Hei!
Den 03.01.10 skal jeg begynne på ketolysekuren. Jeg har satt meg denne datoen for da er jeg skikkelig motivert og klar for det når det starter. Vil du være med på denne tråden?? Sleng deg på:)
Startvekt 28.12: 69,4 kg.
Delmål: 64 kg
Hovedmål: 60 kg
Jippi! Jeg har ventet på en desemberstartertråd! :D Innså vel at det var lurest å vente på en januartråd, da det sikkert ikke var mange som begynte rett før årets største etegilde! Fordelen er at jeg allerede har gått ned 4.6kg. ;) Deilig med komplimenter fra familien i jula. Og det var spesielt deilig å bruke en kjempefin kjole jeg ikke har kunnet bruke de siste to årene! Og det har vært så lett! Og såpass effektivt at to familiemedlemmer slenger seg med på nyåret. Det blir fint å ha noen å støtte seg til midt i all skepsisen:) Fins nok av "know-it-all"- folk som alltid vet best. Gleder meg som en unge til å begynne og studere medisin og få litt faglig tyngde bak påstandene mine! Høsten kan ikke komme raskt nok!
Men før det: bryllup i mai! Jeg har bestilt brudekjolen en str for liten for å gi meg selv en utfordring, men begynner å lure på om den må syes inn om jeg fortsetter som nå! DET hadde vært noe det! Prøvde kjolen til forloveren min i dag (hadde tenkt å låne den til et annet bryllup), men den var for stor! Hurra! Og vi har alltid vært ca samme str. Oh happy day! :D
Mine veiinger:
Rock bottom: 93.6kg (i sommer en gang)
Etter to måneder med halvhjerta LCHF: 89.0kg!
Nå har jeg ketolyseutstyr og leker meg med ketosticks på kveldene, prøver å være litt mer seriøs. Skal begynne å trene igjen snart også (er til og med velsignet med tredemølle i huset), har ikke gjort det siden november... Kjenner at jeg ikke har lyst til å møte vennene mine på en stund, for å få en WOW-reaksjon når jeg først møter dem:D Selvtillitten har aldri vært dårlig, men den er definitivt på vei oppover nå, føler meg skikkelig bra! Gleder meg til å kjøpe nydelige klær og kjoler når jeg blir mindre! Har egentlig bare kjøpt "telt" i noen år nå, pga. oppblåst karbomage. Etter mine FIRE første dager på LCHF kunne jeg bruke tettsittende klær igjen uten at jeg så fødeklar ut.
Gleder meg til fortsettelsen, lykke til alle sammen! Det er ikke så vanskelig, bare veldig deilig:)
Hm... jeg ble visst litt pratsjuk:D Får gå å plage gubben istedet, han kom nettopp hjem fra kveldsskift. Natta:)
Hei Ikea og Cilia :D Vil også gjerne bli med her:) Jeg begynte 26.12...Har snikveid,og det ser ok ut,men skal vente til mandag igjen før jeg legger noe vekt på resultat. Skal bort på middag både 1. nyttårsdag og 2.nyttårsdag,så blir desverre litt karb da,men begrense så godt jeg kan:) Samboeren er også med på dette,blir litt enklere da :)
Hei!
Så hyggelig at vi er flere:) Gleder meg til vi kommer ordentlig i gang alle mann, og at vi kan dele efaringer! Idag skjedde det noe ubeskrivelig pinlig! Jeg skulle ta på meg en olabukse, som passet helt fint i september, og så spjæra den noe helt inni hampen! :p godt jeg var hjemme sier jeg bare!
Begynte egentlig i juni men har kastet vekk ca 3 mnd på utskeielser. Jeg er klar igjen førstkommende Lørdag (forventer litt alkohol og pogull på nyttårsaften). Snek meg til 10 minutter på elipsesykkelen i stua nettopp, skal prøve å fortsette. 5 minutter 5 ganger dagen i tillegg til mine 3 turer med bikkja hver dag. Nå blir det nazi, jeg kan ikke tillate meg å forfalle mer. Og desember har vært en høykarbomåned, og det er egentlig greit, for jeg føler meg så fæl nå at jeg håper jeg husker det i lang tid fremover slik at det ikke frister å skeie ut.
Hiver meg her jeg oxo:)
var på januarforumet i fjor, men datt desverre litt ut av det:( var mye stress den tida, gikk ikke ned på 6 mnd.. så etter det hoppet jeg av, og da ble det litt opp og ned.
Har også prøvd GR-kurs i mellomtiden, men det fungerte vertfall ikke på meg. Gikk nokk litt opp på det!!! uff..
Jeg er også klar igjen, har hatt en lang pause nå hvor jeg ikke har konsentrert meg om å gå ned men mer kost meg med maten. Ikke så veldig høykarbo igjen, men mer enn jeg burde for å gå ned ihvertfall. Jeg har planer om å minke ihvertfall 10 kg neste år.
hei har gått på ketolyse fra mai 2010 til september 2010 og gått ned 18 kilo. har operert magen (bukplastikk) og skal nå gå ned 7-10 kilo til...så da henger jeg meg på her.... startet opp 29 desember... men for fullt 3 jannuar... har foresten levd lavkarbo hele tiden etter ketolyse så har holdt vekten;)
Slenger meg på her jeg også....starter opp igjen på Ketolyse til mandagen. Usikker på vekta (veier meg til mandagen), men har planer om å gå ned 25-30 kg i løpet av 2011...allerhelst til sommern hihi :o
Slenger meg på jeg også, sjøl om jeg egentlig starta opp i midten av november. Har slitt med omgangssjuke med påfølgende kvalme i en mnd tid nå, så har blitt en del høykarbo på meg. Og nå i jula har jeg eti det jeg har hatt lyst på, men har likevel holdt vekta ganske greit da :) Men skal bli godt å begynne på at nå, merker at magen ikke har bra av for mye karber :p
Har bestemt meg for ketolysekuren igjen jeg å, begynner på søndag, har
hatt en alt for lang pause nå, føler meg oppblåst og "uvel" :(
Gleder meg til å få tilbake den gode følelsen jeg hadda da jeg gikk på ketolysekuren i høst :p ....tør ikke veie meg enda....venter til noen dager etter at jeg er i gang ;)
Jeg blir med her jeg også :) Starter nedkarbingen i morgen eller på lørdag. Ikke bestemt meg for om det blir generell lavkarbo eller ketose enda. Offisiell veiedag blir på fredager.
Hei. Da har jeg startet med nedkarbingen. Nyttårsaften i går og noen få utskeielser, men synes jeg klarte meg noenlunde bra. Ihvertfall om jeg sammenligner med uka før :p
Idag skal jeg spise opp mitt siste rundstykke og drikke opp min siste pepsi max, da er kjøleskapet helt skrapet, og imorgen har pappa bursdag. Da blir det biff med brokkoli og jeg skal prøve å hoppe over kaken. Mandag er det fullstendig karbostopp.
Vil ha en kickstart. Planlegger veiedager på mandagsmorgen. Men, er vandt til å veie meg tre-fire ganger pr dag, så det blir nok vanskelig å bare veie meg en dag i uka.
Er SÅ klar for å gå ned i vekt. Veier i dag 99 kilo, og vil ned til 70. Er 174 cm høy. Kraftig beinbyggning. Håper vi kan støtte hverandre i opp - og nedturer!
Endelig nytt år og her har jeg spist egg og eggerøre i dag, i kveld blir det tacosalat. Fikk i meg de siste 2010 karbene i går kveld og gleder meg til de slipper taket i pølsefingrene mine.
Jeg slenger meg på. Gikk ned masse i høst, men har skeiet litt ut i jula (som planlagt), så her er det på igjen fra mandag. Har vel gått opp mellom 2-4 kg. Er vel masse vann også pluss at syklusen er på rette tidspunkt. Veier nå ca 78 og skal ned til 67. GLEDER meg!:)
Vekta igår 87,noe :O
Delmål 1: 80....helst innen 1 mars
Delmål 2: 75....helst innen 1.mai
Delmål 3: 70....helst innen 1.juni
Mål: 65-70..Husker ikke sist jeg var så "liten" så må se an hva som føles mest komfortabelt når det nærmer seg. Delmålene bør være overkommelige i tidsperspektiv. Har selvsagt hele livet, men er så lei av å være tjukk og ekkel, og vil gjerne at 2011 blir et bra år, helst som forholdsvis slank :)
har lest Forskjellen på ketolyse og atkins nå, og er supermotivert.
Jeg blir også md! Har ikke klart å komme ordentlig i gang, og nå i julen totalt kaos! Merker at jeg har spist helt feil med rotete søvn, eksem, betennelses i kroppen og deppa tanker: Bare en ting å gjøre, begynne på LCHF! I kveld har jeg bakt lapper og i morgen skal jeg bake knekkerød! Mål? 20-25 kg ned, tørr ikke gå på vekten ennå så jeg vet ikke hvor mye jeg veier:o
Hurra:-) Jeg er også klar den 3 januar. Da blir det lavkarbo i lang tid. Planen er å gå ned 10 kg før sommeren så må være skikkelig flink. Da er det jo fint å ha noen man kan snakke med som kjører samme kosthold. Lykke til alle sammen :-)
Godt nyttår!!!
Nå blir det hard kjør med lavkarbo fremmover.. :)
Begynner på mandag 3/1-12 og har en plan om å ned VERTFALL 15 kg før uke 23. Det burde gå!
når tenker folk å ha veie dag?:)
Jeg vil også gjerne være med på denne. Etter aaaaltfor mye karber og snop i HELE desember må jeg jeg nå gripe tak.... Min historie er -22 for ett år siden, nå: +ca 10 kg. Søren altså, jeg har da ikke jobbet så hardt kun for at jeg skal gå opp igjen!?! Nei, jeg har innsett at lchf er min vei å gå, og fra i morgen er det en ny start! Gleder meg til jeg kommer inn i det igjen, og til å komme tilbake på 65 kg.
Det er nå det skal gjøres:) Lykke til alle sammen!
hiver meg på denne! 2011 skal bli det året jeg får tilbake meg selv!
skal ned fra 88 kilo til 65 kilo innen 2011...
begynner å spise sunt i morgen, planen er å begynne på ketolyse, men vil sette meg veldig godt inni dette, å handle klart, kjøpe det som trengs for å ha den beste forutsetningen for å stå det gjennom :)
Jeg kaster meg på jeg også! Gikk ned 10-12 kg i høst, har skeiet ut i jula som mange andre!
Har tidligere veiet meg HVER DAG. orker ikke dette lengre, stress å være så fokusert på vekten og tenke jeg må veie meg hver dag når jeg står opp. Så nå er mandager min faste veiedag.
Er ca 85 kg nå, begynte på ketolyse i dag.
Første delmål er å se 70-tallet
Målet mitt er 75 kg.
Hei,
Nå har jeg blåst støvet av gamle nyttårsforsetter, og trår til med lavkarbo!:). Har lest litt om lavkarbo, og med en BMI som har passert 30 er det ikke noe å vente med...! :o En slik "fersking" som meg tar i mot alle gode råd med takk, -og jeg gleder meg til å bli bedre kjent med forumet og alle dere andre som er på vei mot en lettere tilværelse:D
I morgen sparker det i fra for oss fleste her. Og til dere som allerede har begynt: Hold motet oppe!:) I morgen tar jeg ost, skinke, agurk og tomat til frokost. Hva skal dere spise? I kveld blir det et skikkelig høykarbo måltid, lasagne:p Var i butikken i stad og tenkte: Nei, i dag skal jeg ha lasagne for det blir leeeenge til den "vanlige" lasagnen igjen. Gleder meg så ille til å begynne med lavkarbo. Har en sort slim fit kjole som venter på meg i skapet. Trening for meg denne uken ser slik ut: Mandag - håndball trening, tirsdag- spinning, onsdag- håndballballtrening, torsdag - spinning, søndag- håndballballkamp. Gjennomfører jeg dette blir jeg stolt over meg selv! Noen andre som har planer om/ hva de skal trene til den kommende uken?:)
Veit ikke hva jeg skal spise til frokost i morra, da jeg ikke har handla inn lavkarbo mat.. Kanskje stå tidlig opp og gå i butikken før jeg skal på skolen?
Egg og bacon kanskje?
Ellers så venter jeg med å spise til lunch...
Ved oppnådd delmål skal jeg kjøpe meg noe fresht undertøy:p:p Når hovedmålet er nådd skal jeg kjøpe meg 2 nye olabukser, koste hva de koste vil. De to andre spjæret jo:p
Slenger meg på, kjøpte boka ifjor og leste den aldri! Må ned 10 kg til sommeren og tror jeg skal klare det;) Digg med en diett du ikke dør av sult. OGSÅ ganske digg at vin ikke er fy fy en sjelden gang;) Vi skal klare detta her, ny start og nye muligheter. Vekten er på 82 kg.
Hei og riktig godt nytt år til alle mann! :)
jeg er nå KJEMPE klar for en ny runde! Tok av meg 10 kg i fjor og har lagt på meg 6 nye.. Kjempe bra.... :( Men de skal bort! Delmål for delmål!
Er så supert og ha et forum man kan støtte seg på! Det gjør faktisk jobben litt enklere!
Håper på mange gode samtaler her inne - lykke til alle sammen! Gleder meg til det begynner og forsvinne noen kg og at klærne ikke ser ut som stappa pølseskinn lenger...
Jeg er med. Startet 1 desember 2010. Det går litt tregt. Ned litt, opp litt osv. Men, totalt sett så har jeg gått ned 1.7 kg. :) Håper virkelig at jeg ikke har gått mer opp den siste uken. :( Har veiedag på onsdager fra før, så jeg fortsetter med det.
Motivasjonen er på topp og jeg tilbringer mye tid på kjøkkenet. Alt jeg lager av mat tar jeg bilder av og setter inn i "Egenkomponert" oppskriftsbok. Der er det en lett blanding av Lavkarbo, "vanlig" mat, kaker og mat som tilberedes i dampkoker. Blir litt "hummer og kanari" ja..:D Må jo lage noe godt til de andre i familien, selv om jeg ikke kan spise det.
Ellers så har jeg begynt å trene :eek:. Med Wii som motivasjon. Funker greit. To kvelder trening, en kveld pause osv... Blir spennende å se om det blir resultater av det. Svett blir jeg i allefall...Hehe..
Har akkurat nå bestemt meg for å hive meg på denne tråden etter noen timer med gladlesning i diverse motivasjonstråder på forumet. Har aldri prøvd noen faste metoder for å slanke meg, vekten har vært stabil det siste året, men for høy!
Alder: 24
Høyde: 193
Vekt nå: 128
Delmål: under 100 til den 1. Juni (1,5 kg/ uke)
Mål: 90 kg
Da er januar første ketolysemåltid inntatt:) ble eggerøre og bacon i dag gitt, men merker at det blir det ikke mye av. Ble litt småkvalm og litt små lei av egg og bacon siden sist gang jeg gikk på ketolyse enda.
Har også tatt mulitivitaminer og en seloije kapsel, og lurer derfor på om selolje er bra å ta på slik kosthold?? noen som vet noe her?
Startet forresten dagen med 30 min rask gange.. merker det var forfriskende. Og ikke minst så så hærlig med god tid før jobb da:)
Første kelolysemåltid ble omelett med ost og bacon...nammmm...har også laget med meg osteknekkis som snack på jobben. Om en halvtimes tid skal jeg ha lunch med hjemmelaget salat - gleder meg:)
Håper forøverig at jeg kommer kjapt i ketose - gikk veldig kjapt sist gang, så håper det går fort denne gangen også:D
Hadde kanskje vært en idee om vi hadde laget en egen veietråd for januarslankerne....så er det litt enklere å holde oversikt:cool:
Dette vil ikke være første gang jeg går ned ved hjelp av Ketolyse-type diett, men er sikker på at dette er ganske mye mer behagelig en "pose-diett". Gleder meg til å komme ordentlig igang, og håper at motivasjoen klarer å holde seg oppe. Det er alle solskinnshistorier på lavkarbo.no som har fått meg til å kjøpe boken og til å komme igang. Samboeren vil også følge dietten, så da håper jeg at vi sammen skal klare å følge lavkarbo livsstil fremover.
Delmål og mål. Setter ganske ambisiøse endelige mål, men tror jeg må gjøre dette for å komme meg dit. Jeg vil se mer på fettprosent enn BMI, da BMI ikke vil passe min kroppsbygning. Vil nok være ganske skrapet om jeg kommer meg langt under 25 i BMI.
delmål er å se 99 Kg innen 1 februar.
delmål er 90 Kg innen 1 mai . (Min tidligere "rekord")
delmål er 83 Kg innen 13 august, da gifter jeg meg :)
Hiver meg også med.. Har prøvd dette før, og gikk ned flere kilo. Men nå er det et par år siden og kiloene + noen fler er kommet vel på igjen.
Bare i høst har jeg gått opp ca 8 kilo.. :eek: Dette skyldes nok et røykestopp-forsøk der røyk ble erstattet med annen dritt. :sint: Sint på meg selv. Men det eneste jeg kan gjøre med det er å brette opp ermene, kutte karbohydratene, og komme meg i bevegelse.
Start for meg er mandag 10. januar.
Alder: 45. Vekten min er nå 83 og målet før sommeren er 65.
Håper dette går greit og at vi alle blir fornøyd med våre resultater etterhvert.
Hei hei :) Jeg slenger meg også med. Startvekt 80 kg, men har gått ned 4 kg bare på å være litt flink (over to mnd periode) Men nå skal jeg være SKIKKELIG flink. Startet 1/1-2011!! :D
Men har et spørsmål, noen av dere som blir slappe i begynnelsen? Sovner overalt... Stuptrøtt, og uopplagt... :eek: Men er vant til å drikke energidrikker og cola i store mengder (ehem...) Er kroppen min i sjokk allerede? Og evt hvor lenge varer det?
Startet IDAG :)
Har igrunnen aldri "slanket" meg før, så føler dette heller blir en endring i livsstil. Mannen min begynte i høst, men da var jeg gravid og usikker på om jeg kunne begynne. Nå er babyen to måneder, jeg fullammer, så skal ikke på ketolyse-kur, men tenker å kjøre ganske stramt med lavkarbo. Håper det blir lettere når mannen min også gjør det, så kan vi støtte og hjelpe hverandre!
Etter to forholdsvis tette graviditeter skal det strammes opp:p
Veiedag blir mandager, siden jeg startet idag.
Veide idag 96,6 kg og vil i første omgang ned til 80. Er leeeenge siden jeg var 80kg så har lyst til å se om jeg trives med den vekta :)
Har utrolig nok gått ned 2 kg i jula jeg da...hmmmm:confused: trodde startvekta kom til å være 98, men gjør ingenting at den er 96 heller ;)
Motivasjonen min er: Mere energi til ungene, føle meg vel og kjøpe ny, fin garderobe samt ta frem de fine plaggene mine som er pølseskinn nå:D
Uansett: Lykke til alle sammen, dette skal vi klare!
Hei. jeg startet i dag. har gått på dette før jeg ble gravid igjen i 09. gikk da ned 10 kg på 9 uker, så veit at d funker :D
Veiedager på torsdager jeg da. men starter jo i dag, så dette er første og største vekt jeg har hatt utenom som høygravid.
Vekt: 118,1
delmål1: 110,0
delmål2: 100, 0 osv :P
:smile:
Jeg og vil kaste meg med i januargjengen, for nå må kiloene vekk.
Jeg tok av 10 kg med ketolyse for 2 år siden, men sluttet pga jula og kom meg aldri i gang igjen. I løpet av de 2 årene har jeg holdt meg stabil i vekt, så nå er jeg klar for å ta av MINST 10 kg til, gjerne 15 kg. Vi får se hva det blir til. Veiedag tenker jeg blir hver onsdag.. Midt mellom helgene, det er lurt tror jeg.
Startvekt: 79 kg
Delmål 1: 74 kg (innen 1.3-11)
Delmål 2: 69 kg (innen 1.6-11)
Drømmemål: 64 kg
Lurte bare på en ting, var det honningmelonen man kunne mævle i seg, altså under 5 gram karbo pr 100 gr melon. De gule? Det værste er å ikke spise frukt, alt annet går helt fint, er ikke så glad i brød/potet/pasta. Har forresten vært flink og laget knekkebrød for variasjonen sin skyld. mange gode oppskrifter her inne;)
Hei ,her vil jeg bli med å !
Tjuvstartet idag utifra hva jeg har lest meg til på forumet og skal kjøpe bok og stix i morgen.
dagens meny :
frokost : osteomelett av 2 egg og 50 gr ost -digg!!
middag : Ovnsbakt laks som jeg strødde baconskiver og sopp på .
smørdampet brokkoli
hjemmelaget saus av cremefraiche,majones,dill,salt & pepper og, lime
Den middagen ROCKA :) og jeg er kjempefornøyd og motivert.
vekta viser 78 kg -helst skulle den vært nede ved 68 tenker jeg ;)
Håper på masse gode råd og folk som kan holde meg i øra når motivasjonene daler..for erfaringsmessig gjør den det -men jeg vil,jeg vil og skal få det til nå!
Godt nyttår alle sammen og lykke til alle som en :)
Veiedag i dag!
Hadde en utrolig dumt og unødvenig utkeielse i helgen, vet ikke hva som skjedde egentlig. Klarte bare ikke styre meg.. Men har i hvert fall gått ned noe til tross for utskeielse.
Nytt år, nye muligheter.
Etter en god tur ut av keto-land, er jeg fra i dag av med igjen. Skal komme med nærmere rapporter undervegs.
I dag er forøvrig kroppen tung, og har ei passe hodepine.
Springer på toalettet hele tiden, oger rå-tørst.
*Da er jeg godt i gang, og det føles så godt :D føler meg faktisk litt mindre oppblåst i magen allerede :p
Skal kjøpe stix i morgen! SÅ godt å være i gang og på rett vei igjen ;)
Ønsker dere alle ett Godt Nytt År :) Og Lykke til alle sammen, dette klarer vi ;)
Jeg hiver meg med fra onsdag 5.01. Er ca 99 nå. Og vil ned på 85 i første omgang. Veldig spent på om jeg klarer det, og hvor lang tid. Men håper at jeg er ned 10 kilo på 3 mnd i alle fall, så tar jeg resten derfra.
Heisann!:)
Jeg hiver meg på her... Jeg hadde store planer om å gå ned til min trivselsvekt i høst, og det gikk fint i ca 3 uker, så tok stresset overhånd...Studier, jobb og ny leilighet tok all energi, så nå sitter jeg her og veier mer enn før jeg startet...:( Men nå er det lavkarbo som gjelder, jeg skal ned, ned, ned! Veier nå 76,5 kg, og skal ned ca 10 kg. Ha skjønt at lavkarbo er livsstilen for meg, kjenner meg SÅ mye bedre på lavkarbo! Mer komfortabel i egen kropp, liksom... Mindre oppblåst, slankere, føler meg flink fordi jeg holder meg unna sukker etc... Har hatt min første lavkarbodag i dag, så nå gjelder det å holde ut i mer enn tre uker! Mannen min støtter meg fullt ut, og det hjelper meg veldig. Han har ikke vektproblemer, men liker lavkarbomaten veldig godt. Kjenner at det gjør det hele litt lettere:)
Gleder meg til å sprade rundt i jeansene mine (som er for trange nå)!:)
Dette er helt vanlig. Kroppen din er tydeligvis vant til å få i seg stoooore mengder karbohydrater (og spesielt da sukker, tydeligvis). Nå har du plutselig kutta ut disse, og kroppen må da omstille seg til å få energien sin på andre måter. Jeg hadde en uke før jeg begynte på kuren hvor jeg droppa brus, godteri, is osv. Var skikkelig sløv og trøtt, men så blei alt så mye bedre. Jevnere energi gjennom hele dagen, framfor i små hopp hver gang jeg heiv i meg sukker.
Hvor lenge det varer kan variere litt. Hodepine og svimmelhet kan også være symptomer når man kvitter seg med et så stort karbo-inntak. Husk at sukker er som alt annet avhengighetsdannende stoff, det tar litt tid før du får det ut av systemet og blir "clean". :)
Siden ArnaKristin ikke har gjort sitt vanlige innhopp i oppstartstråder, så får jeg ta en copy-paste av hva hun vanligvis bidrar med:
Hei,
…og da legger jeg ut tråden: Til alle nybegynnere på lavkarbo… Der finner du det meste en nybegynner lurer på men henvisning til andre nyttige tråder man bør lese seg opp på.
Les og lær - husk at kunnskap=makt!
Jeg blir mye mer slapp og trøtt av høykarbo..merket det veldig godt i romjula, sleit skikkelig med søvnen og kunne dra meg på sofaen hele dagen. Nå er jeg godt igang fra søndag kveld. Skriver opp alt jeg spiser og drikker, og er generelt motivert. Har tilogmed sluttet å handle pepsi max selv, slik at det eneste jeg får drikke av det er hos mine foreldre eller på besøk osv. Ser frem til veiedag på mandagene og skal virkelig prøve å holde meg unna vekta frem til da.
Hei allesammn!
Hiver meg med her jeg også. Startet 1.1.2011 og skal ned 11 kg før sommeren. Håper at dette er året man skal komme seg ned til "drømmevekta" :)
Nå stopper vekta på 75 kg :eek: det skal det bli en endring på!
I går ble det eggerøre med ost og bacon til frokost, tomat, agurk og løk til lunsj. Og kyllingvinger til middag+maaasse vann. Trente i går og jeg var ordentlig slapp. Ble sinnsykt sliten av å løpe frem og tilbake et par ganger bare.. Hmm.. Tydelig en prosess som skjer i kroppen. Men merker jeg har en bedre mage nå:)
Hei, dere! Jeg er helt ny, og skal ikke "plage" dere med unødvendige spørsmål håper jeg (lover å lese tidligere innlegg :) ), men dette gleder jeg meg til og håper inderlig det gir resultater. Jeg har såvidt startet opp, og synes det er veldig uvant med så mye fett, men det skal gå greit med alle dere andre på laget. Jeg har i mange år hatt veldig fokus på fettfattig mat, og jeg kjenner (dessverre) at jeg faktisk er litt redd for at jeg ikke har skjønt tegninga og at jeg bare går opp-opp-opp... Men motivasjonen er på topp, og jeg gleder meg til fortsettelsen. Tusen takk for inspirerende innlegg, alle sammen! :)
Hei dere:)
Jeg slenger meg på her. Jeg begynte litt sist i november, men det gikk skeis i jula gitt:o og de fire kg jeg gikk ned, kom kjapt tilbake (pluss en til:mad:)
Så nå er jeg tilbake, med større selvkontroll håper jeg!!!
Begynte 3 januar.
Vekt: 91.1:nedfor:
Mitt første mål er: 80kg;):visemuskl
jeg startet og opp 1 januar, men hadde prøvdmeg litt i romjulen. så jeg har funnet ut at lav karbo kan være en fin måte for meg å bli kvitt 8 kg+ få en bedre helse .jeg har morbus crhon , fybrio og kronisk senebetennelse i hele kroppen;)
veier nå 78
høyde 178
mål 70
Jeg hiver med på denne gruppen, men jeg begynte faktisk allerede 23. november. Alle mente jeg måtte være gal som begynte rett før jul, men det har ikke vært noe problem. Jeg har vært i ketose hele tiden til tross for noen få utskeielser (dessert) i julen. Jeg har gått ned 8 kg :) og gikk ikke opp et gram i julen.
Jeg går tur så og si hver dag, alt fra 1-2 timer, men nå har jeg hatt så vondt i et bein siden nyttårsaften at jeg må ta det litt med ro:(. Det tar litt lengre tid å gå ned nå, men det går sakte med sikkert riktig vei.
Veide 81 kg når jeg startet og er 73 kg nå. Har som mål å gå ned til 68 kg, men 65 er vel der jeg helst bør være. Tiden får vise. Skal i bryllup i September så til da skal jeg ha nådd målet (håper jeg når det lenge før den tid :))
De 4 første ukene kjøpte jeg ferdig mat via "spisdegslank.no" og det er helt klart noe jeg anbefaler på det sterkeste. Veldig enkelt å komme i gang da. Nå lager jeg maten selv og det fungerer også fint.
Jeg hiver meg med her. Prøver meg på en Ketolysekur.
Gikk ned fra 144 til 120 for 1 års tid siden(med kun trening og vanlig kosthold) , men har sklidd veldig ut siste 6 mnd, og er nå over 130 igjen. skal under 100(eller 90) i løpet av 2011.
Så nå tenkte jeg at jeg skulle teste ketolyse.. så får vi se hvordan det blir.
Så flott at det er en gruppe for oss som starter nå :heia: Jeg har slanket meg tidligere å klarte 11 kg, men har nå gått opp igjen :( dumt av meg, men jeg sprakk til slutt rett å slett, savnet alt jeg ikke kunne spise, spesielt elsker jeg middager, å de måtte jeg spise med måte...
Så når jeg nå kom over denne, der jeg kunne spise mer av det jeg liker best så ville jeg virkelig gjøre et forsøk, så motivasjonen var på topp,men selv om jeg har lest mye så føler jeg enda ikke at jeg har full kontroll på dette..men jeg skal fortsette å lese, å lære av andre, samt en venninne som har tatt dette tidligere, å håper med dette at det SKAL gå :D
Jeg har 4 barn, å er ikkekommet meg ned etter siste svangerskap :( så dette er på en måte siste sjanse for at jeg skal få det til, jeg har forsøkt såmange ulike ting nå, så nå må jeg bare få det til..
Vi skal i bryllup i sommer, så det er det førstemålet mitt, at jeg skal komme inn i en flott kjole da :D
vektmålene mine er egentlig 26 kg, men klarer jeg 20 er jeg meeeeer enn fornøyd, jeg er 91 kg nå, eller var det på mandag 03.01.11, å målet mitt er 70 kg, første delmål er å få se 7 tallet igjen, da skal jeg bli overlykkelig,men samtidig var det nettopp der det røyk for meg sist, for da stoppet alt, å så brast alt, å nå er de samme kg tilbake igjen :(
Håper jeg får være med her :) trenger støtte, råd, tips og ideer fra andre, å håper at jeg etterhvert skal kunne komme med det også :)
Er på dag 2 her og er forstatt ikke i ketose - litt skuffa siden jeg gikk i ketose dag 1 forrige gang, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Gleder meg til å komme hjem slik at jeg kan sjekke sticken igjen...blir mye testing nå i førsten for å sjekkom om man er i ketose;) Sticks er et must nå i begynnelsen - syntes jeg da :cool:
Hei!
Mitt første innlegg her inne:) Jeg er 46 år, 178 cm, veide 91 kg, (BMI 28.7) da jeg startet opp med ketolyse dietten 1.des. 2010.
Vekten i dag morges var på 87,7 kg. Har som mål å gå ned til ca 74 kg til sommeren. Kanskje litt mye i løpet av et halvt år? Men vet av tidligere erfaringer at jeg MÅ ha strenge MÅL for å komme i MÅL;) Før jeg fikk barn (har tre av dem) veide jeg ca 63 kg. Men det er 20 år siden.....er realistisk nok til å se at det kanskje ikke er helt optimalt...
Har nå bestilt mat fra spisdegslank.no:) I første omgang mat for 14 dager fremover, 4 måltider pr. dag. I min hektiske hverdag har jeg store problemer med å planlegge, gjøre innkjøp av "tillatte" råvarer og tilberede gode lavkarbo måltider. Synes derfor dette alternativet virker spennende! Synes heller ikke prisen er så hakkandes gæærn heller. Kr. 940,- for en 14 dagers periode. Jeg overskrider jo glatt det beløpet når jeg handler inn, meierismør, fløte, egg, entrecôte, bacon, fersk fisk etc... Hadde vært morsomt å høre om det er andre som har erfaringer med dette opplegget??? Jeg starter opp i morgen:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.