cola, på diett.no kan du velge mellom tre forskjellige faner på høyre side av siden. Altså ulike måter å fremstille dagsinntaket ditt på. De tallene som kommer opp i den første fanen(den som er der når du åpner siden) viser prosent karber du har fått i deg ut fra Guidline Daily Amounts, (altså vil 16% være 16% av det du bør få i deg i løpet av en dag på høykarbokosthold) og er helt feil hvis du spiser lavkarbo.. Trykk på fanen i midten, så vil du få opp to kakediagram, der det nederste viser sammensetninger av næringsstoffer du har fått i deg.. Forrige dag jeg plottet inn hva jeg hadde spist hadde jeg 15% karbohydrater ut fra GDA, menav det jeg hadde spist var bare 4% karbohydrater..
Misvisende greier det der, hvis man ikke leser nøye! Men kakediagrammene er veldig enkle ;)
Jeg har kommet godt i gang med treningen nå (roller blades), men jeg synes overgangen på kostholdet er ganske tøff. Maten klager jeg ikke på, men jeg har abstinenser etter sjokolade og blodsukkerstigning.:( Er det noen som vet hvor lang tid det tar før abstinensene avtar?
Hodepine kan du unngå ved å ta ekstra salt på maten, seltin eller lo-salt. De inneholder både natrium og kalium, som er viktig for energiutveksling i cellene.
Heisann!!
Teknisk sett begynte jeg ikke før 2. mai:eek:, men slenger jeg med forde :p Har hatt litthodepine, så har prøvd å drikke MASSE masse vann i dag, det hjelpet litt!
Min store utfordring har vært frokost, har alltid pleid å hoppe over (skamme seg), men frokostpannekakene med litt rømme var nammenam!
Gleder meg til fortsettelsen ! :)
Startet 26. april så er jo fortsatt nybegynner på lavkarbo, har aldri prøvd det før. Målet mitt er i førsteomgang 17kg, men får se videre etter det om jeg skal ytterligere litt ned før jobben med å holde seg der begynner.
Synes den første uken har gått kjempe bra, men føler jeg bruker mye tid på planlegging og laging av mat. Ketostix har vært lilla fra dag to så regner med jeg er i ketose. Slet en del med hodepine de første dagene, men det gikk fort over :)
Det beste av alt, jeg gikk ned 2,8kg første uken :) (Vet selvsagt at en sikkert mister mye vann i starten, men fytti som det hjelper på motivasjonen å se at tallene går ned ;) )
[LEFT]Hei,
[font=Tahoma][/font]
Jeg har akkurat startet på ketolysekuren, dvs mandag (i går). Har lest meg litt opp på dette, så nå prøver jeg det ut. Ser at det er mange som har gått ned mye med denne kuren, og håper nå at jeg også skal få det til.
[font=Tahoma][/font]
Det er en lang vei å gå, men håper på 10 kg i første omgang.
Trenger nok motivasjon og tips jeg også :)
[font=Tahoma][/font]
Hilsen Holtappen[/LEFT]
Må tipse dere om eggemelk med bringebær. Super deilig til frokost. Lager vanlig eggemelk og har det i smoothie maskin og tilsetter 25 g. bringebær eller andre bær.
Da har jeg gjort unna en uke. Hadde veiedag i går, og vekta viste ned 3 kg:-) MEN jeg har sinnsyk hodepine, har hatt det siden dag 2 og har det fortsatt. Drikker masse, og tar kosttilskuddene. Håper det forsvinner snart, for det er en prøvelse:(
Så er jeg fysen på noe søtt! Bruker dere søtningsmiddel? Jeg har holdt meg unna, men har lyst på bringebær med fløte og litt søtt!
Måtte snikveie meg i dag morges (dag 4) og vekta viste -2 kg. Det gir meg god motivasjon:D
Noen forresten som vet hvordan jeg får en ticker i signaturen? Jeg har prøvd å lime inn begge koder, men ingen som vil vises.
Jeg må gjøre en endring med frokosten min, den metter for lite så når minsten skal ha sin lunsj og legge seg så er humøret mitt lite kjekt. Det passer dårlig. I morgen skal jeg prøve eggmelk tenkte jeg. Jeg er så dårlig på varm frokost (omelett og egg-bacon) og det brødet jeg bakte, tja, jeg tror det skal få vente til jeg er sugen på brød ;)
Euphita: Ble ikke brødet noe godt eller er du bare ikke gira på brød? Jeg prøver for min del å venne meg mest mulig av å spise brød, men det er jo så enkelt og greit, og er nok lurt hvis man blir litt matlei.. Selv synes jeg lavkarbobrød er kjempegodt :)
Jeg har prøvd å lage "riskrem" med cottage cheese til frokost, spiste det med litt bringebær. Det var veldig godt synes jeg. Ellers er jeg veldig glad i å spise yoghurt til frokost, så jeg tror jeg kommer til å gå til innkjøp av litt skyr eller tyrkisk yoghurt snart :)
Annne: brødet ble sikkert godt, hehe, men jeg har vel mine hjemmebakte brød litt for godt i minnet enda.
Ble så, tja rar en konsistens og smakløst i forhold til det jeg spiste lørdag liksom.
Har sikkert bare noe med tid å gjøre før jeg har glemt litt gamle vaner ;)
Jeg er helt vill etter gjærbakst selv, så skjønner godt hva du mener.. Det er noe eget med dampende, saftig herlig, luftig brød.. Kanskje man kan glemme det gode brødet og bare huske kjip, tørr kneipp med seig skorpe. Da skal det gå bra :P
Eggmelk sto på frokostplanen.
Nå hadde jeg ikke meierismør så det ble resten av familien sin soft flora lett og det smakte jo kun soft flora, urk.
Er det bedre smak med meierismør oppi? Virket greit sånn ellers, men den kraftige smørsmaken takler jeg ikke.
Urk, soft flora lett er usexy saker.. Jeg ville iallefall gitt det en sjanse med ekte smør. Selv har jeg ikke laget det enda, men kanskje jeg skal teste det snart... Hvordan smaksatte du den? Har hørt om kaffe, sjokolade og bringebær...
Jeg hadde også 1/2 ts kakao oppi, og flytende natreen, eneste søtningsmiddelet ejg har i hus foreløpig ;)
Konsistens og smak var egentlig grei, om det ikke hadde vært for lett margarinen. Det smaker jo ikke godt uansett det smøret, noe som er greit til brødskivespiserene siden det er en lettere variant for de som ikke spiser lavkarbo.
Jeg skal prøve med meierismør ja! Har skrevet det opp på dagens handleliste ;)
Har frosne bringebær i frysen, så det skal jeg og prøve. Jeg hater kaffe så den tviler jeg blir prøvd, hehe.
Jeg starter nå i mai, er i gang med lavkarbo og har vært det en stund.. men skal kjøre ketolyse så fort jeg får boken og får lest meg opp enda mer.
Jeg veide på det meste som jeg VET 125,9 kg, gått ned til 99 og holdt meg under 100 siden januar 2010.
Startvekten for lavkarbo var 99,2 kg, og jeg veier nå 97,2 kg.
Straks fulle 30 kg ned og det er bra!
Målet mitt er rundt 75 kg, men om jeg klarer ned til 70 så er det fint.. men ikke ett must forløpig!
Fått i meg litt lite mat i dag. Så tenkte jeg skulle prøve eggemelk med kakao.
I morgen er det veiedag igjen, har veid meg i dag også da... så er posetiv ;)
Egentlig litt spent siden jeg har vært på besøk to kvelder denne uka, men ingen utskeielser.
Egentlig er det største "problemet" å få i seg nok mat.
Synes vi er flinke jeg. Moro at vi er blitt så mange! Spennende å følge med på dere også, og få noen tips.
Veiedag idag, og litt skuffa med - 0,6 kg denne uka. Men satser på at det er bra likevel:p Bare litt bortskjemt med 3 kg første uka. Magen er ihvertfall mye bedre og det gleder meg veldig!! :)
Tyggis er desverre ut:o
Sist jeg gikk på lavkarbo var jeg svært plaget av denne ånden. Men nå har jeg ikke merket dette... kanskje jeg ikke er i ketose?
Jeg brukte IFA (sukkerfrie) til å døyve smaken/lukten...
Gud jeg er så sulten jeg altså! :eek: Spiser jo masse! Har spist nesten 2000 kcal i dag, riktig sammensetning mellom fett, proteiner og karbs.. Er jo i ketose da, så må vel være noe feil på meg.. :rolleyes: Blir helt tussete av å føre inn all maten jeg spiser... :o
Hm, på morran i går var ketosestixen mørk lilla. I dag var den ikke lilla i det hele tatt. Altså ute av ketose:( Har ikke hatt batteri i vekta, så har ikke fått veid det jeg har spist. Mulig det ble for mange karber i går gjennom blomkål, brokkoli, paprika og bringebær. Jeg så i etterkant at det er ganske mange karber i paprika...
mørkelilla betyr at du ikke har fått i deg nok vann .. :) bare litt farge på stix'n er utslag å da er du i ketose.. du skal heller egentlgi ikke måte med morgen urin. men velden ett par timer etter du har spist :)
Hei hei!
Mitt navn er Charlotte og jeg var også i August klubben i fjor.. Dessverre begynte jeg med litt forskrudd tankegang sist og endte opp med å kutte ut etter 3 mnd. Jeg var besatt av å finne erstatninger for alle karbene jeg var vant til å spise - i stedet for å fokusere på all den deilige maten vi faktisk KAN spise med god samvittighet. Denne runden har jeg kvittet meg med alle tankene om erstatninger og det føles sååå mye bedre denne gang!!
Har Ketolyseboken til både Torkil og Matglede Med Lavkarbo av Annika Dahlquist og Maria Höglund nå og må si det er herlig å ha bøker med bilder for inspirasjon når jeg skal skrive handleliste og lage maten min. Syns det ble vanskelig å lete opp på nett hver dag..
Jeg er tilbake på scratch og har 20-25 kilo jeg må ned.
Jeg har tid! Har ME, så jeg kan ikke trene
Mine delmål :)
-5 kg – slutten av Juni
-8 kg – slutten av Juli
-12 kg – slutten av Aug
Begynte selv på mandag og veiedag er Onsdag denne gang :p
Ja det ser jammen ut som dette ble maistartertråden ja ;)
Stemmer nok det Whynn sier ang mer drikke og ikke måle om morgenen, er vel helst om kvelden noen timer etter mat man skal måle.
Eggmelk-prøving nr.2:
Idag hadde jeg meierismør, og prøvde 25g bringebær som smakstilsetning.
Desidert bedre enn i går med soft lett flora :urk:, men jeg får ikke helt til smørsmaken likevel jeg altså. Greidde 1/4 av koppen også gikk den i vask :(
Noen som har byttet ut smøret med fløte feks? Går det?
Prøvde tilogmed kaffi oppi, men jeg som ikke liker kaffi engang jo det måtte jo bare bli enda verre :lol:
Velkommen Kineserbolle!
Bra du har greidd å snu tankegangen din, jeg tror óg det er viktig å ikke tenke erstatning for karber hele tiden.
Dette skal vi nok greie ja!
Hva med å prøve en smoothie i stedet? Jeg bruker denne som en "fettbooster" de dagene jeg ikke får i meg nok fett:
3 egg
2 ts søtningstoff (bruker sukrin)
100 gram frosne bær (kan varieres – men bringebær har minst karber)
1/2 kopp Alpro Soyamelk el. kremfløte
2-4 ss Cocosa (Udo's Choice eller annen kaldpresset olje evt. setersmør)
2 ss Tyskisk Youghurt
Fremgangsmåte:
La bærene få hvile litt etter fryseren- kjør i blender sammen med soyamelk og fløte til mos – la hvile noen minutter til.
Smelt Cocosa (15-20 sek i micro er mer enn nok- den må ikke bli varm!!)
Pisk egg og søtningstoff til eggedosis – tilsett oljen i tynn stråle på slutten.
Ha i eggedosis i blenderen og kjør til godt blandet.
Varier gjerne med Cacao pulver for en sjoko smoothies! :)
Gleder meg til middag no - lammesteik med fløtegratinert sellerirot og grønnsaker. Men samtidig syns jeg litt "syndt" på meg selv fordi jeg har begynt å bli sjuk :( snufs ;)
lagde Fiskesuppe i dag! bare utifra hva jeg hadde å den blei knallbra!! riktignok litt tynn! men vanvittig god på smak.. blei litt lei kylling og kjøtt og den "tunge" maten så da prøvde vi dette:)
alt på slump, men hiver ut en forklaring likevel..;)
Tok litt vann og en del smør i ei gryte sammen med en god del Seafood&Fish krydder (santamaria sånn kvernegreie) varmet til smørret var smeltet odentlig. så helte jeg oppe litt fløte.. ga det et oppkok. røre masse.! hadde i terninger med Torsk, ga det et nytt oppkok. hadde i finkuttet gulerot, brokkoli, og purre.. kokte i 5 min ca :)
I dag spiste jeg egg og bacon både til frokost og lunsj. Yuck! Jeg er lei av egg og bacon altså.. Jeg er vikar, så plutselig ringte de meg å ville ha meg på jobb, å da hadde jeg ikke laget noe spess jeg kunne ha med til lunsj, så da ble det egg og bacon.. Eggerøra ble seig og baconet helt blaut i den matboksen..
Hva spiser dere som niste på jobb? (Hvis dere ikke har kantine)
Kjenner jeg ikke har matlyst i dag.. Jeg har vekslet mellom kvalme og hodepine i hele dag :( Trener hver dag, men det er et ork etter jobb synes jeg..
Håper dere har hatt en bedre dag ;)
jeg lager "knekkebrød" av linfrø..
litt hele linfrø, litt knuste, litt salt, en skvett vann og rører sammen til en "grøt" presser ut på et bakepapir å steker 3-5 min i ovenen.. til de blir relativt stive.. åsså med pålegg da;)
ikke de beste sikkert. men helt greie og går knallfort ;) en avveksling fra allt egget! jeg blir nemmelig å litt smågæærn av det.! ;)
Jeg synes salat er et godt alternativ til niste. Har du tilgang til kjøleskap på jobb, er det enda bedre, for da kan du variere mer. Røykalaks eller spekeskinke og eggerøre eller "potet"salat er også godt.
Jeg ser at flere av dere har gått ned mye i vekt allerede. Bra jobba! :) Jeg har ikke veid meg enda, for jeg har kjøpt feil batteri til badevekta to ganger...:( Men jeg ser at magen min har blitt flatere, og det er flotters.:)
Her varierer jeg med hva jeg har med til lunsj. Lager som regel klart maten kvelden i forveien. Koker gjerne egg på jobben, har enten reker eller laks til. Har også ofte med meg en grønn salat med mye dressing. Proteinbrød får også bli med i nistepakka inimellom.
Her har den første utfordringen med selskapslivet duket opp i dag. Håper og tror jeg klarte meg fint og fortsatt er i ketose. etostixen var hvertfall lilla noen timer etter siste mat. Klarte fint å styre unna kakene, men smakte på en suppe som ble servert.
Nå har mannen akkurat disket opp med deilig grillmat. Marinert kylling, scampi, salater og dressing. Herlig :D
Dette var jeg ikke klar over. Jeg som trodde at mørk lilla var kjempebra:o I dag tok jeg stix'en litt utpå dagen, og da var den lys lilla, så ad er jeg vel i ketose likevel:) Takk for info!
Jeg lager ofte litt ekstra middagsmat, og har med restene som lunsj dagen etter. Vi har micro på jobb, så det er veldig greit når en kan varme maten. Ellers har det blitt en del salat (isbergsalat, agurk, grønne oliven, fetaost og noe kjøtt eller tunfisk). Har også hatt eggerøre med enten røyka laks eller spekeskinke.
Jeg lagde en middag i dag som jeg syns ble kjempegod:
Nok til 3-4 porsjoner
Et blomkålhode. Rev det på rivjern og stekte det i meierismør på middels varme i ca 5 min.
Stekte 400 g karbonadedeig, finhakket den og tilsatte blomkålen. Krydret med salt, pepper og mye paprikapulver. Hev oppi en neve hakket vårløk, og lot alt surre et par minnutter. Serverte med guacemole lagd av en avocado, limesaft, chilipulver, salt og en stor ss creme fraiche. Nam!!
Namnam...det hørtes veldig godt ut, må nok prøves ut ja :) Aldri rivi kål på rivjern før, det blir spennende !! =)
Når det gjelder kosttilskudd, så kommer jeg til å bestille ketolyse-tabletter asap!! I tillegg tar jeg krom , kalsium og magnesium tilskudd....er dette nok??
Er veldig fornøyd med denne uka, en "ny" start på livet med lavkarbo, og to treningsøkter! Hurra for meg, skrytskryt hehe...;)
Har fått meg ticker også, så nå er det bare å stå på! Gleder meg til å se forandringer i kroppen! Har ikke veid meg denne uka, gjør det til mandag tenker jeg :)
Jeg startet for ca 2 uker siden, gikk ned 3 kilo første uken og opp igjen en kilo uke 2, kjedelig :( Vært i ketose i alle fall den siste uken, første uken hadde jeg ikke stix.
Drikker masse og trener hver dag, får bare håpe det "løsner" etterhvert.... :)
Detgladehjertet: ketolyse tablettene inneholder alt du trenger, eneste man er anbefalt å ta utenom er omega 3 :)
I går ble en dårlig dag. Ventet besøk av ett vennepar som ikke har vært her på 2 år, så styra og ordna, glemte å spise, skulle ut på en konsert og planen var å kjøpe drink med light brus men der hadde de kun øl. Så da ble det ei øl og altfor lite mat igår :(
Lover ikke bra.
Idag er jeg back on track satser jeg på, og skal ha veiedag mandag tenker jeg.
Jeg synes du var flink som holdt deg til EN øl jeg, det er viljestyrke det også ;)
Må ta vare på de små seierne våre. Jeg var på kino i går og kjøpte ikke noe godt. 50 gram salte cashew nøtter var det jeg spiste. Lengtet veldig etter popcorn, men klarte å stå imot!
Slike små "seire" er blitt veldig viktig for meg for å øke motivasjonen.
Spesielt når jeg er i en periode hvor vektnedgangen er liten..
Jeg er så enig med Trultemamma, det er viktig å ta vare på de små seierene!
Ellers må jeg si at etter snart to uker (på tirsdag) med lavkarbo, så merker jeg så mye positivt. Halsbrann er borte, humøret er bedre og mer stabilt + vektnedgangen selvsagt:) Og det evinnelige suget etter mat er ikke så påtrengende som det var. En annen ting som jeg syns er rart, men veldig bra, er at røykesuget mitt er så godt som borte! Jeg sluttet å røyke for ca 3 1/2 mnd siden, og har hatt tidvis ganske sterkt sug. I går slo det meg at den siste uka har jeg faktisk ikke tenkt på røyk:)
Så gjelder det bare å huske på alt dette positive når motivasjonen er dalende og jeg er møkk lei av å lage mat i steden for å bare grabbe ei brødskive:rolleyes:
Så deilig at det kanskje hjelper på røyksuget! Jeg har heldigvis aldri begynt.
Jeg sliter tidvis med litt kvalme, særlig om det har vært et måltid med mye fett i.
Ellers så er det jo moro å prøve nye oppskrifter herfra da.
I går lagde jeg fløtegratinertselleri, fy søren det var godt!!
Fredag er gotterikveld hos oss, men nå når jeg ikke har det sukkersuget, er det ikke noe problem å stå over. Jeg tok selv noen ruter av 85% sjokoladen fra helsekosten og var fornøyd med det. Cola Zero var heller ikke så super stas.
Det som er utfordring, er den utrolig grusomme smake jeg har i munn. Har prøvd å pusset tenner og tunge ekstra men det hjelper ikke. Håper det går over altså!
Har ikke fått begynt på noe kosttilskudd, må vente på neste lønning før jeg handler inn tror jeg. Er ketolyseproduktene best eller er det like greit å kjøpe annet?
Bjella: Jeg har også en sånn rar smak i munnen til tider.. Jeg tror det hjelper å drikke vann, og så unner jeg meg en extra nå og da. Hvorfor er egentlig tyggis ut? Er det bare pga. at sukkererstatningene likevel kan øke blodsukkeret? Ser liksom ikke for meg at en liten tyggis kan gjøre noen stor forskjell, så lenge det bare er en om dagen og kanskje ikke det en gang...
Prøvde å veie meg i dag, men vekta var helt bananas. Først viste den 67,6 som er 600g mer enn jeg veide forrige gang. Jeg gikk på igjen, og da viste den det samme. JEg ville ikke helt akseptere det ,så jeg prøvde en gang til, og da var jeg plutselig nede på 66,4. Enda et forsøk, og da sto det plutselig 66,0.. Det siste kan jeg være godt fornøyd med, så da prøvde jeg ikke flere ganger.. :P Det er en digital vekt, men et par av klossene under har falt av, og jeg har satt dem på igjen.. Men den har liksom vært nokså stabil og pålitelig fram til nå.. :S
Jeg lager meg gele med usøtet krem til.
Bruker en pose med gelatinpulver og blander inn Fun granateple. Liker den litt sterk. Så tar jeg vann fra vannkokeren og blander litt ut. Alt mens jeg visper godt. Sett i kjøleskapet så snart den er kald - vips - verdens enkleste gele.
Bjella: Jeg har også en sånn rar smak i munnen til tider.. Jeg tror det hjelper å drikke vann, og så unner jeg meg en extra nå og da. Hvorfor er egentlig tyggis ut? Er det bare pga. at sukkererstatningene likevel kan øke blodsukkeret? Ser liksom ikke for meg at en liten tyggis kan gjøre noen stor forskjell, så lenge det bare er en om dagen og kanskje ikke det en gang...
Den første uka så har jeg hatt en lei forkjølelse og jeg har spist Ricola over en lav sko.
Ser ikke ut som det har gjort noe for jeg har tatt av tre kilo på seks dager og kommet i ketose.
Anbefaler alle å prøve eggesalat med skinke/bacon/ansjos
4 hardkokte egg i små terninger (terner dem på eggdeler jeg)
2-4 ss Majones (Hellmanns original har minimalt med karber)
4-6 ss seter rømme eller Crème Fraîche
1 vårløk (bruk kun nedre del i små skiver)
kjøtt eller ansjos i små terninger
salt og pepper etter smak
Bland og sett i kjøleskapet. Kan brukes som tillegg til kald pålegg tallerken. Her er fenalår, spekeskinke, skinke, kylling og røkelaks veldig godt - også ostebiter er knall!
Prøv gjerne med litt salat på siden og man har en super lunsj eller kvelds til både kosekveld og om man får besøk :)
Etter litt vurdering har jeg funnet ut at ketolyse nok ikke er noe for meg så jeg virrer videre til neste kostholdsfilosofi.
Lykke til til dere alle- stå på.
I dag er min første offisielle veiedag. Klarte ikke å dy meg i går og gikk på vekta som viste -2.5 kg. I dag var den tilbake på -2:rolleyes: Jeg fikk mensen i går, vet ikke om det har noe å si:confused: Jeg har hvertfall mistet 3.5 cm i midjemål.
Mannen min er også på ketolysedietten og han har nesten gått ned 5 kg på samme tid. Heldiggrisen!
Lykke til på kostfilosofi jakt!!
Litt nysgjerrig .... (vet jo aldri helt hvor man lander selv etterhvert)
Vil du dele med oss grunn til valget og hva du vurderer nå?
Buck, mensen tror jeg helt klart har noe med vekta å gjøre. Uansett er jo 2 kg kjempe flott da! Mann min også raser ned i vekt bare etter å kutte ut litt karbo. Urettferdig er det hehe.
Flere som har erfaring med disse? Smaken i munn er grusom, og jeg tror jeg er flink til å drikke vann. Når det gjelder tyggegummi har jeg fått med meg at det ikke lov, men ikke satt meg inn i hvorfor ennå.
kineserbolle: oppskriften er notert og skal helt klart sjekkes ut:)
Bjella: Har du prøvd IFA i pose? De er sukkerfri og veldig gode på smak. De har og en fruktig variant som er kjempegode. Men husk I POSE - de andre er ikke sukkerfri :)
Ellers vet jeg om at TantePose lager en "Tyrkisk Pepper" trops som er sukkerfri :) Knalldigg! Men noen har Maltitol - så man skal ikke spise alt for mye på Ketolyse. Men tror den for Diabetikere ikke har det. www.tantepose.no/aktuelt.php?id=132
I går var jeg på fest, og der ble det heldigvis servert koldtbord, med masse herlig lavkarbomat. Så da kunne jeg kose meg med kalvekarpaccio, bondeomelett (styrte unna potetbitene), kjøttboller (håper det ikke var mel i dem), scampi, blåskjell og masse annet herlig :) Drakk ikke så mye alkohol heller, men var ikke så veldig nøye på karbene i det jeg drakk. Det ble en del cava (et par glass kanskje), to glass rødvin. noen slurker vanlig øl og en og en halv boks med lavkarboøl. Å, og en slurk eller to med whisky.
Nå, dagen derpå, har jeg veldig søtsug. Vanligvis bruker jeg å drepe bakfylla(eller mer korrekt trøttheten etter en sen kveld) med sjokolade, pizza og brus, men i dag har jeg måttet holde meg til lavkarbomat. Likevel ikke så verst med egg og bacon til frokost, noen sjokoladetrøfler (86%sjokolade smeltet i fløte og litt smør), og en herlig middag: kyllingfilet i bacon, fylt med rød pesto og litt brie - stekt i ovnen sammen med skiver av squash og sellerirot. Mmmm.. Vurderer å prøve meg på nannahs vafler litt senere, hvis jeg blir sulten igjen.. :)
Helga er på hell, og jeg er så fornøyd med at gårsdagen gikk i lavkarboens favør selv om det ble fest!
Sambo kjøpte meg litt lavkarboøl fra Ringnes også ble det noen drinker med vodka og 7up free. Vi grilla til kvelden, og da spiste jeg jo rent kjøtt og klippfisk, pluss gratinert blomkål og brokkoli (som jaggu meg de andre gjorde kål på, haha) og salat.
Tissa på en sticks midt på dagen og var i ketose da, får tisse litt i kveld og for å være sikker :)
Hvor fort ramler man ut av ketose da tro?
Veiedag i morgen og jeg er spent.
Tok på en kortbukse som var vond å ha på seg for 2 uker siden, men idag er den ikke vond altså!
Det er så kjekt å krympe inn i klær! :) Gleder meg til mine bukser sitter litt finere på.
Jeg har gått på roller blades i dag, og det var herlig. Jeg fikk så fin flyt og følte at det gikk lettere enn det har gjort til nå. :)
Jeg sliter fortsatt med en del sug, og jeg kjenner at jeg ikke stoler helt på at jeg klarer å motstå fristelser enda. Jeg går ikke på butikken og kjøper sjokolade, jeg overser den helt ærlig, men hvis det spanderes sjokolade og jeg kan se den og lukte den. Da stoler jeg ikke på at jeg er i stand til å motstå, enda. På lørdag hadde skulle vi ha besøk til middag. Jeg tenkte på å lage noe lav karbo, men å servere litt karbohydrater ved siden av, til de andre. Men så kjente jeg at jeg ikke er klar for å sette meg selv i den situasjonen enda. Jeg ble veldig usikker på hva jeg skulle servere, og det tok lang tid før jeg klarte å bestemme meg. Vi hadde kaffegjester også, og da kjøpte jeg med vilje inn ting som jeg ikke er spesielt glad i og som ikke frister meg så mye. Jeg håper det blir lettere snart, for noen ganger er det nesten så jeg kan smake de tingene som har gjort meg tykk, som jeg er så alt for glad i. Hvordan går det med dere andre? Stoler dere på at dere klarer å motstå fristelser? Har dere noen råd til meg ang. å ha gjester på besøk til middag?
Jeg har ikke hatt sug til godteri jeg. Helt utrolig!
Kanskje ketolysetablettene som gjør det?
Iallefall, vi hadde middagsgjester hele helga.
Jeg fortalte at jeg spiser lavkarbo.
Fredag var det taco, da tok sambo unna kjøttdeig før han krydra og den heiv jeg på ost, inn i mikro og kladda rømme oppå. Kunne gjort det mere spennende, men ble litt misforståelser og veldig liten tid så da ble det sånn.
Lørdag grillet vi.
Da spiste jeg grillet biff og klippfisk (vi hadde pølser og men spiste ikke det), laget gratinert blomkål og brokkoli, og spiste salat. Dette spiste alle andre også og var storfornøyd med gratinert tilbehør :)
Kakefest skal vi ikke ha på lenge så det har jeg ikke tenkt på altså, men man kan jo bake ei lavkarbokake når man arr selskap selv da :)
Suzeline: jeg klajser fløte, rømme eller creme fraische på det meste av middager evt salater og da blir det nok....tror jeg...orker ikke legge inn i slikt diagramgreier jeg altså.
Om vektnedgang stopper opp, da skal jeg gjøre det men om det funker slik jeg gjør det nå så er det det beste :)
Så merkelig, den runder ikke av min... Bruker du , eller . som skille mellom kg og gram? Det kan hende den runder av hvis du bruker , men ikke hvis du bruker . ? ;)
Æsj! Jeg hadde en stor sprekk i helga.. Var i konfirmasjon, å da klarte jeg ikke motstå fristelsene da. Å tror dere ikke jeg har gått opp 2 kg igjen da? Ikke søren om jeg sprekker mer altså! Det er ikke verdt det i det hele tatt! Er ikke mye stolt av meg selv for å si det sånn! Hele forrige uke er jo bortkasta på grunn av litt kaker.. Heretter, hvis jeg skal kose meg, så blir det atkins bar!
I dag blir det fisk til middag. Steker laks i en form i ovnen, og koker blomkål og brokkoli ved siden av. Denne uka skal jeg være streng med meg selv! Holde meg under 5 karbo om dagen.. Håper det har gått bedre med dere andre i helgen :P
Jeg er 1,3 ned og er egentlig litt skuffet, men så egentlig ikke for det ble en fest lørdag. Drakk bare ting som var lov å drikke men det kan kanskje ha tullet litt med nedgangen lell. Ja ja, ny uke, nye muligheter :)
Jeg serverer enkelt og greit lavkarbo om jeg får besøk. Og hvorfor ikke?? Det er jo kjempegod mat og om noen skulle finne på å erte litt så ser jeg på rumpa deres - eller magen, de fleste har jo noe..:D:D:D Ikke så snilt muligens, men det er ikke slilt å erte meg heller. I det minste så gjør jeg noe.:cool:
Jeg begynte i går og selv om jeg er sen slenger jeg meg med i tråden.
Har gått på ketolyse tidligere, men jeg ramler så lett av på grunn av dårlige unnskyldninger jeg lager meg. Denne gangen skal jeg ikke ramle av før vi drar til syden 8. august. Ikke engang da skal jeg ramle av, kun ha en pause hvor jeg ikke er sååå streng. Har mange kilo å ta av (minst 25), det tar nok lengre tid enn 3 måneder. Drømmen er å være så flink at de er av til jul, men regner med det bare forblir en drøm altså.
:mad::mad: Fy fela nå er jeg sinna på meg selv.:mad:
Omelett er bra men så ble det to ganger med falunkorv i helga - og by by til ketosen. Samme vekt men uten ketose på andre dagen nå. :mad:
Det er så varmt her idag at jeg har helt mistet matlysten. Minstemann på 1 1/2 er og kjempeurolig både pga 4 jeksler i anmarsj, forkjølelse og nå sikkert varmen. Hadde han bare sovna uti senga, sååå trøtt og mor er sååå sliten ;)
å spise en skje med smør er litt kvalmt men de går i nøden eller 1 dl vispet fløte .... måtte gjemme den i stad for ungene ville ta den :):):)
har aldri spist majones, rømme , dressing eller creme f så om jeg lærer megå spise det nå så vil det være ugunstige vaner når jeg begynner å spise vanlig igjen..:p
Bjella: jeg la inn det jeg spiste idag og fikk fordelingen 72% fett 25% protein og 3%karber. Jeg bør vel litt ned på fett og litt opp på karber.
Det jeg har spist er:
2 fiberrik med god med rekeost og reker i lake på toppen
Eggerøre av 2 egg (med litt vann og krydder) og en 5 skiver røyka laks (nå er denne laksen egenrøykt vill laks og ikke så mye fett i som de fleste er da)
Ca 150 g stekt kjøttdeig med fløte/ seterrømme saus, brokkoli, blomkål og sopp. Ble litt lite brokkoli og blomkål enn jeg bruker for jeg var tom ;)
Jeg er i dag nemlig oppe i 88 % fett, 10 % protein og 2% karbo. Så må nok gjøre om litt.
Takk for litt meny tips! Jeg er ikke så glad i skinke eller laks, ville gjerne hatt noe kjøtt jeg kunne spist til lunsj og frokost.
Hei dere:) tar turen innom tråden igjen jeg, er en liten stund siden sist. Første uke gikk ikke som jeg hadde håpet:( synes jeg var flink og spiste som jeg skulle, men har ikke gått ned et gram. Nå har jeg spist generell lavkarbo en god stund, så hadde ikke så mye vann å miste sikkert. Men hadde håpet på å gå ned litt ihvertfall... Jaja, ny uke. Skal prøve og øke treningsmenden bla med en liten gåtur før frokost. Så håper det får litt fart på sakene!
Bjella: spekeskinke, Fenalår etc har nesten ikke karb og godt med fett så det er bare å spise! Men som du sier så er det jo ganske salt så du vil nok binde litt vann. Jeg spiste endel Fenalår en periode, og man blir veldig tørst! Men det er jo så godt:)
Er lov ja, men pass på å drikke ekstra med vann :) Kanskje bruke mindre av salt på annen mat for å kompensere?
Ååå jeg er så dårlig på å legge meg når jeg er alene. Kjenner at jeg burde vært flink og gått snart til sengs, men kjenner meg selv....blir vel ikke før midnatt.
Passer dårlig når morgenen sikkert blir tidlig ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.