< Tilbake til oversikten

Flere som skal begynne 1. mai?

Cirius sa for siden:

Måtte bare le litt :lol: Så for meg Sunlight såpe i kaken ;) Men med Funlight derimot smakte den fortreffelig!!

Ostekaken til Gerd var helt fantastisk nydelig, men som du også skriver så syns jeg også smøret i bunn ble litt i overkant. Har tenkt å lage ostemassen som formasj en dag, syns den var himmelsk.

Annne sa for siden:

Gratulerer med vektnedgang folkens! Paris, har det løsnet nå?? :)
Jeg har gått ned 300g selv :P Hehe.. ikkke mye å skryte av..

I dag morges var både kjøleskapet og fryseren helt tomme, og jeg tok litt av i butikken.. Kjøpte bl.a. 1kg gresk yoghurt, frossen soppblanding, chèvre, asparges, spekeskinke, bacon, plommetomater, atkinssjokolade og brus. Hohei, så flott mat jeg skal spise framover :)

Tenkte å lage en slags soppizza med mascarpone og parmesan.. Noen som har funnet en god pizzabunn? Jeg har laget oopsiebunn bare, og skulle gjerne funnet noe litt mindre eggete... Synes egentlig det meste av "brød" blir eggete eller svampete jeg..

Euphita sa for siden:

Hahaha sunlight ja :lol: hadde iallefall fått fart på tarmene da gitt :lol:

Jeg fant en pizzaunnoppskrift som var god, tro om jeg finner den igjen da...skal vi seeee

Euphita sa for siden:

testing testing

Tufso86 sa for siden:

Tusen takk for tips alle sammen! Den ostekaka skal jammen prøves, ostekake er jo så godt!!

Annne sa for siden:

Takk for tipset, Euphita! Skal teste den :)

Veide meg igjen i morges, bare for å se, og hadde sannelig gått ned ytterligere 500g over natta. Ikke den dummeste starten på dagen det! Tipper det er noen hormoner som har holdt på litt vann.. Kanskje de fortsatt gjør det? ;)

66,5kg. Det betyr at om en kilo til, så har jeg kommet dithen hvor jeg pleier å stagnere, eller være såpass fornøyd at jeg "tillater meg litt mer" - det vil si sprekker som fy. Da er det bare noen fåå kilo igjen. Spennende å se om de ryker denne gangen..

Tufso86 sa for siden:

Håper du klarer det Annne! Det er bare å være sterk og sta :D

Baringao sa for siden:

Eg tar dei vitaminene kvar dag :) Men vil heller anbefale deg at du går på ein butikk som selge dei, i stedet for å kjøpe dei på nettsida. Syns porton er litt drøy..

Dei skal jo hjelpe, så eg passer på å ta dei :)

lucifine sa for siden:

Siterer meg selv her.. Bestemor sin vekt viste nesten det samme som den første naboen sin. Betyr det at han sin vekt er mest riktig selv om den står stille? Liker best resultatene på den andre naboen sin vekt (den som faktisk går nedover).

Målte meg i dag og det er en umulig oppgave for jeg får nye tall hver gang. MEN i dag syntes jeg plutselig at jeg SÅ noe slankere ut så jeg målte meg. Enten har jeg funnet enda et nytt sted å måle fra ellers har jeg faktisk gått ned noen cm rundt hofte og midje. Yey om det stemmer! å nesten gå måle igjen og se om jeg får samme tallene to ganger. :p

Tufso86 sa for siden:

Lucifine: Veier du deg samme tidspunkt hver gang? Jeg får veldig forskjellige tall om jeg ikke gjør det, så her veies det om morgenen, etter at jeg har tissa - uten klær. Samme med målingen, den tar jeg rett etter veiinga :)

Euphita sa for siden:

Jeg gjør og som Tufso. Målene mine blir bare tull med siden jeg har rota bort mitt målbånd og har bare ett slikt lekemålbånd som mellomste fikk i Pennyklubben i sin tid å måle med, hehe.

Rakk ikke å springe på vekta i dag tidlig og det er egentlig bare bra kjenner jeg, vente til freddan ;)

lucifine sa for siden:

Både og faktisk. Noenganger (slik som sist) så veier jeg meg først hos den ene naboen, sutrer over resultatet og så går jeg over til den andre naboen og veier meg der. Da skal det ikke være den store forskjellen? Skal ikke kunne gå opp/ned en kilo av å gå over plenen? :P

Lekemålbånd, ja jeg har sån "stive" målbånd, en fra donald og en fra Norsk tipping. Hadde nok være bedre med en ordentlig rulle målbånd..

Paris sa for siden:

[quote=Annne;1123996]Gratulerer med vektnedgang folkens! Paris, har det løsnet nå?? :)
Jeg har gått ned 300g selv :P Hehe.. ikkke mye å skryte av..

quote]

Ja ser ut til å ha løsnet litt ;) Jeg tar med meg de gramma jeg kan:p Såg det var opp igjen 200 g i dag - men tar det ikke så tungt siden jeg spiste MASSE i går - og også et seint måltid... så håper det reiser utfor igjen!

300 g er da noe;) Masse lykke til! Dette klarer vi:)

trultemamma sa for siden:

I eksamensstresset har jeg ikke veiet meg på over ei uke... hehe. Men vekta viste ned 2 kg. Så noe positivt er det midt i lesinga. (og bare det at jeg ikke har skeiet ut en eneste gang under lesinga og selve eksamener er jeg imponert over selv)

Men ei uke igjen med stress så er det RELAX, husmorferie på meg!!!

FrustrertFrøken sa for siden:

I kveld koser jeg meg med lavkarbo is :D Smakte faktisk nesten akkurat som vanlig is :O Nam!

Euphita sa for siden:

Wohoo, så bra Trultemamma!

Åh, lavkarbois det skulle jeg lage ja! Hvilken oppskrift brukte du Unnimoor?

Har igrunn vært flink i matveien både igår og idag, men har glemt å legge inn på diett.no så jeg aner ikke forholdet. Tror det er bra med fett, og mener jeg ligger på ca 15g karber.

Annne sa for siden:

Jeg lagde kaffefromasj i dag.. Det er helt utrolig godt, bedre enn hva det høres ut som.. Serverte det til høykarbofolk, ingen som reagerte noe på smaken.. Det funker veldig bra å blande splenda og sukrin - ingen bismak! :) Fromasj er noe jeg skal lage oftere altså.. Det inneholder jo bare egg og fløte - hvis man ser bort fra søtningen er det jo nesten som eggerøre eller noe ;) hehe.. Samme med is- ingen dårlig samvittighet for det.

Lykke til med eksamensinnspurten, trultemamma! Selv har jeg siste eksamen 17. juni, men det nærmer seg ferie her også...

Tufso86 sa for siden:

Mmm, både is og fromasj hørtes deilig ut! Jeg har laga Gerd sin ostekake og er veldig spent på resultatet. Brukte Fun light wild berries til å lage 4 dl gele (ville ha tak i sitrom/lime, men fant den ikke på noen butikker her), og brukte 2 dl i kaken. Når den hadde stivna tok jeg bringbær på toppen, og helte over resten av geleen :) Gleder meg til å smake!

Batillip sa for siden:

Hurra for deg!! :D

Batillip sa for siden:

Ikke for å skryte, men jeg tror vi er de flinkeste karberne i hele verden. :o

Paris sa for siden:

Hehe :) ja det er vi!! :D

Batillip sa for siden:

Vi har 9,9 kilo igjen, du og jeg! FUS! :D

Golddust sa for siden:

æsj! Da har jeg tråkket på vekten igjen, og bare 300 gram ned :(:(:(

Jeg er så SINT! Men vet hvorfor.. Ingen mosjon denne uken, og aaaaltfor lite grønnsaker:eek: Høres det sannsynlig ut?

Så da er det slik :
18 Mai : 77,7
21 Mai : 78,4
25 Mai : 76,5 :):)
1 Juni : 76,2 :sint:

lille_trille sa for siden:

300 gram reint fett!!! Er en god smørpakke det :) Bare stå på!

Jeg bruker denne: lindaslilleverden.wordpress.com/2011/04/27/hjemmelaget-lavkarbo-is/

Den er kjempe god! Jeg tar ikke helt etter oppskrifta da.. Jeg smaker til med søtning selv, og bruker vanilje dråper i stedet for pulver eller stang :) I dag har jeg laget mere is! Ganget oppskrifta med 3, og raspet litt mørk sjokolade som jeg hadde oppi :) Gleder meg til å smake! :D

Euphita sa for siden:

åh yummy! Må prøves når jeg kommer hjem. Har reist på hytta dermed utgår veiing på fredag, håper jeg greier å holde meg i ketose. Har med melene mine og sukrin sånn at jeg har alternativ:)

Bjella sa for siden:

Hei igjen, da er jeg tilbake etter en uke i varmere strøk. Kom hjem og gikk på vekta:eek: 5 kg opp!!!!! Blæ. Men i dag morges hadde 2 av disse forsvunnet. Har ikke vært på do skikkelig på den uka og beina/kroppen er fulle av vann. Kunne ikke se hvor foten startet og hvor låra startet... om dere forstår hva jeg mener :p

Jeg har været flink til å ikke spise chips, potet, ris, pasta, sjokolade ol og det har gått uten problemer. Men det har blitt alkohol hver dag :cool: iform av øl, drinker og sukkerholdig blandevann. Dagene har vært brukt til å ligge musestille på stranda og bading. Så ikke mye aktivitet heller.

Jeg veier meg ikke før til fredag igjen så får vi se hvor stor katastrofen blir:(

(men har koset meg, så at det har vært verdt det ;))
[size=1][/size]
Starter opp igjen med ny giv!!

Jippi! :D Har gått ned over en halv kg siden i går, selv om jeg spiste masse lavkarbo is med bringebær! :) Håper ikke det kommer i biter meg i ræva!

Annne sa for siden:

Velkommen hjem, Bjella! 5 kg på en uke høres veldig mye ut- jeg er sikker på at de raser av i løpet av et par dager! Spesielt siden det høres ut som du har holdt deg ganske greit på matta.. Og som du sier, så er det verdt det å kose seg på ferie...

Skulle ønske jeg også kunne reist til syden NÅ! I stedet sitter jeg her i regnværet og leser til eksamen :S (sutre)

I sommer skal jeg to uker på ferie til sør-Frankrike, så noen uker tilbake og så flytter jeg til Paris! Før det blir det 4 uker til på språkkurs i Toulouse. Så jeg skal nok få litt sol på kroppen jeg også.. Og sikkert masse ost, croissanter og lafe au lait. Det begynner å nærme seg så mye at det nesten snart føles virkelig nå.. :O

Må altså nå matchvekt før 4. juli. Litt snikveiing midt i uka viste forresten at jeg har gått ned 0,5kg til! Jippi!

Bjella sa for siden:

Oj flytter du til Paris. Så spennende tider du har fremover! Lykke til på eksamen!

Måtte veie meg igjen i dag, og heldigvis har jeg gått ned 4 av de 5 kg jeg hadde gått opp. Har fått normale bein igjen også, helt utrolig at kroppen kan holde på så mye vann.

Unnimoor flott nedgang!

Meniallverden sa for siden:

1. mai er litt av en startdato.:( Konfirmasjoner, brylluper og feiringer i alle retninger så da gav jeg blanke når pizzaen ble servert på jobb også - men fem kilo er forsvunnet likevel:):):) Håper det blir enklere i juni:o Barnedåp nå til helga da ;)

Annne sa for siden:

Ooops.. Ute av ketose! Vet ikke helt hvorfor heller.. Spiste et par muffins med litt splenda i for ikke så lenge siden, og et par cashewnøtter.. kanskje det er derfor..

Hvor lenge etter et måltid er det egentlig meningen at man skal sjekke? To-tre timer etter siste måltid om kvelden? Hvis man sjekker rett etter et måltid med litt karbo i, så vil man vel falle ut av ketose en liten stund med en gang, ettersom kroppen vil brenne de få karbene den får? Eller?

Annne sa for siden:

Bjella, ja, er det ikke fascinerende hvor mye vann man kan gå rundt og lagre? Vi er jo nesten som kameler! ;) Deilig å miste det igjen også da.. man føler seg liksom litt renset.

detgladehjerte sa for siden:

JIPPI, Jeg har gått ned CA 6 kilo!! :D:):o (ikke denne uka, men sammenlagt :p Jeg begynte ikke 1 mai da, men uka etter.....Jeg sier ca på vekta, fordi jeg ikke heelt vet hva startvekta mi var, den gamle viste rett før 115..men har alltid tenkt 113 (psykologisk) Og i dag tidlig viste vekten min 106,8, og det er jo supert! Jeg har ikke veid meg ordentlig etter jeg begynte på kuren, redd for å bli skuffa, siden jeg har skeid litt ut med både ekte sjokolade, syns også jeg har spist mye 70 prosent sjokolade, cola zero hver dag, sjokoladebolle her om dagen( fikk krampe i magen etter det, så no more!!) , og både brød en dag, og hamburgerbrød en annen dag...Men tror kroppen min tåler disse utskeielsene godt, og det er jo bra for meg :D men har skjerpa meg den siste uka..(fortsatt Zero hver dag)

Jeg er veldig fornøyd ihvertfall!!

Nå er målet mitt å komme under 100 innen 1 juli...er dette mulig tror dere?:confused: Jeg skal til syden da, og hadde vært fint å veid 2 tall da, for min egen selvfølelses skyld....også litt nervøs for alle fristelsene og utskeielsene i syden:confused:...men er kun 1 uke da....

Annne sa for siden:

detgladehjerte: Jeg vil også ned 6 kg før 4 juli.. Vi kan vel sikte mot det, og så ser vi hvordan det går? ;)

Bjella sa for siden:

Buhu, ikke moro når vekta går opp altså. Kjenner jeg er litt irritert på den dumme kroppen min som tåler så lite karbo før den legger på seg. Kjedelig at man skal legge så mye på seg på en ferie...
Jaja nå er hverdagen her igjen og jeg er klar for å komme meg inn i ketose igjen.

Endelig har vi fått oss ny vekt, digital :D så nå kan jeg følge med på gram også. Den gamle var litt "snillere" med 1 kg mindre men det er jo bare tall, ikke sant, viktigste er at tallene skal gå nedover.

I dag er det varm og deilig, men jeg har fått i meg alt for lite mat. Tror jeg skal bla litt i ketolyse boka for å få litt motivasjon igjen.

Euphita sa for siden:

Hehehey!

I`m back :D
Vært en snartur på hytta, måtte vende hjem siden sambo plutselig måtte på jobb.

Ramla sånn snarest ut av ketose i går :flau: og jeg vet hvorfor. Har ikke spist høykarbo, men host4kremtatkinsharkbarer på en dag gikk ikke :flau: Skal aaaaldri mere bestille barer på iherb :lover: vondt i magen fikk jeg og. Til pass for meg det gitt ;)

Så i dag er det ny start :) Nå har jeg spist reker strødd over avokado og majones oppå oopsie rolls. Vet ikke om det bare er jeg som blngsa med oppskrifta, men de var nå ikke så utrolig fantastiske da, syns jeg. Altså oopsiene ;)

Ellers da jenter, planene for helga?

Euphita sa for siden:

Å himmel....har dere oppdaget avokado?
Jeg har alltid trodd jeg ikke likte det, men i går kjøpte jeg det for å ha sammen med rekene (etter tips herfra). Syns det smakte godt i går. I dag laget jeg salat til lunch. Helt enkel- to blad hjertesalat, agurk, masse reker og godt moden avokado som jeg skviste og blanda i, samt majones. Å det var godt!!!
At jeg ikke har tenkt på å like avokado før da!

Har kjøpt inn aubergine også, tror heller ikke jeg liker det, men hvem vet. Kanksje jeg liker det lell ;)

Annne sa for siden:

Euphita, gratulerer med oppdagelsen av avokado. JEg sitter og tenker på avocado selv nå.. Tror jeg må en tur på butikken :) Kanskje lage guacamole eller noe sånt..

Har fått et lite kick på sunt fett. Tror kroppen min kanskje prøver å sende meg en melding. Fikk plutselig veldig lyst på både avocado, røkelaks og makrell... Får dere det sånn noen ganger? Noen ganger får jeg også skikkelig lyst på leverpostei. Det er jeg sikker på at er en beskjed fra kroppen om at jeg trenger mer jern :P

Et tips til aubergine er å bruke den i stedet for squash i lasagne: stek skiver av aubergine i et par minutter i olje på høy varme, til de får litt farge. Så legger du skivene lagvis med kjøttsausen. Et tips er å slenge litt kanel i tomatsausen, det er fantastisk godt :) (dette blir kanskje mer moussaka enn lasagne, men ..) Aubergine har en sånn herlig, fyldig konsistens.. Skulle tro den var full av karbo egentlig...

Jeg er med på den!! :D:D Blir spennende å se om vi klarer det da, skal i bryllup i dag, (kun kaffe og kaker) , så skal prøve å styre mest mulig unna kakene..!

Mer motiverende når vi er to som skal ned akkurat det samme :)

Annne sa for siden:

detgladehjerte: Ja, så stas! :) Min vekt viste 1kg opp idag da.. Skuffende, men vi får se hvordan det utvikler seg...

Så gøy med bryllup da! Men utrolig vanskelig ja, jeg elsker kaker :) Jeg pleier å tenke at jeg kan ta en bit sånn helt til slutt - ofte vanskelig å slutte når man først har begynt. Og så når "til slutt" kommer, så har jeg jo klart meg gjennom hele greia uten å spise kake, så da kan jeg jo like gjerne bare la være. Men det kan kanskje være lurt å ha noe reservesnacks i veska, hvis lysten på søtsmak blir for stor. Så kan du snike deg unna og tygge litt på en atkinsbar eller noe..

Euphita: Her er det eksamensinnspurt. Alene hjemme i kveld, så jeg tipper at jeg kommer til å råtne foran en film med TAB X-tra og no god mat..

Nå: Avocado, røkelaks, tomat og litt creme fraiche med dill på. Jeg er i himmelen <3

lucifine sa for siden:

Jeg har sittet tre dager på stranden sammen med min datter og min mor, det blir litt "rar mat" men jeg holder meg innenfor det som jeg skal. Spiser mye mindre sammen med mamma merker jeg, rart det der.

I går var jeg på karaoke og fikk gratis karamellpudding.. Åherregud altså! Men jeg spiste bare jordbæret og kremen og gav resten til venninnen min. Viljestyrke Så sang jeg to sanger helt alene og var troll så stolt av meg selv etterpå. Tror nemlig at det gikk nokså bra (men hadde aldri i verden turt å spørre noen :P ).

Tufso86 sa for siden:

Avokado er nammis!!

Så flink du var lucifine, karamellpudding er jo noe av det beste som finnes!! Jeg er sikker på du sang nydelig :D

Jeg er kjempespent på veiedag imorgen, dette er min andre uke. Har klart å la være å gå på vekta de andre dagene så ekstra spennende nå! Forrige uke var jeg sikkert på vekta hver dag:o
Jeg skal ha mensen en av de nærmeste dagene så føler meg litt tung og oppblåst, men MÅTTE bare prøve en av de gamle "før-gravid" buksene mine. Jeg fikk den på, så da måtte jeg prøve en til - den også! Så om jeg ikke har mistet noen kilo denne uken så er jeg iallefall blitt smalere, for disse buksene har jeg ikke fått knappen igjen på nesten tre år :D

lucifine sa for siden:

Herlig Tufso! Gleder meg til å kunne skikkelig merke buksene falle av (og gamle passe på humre)

Euphita sa for siden:

Å så flinke dere er! :heia:

Annne: du stresser sikkert ubevisst over eksamensinnspurt og dermed går vekta feil vei ;) Satser på det ramler av i bøtter og spann når du er ferdig iallefall :)

Føles ut som jeg har gått opp 10 kg akkurat nå. Laget meg eggedosis-krem som jeg fant oppskrift på her inne isted (sovna på sofaen og da blir jeg sååå fysen) og nå er jeg stappa :flau: kvalmen har gitt seg, nå er jeg bare full :lol:

Paris sa for siden:

Velkommen fra hyttetur, Ephita :)

Vi er på svigers-besøk i helga... reiser heim i morgen. Gleder meg å veie meg å se om jeg har vært flink... flink har jeg vært syns jeg men sånn som i dag har jeg spist litt lite...syns ikke jeg var så veldig sulten heller - men her er en annen rytme enn hjemme på mat-tider.

Hadde veiedag på fredag - men siden jeg ikke fikk med den så forventer jeg et stoooooooooort ras av gram når jeg får veid meg ;) hihi... Neida, men jeg har ihvertfall ikke smakt en eneste kakebit eller noe - men likevel har jeg en følelse av at jeg er ute av ketose - for den vonde ånden er borte :( Har en misstanke om at det var litt mye karbo i den rødvinen jeg drakk i går og dagen før... Fikk ikke sjekket navnet, men bruker å gå greit med et glass rødvin. Men får se... uansett er jeg nok tilbake i ketose igjen til uka?

Ha en super søndag og en super uke!! :love:

Tufso86 sa for siden:

Det blir spennende Paris! Håper vekta har gått ned!

Her er det veiedag, og vekta viste 500 g opp. Jeg mistenker at det er pga mensen, den kom idag. Jeg har følt meg oppblåst og tung i flere dager, og det pleier jeg alltid når mensen kommer.
Jeg er dog smalere enn sist søndag, for jeg har gått inn en cm på hver av de plassene jeg målte da :D Så da tar jeg det ikkje så tungt med de 500 grammene, regner med de er borte neste søndag :)

Annne sa for siden:

Tufso: Det er jo størrelsen som teller, ikke vekta :) Gratulerer med krympingen!

Paris: For meg er alkohol en kjempebrems, jeg må rett og slett bare holde meg unna i en periode tror jeg.. (må ta en eksamensfest da) Spennende å se om du har gått ned i helga. Synes du er veldig flink!!

Euphita: Ja, vi får satse på det.. Vanskelig å sluttte med ubevisst stress :P Men nå er det bare ei drøy uke igjen, og så er der sommerferie! Enn det.. Det har vært så mye som har skjedd, og så kaldt og gufsete ute, at det har ikke helt gått opp for meg at det nærmer seg sommer.. Hva besto den eggedosiskremen av? Egg og sukrin? Det har jeg også spist en gang. usj. Men kjenner meg godt igjen i at middagslurer sender apetitten og søtsuget i taket. Rare greier egentlig. Sikkert bare kroppen som tenker at den trenger ny energi for å våkne.. Teite kroppen :P

I dag er jeg skikkelig støl i låra etter den første styrkeøkten på veldig lenge. Rart å kjenne at styrken har gått ned så mye på så kort tid.. Dvs, jeg kunne nok løftet ca det samme, men støl er jeg altså. Muskler er virkelig ferskvare - på 1 mnd er mine gått ut på dato :P

Veide 66,6 i morges.. Skal prøve å slutte å snikveie meg, og vente til tirsdag som har blitt min nye veiedag. Så får vi se.

Vel hjemme fra bryllup, er ikke så lenge sidne jeg sto opp faktisk :eek::eek: Men det var utrolig gøy, og en magisk og evetyrlig opplevelse! Nydelig rett og slett!
MEEEN, alt for mange fristelser:(...masse gode kaker, og jeg spise to stykker , og masse alkohol med sukkerbrus...æsj!!:mad: DERFOR blir jeg veldig overrasket når jg går på vekta i dag tidlig, på fredag viste den 106,8, og i dag viste den 106,00..?? Får jeg smellen i morra heller? huff...håper jeg slipper å gå opp i vekt, noen som vet, Slipper jeg unna smellen, eller kommer den i morra? :confused:

lucifine sa for siden:

Tror faktisk jeg også har gått ned i løpet av helgen.. Syntes jeg så et glimt at et tall jeg ikke har sett på noen år, men jeg tør ikke tro på det da mamma si vekt er noe.. uhm.. varierende.. Kommer ann på om den står på nøyaktig samme plass, og det husker jeg ikke heeelt hvor er.. Men har uansett gått ned da. Tror jeg. Naboveiing i morra merker jeg..

Euphita sa for siden:

Annne: eggedosiskremen er 1 egg og sukrinmelis (jeg hadde litt sukrin oppi og) pisket leeenge, og så blandet jeg med pisket krem+sukrin. Var tenkt å raspe sjokolade over eller ha noen bær til, men jeg hadde ikke tålmodighet til å vente :lol: gafla i meg gitt. Låg og kjente hele natta at jeg var stappmett :lol:

Mens, ja da går vel de fleste opp tror jeg. Jeg gjør iallefall det ;)

Hurra for kjekke bryllupsfeiring! Syns ikke du skal ta det så tungt med utskeiinga, er jo tross alt ikke så ofte man er i bryllup da :) Iallefall ikke jeg ;)

Har vært ute hele dagen. Beiset hus til vi gikk tom for beis, hatt besøk og fikset biler. En fin dag :)
Jeg buttet og veiedag til fredag, men fikk ikke veid meg da pga hytteturen så jeg tenker jeg veier mandag. Nå har jeg ikke gått på vekta siden, tja....tirsdag-onsdag! Jøss, imponert over meg selv gitt :lol:

På morran i dag viste vekta 105, 8 :D:):D Så tror ikke bryllupsfeiringen gjorde no særlig utslag på vekta, veldig fornøyd ihvertfall jeg..Startvekt var 113, det er jo 7 kilo og 100 gram ned det:p siden 9 mai..det er jo superbra syns jeg :D

Ønsker dere alle en SUPER dag. Ny uke, nye muligheter :cool:

Euphita sa for siden:

Hurra hurra detgladehjertet! Så bra :)

Jeg har gått ned bare 100g siden forrige fredag. Skuffa ja. Men ok, på'n igjen! Jeg går iallefall ikke opp!

Annne sa for siden:

Jeg tror smakssansen min har forandret seg! Sitter med en atkins chocolate decadence bar nå, og herregud så søtt det er! Nesten så det brenner på tunga. Rart! Er det flere som har opplevd dette? Har også lagt merke til at når jeg har smakt litt på brød og potet, så har jeg syntes at det bare har vært kjipt og smakløst og ikke verdt det..

Gratulerer med vektnedgang, folkens.. Og Euphita: Jeg tror man må regne med at det går litt i rykk og napp.. Selv tror jeg fortsatt jeg veier mer enn jeg gjorde forrige tirsdag.. Får se i morgen..

lucifine sa for siden:

Smakte en chips i går, den var "ok". Første tenkte jeg: "var dette noe da?" Neste tanke var: "jeg KUNNE sikkert spist flere men det var likegreit å spise noe annet istedenfor, så da gjør jeg det".

Namba sa for siden:

Gratulerer så mye detgladehjerte. Supert resultat!:)

Jeg sliter med å gå ned i vekt. Tror jeg spiser for mye, men føler at jeg trenger det jeg spiser nå, så slankingen står litt på vent for øyeblikket. Jeg lever likevel lkhf, og akkurat nå er det krevende nok. Vekta ligger mellom 65,2-65,6 kg. Jeg er egentlig ok fornøyd med det, men jeg er ikke fornøyd med å ikke ha gått ned mer i vekt når jeg har slanket meg så lenge. Jeg har vel bare meg selv å skylde på regner jeg med.

lucifine sa for siden:

Ugh! Coop grillbein (3for 69) smaker S-A-L-T!!

Kunne ikke spise mer enn en, og da kun fordi jeg tvang megselv..

Euphita sa for siden:

Haha Lucifine, jeg hadde samme oppdagelse med nygrilla kylling idag!
Grusomt salt!
Annne: ja jeg har samme problem. Det søte er grusomt søtt og det salte er forferdelig salt. Lagde en tråd på dette, og det kom frem at mange har det slik :)

Annne sa for siden:

Vel, problem og problem, selv synes jeg det er ganske fint :) Jeg har jo ELSKET sukker, og nå som det ikke smaker så godt, frister det sikkert ikke så mye heller etterhvert.. Ikke for det, ejg spiste kryddermuffins med gulrotkakeglasur etter frokost i dag :P Det er farlig å ha sånt stående i skapet altså..

Paris sa for siden:

oj så modig du er. jeg hadde aldri turt å smake på en chips... da er jeg redd det hadde blitt 2, 4, 8, 16... ja dere skjønner tenginga?

Euphita sa for siden:

jo du har helt rett, ikke noe problem nei! Jeg har gått ned ytterlig 600g til i dag! Jippi!

Paris sa for siden:

Flink da! Så deilig :) Her går det tregt, men tross alt i små museskritt ned, så jeg er fornøyd :)

lucifine sa for siden:

Ja var det jeg og var redd for, men vet du det gikk over all forventing! Jeg tror at når vi er ordentlig inne i denne dietten at chips og sånn smaker mindre digg. At lysen ligger i hodet og ikke på ganen lengre. Er litt godt å finne det ut også da!

Euphita sa for siden:

Er museskritt her og Paris ;) I går når jeg gikk på vekta, viste den 100g ned på 10 dager.
Vet ikke helt hvilken uke jeg holder på med nå, den 6.kanskje? Iallefall, 3,9 kg ned er jo ikke elefantskritt, mere som museskritt ja ;)
Men jeg er fornøyd likevel :)

Cirius sa for siden:

Så flink du er!!! :)

Her går det sakte nedover, under 0,5 kg i uken, men trøster meg med at jeg aldri har gått opp fra en uke til en annen. Men skal inrømme at jeg innimellom blir veldig utålmodig.

Nå har jeg knekkebrød som står å godgjør seg i ovnen, må prøve å få i meg litt mer fiber, se om magen blir mer samarbeidsvillig. Håper inderlig de bir sprø og god, har laget en gang før men de ble seige... :(

Paris sa for siden:

Ja det skal være sikkert - litt kjekt å finne sin egen styrke! Før var jeg alltid fysen på noe om kvelden når ungene var lagt og jeg hadde gjort mitt - nå er jeg stort sett enten tørst eller sulten - dekker det behovet og poff så har jeg det bra igjen ;) Ikke sånn dveling om å ha lyst å spise noe heeeele tida...:cool:

Annne sa for siden:

Prøv å tørke knekkebrødene når de har stekt en stund. Har sett at bl.a. Nannahs knekkebrød bare skal stekes. Sett ovnsdøra på gløtt på lav varme, så skal du se at du får sprø og fine knekkebrød.. For mer detaljerte beskrivelser må du nesten google deg fram til en oppskrift tror jeg :)
(ellers er fløtegrøt kjent for å få fart på magen, hvis det er det du trenger)

Bjella sa for siden:

Noen som har bestillt noe på iHerb? Synes det er så rotete på sidene dems. Jeg vet jo ikke hva jeg skal ha heller haha. Tenkte at det kanskje var bra pris på mandelmel, sukrin, cocasa og stevia (som jeg ikke har noe særlig erfaring med). Er jo enormt med varer der og jeg vet ikke hva jeg skal velge. Men har jo forstått at det er mye å hente, er jo mange som er hekta her inne.

Euphita sa for siden:

Ja det var veldig rotete inne på siden, det syns jeg og. Jeg har bestilt en gang, 1 pk.atkinsbarer og cocos-olje. Dermed ble det så tungt at det gikk over på dyrere porto.
Jeg er sabla dårlig på å ha atkinsbarer i hus, så det blir jeg aldri mere å bestille :flau:

Hei, nå er jeg ute av eksamensbobla mi.. :)

Endelig ferdig med eksamen, matte muntlig på mandag og da kjente jeg at jeg var ferdig. Men veldig rar følelse, "var det alt??" følelse... Jaja. Kunnskap er makt...

Jeg har ikke gått ned på vekta, holdt meg i ketose siden påske (en bitteliten utskeielse på 17.mai da jeg spiste to biter av fruktpai), men ellers kun ketose.
Merket at noe har skjedd når jeg skulle prøve shortser i dag! :D Kom inn i en str mindre enn jeg pleier!!! Veldig fornøyd med det, må bare få prenta inn i hodet mitt at vekt er mer enn tall... :P

I dag er første dagen siden jeg begynte på ketolysekuren at jeg VIRKELIG har hatt lyst på brød.. Smurte brødskiver til gutta, nybakt hjemmelaget med smør, bringebærsyltetøy og svartpølse-... :sikle:

Men tok kun en bit svartpølse! :tøff:

Jeg er helt daff om dagen, orker ikke få i meg mat omtrent. Sliter med å holde matinntaket oppe. Kan gå 20 timer uten å spise.. Er bare ikke sulten liksom... Drikker masse vann og kaffe.
Lurer på om man må spise fett for å forbrenne fett? skikkelig teit spørsmål

Euphita sa for siden:

Mener man må spise fett for å forbrenne fett ja....

Åååeh jeg sipper kun etter introen på Fødeavdelingen som går på tvn nå. Hvordan skal denne halvtimen ende tro!

Bjella sa for siden:

Trultemamma gratulere med overstått eksamen. Man tenker at man skal bli så glad når det er over også er man ofte helt tom. Rare greier.

Vekten min har vært helt jojo etter ferieturen. Opp og ned 2 kg på en dag. Moro å veie seg med den nye vekta, så jeg får fulgt med ;-)
Fikk sopp infeksjon for litt under en uke siden, gud det er noe herk. Håper det gir seg nå, kjenner fortsatt litt men. Blæ altså!! Vet ikke om det gjør noe med resten av kroppen. Føler meg uvel på en måte og vekt er jo helt på tur. Blir jo anbefalt å drikke surt og få i seg yoghurt, som ikke passer så bra med ketose. Juice er jo ikke helt aktuelt og yoghurten inneholdt en del karbo. Har ikke følt at jeg har vært i ketose selv om jeg har spist riktig, men i dag da jeg fikk en nuss av mann, mente han at den ånden måtte bety ketose:rolleyes:

Euphita fødsler er jo noe som virkelig får i gang tårekanaler, ofte er det pappaene som jeg blir mest sentimental av haha.

Viktig å få i seg fett har jeg forstått. Hva med noen nøtter, cocosa i kaffen eller i teen. Det bruker jeg når jeg føler at det har blitt litt lite fett.

lucifine sa for siden:

Det går ann å sitte i jus, yoghurt eller natron har jeg hørt...?

Flere som føler at de får finere (sterkere?) negler på ketolyse?

Bjella sa for siden:

Har sittet i eddik, og smørt med yoghurt.... utrolig hva man gjør når man blir desperat nok:o haha. I tillegg til medisin fra apoteket altså.

Neglene mine har alltid vært sterke, men de har iallefall ikke blitt mindre sterke nei. Synes huden har blitt bedre også jeg, mindre urenheter.

Silversun sa for siden:

Hmm.. Når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk at neglene mine har blitt sterkere! Var plaget med at de "flasset", men nå har jeg klart å få dem til å vokse mye lenger enn før uten at de har brukket eller flasset! :)

Annne sa for siden:

Tove02: når du sier det så har ikke mine negler heller flaket seg så mye som de har pleid å gjøre. Men så har jeg vært relativt flink til å file dem også..

Jeg er skikkelig utålmodig og litt sur nå. Vekta bare vipper opp og ned mellom 66 og 67 kg, og det har den søren meg gjort i hele mai! Lurer på om jeg skal prøve å renske kosten nå. Altså bort med ost, fløte og kunstig søtning. Og brøderstatning. Bu.

25 dager til Frankrike, så ingen tid å miste!

Tufso86 sa for siden:

Angående negler så er mine full av kvite flekker, og det betyr vel at jeg mangler noe?

Euphita sa for siden:

Tufso: tar du ketolysetablettene? husker fra gammelt av ble det sagt at man manglet kalsium (eller var det kalk??) når man fikk hvite flekker, men om det er sant, det vet jeg ikke.

Jeg har sterke negler så kan ikke si noe fra eller til ;) Huden er renere ja, det merker jeg. Er ikke plaget med uren hud, men en gang i mnd får jeg alltid ei j***li kvise på haka som aaaldri går bort. Den har ikke kommet siden jeg begynte :)

Jeg ble skikkelig dårlig i går kveld. Kvalm og vondt i magen, ble litt bedre etter en dotur men ikke bra.
Har to mulige årswaker, enten var avokadoen jeg brukte til kvelds dårlig (hadde ligget innpakket i kjøleskapet noen dager, delt) eller så fikk smørgrøten virkelig fart på systemet. Tror helst det var avokadoen. Skal ikke gjenta seg...

Den smørgrøten setter skikkelig fart på systemet...

Jeg lurer veldig på hva jeg skal spise når jeg skal til Tyrkia, jentetur/husmorferie!
Tenkte å ikke skeie så altfor mye ut.. :P Har holdt så lenge så da skal jeg jammen klare meg videre også sta

I dag er det forbasket tordenvær igjen... Får så vondt i hodet..

En annen ting: jeg er så glad i spekemat, men merker jeg holder så på vannet, og neste dag så bare tisser jeg.. Burde jeg kutte ut spekematen? Jeg holder meg innenfor 75/20/5 grensa altså, og har redusert inntaket litt. (ned på kcal)

What to do; regn og regn.. vil ikke se på husarbeid.. :sukk:

Og ja, jeg merker at neglene har blitt sterkere, de flasser litt mindre, men jeg har mista så masse hår!!! :O

Røyter som bare det, enda jeg tar Bvit tilskudd sammen med ketolysetablettene.. Noe annet jeg kan spise som kan hjelpe håret?? Og det er SKIKKELIG med håravfall altså. :( Verre enn da gravidhåret falt av.. Svære klaser i dusjen, må ta ut hårpropp et par ganger.. :O

lucifine sa for siden:

-6.3kg i dag Juhu, måtte bare si det!
Jeg har ihvertfall færre flekker på neglene, de er lengre, sterkere og fliser seg mindre. Så har jeg også fått bedre hud. Dette kommer av mer zink i kosten (for bvit har ikke hjulpet før mot hverken negler eller håravfall). Håravfallet har også stoppet opp her etterat jeg begynte med ketolysetablettene..

TM: du kan jo ta med deg hjemmelaget knekkebrød og tubeoster på tur? Tunfisk på boks. Majones på tube. Spekemat. Da burde du vel være passe gardert?

Annne sa for siden:

Tjoho, så nettopp at Lena Beatrice skal kjøre atkins induksjon fom. mandag! Jeg tror jeg slenger meg på og kjører strengt regime i et par uker. Farvel sukrin, nøtter og cottage cheese..

Bjella sa for siden:

Maten i Tyrkia er ofte veldig grei. Reint kjøtt med tilbehør. Bare å holde seg unna chipsen, risen og den bakte poteta, hehe ja du får ofte alt. Skal dere ha frokost der dere bor? Om det er hotellfrokost så er det jo ofte egg der og salat. Bacon er det ikke så mye av da, siden det er et muslimsk land...

Lu: ja kan kanskje ha med meg noe. Tror du jeg kan spise salaten de har der nede?
Kan godt leve på salat og rent kjøtt ja :D mmm :D

Bjella: ja vi har faktisk frokost! Lettere å unngå brød... :)

Paris sa for siden:

Annne: Er du helt sikker på at ikke kroppen din har nådd en litt mer "varig" vekt? Ser at du har nokså lav bmi - og kanskje den stabiliserer seg rundt der? Lavkarbo er vektregulerende, så tenker kanskje at det er vanskelig å tvinge den til å bli for tynn også? Nå aner jeg ikke noe om kroppen din altså, men bare en tanke rundt hvorfor vekten din ligger sånn? Må få høre hvordan det går :)

Bjella sa for siden:

Du kan spise salaten, jeg har aldri blitt syk og har vært der flere ganger. Isbiter burde du være mer forsiktig med, det kan jo være laget av springvann og det hadde jeg holdt meg unna.
Ofte får du masse mat så ikke sikkert du trenger ekstra salat, men bare å spørre så får du det. De har fantastiske agurker og tomater (litt forsiktig med de om du vil være i ketose kanskje). Med frokost så tror jeg det kommer til å gå veldig bra! Spørs bare hvor glad du er i alkohol da...

I dag har jeg kjøpt iskrem-maskin gleder meg såååå til å teste den i morgen. Kanskje noen av dere som har en god oppskrift? Må lete litt her inne og på bloggene jeg er inne på, så finner jeg nok noe. Var tilbud på OBS 299 kr.

I morgen er det helg igjen og veiedag for meg. Håper alle får en fantastisk lavkarbohelg. Dere er flinke jenter! (tror vi er bare jenter?!)

Namba sa for siden:

Endelig har vekten igjen begynt å gå nedover. :) I morges viste vekten 64,3 kg. Bare 800 gram til før jeg når vekten jeg ønsker meg. :D Jeg håper de slipper fort, for jeg er så lei av å slanke meg etter å ha slanket meg av og på i 9-10 år.

God helg og god pinse alle sammen!:) Vi får besøk av mannens onkel og dama hans i helgen. De slanker seg også, på lavkarbo light, så da skal det ikke bli alt for vanskelig å forene kosthold. :)

Euphita sa for siden:

Så bra Namba! Men enn at du kommer til å forlate oss da :dåne: er altfor mange kilo igjen her til at jeg kan tenke den tanken ;)

Jeg har prøvd ut rømmegrøt idag, gikk godt an bare jeg hadde på sukrin og kanel. Er litt spesi den jbkm konsistensen altså.

Bjella sa for siden:

Fantastisk så flink du har vært!!

Annne sa for siden:

Paris: Ja, jeg er nok i "tynneste laget" :P Men det er liksom disse 5 kiloene som jeg alrdi har likt noe særlig. Og altså, jeg har litt å ta av både rundt hoftene og rumpa. Ikke sånn at det er usunt eller noe, men jeg har lyst til å være litt mer stram akkurat rundt disse partiene. Bare for trivselens skyld. En annen grunn til at jeg spiser lavkarbo er for å bli kvitt en tendens til overspising,goderislaving og å slutte å gå opp to kg, ned to kg, opp tre kg, ned tre kg, sånn som det har vært de siste par årene..

Men det er vanskelig å vite hva man skal gjøre for å lure kroppen til å gi slipp på de siste kiloene. Burde jeg kjøre på med mer fett, mer mat (type biff og koteletter), eller heller prøve å kutte mengdene og kjøre en slags lavkarbo/lavkalori-hybrid.. Vanskelig å si. Tror uansett at jeg må være strengere og spise mer rent. Hvertfall kutte ned sukrin-inntaket ;) Tar gjerne imot tips! Er det forresten noen av dere som spiser Udos choice?

Gratulerer med ismaskin, Bjella! Jeg har laget en veldig vellykket kaffeis og en sjokoladeis som kjæresten min likte veldig godt. Jeg brukte bare denne som grunnoppskrift, og tilsatte kaffe(nescafe instant espresso brukte jeg) eller noen spiseskjeer kakaopulver alt etter hvilken smak du vil ha (i tillegg til raspet sjokolade).. Og så har jeg sett en oppskrift på sjokoladesorbet som jeg håper du vil prøve og fortelle meg om etterpå, for den så helt sykt god ut.. Oppskrift her (og så må du selvsagt bytte ut sukkeret med sukrin og splenda eller noe sånt.. Lykke til :) Jeg ønsker meg ismaskin jeg også! :)

Annne sa for siden:

Åh, jeg har hatt en skikkelig ekkel kveld/natt...Må fortelle dere om det så jeg liksom får det ut av systemet.. :( Hadde hodepine i hele går (har nesten aldri vondt i hodet, så blir litt stakkarslig når jeg først har det), og når jeg satt og leste på pc'en fikk jeg nesten sånn tåkete syn, eller nesten som om jeg hadde blitt blendet.. Følte meg litt sånn rar og ør i hodet. Så dro jeg bort på besøk, tok en ibux og ble helt fin igjen. Så, når jeg kom hjem hadde jeg nok drukket for mye kafe for seint på kvelden. Det pleier aldri å være noe særlig problem for meg å drikke kaffe seint, men i går kjente jeg at det var for mye selv om jeg vel bare drakk to kopper mellom kl. 21 og 23. Overhodet ikke trøtt, og når jeg la meg måtte jeg ligge leeenge før jeg sovnet. Når jeg omsider sovnet, ble jeg liksom fanget midt i mellom drømmetilstand og våken tilstand, hvis dere skjønner. Sånn at man ikke kan røre seg, men man vet at man sover, så med en kraftanstrengelse kan man rykke seg selv ut av søvnen.. Så når man "våkner" er kroppen helt umedgjørlig, og man dras på en måte tilbake i søvnen..JEg lå sånn i det som kjentes ksom et par timer, (var helt sikkert ikke så lenge) ut og inn av en rar drøm.. Våknet i morges kl. 0630 (det skjer ALDRI) og måtte tvinge meg selv til å sove litt mer. La meg tross alt ikke før godt over ett og tviler på at jeg fikk noen særlig god søvnkvalitet i begynnelsen. Hadde forsåvidt rare drømmer hele natten gjennom. Følte meg helt sånn urolig inni hodet i en times tid etter at jeg sto opp også.. Oppå det hele (eller kanskje i sammenheng med det) har jeg gitt slipp på intet mindre enn 1,5kg siden i går. (måtte veie meg både i går og i dag morges, i går følte jeg meg så oppblåst, og i dag måtte jeg bare sjekke siden jeg har flydd så mye på do og både vært litt..kremt.. løs i magen.. og tisset masse)

Skikkelig ekkelt har det vært. Nå føler jeg meg ganske normal igjen da. Kanskje jeg rett og slett har vært litt syk uten å egentlig kjenne det. Jeg tenkte hodepinen kom av ketosen.. Eller kanskje jeg holder på å utvikle alvorlig eksamensangst.. Håper ikke det. Håper jeg bare var litt syk og drakk for mye kaffe. :S

Bjella sa for siden:

Huff så vemmelig! Du har ikke migrene? Det du forklarer med tåkesyn minner veldig om starten på mine anfall. Men da burde du jo kanskje hatt vondt i hodet etterpå.
Kanskje du har blitt mer følsom for koffein siden du sov så rart og ble løs i magen. Hadde du hjertebank?
Sånn søvn blir man jo helt rar og ør i hodet av.
Krysser fingrene for at det ikke skjer igjen.

Bjella sa for siden:

Annne hvordan går det med deg nå?

Jeg har fått testet ismaskinen og tok utgangspunkt i oppskrifter på blogger til Fotballfruen. Det er fortsatt potensiale for å forbedre oppskriften. Manglet litt søt syntes jeg, brukte både sukrin og natreen. Tenkte jeg skulle prøve med bær. Den sjokoladesorben så jo sinnsyk god ut Annne!

Følger dere med på noen blogger? Jeg er innom flere og finner masse gode oppskrifter. Særlig disse synes jeg er bra. lchf-bloggen.blogspot.com/, og
www.lavkarbogjortenkelt.net/
Kjøpte mandelmel i går, vet ikke helt hva jeg skal bruke den til ennå. Men for en pris:eek: Må snart få satt meg inn i iHerb :o

Har endelig fått startet med ketolyse tablettene, merket dere noe forskjell når dere begynte på dem?

Ha en fin dag maigjengen!

Annne sa for siden:

Takk for omsorgen, Bjella :) Det går helt fint nå. Tipper jeg rett og slett var litt syk, og at kroppen min slapp masse vann etter alkoholinntaket på onsdag. Tok det rolig i går, og har installert "sengekontor" i dag.. Akk, dette hybellivet!

Jeg cruiser også rundt på matblogger, og de du nevner er jeg ofte innom.. minlavkarbomat.blogspot.com er også fin, men hun bruker mye bakemiks og sånt i kaker, så akkurat bakeoppskriftene krever ofte et velutstyrt kjøkkenskap eller vilje til å eksperimentere litt.. ellers synes jeg carbcounter.blogg.no og lenabeatrice.net har en del fine oppskrifter. Lena Beatrice er jo virkelig en lavkarboguru, men det finnes andre som har mer spennende oppskrifter kanskje. Og så er jo oppskriftsdelen av forumet her en gullgruve!

Og ja -- lag sjokoladesorbet!! Gjør det, gjør det :) Det ser helt crazy ut. Og denne: snakk.klikk.no/Oppskrift/M%C3%B8rk+sjokoladeis/12088568

Hmm. Kom akkurat på at jeg har litt is i fryseren.. Kanskje jeg må unne meg en liten porsjon;)

Spennende å se om du merker noe forskjell av ketolysetablettene.. Tar ikke noe sånt selv jeg, men har begynt å spise udos choice og cocosa for å få i meg mer og riktig fett..Skal visst være bra for forbrenningen.

Bjella sa for siden:

Godt å høre at du er bra igjen!

Jeg følger også med på de andre bloggene du skrev, kan vel si jeg er litt hekta på mat blogger. Har rundt 30 lagrede lavkarboblogger på tlf bare:o Det jeg liker godt med de jeg nevnte er at de ikke bruker så mye spesielle ingredienser, det meste er fra vanlige butikker.

Jeg skulle lage sorben men så hadde jeg ikke nok kakao, kan hende jeg må ta en tur på Joker :p (ikke lett påvirkelig i det hele tatt......)

Annne sa for siden:

Vel, Bjella, jeg løp ut på helsekosten og brukte over 300kr på cocosa og Udos choice etter å ha lest en tråd her inne.. Følte meg rimelig lettpåvirkelig og naiv da jeg også.. Men - - det gjør da ingen skade! :) Og det gjør sikkert ikke sjokoladesorbet heller.. Snarere tvert imot- is er godt for sjelen;)

Euphita sa for siden:

Annne: ekkel opplevelse da. Bra det gikk over! Jeg har migrene med aura og mine anfall starter også slik. Jeg får faktisk ikke noe hard hodepine i bakkant av anfallet, men blir kvalm og helt utslitt. Må legge meg.
Skulle egentlig tro det ikke hette migrene siden jeg ikke har hodepinen, men det er visst det sier legen.

Spennende med den ismaskinen Bjella! Bruker den lang tid på å lage isen?

Vi var på grillparty i går. Fikk servert fantastisk tilbehør som var ganske lavkarbo. Den skal jeg forske litt på. Det var dampet brokkoli nederst, så en saus av yoghurt og majones, så fetaost, saus, mais, saus og hurtigstekte solsikkekjerner på toppen. Det var nydelig godt!! Eneste ikke lavkarbo jeg hadde i meg, var strawberry daiguiri. Syns jammen jeg har vært flink ja :) Men, noen vektnedgang regner jeg ikke med det har blitt da.

Bjella sa for siden:

Haha mann er sendt ut på kakao og fløte oppdrag. Så da satser vi på sorbe i morgen. Cocosa er godt i kaffen eller teen. Klarer ikke å ta den "bar". Har bare den med kokos smak. Hva bruker dere andre den til?

Er litt matlei i dag samtidig som jeg er litt sulten/fysen. Har fått i meg for lite fett tror jeg. Hva skal jeg finne på å spise mon tro!? Har drukket cola zero, i går og i dag, og kan den ha skylden tro. Trigger søtbehovet???

Synes det er stiller her, er det bare Annne og jeg som ikke har tatt fullstendig pinseferie?

Skal operere til uka, ikke noe alvorlig greier, men lurer på det med ketosen da. Mente at det sto noe om det i ketolyse boka, men nå kan jeg ikke finne det.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.