< Tilbake til oversikten

Desember/januarstarter-tråden!

inger synnøve sa for siden:

om der er en plass her som viser /sier noe om hvor mye fett vi må ha i oss hver dag for å kunne gå ned noe:) ?

Cee sa for siden:

Jeg vil også være med!

Gikk ned 8 kg fra april til september i 2010, men har klart å få på alt igjen gitt... Sånn går det når man bare skal skeie ut litt...ukene og månedene går fort da, og plutselig går ikke buksene igjen lenger.. Ja ja:o

Heldigvis må de siste kiloene ha vært masse vann, for jeg har gått ned 2,1 kg bare siden mandag - hurra!:D....så da var det bare 13,5 kg igjen til målet.

Håper på å være i mål 1 juni - det skal jeg vel klare?

Høyde: 179
Start vekt 3/1: 85,6 (83,5 i dag)
Mål: 70

mamz sa for siden:

*Da har jeg veid meg og vekta viste 65,1 altså 1,8 kilo opp...ikke så aller verst da :rolleyes:
Og nå er jeg på vei nedover igjen :) ....målet er ca.58 kilo;)

hope10 sa for siden:

Er alle her inne flinke til å trene i tillegg??? jeg har ikke begynt med noe trening enda, vet ikke helt hvor jeg skal skvise det inn heller, med 4 barn pluss en avlastningsjente, dagene går i å hente og bringe barn til fritidsaktiviteter, lekser osv osv, å så er det middag, å så begynner kveldsstellet, å da legger vi en hver halvtime, å sistemann er i seng kl 21, å da må jeg lage alle sekker, matbokser, klær osv klare til dagen etter, å så må jeg se over huset, vaske tøy, henge opp, legge sammen osv...

I tillegg jobber jeg i butikk på dagene, og av og til kveldene, så da løper jeg rundt mye, varedager osv,

Hvordan får dere det til ??? å hvor mye må man trene i tillegg til alt dette?

Jeg har knapt nok tid til å slappe av noe nå, å når jeg får muligheten er det herlig å ta seg en stille stund, like før jeg legger meg..

langaard sa for siden:

Hei:) høres ut som om du får trim ja:D

TrillTrall sa for siden:

De nye med frukt er søtet med sukker fremfor aspartam og de inneholder ikke mer enn 3,9 g karber / 100 g så i et nødsfall er det vel ikke det verste man kan ha i seg.

Midnight Choir sa for siden:

Enig i at vi må være oppvakte, og i dette tilfellet var kom jeg heldigvis veldig godt ut når det gjelder å "slippe unna" karbs og heller sikre max fettinnhold. Men det finnes helt sikkert mange varianter der man opplever det motsatte, så takk for "advarselen" :)

¤Lene¤ sa for siden:

Jeg slenger meg på hos dere :) Holdt på med lavkarbo kosthold en periode i høst, og det fungerte veldig bra. Men plutselig ble jeg så forferdelig lei av maten at den rett og slett bød meg imot. Begynte å spise karbohydrater igjen, og gikk rundt som en luftfylt boble i 2 uker før det begynte å normalisere seg.

Nå er jeg klar for å prøve på nytt, være flinkere til å variere maten sånn at jeg ikke blir så lei. Bruke noen timer i løpet av helgen for å planlegge den neste uken.

En annen stor utfordring er treningen. Nå har jeg trent 30 days shred to dager og brukt rockeringen min, så nå gjelder det å fortsette den trenden. Er helt ødelagt i magen av den rockingen, men det er bare å bite tenna sammen så blir det vel bedre etterhvert.
Og med så sinnsykt mye snø som har kommet på østlandet nå så må jeg vel finne fram skia litt også :)

Målet mitt er å komme ned til 60 kg, og passe inn i bunaden igjen. Forferdelig å ha et sånt fint plagg hengende i skapet. Første delmål er å se 6-tallet, og det skal jeg klare innen bursdagen min 21. mars. Dvs. et gjennomsnitt på 0,8 kg i uka.

Lykke til allesammen :)

AKR sa for siden:

Her er det mange som er flinke med trening ja. Har ikke fått kommet helt i gang, har vært så trøtt og slapp de siste ukene, spesielt denne uka.

Irriterer meg fremdeles over den unødvendige utskeielsen jeg hadde nyttårssaften :( Den førte til at jeg likeså skeiet ut resten av helgen også :sukk: + mandag og tirsdag... Ikke bra. Rett før jeg var rett tilbake til gamle rutiner. Tirsdag kveld tok jeg meg selv i nakken og bestemte meg for å skjerpe meg! Har vært veldig flink onsdag og i dag og skal holde det til jeg når målet mitt! Vært på storhandel også i dag, handlet masse kjøtt, kjøttdeig, kylling og fisk :)

Lykke til videre alle sammen!

aragorn sa for siden:

Hei alle

Jeg kaster meg på jeg og. Begynte å spise lav.karbo på mandag, og det har vært en tung tid siden. Har hatt en masse hodepine, fortsatt litt, og har vært veldig sulten selvom jeg har spist godt.

Målte meg i sted og var i moderat ketose, så da er jeg veldig glad. Merker at jeg er i mye bedre humør, mye mindre trøtt en vanlig, samt mye mer energi.

Jeg veier nå 100kg, og håper på å være rundt 80kg, helst under, til sommeren.
Jeg er litt usikker på hva jeg kan forvente meg av kuren, så jeg har ikke satt meg noe delmål ennå. Tror nok jeg godt kunne ha lagt rundt 75kg under optimale forhold

Trener spinning tre ganger i uken, og det fungerer godt for meg.

Bollemor sa for siden:

Er det bare meg som er konstant trøtt????!

Beurre sa for siden:

Du “må” ikke trene på ketolysekuren, men en halvtimes gåtur hver dag anbefales i boka. Du kan selvsagt trene mer, men hard trening i ketose vil for mange føles tungt pga. de tomme glykogenlagrene, spesielt i starten.

Enig med langaard i at aktiviteten din på hjemmebane høres ut som trim nok;) Skjønner i hvert fall godt at du ikke har hatt tid og overskudd til ”vanlig” trening.

Selv er jeg i gang med raske gåturer inkl. litt småjogging, lett styrketrening på stuegulvet og sykling foran tv-en. Sistnevnte føles av en eller annen grunn ufattelig kjedelig samme hvor interessant tv-programmet er:rolleyes:

Har gått på ketolysekuren over flere måneder tidligere, men da trente jeg ikke utover rolige gåturer. Leser om flere som føler at de får energi på en helt ny måte etter noen uker i ketose, når de har kommet over ”startvanskene”. Spent på om dette skjer med meg også:p

langaard sa for siden:

Neida Bollemor, du er ikke alene om det:klem:Det blir bedre etter en stund:)

Bollemor sa for siden:

Så bra å høre:)

nisse sa for siden:

jeg har sooooo vondt smak i munnen.... har vært på ketolyse før men så ille har det aldri vært :nei: flere?

senorita sa for siden:

DA er du nok i ketose.. Typisk ketoseånde.. ;) Det får "alle" tror jeg :P

nisse sa for siden:

ja. det er jeg. og ble plaget av det i 3 måneder sist. grunn at jeg har sluttet fordi jeg orka ikke mere.... men så ille har det aldri vært. skal holde ut denne ganger :ja: men er det noe å gjøre med det? persille funker ikke på meg... og borte bli det ikke heller...

langaard sa for siden:

Jeg kjøper fribol host/hals å apoteket når ånden blir for ille, hjelper det å la den smelte i munnen leeenge..:D

nisse sa for siden:

takk. skal prøve. problemen er at det er meg som kjenner smaken. andre sier at det lukter ikke. men det er bre da :D

Runegutt sa for siden:

Ikke hodepine i dag (Jippi)
Dagens matinntak:
Frokost: 3 eggs omelett i smør
Lunch: Agurk, tomat, kalkun badet i min egen remmulade (den er god og ikke spes. lett)
Middag: 3 av konas karbiser, 1/2 stekt løk med mye smør, brokkoli
Aftens: 12 skiver Norwegia, 8 skiver Taffelost og en kald karbonade.

Ketoseånden er der, og kroppen slipper vann, men stixene gir ikke utslag. Må kjøpe nye når lønna kommer.

God morgen!

"SB12", munnskyllevann fra apoteket, er veldig bra mot "ketoseånde" og all annen dårlig ånde forøvrig:). Jeg har alltid en flaske stående både hjemme og på kontoret, og det er redningen når det står på som verst.

Her er det ketose om dagen, og i natt har jeg følt meg som om overgangsalderen har tatt meg. Utrolige svettetokter og litt sånn "shaky"-følelse, men jeg føler meg opplagt i en helt annen grad enn jeg kan huske...! Og det etter å ha avholdt 2x 2,5 times foredrag i går som normalt bruker å være temmelig utmattende...Å, ,det er så godt å kjenne at noe er på gang! Nå må jeg få fatt i en ny elektronisk badevekt, for den kastet jeg ut for et år siden, og den manuelle IKEAvarianten er mildt sagt noe upresis.

Ha en super dag!

inger synnøve sa for siden:

gomorgen til dere alle sammen:)
igårkveld tok jeg en strix test og nå lyste den !!jippi"" så nå håper og tror jeg at jeg er på rett vei, mannen min sin vekt viste idag nedgang:)

Hasselnøtt sa for siden:

God morgen.
Ny dag og nye gleder. :D Har sluttet med "grovt" brød (Hildeborgs proteinbrød) for en stund. Spiser lavkarbo-rundstykker i stedet for. Funker bra. Gått ned 600 gram siden onsdag. Er spent på de neste 5 dager før jeg har veiedag :)

I dag har jeg spist ett rundstykke med smør, laks og majones oppå. Mye farris og to kopper kaffe.

Til lunsj blir det kremet eggerøre m/gressløk, smør og seterrømme i, laks, lavkarbo-rundstykke, ett par ostechips og confecta sin ananas-gele. Tror kanskje noen av mine kollegarer kommer til å misunne meg litt :D

mamz sa for siden:

Nei...er ikke flink til å trene, finner ikke tid....har 4 barn/ungdommer i hus og jobb i tillegg, så min trim blir gåturer på kvelden, men har heller ikke gjort det på mange måneder :( tok av 6-7 kilo i høst uten å gå en eneste tur, så nå håper jeg å bli kvitt de siste kiloene selv om det ikke blir mye trim;)

mamz sa for siden:

Så herlig da, godt å være "i gang" :)
God Helg :p

nisse sa for siden:

god morgen :). deilig følgelse å være godt i gang. veiedag i morgen. skal ta det 2 ganger i uka. bli så lenge å vente en hel uke... da bli det lørdag og tirsdag på meg. sult følgelsen er borte men savner frukt. spiser osteknekkis med masse påleg til frokost og lunch. har ikke tid til å lage noe annent... det bli pizza i morgen (med ostebunn) :spisesnak

hallgeirg sa for siden:

det høres jo ut som om du er aktiv nok, men om du vil trene enda litt, så kan jeg anbefale knebøy. Da trener du den største muskelgruppen i kroppen. og det er den som forbrenner mest. Knebøy - video og jeg merker god trening av det.

Nå har jeg vært på kur i 4 dager, og vært på elixia 2 av morgenene, så jeg føler jeg har vært ganske flink.. prøver å trene litt hjemme om jeg ikke orker å gå på treningsstudio.

ketto sa for siden:

0,4 ned siden søndag.. Er jo en start. Så jo vekta hadde gått opp tidligere i uka.. Fredag blir min offisielle veidag da :) Men klarer jeg å ikke snikveie meg... :p

hope10 sa for siden:

Ja jeg har nok å gjøre på, men syns det ser ut som om alle her inne trener noe veldig, å jeg har ikke begynt en gang å ikke vet jeg når på døgnet jeg skulle få tid, for på den tiden jeg har ledig er det ikke noe som har åpent her, 20 min til nærmeste treningssenter her, eller 40-45 min til neste..
Men tenkte å begynne med noe her hjemme kanskje :) noen som gjør det? treningsvideo? treningsapperat?

Nei jeg også ;)

Ja det føles ekstra tungt nå,men jeg forsøker å bruka all aktiviteten på jobben som en slags trening nå, sitter minst mulig, løfter og går fort mye mer, det er en liten begynnelsen ihvertfall :)å så får jeg se om jeg får til noe hjemme etterhvert, men ser på vekten at det går nedover enda ihvertfall , jippi,håper VIRKELIG det fortsetter.

Da erd et det som skjer her også, ufattelig lite lyst på kyssene fra mannen nå, men han vil ikke høre snakk om det :P

Så flott :heia:

Velkommen Lene og aragorn :heia:

Update fra meg, jeg hadde ikke tid igår, for da kjørte jeg ungene rundt som julebukker, å nå står det fater fulle med snop rundt over alt her :P
jeg går ned på vekten, å jeg bare håper det fortsetter,må få til noe trening etterhvert, men ikke helt enda, da jeg er travelt opptatt denne uken, skal ha 33 gjester på bursdag her på søndag, skal lage stek til middag så er enkel mat heldigvis

elles så har jeg hatt litt vondt i hodet igår,men det kan være siden jeg satt 3 timer i bil å kjørte på julebukker, i elendig vær :D
vektnedgangen til nå fryder jeg meg vilt over, å bare krysser fingrer og tær for at det fortsetter!!
Men må på jobben nå, kommer innom senere, gleder meg til å lese hvordan det går med dere andre :D

nisse sa for siden:

hjemme i dag. koser meg med "berde" lunch. stekte gr.saker i masse smørr, pepper, rømme og masse ost på. :) prøver å ikke bruke salt. bli fårikål til middag.

MaritR sa for siden:

Hvis du sliterr med å få trent, hva med å være med ungene ut å base i snøen, ta med ungen på en gå tur...Det er ikke så mye som skal til - 30 min med litt god puls gjør underverk ;) Ellerr har barna spillkonsoller??? Der finnes det mye forskjellige treningsspill som hele familien kan være med på....Alt går hvis man vil veit du;)

Mithila sa for siden:

Hei!
Har begynt å leva etter Skaldeman sine prinsipp, men lurer på om eg skulle gå over til ketolysekuren, treng nokre råd. Er livredd for at eg skal legga på meg i staden for å ta av, starta på mandag, foreløpig har lite skjedd, men det rekna eg med. Eg er ikkje så veldig aktiv for tida, føler eg bruker halve dagen til å planlegge kva eg skal ete og så ete. Eg er ganske lav og har veldig mange kilo for mange.

ikea sa for siden:

Hei!

Tok en snitt titt på vekta i dag. Ned 2,9 kg på 5 dager:D Idag har jeg spist kyllingvinger. Var på spinning i dag,og det var ubeskrivelig tungt. Jeg er skikkelig sliten, jeg måtte gi meg flere ganger på intervallene. Kjenner jeg blir mye fortere sliten enn tidligere, jeg tåler ikke halvparten av den treningen jeg tålte før.. Skikkelig irriterende! Hvordan går det med dere?

Fjasnissen sa for siden:

Hei. Hvorfor kan du tenke deg å bytte allerede? De fleste som lager et opplegg vil anbefale deg å fortsette på noe du har startet med en periode, før du evt. bytter (ser at Torkil som har Ketolysekuren har gjort dette før når noen har vurdert å bytte til hans opplegg fra f.eks. Atkins etter veldig kort tid). Hvis du bare har holdt på siden mandag, så ville jeg gitt det noen uker til før du evt. bytter. Hvorfor er du redd for å legge på deg? Hvis du følger opplegget burde det gå fint. Prøv å ikke stresse med det. Slapp av og nyt maten, så skal du se at kiloene begynner å falle av. Kroppen trenger tid til å omvende seg til det nye kostholdet. For noen går det fort, og for andre tar det litt mer tid.

Venus Willendorf sa for siden:

Hei, slenger meg med her jeg :)
Starter i dag, men har gode erfaringer med ketolysekuren fra et forsøk i fjor vår. Det største problemet mitt (som gjorde at jeg droppa ut sist gang) er å få den relativt begrensede dietten til å passe inn i sosiale settinger når jeg ikke vil fortelle til hele verden at jeg går på ketolysekuren (hvertfall ikke før det er godt merkbart at det funker).

Det var ikke mange ukene jeg holdt på sist gang, så jeg rakk aldri å bli kreativ i matveien. Så setter pris på at folk deler gode ideer :)

Mithila sa for siden:

Takk for svar! :) Trur kanskje det har med at eg er så usikker på kva som er det rette valget. Eg et kun karbo frå dei oppskriftene i boka, og har kutta ut sukker, brød, ris, pasta og poteter. Ja, trur kanskje eg skal gi det ei stund og sjå. Kan det vere lurt å begrense meieriprodukt som fløyte, creme fraiche og rømme? Ser det er litt avvik i kva folk anbefaler rundt dette.

nisse sa for siden:

:_plystre:

kjenner godt at du vil ikke fortelle det til folk. bli så mange rare komentarer. det jeg har gjort er at jeg sa at jeg tror jeg ikke tåler mel og andre ting med stivelser i (potet, ris, gullerot), fordig jeg bli oppblåst etter det. og at jeg får vondt i hodet av sukker. sa at jeg vil prøve å droppe disse en stund for å se om det bli bedre uten. er klar over at det ikke er helt riktig men ikke alle klarer å fortelle at de er på slanken og forklare hva det handler om og forsvare seg. ikke jeg i hvert fall. funka fint :_plystre:

ikea sa for siden:

Akkurat det samme med meg. Jeg skal på jobb i dag og der er det slik at vi MÅ sitte å spise ned med pasientene, er en del av miljø terapien (psykiatri pasienter). Det er alltid brød, og brød posene har ikke næringsinnhold så det er helt uaktuelt for meg. Slengte nettopp et lavkarbo brød i ovnen, så får jeg ta med et par skiver. Hvis de spør meg da, svarer jeg at er reagerer så dårlig på brød:p Skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer å si at jeg går på lavkarbo, klarer det liksom ikke. Ikke en gang svigers vet om det:p

Sist gang sa jeg ikke noe til samboeren engang. Tror ikke jeg sier det denne gangen heller, før jeg må :p
Han må jo begynne å lure på hvor det blir av all pizzaen, etterhvert :o

Fjasnissen sa for siden:

Jeg kan ikke så mye om Skaldemannopplegget, så jeg kan egentlig ikke gi noen konkrete tips. Det er riktig at enkelte på Ketolysekuren må være litt forsiktige med meieriproduktene, og det gjelder sikkert på Skaldemann også. Det har vel mer med hvor stor (eller kanskje liten) toleranse vi har for enkelte produkter. Hvis det står noe spesifikt i opplegget ville jeg fulgt de rådene framfor mine. Mye av dette er jo prøv og feil metoden, siden vi alle er forskjellige. Gi det litt tid før du begynner å avvike fra opplegget :)

Runegutt sa for siden:

Frokost:
3 karbonader, med løk i smør, litt agurk og tomat.

Lunsj:
3 karbonader, og litt remulade.

Etter å ha sett på Gillian, om kaffens katabole effekt på kroppen, har jeg begynt å spekulere på om mitt enorme kaffeinntak kan ha vært brems i ketolysekuren? Mitt normale forbruk har vært rundt 4liter/døgn.
Har nu forsøkt med kaffereduksjon siden mandag, sammens med at jeg starta på nu ketorunde. Drikker 3-4 kopper hver dag nå, og det er kraftreduksjon. Dropper også kveldskaffen. Londonte derimot går det litervis av. Noe må jeg avreagere på.

Uansett, vekta kryper ned. I dag var det officiell veiedag, og jeg kan notere -3,7 Kg siden mandag. Jada, mesteparten er nok vann, men det går rett vei, og da må det gjerne være tannstein jeg mister for min del :)

ikea sa for siden:

MMM! Det hørtes ut som en god frokost gitt, fikk helt vann i munnen. Lyst til å dele oppskriften på karbonadene dine?:)

ikea sa for siden:

Nå har jeg prøvd det proteinbrødet på pakningen til soyaproteinet. Jeg brakk meg når jeg smakte på den uten pålegg :p, men med baconsost var den faktisk ganske så god:) Men, noen som vet hvor lenge det holder seg? Kan det fryses?

aragorn sa for siden:

Hodepinen er nå borte, og jeg prøvde en stix i går og den viste moderat ketosenivå i urinen. Jeg antar at dette har med at jeg er flink til å drikke mye vann, og ikke at jeg gjør noe galt.

Hodepinen er borte, og i går kveld var jeg i et fantastisk godt humør og hadde masse energi. Ryddet flere rom, handlet, lagde mat til både meg og fruen. Hun la faktisk merke til at jeg var "annerledes". :-) Jeg har også brukt å være veldig trøtt om kveldene, men i går var jeg ikke trøtt i det hele tatt.

Har hatt et par tøffe dager hjemme med sykt barn denne uken, dag 3 og 4 etter jeg startet. Det var ganske tungt da jeg var mye sulten og hadde masse digg i huset etter julen. Jeg klarte meg godt og ser fram til å veie meg på mandag.

Jeg får håpe det vedvarer. Føler meg ganske fin nå også, og jeg er ikke så sulten lenger heller. Hadde en god lunch med sopp, paprika, løk og kylling (med hvitløk selvsagt).

Gleder meg til å veie meg til mandagen, håper bare ikke at jeg blir skuffet.

God helg til alle sammen

Fjasnissen sa for siden:

Ikke bli skuffa over tallet på vekta. Kjenn heller etter hvor bra du føler deg. Den nye energien som du nettopp beskrev. Slapp av i forhold til vekta, ikke stress, så ordner resten seg sjøl :)

Runegutt sa for siden:

Veeeldig enkel oppskrift i tre pkt:

1. Skaff kone
  2. Spørre kone peeent
  3. Spise karbonader

Hasselnøtt sa for siden:

Haha...den var god :D
Godt du har en snill kone som tar seg av deg :)
[color=#8b0000][/color]
Lykke til videre.

langaard sa for siden:

Ha ha...:stortsmil:stortsmil

Tutta87 sa for siden:

Hahahaha. Fikk en bra latter her nå :p

Men dere... Jeg begynte på ketolyse på mandag og siden i går har jeg hatt "av og på" strålende smerter i venstre legg-bein og kne. Hva kommer det av? er det noe jeg mangler av vitaminer/mineraler?? Noen fler som har sånn??

langaard sa for siden:

Hmm, er det kramper du mener?

Beurre sa for siden:

Lurer på det samme - er det kramper? For leggkramper kan forekomme på ketolysekuren hvis man ikke tar tilskudd av magnesium.

Tutta87 sa for siden:

Nei føles lissom ikke ut som muskel krampe. Mer som akutt strålende smerte i skjelettet/beinet. I Leggen og kne. Men bare av og til og kun venstre...
Aldri hatt sånn før. Kan hende det ikke har noe med ketolyse å gjøre i det hele tatt, men kommet nå etter diett start....

Carisma sa for siden:

Det skader uansett ikke å ta litt ekstra magnesium :ja:

Tutta87 sa for siden:

Ja kanskje prøve det da. Se om det hjelper. Som "sagt" så kommer og går det, men ille ubehagelig når det "kommer". Akutt strålende/verkende smerte.

Takk for tipset :)

nisse sa for siden:

ups. tror jeg spiste for mye kål. hadde fårikål til middag.hadde en god porsjon. og stekte gr.saker til lunch men har den vonde smaken så håper at det gikk bra :veitikke:

Tutta87 sa for siden:

Hehe. Satse på at det gikk bra vel :p

Huff, nå er jeg så sjokolade sugen at jeg spiser "lissom" sjokolade som gutt ungen på 5år har laga på leke komfyren. Haha. Snakk om desperat :P

nisse sa for siden:

har du meny butikk i nærheten? kjøpte sjokolade fra atkins. ikke sone advanse barer men en sjokolade. spiste på den i noen dager. smaker himmelsk :spisesnak

langaard sa for siden:

Den kan du iallefall spise mye av:D

Tutta87 sa for siden:

nisse: Menyen her hos oss er nå stengt, men ta en tur og titte etter den sjokoladen i marra. Takk for tipset :p Har spist litt av sånn med 70%sjokolade, men er ikke det samme. Stopper ikke søt suget så kan like godt la være....

Hehehe. Ja jeg ba om mer og mer :P og han laga til meg, de rareste ting. Bare det var med sjokolade så var det greit :P hahaha

Men har dere noen tips til hva enn kan kose seg med i helda da? Snacks lissom... Er pop corn ille fy fy??

langaard sa for siden:

Hei Tutta! Liker du baconcrisp så kos deg med det:p Bare sjekk at du kjøper kjøper ekte vare:p Men de er jo salte, så du kan samle litt vann:) Men vann er vann, og ikke fett:) så da så:D

Carisma sa for siden:

Hvis du har søtsug spiser du sannsynligvis for lite fett.
Og pop corn er omtrent det verste du kan spise, Mais har mye sukker og skyhøy GI!

Tutta87 sa for siden:

Hvordan kan jeg spise mer fett da? Er også mye sulten, så kanskje for lite fett er grunnen til det??
Æsj... Er virkelig pop-corn så ille.... Buhuuu. Sitter her med en bolle nå. Pokker. Jaja... Sånn er det når enn er blitt for feit. Dette er min straff :P Og etterhvert tynn kropp som belønning for alt strevet :p

langaard sa for siden:

HIV DE POPKORNA TUTTA:) de gjør deg IKKE noe godt, bare anger i morra :mad::mad:Selverfart:mad:

Carisma sa for siden:

Kunnskap er makt, og jo fortere man lærer seg å finne fram i informasjonen jo fortere vet man at man gjør ting riktig :ja: (Dessuten finner man alt raskere via google enn å søke på forumet, bare ta med lavkarbo.no i søkefeltet)

Bollemor sa for siden:

Uff jeg er blitt skikkelig hekta på kaffe latte med karmamel...mmMMm. :)
Sitter å drikker det no... hadde tenkt å holde meg helt unna søtstoff. Men klarer ikke det:( savner pepsi max!!!!!! Har ikke drukket det siden søndag 2 ;)

Tutta87 sa for siden:

Langaard: Ja jeg kasta de i søpla :) Ille stolt av meg selv :P hehe

Ja jeg søker vel inne på oppskrifter her 10ganger om dagen, men syntes det ikke er lett enda. Om jeg vil ha noe med kylling f.eks og søker det, så kommer det opp masse, men syntes jeg må lete så veldig på hver tråd for å finne selve oppskriften... Men ille lyst å søke på google da :)

nisse sa for siden:

så flink du er! det klarer jeg ikke. men har begrenset det til 1-2 glass per dag:). stopper ikke vektnedgang hos meg (har ikke gjort i fjor).

nisse sa for siden:

-3.4 i dag! er så glad :ja: mesteparten er vann men men. . . :D

Benedictee sa for siden:

Var selv uten pepsi max fra mandag til onsdag, men fant ut at vann er så ufattelig kjedelig. Jeg har behov for noe smak i livet. Så, et glass vann gir meg en bonus på et glass pepsi max :)

Fant ut at stixene mine gikk ut i august :(

Tenkte jeg skulle måle i går kveld, siden jeg fikk den smaken i munnen (etter kun én dag, gikk vel to dager sist gang). Men så hadde jeg akkurat spist omelett med ost, skinke og diverse i, så jeg tenkte det kanskje bare var derfor jeg hadde en smak som hang igjen etter omeletten. Men stixen var hvertfall rosa og fin den, og ikke av den lyseste typen heller!

Men så vet jeg jo ikke hvordan alder påvirker de stixene.. Om de kan gi falsk positiv eller ikke. Det står kanskje i boka eller på papiret som følger med stixene, men jeg har dem ikke her akkurat nå.. Så håper kanskje noen av dere vet :D

Men jeg har fremdeles den smaken i munnen (eller hvertfall en ny type smak, virker veldig slik jeg husker den fra sist gang) så jeg tipper nesten jeg er i ketose. Blir lettere å holde seg unna snopet da :o

Kjempebra, Nisse :D
Husker det som sykt digg å se vekten gå ned hver eneste dag sist jeg var i ketose. Har så lyst til å veie meg, men vekta står i klesskapet og typen sover.. Får vente litt til da.. ^^

Ana sa for siden:

Du glemte punkt 4. Inviter kone inn på forum for å dele sin fantastiske oppskrift ;)

Bollemor sa for siden:

Flink og flink :p vet ikke om det er så mye bedre å blir litt hekta på kaffa latte med KARAMEL enn et glass pesi max eller 2????
Er jo søtstoff det oxo..

Bollemor sa for siden:

jaaa.. BARE vann er kjedelig:p hadde som mål og holde meg unna søtstoff første tiden, derfor kutt på pespi max. Men når er vel ikke karameln i kaffe latten min noe likere eller???
Er ikke det at jeg må drikke pepsi max hver dag.. og drikker heller ikke mye av det. Men nå som jeg har sagt til meg at jeg ikke skal ha søtstoff.. er jeg nermest desperat etter det!!! Så da er jeg litt fornøyd over at jeg ikke engang smakt det på snart ei uke:D

purre sa for siden:

hei!:)jeg hiver meg også på denne,har begynt med lavkarb,og begynte sist man,og har gått ned 2,5kg,men har 20 til og ta av:eek:evig kamp dette,men dere motiverer meg:)

mamz sa for siden:

Så herlig :heia:

beate sa for siden:

Ned 1.2 kg denne uka. Minstenotering var litt lavere, men sliter med å få gått på do så det var her en del dager siden gitt. Spiser jeg mye ribbe får jeg diare, og spiser jeg variert så blir det forstoppelse. Ikke helt enkelt dette. Gikk inn i ketose også selv om det ikke var meningen, men er ute igjen nå pga bursdagsfeiring i helga.

Men hva kan jeg gjøre med at jeg blir så treg i magen da? Blir bare sånne små darter som er harde, som sauskit på en måte :p

Vasp sa for siden:

Noen som har noen tips til ting man kan putte i munnen for å bli kvitt den ekle smaken? venner man seg til denne etterhvert? Føles som noe har dødd inne i der...

aragorn sa for siden:

Hei alle

Jeg har lest en god del om man kan/skal få en vond smak i munnen, og jeg forstår jo fra dere at dere får det.

Jeg har ingen smak i munnen, og har heller ikke fått påpakning fra fruen om at det var noe galt med ånden min. Er det slik at man skal ha en slik ånde, eller er det bare noen som får det?

Jeg er i ketose, så langt jeg vet, stixa sa iallefall det både torsdag og fredagskveld.

Beurre sa for siden:

Bollemor, hva slags latte med karamell er det du drikker? Ble nysgjerrig - er så glad i karamell:sikle:

Får i meg altfor mye kunstig søtstoff selv: Fun light, lightbrus og suketter i kaffen (tør ikke skrive hvor mange):rodme: Kaffe med fløte blir ikke samme nytelsen for meg hvis den ikke er søt.

"Alle" sier jo at søtsuget forsvinner etter en stund hvis man kutter søtt, men jeg fatter liksom ikke at det kan gjelde meg:rolleyes: Har ikke turt å prøve - er redd for å bli så frustrert og gal at jeg sprekker totalt og ødelegger hele kuren.

Er det flere som vil fortelle litt om hvordan de har det når det gjelder søtsug? Kanskje noen vil prøve å kutte eller trappe ned sammen med meg etter hvert? Men først må jeg prøve den karamellatten;)

ikea sa for siden:

Hei! Jeg drakk mye cola før, veldig mye! Jeg har kjøpt Pepsi Max, og digger det! Jeg drikker maks 1/2 l om dagen, begrenser meg til det ellers kunne jeg bare drukket og drukket. Kjente i dag at søtsuget var ganske så stort, og det er jo tross alt lørdag, så jeg kjøpte meg en sånn atkins melkesjokolade med crisp. 1, 4 g karbo var det i den sjokoladen tror jeg (muligens jeg husker feil, men det var ikke over 2 g hvertfall). Den smakte akkurat som Crispo. Så nå er søtsuget borte. Jeg fatter ikke det der med fett jeg heller, spiser jeg mer fett nå så kommer det ut av øra:p

ikea sa for siden:

Idag ble jeg virkelig satt på prøve! Å herregud. Den første prøvelsen:Var på jobb, hadde tatt med meg 2 proteinbrødskiver til frokost, men så glemte jeg omeletten til lunsj!!! Til middag der i dag var det risgrøt, satt flere ganger og tenkte; herregud, et par skjeer gjør jo ikke noe. JO DET GJØR DET FAKTISK! Reiste meg opp, gikk på vaktrommet og tok en goood slurk vann, jeg spiste ikke noe grøt:D Prøvelse 2: Sambo og jeg skulle ta noe kjapp mat, dro innom kebabsjappe, han bestilte kebabtallerken med masse pomfri, den duften seig seg inn i nesa. Så var det min tur da, "Hva skal det være"? - Jeg tar en kebabsalat jeg, UTEN noe rømme og saus.

Føler jeg skryter veldig nå, men er ikke det jeg prøver på, er bare stolt av meg selv:)

I kveld blir det hjemmelaget pizza med samboer, vanlig deig, ikke for meg da så klart. Jeg bare spiser fyllet jeg:) Hva blir det til middag for dere på denne lørdagskvelden?

TrillTrall sa for siden:

Jeg er egentlig en søtsnasker av dimensjoner! Men det er faktisk sant at man mister søtsuget om man ikke spiser sukker eller stivels i noen særlig grad. :) Jeg drikker en del te med suketter i løpet av dagen da, 1 sukett i et vanlig krus, 2 i den digre termokoppen min (4,5 dl!). I kveld har jeg tenkt å unne meg litt sjokoladekrem med sukrin. :)

TrillTrall sa for siden:

I dag ble det to osteburgere (ferdig kjøpte fra frysedisken, burgere med ost inni) med broccolimos (m/smør og krydder) og 7-8 rosenkål delt i biter og stekt i masse smør med krydder. :sikle:

Er så redd for slike ferdigprodukter med kjøtt jeg, som karbonader, burgere osv, de kan jo være tilsatt så mye rart. Er det noe dere vet om som er trygt å spise?

Beurre sa for siden:

Å ja, den er kjempegod:) Bare synd at det er så få steder de har den.

Du har god grunn til å være stolt! Her inne er det vel lov å skryte - synes det er motiverende å lese, jeg:)

Bare 1 eller 2 suketter? Da er du jo kjempeflink! Du kan kanskje tenke deg hvilket nivå jeg ligger på:o

TrillTrall sa for siden:

Tidligere brukte jeg 2 suketter i et krus, men nå synes jeg det blir alt for søtt. :) Så det har helt klart hjulpet mot søtsuget å kutte ut sukker og stivelse! Mener jeg hørte om en her inne som brukte 5 (!) suketter i en kopp - det hadde ikke vært drikkelig for meg, verken tidligere eller nå! :eek:

Carisma sa for siden:

Nå vet jeg at jeg stort sett bare kommer med kjipe innlegg her inne, men: Husk at en livsstilsomlegging i stor grad også handler om å spise RENERE. Å bruke en masse produkter/drikke med kunstig søtning passer ikke helt inn med det. :o
En annen side av det er at alle disse kjemikaliene skal renses i kroppen, noe som tar masse ressurser som kroppen kunne brukt til å renske ut gammel dritt og brenne fett. Selvfølgelig er det deres valg, men gjør det i det minste til et bevisst valg, ikke et valg fordi dere er redd for å utfordre dere selv!
Om man velger å spise masse søtt fordi man er redd for å sprekke uten sier vel også det litt om at man må jobbe med hodet. Dessuten NOK fett og vann hindrer søtsug, søtstoffer øker suget! :ja:

hope10 sa for siden:

Jeg har mistet matlysten jeg, er det også noe som er vanlig? Jeg blir bare ikke sulten når jeg skal...Men etter en stund så føler jeg at jeg må lage til noe siden de andre skal ha mat, å spiser litt...

Noen andre som har det sånn? jeg er redd jeg spiser for lite fett siden det ser ut som om dere er så flinke til det.. jeg har bare fløte hellt over retten jeg, eller seterrømme til,det siste likte jeg så lite at det var såvidt jeg fikk i meg noe av det :/..gjør det noe,må det flyte i fett omtrent, for å virke skikkelig?

nisse sa for siden:

bedre og bedre. bare det at du klarte å slutte er helt topp! :D

nisse sa for siden:

takk. skal gå denne gangen. må ned mye mere en på tickeren men det er som delmål. fant ut at jeg skal slanke meg for meg og meg bare. hadde altid rare grunner. leke med barna, gubben.... men nå er det klart. jeg skal ned. gikk ned 8 kg på en måned i fjor men husker ikke hvorfor jeg slutta. skulle bare ta en pause på par dager som ble til 10 måner og 17 kg pluss. spiste masse potetgull og sjokolade hver dag. klarer ikke forstå det men nå er det meg som har kontroll over kroppen min og hodet mitt. og det er jeg som bestemmer hva jeg putter i munnen min. det finnes ingen som kan stoppe meg. vi har masse godt hjemme men det gjør ikke noe. men kjøpte atkins sjokolade. greit å ha i huset. just in case :ja: lykke til alle sammen og ikke gi opp. :goodluck::heia:

Åh...nå ble jeg satt på en aldri så liten prøve. Mannen min hadde handlet smågodt til ungene, og jeg har alltid ELSKET smågodt...:( Og på et brøkdels sekund kjente jeg at jeg MÅ ha, jeg også. Men nei, nei, nei, av alle ting hadde jeg akkurat laget et brett med ostechips, og da var det bare å hive innpå et par slike, så ga hungeren etter godteri seg. Takk og lov!

Ostechips:
Revet/"pulverisert ost"(jeg bruker en parmesanblanding som kjøpes i små poster i ostehylla på vanlige matbutikker), litt krydder (jeg veksler mellom tørkede og friske urter, f.eks oregano, basilikum, rosmarin etc), legg blandingen på en stekeplate med bakepapir med spiseskje (små "topper" over hele platen". Stekes midt i ovnen på 180 grader i 6-8 minutter.

Delicious!!

Bollemor sa for siden:

Jeg drikker vanlig kaffe med fløte, og så har jeg bestil fra utlandet en stor dunk med karamelsaus uten karbo (skummel t magen i store dosa:p)
Den er bare HIMMELSK!!! og veldig søt!

Hører alle sier det som du sier ja, om at det vil forsvinne.. og jeg merker jeg blir mer gal etter noe søt nå som jeg har sagt at det FY. Så skjønner den at du er redd for å sprekke !!

mamz sa for siden:

Så smart, det skal jammen jeg også gjøre :D drikker alt for mye pepsi max:rolleyes:

Jeg har blitt så utrolig tørst, er det en ketose-greie?

AKR sa for siden:

Har en følelse av jeg har er kommet i ketose igjen etter de teite utskeielsene i begynnelsen av uka.. Kanskje jeg ska stixe nå?? :) Blir så skuffet hvis jeg ikke er i ketose enda... Men tror ikke jeg klarer å vente til i morgen kveld ;)

AKR sa for siden:

Jeg er også veldig tørst, har vært det i hele dag. Jeg håper det har noe med ketosen å gjøre. Syns jeg husker å ha hatt det slik tidligere også når jeg har vært i ketose.

Beurre sa for siden:

Bare vær ”kjip”, du;) Vi trenger litt konstruktiv kritikk slik at f.eks. de ufornuftige hjertesukkene mine ikke blir stående som en slags ”sannhet” her inne. Det er helt klart mye grums oppi hodet mitt som jeg bør jobbe med:o Jeg skrev innlegget fordi jeg innerst inne ønsker å få til en forandring. Er bare usikker på om det er totalkutt eller nedtrapping jeg bør satse på? Er det individuelt hva som funker best? Da jeg sluttet å røyke var det totalkutt som gjaldt, men vet ikke om dette kan sammenlignes.

Takk for forståelsen:) Men håper jeg klarer å endre på den innstillingen.

Tror jeg skrinlegger latteprosjektet siden den karamellsausen ikke var så lett tilgjengelig – sikkert like greit;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.