MaritR sa for siden:
Jeg var på Price club....eller price lagerbutikk:D
MaritR sa for siden:
Jeg var på Price club....eller price lagerbutikk:D
Bollemor sa for siden:
Okej;)
Jeg lurer litt på jeg, framskyver ketolyse mensen??
Har gått på p-sprøyte i nesten 5 år og ikke had mensen på de åra. Jeg har å had en periode der jeg på måte slutta med det for å se om jeg fikk tilbake menstruasjon og jeg gikk uten i nesten 7 mnd uten at jeg fikk tilbake det. så jeg valgte å bruke det igjen. Nå på nyåre har jeg valgt det samme, med å slutte. å fikk jammen tilbake mensen i dag!!! Det gikk fort det..
Moby sa for siden:
Hei :) Kjempefint at det finnes et forum der man kan få oppbakking og motivere hverandre. Har masse kilo som skal bort, men tar en dag av gangen :)
Startet på ketolyse 4 januar og har veiedag hver mandag.
Siste veiedag viste vekta -6,6 kg, jippi :D
Ønsker dere alle lykke til :)
Beurre sa for siden:
Gratulerer med flott resultat så langt, og lykke til videre! :)
Tutta87 sa for siden:
Hvor har alle her inne blitt av?? Dere er vel ikke ferdige alt? Bare meg igjen?? :eek:
Åååå, jeg blir SÅÅ frustrert. Hvor har min energi og motivasjon til trim blitt av??? Føler meg så slækk og tiltaksløs. Og det er ganske irriterende for jeg var lissom så godt i gang. Og selvfølgelig som en konsekvens av det så har vekta stoppa opp :( Blir så.... ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ.
Beklager utbryddet men er så lei.... Vil så gjerne ned i vekt :(
hope10 sa for siden:
Jeg er her, men jeg surrer rundt i andre tråder også, for det var ikke alltid så mange som svarte her inne :o
men jeg innom her hele tiden :) Jeg gjør mitt ytterste for å gå ned denne uken, så er jammen spent på mandagen, akuratt nå holde jeg på å lage meg mamma`s pastasalat, uten pasta ;)
Det skal bli min herlige avslutning på kvelden, treningen sliter jeg med, har ikke trent i det hele tatt utenom de 2 første dagene :flau:
Jeg har en pyton uke for tiden...:
Jeg har en mann som er sykmeldt denne uken, 2 av ungene har hatt pencilinkur pga halsbetennelse, en er syk nå, 4 dagen, mens minsta hoster nå...håper ikke hun begynner :(
Jeg aner ikke hvordan det føles å få sove en HEL natt, med en hel natts søvn, samtidig som å få ha sengen vår helt for oss selv...
Jeg selv fikk tannverk i en tann, samt bihulebetennelse, så nå fikk jeg en hestekur, hele 2 pakker med pencilin, apotekdama hadde ikke levert ut så mye før... så ble jeg sendt på MR, så skal jeg opererest for bihulene mest sannsynlig (kronisk på 4 året), å evt til CT etterpå...
Så var jeg hos tannlegen, der jeg fikk ite at etter 3 års forsøk på å få ut en bit av instrumentet de har knekt nedi tanna mi, gav de nå opp, ville ha meg på pencilin( som jeg ikke trengte, da jeg allerede er på en hestekur), å så ble jeg sendt over til en som skal operere meg, å fjerne rotspissen, med instrumentet, å jeg skal attpåtil få betale det selv......
Uken er ikke på sitt beste kan du si, men jeg gjør mitt ytterste for å klare det denne uken også, selv om treningen er minimal, jeg løper etter unger å er på jobb, selv om legen ville sykmelde meg,men jeg er ikke like aktiv på jobb nå,pga bihulebetennelse er forferdelig vondt om jeg bøyer meg osv...
men nok syting fra meg, skulle egentlig bare være en liten oppdatering på hvordan det går her i gården, ikke et langt sytebrev somd et nå ble da men :o
Håper det blir mer aktivt her inne også, jeg er innom her flere ganger daglig for å sjekke hvordan det går med andre, finne motivasjon osv når det går litt tregere her, å ikke minst forsøke nye retter..
utolmodig sa for siden:
Hjelpes....du har nok strev denne uka ja.. Men det må være lov å fortelle hvordan man har det, ikke syting det:)
Ønsker deg og dine riktig god bedring!!!! :klem:
Bollemor sa for siden:
Jeg er her enda:D vi må stå på!!
Har ikke gått ned på nesten 2 uker jeg, men har ikke fått sovet noe i det siste???! kan ketolyse gi søvnproblemer???
Natt til i dag så jeg ikke 5 min en gang.. På måte lys våken.. men veldig trøtt og sliten?? siste dagene har det blitt rundt 2 timer søvn per døgn. Er det normalt??
klem
hope10 sa for siden:
Tusen takk :klem: ja ikke den beste uken akuratt,men, men,nå kan det i det minste bare gå bedre fremover heldigvis :snill:
har gått ned 2 av ukene, å gått opp de 2 andre jeg, så spent på denne uken ja :p
Jeg sover som en stein...har hatt syke unger inne hos oss i dagesvis nå, så kanskje det er fordi jeg er så trett at jeg sover når jeg har mulighet, eller forresten jeg sov godt før de ble syke også, så jeg sliter ikke med det, men kanskje andre gjør det?
Håper det blir bedre for deg snart :snill: 2 timers søvn må være fælt :eek:
hope10 sa for siden:
Har sjekket ut diett.no nå, å lagt inn maten min, fikk dette kakediagrammet:
Energi
Fett 79 %
Protein 16 %
Karbohydrat 5 %
Alkohol 0 %
Men finner ikke igjen den tråden, på hvor vi burde ligge, men leter fremdeles, vet jeg abonnerte på den, å jeg har ikke så mange trådene å lete gjennom, så satser på at jeg finner den snart :)
hope10 sa for siden:
Fant den :D :
Du skal spise ca 1 g protein pr kg kroppsvekt, 15 g karber og resten må du fylle opp med fett!
Fordelingsnøkkelen i energi% er noe ala dette: 5% karber, 20% proteiner og 75% fett!
Å se, jeg klarte det nesten stolt uten at jeg i det hele tatt visste at jeg har klart det, jeg som ikke veier eller noe, så stilig :D :D
Da gjør jeg i det minste noe riktig, selv om jeg har gått opp 2 uker..
Bollemor sa for siden:
når veier du deg??:)
har ikke veid med på ei stund jeg faktisk.. Men føler ingen nedgang:P
Hører mange sier de får motsatt effekt av ketolyse og søvn. At det sover bedre. Men ikke her.. slitsom å sovne i 5-6 tia når man skal opp 7-8 tia:S
Var helt ferdig på jobb i dag.. uten noe søvn i det hele tatt i natt:S
SÅ håper på en bedre natt i natt.. :D
hope10 sa for siden:
Jeg veier meg hver mandags morgen. Håper virkelig du får en bedre natt søvn inatt, ikke noe kjekt å mangle det, da blir ihvertfall jeg helt utafor :p
Beurre sa for siden:
Håper du får tilbake energien og motivasjonen, Tutta87! Vi skal ikke gi oss nå! :heia:
God bedring, hope10! :klem:
Og håper du får sove bedre snart, Bollemor! :sove:
Bollemor sa for siden:
takker for det:) alt bra med deg??
Bollemor sa for siden:
Skal prøve meg på denne formelen;)
må vell loggføre maten da;)
Linda69 sa for siden:
Jeg er med:) 24 dag i dag, har gått på ketose diett hele tiden:)
Tutta87 sa for siden:
Hihi, Tusen takk for det. Var deilig å blåse litt fra seg :P Så får jeg håpe motivasjonen er bedre i marra :p Jeg SKAL ned.
God bedring til alle hos hope10 :)
Håpe du får sovet gooodt i natt da bollemor. Ikke noe som er så ille som våkenetter :(
MaritR sa for siden:
Uff nå vurderer jeg å kaste inn håndkle. Akkurat som sist gang jeg prøvde dette så sliter jeg med å få i meg nok fett - går gradvis over på lavkalori...Så nå sitter jeg her og teller på knappene om jeg skal gi meg med lavkarbo og gå helt og holdent over på lavkalori istedenfor:(
hope10 sa for siden:
Tusen takk :klem:
Jeg har ikke gjort det enda, men testet igår, lurte på om jeg burde gjøre det også..
Velkommen :heia:
Tusen takk :klem:
Uff, håper du klarer å være her, men et dumt spørsmål fra meg, hva mener du egentlig, hvordan er du på vei mot lavkalori? hva er foskjellen da? trodde vi var på lavkalori jeg :flau:
Kanskje jeg gjør det samme, jeg har gått opp 0,4 kg til nå denne uken, 3 uken av 5 uker jeg går opp istedetfor ned...
MaritR sa for siden:
Er jo Lavkarbo det vi holder på med....Lavkalori er jo når man teller kalorier istendenfor karbohydrater;)
Jeg baker jo gerds frokostrundstykker som jeg har til lunch...men frokosten sliter jeg skikkelig med da jeg i utgangspunktet må ha noe søtt til frokosten. Er konstant sulten om dagen så helt klart at jeg ikke får i meg nok fett
hope10 sa for siden:
Aha ;) da er jeg med :snill: Håper du blir med oss, men du skal jo ha noe som du føler deg vel med, å som fungerer over lengre tid.
Fjasnissen sa for siden:
Ikke gi opp MaritR. Du må bare komme over kneika og venne deg til mer fett i kosten. Har du prøvd cocosa? Avokado? Mer bacon? :klem:
1979 sa for siden:
Hei:D
Jeg er også den som sliter en del for å få i meg frokosten. Savner det søte i en frokostblanding.
Fant ut her en dag at hvis jeg spiser EN rute av en sukkerfri sjokolade like før, så ble det litt bedre. Høres kanskje litt rart ut, men det funket.
Har du prøvd lapper med smør og hvitost da? Tror de heter Ziggilapper.
Lager som regel en stor porsjon, fryser de ned og tar opp to til frokost hver morgen. Legger de frossen i brødristeren, har på smør og ost, mmmmm:p
Det er i allefall veldig lettvindt. Blir ikke noe grønnsaker her da, men tar det igjen til lunch og middag.
Håper dette kanskje vil hjelpe deg litt:o
Lykke til videre
MaritR sa for siden:
Ja ziggilappene er gode....men jeg spiser frokost på jobben...må liksom gå ett par timer fra jeg står opp til jeg spiser.
Den med sjokoladen var kanskje ikke så dumt - den skal prøves:)
Hvis ikke så drikker jeg en kopp kaffe med en slump fløte i før jeg reiser på jobb om morgenen.
Lunch og middag går bra...er liksom frokostmåltidet som er problemet og når jeg ikke får i meg nok fett på morran virker det som det henger i hele dagen
1979 sa for siden:
Off ja, det er ikke lett:(
Fryktelig lett å bli stresset over det også da.
Enn sånn "coscosa?" eller hva det nå heter i kaffen før du drar da??
Eller hva med noen mandler? De inneholder masse fett og metter en del.
Midnight Choir sa for siden:
Hold ut!
Jeg merket at jeg begynte å bli lei av at vekten ikke flyttet seg, og hvis den gjorde det var det oppover...:mad: Så oppdaget jeg at huden min igjen begynte å klø og bli fryktelig tørr (slik den var før jeg startet opp på ketolyse). Da stakk jeg avgårde til en helsekostbutikk og kjøpte Cocosa (den som er beregnet til oppvarming, om som er uten lukt og smak...!). Grudde meg som en hund, for jeg hadde en fantasi om at det kom til å smake ekkelt uansett.... Så jeg heiv oppi kaffen og middagen, det smakte null og niks, og på et øyeblikk var fetttilførselen tydeligvis der den skulle være. Huden føles fantastisk, jeg fikk gløden tilbake i ansiktet og av alle ting; vekten ser ut til å tikke noen hundre gram nedover...! (Men det tar jeg ikke for god fisk på før det har gått litt tid, selvsagt:o:p..) Nå sitter jeg og spiser avocado, noen få små tomater, noen få valnøtter, litt fetaost og fårepølse m/en skje Cocosa. Jeg tror dette måtte til for å maxe fettinntaket her i gården, for jeg har levd på lavkalori siden 1997, og derfor er overgangen stor. Nå har jeg iallefall funnet et produkt som hjelper meg "over kneiken", og jeg krysser fingrene for at både du og jeg merker vesentlig forskjell innen relatvit kort tid. Lykek, lykke til! Stor klem!:D
MaritR sa for siden:
Ja har hørt mye om den cocosen.....tror jeg skal ta en tur innom butikken å kjøpe den i dag og se om det hjelper.....Vet jeg er i ketose men er som du sier - huden "skrumper" og jeg er svimmel...akkurat som jeg var den første uka, skjønner igrunn ingenting.
Jeg har gått ned 4 kg på en mnd så er strålende fornøyd med resultatet, men syntes som sagt det er vanskelig å få i seg nok fett. Tror jeg ligger på rundt 10 karber om dagen.
Merker forresten at jeg samler mye vann om dagen....jeg drikker og drikker men minimalt kommer ut igjen :S
Stine sa for siden:
Jeg sliter også med å få i meg nok fett og bruker cocosa i kaffen. Jeg hadde et stort glass stående i skapet og ante ikke hvor og når jeg skulle bruke den. Bruker den i kaffen hver dag, også på jobben har jeg et lite beger stående. Jeg har den med kokossmak,men når den er tom, tror jeg at jeg kjøper den nøytrale, den er nok lettere å bruke i matlaging osv. Jeg har også en fløteskvett i kaffen i tillegg . Til helgen tror jeg at jeg skal lage Gerd ostekake:) Den ser veldig god ut !
Beurre sa for siden:
Det går greit her - jeg er frisk og sover godt, i hvert fall:)
Vektnedgangen går det bare sånn passe med. Denne uka har jeg t.o.m. gått opp litt (snikveier meg nesten hver dag), men jeg skal IKKE klage, for jeg følger ikke kuren så strengt som jeg burde.
Gikk ned 0,5-1 kg pr. uke da jeg gikk på ketolysekuren i forfjor selv om jeg var ganske liberal mtp. koffein, aspartam, alkohol, nøtter/mandler m.m. Men jeg kan jo ikke ta som en selvfølge at det samme gjelder nå, særlig siden jeg nærmer meg normal BMI. Lurer på om jeg skal ta en "Nilleuke" (Atkins induksjon) snart. Har uansett godt av å spise "renere":ja:
Lykke til med å få i deg mer fett, MaritR:) Tror jeg skal teste ut cocosa selv.
Nina L sa for siden:
Uff, håper det er greit at jeg får ut litt frustrasjon her.. ? Sliter veldig med lunsjen, har ikke kjøkken eller noenting på jobben, og i kantina er det stusselig utvalg, spiser isbergsalat med agurk hver dag.. (ikke ofte de har skinke og/eller ost eller dressing). Da blir jeg så sulten mot slutten av dagen, og i går sprakk jeg skikkelig. Spiste sukkerfri sjokolade, sikkert 100 gram. Og da våknet 'godterimonsteret' i meg, så når jeg kom hjem, spiste jeg masse smågodt (som IKKE er sukkerfritt) Orket ikke engang middag.. (men spiste litt uansett)
Så i dag føler jeg meg oppblåst og frustrert.. Men deilig å få det ut her da:)
Spiser Nannahs knekkebrød med smør og ost,til frokost hver dag, men tør ikke spise mer enn ett om dagen.. Noen tips til hva jeg kan småspise på jobb? Jeg klarer ikke kald 'varmmat' altså kalde egg osv.. Ikke klarer jeg å gnafse på pålegg heller, blir så kvalm av det... Har lagd litt ostekjeks, men ost blir også kvalmende..
Ser jeg gjør det skikkelig vanskelig for alle nå :D men er det noen som har noen gode tips?
Drikker ikke kaffe eller te, så får nok ikke i meg så mye cocosa.
Jeg er litt redd for sukkererstatninger, for merker på kroppen at det stopper helt opp av egentlig alt som smaker litt søtt, så har ikke fått i meg så mye smoothies/proteindrikk heller..
Nå ser jeg at dette ble et veeldig langt klagebrev! Jeg pleier å være litt mer positiv altså, har bare en dårlig dag:D
Fjasnissen sa for siden:
Hva om du kaster litt om på det og heller tar knekkebrødene til lunch, så tar du heller noe annet til frokost... som for eksempel varm varmmat... eller en egenkomponert salat.... smoothie? Bare noen tanker.
Nina L sa for siden:
Det lønner seg å være litt aktiv her, skjønner jeg! Jeg føler meg nesten litt dum, nå, men har ikke tenkt i de baner engang. :flau:
I går lagde jeg også noen utrolig gode kyllingpletter, som må være geniale å varme opp om morgenen, gleder meg til frokost i morgen!
Heldigvis skulle det ikke mer til for å få meg i godt humør:D Tusen takk!
Tar litt tid å få med hodet på denne kostholdsomlegginga, gitt!
Fjasnissen sa for siden:
Hehe.... det tar også lang tid å kvitte seg med gamle tanker om at til det måltidet skal man spise dette, og til det skal man ha sånn osv. osv.
Middag til frokost, lunch og middag er helt greit.... eller lunch til kvelds og ja gudene må vite hva ;)
Det viktigste er at man spiser når man er sulten til man blir mett, og at man får i seg nok fett og lite nok karbohydrater. Så går resten av seg sjøl :)
MaritR sa for siden:
Da har jeg tatt noen grep her i heimen hihi...så nå har jeg bakt både oopsi rolls og oste nøtte muffins....så da får jeg håpe at jeg får i meg litt mere fett en jeg har gjort hittil :D
Hasselnøtt sa for siden:
Var innom og kikket i frysedisken på Price lagerbutikk i dag, jeg også :D.
Men dessverre så fant jeg ikke pøler uten svinekjøtt :(...
Så da lager jeg en kyllingsalat til kvelds :)
Noen som vet om Lavkarbo-kylling-pølser som selges i Buskerud?
Bollemor sa for siden:
Da er jeg nettopp kommet hjem fra dobbeltime på spenst! Hard dans-step en time og zumba en time.
Håper jeg sover godt i natt nå.. værtfall dritsliten nå. Merkes at det er litt søvnmangel:S rett før jeg skulle inn på time så spydde jeg 3-4 ganger.. vet ikke om det kommer av noe jeg har spist, eller om det kommer av jeg ganske sliten fortia??
ser dere snakke om cocosa, det må vel jeg også bli flinkere på! Hvor mye per dag tar dere??
Carisma sa for siden:
Har du micro i kantina? I såfall kan du jo bare ta med rester og varme opp i den. Eller lage ferdig salat hjemmefra og ta med, evt ta med kylling/ost/skinke o.l og kjøpe grønnsalat på jobb og blande sammen.
Hei!
Jeg bruker å gå på Rema1000 og kjøpe store pakker med kyllingdeler fra Solvinge. Så tar jeg med meg et par, tre slike til kantina på jobben hver dag, gjerne sammen med en av de små plastpakkene med fetaost i olje som er så greie å putte i veska og helle over maten og en avocado. Da skal det bare litt grønnsaker til, så er det en både mettende og god lunsj. I tillegg har jeg alltid fårepølse eller lignende på kontoret som jeg kan supplere salater med og ha som "mellomsnacks" hvis kantineinnhodlet er litt magert en dag.
:)
hope10 sa for siden:
Jeg lager omelett til lunsj, steker den om morgonen, å har den i en matboks, med endel salat, å det smaker kjempegodt :D
Lager omelett av:
-egg
-vann (tidligere fløte)
-pepper
-bogskinke (den (el osten) er sikkert salt, fordi jeg slipper å bruke salt i
omeletten for smak)
-vårløk eller purre
-græddost
salat av:
-snakcpaprika
-agurk
-hjertesalat/kinakål e.l.
Å så creme fraiche til MMmmm :D ikke lei av det enda, å har hatt det siden 3 januar :D
hope10 sa for siden:
Et annet lunsjtips som jeg har brukt er, pastasalat uten pasta ;) bruk dine egen oppskrifter å erstatt evt med noe som du kan ha, jeg bruker min mors oppskrift, uten vanlig sennep, mais og pasta.
lager salaten av:
-bogskinke
-purre
-dijonsennep
-rømme
-majones
-salt og pepper
-snackpaprika
den er god, min mann elsker den, og en annen venninne av meg, vruker den hele tiden,men jeg syns er ikke så glad i den, men den er i det minste lettvint, så er enkelt å få det med seg på jobb, sidne man kan lage det dagen før, å bare putte det i en boks, å ta med seg :)
Jeg merker at mine kollegaer, kurer på hva godt jeg har med meg hver dag ;)
nisse sa for siden:
Hei, har ikke skrevet noe på en stund men har utrulig mye å gjøre. Eksamer, innleveringer, praksis og barna... Men holder meg til ketolysen. Synes det er vanskelig å få i meg nok mat. Da prøver jeg i hvert fall å få i meg nok fett. Er glad i smør og jeg fant ut at det går faktisk an å spise den som den er. :eek::eek::eek: Ja ja. Skal på vekta i morgen da er jeg spent. Lykke til alle sammen og ikke gi opp. Når det går sakte, tenker jeg at jeg har ikke lagt på meg halv kilo per uke heller. Vi må være tolmodige. Det er mange uker til sommeren og mange uker etter det... Jeg har lyst til å gå i bikini om sommeren men om det bli denne eller neste er egentlig ikke så viktig. Det viktigste er å ha mål og ikke gi opp.:)
Ha en god helg alle sammen :D
utolmodig sa for siden:
Enig med deg nisse! God helg til deg og:)
nisse sa for siden:
takk. :)
skal kose meg med pizza i morgen. av ost. vil ikke ha noen mel erstatninger :D bli godt det.
MaritR sa for siden:
Har gått på keolyse nå siden 3/1, men de siste par dagene har jeg vært så utrolig svimmel - føler meg nesten som full:o Flere som har det slik eller hatt det sånn??? Tar i mot gode råd :)
utolmodig sa for siden:
jeg har ikke så mange råd Marit R, men startet samtidig som deg og har opplevd det samme innimellom. Da har jeg tenkt etter hva jeg har spist den dagen, og kommet til at jeg er sulten... At det har vært for lite fett og vann den dagen. Ikke sikkert det er grunnen da...
God lørdag alle i hopa:p
hope10 sa for siden:
Nå har nå jeg klaget min kvote her inne på disse ukene, siden 3 januar, men jeg tror nok jeg kommer til å gi meg :(
Jeg går opp og ned rundt nøyaktig det samme kiloet, så jeg mister rett å seltt hele motivasjonen, jeg skal inn i en kjole til et bryllup jeg skal i, når sommeren nærmer seg, å jeg må få til noe til dess, ikke stå fast rundt samme kiloet, så denne ekuren er ikke noe for meg tror jeg :(
Jeg har vært helt safe på maten hele tiden til tross for mange helger i selskaper, spist ute osv da har jeg bestilt den maten jeg kan spise, å har ært i ketose hele tiden, jeg spiser ikke søtninger, brus eller noe, har trent kun 2 ganger, å jeg spiser ikke mye, kun når jeg er mett osv, drikker MYE, har sjekket menyen mine flere steder her inne, å fått tilbake at det er bra, likevel så står jeg på nøyaktig samme sted enda...
lurte litt på å ta pulver noen uker, for å få en kickstart på motivasjonen, men får ikke noe svar på den tråden,s å vi får bare se....:(
Mye av maten fortsetter jeg med, siden vi la om til noenlunde dette kostholdet hele familien ifjor høst, rene produkter osv, men resten av familien, har litt friere tøyler enn hva jeg har nå i ketose da...
men skal se til mandagsmorgen, men regner ikke med noen nedgang denne uken heller:(
men kjekt forum i det minste, å mye god støtte og tips og råd,mne frustrasjonen har overtaket her nå, sidne jeg leser om mange andre som skeier ut med det ene og andre, å likevel går ned:( så sitter jeg her da, så følger det slavisk, å kommer ingen sted......
men men nok om det :(LYKKE TIL; TIL DERE ANDRE, dere er jammen flinke :heia:
MaritR sa for siden:
Neiiiiiiii du må ikke gi deg nå Hope10.....:hylgrine::hylgrine::hylgrine:
4 kg på 1 måned er faktisk knall bra....dette går veien...er nok bare kroppen din som tuller med deg - plutselig så raser du nedover:)
Benedictee sa for siden:
Har spist sjokolade til frokost, lunsj og middag i tre uker nå..argh! Imorra er det på'n igjen, for nå er tur til Rhodos bestilt og ikke faen om jeg skal gjøre annet enn å douche meg på stranda. Så nå er målet satt og jeg er pent nødt til å finne kreftene fra et eller anna sted. 6 mnd!
hope10 sa for siden:
:klem: Så snilt av deg,men jeg er så frustrert nå at nå tyr jeg snart til hva som helst :p
men holder meg kanskje her inne imens jeg venter på å hive meg på igjen om det er ok?, vil over på lavkaloripulver noen uker, å så over på ketolyse igjen, vet ikke om jeg kan fortsette å slenge her inne da siden jeg er i en annen form for ketose:confused: kan jeg det?
Viss ikke så får jeg heller komme inn igjen om 1 mnd tid, har egentlig bestemt meg nå, så går å handler imorgen, å har puttet litt løk i middagen nå, til å "skeie" ut med, min første utskeielse, men skal spise som jeg har gjort elles..
fikk vite datoen for bryllupet idag, å jeg har nøyaktig 4 mnd på meg til å komme meg inn i kjolen...
utolmodig sa for siden:
Hope10: være her du!!! Må få høre hvordan det går med deg vettu. Raser ikke ned jeg heller. Kroppen er rimelig utspekulert, tviholder på det den kan..... Lest flere steder her at fettforbrenningen kan ta 6-8 uker før den er ordentlig igang?
Uansett, lykke til videre og så 'sees' vi her inne OK??;)
Beurre sa for siden:
Klart du må bli her:klem: Jeg vil gjerne følge med på hvordan det går med deg:smile:
hope10 sa for siden:
Å så snille dere er :snill: Tusen takk da holder jeg meg her de 3 ukene, så er det over igjen på ketolyse etterpå :klem:
utolmodig sa for siden:
besøk gjerne journalen min innimellom, så vi kan oppdateres.. Er så mange tråder her-at jeg går i surr:o
Carisma sa for siden:
Men hva spiser du i løpet av en dag da? Hvis litt løk er en utskeielse kan det være at du allerede har satt kropen i sparemodus! Noen må opp på 25-30g karbp pr dag får at kroppen skal slippe det den har. Og hvis du er på sparebluss vil du garantert ikke gå ned på pulver, men derimot legge på deg når du går over til mat igjen. :o
Bollemor sa for siden:
Neeei ikke slutt nei! jeg har også stått still i flere uker nå:( og ja det lite motiverende.. Men SAMMEN så er vi sterke. På fredag så er det akkurat 4 mnd til jeg også skal i bryllup. Skal være forlover!! wæææh.. SKAL ned noen kg til det!!!!!! SKAL SKAL SKAL!!!!! vi greier dette..
Cassiopeia sa for siden:
Ikke gå noen steder Hope!
Sant å si var det godt at du kom, for du viste meg at jeg ikke er unormal, jeg som har duppa opp og ned omtrent på samme plassen sia oktober. Fire kilo forsvant med vinden. De siste tre gikk saaakte av, og så på igjen, og litt av, og litt på...
Husk at du har en menssyklus (sjøl om du evt går på hormonell prevensjon, så er den der) som flytter på vekta di etter eget forgodtbefinnende.
Og det tar tid for kroppen å venne seg til et nytt kosthold og legge om forbrenninga.
Jeg vet ikke hva som satte i gang vektnedgangen min nå, men her raser det av i forhold til det det har gjort de siste månedene.
Jeg tror det var mer fett som gjorde susen for min del. Kanskje spiser jeg mer karber også, jeg er ikke helt sikker.
-Men samme hva du velger, så bli her da? Vær så snill?
hope10 sa for siden:
Har lagt ut menyen flere steder her, å fått vite at de er helt iorden. Her er ene tråden: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40025
Løk tok flere karber så brukte ikke de,tok de med minst,,
Jeg er nok en av de så må igang med sånt da,men de som har svart her inne, har sagt at nybegynnere ikke skal tenke på det..
Jeg trodde ikke jeg var på sparebluss, siden jeg spiser til jeg er mett, å spiser når jeg er sulten osv, men jeg har ikke sånn greie på det, så kan jo hende..aner virkelig ikke hva det er som ikke stemmer her..
:klem: så gode dere er:snill Setter storpris på det :snill:
Samme målet som meg du da. Ja vi SKAL greie det, men jeg forsøker en 3 ukers periode for å se om jeg klarer det ihvertfall, så har jeg i det minste forsøkt, så slipper jeg i det minste å tenke på det etterpå....
Men siden det var ok at jeg er her inne, så holder jeg meg her, og på veietråden i de 3 ukene før jeg er "tilbake" på denne ketosen :snill:
Åååå så go` du er da, blir helt rørt her jeg:klem:
Går ikke på noe jeg, vi har gjort kort prosess etter 5 mann her, å sterilisert ;)4 som bor hos oss, min mann har en fra før.
Å jeg tenker jo på det, men sysn det er rart at det ikke skal lirkes av noen gram en gang, men skal se på kcal når jeg begynner på igjen om 3 uker :)
Ingenting har gjort susen her, forsøkte med mer fett også, så det bokstavelig talt fløt i fett, men da ble jeg dårlig i magen..
Jeg holder meg her siden det var lov:snill: å veier meg inn hver uke, frem til jeg kommer på igjen om 3 uker :snill:
Cassiopeia sa for siden:
Klart det er lov :)
Dette er et forum for folk som er interessert i lavkarbokosthold, ikke sant?
Det betyr da ikke at alle og enhver må være på slanker'n og leve etter et strikt regime i den ene aller andre retningen som er representert her, og at alle andre skal holde seg unna.
Nemlig!
Jeg vil forresten gjerne høre hvordan det går med deg disse ukene. Hva gjør en slik pulverboost med deg, hvordan oppleves det, osv?
Runegutt sa for siden:
Hope, hva med å prøve en runde med Fedon?
Pulverkurer virker, men du taper mye muskelmasse, så du havner lett i jo-jo slankernes helvete.
Fedon er rimelig lettfattelig:
3 hovedmåltid, 2 mellommåltid. Maks tre timer mellom måltidene.
Til hvert hovedmåltid skal du spise protein tilsvarende håndflatens omkrets og tykkelse, og dobbelt så mye lavglykemisk grønnfor.
Mellommåltider kan være litt nøtter+1 lavglykemisk frukt, ev bær ev. en 0,1 Youplait.
Det er vesentlig mindre fett i Feson enn i Ketolyse. Du går ned i vekt, fordi du spiser færre kalorier enn du bruker, og fordi du beholder et stabilt lavt blodsukker. Proteinmengden gjør også at forbrenninga skrues opp.
Lykke til, men tenk deg nøye om før du bruker pulver. (Torokuren?)
hope10 sa for siden:
:snill: jammen glad for at jeg gikk inn på et forum, setter pris på tips, råd og støtte rundt meg, mens jeg holder på med dette :snill:
hope10 sa for siden:
Kanskje ikke dumt, men da må jeg sette meg inn i det før jeg begynner, å jeg syns egentlig Ketolyse var helt super, nøt maten, var ikke sulten, kom inn i hvordan jeg skulle gjøre osv, så kunne godt tenkt meg å holdet meg på den, må bare finne ut hvordan jeg best kan gjøre det når jeg kommer på igjen.
har fått endel advarsler på at jeg ikke må gjøre det nå, men jeg brøt ketosen igår, sådessverre, så må jeg bare forsøke nå, så slipper jeg å tenke på dette neste gang jeg går igang, da har jeg forsøkt å funnet ut om det hadde hensikt eller ikke, så jeg vil gjøre et forsøk noen uker, å fortsette med dette evt fedon etterpå..
MÅ ha et kickstart på motivasjonen min her, så jeg ser at jeg kanskje kommer meg inn i en kjole til slutt..Håper det...:o
Men tusen takk for gode råd, skal tenke over det :klem: Setter pris på alle råd jeg får :snill:
Torokuren aner jeg ikke hva er :o
hope10 sa for siden:
03.01 - 91 kg ( oppstart ketolyse )
10.01 - 87,9 kg, ( -3,1 kg.1 uke )
17.01 - 88,3 kg, ( +0,4 kg, 2 uke)
24.01 - 86,9 kg, ( -1,4 kg, 3 uke )
31.01 - 87,0 kg ( + 0,1 kg, 4 uke )
07.02 - 88,2 kg ( + 1,2 kg, 5 uke)
Jepp, ikke overraskende oppgang idag, en snikveiing igår viste jo nettopp dette, at jeg igjen var rundt 88...Men har bestemt meg nå, til tross for gode råd, så går jeg på pulver noen uker, så får vi se hva som skjer etterpå, kommer på Ketolyse igjen var planen ihvertfall, men jeg skal tenke over rådene ovenfor også :snill:
Runegutt sa for siden:
Hvor høy er du?
Toro="mat" i pulverform som f.eks tomatsuppe.
hope10 sa for siden:
174 cm. jo jeg vet at toro mat er supper å sånn men jeg visste ikke at man kunne gå på det :snill:
hope10 sa for siden:
Kan jo si litt hvordan oppstarten på pulver har vært....Jeg har spist det 2 ganger nå, å det smaker aldeles...FORFERDELIGT :rolleyes:, å ikke bare det at det smaker forferdelig, så er konsistensen forferdelig også....2 gangen jeg "spiste" det så brekkte jeg meg mens jeg forsøkte å få det ned..:o
men nå har jeg betalt over 600 kr for det, så nå SKAL jeg uansett spise det opp....
Er kjempespent på hvordan overgangen fra dette, tilbake til ketose på Ketolyse blir :)
Runegutt sa for siden:
Tja, du er vel i Ketose selv på pulver (Grøss)
mumfie sa for siden:
Det er på en måte godt å lese at det ikke bare er jeg som lever i "ikkeflyttdegdudummevekta" syklys her! Men i mårra er nok en dag, og veiing er intet unntak! Spent altså, for denna uka har jeg vært flink :D (myyyye bedre enn tidligere hvertfall! =) ) Så får vi se da!
Vi skrives!
Hurra for ALLES gode råd og TANKER!! Det er gull verdt :)
Runegutt sa for siden:
Det er irriterende at min kone går ned fortere enn meg.
jente-23 sa for siden:
dere går ned, sakte men sikkert:) jeg trodde dette var for godt til å være sant! Men neida.. Etterhvert går ting litt tråere, men går fortsatt nedover.. Ikke opp! Stå på folkens, litt etter litt når vi vårt mål!!!:) Jeg er en oktoberstarter foressten, ville bare se ann om dere som starta to mnd etter meg var sånn ca der jeg var, og det er dere! Lykke til. Og jeg vet dere klarer det :)
nisse sa for siden:
jeg har ikke veiedag før på lørdag, men var en tur på vekta i dag -6kg :heia::heia::heia: jeg gleder meg så masse å se det 7 tallet...
lykke til folkens :) og ha en fin dag ;)
utolmodig sa for siden:
Artig når det går rette veien!! Grattis!! :D
nisse sa for siden:
takk :D
hope10 sa for siden:
Wow, så flinke dere er :heia:
Runegutt sa for siden:
Jeg er syyyk.
Har hosta, nyst og syntes synd på meg selv siden søndag.
Mannevirus er noe dritt.
Bollemor sa for siden:
wææææh..kom over ei NORSK sie med de peanuttbutter cups!!!!! ååååå.. elsker bare de da.. skal, skal ikke????
Cassiopeia sa for siden:
Uffdaaah...
Alle virus er noe dritt, men mannevirus er hakket verre, ja...
:trøster:
hallgeirg sa for siden:
begynte 4.1.11 - 133,4 kg
uke 1 11.01.11 - 128 kg - 5,4kg - 4,06%
uke 2 17.01.11 - 126 kg - 2kg - 1,56%
uke 3 24.01.11 - 125,5kg - 0,5kg - 0,3%
uke 4 31.01.11 - 125,5kg - 0,6kg - 0,3%
Uke 5 07.02.11 - 122 kg - 2,5 kg - 2%
Samlet nedgang: 11 kg på 5 uker!
Jeg er så glad! har nettopp fullført min første uke i pappaperm (skal ha perm frem til 15.8.11!!) og første uka har jeg jo gått tur hver dag, så da går vekta ned..
Har ikke trent forrige uke, men tror det er fordi jeg har brukt en del energi på å komme inn i rutiner..
Cassiopeia sa for siden:
Led meg ikke inn i fristelse, Bollemor...
Ikke for det... det kan hende det blir en Black sunday muffin på meg i løpet av kvelden ;)
Hvis jeg ikke blir fornøyd etter å ha spist Nannahbrød til kvelds da.
Jeg har forresten hatt offisiell måling i dag.
Resultat: Opp en kg fra min egen veiedag sist fredag, men det bekymrer meg minimalt.
Måla mine derimot... Weee!!
Jeg har minka 5 cm i midjen, 4 over hoftene og 3 over baken på tre uker :D Minus 22 cm i livvidde totalt.
Så det stemmer det jeg har merka de siste ukene. Endelig har det begynt å skje noe i kroppen min :)
hope10 sa for siden:
God bedring :klem:Håper du kommer deg fort!
Gratulerer med flott nedgang :)
hope10 sa for siden:
Flott nedgang i cm, på bloggen din :heia:
Bollemor sa for siden:
[quote=Cassiopeia;1024588]
Ikke for det... det kan hende det blir en Black sunday muffin på meg i løpet av kvelden ;)
Hvis jeg ikke blir fornøyd etter å ha spist Nannahbrød til kvelds da.
Først må jeg si gratulere med fin nedgang:)
Hehe.. kjenner vannet i munnen nå. Vart jeg bestilte!! :p
Så bestile jeg elektronisk fettklype og noe småtterier;) noen som har prøvd slik fettmåler???
1979 sa for siden:
[quote=Bollemor;1024596]
Hvis jeg ikke blir fornøyd etter å ha spist Nannahbrød til kvelds da.Først må jeg si gratulere med fin nedgang:)
Hehe.. kjenner vannet i munnen nå. Vart jeg bestilte!! :p
Så bestile jeg elektronisk fettklype og noe småtterier;) noen som har prøvd slik fettmåler???
Hvor bestiller du det hen??
Bollemor sa for siden:
åh takk for det :D tenkte å legge ut noen bilder igjen.. Men det vises ikke så godt da:D hvordan går det med pulvermaten???
Bollemor sa for siden:
[quote=1979;1024598]
Hvor bestiller du det hen??
Proteinbutikken.no;)
hope10 sa for siden:
Skal jammen ta frem målebåndet ikveld jeg også :) Pulvermaten, kan jeg vel ikke akkurat skryte av ...Har slitt med å spise det, faktisk brekkt meg av både smak og konsistens, men har funnet en vri, hvor jeg får det til nå..sper det ut til det er helt helt tynt, drikker det i ett, å svelger det med mye vann...
Men det viser allerede på vekten, så satser på at det fortsetter, så jeg får noe igjen for det...å håper de ikke spretter rett på igjen etterpå..:rolleyes:
Det vanskeligste er at jeg må lage alle måltider til de 5 andre i familien, å så kan jeg ikke smake selv på de neste 3 ukene..men, men,jeg har da selv valgt det, gleder meg til jeg begynner her igjen, savner maten :)
Bollemor sa for siden:
da er det lagt ut nye bilder på bloggen min.. ta en titt og gjerne kom med tilbakemeldinger:)
hope10 sa for siden:
WOW:eek::eek::eek::eek:
FANTASTISK!! Viser jo kjempegodt, det der var lurt, tror faktisk jeg også skal ta bilder, gjøre det med det same, håper jeg også kan se tilbake på de, å se resultater senere :)
Gleder meg til fortsettelsen ;) Du er jammen flink :klem:
Beurre sa for siden:
Wow, stor forskjell! Gleder meg til å følge med videre:)
Bollemor sa for siden:
takk til dere begge:D
får lyst til å forsette da;)
Jøss! Gratulerer!! Hva i all verden er det du da spiser? Jeg kjenner jeg sliter med å finne ut av det.
hope10 sa for siden:
Inspirert av deg, er (forhåpentligvis FØR) bildene tatt, å det var alt annet enn et vakkert syn...:o..Kan ikke si annet enn at motivasjonen ihvertfall stiger hver gang jeg ser på de.....
jeg har også tatt mål på samme steder som du, så nå er klar til å se en forandring :D Foresten så hadde vi omtrent samme mål over de fleste stedene,så vi er ganske like :)
Nesten samme kiloer også, jeg er på 88 nå, å skal ned til 65, du har 85, å skal til 55 ;)
nisse sa for siden:
det er jo lurt å måle. jeg ser at det er flere som mister masse rundt lår. rart det. men deilig :D kan komme med mine.
bryst: 120 - 109 men cm er heldigves fra ryggen
under brystet: 95 - 87
midje: 105 - 93 målet et 70 til sommeren(kanskje denne:rolleyes:)
magen: 113 - 109 bli vanskelig å bli kvitt tror jeg
hofter: 110 - 107
lår: 68 - 63
total: - 48cm det er jo nesten halv meter. oi nå ble jeg enda mere motivert for å fortsette. :D:D:D
Beurre sa for siden:
Oi, det var mange cm! Så flink du har vært:D
hope10 sa for siden:
WOW :heia: Ikke rart at du blir motivert av det :D jeg kan godt legge inn mine mål også, men jeg har gjemt de laaaaaangt ned i en skuffe, il helst ikke se de, å vil ihvertfall ikke at min mann skal finne verken de eller bildene jeg tok igår :rolleyes:
Å så har jeg ingen forskjell på de enda, siden jeg tok de igår, så jeg kan heller vente 1 mnd..å håpe at det er forskjell :D
nisse sa for siden:
jeg har lagret mine på pc og oppgraderer de en gang i uka.men har ikke noen bilder. orker ikke å mine meg på det...har aldri vært så stor før. ikke den dagen jeg skulle føde.... tror at kroppen min er glad i ketolysen. sover bedre, har ikke vondt i magen eller luft og det er bare gøy. prøvde dette i fjor og gikk også fort ned men da begynte jeg med lavkarbo brød og muffinsene og da stoppet alt. ga opp etter noen uker og her sitter jeg på ny igjen. men denne gangen bli det ikke noen tull.
skal lage meg is med knust atkins bar i til spessielle feiringer men ikke noe mere. spiser bare når jeg er sulten og middagene er obligatoriske. vil bare dele en liten tips. mange vet det sikkert men. når jeg steker sopp, obergine (eller hvordan man skrive det) og squash da suger de i seg masse olje. masse. da er det bare helle på litt til og steke de andre grønnsakene jeg har lyst på ;). greit måte å få i seg fett :D
nisse sa for siden:
he he. fant på et nytt mål. Gå ned en meter. skulle gå. er jo nesten halvparten der :D.
Bollemor sa for siden:
så artig:D Mine bilder er langt fra vakkert syn de også:P men bruker de som et mål.. skal aldri bli sånn igjen.::D
Bollemor sa for siden:
veide meg i kveld;D minus 2 kg til... HAPPY:D
nisse sa for siden:
Gratulerer :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.