< Tilbake til oversikten

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Butterfly83 sa for siden:

Entrecote med grønnsaker og bearnaise :)

annex sa for siden:

Rester kjøtt fra kyllinglår, opptint grønnsaksmos, fløtesaus og rørte tyttebær - godt

nellie sa for siden:

Proteinbrød, kyllingfilet, mozarella, salat, søtpotetchips og creme fraiche.

Bønna200 sa for siden:

Moussaka med sellerirot, kål og løk.

Colt-pixy sa for siden:

Idag dag ble det veldig lite lavkarbo vennelig; wienerpølser (bare 56% kjøtt), lompe og sprøstekt løk... Lader opp til i morgen for da vanker det Kalkun, Waldorfsalat og mye annet godt :D

senka sa for siden:

Laks med erter;)

langaard sa for siden:

Finnbiff med blomkålmos :)

Gerd sa for siden:

Elgburgere :D

Cyan sa for siden:

Lapskaus med ytrefilet av storfe.

annex sa for siden:

Skrei, eggesmør og grønnsaker

Kjøttsuppe hos svigerfar. Får prøve å få færrest mulig potetbiter :p

senka sa for siden:

Vegetarisk salat med fetaost :D

Appelsinkokt kyllingfilet med grønnsaker. Tenkte å bytte ut appelsinjuice med fun light appelsinsaft.

Kanutten sa for siden:

Sprøstekt ost med eggestand. I stedet for å ha osten inni eller oppå omeletten, stekte jeg vanlig hvitost på stekepanna en liten stund før jeg helte oppi egg pisket sammen med kremost og lot det stå til røra var stivnet. :sikle:

Nam, omelett med sprø ost er veldig godt! Bedre enn vanlig omelett hvor osten bare er smeltet syns jeg.

Anne sa for siden:

Pulled pork, blomkål og ris

Cyan sa for siden:

Meatza (blir aldri ferdig med de restene :p) og salat.

Carisma sa for siden:

ED kyllingsuppe med sambal oelek. En ny favoritt!

Cyan sa for siden:

Jeg fikk innmari lyst på ertesuppe, og har en pose erter i frysen hjemme så jeg tror jeg må google frem en oppskrift på ertesuppe :)

senka sa for siden:

Det blir Thai Wok :D

langaard sa for siden:

Lungemos med smørdampa grønnsaker :)

Spinnerette sa for siden:

I dag ble det squash-tagliatelle med kylling- og pestosaus. :)

Bønna200 sa for siden:

Kyllingfilet, kål, løk, feta og oliven.

Anne sa for siden:

Det ble reinskav gryte med masse stekt løk og sopp. Surret i havrecreme fraiche og havrefløte. Et par skjeer hjemmelaget tyttebærsyltetøy og en skvett sitron gir gryta litt mer sting. Litt knust einebær og timian gjør det enda bedre. Tilbehør ble sellerimos.

Carisma sa for siden:

Det ble blomkotto med suppe på i stedet. Overraskende vellykket!

langaard sa for siden:

Her blir det fersk skrei med coleslaw i dag :)

Carisma sa for siden:

Taco, med "soyapuck" i stedet for kjøttdeig

Bønna200 sa for siden:

Svinestrimler, kål, løk og peppersaus.

Kanutten sa for siden:

Noe så romantisk som blomkålsuppe med bacon.. til kjærestemannen. Jeg spiser egg!! :lol:

langaard sa for siden:

Baconspekka langtidsstekt elgsteik med blomkål/brokkolimos og fløtesaus :)

Bønna200 sa for siden:

Chicken curry, kål og løk. :)

Lilibird sa for siden:

Pølsegryte med lavkarbo pølse, hakka tomater og rockwok. nam nam nam

annex sa for siden:

Lår av stangekylling, hjemmerørte tyttebær, fløtesaus, grønnsaker - var kjempegodt!

Carisma sa for siden:

"Soyapuck" byriani med blomkålris

nellie sa for siden:

Kyllingfilet og mozarellasalat. :)

langaard sa for siden:

Langtidsstekte oksekjaker med blomkålmos og fløtesaus :)

annex sa for siden:

Kyllingsuppe på restene fra i går

annex sa for siden:

Rista skiver av torskerogn i panna til de ble gyldne, serverte med mos av sellerirot og blomkål, og sitron-remulade til

Bønna200 sa for siden:

Siste rest av curryen, kål og løk.

langaard sa for siden:

Sprøstekt torsk med bacon, rødløk og blomkålmos :)

Nakkekoteletter med stekt sopp og grønnsaker.

Cyan sa for siden:

Crackslaw med erter

TrillTrall sa for siden:

I dag blir det laksewok når jeg kommer hjem fra seinvakta, så det blir egentlig kveldsmiddag. :)

Colt-pixy sa for siden:

idag ble det to rugsprø med strandskinke, majones og ost... alternativet var plukkfisk og det er for mye poteter for meg (spiser av og til poter ved jægergryte eller kalkun).

Anne sa for siden:

Stekt laks på en seng av stekt sopp og løk, samt smørdampet brokkoli.

Anne sa for siden:

Finnbiffrester med brokkoli til.

TrillTrall sa for siden:

I dag delte jeg en stor søtpotet i pommes-frites-staver, hadde på litt olivenolje, falksalt (jo, det heter det) og pepper og satte brettet i stekeovnen. Så kokte jeg blomkål og brokkoli i microen et par minutter (de kunne stått 4 min, ble litt harde), helte grønnsakene i en ildfastform smurt med litt olivenolje. Stekte to kyllingfileter i panna og la dem oppå grønnsakene. Kokte ut panna med en smørklatt og en dæsj creme fraiche og helte det over kyllingen. Inn i stekeovnen på rist over potetene i 15 min (200 grader). Nammmm!!! Vi er sprekkmette her begge to! :sikle:

annex sa for siden:

Entrecote, grønnsaksmos og sjysaus (fikk luksusmiddag i dag)

smgj sa for siden:

Chillireker i wok med grønnsaker og limedressing

annex sa for siden:

Biff, soppstuing, stekte tomater, litt erter, sellerirotmos og valgfritt bernaisesaus eller sjysaus

langaard sa for siden:

Pølsefest, feirer at jeg begynner vinterferien i dag :D

senka sa for siden:

Kos deg masse :D

senka sa for siden:

Blomkålgrateng og laks :)

Toast av lavkarbobrød i dag. Enkelt og greit :p

TrillTrall sa for siden:

Omelett med egg, grillpølse, småtomater, purreløk og ost + blomkål og brokkoli ved siden av. :)

Anne sa for siden:

Småsnadder; seranoskinke, manchego, oliven, blåshimelost, pepperost og tomater og mozarellaost med olivenolje...

langaard sa for siden:

Takk, Senka :klem:

I går var det aubergine-lasagne, og i dag var det Gerds tyrkiske gryte... Vært en veldig god helg, altså. :p

annex sa for siden:

Nakkekoteletter, saus, sellerirot/blomkålmos, stekte tomater

langaard sa for siden:

Roastbeef med fløtesaus, ris og brokkoli :)

Gerd sa for siden:

Tacogryte :D

TrillTrall sa for siden:

Noen svenske kjøttboller, sellerirotfries og rødbeter skåret i små, små terninger og stekt i litt olje i stekepanna - det ble godt ass! :)

Kanutten sa for siden:

Selleri Anna med stekt kottis og sjysaus. Selleri Anna lager jeg ved å kutte sellerirota i tynne skiver. Lar skivene få et kjapt oppkok. Renne litt av på tørkepapir. Strø ev litt salt på skivene. Når skivene er høvelig avrent legger jeg et lag med skiver i bunnen av en ildfast form. Pensler med smør og krydrer med urter av det man måtte lyste (estragon, timian, basilikum etc etc). Deretter litt hvitløk. Så et nytt lag med selleri, smør, salt, urter, hvitløk... Lag mange lag. Bedre med høyt og ikke så stort i omfang enn lavt og stort. Legg noe som tåler varme, gjerne en form lik den første, oppå og press hardt ned for å få lagene tettest mulig. Sett i ovnen og la det stå en tid. Kjenn etter om de begynner å ferdig stekt. Da tar man bort den øverste formen og lar sellerirota brunes litt på toppen. Dette er nydelig! Ha gjerne finstrimlet løk mellom lagene. :sikle:

langaard sa for siden:

Dette skal jeg prøve!!
Hvor mange grader steker du på? :)

Kanutten sa for siden:

Det varierer alt etter hvor lenge det er til det skal serveres, men 190-200 ca? Eller alt etter hvor tykt det blir? Jo tykkere desto lavere temperatur.... Jeg er håpløs med å følge noen fast temperatur, jeg steker på det jeg tror passer best. Følger heller med på kjernetemperaturen.

langaard sa for siden:

stinei sa for siden:

I dag hadde vi hjemmelaget tomatsuppe med bacon, mozzarella og rømme. Og middagen i morgen holder jeg på å søke rundt for å få inspirasjon til nå :)

senka sa for siden:

Ørret med bakte grønnsaker :)

langaard sa for siden:

I dag blir det stekt torsk med hjemmelaga ertestuing, bacon og brokkolimos :)

Anne sa for siden:

Dette hadde jeg i går

Oppskrift på kraft til trekking av Kveite:
Til 4 pers.
2 store koteletter av kveite (ca 1 kg)
1 gulrot, skrelt i skiver
1 stor sjalottløk i skiver
2 laubærblad
2 ts hel pepper
4 persillestilker
4 ss olivenolje
1 ss salt pr l vann
2 ss hvitvinsedikk
2 fedd hvitløk, knust

Bruk bare så mye vann at det dekker fisken.

Ha alle ingrediensen unntatt kveite i kjelen og kaldt vann. Kok opp buljongen. Skyll og vask og tørk kveita . Når vannet har kokt opp, skru varmen ned på lav varme. Legg i kveita og la posjere på lav temp i 2-3 min. Trekk kjelen av plata og la fisken trekke videre i 10 min.
Når skinnet eller beina slipper, så er den klar. Ikke trekk for lenge. Da blir den tørr

Server med Sandefjordsmør, gulrotbiter og brokklibiter

Smakte godt.

annex sa for siden:

Har pensla to fine kyllinglår fra Stange med rapsolje og sitronsaft, saltet og pepret, og de skal nå stå i ovnen 35-40 minutter.
Skal ha fløtesaus, hjemmerørte tyttebær, sellerirot-/blomkålmos, og litt rosenkål til. Kanskje litt erter også, trenger vitamin K som er i grønne grønnsaker.

Ha en fantastisk fin kveld alle sammen!

nellie sa for siden:

Indrefilet av svin og potetsalat. Kanskje en salat ved siden av.

Bønna200 sa for siden:

Chilisuppe med kyllingkjøttdeig.

Kanutten sa for siden:

Ikke middag i dag, men middag i morgen..
Skal lage saltbakt sellerirot!!! :sikle: Serveres til kottiser.

Cyan sa for siden:

Jeg skal ha mat :p

Stekt kylling og kål.

Carisma sa for siden:

Tacograteng med ED soyapuck. Overraskende godt. Jo, jeg glemte meg og la på et par skiver ost :o
I dag blir det wok

I dag blir det baonsnurret kylling fylt med et eller annet jeg har i skapene. :p

Bønna200 sa for siden:

Kyllingfilet, kål, løk, feta og oliven.

annex sa for siden:

Pannekaker med blåbærsyltetøy

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.