< Tilbake til oversikten

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

langaard sa for siden:

:eek:

senka sa for siden:

Ovnsbakte grønnsaker :D

BenteR sa for siden:

Vinterens først ribbe står i ovnen og sprer liflig lukt i hele huset akkurat nå :)

smgj sa for siden:

Det ble fiskelapskauspakke.

Carisma sa for siden:

Koteletter med gratinert brokkoli (3 åringen var i himmelen da han oppdaget at hans to favorittmatretter kunne kombineres, brokkoli og ost! :D)

nellie sa for siden:

Ostelasagne med lammekjøttdeig og fetaost.

Spinnerette sa for siden:

I går lagde jeg carbonara med squash-tagliatelle etter oppskrift her inne, DET var godt, det!
I dag blir det ovnsbakt kylling og salat.

Carisma sa for siden:

Sashimi! :hearts: :sikle:

Bønna200 sa for siden:

Kylling tikka masala, kål og løk.

senka sa for siden:

HOT Kyllingsuppe :D

annex sa for siden:

Får-i-kål som ble kokt i går

Bønna200 sa for siden:

To lavkarboskiver med sylte og sennep. :cool:

nellie sa for siden:

Kyllingsalat, på jobb. :)

Kanutten sa for siden:

Ribbe! Satte ei ribbe inn i ovnen på 100 grader før jeg gikk på jobb i dag tidlig. 12 timer etterpå fikk den 5 min med grill og vips! årets beste ribbe var laget! Veldig enkelt... :D

BenteR sa for siden:

Gjengen min får komle og salt lammekjøtt, men jeg skal ha chili con carne.

Bønna200 sa for siden:

Meatza med salami og litt ananas + rømmedressing. :sikle:

Borghild sa for siden:

Gadd ikke lage noe i dag, så det ble avocado med reker og majones.

Butterfly83 sa for siden:

"Pasta" etter oppskrift fra forumet her med kjøttsaus.

Kanutten sa for siden:

Snadder!

Kanutten sa for siden:

Stekt og kokt torsk. Jeg foretrekker torsk kokt med eddik og helpepper mens de andre vil ha stekt.

langaard sa for siden:

Boknafisk med smørdampa grønne saker :D

Kanutten sa for siden:

Hmmm... Du måtte bare ødelegge gleden over vanlig kokt torsk? Overhoodet ikke misunnelig!! :p

Boknafisk er det beste jeg vet om! :sikle: Kos deg glugg og spis to porsjoner for meg også! :ja:

langaard sa for siden:

I will :D

Kanutten sa for siden:

:klem:

Supera sa for siden:

Økologisk kyllingfilet, tre stekte egg og en stor porsjon spinatstuing.

millah sa for siden:

Vi skal på farten, så vi må lage noe enkelt... Jeg slenger tomatsaus, ost og pepperonipølse på en tortilla, varmer det i ovnen og sier det er "pizza". :D Ikke helt god lavkarbokost, da, men jeg kan jo servere salat og avocado til, og late som at det blir bedre. :D

Jammo sa for siden:

Kjøpte inn surret skinkestek i dag, tror vi skal ha den til lørdag :)Noen forslag til tilbehør på lavkarbovis? :hungry:

langaard sa for siden:

Hjemmelaga rødkål og sellerirotmos :)

smgj sa for siden:

Fiskekaker, revet gulrot og soyasmør nam

Bønna200 sa for siden:

Nesten det jeg tenkte. Hjemmelaga surkål og sellerirotmos. ;)

Her er det kyllinglasagne, kål og løk i dag. :)

senka sa for siden:

Jammo sa for siden:

Har du en god oppskrift på hjemmelaget rødkål? :)

Supera sa for siden:

Her ble det morrpølsegryte med grønnkål etter man tager hva man haver-prinsippet. Ble god. :snill: Morrpølse, grønnkål, løk, traktkantarell, paprika, fløte og ost. Smakte bedre enn det høres ut. Men så liker jeg morrpølse da. Mor sin morrpølsegryte var faktisk en av mine favorittretter i barndommen. Men man må bruke en skikkelig morrpølse. Det er stor forskjell på dem.

langaard sa for siden:

Strimler rødkål, steker den i smør i en kjele til den blir myk, tilsetter karve og smaker til med edikk og stevia :)

Lullen sa for siden:

Provancekoteletter og ovnsbakte grønnsaker

smgj sa for siden:

Hjortegryte

Bønna200 sa for siden:

Resten av kyllinglasagnen fra i går, kål og løk.

Marigrete sa for siden:

Torsk med rømme og varm tomat og agurkblanding. Blomkål og brokkoli. Laksesalat laget av laks, stekt bacon, rømme og majones. Stekt spinat.

senka sa for siden:

Laks med blomkålmos :D

TrillTrall sa for siden:

I dag ble det to fiskekaker med søtpotetmos og stekt løk. Kjempegodt! :)

Lullen sa for siden:

Taco :o
Imorgen skal vi ha gjester og skal ha raclette :D

Butterfly83 sa for siden:

Nam! Raclette er digg! Hva bruker dere å ha? Trenger litt tips og inspirasjon ;)

Supera sa for siden:

I dag ble det julemat. Siden vi jobber turnus hos oss, så er det jo noen som ikke får være med på julebordet. Så administrasjonen bestiller julebordsmat til de som jobber. Julebordet vårt var altså i går. Det stod masse rester i kjøleskapet, så da forsynte jeg meg av det. Som egentlig bare betyr at jeg spiste ribbe med brun saus. Liker ikke potet, kålrabistappe, surkål, rødkål og sånt. Eller pinnekjøtt. Synes egentlig ikke at ribbe heller er noen høydare... Og sosisser, medisterkake og medisterpølse var det ikke noe igjen av - hvis det har vært noe av det her da.

senka sa for siden:

Kyllingsuppe ;)

lirumlei sa for siden:

Ovnsstekt ørret, blomkål og nyyydelig hollandaise.

langaard sa for siden:

Pinnekjøtt på kok her, serveres med rotmos og steviasøtet tyttebær :)

PT_Hege sa for siden:

Det blir kyllingfilet med blomkålmos her, tenker jeg.

BenteR sa for siden:

I går hadde vi hjemmelagede grove pølser, rotmos og tomat/løk-salat.
I dag blir det juleskinke, stekte grønnsaker, saus og potetmos til de som vil ha det.

Bønna200 sa for siden:

Kyllingkjøttkaker, blomkålmos og brun saus.

senka sa for siden:

Kreolsk laks med blomkål :D

millah sa for siden:

Jeg fant noe pinnekjøtt i fryseren i går... I dag hadde vi suppe av pinnekjøttkraft og diverse grønnsaker til forrett, og så pinnekjøtt (kokt i buljong, fritt etter Hellstrøm, og grillet i ovnen), og kålrotmos med søtpotet, smør og fårefett (!). Ungene fikk også falukorv, fordi jeg ikke helt stolte på at de ville spise kjøttet. Uansett. Knallgodt! :sikle:

langaard sa for siden:

Fikk levert 30kg elgkjøtt i dag, så det blir elg i forskjellige varianter fremover :D

Kanutten sa for siden:

Da vart ikkje kokfesk, men feskegrattæng. :D

PT_Hege sa for siden:

Ovnsbakt torsk med bacon og broccoli. :D

millah sa for siden:

Smaskens restemat: suppe av pinnekjøttkraft og kokte, moste grønnsaker, biter av pinnekjøtt og falukorv.

nellie sa for siden:

Pizzaomelett fra Spis deg slank.

Kanutten sa for siden:

Oppvarmet graskefettæng....

langaard sa for siden:

Har du varma ho opp :p

Kanutten sa for siden:

:lol:

Lullen sa for siden:

Biff i red chilli :sikle:
Fra kokeboken Helt naturlig mat

smgj sa for siden:

I dag tror jeg det blir seibiff.

Carisma sa for siden:

Kveite med brokkoli og sandefjordsmør

Bønna200 sa for siden:

Chiligryte og fløtegratinert sellerirot. :)

senka sa for siden:

BenteR sa for siden:

Gjengen min får grateng laget av potetmos, lungemos og ost, mens jeg skal ha ei kyllinggryte jeg mekka sammen kokt på hel kylling, kokosmelk og masse spennende grønnsaker.

Kanutten sa for siden:

Noe fra Godt Levert. Skal lære aspergern å lage mat fra grunn av etter oppskrift og da er Godt Levert veldig kjekt!

Carisma sa for siden:

Nannahs poteterstatning med smårettbacon, vårløk, ost og rømme (mager tyrkisk youghurt til meg). Blir som bakt potet, bare bedre :sikle:

senka sa for siden:

Salat med fetaost ;)

BenteR sa for siden:

Ribbe og surkål :)
Begynner å bli rimelig ribbe i butikkene nå :)

nellie sa for siden:

Blomkål-, brokkoli-, rødløk-, kremost-, serranoskinkegrateng.

Kanutten sa for siden:

Siste rest av fiskegratengen...

Jammo sa for siden:

Det hørtes godt ut :sikle: Deler du oppskriften? ;)

Supera sa for siden:

Driver og legger fliser på kjøkkenveggen så jeg har ikke koketopp akkurat nå. Og så drar jeg på ferie i morgen, så jeg prøver å bruke litt ferskvarer i kjøleskapet. Så da ble det "man tager hva man haver". Så min oppskrift er jo litt rar fordi det var det jeg hadde for hånden.

800g kjøttdeig med tacokrydder (blander selv siden kjøpekrydderet er fullt av sukker)
1,5 løk
1,5 boks CF
1,5 glass tacosaus
1/2 purre
1 rød paprika
Ost, masse ost

Stek kjøttdeig i ildfast form (fordi jeg ikke hadde koketopp) med smør på 200 grader midt i ovnen. Rør av og til.
Ta i hakket løk, CF og tacosaus. Bland og stek i ca 15 min til.
Ta i hakket purre og hakket paprika og dekk med ost. Masse ost. Stek i ca 15 min til.

Kanutten sa for siden:

Ble åtteretters på restaurant. Satt og spiste i fem timer!!

Bønna200 sa for siden:

Kyllingfilet,, kål, løk og sweet chili saus.

Jammo sa for siden:

Selerirot, paprika og litt løk stekt inne i ovnen med olivenolje på og stekt pepperbiff :) Kjempegodt :sikle: :hungry:

Kanutten sa for siden:

En variant av sykehussuppa; uten nudler. Nekter å tro at denne er så usunn som mange sier. Det er vel heller bruken av den som kan være usunn....

Dette hadde jeg oppi: en spisskål, en purreløk, en hvitløk, tre banansjalotter, to bokser knuste tomater, en chili, en gul og en grønn paprika, en bunt selleristenger, en gulløk, kayannepepper og kyllingbuljong... :sikle:

langaard sa for siden:

Langtidsstekt ribbe med hjemmelaga surkål, fløtesaus og litt potet :)

Jammo sa for siden:

Hadde stekt kyllinglår, salat, oliven, cottage cheese og olivenolje med sitronsmak :) Kjempegodt. Har fått dilla på oliven også nå :D

Bønna200 sa for siden:

Samme som i går. Kyllingfilet, kål, løk og sweet chili saus.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.