< Tilbake til oversikten

Desember/januarstarter-tråden!

Runegutt sa for siden:

Endelig har vekta begynt å tusle nedover.
Hittil denne uka: -2 Kg :)
Jeg er heime med bronkitt, og har liten matlyst.
Gir bang i å få meg nok karber. Spiser 2-3 måltider, type kosemat.
F.eks en chevalier sjokolade= et måltid.
Riskrem med rødsaus (En pk. fløte, en pk CC, Candarel, kanel og vaniljedråper) Rødsaus er av Fun Granateple + JBKM

Mystisk nok, er denne kosematen aldeles udmerket for å gå ned, mens man er syk.

Bollemor sa for siden:

æææææsj... har så vond smak i munnen HELE tia:S

Benedictee sa for siden:

Dag 5 uten sjokolade, håper det holder lenge nok til at suget forsvinner. Lever altfor mye på kylling, noe som ikke nødvendigvis er optimalt på denne kosten, men det er det jeg foretrekker, så får det heller være slik i noen dager. Heromdagen laget jeg svinestrimler med brokkoligrateng hvor jeg hadde hevet oppi masse salatskinke, det var knallgodt.
Har det også veldig travelt om dagen med flytting og full jobb, så jeg ser at de gode måltidene erstattes av kjappe buffalowings og denslags, men det funker jo. har iallefall kvittet meg med et par kilo denne uka selv om det sikkert bare er vannbeholdningen fra de siste tre ukene hvor jeg ikke var flink i det hele tatt.
Dessuten, sydenturen i august er bestilt så det er faktisk ingen kjære mor lenger nå. I tillegg skal jeg prøve å konkurrere litt med min slankeopererte venninne. Hvis hun skal ned, skal pokker jeg også ned. har bestandig vært litt mindre enn henne og det har jeg absolutt tenkt til å fortsette med :P Her gjelder det å finne alle mulige små metoder for å lykkes, selv om de kan virke egoistiske.

hope10 sa for siden:

Spent på hvordan det står til med alle :) Er litt roligere her nå.. Gleder meg til å komme tilbake på den gode maten :) men er det noen her som kan lære meg litt om det med kcal, protein g pr kroppsvekt og dette her, må visst ha det inn med teskje....:o?
Når jeg skal på igjen vil jeg følge mer med på det også, kan noen linke til tråder som forklarer dette bra, eller dele litt av erfaringen sin om de kan noe om det? setter i tilfelle stor pris på det :)

hope10 sa for siden:

Fått svar nå, i en annen tråd :snill:

hope10 sa for siden:

03.01 - 91 kg ( oppstart ketolyse )
10.01 - 87,9 kg, ( -3,1 kg.1 uke )
17.01 - 88,3 kg, ( +0,4 kg, 2 uke)
24.01 - 86,9 kg, ( -1,4 kg, 3 uke )
31.01 - 87,0 kg ( + 0,1 kg, 4 uke )
07.02 - 88,2 kg ( + 1,2 kg, 5 uke)
14.02 - 84,6 kg ( - 3,6 kg, 6 uke,1 uke pulver)

Ha en fin valentinsdag alle sammen :klem:

Bollemor sa for siden:

kjæmpe bra hope!!! Flink du er:blomster:

starte på psmf i dag jeg.. skal prøve det en liten ukes tid.. kanskje 2 om jeg trives med maten;)
Noen her som har prøvd d??

klem

hope10 sa for siden:

Tusen takk for det,føler meg ikke så flink nå men:o å så er jeg mere spent påom det holder seg borte når jeg beg å spise igjen om 2 uker...

Kan ikke hjelpe deg, dessverre, jeg vet ikke hva psmf står for en gang :o

hope10 sa for siden:

Hvor er alle sammen :confused: På de 5 siste dagene er vi på samme siden her inne enda, er det mange som ikke er her lenger:confused:

Hasselnøtt sa for siden:

Jeg er her :)... Har ikke vært så aktiv på skrivefronten i det siste, men skal prøve å skjerpe meg.

Det går som vanlig veldig sakte hos meg, men jeg gir ikke opp av den grunn. Har ikke hatt noen utskeielser (bortsett fra rødvin til maten i helgene da).

Skal bake lavkarborundstykker og ta med meg på jobb i morgen. Var noen som lurte på oppskrift der. Nå er vi 4 stk på jobben som koser oss med Lavkarbo til lunsj. Det er koselig når vi er fler som kan dele erfaringer og spise "rar" mat. :D

hope10 sa for siden:

Så kjekt :) Jeg syns det er kjekt når det er liv her inne jeg har ingen rundt meg som spiser dette, å må forklare opp og ned i mente hele tiden....Igår hadde jeg en diskusjon med ei på jobben, hun mente hun aldri hadde klart seg uten poteter, ris, pasta, brød osv... å hun lurte på hva vi spiste i stedetfor.. jeg forklarte:

• at vi har erstatningsprodukter, for endel, men at poenget ikke er at i skal erstatte alt som i spiste før, og at maten faktisk er MYE bedre..

men det nådde ikke inn, ikke hos henne eller noen andre rundt meg for den del.....

Så eneste stedet jeg kan snakke med noen om dette er her..

På morsdagen i helgen laget jeg baconsurret kyllingfilet med mozarella til min mor og far, å de var såååå skeptiske, hun ville egentlig ikke ha det, for hun likte nok ikke mozarella, å hun ville ikke spise det som vi spiste, men jeg satte alt i ovnen, å gikk hjem, så fikk jeg melding en stund senere, å de var helt overrasket over hvor god maten var :p
Den skulle hun definitivt servere i klubben sin ;) å der hadde hun ei som gikk på dette også, så da kan hun også spise ;)

Har du en god oppskrift på rundstykker ? jeg tenkte jeg skulle få hele familien 100 % over på lavkarbo neste mandag, når jeg begynner å spise igjen, så har laget meg en stor oppskriftsperm nå,med flere hundre oppskrifter, så gleder meg til å smake meg gjennom de :)

Vi la over til steinaldermat ifjor etter sommeren, men har appelsinjuice til maten, å så har de litt mais, litt pasta og litt brød igjen før de er helt over på det, har minket ned enda mer nå mens jeg er på pulver, men neste mandag skal jeg få de helt over på lavkarbo, ikke på ketose som meg da men ..

Så jeg tenkte jeg skulle bake opp litt rundstykker, tekaker eller brød, så jeg har noe i bakhånd, om det ikke er så mye rester en dag eller at vi trenger noe lettvint :)

MaritR sa for siden:

Jeg er innom her flere ganger om dagen men har ikke så mye å si;)

Jeg hadde bakehelg på søndag. Lagde mange oopsi ruls og mange av gerd sine rundstykker. Kjekt å ha i frysern slik at jeg ikke trenger å bake hver dag.:)

hope10 sa for siden:

Var oopsi`ene gode? jeg så på de igår, å lurte på å lage selv, men alltid greit å høre fra andre at de er gode først, da det jeg bakte sist her inne, var BLYTUNGT å alt annet enn godt :o

MaritR sa for siden:

ja jeg syntes de er gode...har de til lunch hver dag med ost, skinke og paprika inni. Får i meg masse fett :D siden de kun innholder egg og ost :)

hope10 sa for siden:

Åå, da skal jammen jeg også bake opp i helgen, for de kan vel frysest eller? må inn å se på oppskriften senere, er nettopp kommet hjem fra jobb, så tar kveld nå tror jeg...

Bollemor sa for siden:

Jeg er her.. Men synes det er lite liv inn her:(

hope10 sa for siden:

Akuratt det jeg mente også, jeg trenger å ha noen som er i samme båt å snakke med, så har kastet meg litt på andre tråder, å snakker endel på PM, med folk som har tatt kontakt med meg, ja faktisk sikker mer på Pm enn her, å det er jo dumt, har veldig lyst at det skal være liv her inne, har ikke så mye spennende å si jeg heller, men kjekt om vi klarer å holde liv i gruppa, å hjelpe hverandre på en dårlig dag, eller høre om en bra dag for den del, håper at det kommer seg :snill:

hope10 sa for siden:

Er faktisk inne flere ganger daglig jeg, bare for å se hvordan de andre som jeg snakker med her inne har det idag, opp- eller nedgang, så støtter vi hverandre gjennom det, er ikke hver dag some r like enkel syns jeg ihvertfall, å det er laaaaangt igjen til målet for min del, så da trenger jeg andre i samme båt å snakke med, ingen rundt meg har tro på dette, å mener det kommer rett på igjen, eller at jeg har altfor høye mål, må ikk ehøre på legen, eller nok med 5 kg osv osv

Så JEG TRENGER dere VIRKELIG !!!!! :o:o:o

Bollemor sa for siden:

Helt enig!!
Lenge til jeg når målet mitt jeg også..så hadde vært greit å fått motivasjon fran andre:)

Begynner å få litt angst for det bryllupe jeg skal i på juni nå!!

Hasselnøtt sa for siden:

Og jeg trenger dere :klem:

Lover å være mer aktiv :syklubb:

Ha en god natt, alle sammen...
Nattaklem:sove:

Hasselnøtt sa for siden:

Skjønner deg godt...Men, det er heldigvis 4 måneder til? Og dette skal du klare :)
[color=#8b0000][/color]
Stå på, Bollemor....

Kaija sa for siden:

Er her jeg også, men ikke så pratsom for tiden. Kjenner meg veldig avventende til hele opplegget, da ingen ting skjer med vekt mm. Formen ellers er fin, så jeg prøver litt til.

Hasselnøtt sa for siden:

[quote=Kaija;1031451]Kjenner meg veldig avventende til hele opplegget, da ingen ting skjer med vekt mm. quote]

Har jo skjedd noe med vekta di? ;)
[color=darkred][/color]
Du er vel som meg. At det tar lang tid å komme i gang? Jeg er nå på uke 10 i morgen, og vekta går sakte men sikkert nedover. Har insett at dette kommer til å ta tid og har forsonet meg med den følelsen.
[color=#8b0000][/color]
Slapper av og nyter maten, det beste jeg kan nå.
Ønsker deg lykke til videre...Ikke gi opp :)

MaritR sa for siden:

Jeg prøver å ikke tenkte vekt, men gleder meg over hver lille nedgang jeg har. Iallefall i teorien hihi
Jeg skal i konfirmasjon til tanteungen min i mai og har så veldig lyst til å komme inn i bunaden som jeg ikke har brukt på 15 år. Syntes det er forferdelig at et så dyrt plagg bare skal henge der, men det skal godt gjøres for at den skal passe i mai....men neste år har min sønn konfirmasjon...DA skal den iallefall passe:D
Har gitt meg selv 1 år på på å nå målet mitt

hope10 sa for siden:

Ja må ha motivasjon underveis, går opp og ned som en berg og dal ane dette syns jeg, men det går heldigvis sakte men sikkert mot målet.

Jeg skal også i bryllup, 11 Juni, så det er målet mitt, men om jeg ikke er kommet helt i mål, så er alt med å dra det i riktig retning. Så dette klarer du fint, det er jeg sikker på :heia:

:klem: Så gøy, da klarer vi nok å holde gruppa vår igang :snill:

Sånn følte jeg det også, men etter å ha snakket med flere som har gått på dette nå, har jeg innsett at det går sakte men sikkert riktig vei, men jeg gikk på vekten (å gjør det enda) hver morgen, å hver kveld....:o..Ser at andre klarer å vente til 1 gang i uken, å se på det store bildet, kanskje 1 mnd, at det er 1 kg på 3 uker feks, er bra !
Så dette får du til :heia:

Men jeg skjønner hvordan du har det, jeg eier ikke tålmodighet, å ble frustrert viss jegs tod stille, eller plutselig gikk opp, da analyserte jeg alt jeg hadde drukket og spist, å hva jeg hadde gjort, osv, å det var skikkelig frustrerende :(
Men faktisk så får vi det til, sakte men sikkert, å det på DEN GODE MATEN !!!

MMMMMmmm, vi skal se lekre ut alle sammen til sommeren :klem: Gleder meg til før og etter bilder/mål !!!

hope10 sa for siden:

For et flott mål,min mor legger min bunad inn og ut, så tror hun er temmelig lei av det, har hatt 4 svangerskap, så ene gangen er jeg mellom svangerskapene, neste gang venter jeg på 17 mai,å hun må legge den ut osv :o Jeg har 2 gutter som begge er født i mai, en jente i sept, og en jente i januar ;)
Så ifjor når jeg endelig var ferdig med svangerskap, ville hun ikke gjøre noe med den engang, ville vente til iår, å se hvor jeg "landet" så hun slapp å gjøre det igjen....:o

Så nå får jeg komme meg dit jeg skal være, å holde meg der :p

Det blir ihvertfall ikke flere svangerskap, så nå må jeg sette alle kluter til, å komme meg i trivselsvekten før sommeren, å det skal vi klare alle sammen :heia: Er sååå spent på hvor langt vi er kommet i mai :D

jeg håper på å komme meg inn i en flott kjole til bryllupet, å ser på kjoler i ett sett på nettet, men skal ikke kjøpe før i mai evt, i "verste2 tilfelelt, så skal jeg ha gravid kjolen min :o

Beurre sa for siden:

Jeg er her ennå, jeg også

Følger med på tråden hver dag, men har ikke noe smart å skrive selv, for jeg har en slags (uplanlagt) pause fra ketolyse nå:_plystre: Skriver litt i journalen og treningstråden, ellers leser jeg bare.

Skal tilbake på ketolyse ganske snart, vil bare bli skikkelig motivert igjen først:smile:

nisse sa for siden:

hei på dere. har tante rød på besøk da er det kanskje ikke noen vits til å veie me på lørdag. ellers går det bra. har ikke skliet ut ennå og plannlegger det ikke. bursdagsfeiring to helger på rad nå men jeg skal ikke spise noe av det. skal lage meg is (lavkarbo). lykke til alle sammen :D og ikke gi opp. de som er her og gikk masse ned er de som holder på leeeenge ;) vi må jo klare minst frem til påske :D

Bollemor sa for siden:

Har vært på dag 3 på psmf i dag.. egentlig ganske lei, savner saus på maten. Og føler jeg ikke klare å spise så mye protein som jeg burde. :( Burde vel gå tilbake til ketolyse igjen egentlig:P Ville bare ha litt fortgang ei ukes tid.
Derre byllupe stesser meg litt! Men er jo ganske flink som ikke veier meg hver uke da.

Jeg også ønsker å komme meg inn i bunaden min til 8.mai, har ikke gjort noe med bunden siden jeg fikk den da jeg var 14. SÅ merker at kroppen min ikke er 14 lenger:P Men NEKTER å sy den ut. (men mulig vesten må det.. siden puppene er litt mer utviklet siden den gang)

jaja.. natta alle sammen:)

hope10 sa for siden:

Spent på hvordan er uke på psmf er for deg, kanskje jeg også må teste senere? skal over igjen på ketolyse neste mandag jeg, å jeg gleder meg til det :D
Går saktere ned denne uken jeg, men ned er ned, så jeg får være fornøyd så lenge det faktisk går den rette veien :)

Idag skal jeg på jobb, å vi har varedag, så da får jeg i det minste løpt mye, å løftet mye :p Håper det hjelper :)

Surra sa for siden:

Jeg er på dag 4 av PSMF. Det er litt "tamt" i forhold tl LCHF, men det går på et vis. Jg gkk ikke noe særlg ned, så nå prøver jeg en uke på dette da, for å se hva som skjer. Skal bli spennende ;)

Bollemor sa for siden:

Hmm, har egentlig hoppet litt ut av psmf jeg. Kommer ikke opp i 200 g protein daglig. Men spise ut i fra prinsippe da. Tror egentlig ikke det blir noen nedgang denne uken ;) men skal ikke veie meg før 28 jeg.. så har litt tid å ta igjen det på;)
Hva spiser du?? og hvor mange gram proteiner skal du oppe i??

hkam sa for siden:

Jeg fikk vist en mini pause fra ketolyse.. Jeg lagde meg oreo milkshake, men med sånn lett vanilje is uten tilsatt sukker istedet for gammeldags vanilje.. Dessuten glemte typen å kjøpe det ordentlige bacongull, istedet kjøpte han sånn som var stappet med karbs. Og jeg spiste det.. Skikkelig dårlig samvittighet nå. Har prøvd i snart to mnd, og gått ned 2 kilo. Føltes som jeg gjør ett eller annet feil. Prøver å drikke nok vann, trener 2-3 ganger i uka.. Drittlei kylling filet. Men men! Back on the game! :)

Kaija sa for siden:

Her er det ikke det minste dårlig samvittighet, selv etter personalfest med vanlig pizza, lite-øl, skruer og vin. Det er første "sprekken" siden jeg startet i begynnelsen av januar, og det kjentes bare helt greit. Planlagt, gjennomført og tilbakelagt. Ingen problemer med å skulle spise skikkelig igjen i dag. Tidligere "slankinger" har vært fulgt av samvittighetsgnag, trøstespising og "det er bare å gi opp-følelse" for hver sprekk. Så dette var en grei opplevelse.

nisse sa for siden:

:ovi feiret bursdagen til gubben og jeg kjøpte meg en lett diplom is - uten sukker. 8karber da burde det gå bra. satt ved siden av sjokoledekake og har ikke rørt den. skal begynne å lage is selv etter hvert. er det noen som har prøvd den? hvordan gikk det? :o

Bollemor sa for siden:

Hei:) idag har jeg vært på harrytur til sverige:)
jeg kjøpte:
4 x 0.5 liter fløte
2 x pakker pofiber
3.5 kg hvitost
En delikatess fabrikken hvitløksaus, en kebabsaus og en stor bærne i samme merket.
150 g roastbiff
ca 2 kg skinkesteik av gris
1.2 kg fleskefillet
600 g kylling kebabkjøtt
600 g kebabkjøtt av okse
2.3 kg entrecote i skiver
500 g rømme.

Gjett hva jeg betalte for det da????! :D

Uff.. ikke snakk om samvittighet.. min sprakk på tur hjem fra sverige der min bror hadde kjøpte baconcrisp.. og jeg tok 5 skiver av det! Sikkert ut av ketose pga de nå:P
MEN gudan hvor god de var!

Nå blir det kebabkjøtt med grønnsaker og hvitløksaus her nå! gleder meg..

hope10 sa for siden:

Har ikke laget is selv,men nå skal jeg igang med å lage mel selv, mandel mel, kokosmel osv :D
har kjøpt meg melkvern ikveld :D

Gleder meg til å prøve å bake suksesskaken i journalen min, denne uken :D

hope10 sa for siden:

Heldige dere er så bor nær Sverige. Å det der hørtes bare ufattelig godt ut :hungry:

jeg er skikkelig lei av å ikke spise nå :( har vært på 12 timers skift idag, å kom nettopp hjem, ungene hadde stelt istand god kveldsmat til meg ( de vet ikke at jeg ikke spiser, eller har spist noe mat de siste 13 dagene), å jeg måtte late som jeg spiste, mens de så bort å skrøyt som bare over hvor godt det var...:o

Men jeg ville så gjerne ha spist det :(...."bare" 8 dager igjen... hadde foresten større nedgang tidligere i uken også, nå har den stagnert å heller gått litt opp, å det kan ihvertfall ikke være for jeg har spist noe feil, jeg spiser jo kun pulver, 5 ganger daglig, i 13 dager til nå, 8 dager igjen.....
kanskje det er mensen, jeg venter på den...

nisse sa for siden:

jeg er skikkelig lei av å ikke spise nå :( har vært på 12 timers skift idag, å kom nettopp hjem, ungene hadde stelt istand god kveldsmat til meg ( de vet ikke at jeg ikke spiser, eller har spist noe mat de siste 13 dagene), å jeg måtte late som jeg spiste, mens de så bort å skrøyt som bare over hvor godt det var...:o

Men jeg ville så gjerne ha spist det :(...."bare" 8 dager igjen... hadde foresten større nedgang tidligere i uken også, nå har den stagnert å heller gått litt opp, å det kan ihvertfall ikke være for jeg har spist noe feil, jeg spiser jo kun pulver, 5 ganger daglig, i 13 dager til nå, 8 dager igjen.....
kanskje det er mensen, jeg venter på den...[/quote]

uff. hva med å prøve med ketolyse igjen og spare på pulver til senere anledning når det stopper litt igjen? uansett lykke til og prøv å spise lite og oftere de første dagene med mat for å ungå vondt i magen. det er også mulig at du kommer til å gå opp bitte litt de første dagene fordi tarmen vil fylle seg opp ;) men ikke få panikk er vanlig det.
dette klarer vi med litt støtte fra hverandre her inne :D:D:D

Bollemor sa for siden:

Jeg lager is selv:) ligger bilder på bloggen. (men den er det snilleste søstra mi som har laget)

Hope jeg skjønner du gleder deg til mat igjen.
Godt å spise noe ja:D Har selv gått tilbake til ketolyse igjen jeg.. så god mat som vi kan spise da! Hvordan ligger vekten din nå forresten??
skal veie med siste dag i feb jeg. Men tviler på nedgang da. Har blitt ENDEL atkins peanuttbutter cups i det siste:P så det vil vis seg hvordan jeg tåler det;P

klems

nisse sa for siden:

he he. er svar til Hope. ble litt krøll med nettverket... :o:o:o

nisse sa for siden:

bollemor, hvor får du kjøpt det? :confused::confused::confused:

Bollemor sa for siden:

Får kjøpt det på proteinbutikken.no
FARLIG god.. har spist opp nesten ALLE jeg bestile jeg:P uffa uff.. hver pakke er det 2 cups.. og en pakke inneholder bare 2 karb. OG så er det jo fett fra peanuttsmøre:D man blir seriøst hekta!! ELSK!!

nisse sa for siden:

høres godt ut. men kan ikke ha alt for mange i huset. vil spise de opp... :D

MaritR sa for siden:

Vært i Sverige i dag jeg også og fikk handla mye kjøtt og pålegg samt rømme og fløte......er jo mye billigere over grensa. Bare fiberhusken var det jo halv pris av hva de tar i Norge.

Bollemor sa for siden:

det som er problemet her også:D
Staks tomt nå.. og da er det tomt for ei stud å. Slipper jeg å tenke på at de ligge i skuffa vertfall:D

Kaija sa for siden:

Ai, mannen kjøpte sjokoladeprinsen til meg i dag. 1/2 plate ble spist, og jeg måtte løpe for i det hele tatt å rekke doen. Denne blir ikke noen vane. :flau:

Kaija sa for siden:

Forresten skal jeg til Danmark snart. Har dere tips til lavkarboting det er lurt å handle når jeg er der?

Carisma sa for siden:

Kokkosfett ala cocosa. Det koster 1/3 mindre. Finnes på f.eks Føtex og Superbrugsen. Andre helsekost ting er faktisk dyrere.

hope10 sa for siden:

god morgen :D bedre humør idag :) En snikveiing på vekten viser at det saaaaakte men sikkert går rette veien mot målet ....

Idag skal jeg på min første tur, endelig litt energi på plass, ifjor høst orket jeg ikke gå ned trappen for å hente posten en gang :o å viss jeg tok ut våte klær fra de 2 vaskemaskinene, var jeg så sliten at jeg måtte ha pause før jeg hengte de opp :o rart å tenke på, nå baker jeg, er ute, svømmer, går tur osv akurat som jeg alltid har gjort tidligere :D Herlig!!!

Å så DET nydelige været da :D jeg skal gå en laaaaaang tur, rundt et stort vann, de som bor her sykler rundt, ingen som har gått rundt, så nå har jeg virkelig gapt over litt mye, å de som fikk høre det igår, sa at hele dagen kom til å gå med, så skal bli spennende å se.
Viss det skulle skjære seg skal min mann hente oss, for han er dessverre sykmeldt nå pga rygg og nakke, og kan ikke være med idag.
Håper jeg klarer det !!!! :D

Ha en flott søndag videre alle sammen :klem:

hope10 sa for siden:

Ned 1,8 kg denne uken :D Hadde egentlig gått ned mer, men midt i uken la jeg på meg, fikk tante rød idag...:S

super fornøyd ned er ned, da går det rette veien :D

MaritR sa for siden:

Gratulerer Hope10 med nedgang :)

Jeg for min del har gått opp - skjønner ikke noe for har fulgt alt til punkt og prikke. Tante rød er heller ikke rundt hjørnet. Men mulig jeg har samlet vann for flyr konstant på do....både natt og dag...skjønner ikke no`for drikker ikke mere vann en jeg pleier heller....uff dette er frustrerende. Veiedag i morgen, men snikveiigen viser +1 kg:(

hope10 sa for siden:

Tusen takk for det, men jeg leste et sted at det ikke var nødvendigvis rundt mensen vi gikk opp, kunne også være rundt eggløsningen, å kanskje har du spist noe salt nå som binder vann, å uansett så kan det være at du likevel mister cm, eller at kroppen bare tar en liten pause, før den fortsetter, så dette går veien skal du se :klem:

Jeg går nok opp neste uke når jeg begynner å spise igjen, å tarmene fylles, samt at jeg da går sakte opp og ned som tidligere, men mister nok cm likevel.

MaritR sa for siden:

Ja du har så rett Hope10, er nok midt i eggløsninga (har ikke tenkt i de baner)...men er så frustrerende når vekta liksom ikke peker nedover. (må lære meg å ha tolmodighet).

Men er værst at jeg må fly å tisse så ofte, enda jeg ikke drikker mere enn jeg pleier.....i natt var jeg oppe 2 ganger:eek:

hope10 sa for siden:

Jo det svarte de meg tidligere :) Forstår deg godt, å det blir nokd et samme for meg neste uke, å kanskje de neste der også:rolleyes: jeg eier ikke tålmodighet i det hele tatt, så må virkelig forsøke jeg også...

Du har ikke vært veldig flink å drikke id et siste da? Vi skal jo det på denne kuren, jeg har ikek vært det i det siste :o Men i helgen var jeg flink, å da løp jeg på do i sett sett....

MaritR sa for siden:

Nei drikker ca 3 l vann hver dag.....så har ikke drukket mere enn vanlig.
Men alt har nok en logisk forklaring....får bare smøre meg med tolmodighet:)

hope10 sa for siden:

Du er flink :heia:

jeg er super frustrert idag, vi skal over på lavkarbo hele familien neste uke, jeg skal på ketolyse da men, å vi gjør det pga eldstemann som har ADHD, skal se om det hjelper, samt allergier, astma osv,

MEN problemet er det at eldstemann ikke liker noe av dette, han har liksom bare bestemt seg for å ikke like denne maten :mad:
Alle de andre spiser, å koser seg med den gode maten, men han har satt bremsene på, å spiser ikke.....

Jeg har forsøkt ulike frokost pannekaker, å alle smakte rart mente han, mens de andre stappet i seg..

Middager er han akuratt lik på, ingenting er godt, han elsker grønnsaker, så han skal kunne spise det, men i tillegg til at han mener at maten er rar, så har han ært med spesialskolen sin 2 ganger i forrige uke på et slakteri, å det lille han faktisk spiste før da, som vossafår, karbonader, pølser osv skal han nå ikke spise, for nå vet han hva som er oppi de :rolleyes: jeg blir sprø, ha skal jeg gjøre????

jeg bakte hamburgerbrød igår, å lagte karbonader, men de skulle han ikek smake enn gang, å når jeg sa at de som spiste opp skulle få se fangene på fortet, og ha kosekveld, så spiste han en, men den var ikke god selvsagt :rolleyes:

når han er sånn går det såå mye tid på å i det hele tatt få han til å spise, samt at jeg syns det blir negativ stemning rundt bordet for de andre, når vi hele tiden må mase på han, vente på han, osv
De andre spise jo med hjertens lyst...

noen som har noen gode ideer å komme med? han vil ikke ha eggerøre, å spiser ikke egg, så frokostene er et mareritt akuratt nå....Det meste er det jo egg i....
Å han vil nå ikke ha vossafår, å kjøtt som ser ut som kjøtt (altså alt unntatt karbonader og pølser) for nå vet han hva det er :(

F.R.U.S.T.R.E.R.T.....

prøvende sa for siden:

Huff da Hope10, høres ut som det ikke er noe god stemning ryndt bordet hos dere.
Her er det som oftes elstemann som er problemet.
Om hun sier "æsj" "liker ikke" eller lignede så vil ikke resten av barna heller spise.
Jeg har pga dette startet å gi alle de andre mat før henne, slik at de minste barna får gjort opp sin egen mening. Og de liker det meste, litt problemer at den ene ikke tåler melkeprotein og derfor må ha spesiallaget mat av og til men med litt forklaring så går det som oftes bra.

Men må bare si at du må ikke gi deg, du er sjefen!
Ingen barn går sultne om de har tilbud på mat, men jo eldre de er jo vanskeligere er det å få snudd matvanene deres .....

hope10 sa for siden:

Vi har jo god stemning også altså, skal jo ikke svartmale det helt, men jeg liker ikke at han lager såå mye styr av det, å hun minste på 2 år ser på han, og hermer, å det er ihvertfall ikke ønskelig...

Matvanene hans har vært greie, helt til han var på slakteri i forrige uke, grønnsaker elsker han, men av en merkelig grunn så har han bare bestemt seg for å ikke like det som blir servert nå, så det er ikke det at han ikke liker de, han gidder ikke ta en bit å kjenne om han gjør det eller ei engang :(

Bollemor sa for siden:

Gratulere så mye! heldig du er.. skal se du kommer deg inni den kjolen til juni nå;) :D Neste mandag du starter på med mat igjen eller??

klem

hope10 sa for siden:

Ja begynner på mandag, å da regner jeg med kiloene kommer på igjen:rolleyes: Jeg bare HÅPER at ikke alle komemr på igjen, så det blir helt forgjeves...:o

Føler at jeg jukser endel, å er ikke overbevist om at kiloene holder seg borte til uken, så slipper ikke gleden løs før den første uken på mat er overstått...

Bollemor sa for siden:

jaja..ligger i senga å har energikick til tusner.. Skjønner ikke at man ikke skal få til sove! Sov jo dårlig natt til i dag å..noe som endte med en liten blund på soffan etter jobb. Har jo trenet i kveld å! Burde vel ikke had så mye energi da!

utolmodig sa for siden:

Jeg kunne gjerne vaket hus nå jeg......Er natt-dyr, men har blitt mer trøtt til kvelden i det siste. Men opplever ofte at energien kommer litt for seint ..;)

Beurre sa for siden:

Jeg er også lys våken nå - måtte bare stå opp igjen og se om det hadde skjedd noe spennende her på forumet... :p Men jeg sliter vanligvis ikke med søvnen, da.

Husker at du nevnte søvnproblemer for noen uker siden. Jeg håper det ikke har vært like ille hele tida? Flott med energi, men ikke til alle døgnets tider... Håper du får sove godt snart! :sove:

nisse sa for siden:

Hei, jeg må bare klage litt til dere som forstår....
Jeg har ikke sklied ut en eneste gang. maten vi spiser kan de fleste på høykarbo bare drømme om. men synes at det er trist at matgleden er borte. matlysten og. når jeg lager mat da prøver jeg å velge gode grønnsaker med smeltet ost på og kjøtt eller fugl men rester bli gjerne igjen til lunch. frokosten gidder jeg ikke å lage. da er det enten ingen ting eller kokt egg eller litt rå blomkål hvis jeg er sulten. kveldsmaten ost og skinke med grønnsaker. hvis jeg spiser. synes det er trist jeg....:(
prøver meg på suppe fra tid til annent. jeg burde ikke klage. jeg gå jo ned både i vekt og i cm. her har jeg passert halv meter rundt meg. Jeg skal holde ut til sommeren. det skal jeg. jeg skal gå ned for min egen del. dette har jeg forstått for første gang i livet mitt. men jeg har mindre og mindre lyst på den samme maten (prøver å variere men det bli mer eller mindre det samme med liten vri).... :hylgrine::hylgrine::hylgrine: men jeg har ikke lyst på høykarbo maten eller gotteri heller. Beklager sutringen men jeg må bare få det ut...
flere?

utolmodig sa for siden:

Kjenner meg igjen..Frukten jeg savner mest, og det å ikke tenke og sjekke maten for karboinnhold. Er så vant til å lage middager av halvfabrikater - poser - glass - pasta osv
Det som trøster meg opp i dette, er at jeg slipper å være så fokusert på mat, slipper suget og overspising. Slipper å føle meg stinn og oppblåst og trøtt etter middag.. Det er lettere å slutte å spise når jeg er mett. Mange fordeler. Det er ikke lett, ingenting med vekt og helse er vel så lett....sukk;)

hope10 sa for siden:

Jeg har ikke opplevd det enda, siden jeg ikke har spist på 3 uker. Å jeg har tatt hele familien over på 100 % lchf fra mandag av. Så vi smaker oss gjennom oppskriftene nå.

Har sett at andre også har det sånn av og til. Håper du klarer det videre, VIL ha deg her!!!! :klem:
Har du sett på ulike blogger? Ser det varierer veldig hvilken blogg man er innom, feks bruker lchf bloggen lite erstatningsprodukter som proteinpulver, osv, og MYE urter,mens andre har mye med proteinpulver osv

Jeg kan tenke meg det er litt mye egg til frokost osv, om man ikke er glad i egg, den biten sliter jeg litt med til ungene, de vil ikke ha så mye egg, å så liker de ikke frokostpannekakene osv som jeg har testet ut.

men her er min strategi for det, håper det virker:

-ulike smoothier ( de er helt i hundre over de)

[img]http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSx4Eh5liJrCi4rcVwJikCzDqJEJVkhjE3OGiuJ4ulRLrnbP2Si6Q[/img]

-yoghurt musli med bær, oppskrift her:

-fløtepannekaker med noe godt, oppskrift (disse likte de godt, stappet i seg 4 stk, små, hun på 2 år...)her

-ostekjeks/chips med pålegg.

Oopsi med pålegg, oppskrift her

eller hva med et spekmatfat, med spekemat du liker, å grønnsaker, å en dip?

Det var bare noe jeg kom på i farten, å så fikk jeg foresten tips om en oppskrift som så kjempegod ut, på karbonader, tenkte jeg skulle teste den en av dagen, så kanskje du kan ha karbonader, med en god salat?

Her er oppskrift på baconburgerene, med ost og bacon

Nå er ikke jeg en som har greie på dette da,men håper dette kan inspirer deg litt, så du holder ut, så vi får ha deg her.

nisse sa for siden:

Takk Hope. :klem:
det var bare litt sutring. dere bli ikke kvitt meg :D
men når jeg lager middag til gutta da vil jeg ha noe som ligner litt og det bli det de har og noen gr. saker. takk for inspirasjon. tenkte meg også spinat. jeg elsker den og vet ikke hvorfor jeg ikke har den i fryser....
jeg har det hektiskt nå. skole med alle inleveringer, praksis, jobber litt, familie og da er maten nedprioritert. jeg må ta meg sammen og gjøre noe med det. tenkte jeg skal lage en ukemeny og passe på variasjon...
som jeg sa jeg skal holde ut til sommeren og det eneste jeg tenkte meg etter det er frukt. is skal jeg lage selv.gleder meg til grillsesongen. har nesten sluttet med pepsi max. reagerer ikke på den men bli dyrt med en pakke i uka...
er så godt å kunne klage litt til noen som forstår, når det trengs...
:ja::ja::ja:

hope10 sa for siden:

Godt å høre :klem:

Ja det som er ovenfor, var mer frokost/lunsj. Middagene elsker jeg :hungry: de er sååååå gode, jeg har skrevet ut en hel perm med gode oppskrifter som vi smaker oss gjennom nå, de vi ikke liker kaster vi, å de vi liker tar vi vare på, å alle middagene vi har testet til nå har vært supergode :D

Jeg bruker mest lchf bloggen foreløpig, da slipper jeg alle erstatningsproduktene, samt at jeg elsker urter, å har alltid friske urter på kjøkkenet.
Lager ukemeny for uken etter, å handler inn en gang, på mandagen, så handler jeg litt mer grønnsaker til helgen, så de er friske da også.
Syns det var kjempegreit.

Her er vår ukemeny for neste uke:

Da ser alle hva vi skal ha hele uken, å de dagene jeg jobber sent, har jeg enklere middager sånn at mannen min klarer å lage det også ;)
så tar jeg bare oppskriften ut av permen, å legger den frem, så lager han det som står der :D

nisse sa for siden:

:Dhe he. jeg så på tickeren min. jeg har utviklet et morsomt mønster. jeg går ned en kilo en uke og står nesten stille neste uke. er spent om jeg står stille denne uka og. he he.:D

Tutta87 sa for siden:

Hjeeeeelp!!!
Vi har akkurat kjøpt og stekt 4kg medisterdeig. Og smakt på noen da :p
MEN jeg var inne på diett.no og sjekka nå og i rå medisterdeig er det 0g kh, men i 100g stekte medisterkaker er det 5,9g kh!!!!

Åssen er det mulig da?? Spiser dere medisterkaker da??

Val sa for siden:

Det som står for medisterkaker er sikkert medisterkaker som er ferdig/halvfabrikata. De er eltet sammen med f. eks litt mel/potetmel, for da sitter deigen bedre sammen. Men det står vel uansett HK innhold på pakka du kjøpte?

Tutta87 sa for siden:

Pokker også. Jeg klarte etter mye om og men, å få rettet ut alle bitene med innholdsfortegnelsen på og fikk se at det er 5g kh i den. Æsj også. Jaja, får bare ikke hjelpe. Har jo laga nå 4kg!! Må spises opp, og nytes :p

nisse sa for siden:

kjøp deg kjøtt deig og bland det halv og halv. (går an å fryse ned mindre porsoner av set du har og blande etterpå). da får du bare 2,5 per 100g. da går det an å bruke det ;)

Runegutt sa for siden:

Vekta er i vranglås.
Grrr...
Samtidig har jeg mere fysisk fostring enn noensinde.
På toppen av det hele, har jeg begynt å fryse på beina.

Hm.... tror jeg snart må tilbake på Fedon. Tydelig at kroppen min sparer.

nisse sa for siden:

har veiedag på lørdag men klarte ikke å vente i dag. og vet dere hva? jeg så det 7 tallet :D må nok vente noen dage kanskje uke før det stabiliserer seg og går ned litt til men det der var herlig :D:D:D:D:D

hope10 sa for siden:

:heia: så flott :heia: gleder meg til jeg også får se det, nærmeste jeg er er 82,8 denne uken, men tipper på oppgang denne uken pga jeg har begynt å spise, men skal komme der en dag jeg også :D

Gratulerer så mye :klem:

utolmodig sa for siden:

Å se 7 tallet er drømmen her og!! Gratulere så mye - kjekt da! Har noen kilo igjen dit (5.5) men innen rekkevidde:o

Beurre sa for siden:

Gratulerer! :stortsmil

nisse sa for siden:

takk Hope. bare hold ut og vent par uker. da er du der og :D nå bli det ny mål på 75. skal ta 5kg om gangen. men som jeg sa er ikke sikkert at det bli 7 tallet på lørdag og. er greit det så lenge det går ned.
VI ER FLINKE! :ja::ja::ja:

nisse sa for siden:

er godt det :D. vær tolmodig og du kommer dit og. :D:D:D begynte selv på 87...

nisse sa for siden:

takk :D

hope10 sa for siden:

Jeg GLEDER meg virkelig til jeg får se det :D Jeg skal også ta 5 kg om gangen, så neste mitt er også 75, så 70, så 65 MÅL :D

Men om det skulle skjære seg fullstendig så er jeg SUPER fornøyd med 70 også, om kroppen stopper der:)
jeg kan ikke huske sist jeg var så lett engang:confused:

Gleder meg faktisk til sommerene dette året, skal smøre meg inn med selvbruningskrem å gå i BIKINI :eek::D på stranden med ungene mine, og mannen min :D

nisse sa for siden:

dette klarer vi. men vi må holde ut. og hvis noen av oss begynne å sutre da må vi prøve å støtte hverandre. det er så lett å begynne å tenke på liten pause. det gjorde jeg i fjor. og den pause ble til 10 måneder og +15 kg. tragisk det.... vi skal til asia neste vinter og målet mitt er 59kg. om jeg kommer meg dit det vet jeg ikke men skal prøve. kroppen min bestemmer selv hvor den vil stoppe...det er ca 0,5kg per måned da er det ikke umulig. :D
Hope, prøv med en del suppe i begynnelse for at tarmen ikke stapper seg full. men da må inn i suppa en del fett og :). og en vanlig måltid i begynnelse. etter par dager trapp ned på suppa og spis vanlig etter ca 1 uke. du spiste ikke på lenge og det kan bli vondt ;) bare en tips ;)

hope10 sa for siden:

Det var da et overkommelig mål,mitt er frem til bryllupet, å det blir 1,4 i uken:o ikke så veldig realistisk kan du vel si, men jeg skal bare gjøre så godt jeg kan hele tiden, så er jeg super fornøyd, bare det går nedover, å får jeg sett 7 tallet blir jeg overlykkelig :D

Skulle hatt det tipset igår, inatt, å i hele dag, da var jeg ELENDIG, men nå går det faktisk kjempe mye bedre :D Så nå tror jeg det verste er over:)
men tusen takk i tilfelle jeg får nok en våkenatt :klem:
Ja det er viktig å ha støtte fremover, kommer mange dager der vi sannsynligvis har lyst å sprekke, ta en pause, osv,men vi SKAL greie det, skal bli spennende å se til sommeren, hor mange "mennesker" vi har mistet (antall kg, som tilsvarer et lite menneske) jeg håper at det er mange kg som er forsvunnet :D

Stine sa for siden:

Mitt mål er også å se 7 tallet , har 4-5 kg til det delmålet,og det kan se ut som om det kan ta sin tid :( jeg har vært i ketose i 9 uker og har ikke hatt en eneste sprekk :) stolt ): om ikke vekten har gått ned mye,så merker jeg det godt likevel :)

hope10 sa for siden:

Det er det som er det beste for kroppen, å plutselig gir den etter så får du et hopp ;)
Du er jammen flink :heia:

nisse sa for siden:

har vært her i fjor. og vi var mange som begynte. de som holdte ut er de som har gått ned masse og er forsatt her.... skal spise frukt på sommeren men det er det eneste. har ikke hatt noen sprekk heller. spiste en lett is med 8 karbo men var den dagen under 15 total. datt ikke ut av ketose. fikk ikke lov å feire bursdag med brokkoli. he he. barna... :D:D:D

IKJ sa for siden:

Ja, jeg gleder meg å til å se 7- tallet;) 2,1 kg til;) vi er mange med samme mål;) Jeg har alltid vært lubben, men den beste vekta mi var mellom 65 og 70 kg. Det var jeg når jeg møtte min mann for 5 år siden. Da hadde jeg gått ned nesten 20 kg etter første sønn min ble født. Jeg var da veldig flink til å trene. Har en eske i skapet med masse fine klær som jeg brukte da, i mange fine farger.... Gleder meg til å pakke den opp. Nå har vi fått to barn til og 20 kg på. Vanskelig å finne klær i skapet, for alle klærne mine nå er svart! ;)

ketto sa for siden:

Har stått stille så lenge at jeg ikke har orket å registrere.. Men, nå håper jeg vekta går nedover igjen... 0,4 kg siste måneden ned. (Har vært opp i vekt tidligere).

Kommer sterkere tilbake nå! Vil gjerne se 80 tallet på vekta..

Stine sa for siden:

Jeg kjenner også at motivasjonen for å registrere er laber når vektreduksjonen er så liten :( har ikke faste dager jeg registrerer lengre, men er innom når jeg kjenner for det :D

hope10 sa for siden:

jeg har brutt ned målet mitt litt, så det ser mer overkommelig ut,jeg har 17,8 kg igjen, å vil være kommet langt (regner ikke med å være ferdig! men har satt dette som måldatoen allikevel) til bryllupet første uken i juni, så derfor tar jeg 17,8 kg og deler ned på ukene frem til dess,

å da blir det:

1,48 altså 1,5 kg i uken :D det er jo selfølgelig altfor mye, jeg regner ikke med at det går, men jeg vil ha det som et slags mål likevel, for om jeg klarer litt hver uke, så er jeg enda nærmere målet, så kan jeg se på det om en stund, å da blir det enda mindre i uken :D

Så nå starter mitt nye liv, skal klare dette:D kanskje vi skulle delt tips som virker for oss, å hjelpe hverandre med det?

Noen som vil dele tips i denne tråden hva som virker for oss som er i denne gruppen?
Jeg har jo nettopp begynt igjen, så har ikke så mye å dele enda, da jeg ikke fikk det så godt til sist gang, dessverre, men skal dele om jeg ser at det som jeg nå skal teste ut denne uken virker :D

ha en fin fin lørdag videre alle sammen, nå skal jeg ut å trille en lang tur med minstejenta, å så går vi på besøk i samme slengen, å så triller vi hjem igjen, så skal jeg på kveldsvakt på jobb :)

Kommer innom en tur igjen senere :)

Bollemor sa for siden:

jeg har et mål om å ned 18kg på 15 uker,men tror det kan blir hardt! Blitt en del søtstoff i det siste..og altfor lite av fett og vann:p får ikke til å drikke så mye..føler jeg pemper i meg bare for å passe på at jeg får i meg nokk vann. Å det blir litt kvalmende til tider.. Har i det siste drukket litt fun light for å få litt smak..men er vel ikke helt bra d? Ellers så gleder jeg meg til jeg ser 7 tallet jeg også. Veiedag på tirsdag..spent..gruves litt å.
Ha en fin dag alle..

hope10 sa for siden:

Hjemme igjen fra en 1,45 t tur HERLIG :D en bitteliten fjelltur ble det også, så min mor skulle få fotografere det magiske stedet der vi henter rumpetroll hvert år :)

Jeg hadde tenkt å begynne å se på kcal,men ser at når jeg bruker endel fett, bacon osv kommer jeg raskt opp i kcal, så først og fremst tror jeg at jeg skal la være å telle de, trene daglig, spise fett, å se om det hjelper, omd et ikke hjelper, skal jeg se på kcal heller da :)

Stine sa for siden:

Jeg lurer på om jeg spiser for store måltider? Har ikke veid noe av maten jeg har spist, har kjørt på med fløte,ost ,smør og lurer på om det er noe av dette som bremser. Har spist meg mett til alle måltider, leste det her inne at det var riktig,jeg har ikke følt meg sulten disse ukene,kanskje jeg rett og slett ikke trenger fullt så mye mat som jeg spiser. Spiser 2 osteknekkis til frokost med pålegg eller ost. Lunsjen er som regel salat med noe kjøtt event kokte grønnsaker med kjøtt eller fisk. Har alltid en ss rømme til avogtil mer.til middag spiser jeg stort sett det samme som til lunsj,bare litt større porsjon. Jeg har alltid tidligere spist ofte og lite, nå blir det tyngre måltider og færre. Kanskje jeg skal prøve å spise litt mindre og litt oftere. Har noen erfaring med dette på lavkarbo ??

hope10 sa for siden:

Legg det inn på diett.no, så har du litt oversikt :) da kan du se om fordelingen mellom kcal, fett og protein er grei osv,om du vil da ;)

Bollemor sa for siden:

Hope.. hvordan går det med vekta etter du har startet å spise???

hope10 sa for siden:

Den rikket seg ikke et gram de 2 første dagene, å idag var jeg 0,1 ned siden mandag....så den er vel sånn som den var sist jeg prøvde dette, men jeg har jo bare spist i et par dager, skulle egentlig vente til mandag, men siden jeg skulle i 30 års dag igår, fant jeg ut at det var best å begynne sånn at det ikke så så teit ut å ikke spise, men så hadde de pastasalater, så jeg kunne jo fint bare fortsatt på puleret til mandag siden jeg ikke spiste uansett:p

jaja,men denne gangen skal jeg gå skikkelig inn for det,følge boken tilpunkt å prikke, også med å gå tur 4-5 ganger i uken på min 30-40 min osv, så om det ikke hjelper så kan jeg gi meg da, å si at dte ikke virket, men skal gjøre det skikkelig først, å håper at det hjelper :D

Bollemor sa for siden:

gjør det nok:D hærlig med mat igjen da???

har sett litt her.. og blir litt flirfull, Vi har liksom samme mål, på samme tid for samme anledning:P hehe

vi skal klare det!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.