Euphita sa for siden:
Paris: ja vi får satse på det :)
Euphita sa for siden:
Paris: ja vi får satse på det :)
FrustrertFrøken sa for siden:
I dag er veiedag! :) Har gått ned 3,3 kg! Så det er jeg fornøyd med :) Å jeg har gått ned nesten en kg siden i går, selv om jeg hadde en liten sprekk på kino i går! Puh Lettet:)
Euphita sa for siden:
Fantastisk Unnimoor!!
Namba sa for siden:
Jeg veide meg også i morges, og etter 5 dager der vekta har gått litt opp og ned så gikk den endelig ned. -700 gram denne uka. :) 1,5 kg igjen.
flisa77 sa for siden:
Da var det veie dag her og, og eg vart djupt skuffet...opp 100g. Eg antar og trur det kanskje kan vere på grunn av at eg er begynt å trene ein del og i går vart det litt pepsi max. Eg bretter ivertfall opp armene og går på ein ny uke og håper på litt meir nedgang til neste uke.
Paris sa for siden:
Tru at pepsi max er den store party-stopperen for meg og:(
trultemamma sa for siden:
Flott innsats og stå på vilje her inne.
Ang party stoppere så er det greit å vite hva man kan og ikke kan drikke/spise synes jeg, jeg tåler f eks litt cola zero, men ikke pepsi max. rart
I dag har vi lapskaus til middag, hjemmelaget sådan, med mye grønnsaker og null potet. Tror kanskje jeg faller ut av ketosen siden grønnsaker er kh rike. Vi får se ;)
Morgendagen er forberedt, har laget 3 slags iskrem, og pavlova står for tur. Må bare handle først. (og før handling må man spise.. ellers blir det både dyrt og større sjangs for sprekk..)
Ha en flott 16.mai!
kattungen sa for siden:
Åh, guri, det er sant - vektnedgangen har stoppet etter at jeg byttet fra Cola Zero til Pepsi Max! :( Da blir det Cola Zero fra nå av :p
lucifine sa for siden:
Ikke rart det TM, det er sikkert forskjellige søtningsstoffer i dem. Ikke alle tåler alle like bra vettu!
Paris sa for siden:
No sliter jeg så veldig med energien - har bare lyst å sove sove sove... er så ufattelig trøtt...:o
Trodde det var samme søtning i de...:p
lucifine sa for siden:
Jeg har vært slapp den siste uken og etter sprekket i går kjenner jeg at jeg kunen sovet en måned.. :P
Skal prøve å sjekke hva som er i dem.. søke litt på nett...
lucifine sa for siden:
cola light: Vann, syre (karbondioksid), farge (E 150d), surhetsregulerende midler (E 338, E 339), aromaer (inkl. koffein), søtstoff (aspartam, acesulfam K). Inneholder en fenylalaninkilde.
cola zero: Vann, syre (karbondioksid), farge (E 150d), surhetsregulerende middel (E 338, E 331), søtstoffer (Aspartam, Acesulfam K), aromaer (inkl. koffein), konserveringsmiddel (E 211). Inneholder fenylalaninkilde
pepsi max: Caffeine (mg) Potassium (mg) Phosphorous (mg) Acesulfame Potassium (mg) Aspartame (mg) Sucralose (mg)
Det kan hende, Luci!
Jeg har bakt masse i dag jeg! :D Både til meg og barna/gubben. Og til i morgen.
Rundstykker og brød til dem og rundstykker til meg selv. :glis:
Har også laget to porsjoner is i dag, vaniljeis og en med atkinsbarer i, knallgodt! mmmm.
Middagen i dag dro meg rett ut av ketosen. :( Lapskaus var ikke tingen. Selv om jeg ikke hadde i poteter eller spiste gulerøtter så ble blomkål, purre, sellerirot og 3 gulerøtter på en hel kjele, for mye... :(
Tar det lang tid før man er i ketose igjen? Merker faktisk at jeg ikke er i ketose, er såååå sulten og fysen at fysj. Må nok ta meg et skikkelig fett og proteinmåltid i kveld.
Pavlovabunnen står i ovnen nå og jeg håper den blir god. :krysserfingre:
Bjella sa for siden:
Bare en kort titt innom for å ønske alle en flott 17. mai dag i morgen.
Jeg er klar, med lavkarbo pølser, to lavkarbokaker og lavkarbo pølsebrød.
Nå skal vi prøve oss på en, for oss, tidlig natt.
Et lite spørsmål må jeg også snike inn. Har ikke satt meg inn i sjokolade kunnskapen. Men har forstått at det er greit med 70 / 85 % sjokolade. Men står det ikke en haug med karber bak på disse? Noen som kan gjøre meg raskt litt klokere. Den ene kaka som jeg har bakt er det "70% sjokolade" på.
Men igjen HIPP HIPP HURRA! HA EN STRÅLENDE FLOTT DAG I MORGEN.
marinor sa for siden:
Hei
ville bare ønske dere alle en riktig god 17 mai.
Her har vi virkelig satset på lavkarbo meny på 17 mai. Jeg har nå stående i kjøleskapet: spekematfat, eggerøre, "potetsalat" ( bytta ut poteter med sellerirot), gele og ostekake( uten kjeksbotten). Ellers skal jeg lage lavkarbo rømmegrøt i morgen. Synest jeg begynner å få bittelitt taket på dette her lavkarbo kostholdet.
Paris sa for siden:
God 17. mai feiring til dere alle!! :)
Jo vi kan spise 70 % sjokolade. Jeg også reagerer på alt karbo-innholdet, men siden det ikke blir så mye - fordelt på hele kaka går det greit. og en annen ting er vel at det er mye fett også - som demper virkninga. Men helt enig - jeg skjønner ikke helt dette:o
Holtapp sa for siden:
Veiedagen mine er i dag 17. mai og fra starten 02.05 til i dag har jeg gått ned 3,9kg som jeg er kjempefornøyd med.
Jeg har blitt frelst av lavkarbokuren.( føles sånn ;))
Veldig kjekt å lese her inne om alle som er så flinke. Men jeg kjenner at det er en del spørsmål som dukker opp hos meg også....
Kan vi ikke drikke pepsi max? Jeg drikker pepsi max, men det er ikke mye, og heller ikke hver dag.
Hvor nøye er dere på karbene? Jeg prøver å holde meg til max 15pr dag, men tror ikke alltid jeg er like flink. Skriver ikke ned og har derfor ikke full kontroll. Men er i ketose hele tiden, så da er det greit tenker jeg.
70% sjokolade??? Forstår ikke helt den. Men har også hørt at fettet skal kunne utjevne...?
Takk for alle innleggene det er til god hjelp og inspirasjon!
Gratulerer med dagen alle sammen! [img]http://https://www.askoy.kommune.no/GetFile.aspx/images/EPII_ID/2376/EPIT_ID/org[/img][url="http://forum.lavkarbo.no/GetFile.aspx/images/EPII_ID/2376/EPIT_ID/org"][/url]
Buck sa for siden:
Innom for å gratulere alle med dagen! Håper dere har hatt en kjempefin dag:D
Euphita sa for siden:
Juhu, jeg har greidd å gjennomføre lavkarbo hele 17.mai !
Og jeg drikker pepsi max hver eneste dag ;) Går ned, kanskje ikke så mye og kjapt som enkelte andre- men jeg går ned iallefall :)
Holtapp sa for siden:
Så flott Euphita! Flink du har vært å spise lavkarbo hele 17.mai, respekt av det. Jeg måtte ty til et kakestykke, men det ser ut til å ha godt bra for jeg er fremdeles i ketose. Fornøyd med den så lang, dvs jeg må vel sjekke senere i kveld også ;)
lucifine sa for siden:
Gratulerer med dagen alle sammen!
I går laget jeg nistepakke til meg selv og i dag ble den glemt igjen hjemme. Hurra! Så det ble nødmat hos bestemoren min og nå spiser jeg nistematen. Hehe. Sprakk bare pittelitt: smakte to sjokoladekuler hos bestemor. Men helt seriøst tror jeg ikke de kan utgjøre det helt store altså. Er ihvertfall på vei tilbake, fikk lyserosa/mørkerosa utslag på sticken i dag så da er jeg ihvertfall der jeg var før sprekken min på søndag. Hadde følt meg beroliget dersom den ble helt mørkerosa meeene...
Veide meg i dag og har visst gått ned 3,1kg. Før mat ihvertfall for etter mat veide jeg en hel kilo mere :flau:
Namba sa for siden:
God 17. mai alle sammen. :)
Jeg fikk spørsmål om jeg har gått ned i vekt i dag, for jeg var så smal rundt midjen.:) det var jo kjekt å høre. Jeg har ikke gått ned mer enn et par kilo, men jeg synes selv også at det har begynt å vises.
Cirius sa for siden:
Gratulerer med dagen alle sammen!!
Har hatt en strålende 17.mai her i dag tross litt regn. Har feiret dagen på jobb, og mannen måtte stresse hjemme alene med barna ;) Litt deilig det også...
Føler meg stolt, har kun levd lavkarbo hele dagen, ingenting annet har fristet. startet dagen med 2 egg + toast av proteinbrød med salami og ost. Lunsj på jobben i dag ble 2 små stykker lavkarbo sjokoladekake som jeg laget i går, men for å være ærlig så angrer jeg på at jeg brukte 86% sjokolade, den ble litt for stram i smaken. Neste gang blir det å prøve med 70%, kanskje med mint eller appelsinsmak :)
!7.mai middagen besto av marinert kyllingfilet med fløtestuet brokkoli og blomkål mos med en herlig stor smørklatt i :D
Håper dere alle har hatt en fin fin dag :)
Jeg klarte meg dårlig på 17. mai! Hehe.. Men gjort er gjort og spist er spist ;) Er tilbake på kuren i dag. Jeg er vell kanskje litt dårlig motivert nå, for jeg skal til Bulgaria den 7. juni, å jeg er bombesikker på at jeg ikke klarer å bli slank nok til at jeg føler meg vel i bikini.. Hengemage og strekkmerker gjør seg ikke så godt på stranda nei :(
Paris sa for siden:
Du er flink!! OG vet du? Jeg syns at magen og alt opptrer bedre allerede - for på lavkarbo blir jeg ikke så oppblåst osv... føler meg mye bedre uten klær nå på lavkarbo enn for 5-6 kg siden i forhold til vekta. Så stå på!! 7. juni er fortsatt litt tid til - så hvis du er superflink så kan du heller være stolt av deg selv! Dette går bra :) Vi heier på deg!!:heia:
Åå, takk! :D You made my day :D Hjelper med litt oppmuntring :) Det er sant det, at man er mindre oppblåst:) Skal jobbe hardt med både ketolysen og treninga :D
Dere er en super gjeng altså, veldig støttende og så godt å høre om andres gleder/frustrasjoner. Er ikke alltid lett å forklare at dette er "diett"..
Takk for at jeg får være hos dere!
Holtapp sa for siden:
Jeg er såååå enig med deg trultemamma :)
Jeg har et spørsmål angående Atkins bar. Hvorfor står det at det er 18 karbohydrater bak på tabellen, mens fremme på baren så står det 2,8 karb*....
Det skjønner jeg ikke, er det noen som kan opplyse meg på det?
:)
Tror det har med sukkeralkoholer å gjøre. De påvirker vel ikke blodsukkeret slik som sukker. Men det er sikkert noen som vet dette bedre enn meg her ;)
Vær litt obs på at noen tåler lite av de atkinsbarene. (dvs faller lett ut av ketosen)
Bjella sa for siden:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44124&highlight=sukkeralkoholer denne lærte jeg litt av.
Når dere fyser på kvelden, som jeg kan gjøre, hva spiser dere da? Jeg prøver å fokusere på mat med mye fett, er det lurt. Jeg har ennå ikke lest boken, venter på den i posten.
Unnimoor dette klarer du! Veldig enig i forhold til at man er mye mindre oppblåst. Jeg også skal snart inn i bikinien, og føler med deg.
Euphita sa for siden:
Stå på ja jenter!
Jeg og merker at kroppen er fastere selv om den ikke er mange kilo lettere. Skal stå på frem til ferietur, da skal jeg ikke ha som mål å være i ketose- men skal spise lavkarbo, også fortsette ketolyse etterpå. Dette blir bra :)
Er himla trøtt for tida, og jammen sto det ikke i boka at man ofte er veldig trøtt i uke 2-3. Passer bra, og håper det stemmer ;)
Laget disse vaflene i kveld,helt greie og metter godt (husker nok litt for godt smaken av hvetemel enda ;) ). Hadde ikke sukkerfritt syltetøy pga den vepsen, så rørte ut sukrinmelis i seterrømme. Det smakte godt det! Blir tilbehør til laks neste gang ja :)
Jeg tror kanskje også at motivasjonen er litt dårlig fordi jeg vet at jeg nærmer meg et nytt svangerskap, å da kommer jeg til å bli en del tyngre :P Sist la jeg på meg 20 kg.. Det kunne jo vært værre, men jeg var ganske stor på slutten!
I kveld har jeg spist lavkarbo pizza :) Var ganske OK egentlig :)
Holtapp sa for siden:
Takk for hjelpen :)
Euphita sa for siden:
Åååå skal du få bære fram en liten spire! Så fantastisk!
Skrangler som ett uvær i eggstokkene her, men jeg har gjort mitt med 3 stk samt at alderen og ikke minst helsa ikke taler for flere :(
Men du vet Unnimoor, jo lettere du er før svangerskapet jo lettere blir det å gå ned etterpå :)
Å så koselig, kjenner jeg blir litt misunnelig, men har fått 2 og det får holde så lenge...
Annne sa for siden:
Hei folkens! Jeg har hatt en skikkelig tur utpå - både lørdag, søndag og 17. mai ble skikkelig karbodager.. Nå er det tilbake til hverdagen igjen, og en strengere hverdag enn før. Har desverrre ikke sett noen resultater så langt :( Så da må man til med sterkere lut! Skal kutte ned på ost og meieriprodukter (men jeg tror ikke jeg klarer å kutte alt - en dasj rømme til salater og en skyr i ny og ned får gå bra) og se om det får fart på vektnedgangen.
Det litt fine med en sprekk er at man kan virkelig smake på det brødet og de kakene man spiser, og jeg kjente at det virkelig ikke var så stas å spise det.. Og man blir SÅ fysen av å spise sukker! Herlighet, i går var jeg som en eksnarkoman. Bra jeg har masse te i skapet, det hjelper godt på!
ha en fin dag alle sammen!
Euphita sa for siden:
Annne:godt du erfarte at brød ikke var så godt og hva sukker gjør med kroppen da :)
Men om du ikke har vært i ketose siden fredag er det vel ikke rart du ikke ser resultat enda ;) Tror ikke jeg ville kutta så drastisk ned på meieriproduktene før det er gått ett par uker, iallefall, kanskje lengre og :)
Nettopp stått opp jeg. Minstemann på 1,5 år har styra så mye i natt at jeg sov ikke. Lekkert :( Heldigvis skal sambo jobbe natta som kommer så han var hjemme og tok over i 7-tida i dagtidlig.
Grusomt når man ikke får sove altså.
Frokost som besto av salat med div er inntatt :)
Annne sa for siden:
Euphita: Har ikke gått ned noe siden 1. mai, bortsett fra 2 kg i vann første uka.. Gikk litt ned etter det også, men så kom det bare tilbake på magisk vis.. Tror som sagt ikke jeg kommer til å bli helt nazi, men iallefall kutte ned på litt ost, fløte, sukrin og snacks, og heller prøve å øke mengden fet fisk og avocado og sånt..
Slitsomt å ikke få sove ja! Det er vanskeligere å spise riktig også, når man er trøtt og sliten. virker som om kroppen har lyst til å hjelpe på trøttheten med sukker og da kan det være vanskelig å stå imot! Bra at du har noen som kunne ta over da :)
Ønsker deg en fin dag videre!
Namba sa for siden:
Hvordan laget du fløtestuet brokkoli og blomkålmos? Det hørtes godt ut, så det kunne jeg tenkt meg å prøve.:) Bruker du krydder i?
Annne sa for siden:
Jeg ELSKER grønnsaksmoser - og det er dødslett å lage. Selv moser jeg bare brokkoli, sellerirot eller blomkål med en liten klatt smør og en liten skvett med fløte. Og så er det godt med litt hvitløk, muskatnøtt, nykvernet pepper, persille osv oppi.. og litt salt. Har lest at noen bruker CF i stedet for fløte, for å få en litt syrligere smak. Siden grønnsaker ikke absorberer like mye som potet bruker man MYE mindre fløte og smør enn man ville gjort med potetmos.. Jeg ble helt sjokkert første gang jeg prøvde.
Namba, har du en god oppskrift?
Gleder meg til å få et lite nurk til ja :D (Forhåpentligvis)
Det er litt av grunnen til at jeg slanker meg egentlig:) For jeg tenker at hvis jeg begynner høyere og høyere i vekt for hver svangerskap så er jeg "stuck" til slutt! Hehe.
Paris sa for siden:
Så bra! Stå på!
Masse klemmer:)
Namba sa for siden:
Takk.:)
Jeg har mange gode oppskrifter, og disse er noen av mine favoritter.
Gyros midt nede på siden. Jeg bruker rikelig med CF istedenfor tzatziki. Mums. minlavkarbomat.blogspot.com/search/label/Gresk
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29343&highlight=minstens+chilisuppe
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11809&highlight=oste-lasagne
(jeg tilpasser etter egen smak (og fettnivå). Jeg bruker basilikum, oregano, salt og mye pepper til krydder. Ostesausen er så mye bedre enn pasta.)
lenabeatrice.net/ Her fant jeg oppskrift på en potetsalat som jeg lager mye.
Potetsalat
Inneholder 2,95 g. karbo pr 100 gram
300 g creme fraiche
50 g purre
40 g løk
35 g majones
Noen dråper søtningsstoff og sitronsaft.
Pepper
Namba sa for siden:
Et lite ord for dagen til dere alle:
Cirius sa for siden:
Veldig godt sagt :)
Euphita sa for siden:
Ja den er jeg hjertens enig med deg i!
Leste først "det er alt for tidlig å stå opp!" Og det passet også siden jeg ikke fikk sove forrige natt, men greier jeg å legge meg i normal tid i kveld da? Nei da.....sambo jobber natt så da har jeg ingen til å sparke meg i seng heller. men nå MÅ jeg gå. Er sikkert en liten en som våkner snart .Sukk.
:heia:
Paris sa for siden:
Veiedag - og opp siden sist :mad:
Slitsom morgen! Gikk inn til sønnen min, å fant ut at han hadde tatt av seg bleia i natt....... Med andre ord! Mye å gjøre rent!
Men ellers fornøyd!:) For jeg har gått ned 1 kg siden i går :D Skal steke meg svinefilet strimler med smelta smør og ost til frokost!:) Det er jo litt middags aktig, men fikk så lyst på :D
Euphita sa for siden:
Ja da hadde du arbeid på morgenkvisten! Jeg er så kvalm i dag, skikkelig uvel. Kan ikke si at omelett og annen lavkarbo frister :( Ikke er jeg gravid heller ;) Usj ekkelt
Cirius sa for siden:
Skjønner du har hatt en fin start på dagen unnimoor.... kjenner til den med barn som tar av bleien....
Paris: Ikke mist motet, det snur nok like fort, syns du har vært flink jeg!! :)
Euphita: God bedring til deg, håpe det er forbigående :klem:
Her ble det veiedag i dag, har egentlig søndager, men skal ut å reise i helgen, så måtte gjøre det i dag, klarer ikke vente til mandag :rodme: Fornøyd med resultatet som er -0,9 på fem dager. Totalt 5,3 kg borte nå etter vel 4 uker. Har begynt å få kommentarer på nedgangen og at klærne sitter løst, HERLIG :D
lucifine sa for siden:
I dag ble det hjemmelaget tacosalat på meg! Takk til cola som inspirerte meg! Måtte ha litt mer krydder ann deg (tror mine smaksløk er nummen :P) og neste gang skal jeg ha oppi cayenne pulver oppi for å se om det "sparker mer i fra", men til og med mannen sa dette var godt! Neste gang skal jeg ikke glemme nachochipsene på hans porsjon ( :flau: ).
lucifine sa for siden:
Veide meg i dag og dersom vekten stemmer så veier jeg 4,1kg mindre nå enn for fire uker siden. Kan ikke si at jeg merker noe på hverken klær eller mål, men nedgang er det!!! Er veldig fornyd med at vekta minker. Dersom jeg mister 1,9 kg til så vil jeg veie det samme nå som for 4år siden da jeg ble gravid med vesla. Yey!
her er det vekta som står stille, men klærne sitter løsere.
Sliter med motivasjonen, men klorer meg fast til dette opplegget. Savner heller ikke noe etter disse ukene på lavkarbo.
Annne sa for siden:
Stå på, Trultemamma! Jeg er overbevist om at dette kostholdet er det beste for kroppen. Nå holder jeg på å bake brød, og har spist herlig kokt egg og avocadosalat i dag. Unnet meg å kjøpe hjertesalat denne uka, og i dag har jeg kjøpt kokosmel. Det luktet helt fantastisk godt, og jeg gleder meg til å bruke det :) det er rart hvor stor forskjell en liten luksusting som det kan gjøre for motivasjonen! Plutselig ble mat gøy igjen.
Det kan jeg forsåvidt anbefale til alle sammen, ta dere en tur på helsekosten og brenn av et par hundre kroner på noen morsomme matvarer. I dag kjøpte jeg:
1 atkins peanut butter cups (De er HELT SYKT GODE)
1 Atkins coconut bar
1 pose kokosmel
1 pose mandelmel (billig type, bare 35kr for 250g!)
Nå skal jeg kose meg meg å bake noe godt i helga, og peanut butter cup'en skal få ligge der og friste meg helt til jeg ikke klarer å holde fingrene av fatet. Jeg mistenker at det ikke kommer til å ta lang tid..
Jeg har heller ikke gått ned noe, men jeg tenker at jeg får smøre meg med tålmodighet. Til syvende og sist er det ikke bare en slankekur dette her, og plutselig løsner det! :)
Bjella sa for siden:
Huff migrene i dag, kom akutt i går. Ikke hatt det på over to år. Pyton! Men på bedringens vei heldigvis. I går kom endelig ketolyse boka også, gleder meg til å lese videre i den.
I dag tror jeg det blir rema 1000 pølser :D med selleri "chips", ungene skal få vanlig chips og vanlig pølser. En liten opprydning i kjøleskapet. Mann er ute på vift;) så jeg har fjernkontrollen for meg selv.
Hvordan gjør dere når dere er på farta. F.eks en lørdag med bytur, kanskje en tur på besøk hos noen ol. Jeg synes det er litt vanskelig å få i seg mat og blir kanskje kjempe sulten, men har ingenting for hånden og ikke så lett å få tak i lavkarbo mat på besøk. Er jo gjerne litt spontane ting dette.
Jeg var også veldig kvalm noen dager, tror kroppen fikk litt sjokk av alt fettet og da særlig fløte. Kuttet litt ned og det har gått bedre. Tror kanskje jeg ikke tåler fløte så godt, gir meg løs mage også. Må forske litt mer på det.
Trultemamma hva synes du er vanskelig, hva gjør det vanskelig å holde motivasjon oppe ? Dette klarer du! Det blir lettere og det virker jo! Snart vil du se det på vekta også.
Bjella sa for siden:
Hva er atkins peanut butter cups? Bar? Det går fort litt penger på helsekosten. Jeg må snart sette meg inn i nettstedet iherb (tror jeg det het) som mange skryter av her inne. Litt å spare og sikkert mye spennende. Noen som har erfaring og anbefalinger, ja vet det finnes en egen tråd om det her inne. Men lurer på hva maiblomstene her tenker.
lucifine sa for siden:
Hvor får du så billig mandelmel Annne???
Trultemamma: du må jo bare bli motivert av å se klærne løsne!! Herregud som jeg gleder meg til den dagen jeg VET klærne er løse på meg! (kastet alt som var for liten i fjor da vi flyttet så de fleste klærne jeg har nå er litt løse men jeg kjenner noen av jobb buksene passer bedre nå enn før så NOE skjer vel).
Namba sa for siden:
Jeg synes også det er vanskelig å spise noe mens man er på farten. Nå finnes det jo ulike salater å få kjøpt da (aner ikke karbeinnholdet), men jeg spiser gjerne et større måltid før jeg drar og går heller sulten til jeg kommer hjem. Jeg holder meg mett i mange timer, så vanligvis går det greit. Jeg har kjøpt meg bacongull mens jeg var på shopperunde en gang.
lucifine sa for siden:
uhm jeg gjorde noe virkelig desperat sist jeg var på tur.. Var i alle forrestninger og kikket etter varmeskap for jeg hadde så lyst på koteletter men ingen hadde. Jeg var da oversulten og ikke lyst på noe fornuftig, ville på det tidpunktet enten ha kotelett eller junk. Så hva ble løsningen? En kartong med fløte :P Men det funket! Om jeg gjør det hverdag er heller tvilsom, men mett ble jeg og jeg kunne kjenne hvordan blodsukkeret jevnet seg ut. Plutselig kunne jeg tenke rasjonellt igjen.. Men lærepengen ble vel egentlig: ikke vent til jeg er oversulten (som nå) for da blir det bare vasespising.
Mens vi er inne på vasespising: skal jeg steke biff eller spise reker nå? Er så sulten at jeg bare surrer rundt meg selv.. :p
Bjella sa for siden:
Stek biff!!!
lucifine sa for siden:
Da ble det biff, tre minimais, 50g blomkål og fløtesaus. Og fem paranøtter til dessert. =)
Dere er så flinke!!!
På farten spiser jeg kyllinglår, salat fra salatbar med masse olje på, fløte i kaffen (som lucifine skrev her), en neve nøtter, drikker masse masse vann for å stagge sulten og ikke kaste meg over karbofristelsene. Men det går overraskende bra!
Jeg merker som sagt at klærne er løsere og i dag tror jeg jammen vekta har sagt stopp, den er nok batteritom. Mannen veide seg og jeg veide meg, jeg veide like mye som han! :O (han veier nok en del mer enn meg, er jo høyere og bedre trent enn meg :P ) Så nå skal vi prøve å bytte batteri og hvis ikke det funker så skal vi kjøpe ny. Ikke at jeg tror den juger, men kanskje den har hengt seg litt opp håper
Merker at jeg ikke er så sulten og fokusert på mat lenger, som det jo står i boka. Men at JEG skulle bli slik hadde jeg aldri trodd... Har ALLTID vært et matvrak, er utdannet kokk og simpeltent elsker å lage mat og spise mat. Forskjellen nå er at jeg alltid kun har "rene" råvarer og kan bruke fløte, rømme og smør med god samvittighet. :D
Man må ta med alle gevinster man kan.
Har lyst til å bake noe, men trenger tips til noe lettvint. (type muffins eller småbrød jeg kan kaste i fryseren, ja lavkarbo)
Euphita sa for siden:
Kjekt å lese om dagene deres :)
Fant ut av kvalmen min, kom pga noen nye hodepinetabletter jeg fikk. Aldri mere om jeg tar dem!
Sliter med å spise i dag og, har ikke lyst på noe som helst. Igår ble det til at jeg spiste mandler sent på kvelden. Er sulten men får ikke til å spise.
Tom for energi er jeg og :(
Helt hjemme alene er jeg og! Ja foruten knerten da, men han sover jo. Ikke ofte det skjer når vi er en familie på 7 ;)
Da skal du nyte stillheten og kose deg. :D Høres luksusaktig ut!
Vi er uten barn og uten planer i kveld, helt rart. Mamma kom å spurte om de ville være med til mormor og morfar og da var ikke gutta sene om å bli med. ;)
Paris sa for siden:
ååå dere er så flinke :)
Holtapp sa for siden:
Hjeelllp!!! Vekta har gått litt (o,6) opp etter 17.mai enda jeg bare spiste et lavkarbo-kakestykke, ellers holdt jeg meg til lavkarbo. I dag var jeg pluss 0,2 så det er på vei ned igjen,men litt tregt. Får utslag på ketose hver eneste dag/kveld....Kjenner jeg blir litt frustrert. Det var jo så kjekt når det gikk ca 300g ned hver eneste dag :D
Har bakt lavkarbobrød, kan det være formye karber i det mon tro?
Kjekt å lese hva dere skriver, jeg er innpå her flere ganger om dagen :D Godt å vite at vi er flere som prøver så godt vi kan :)
Hva gjør jeg galt? Er det normalt at det stopper litt opp i uke 3 ?
lucifine sa for siden:
Ja har hørt at det stopper opp i uke tre.
Annne sa for siden:
Atkins Peanut Butter Cups er små sjokoladeformer, på størrelse med en liten muffins, men ganske flate, som er fylt med peanøttsmør. Det smaker helt himmelsk, uten rare bismaker overhodet så vidt jeg kjente. Mine ligger fortsatt i skapet, men det er en skikkelig viljestyrke-test å la dem ligge.
Det billige mandelmelet kjøpte jeg på Kinsarvik i Bergen. Det er ikke fettredusert, og ser egentlig ut som bare vanlige helt finhakkede mandler. Men da slipper jeg å gjøre jobben selv, til nesten samme pris som hele mandler.
Ellers har Kinsarvik veldig billige paranøtter. Bare 29kr for en pakke på 200g, i motsetning til Den Lille Nøttefabrikken, der tilsvarende mengde koster oppunder 50kr.
Euphita sa for siden:
Vanlig at det stopper opp ja Holtapp, også er det mange som går opp i tida rundt mens. Det gjorde jeg.
Har faktisk sovet ganske bra i natt og laget meg omelett til frokost. God start på dagen :)
Andre halvdel av omelett ble lunch. Tenker å lage pizza til kvelds. Vet jeg fant en oppskrift på pizzabunn uten masse spesielt nedi.
I går kveld måtte jeg tvinge i meg noe mat. Laget en smoothie av 0,5 dl fløte, 1 egg, sukrin og 50g bringebær. Det ble godt!
lucifine sa for siden:
ah nå ønsker jeg at jeg bodde i Bergen.. Elsker paranøtter og de er svindyre her!!
Euphita sa for siden:
Ja det var den beste grunnen for å flytte til Bergen Lucifine :humre:
Nå står disse muffinsene i ovnen! Jeg er spent på resultatet :)
Annne sa for siden:
Euphita: Gi oss en oppdatering når de er ferdige da! Jeg har SÅ lyst til å bake noe av kokosmelet jeg kjøpte i går, og disse har jo fått gode tilbakemeldinger..
Egentlig er jeg veldig gira på noe med sjokoladesmak.. Muffins eller kladdekake eller noe sånt. Noen som har gode oppskrifter på lager?
Euphita sa for siden:
Åh de var gode!
Nå måtte jeg smake mens den enda var varm da, hehe men konsistensen er omtrent som vanlig muffins. Jeg aner bittelitt kokos-smak i bakgrunnen men den er ikke fremtredende!
Sto med 70% sjokkis og lurte på å ha oppi, så det kan du sikkert bruke!
Euphita sa for siden:
Jeg la ett par frosne bringebær i hver muffins, var godt det og men ser for meg at sjokolade hadde sikkert vært mmmm.
Uff, nå spiste jeg nr.2 og :lol:
Namba sa for siden:
Da jeg begynte på ketolyse for tre uker siden, bestemte jeg meg for å holde meg unna vanlig godteri i tre uker. I går var dagen endelig kommet og jeg koset meg med god samvittighet. I dag er jeg tilbake på lkhf og koser meg med lkhf med enda bedre samvittighet.:D Jeg har gått 5-6 km på roller blades og støvsugd hele huset, så nå skal det bli godt å få dusjet, men så fornøyd med egen innsats da.:)
Nesten alle her skriver at de har fløtesaus til maten, men hva gjør dere for å smakssette den? Det er så greit å få nye ideer. Til biff bruker jeg å steke bacon (og sopp noen ganger) i små biter og koker utav panna med fløte. Med litt salt og ganske mye pepper så blir det topp til biff og brokkoli. Kan også kokes ut til det blir bacon- og soppstuing.
lucifine sa for siden:
Mine fløtesauser er nokså A4, utkok av pannen og litt krydder. Muligens pittelitt av en kraftterning dersom det er lite utkok fra pannen.
I dag har jeg faktisk syklet! Hadde snuppa bakpå for første gang (hun er 16-17 kg) og det syntes hun var DØDSMORO! Fikk faktisk kjeft da vi kom hjem for hun vilel sykle mer.. Mannen tror det var ca 4 km, jeg syntes det var passe lang tur jeg. Akkurat passe sliten. :)
Annne sa for siden:
Jeg lagde også muffins i går, etter samme oppskrift som Euphita. Jeg knuste 25g 17% sjokolade oppi, og i halve røra blandet jeg i ei spiseskje kakaopulver også. Resultatet ble veldig bra :) Jeg slengte oppi litt fiberhusk også, vet ikke om det hadde vært nødvendig.. Og i motsetning til mitt gamle høykarbo-jeg, var det nok med en muffin.
Spiste en etter frokost i dag også. Var skikkelig fysen, men klarte til slutt å ta knekken på det med en kopp te med fløte. Det ble så mektig at jeg bare klarte halve koppen. Nå er det eksamenslesing på timeplanen, og en treningsøkt litt senere :) Ha en fin søndag alle sammen!
Paris sa for siden:
Her står vekta bom stille :(
Nå er det INGEN kunstig søtning
Namba sa for siden:
Du har jo gått ned fem kilo, så det handler nok om å gi kroppen litt tid. Det løsner helt sikkert igjen. jeg vet hvordan det er. Jeg er utålmodig selv jeg og jeg var enda mer utålmodig forrige gang da jeg skulle ned mye mer. Men jeg kom i mål.:)
Holtapp sa for siden:
Hei Paris,
Samme her.......:S
Får så lyst å bare drite i hele kuren og spise noe. graps :P.
Så jeg jobber godt med meg selv om dagene. Leste også at manglende grønnsaker kunne være årsaken, men jeg har grønnsaker hver dag til middag.... Spiser sikkert ikke nok ..... ååå kjempefrustrert.
Det må jo løsne.....
Euphita sa for siden:
Det løsner helt sikkert!
Har på følelsen av at jeg ikke har gått ned noe jeg heller, mandag er veiedag men holde ut, det skal jeg :)
Holtapp sa for siden:
Veiedag på tirsdag og håper det har stabilisert seg til det. Det var jo så veldig motiverende når det gikk ned heleveien. Pluss jeg leser om alle disse som har gått ned så sinnsykt mange kilo på kun noen måneder....
Fokus :D har jo kun holdt på i tre uker :D
Nå er det kyllingvinger med salat til lunsj.
lucifine sa for siden:
De sier at en skal ha grønnsaker til hvert måltid, så da lurer jeg på: hvilke grønnsaker spiser dere til frokost og kvelds? Her er det nemlig bare grønnsaker til middag og jeg trenger litt inspirasjon.
Annne sa for siden:
Åh, folkens.. Vet dere hva som skjedde med meg i dag? Jeg satte med tilbake for å lese pensum, leste en stund, og ble skikkelig søvnig.. (Satt i senga og leste, kanskje ikke det lureste jeg har gjort) Først duppet jeg av der jeg satt, med boka i hendene, så la jeg meg ned - - og plutselig var klokka tre! Herregud. Jeg aner ikke når jeg sovnet, men det kan ikke ha vært mye over ett.. Kan det være fordi jeg er tilbake i ketose etter noen dager på "kjøret"? Blir nesten bekymret for at jeg skal være gravid jeg - min venninne merket at hun var gravid fordi hun var så sliten hele tida..
Lucifine: Jeg spiser mye squash, asparges (koster bare 19kr på Kiwi nå! Løp og kjøp!), tomat, brokkoli og blomkål(begge gjerne som pure/mos), sellerirot, kjørvel, champignon, hjertesalat(kongen av alle salattyper!), agurk, purreløk og aubergine.
Squash passer til all slags mat og er kjempegodt å surre med champignon og purreløk, og kanskje litt fløte eller CF. Det tror jeg må være mitt favorittilbehør. Ellers synes jeg denne aspargessalaten med chevre så sykt digg ut! Bama er et bra sted å surfe rundt for inspirasjon til nye grønnsaker man kan bruke. De har faktisk også bedre næringstabeller på grønnsaker enn næringsinnhold.no har. En ny grønnsak på repertoaret kan være motiverende hvis man er litt matlei også, synes iallefall jeg.
Til frokost må jeg innrømme at det ikke så ofte blir grønnsaker.. JEg spiser sjelden kveldsmat, det blir ofte to "lunsjer" og sein middag. Ellers regnes sikkert bringebær til "grønnsaker" i denne sammenheng, eller? Poenget er vel at de inneholder litt karber, og masse vitaminer og good stuff..
Paris sa for siden:
Ja jeg har nok en del å gå på når det gjelder grønnsaker.. det må jeg bli flinkere til å spise. Kanksje for lite kh som gjør det at vekta stoppa opp?:confused:
Euphita sa for siden:
Uff nå må snart energien komme tilbake til meg. Er helt skutt for tida jeg :(
Anne: samme her, leser pensum og sovner i bøkene.... :S
Jeg har spist lavkarbopizza i helga og lavkarbois. mmmm. Nydelig.
Trives veldig godt med denne maten, vil ikek bytte tilbake!!
Euphita sa for siden:
Helt enig Trultemamma! Jeg vil heller ikke bytte tilbake til høykarbo!
Har du oppskrift på isen?
Her er min vri av denne oppskriften jeg fant her inne:
LAVKARBO IS; cookies `n &cream
3 eggeplommer,
en kartong pisket kremfløte,
litt vaniljeessens, 10 dråper
Har prøvd sukrinmelis og stevia, neste gang blir det en blanding av disse to.
Har også lært av Iset at det er smart å ha i gelatinpulver for å hindre at isen krystalliserer seg, så jeg blandet ut litt gelatinpulver i varmt vann før jeg hadde det i.
Lag eggedosis, bland i kremen og smak til med søtstoff og smak.
Ha 2-3 Decadence-advantagebars og et par neve nøtter (brukte nøtteblanding fra Plantasjen (!)) og grovhakk dette.
Bland alt sammen og frys.
[font=Calibri][/font]
Nydelig. Min (og familiens) favoritt!
Og totalt kh i hele røra er ca 9 kh. :)
Kan kutte ut sjokoladen og ha i kun nøtter og vaniljeessens, skitgodt det og! :)
Har variert masse og det er vel bare smaken (og kh) som avgjør hva man liker best.
Bringebær tenkte jeg å prøve også.
Euphita sa for siden:
Åh guri :sikle: høres bare fantastisk ut!
Tusen takk, den skal noteres og lages!
Sliter med frokosten jeg, nå fant jeg noe de kaller ostekjeks så det skal jeg jammen prøve.
Paris sa for siden:
Kjenner meg sånn igjen - skjønt jeg føler meg litt bedre idag:p så håper det skjer... Men jeg har seriøst sovet sååå vanvittig de siste ukene at folk rundt meg reagerer veldig negativt - og det forstår jeg jo:o
lucifine sa for siden:
Jeg er også helt tømt for energi (skjønt det er litt bedre i dag). Trodde det var bare meg..
Cirius sa for siden:
Her er energien svært varierende, men for det meste så er det rikelig å gå på :)
Håper dere andre også snart får kjenne energien bobble :D
Nok en fin helg er over, har feiret min bestemors 80 års dag, og klarte stortsett å holde meg til lavkarbo kaken jeg lagde stolt Ketostixen har vært lilla hele helgen, men samtidig føler jeg på kroppen at jeg har gått opp i vekt, men krysser fingrene for at det bare er fantasi....
Neste helg blir en enda større utfordring, men her får vi ta utfordringene som de kommer ;) Prøver å være evig optimist!!
Namba sa for siden:
Å spise middagsrester til frokost og kvelds gjør det lettere å få i seg grønnsaker til alle måltider. En salat gir litt grønt det også. Jeg spiser stort sett varm mat til alle måltidene, og da blir salat og grønnsaker nokså naturlig tilbehør. Dersom du spiser brød kan du ha agurk og paprika oppå pålegget. Det hjelper jo litt, på samvittigheten om ikke annet.;)
Euphita sa for siden:
Mandag og veiedag. Bare 200g ned denne uka :(
Men jeg vet hvorfor tror jeg. Vært noen tøffe dager og når jeg er så sliten så greier jeg ikke å spise, er nok derfor. Har vært i ketose hele tiden.
Samt at jeg har hatt uka mi, den gjør vel også sitt.
Tufso86 sa for siden:
Kan jeg bli med her, selv om mai snart er over?
Det har gått to og et halvt år siden fødselen, og enda er det fem kg som sitter fast. Håper de slipper taket med lavkarbo slik at jeg kan bli skikkelig fornøyd med kroppen min igjen! Jeg har en venninne som spiser lavkarbo med fantastiske resultater, så på lørdag bestemte jeg meg for å prøve også startet jeg på søndag.
Jeg synes det er litt vanskelig å sette seg inn i alt, men prøver meg frem denne uken og ser om det gir resultater. Hvis ikke må jeg jo forandre på noe. Men jeg får i meg mye kjøtt (bacon, kylling, entrecote, koteletter), fløte, egg, brokkoli og blomkål, litt bær, og mye deilig ost. Sliter litt med planlegging av frokost siden jeg ikke har tid til å tilberede og steike så mye før jeg går på jobb, men det meste kan vel lages klart kvelden før ;)
Stå på alle sammen, dere er flinke og virkelig en inspirasjonskilde!
suzeline sa for siden:
her går det treigt faktisk gått opp litt den siste uka og er inne på tanken med å gi opp.... prøver en siste gang...beg for ett par dager siden å øke inntak av fett og vann (har vært litt dårlig på den kanten) blir kvalm av så masse fett så nå er det 1 skje med meierismør og 1/2 l vann før hvert måltid.... det endte med løs mage i dag som nesten gikk i buksa
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.