< Tilbake til oversikten

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Bønna200 sa for siden:

Moussaka med sellerirot, kål og løk.

senka sa for siden:

Kylling gryte ;)

Kanutten sa for siden:

Ribbe fra julaften med sopihop!

annex sa for siden:

Fiskekaker med grønnsaksmos

kamp sa for siden:

Butternut suppe

senka sa for siden:

Vegetarkaker og salat :)

Kanutten sa for siden:

Rudolf med rotmos og sjysaus! :sikle:

Bønna200 sa for siden:

Kyllingfilet, kål, løk og sweet chili saus.

Kanutten sa for siden:

Ble jaggu meg atter en gang kokt torsk med smør og brokkoli!

Bonna sa for siden:

Samboers deilige hjemmelagde kjøttboller med litt Fedon-pasta til. :)

Dolsi sa for siden:

Rester av pinnekjøtt :)

Dolsi sa for siden:

Lager du tomatsuppe i lavkarbovariant selv?

Spinnerette sa for siden:

Suppe av en boks tomater, buljong, kylling og diverse grønnsaker. :)

Bønna200 sa for siden:

Jeg lager så og si all maten selv. :) Tomatsuppe er kjempeenkelt!
Denne lager jeg: En boks tomater, en løk, hvitløk etter smak, 5 dl vann, en grønnsaksbuljong, salt, pepper og en god dæsj tørket basilikum. (smak deg fram.)
Fres opp hakket løk og hvitløk i olje og evt smør. Tilsett tomater, vann, buljong og krydder og la det koke. Jo lenger koketid, jo mer smak i suppa. Kjør stavmikseren til den blir glatt og suppa er klar. :) kan evt bytte ut en dl av vannet med fløte for en rundere smak.

Dolsi sa for siden:

Da blir det tomatsuppe til middag i morgen :)

Bønna200 sa for siden:

Kyllingfilet ovnstekt med urter + feta, oliven, kål og løk.

Kyllingfilet i biter, i form sammen med løk, paprika, purre og en håndfull cashewnøtter, med en fløte- og karrisaus over, serveres med brokkoli og litt gulrot. glede seg

Supera sa for siden:

Jeg har tatt med 3 lokale angusburgere (fra bygda), et halvt brett grønne aspargestopper, serranoskinke, 1/2 brokkoli, 1/2 boks crème fraîche på jobb. Skal koke aspargestoppene, så ta en halv serranoskinke rundt hver av dem. Steke kjapt etterpå. Steke resten av tingene, bortsett fra CF, den skal jeg lage saus av i panna når resten er stekt. Mmm, hadde det samme i går (derfor halve ting) og det var nomnom.

Butterfly83 sa for siden:

I går ble det nakkekoteletter, i dag blir det Hellstrøms blomkålsuppe med stekt brokkoli og bacon oppi :)

Cyan sa for siden:

Ei baconpølse i lompe fra Narvesen :rolleyes:

BenteR sa for siden:

Jeg skal ha nakkkekoteletter, rockwok og sweet chil-saus, mens gjengen min får ovnsform med hjemmelaget potetstappe, lungemos og ost.

Supera sa for siden:

Mitt ene måltid i dag ble en svær angusbiff (ca 450g), 1 mozzarella delt i 4 med serranoskinke surret rundt hver bit, 1 avocado. Saus av blod og vann som lå rundt kjøttet, 2 ss CF og en halv boks philadelphia naturell + krydder.

senka sa for siden:

Bakte grønnsaker :D

Hadde så mye blomkålsuppe at vi tok det to dager, så i dag blir det kålruletter :)

Dolsi sa for siden:

Baconsurret kyllingfilet fylt med skinke og ost. Tilbehør blomkålris :D

Bønna200 sa for siden:

Kyllinglasagne, kål og løk. :)

Supera sa for siden:

Omelett med bacon, pesto, soltørkede tomater og philadelphia-ost.

Cyan sa for siden:

Tacosalat. Lenge siden sist, så jeg gleder meg :)

I dag blir det "risotto" av raspet blomkål, med diverse grønnsaker og bacon! Nammenam!

BenteR sa for siden:

De andre får lasagne mens jeg tar biffwok

Cyan sa for siden:

I går hadde vi stekt ørret med fargerik salat og rømme (+poteter til mannen). I dag blir det eurodietsuppe med masse karri og rosenkål.

I går ble det sotad laks med grønnsaker og i dag nakkekoteletter :)

senka sa for siden:

Gryte med bønner :)

Kyllingwok med kokosmelk og red curry paste :)

Cyan sa for siden:

Pølseomelett

I dag var det gratinert blomkål, brokkoli, purre og pølse ( 0.7g kh/100g :D ), salat ved siden av. :)

Bønna200 sa for siden:

Åh, det hørtes godt ut. :sikle:

Cyan sa for siden:

Reinskavsgryte og rosenkål

Juleskinke med grønnsaker og en eller annen form for saus :)

I dag tenkte jeg å prøve å lage grønnsaksburgere for første gang... Kyllingsalat som backup! :p

TrillTrall sa for siden:

I dag har jeg vært kjempeflink - spiser middag på jobb på onsdager (seinvakt) og pleier å lage meg noe varmt, vi har stekeplate og micro. Før jeg dro hjemmefra heiv jeg litt crispisalat, paprika, agurk og avokado i en boks + reker + fetaost i hvert sitt lille glass og et neve kikerter i en pose. I fryseren på jobben hadde jeg en laksebit liggende. Så jeg slengte laksen i stekepanna med bremykt og delte den i biter og heiv oppi rekene og fetaosten helt mot slutten og tømte det hele over salatblandingen. NAM!!!! :sikle:

0190oslo sa for siden:

KÅL- OG PØLSEGRYTE ble middagen i dag. Ekstremt kjapt måltid. Kål er dessuten kjempebillig!

En pakke chorizopølser e.l. (ca 400g) som smaker litt - og som har lavt karboinnhold.
Ca 1/3-1/2 kålhode, - Skjæres i fine strimler.
Ca 1/2 løk
Dijon sennep
Salt - pepper (gjerne hele pepperkorn)
Raust med smør e.l. til steking

Del pølsene i biter, stekes, så snitter du kål og løk og hiver oppi gryta, sleng oppi salt og pepper. La det putre under lokk (ha oppi mer smør om det trengs) til kålen nesten passe "al dente" kokt. Ha oppi en passe stor klatt grov sennep, ca 1-2 ss litt ettersom hvor glad du er i sennepssmaken. Kok det bittelitt til. Holder til flere måltider.

Ferdig!

stinei sa for siden:

I dag skal jeg lage salatpakker med laks og grønnsaker inni. Skal servere med en mos laget av blomkål og søtpotet.

Jammo sa for siden:

Svinekjøtt i tomatsaus, med litt gulrøtter, gul og rød løk :) Og Squash som "pasta penner". Samboeren min hadde Pastapenner ;)

Bønna200 sa for siden:

I dag blir det chicken curry på tredje dagen, kål og løk. Men det er jo godt da, så klager ikke. ;)

Kanutten sa for siden:

Jeg lagde nettopp min første variant av thai curry fiskesuppe. Jeg hadde også to ss med red curry oppi, men jeg tilsatte også litt matfløte og en boks kokosmelk. Ble nydelig!

Lavkarbobrød med smør og rekesalat :o

Gabi sa for siden:

Svinefiletgryte av svinefilet, blomkål, brokkoli, paprika, vårløk, fløte og en bitteliten dæsj med tomatpure.

Cyan sa for siden:

Badsturøkte lammepølser og kålstuing.

Gabi sa for siden:

Gratinert blomkål/brokkoli form med kjøttdeig.

Stir fry med kalkun og shiratakinudler.

Ble rømmegrøt, men jeg var litt uvel fra før så nå er jeg hvertfall kvalm :_oppgitt:

Colt-pixy sa for siden:

Thaisuppe fra Hexeberg sin bok; Frisk med Lavkarbo - Frokost og lunsj.

smgj sa for siden:

I dag blir det kveite....

Cyan sa for siden:

Meatza med kylling og chorizo fyll.

Pizza med bunn av ost, egg, mandelmel og bakepulver :)

Colt-pixy sa for siden:

Pizza, med kylling kjøttdeig, bacon og pølse... hvis jeg gidder etter to dager med migrene-anfall.

langaard sa for siden:

Pizza med bunn av elgkjøttdeig :)

Colt-pixy sa for siden:

Det hørtes veldig godt ut! Elgkjøtt er bare utrolig godt, skulle ønske familien fikk noe til jule fra de i Hemsedal, men der var det geitost og noe annet. Trenger mer elgkjøtt i livet mitt!

Bønna200 sa for siden:

Kyllingfilet, kål, løk, feta og oliven.

langaard sa for siden:

Har 30kg i fryseren :D

Jammo sa for siden:

Taco med mye snadder :sikle: :D

senka sa for siden:

Marinert laks og blomkålmos :D

Gabi sa for siden:

Kalkunfilet med brokkoli og smørdampet rødkål (bare litt)

Carisma sa for siden:

Bogstek med ovnsstekte grønnsaker og fløtesaus på krafta.

Bønna200 sa for siden:

Ekstremt fattige om dagen, så lever på det vi finner i fryseren. :p Fant karbonadedeig, så da blei valget å lage burgere. Legger på ost og topper med agurk, løk, ketsjup, sennep og dressing.

Gabi sa for siden:

Idag ble det laks, brokkoli og hollandaise, samt en smak på en suppe moren min lagde som var aldeles nydelig!

Cyan sa for siden:

Flotter oss med sushi takeaway. Blir i hovedsak sashimi på meg da, men ser ikke bort i fra at jeg knabber til meg en bit nigiri eller maki fra mannen :_plystre: Har selvsagt bestilt ekstra porsjon med syltede ingefær :sikle:

Kanutten sa for siden:

En meatloafpaivariant? Inspirert av Carisma og hennes meazza av løvsteik lagde jeg "meatpailoaf" av løvsteik.

Man tager en tint løvsteik og kliner den litt til slik at den passer en liten paiform. Skjerper løvsteika noen minutter. Tar formen ut og fyller den med skinke/bacon, brokkoli, sopp og ost. Eggestand helles over. Noen minutter senere har man altså meatpailoaf. Nydelig!!

langaard sa for siden:

Konstanterer at Bønna spiser myyye kål og løk :p

Bønna200 sa for siden:

Skjønner ikke at du kan si noe sånt. :p

langaard sa for siden:

:confused::rulleøyne

Cyan sa for siden:

Meatzarester fra helgen med salat. Egentlig syns jeg ikke meatza var noen høydare, ble for mye kjøtt rett og slett.

langaard sa for siden:

Kan aldri bli for mye kjøtt :D

Cyan sa for siden:

Joda, det kan det, i hvert fall når det er snakk om kjøttdeig :p

I dag blir det omelett med baconbiter, løk, sopp, paprika, tomat og ost + lavkarbobrød.

I dag blir det restesuppe, for det sludder så fælt at jeg ikke har noe lyst til å gå til butikken :p

senka sa for siden:

Grønnsak pai :D

langaard sa for siden:

Karbonader, speilegg, coleslaw, røkt laks, kjøttrull og masse agurk :D
Her spiser vi variert :p

Jammo sa for siden:

Noe med kylling iallefall ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.