Euphita sa for siden:
Hei hei Cheyla!
Ikke gi opp! Det løsner sikkert snart :)
Prøver du deg på ketolyse nå?
Euphita sa for siden:
Hei hei Cheyla!
Ikke gi opp! Det løsner sikkert snart :)
Prøver du deg på ketolyse nå?
wonderwoman sa for siden:
Hm, da har jeg hatt veiedag. Ned o,3 kg. Må si jeg ble litt skuffa, for jeg har holdt meg til planen hele uka. Men det er i hvert fall nedgang da:) Fortsetter ufortrødent, og håper på litt mer ned neste uke:)
Cirius sa for siden:
Wonderwoman: Syns du er flink jeg!! Her i huset er alt som går nedover en seier, selv om jeg av og til skulle ønske det gikk mye fortere.
Herlig start på dagen. Begynner ikke på jobb før en time seinere i dag, så nå er barna avlevert i barnehagen og jeg koser meg med toast av proteinbrød og kokte egg til frokost :D
Står forann mange utfordringer i matveien fremover, bursdagsfeiringer, konfirmasjon etc, men har bestemt meg for at dette her skal gå!!! Veldig spent på fortsettelsen....
Trener dere andre i tillegg til omleggingen av kostholdet? Her er det ike trening i organiserte former, har bare blitt veldig flink til å ta beina og sykkelen fatt i stedet for å bruke bil. Går som regel en tur på 30-90min hvertfall 5 dager i uken. Er med på www.dytt.no og det er jammen en ekstra motivator. Må jo rekke Trollstigen i tide.... hehe ;)
Fjasnissen sa for siden:
Hei.... hva mener du egentlig med "å spise vanlig igjen"? Er planen å gå tilbake til høykarbo når du er ferdig med ketolyse? Nå kjenner ikke jeg din situasjon, eller hva som gjorde at du blei overvektig til å begynne med, men jeg regner med at du ikke har tenkt til å spise det samme som gjorde deg overvektig?
Torkil har en egen bok som beskriver veien videre etter endt kur. Han anbefaler vel også at man kan spise etter Lindbergprinsippene. Jeg tror jeg uansett ikke vil anbefale deg å spise "vanlig" igjen, hvis det er høykarbo.
kattungen sa for siden:
Jeg henger fortsatt med, til tross for en litt tøff dag i går. Men ingen karbo-sprekker enda, så jeg er ganske fornøyd! Og det resultatet vises på vekta - 4.2 kg ned siden start :heia:
Euphita sa for siden:
Så flink du er Kattungen!
Syns det er så kult å lese tickeren til Fjasnissen som sier 2.9 kg below target weight ;)
Flink!
Er så fornøyd, fant både fiberhusk og soyamel på Ica Maxi idag. Endelig :)
Sukrin og stevia, får man kjøpt det kun på helsekost? Har ikke funnet noen søterstatning enda, og må ha det på fredag for da skal jeg bake lavkarbokake til svigermor sitt selskap. Litt egoistisk, tilbyr meg å bake men hun får ikke velge noen kake :lol:
Euphita sa for siden:
Hang in there Wonderwoman!
husker at det stoppet litt opp med meg forrige gang jeg prøvde ketolyse og da hoppa jeg av. Skal ikke gjøre det denne gangen :)
Cirius: jeg trener, men kun øvelser for å styrke hofta mi foreløpig. Håper at vektnedgang og den treningen jeg gjør, er med på at jeg kan trene mer som "alle andre" etterhvert :)
Fjasnissen sa for siden:
Hehe.... sånn går det når man setter et litt tilfeldig måltall og når man kommer i "mål", så ser man at det ikke stemte helt.
Trodde nok at jeg hadde mer muskler enn det jeg hadde gitt ;)
Har forøvrig vurdert å fjerne tickeren.... siden jeg har vært i mål siden jul :)
Men takk
Euphita sa for siden:
Hehe jeg skjønner, men la tickeren stå!
Det er stor inspirasjon til oss i startgropa å se nedgangen som andre har :)
Jeg syns iallefall det :)
Euphita sa for siden:
Og dermed er jeg bruker på diett.no og. Kikka innom forrige uke, nei- altfor avansert, tenkte jeg. Men jaggu sa jeg smør....litt fasinerende å se fordelingen mellom fett, protein og karber :)
suzeline sa for siden:
regner med at når jeg er nådd målet så går jeg nok tilbake til tilnærmet kost.... men i mindre mendgder de gikk på maaaange kilo ved røykeslutt;):)
Ja, har prøvd før jeg også. Gått ned den første uka, også har det stagnert litt i uke 2, så har jeg gitt opp:o MEN denne gangen skal jeg ikke det! Og det er kjempemotiverende å følge med på dere andre og se at det nytter:)
Angående trening så har det begrenset seg til gåturer noen ganger i uka for min del. Er delvis sykmeldt med prolaps, så må nok ta det litt rolig en stund. Men prøver å fokusere på at all bevegelse er bedre enn ingenting, i steden for å deppe over det jeg ikke får gjort. I dag skal jeg prøve meg på en rolig sykkeltur:)
Annne sa for siden:
Jeg har også stått mer eller mindre stille siden den første uka, og siden det var etter påske er jeg redd jeg totalt sett har gått ned bare rundt et kilo eller så.. Nå lurer jeg på om jeg må gjøre noen endringer, eller bare vente og se..
Har sjekket med ketosticks et par ganger, og det var utslag begge gangene, så jeg er i ketose. Har følt meg ganske normal fram til i dag: har gått rundt med en murrende hodepine og vært mye mer tørst enn vanlig..
De dagene jeg har sjekket på diett.no har jeg ligget på mellom 1600-1900kcal og 4-5% karbohydrater, 20%proteiner og 75% fett..
Kan fortelle dere hva jeg spiste i går, da hadde jeg for lite fett og for mye proteiner, noe jeg ikke pleier å ha. Mengdemessig var det ganske normalt..
Frokost og lunsj:
Tunfisksalat av:
2 egg
1 stor ss majones
1 stor ss seterrømme
1 boks tunfisk i olje
litt purre
litt paprika
Mellommåltid:
Atkinsbar (chocolate fudge)(dette er kanskje 3. gang på 3 uker at jeg spiser en sånn)
Middag:
ca. 250g marinert flintsteik
ca. 350g blomkål- og brokkoligrateng (Landlord)
revet ost på toppen av gratengen
en liten dasj seterrømme
Dette var 1925 kcal, altså ikke noen slankedag etter vanlige kalorimål.
Nå har jeg altså holdt på i tre uker. Jeg spiser en god del melkeprodukter, samt egg, kjøtt og grønnsaker. Har vært i selskap to helger på rad, men hvertfall nå sist holdt jeg meg godt på matta, tror jeg (vet ikke om det var karber i verken rødvinen eller cavaen - drakk to gl rødvin og noen flere glass cava). Bør jeg kutte ned på melkeproduktene, senke mengden mat, eller kanskje øke den(skummelt!)? Eller bør jeg bare smøre meg med tålmodighet og se om det skjer noe etterhvert.. Tre uker er jo ikke all verdens med tid.
Kan nevne til slutt at jeg er 175 høy og veier 67kg, så det er den siste godterimagen som skal bort..
Takker for tilbakemeldinger og tips!!
Fjasnissen sa for siden:
Så du skal altså tilbake til høykarbokost? Tror du finner at det er lettere å holde vekta ved moderat lavkarbo.... men dette må du jo velge sjøl.
suzeline sa for siden:
mulig det er lettere ja vi får se er ikke helt utlært... :D
men skal vel uansett klare meg uten majones og rømme..
har du tenkt å klare deg uten alle de deilige fristelsene det er??
Caritty sa for siden:
Hepp!
Begynte på tirsdagen som var, altså den 3. Mai og ikke 1. :) Men denne tråden likte jeg, masse nyttig man kan få med seg da..
Har tidligere gått på "egenkomponert" lavkarbo, og gått ned 19 kg på dette, men nå har det stått stille ganske lenge, så nå tenkte jeg at jeg fikk sparke kroppen min i gang igjen, så nå er det ketose som gjelder! Fikk første utslaget på stixen i dag! :)
Euphita sa for siden:
Velkommen inn Caritty :)
Så flink du har vært da, 19 kg!!! Wow!
Fjasnissen sa for siden:
Jeg er ferdigslanka og lever lavkarbo men tillater meg en dag i uka hvor jeg ikke tenker så alt for mye på hva jeg spiser (ofte på dager hvor jeg er fyllesjuk). Da er det stort sett middagen som blir høykarbo. Men å gå tilbake til å spise som jeg gjorde før? Aldri i verden. Har ikke følt meg så bra som jeg gjør nå før, og de dagene jeg spiser hva jeg vil så føler jeg meg også oppblåst.... så om det er verdt det er en vurdering man må gjøre ;)
Bjella sa for siden:
Velkommen, 19 kg er jo fantastisk!
Jeg har også blitt fasinert av diett.no, og selv om det blir litt gjetting da jeg ikke veier alt. Får jeg mer oversikt. Og så jo at jeg måtte justere litt.
Er så godt å lese at det er normalt å stoppe opp litt rundt den 3 uka. Da er jeg jo normal jo ...hehe
Smaken i munn er fortsatt ikke god, jeg spiser litt Ifa. Det hjelper jo der og da men kommer raskt tilbake. Vil jo helst ikke bli avhengig av sukkerfrie pastillet ol. Satser på at det vil bedre seg etterhvert.
Jeg skal til varmere strøk om ikke så lenge, da må jeg planlegge en sprekk. Det pleier å bli en del øl+++... Jentetur så blir såååå deilig. Matmessig skal jeg satse på å kutte ut chips, ris og brød. Masse nydlig mat der, problemet blir vel å få stotret frem på engelsk at jeg heller vil ha grønnsaker og salat.
Jeg har jo levd lavkarbo moderat noen år, og vet at jeg ikke vil gå tilbake til høykarbo. Problemet har vært at kg har bygd seg på etter perioder hvor jeg ikke har vært så nøye, ferieturer, jul, helger som har blitt litt lange ;) Går på medisiner som også lett gir vekt oppgang.
Ble langt dette her :eek: hadde vist mye på hjertet :p
Men stå på alle sammen, vi vil klare det og vi fortjener det :)
cola sa for siden:
Tusen takk:) da følger jeg bare kakediagrammet:):)
cola sa for siden:
Jeg bruker sukkerfri tyggis....har ikke hindret vektnegang så langt
Euphita sa for siden:
Bjella: å det hørtes bra deilig ut med jentetur til varmere strøk! Du får pugge "more lettuce and vegetables please, no potatoes, rice and chips (og sikkert en please her og ;) )"
Ja det ble litt gøy diett.no. Også kjenner jeg at jeg blir fasinert over at jeg har da ikke i meg så mye kalorier som jeg trodde jeg gjorde!
Cola: der var du gitt! Var nesten tenkt å etterlyse deg, du startet tråden også stakk av :lol:
Har blitt mindre ekkel smaken i munnen min, eller så har jeg bare vent meg på den ;)
Nå har jeg halvannen time for meg selv mens knerten sover, vurderer å rydde garasjen så kanskje sambo får ånden over seg når han våkner etter nattarbeid og ;)
Caritty sa for siden:
Takk skal dere ha.. :)
Nå er det faktisk -21 kg! Veier meg bestandig på onsdager, og nå kunne vekten endelig vise at jeg igjen har begynt å gå ned igjen, så nå har jeg krysset et magisk tall for meg som var -20... :D
Har jo suset innom her tidligere for å se på oppskrifter ol, men aldri fått rotet meg til å lage profil her, men nå ser jeg jo at dette stedet er utrolig fint å få med seg råd ol, så hurra!
suzeline sa for siden:
mulig lavkarbo ja men ikke så strengt som dette blir litt kjedelig og tungvint:)ser jo så nydelig ut når jeg sitte å slafse i meg 1 dl vispet fløte:oog merker også det med oppblåst mage er mye bedre nå
Euphita sa for siden:
Må innrømme at jeg har ikke lest ketolyseboka fra perm til perm enda, bare skummet her og der, men nå har jeg begynt. Og dagens oppdagelse er at jaggu skal jeg drikke mere vann, MYE mere vann, iskaldt vann :)
lucifine sa for siden:
Hei dere! Her hører jeg hjemme jo!
Har prøvet sticks to ganger og fått utslag så jeg er visst i ketose. Jeg trenger å drikke mer skjønner jeg (er tørst hele tiden og hele huden er kjempetørr) enda jeg drikker 1,5-2l om dagene. Så i dag prøver jeg å helle nedpå 3l. Bruker diett.no jeg også- det er så utrolig greit å kunne skrive inn alt og få det ferdig utregnet!
Startet med lavkarbo (under 50) 19. April. Har prøvet å lære meg sakene og 1.mai ble det ketose retningen på meg. Trenger å lese mer kjenner jeg.. Har gått ned 3,6 kg siden oppstart, merker ingenting til den dårlige ånden (er det rart?) og ser ikke at jeg krymper i cm heller, men jeg ser at jeg har noe mindre vann i kroppen. Yey!
Ser frem tilå følge dere videre!
Euphita sa for siden:
Så bra du har funnet ut du vil prøve ketolyse Lucifine :D
Heldig du er som har sluppet unna ånden som går, den er ikke kjekk.
lucifine sa for siden:
Kanskje jeg har det uten å vite det?? skrekkoggru
caramba sa for siden:
Innom tråden og leser :) ser ut som mange har fått en bra start og gått ned flere kilo, dere er flinke :) Får sååå lyst å veie meg, hadde jeg hatt vekt hadde jeg nok vært på den seint og tidlig. Syns jeg ser endring på kroppen, men blir kanskje litt lurt av at jeg har solet meg endel og blitt brun, og da ser kroppen bedre ut. Tok bilde av meg da jeg startet 28 april, og skal ta nytt bilde 1 juni. Lever i spenning fram til da, hehe.
lucifine sa for siden:
Om man kan spise for lite karbohydrater? MÅ man spise 15-20 om dagen?
kattungen sa for siden:
Det står vel i boka at man bør være ganske nærme 15 i alle fall? :confused:
Namba sa for siden:
Så flink du har vært Caritty! :)
Jeg trener litt, men ikke så mye som jeg skulle ønske. Jeg trener på roller blades med staver. Utrolig bra trening. Vi har akkurat flyttet, så jeg går veldig mye her hjemme i tillegg i forsøk på å komme i orden i huset. På det meste vil jeg gjette at det har blitt godt over en mil bare inne, så da orker jeg ikke trene i tillegg. Jeg prøver å komme meg ut på roller blades flere ganger i uka.
Jeg har hatt min beste dag på lav karbo så langt for denne gang. Jeg veide meg i morges, og nå tror jeg at jeg har gått ned litt over en kilo (fikk ikke veid meg ved start) og har bare 2,1 kg igjen. Jeg har ikke følt at jeg har forsaket noe på hele dagen! :) Jeg har bare koset meg, særlig med middagen. Grillmat i solveggen. :cool: Mums!
Euphita sa for siden:
Har forstått det sånn at det er individuelt hvor mange karber man har mest effektiv vektnedgang på.
Jeg lurer på om jeg spiser for lite karber. Har vansker med å komme meg på 15, så jeg skal prøve å ligge bittelitt høyere, mellom 15 og 20 tenker jeg.
Også skal jeg ha valnøtter i hus hele tiden, slik at jeg kan få opp karbene fort om jeg ser det blir for lite en dag.
Det var dog ei her inne som starter kuren med å ligge på 5 karber, men hvor lenge vet jeg ikke og for hvilken grunn vet jeg heller ikke.
lucifine sa for siden:
Dagens mål: spise flere grønnsaker og få opp karbnivået. :nikker:
cola sa for siden:
hehe jeg er her, var bare ikke like aktiv. er mer inne å lese enn jeg skriver. er fornøyd med kuren og vektnedgangen:) 5,6 kilo ned nå:D
cola sa for siden:
Jeg må holde igjen på grønnsakene, har lett for å bli for mange karbo der:rolleyes:
Jeg har blitt så glad i taco, hatt det to dager på rad hehe og har lyst på i dag og!!!
lucifine sa for siden:
Hvordan krydrer du tacoen din? Vet man kan lage egen krydder, men foreløpig har jeg bare tenkt på det for det virker som stress (lat)
cola sa for siden:
det er ikke stress i det hele tatt, og resultatet er perfekt, suuupergodt!
Tar bare alt kryddret i en skål, blander det og så er det klart til bruk:D
1ts salt
2ts cumin
1/2 ts koriander
1/2 ts chilipulver
1/2 ts hvitløkspulver
1 ts paprikapulver
litt pepper..
Har laget salsa og fryst ned i porsjoner, og bruker et par ss av denne hver gang: er enkel å lage, skal ikke kokes.
en boks hakka tomat
1/2 finhakka løk
1/2 finhakka paprika
1/2 finhakka chili
saften fra 1/2 lime
cayenepepper
krydder etter smak. brukte bare salt og litt pepper.
Den må stå å trekke et par timer før brukt.
Jeg spiser med 100 gram salat(elsker de ferdigpakkene med grillsalat), litt løk, et par cherrytomater, litt agurk, rømme og ost!!
Euphita sa for siden:
Ah det hørtes godt ut Cola!
Jeg sliter med å få nok karber jeg og, mere grønnsaker ja. Også oppdaget jeg igår at det er greit å ha valnøtter i skapet :)
Idag fikk jeg endelig tak i sukrin, både strø og melis så da kan jeg bake kake til svigermor :)
Imponert over dere som går ned så mye på så kort tid! Jeg er ikke i nærheten av slik vektnedgang. Litt irriterende, men jeg har ikke tenkt å gi opp :) Kroppen fungerer bare så mye bedre etter at jeg begynte med lavkarbo. Kommer nok til å bli en livsstil for meg ja.
cola sa for siden:
hvilken kake skal du bake?:) har lyst å bake en til 17 mai, tenkte kanskje på lavkarbo ostekake?!
På hvilken måte merker du at kroppen fungerer bedre? jeg merker at jeg er mindre trøtt og mer opplagt:)
lucifine sa for siden:
jeg vil ha en egokake til søndag jeg (konfirmasjon)
Har egg, fløte, sukrin, 100% mørk pulversjokolade, 70% mørk sjokolade, mandelmel.. hva kan jeg lage med det tro?
Fjasnissen sa for siden:
Nei, regna jo ikke med at du skulle fortsette med ketolyse ut livet... det er det ekstremt få som gjør. Noen finner faktisk at diverse plager blir borte når de lever ketogent, og at de vender tilbake når de øker på karbene igjen, så de fortsetter å spise ketogent selv etter at de er ferdige med slankinga.
Jeg sliter heldigvis ikke med noen slike plager, men det skal sies at jeg var et gasskraftverk av dimensjoner før, og det var det første jeg merka på lavkarbo... nemlig at jeg blei mye bedre i magen. Så for meg er det en helt klar sammenheng mellom karber og luft i magen. Merker det godt på høykarbodager.
Lavkarbo kan jo være så mangt, og det er nå det jeg har tenkt til å fortsette med resten av livet. Feeling good (og dessuten har jeg ikke så lyst til å bli feit igjen heller ;))
Annne sa for siden:
Lucifine: Jeg lagde denne i dag til en sommeravslutning i kveld.. Den står og kjøler seg ned nå.. Blir spennende!
www.kvinneguiden.no/artikler/dagens_rett_ostekake_med_sjokolade/89950
Jeg byttet ut sukker med sukrin og bunnen med en nøttebunn..
lucifine sa for siden:
oh den ser fristende ut!
Euphita sa for siden:
Skal bake Gerd's ostekake til svigermor, og New York Raspberry Swirl Cheesecake til 17.mai :) Må forske litt samt at det passer veldig bra siden vi har gjester :)
Jeg er mye bedre i magen etter lavkarbostart, merker det også på energien og ja :) Så utrolig deilig å ikke være oppblåst mere :)
Holtapp sa for siden:
Hei allesammen,
Halvannen uke er gått og jeg føler jeg har kommet greit inn i kuren. Har problemer med smak i munnen jeg også, enda jeg drikker 2,5-3l pr dag. Jeg tar frisk innimellom.
Kjøpte stix på mandag etter en uke på kur, og er i ketose, og det merker jeg godt. Har en del lett hodepine, svimmel ved raske bevegelser og tendenser til litt kvalm innimellom. Men dette håper jeg går over.....
Veldig kjekt å lese her på forumet om hvordan andre har det og gjør det.
Euphita sa for siden:
Holtapp: håper tickeren din ikke er rett. Står at du har "gained" 2,8 kg, vil vel tro du heller vil ha "lost" ;) Bra du føler du har kommet greit inn i kuren :)
Jeg har hatt en dårlig dag på matfronten. Så dårlig at jeg ikke tør legge den inn på diett.no....
Tenkte bestille noen Atkinsbarer på iherb, men da måtte jeg jo vite hva som smakte godt. Dermed kjøpte jeg 3 stk på butikken idag og kremt hvor ble de av :o
Er i ketose enda, men jeg aner ikke hvor fort man kommer ut av ketose. Noen som vet?
Ny dag i morgen, og da skal jeg være flink jente :rolleyes:
whynn sa for siden:
forrige runde jeg hadde hadde jeg vært i ketose jevnt i 6 uker.. var ute å gikk, grusomt sulten. prøvde meg på en Atkindsbar (såå fornøyd, smakte sjokolade og var bare 2,6 karb ca) men neida.. Rett ut av ketosen!
å det samme gjelder søtstoff som sukrin å sånn. vet vi er veldig forskjellige på det område.. men tips til dere som ikke har vært borti det før så bør dere prøve dere frem forsiktig.. jeg kan nemmelig ikke bruke det.. !
men jeg er blitt en racer på Gele av fun light saft med fløte på! ;p ;))
Paris sa for siden:
Veiedag i dag :) Og jeg er skikkelig fornøyd! Mer enn 1 kg siste uken... det var deilig. Føler meg svært god form nå - men har litt "panikk" fordi jeg syns jeg aldri er sulten? Har liksom ikke lyst på mat... er dette negativ eller? Bør vel spise for å få opp forbrenninga??
Paris sa for siden:
Oj - er dette mulig altså? Jeg lurte litt på det samme forje uke - for da brukte jeg en del sukrin... men jeg tar ikke sticks da...:p blir så svimmel av å følge så nøye med dette - avhengig nok som det er av vekta... ;)
Euphita sa for siden:
Whynn: ja jeg har lest dette jeg og. Skal tisse på en sticks idag og for å sjekke, det kan vel først slå ut dagen etterpå.
Paris: jeg mener å ha lest at det er vanlig å komme dithen at man ikke blir noe særlig sulten, men ja, det er jo viktig å spise nok og riktig for å fortsette fettforbrenninga.
Bakte noen lapper til frokost idag, men de smakte null og niks. Får forske litt på dem kanskje, krydder osv.
Cirius sa for siden:
Her går det så det suser med allesammen ser jeg :)
Ang hvor kjapt man faller ut av ketose aner jeg ikke, her har stixa vært lilla siden dag 2 eller 3. Har unnet meg både pepsi max, brukt litt sukrin i ting jeg har laget samt spist litt 70% mørk sjokolade disse ukene, men ser ut til å holde meg i ketosen.
Ang mat, så føler jeg det går greit om dagen, har en liten mistanke om at jeg muligens får i meg litt lite fett, men har bare ikke lyst å begynne lege inn alt på diett.no, ser for meg det blir tidkrevende. Var med i vg vektklubb i fjor og gikk skikkelig lei av å veie og måle alt jeg skulle lage. Så så lenge jeg har nedgang vil jeg prøve å la være.
Godt å se at det ikke bare er her ånden regjerer, har innimellom forferdelig ekkel smak i munnen. Kankje jeg også må gå til innkjøp av frisk pastiller..
Nei, nå er det kylling til lunsj her, sulten etter å ha gått 5km i skogen med jentungen på 2 år i bæremeisa.
Ha en fin frdag allesammen, og ikke minst en riktig god helg. Her står arbeidshelg for tur, skal jobbe 5 dager i strekk nå, så blir ikke mye 17.mai feiring her.
lucifine sa for siden:
Drikker 3l vann fortiden og stixen viser en mellomting mellom den nest lyseste og nest mørkeste fargen. Er ikke ketosen skikkelig i gang eller drikker jeg for mye vann?
Holtapp sa for siden:
Hei Euphita, jeg har styrt fælt med de ticker`ne altså. Jeg så det stod gained, men fant ikke ut hvordan jeg skulle fikse det. Helt ny på dette, så syns jeg hadde vært flink å fått det til jeg :D
Får sjekke det opp litt mer da.....
Angående inn og ut av ketose så vet jeg ingenting, men ut av det jeg har lest så kan det ta 2-4 dager før man kommer inni det igjen, men det var feks hvis du skeiet ut med et kakestykke eller noe sånt.....
trultemamma sa for siden:
Jeg er i ketose hele tiden, men går ikke ned..
:sukk:
lucifine sa for siden:
Måler du deg TM? Om du ikke går ned på vekta så kan det ehnde du går ned i størrelse?
Måler meg på vekta ja. Men er veldig oppblåst føler jeg.
Har ikke skeiet ut med sukkerfri brus eller annet. Har spist en atkinsbar over 3 dager på forelesing, kan da ikke ha såå ??? :undrer:
Drikker kaffe med fløte i, men er fortsatt i ketose.. (ifølge stix)
lucifine sa for siden:
Mål med målbånd snuppa!
Uff, det er så deprimerende...
lucifine sa for siden:
Jeg skjønner det, er derfor jeg håper du skal få deg en overraskelse.
Du trener jo en del? Har du lest i boken om at trening kan påvirke vekttapet? At du kan miste cm fremfor kg? Har du mange kg igjen? Kanksje det er stabiliseringstid? Kanskje du må senke karb eller kalori inntaket? Hvor lenge har det stått stille?
Jeg har jogget 4 ganger på to uker, ellers veldig stillesittende. Situps og push ups hver dag. (nesten).
Ja jeg håper å komme over "kneika", skal ihvertfall ikke gi meg! :D
PS en digresjon; vi skal nedover til Bø i sommer og antageligvis Dyreparken. Møtes??? Har dere planer i sommer?
lucifine sa for siden:
Ja det hadde vært moro! Kan du ikke skrive på fb når det blir?
Det skal jeg Luci!
Men hva er dagsbehovet mitt? Jeg har sett at 1g protein pr kg kroppsvekt og max 15 kh, resten fett?? Og hvor mye??
Er litt "redd" for mye fett, skummelt med det så mye fett er så redd for å legge på meg..
Cheyla sa for siden:
Takk for oppmuntring Euphita:) Klarer liksom ikke helt finne ut hvilken retning som passer for meg, så nå teller jeg alt som er (nesten), både kalorier og karber. Så sånn sett spiser jeg vel litt ketolyseorientert egenkomponert, og det er nok ikke helt ideelt. Stresser nok litt for mye med maten for tida, kan godt være det er det som gjør at vekten ikke rikker seg!! Veide meg i dag, -400 g på en uke. Det er jo noe da...
Håper dere andre her inne har litt mer fremgang en meg! Og ikke minst, god helg:)
Cheyla sa for siden:
Hei du
Jeg mener å ha lest her inne at passe mengde protein er ca. 1-1,5 g per kg ønsket kroppsvekt. Hvis du trener endel lønner det seg å øke litt, og nyere forskning viser at du uten problemer kan spise opp mot 2 ganger kroppsvekt (ikke lest selv, men har lest der her inne, mener det var Nerthus som sa det, og det er jo en rimelig sikker kilde:)) Dvs at om ditt mål er 60 kg og du trener litt, så bør du spise ca. 90 g protein per dag. Fordelingen i henhold til ketolyse skal vel være 75 % fett, 20 % protein og 5 % karbohydrater. Om jeg ikke husker feil....?
Jeg og strever veldig med å finne ut hvor mye som er passe mye. Det der "spis når du er sulten og stopp når du er mett" høres veldig bra ut, men ikke så lett og leve etter. "Fettangsten" etter mange år som kaloriteller sitter igjen hos mange av oss tror jeg!
Har lest her inne at noen må telle kalorier i tillegg til karb. Gjør dere det? Og hvor mye bør man ligge på tro....?
lucifine sa for siden:
1-1,5xkg med proteiner ja, de magiske tallene som vi må huske er 75%fett 20%protein 5% karbohydrater.
Har du lest boken snuppa? Dersom du ikke spiser mye fett så spiser du ikke ketolyse, da må du prøve en annen retning. Ketolyse er for de som må gå ned minst 10-15 kg og er en slankeKUR ikke en livsstil.
Hvor lenge har du holdt på (og fulgt dietten helt) og hvor lenge har du stått stille? Det står noe i boken om noen tiltak dersom du har stått helt fast en stund. Men ikke la deg demotivere av de som mister mye vekt, de med mest å miste går ned fortest (ikek sant for meg da :P ).
lucifine sa for siden:
Telle kalorier itillegg skal vi IKKE gjøre, vi er helt ferske her inne. Det er to steg som må prøves FØR en går så langt. Står i boken om det i steg som en må følge.
Namba sa for siden:
Du legger ikke på deg av fettet, hvis du ikke spiser mye karbohydrater da og det gjør du sikkert ikke. Hvis du spiser for mye fett, får du fettdiare, så det gir deg en god pekepinn på om du spiser for mye fett. Jo mer fett du spiser, jo mettere blir du og vil da spise mindre mengde. Det er fordelen med dette kostholdet, at mengden fett justerer appetitten.
Og da skal jeg forsøke å legge inn data på diett.no, synes det er innviklet. Jeg SKAL klare det. Er kvitt søtsuget (for det meste) og savner ikke brød, pasta og chips. faktisk! Utrolig nok. Nok fett ja, hvordan gjør dere det? Ikke så lett å spise salater, egg og bacon, kylling/svin med sauser og kaffe med fløte, tenker at det må være nok fett? Kanskje det er for mye.
Tusen takk for tips, jeg skal forsøke å få inn mer fett gjennom hele dagen. ;)
lucifine sa for siden:
Lover deg at det er ikke innviklet. bare gi det noen minutter og lek litt med det, programmet er fantastisk!
Spiser mye fløte, en del ost, kesam, creme fraish, og sliter med å hold eoppe fettinntaket. Har begynt å innføre mere grønnsaker da jeg har ligget laaaavt på carbs i det siste. Nå skal jeg ligge på 15 og da utgjør halvparten av dem grønnsaker.
Diett.no er fin fordi det regner ut alt for deg. Trenger ikke lure på om du spiser nok, det viser deg med en kakediagram!
[CENTER]Energi
Fett71 %Protein25 %Karbohydrat4 %Alkohol0 %[img]https://www.diett.no/sector.php?type=food_log_calories&date=&user_id=23106[/img] [/CENTER]
Fant det ut nå!! :D Mye enklere enn jeg trodde. :D
lucifine sa for siden:
Det er kjempebra!
Etterhvert kan du legge inn egne oppskrifter (så regner den også ut for deg), skrive inn vektmål, maks/min verdier og mer...
Euphita sa for siden:
Å æsj altså :(
Jeg laget noen frokost pannekaker som smakte helt greit. Hadde på lerums sukkerfrie bringebær/eple syltetøy. På pannekake nr.2 dukket det opp en liten veps ut av syltetøyet :eek: !!
Fysj, jeg mistet helt matlysten.
Med brodd, føtter og to følehorn. Hjelpes!
Jammen glad jeg prøvde syltetøyet på pannekaken og ikke rett i kaka jeg skal bake mandag. Da hadde jeg nok ikke oppdaget den...
lucifine sa for siden:
Æsj!
(men godt alle delene var der.. Hadde jeg spist en pannekake med syltetøy og SÅ funnet en død veps i glasset som inneholdt minusdeler... ja da tror jeg frokosten hadde blitt returnert!)
Godt det ikke havnet i kaken!
Euphita sa for siden:
Usj, ja det var nummeret før det kom opp...
TrillTrall sa for siden:
Fargen spiller ingen rolle, utslag = ketose. :) Veldig mørkt = du har drukket for lite vann (væske), veldig lyst = du har drukket mye vann (væske). :) Det er ingen grader av ketose, enten er du i ketose eller så er du det ikke.
Bjella sa for siden:
Fytti pyton! Men enig at godt han hadde alle delene sine. Om du sender inn til lerum, får du sikkert et plaster på såret ;)
Noen som skal bake en kake til 17. mai da? ( ser jo at du Euphita skal prøve deg på en veps-kake :p men den frister ikke noe særlig haha) Jeg har tenkt til det når jeg bare vet hvilken. Noen som har noen å anbefale? Kommer til å bli servert til høykarbs folk også.
Euphita sa for siden:
Haha, vepsekake blir det nok ikke nei. Og ikke blir jeg å bake den kaka jeg tenkte heller. Får se om jeg finner noe annet smashings :)
Bakte Gerds ostekake idag, likte godt ostemassen men bunnen ble merkelig. For mye smørsmak etter min smak. Svigermor likte den da :)
I dag har jeg prøvd meg på Fun light-gele. Brukte granateple, og det ble kjempegodt. Prøvde to froskjellige toppinger. 1 ss rømme med 1 ts sukrin og noen dråper vaniljeessens, nam!! Og så stivpisket jeg litt krem og blandet med et pisket egg med 2 ts sukrin, også nam! Denne geleen blir kjekk og kunne ty til når jeg har lyst på noe godt:-) I morgen har kjæresten min bursdag, så da tenkte jeg å lage sjokolademousse. Noen som har en oppskrift de har prøvd og er fornøyde med? Har aldri laga det før.
Euphita sa for siden:
Geléen ble god ja! Jeg laget av gele av funlight granateple til ostekaka, smakte godt ja :)
Tommeline sa for siden:
Hei, startet idag jeg. Gått på Easylife pulver i 6.5 uke, men tok min siste shake til frokost idag. Så har jeg handlet masse mat idag, fylt opp kjøleskapet.
Ble omelett med paprika, løk og ost til lunsj, så middag ble lakserull (fra ica) med seterrømme og salat. Hadde pause på jobb bare 3 timer etterpå og da var jeg ikke sulten, men spiste 6 spekeskinkebiter og 1 babybelost. Så 2 små kakestykker av en lavkarbokake (smakte kokos) nå ikveld (er flere på jobben som er begynt med lavkarbo, så hun ene bakte ikveld). Har verken veid eller telt karber. Rakk bare hive i meg mat før jeg måtte på jobb.
Satser på en bedre dag imorra.
Har jo vært i ketose hele tiden, men aner ikke idag. Har 1 stix jeg tenkte å ta imorra kveld. Må få bestilt meg vitaminer og stix. Har allerede ketolyseboka.
caramba sa for siden:
Lest siste nytt her, og tanken som slo meg er, hvor mange karber er det i en veps???
:D
Vært litt fysen og rastløs de siste dagene, kanskje fordi jeg har spist en del kylling og fått i meg for lite fett. Tom for cocosa ble jeg også, så regner med at det er fett det skorter på.
Euphita sa for siden:
:lol: Caramba, mye protein iallefall hahaha
Velkommen Tommeline! Du "kjenner" meg ;)
(sjekk prikk)
Cirius sa for siden:
Fin start på dagen, ned 0,7kg siste uken :stortsmil
Så lenge det går rette veien er jeg kjempe fornøyd :)
Kommende uke blir en utfordring med både 17.mai og 80 års lag, men har tilbudt meg å bake kake, og den/de blir lavkarbovennlig, så satser på det skal gå fint ;)
Ha en fin dag, må fyke avgårde til jobb :)
FrustrertFrøken sa for siden:
Minus 2,3 kg siden mandag! :D WEEEEEEE!:D Å så er jeg så stolt av meg selv! Har aldri gått så lenge på kuren uten å sprekke! Å gjett hva? Det er ikke vanskelig å ikke sprekke heller:) I går så var jeg med ei veninne som hele dagen spurte meg om jeg ville ha sjokolademelk, brus, pizza, milkshake osv.. Men jeg sa NEI! :D Er så glad for at jeg ikke tok et pizza stykke :)
Holtapp sa for siden:
Hei Unnimoor,
Jeg er så enig med deg. Denne kuren er perfekt. Det som er så bra er at jeg blir ikke fristet til , å spise noe jeg ikke skal. Var på besøk i går og ble tilbudt sjokoladekake (noe av det beste jeg vet), men takke pent nei og det uten problemer. :) Fantasktisk!
I gårkveld spiste vi pizza laget på bakemix kjmpegod, og dagen før hadde vi taco bare jeg hadde eggewraps i stede for lefser/shell.
Men en annenting Unnimoor, ser du har lily ticheren du også. Hvordan får du til at det står lost? Hos meg står det gained :D
Så flink du er!:) Er så godt å ha god samvittighet!:)
Hmm.. Jeg vet ikke egentlig:confused: Men prøv å lag en ny, å hvis det blir det samme da, så kan det hende du har skrevet feil vekt på feil sted eller noe? Men hvis ikke så vet jeg ikke.. Hmm, rart!
Eneste gangen jeg fikk sånn var når jeg skrev målvekta mi på startvekta og omvendt! Kanskje det er problemet?:)
Euphita sa for siden:
Holtapp: Ja er sikkert som Unnimoor foreslår ang tickeren din, at du har byttet om på hvor startvekt og ønsket vekt skal stå!
Jeg har veiing i morgen, er spent. Dvs jeg trør på den vekta stortsett hver dag så har en viss peiling inntil i dag morres, da skjedde noe ejg ikke skjønenr :lol: Kanskje ett hint om å la være å trø på vekta så ofte ;)
Holtapp sa for siden:
Ja, veidagen min er tirsdag. Spent jeg også, men som deg trør jeg på hver morgen ..... ikke bra, men klarer ikke la være. Må liksom følge litt med. Du får satse på at det har ordnet seg til i morgen.
Takk Unnimor, skal prøve å lage en ny. :) Godt med folk som er hjelpsomme.
I går laget jeg brød, og det var fantasktik å spise brød med pålegg til frokost :) johooo. Trenger litt avveksling fra omelett, eggerøre og bacon ;)
Holtapp sa for siden:
Euphita og Unnimoor!!
Datageniet :o, helt utrolg hvordan det henger i sammen oppe i hodet mitt av og til.
Tusen takk for hjelpen!
:)
Yeeii :D Bare hyggelig :)
lucifine sa for siden:
Kryper til korset og tilstår: jeg var i konfirmasjon og spiste kake (:P) Angrer litt nå ja, men nå er det gjort. begynner på ny i morra.
Euphita sa for siden:
Vi er egentlig lite lure som begynner på en slankekur i mai, med konfirmasjoner og 17.mai for døren :lol: En og annen sprekk er vel nesten ikke til å unngå!
Dette gjorde jeg for 4 år siden og, snakk om å være korttenkt haha! Men, jeg skal ikke droppe ut som jeg gjorde sist.
Straks fersk torsk til middag :nam:
Paris sa for siden:
hihi... men fordelen er at vi blir slanke og fine til sommeren da:p
TrillTrall sa for siden:
Jeg lager av og til en hurtigvariant:
1 ss smør smeltes
30 g sukkerfri sjokolade (evt. mørk sjokolade) has i smøret, la det stå
pisk 1 egg til eggedosis med sukrin etter smak
Rør sammen smøret og sjokoladen godt. Bland alt, rør godt og sett i kjøleskapet i 30-60 min. Mmmm! En liten kremdott (fløte + sukrin) på gjør det nok enda bedre. :sikle:
Takk for tips:-) Jeg prøvde meg på en variant med fløte i dag. Men sjokoladen ble ubrukelig. Jeg brukte 86% mørk sjokolade som jeg smelta i vannbad. Men da jeg skulle røre i egg ble den kornete og hard. Noen som vet hva jeg gjorde galt?? Anyway, jeg pælma sjokoladen, så ble det bringebærmousse i steden. Godt det også, og bursdagsbarnet ble fornøyd:-)
Sprekker må man vel regne med. Så lenge man penser inn på riktig spor igjen, isteden for å tenke at shit, nå har jeg ødelagt alt så da er der bare å spise (som jeg har gjort maaange ganger). Da går det an med en sprekk:-)
Gratulerer med flott vektnedgang, unnimor og alle dere andre! Kan være stolte av dere!!
Jeg har motstått fest og hjemmelaget loff og sjokoladekake! :D Var i 30 årslag og der var det servering av både tørt og vått, jeg var flink og falt ikke ut av ketosen i det hele tatt. Inntok 3 liter pellegrino, to kaffekopper, gryterett og salat.
Hadde egentlig en liten sprekk planlagt, men det fristet liksom ikke.
Spiste like før vi dro så jeg ikke var utsultet og det lønner seg nok.
På vekta i dag fikk jeg belønning; ned 2,7 kg siste uka!!!!! weeee Kjempehappy. Nå gjenstår "bare" 17.mai og eksamenslesing uten noe snop... minne seg selv om å være passe mett hele tiden
Holtapp sa for siden:
Sjokolademouss fra Ketolyseboka (totalt 10 karb.)
3dl kremfløte
2ss usøtet kakaopulver (bakekakao)
Strøsukkererstatning tilsvarende 2-3 ss sukker
2 egg
5 plater gelantin
Alle ingrediensene skal ha romptemp.
Visp fløte og kakao. Når det tykner tilsett sukkererstat.
Skill eggene. Stivpisk eggehvitene, og pisk eggeplommene lysegule.
Legg gelantinen i kaldt vann i ca 5 min, smelt gelantin platene i 1 dl varmt vann og så avkjøl litt.
Vend alt inn i kremen. Sett til kjøling.
Denne er sikkert god, ha ikke prøvd den, men har laget hjemmelaget sjokolade is med den krem med bakekakao.
:)
Euphita sa for siden:
Super vektnedgang Trultemamma! Så flink du var i helga da imponert
Vekta mi viste +600g i går og jeg skjønte ingenting, helt til i går kveld.
Da kom tanta på besøk ;)
Så idag var de +600 borte og jeg veier det samme som på fredag.
Ned 1,2 kg siste uka, er veldig fornøyd med det :) Trodde jeg kom til å gå opp mere i forbindelse med tantebesøk. Veldig greit om det bare er en svosj opp også ned igjen :) Også burde jeg slutte å trå på vekta hver dag, I know...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.