefall at jeg vil prøve å kontrollere det med trening, og et balansert og fornuftig kosthold. Jeg tror ikke at jeg kommer til å leve i ketose i all evighet, men at jeg nok går noe opp i karbohydratinntak, samtidig som at jeg skal trene mye.
Jeg har til nå trent mye kondisjon for å forbruke godt med energi, og for få mye overskudd i kroppen. Jeg er godt på vei med det.
Tanken min er at jeg kommer til å begynne å bygge litt muskler, for å øke hvileforbrenningen min. Jeg har også begynt å sette meg noen treningsmål ifm. sykkelløp og mosjonstreningsløp. Jeg håper jeg skal klare å opprettholde ett godt treningsnivå over tid, og dermed klare meg fint vektmessig i tiden etter kuren.
dette lurer jeg og på... jeg har laaaaaaaaaaaaaaaaangt igjen men jeg tenkte å spise masse grønt og noe frukt. jeg tror ikke at jeg skal tilbake til brød. eller noe med hvetemel. har ikke hatt luft eller vondt i mangen siden jeg begynte.
men nå er jeg på tanken på å holde i ketose til slutten av mai og spise mindre fett og mere grønnt og noe frukt. ca 30karber per dag. men jeg må vente og se. vekta går ned veldig sakte men det går. har ikke hatt noen sprekk siden jeg begynte. ikke bær, nøtter, alkohol, erstatninger, splenda eller noe sont.
uff. jeg vil og jeg skal ned noen kilo til til sommeren :)
Det er vanskelige spørsmål som stilles, og mest sannsynlig ganske vanskelige og individuelle svar og.
Jeg har en del venner som er i god form, trener mye, og dermed spiser stort sett hva de vil. De spiser ikke så mye godteri, men det går mye i brød og pasta.
Min antakelse er da at om man trener godt, er i masse aktivitet, øker muskelmassen en del så skal omstillingen gå greit.
Nå skal det jo sies at jeg har hatt min vektøkning på grunn av latskap og godteri, og andre dårlige vaner. Har ikke hatt noen plager som førte til at jeg valgte ketose. Jeg håper dermed at jeg etterhvert skal klare å normalisere hverdagen min, slik at jeg kan spise litt mer friere.
Nå skal det jo sies at jeg ikke har tenkt å sette i gang med masse karbohydrater og samme kjøret som jeg var på, men heller være fornuftig og heller skeie ut på lørdagskvelden.
Det er iallefall min drøm, men jeg tror jeg må holde et godt øye med vekta. I det siste så har jeg iallefall trent og aktivisert meg av pur treningsglede, og ikke av tvang.
Er det mange som er her enda?? :)
Hvordan har det gått i det siste??
Her har det gått i ryk og napp, har vært på av med lavkarbo/ketolyse.. og 2 kg opp etter det i en lang periode der jeg har had høykarbo delux:P
Men er fult motiver igjen, så starte på fult i går igjen.. og kom meg inn ketose meg en gang.. selv etter en helg med dritmat, COLA, og smågodt:D
Har ikke tenkt å hoppe av på en god stund nå nei:)
Hei hei, er nok her jeg og. Hadde masse å lese til eksamene. ferdig nå. skal på ferie og skal ut av ketolyse. men lavkarbo skal jeg fortsette med. tenkte å holde meg på 50-100 karb i juli og tilbake til ketolyse fra 1.august :D.
Har 15 kg til som skal ned før neste påske. (ferie)
Ønsker dere god sommer :klem::kul:
Nå er jeg her igjen også. Vi begynner opp igjen på mandag. Nå skal jeg til helvette ned. Er så møkka lei av denna kroppen.
Føler jeg har falt litt ut ifht hva man kan og ikke kan spise, men håper å lese meg opp til det igjen :) Husker jeg var inne på en tråd her om at hvis man følgte boka slavisk kune man gå ned (inntil hvertfall) 15kg den første mnd, tror jeg det var. Korriger meg om jeg tar feil altså, men skal lete etter den nå :)
Noen fler som går på ketolyse enda, eller skal begynne opp igjen??
Noen erfarne super tips eller råd til en som skal på igjen?? :)
Jeg er her også. Nyter sommeren med all god mat og drikke. :D Har gått ned 200 gram i løpet av den siste måneden... Er jo ikke mye, men jeg er strålende fornøyd med IKKE å ha gått opp. Jobber med fristelser hele dagen. :(
[color=#4b0082][/color]
Vi får bare stå på og IKKE gi opp.
[color=#4b0082][/color]
Ha en fin sommer folkens....:cool:
jeg er også her :) står stille på vekta, men hadde pause i ferien. sterkt tilbake nå.. kuttet drastisk ned på kunstig søtning og håper vekta skal rikke seg i riktig retning! skal ned mye mye!
Jeg er og tilbake :D. Nå blir jeg strengt med meg selv. denne måned skal jeg jogge - hvis jeg får lov å kalle det for jogging 5 ganger i uka (30 min), ingen atkins barer, nøtter eller erstatninger, ingen frø og bær og skal veie alle gr.sakene mine. og ekstra trening med jillian michaels når jeg får de 2 dvd. Gleder meg. har stooore planer om å narme meg 6 tallet på slutten av måneden. men jeg må jo være realistisk og da. he he. lov å drømme litt
1 pepsi per uke... :eek:
lykke til alle sammen :D
LIKER det du skriver, vill prøve å følge planen din jeg også:) men denne uka er det blitt 1 halv liter pepsi max,NOEN få nøtter , litt bær med fløte og endel atkins barer desverre:S bedre lykke framover????:)
Hei bollemor. Ny dag, nye muligheter? Jeg må la være å jogge i dag. Ble vekket av sterke smerter i ryggen. Eller for å være presis det hvor ryggen bytter navn... og det er fortsatt vondt. Men klarte 4 dager uten pause da er det lov. Tar ny økt i morgen. Vekta viser 75,1 i dag. -1,6kg på 4 dager :D
God helg alle sammen
Har nå "slanket" meg i 8 mnd og er ganske lei kosten akkurat nå. :(
Kommer nok av at jeg ikke har hatt tid til å stå på kjøkkenet og lage så mye god mat som jeg gjorde i begynnelsen. Tenker det blir bedre nå høsten kommer. ER jo så mye godt man kan lage om man bare gidder.
Vekta går nedover ennå. Er bare 300 gram fra halv-veis.:D Dvs det magiske 10 kg-tallet :D Vet jo ikke hva som skjer nå når vi reiser på ferie og blir borte i 2 uker.
Får inderlig håpe at vekta holder seg sånn noenlunde. Skal bare til vårt naboland, så da klarer jeg å skaffe meg den maten jeg trenger, håper jeg :).
Får håpe vi klarer å blåse liv i gjengen her etter sommeren og kjempe sammen om å nå våre mål. Ha en fin sommeruke, alle sammen. :)
Ikke gi deg nei, du har jo had så en bra en framgang:) kommer seg sjø.. men skjønner det med maten da, blir litt fort lei av maten jeg også.. liker eller ikke at jeg må planlegge alt! Værste er vel når jeg skal på jobb..og ha alt klart til da.
Men jeg skal virkelig gi jernet fram til jul nå. Håper på kunne være under 65 til jul jeg! det burde jeg egentlig klare.. er 78 kg nå og satser jeg på å gå ned 15 kg til jul som er 20 uker til.. så er det et vektap på 0,75 i uka. :D
Det er jo oppnåelig så lenge jeg holder meg hard!!!!
Hvordan går det ellers der ute??
Jeg har nå fått besøk av tante rød, som jeg ikke har besøk av siden januar.. og før det var det nesten 4 år siden jeg sist har had det. ( gått på p-sprøyte) og håper kroppen renser mye nå. Kan det være mulighet for at vekta har gått tregt ned på grunn av at jeg ikke har had mensen på så lenge?? Føler meg utrolig oppblåst.. og føler meg 5 kilo tykkere nå, Men likevell så kom jeg meg inn i en buske som jeg sikkert ikker har brukt på over 2 år!!!
Hei Bollemor, det der med hormonene er noe som ingen forstår. alt er mulig. Men du hadde jo en fin vektnedgang. Det vet du. Nå skal vi ta fart på ting her. Vi kommer til å bli så fine (enda mere en vi er nå ;)). Hold ut!
Er det noen her som vil være med på å jogge 30 minutter 6 ganger i uka? eller jogge/gå alt etter formen? Kunne har vært moro med flere. Har gått ned 2 kg på en uke og har mistanke at det er jogging som hjelper. Skal få 30days shread med Jillian snart og tar den i tilleg til jogging. samt 6 weeks 6 pack. da blir det 1,5 timer trening per dag(6 ganger i uka) men heller det en å sitte på sofaen på kvelden og se på TV... Jeg vil og jeg skal se 6 tallet på vekta snart, men det kreves hardt arbeid!!!
Hvem vil være med og "plage" kroppen litt???
Oj, så koselig å se at de fleste er her inne fremdeles :D Dere er jammen flinke, jeg har sklidd helt ut, å også gått opp igjen :( Har startet i ny jobb nå, å har bestemt meg for å komme ned igjen, å ned til målet mitt denne gangen, var nok for utålmodig sist gang, da jeg fatis gikk ned, men ikke fort nok...i mine øyne :rodme:
Men nå er jeg klar igjen, kan jeg fortsette i denne gruppen, eller må jeg starte i en av de som starter nå?
Heia hope!!! Husker deg fra januar;)
Så bra at du er tilbake! Jeg er å tilbake, etter et laaangt opphold... Startet en tråd for alle oss som er tilbake etter opphold. Den heter "back in style", og du er hjertelig velkommen ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.