Uff, jeg har en skikkelig drittdag :( kroppen min er virkelig i ulage, den later som om den er gravid, mens alle tester er blendahvite, og alt jeg har lyst på er melon og selleri med blåmuggost! :confused: Men men, TR dukker nok snart opp, for flere blanke tester pleier å tyde på det :rolleyes: Tar i alle fall en liten ketolysepause i dag, med piel de sapo-melon, og så får vekta gjøre som den vil! :D
Kattungen: Jeg lider også av innbilt graviditet (håper jeg). I dag ble jeg skikkelig lei meg og begynte å gråte av en filleting som ikke egentlig var noe problem en gang.. Sånn er jeg aldri! Småømme bryster og veldig sliten. Må vel ta en test bare for å avkrefte det hele..
Nesten litt godt å se at det er flere her inne som sover og sover og er slappe og slitne. Da er det vel normalt!
I dag er energien en helt annen! Begynte dagen med spinatsuppe og egg som i går - men tok en ekstra klatt smør i suppen! Holdt meg mett til middag - som var kylling, smør og blomkål+brokkoli... Det var helt nydelig. Kanskje jeg har vært for slapp med grønnsakene... det er litt typisk meg å "glemme" at jeg faktisk trenger litt kh i form av grønnsaker. Så håper jeg klarer å legge meg i normal tid i kveld - så jeg kommer tidlig opp i morgen. Å snu døgnet er helt umulig - funker dårlig på jobb om dagen:o
Ellers så er vi bare inne i en "sånn" uke Trultemamma :)
Jeg leste nettopp tråden som Buck startet, om bivirkninger. Der sto det noen flotte innlegg som jeg tar med meg videre :)
Jeg skammer meg sånn.. Jeg sprakk så */&"/#& i helga! Å ikke bare på lørdag.. Spiste både poteter og godis! :( Dumme meg! Burde ikke la meg påvirke av de rundt meg..
Akkurat nå er jeg syk, men jeg har spist ketolyse mat alikevell.. Det kan jeg egentlig være fornøyd med, for i fortiden har jeg alltid droppa ut når jeg har vært syk! Sitter i skrivende stund å knurrer til samboeren min som sitter å spiser en middag jeg har veldig lyst på....
:klem: så flott at du er tilbake på ketolysemat!
Sprekker kan skje, og de er jo ikke farlige- sålenge de ikke kommer ofte og varer lenge. Da er det vel en risiko for å ha vansker med å komme i ketose tilslutt.
Du er tilbake, nå er det bare å se framover ;)
Var det godt med poteter og godis da? merka du noe på kroppen?
Unnimor: Så bra at du kommer tilbake til ketolysedietten! Noen sprekker må vi vel ha. Viktigste er vel den store helheten. På sikt redusere inntaket av disse kh rike matvarene og velge å unne seg noe. Synes du er flink som hopper på igjen! Stå på videre!
Tusen takk dere :) Er egentlig godt å være tilbake på kuren! :)
Jeg fikk ikke noe sånn "hangover". Men jeg ble kanskje litt slappere. Å så var jeg i dårlig humør fordi jeg hadde dårlig samvittighet :(
Jeg er bombesikker på at jeg kommer til å klare meg dårlig når vi skal til Bulgaria, men jeg MÅ bare begrense meg litt :) Føler at jeg må kose meg litt på ferie.. Men jeg trenger kanskje ikke spise alt jeg kommer over av kh :P hihi
Redningen min er bringebær med krem og atkins barer! :)
Stå på dere også! :D Kjempe flinke er dere :)
Unnimor: jeg skal på jentetur til Tyrkia etter eksamensjaget er over. Det blir hardt med ketolysekost ja.. Men satser på mye grønnsaker, rent kjøtt og lite fett og kh. Så får vi bare se... Satser også på å drikke masse masse vann (!) så sulten ikke gjør at jeg kaster i meg alt jeg ser av kh...
Jeg har heller ikke gått ned noe siste uka. Det er kjedelig, men jeg trøster meg med at jeg synes kroppen ser bedre ut. Det kan hende at jeg har spist litt mye siste uka og at det har gjort at jeg ikke har gått ned i vekt. Kanskje er det bare at kroppen trenger litt mer tid. Kanskje skyldes det utskeielsen jeg hadde i helgen. Jeg vet ikke. Men sånn ble det denne uka, så håper vi på bedre lykke uka som kommer.
Ikke noe nedgang her eller verken i vekt eller cm :sur: Skylder på mensen jeg. Og så virker det kanskje som vi alle er i en slik periode som det stopper litt opp. Veldig trøst for meg. Jeg tar meg 1 uke ketolysepause i varmere strøk, om ikke aska stopper oss. Så kommer jeg nok tilbake litt feitere men brunnere ;)
Håper jeg ikke går på en smell når det gjelder alkohol, blitt litt skremt av historier her inne. Får ta det litt piano.
Så er jeg klar igjen når jeg er tilbake, har ikke dårlig tid (mantra til meg selv).
Ønsker alle en strålende uke med oppadgående humør og nedavgående vekt.
Uæææ, OPP 1,5 kg!!! Jeg hadde en operasjon på fredag, og gikk ut av ketolyse to dager i forkant. Men fråtset på ingen måte, spiste et par skiver fedon-brød og ekstra nøtter og grønnsaker. Dagen etter operasjon var jeg tilbake i ketolyse. Det er skikkelig deprimerende at det gjorde så voldsomt utslag!
Kattungen, hvis ikke kontrollstripen dukker opp, er testen ødelagt! Ta en ny :P
I dag hadde jeg gått ned! Hurra! Jeg tipper at for min del er det alkohol som har vært partystopper.. Ikke at jeg drikker så himla mye, men det har vært en del anledninger i tillegg til fredager og lørdager der det har blitt servert vin og gjerne vært fri bar utover kvelden. Og da blir det jo så man tar et glass eller to. Men nå kjører jeg hvitt hvitt hvitt fram til eksamen den 17.juni. Så skal vi se da, om ikke kiloene raser av ;)
I går spiste jeg blomkål- og brokkoligrateng til middag. Ferdig kjøpt i pose. Velgid god og sykt enkel middag, men nå begynner jeg å lure på om den ikke inneholder litt vel mye karbo. 27g på hele pakka, og jeg spiste nok 2/3 av den.. Jaja.. Kanskje det passer bedre som tilbehør.. :S
Wonderwoman: Sikker på at du ikke bare holder på litt vann eller noe? Det høres rart ut at du skal ha gått opp så mye av så lite... Kjører de ikke på med saltvann og greier under operasjoner? Medisiner kan også få deg til å holde på vann..
Hei,
Kan jeg henge meg på ?
Jeg har gått på egenkomponert lavkarb men har tullet litt siste mnd. nå er jeg igang igjen.
Har kjøpt Ketolyseboka og tenkte å prøve dette for å få fortgang på nedgangen.
Jeg begynte 14.januar og veide 117.5 idag veier jeg 105 så jeg har gått ned 12.5 kg er ikke verst det.
Men har mye å gå ned fortsatt så mitt neste delmål nå er å komme under 100.
Igår spiste jeg fint legger inn på kostbok på nett og har ca 75/20/5 som jeg prøver å holde meg på.
Igår ble det 11 karber aldri ligget så lavt,er spennede å prøve noe nytt iallefall og spennende å se om effekten er bedre enn på min egenkomponerte.
WW: vil tro at du har mere vann i kroppen ja. Får deg sikkert en hyggelig overraskelse etter hvert :)
Annne:jeg bruker å lage slik grateng selv, tar ikke så lang tid det heller :) Bruker det som tilbehør jeg ja :)
Maritamor: velkommen! Her er det plass til alle som vil :)
Grattis med flott vekt-tap :heia:
Kattungen: sier som Annne, da er testen ødelagt ;)
I går var jeg flink til å legge inn hva jeg har spist på diett.no, og det tror ejg er lurt for min del altså. Tror ikke jeg spiser nok og rett når jeg ikke gjør det. Dermed måtte jeg jo snike meg på vekta idag og....som viste ett langt hyggeligere tall enn i går :D
Lucifine: da tenker jeg nok i den forstand at jeg får i meg ca.15 g karber og at prosentfordelingen mellom fett, protein og karber er 70/25/5 sånn ca.
Har hatt noen trasige dager her og jeg har vært usigelig sliten, dermed spiser jeg ikke noe særlig mat og langt fra den fordelingen som er anbefalt. Har vært i ketose hele veien, men ser ut som det ikke hjelper meg så lenge jeg kanskje spiser for mye protein i forhold til fett og for lite karber samt for lite grønsaker.
Dagen før dagen her, i morgen er det første eksamen og jeg er spent.
Tror jeg har til dels kontroll, og matpakken er planlagt og innkjøpt :)
Salat med scampi (som jeg skal marinere og steke i kveld), fetaost og friske urter. :D
Jeg har ikke gått ned mer, jeg heller. :(
Kanskje eksamensstresset har ført til at jeg "holder" på kiloene?
I dag tror jeg at jeg har spist for lite fett , for jeg er dødsfysen. Eller kanskje jeg har gått med kaloriunderskudd de siste dagene .. Jeg har uansett begynt å tenke hardt på å kombinere marengsbunn med mascarponekrem.. Og kanskje noen friske bringebær på toppen.... mmMMmMM ;)
Hva mener dere om Atkins barer?
Jeg kjøpte en pakke med 15 stk for noen uker siden, å den er snart borte :P
Jeg har spist opptil to på en dag uten at det har gjort noe skade på ketosen eller vekta..
En annen ting.. Jeg er SYKT kresen! Jeg er absolutt ikke noe salat menneske, hater avokado og har dårlig tid og dårlig råd! Når jeg i tillegg går på medisiner som senker matlysten så går dagene dårlig.. Jeg får nesten aldri i meg gode karbohydrater.. Tror kanskje jeg har kommet på under 10 kh de siste dagene. Noen som har gode tips?
Skulle virkelig ønske jeg likte avokado altså.. Hehe.. Synes det er sånn rar smør-konsistens på den :P
Unnimoor: jeg liker heller ikke avokado, og jeg har spist atkinsbarer uten å merke noe som helst på hverken ketose eller vektnedgang, hehe, kanskje feil person som svarer her :lol:
Hovedsaken av karber jeg får i meg, er fra blomkål og brokkoli som jeg smørsteker, krydrer og så heller fløte eller rømme/cf over og har vedsiden av middagen.
Unnimoor: Jeg var som deg. Så ikke engang på salat som mat (uten at det måtte usunn mat til, som mye dressing og baguetter). Nå har jeg gjort store forandringer i hva jeg betegner som salat, for nå er det ikke lenger salaten som er hovedingrediensen, men godt kjøtt, mye dressing og ost. Jeg er dessverre heller ikke glad i avokado, men jeg kompenserer for det med å steke kjøttet i mye smør eller med mengden dressing. Tomatsaus og supper da? Det kan lages billig, i flere varianter og i store mengder og spises i farta med litt oppvarming, og det inneholder akkurat så mye grønnsaker som du ønsker.
Hvis du ikke liker salat - hva med bringebær og nøtter som karbohydratkilde? Ellers er jeg enig i det som skrives over - hvis du bare fyller opp salaten med gode ting, såå kanskje du liker den bedre.. Og så kan du lage fylt squash eller aubergine, det er jo nesten pizza :)
Her er salat en av favorittene, godt som tilbhør og som måltid med enten skinke eller kylling i. Lager dressingen selv av seterrømme og majones som jeg også krydrer og har litt sitronsaft i.
Akkurat komt meg inn etter en herlig tur i regnet. Gikk en time og har planer om å gjenta turen etter jobb til kvelden. Energien blomstrer, og det er herlig!! Har byttet veiedag til fredager, så er veldig spent på fredagens tall ettersom jeg har vært i selskapligheter hele helgen. Men trøster meg med at jeg var flink å holde meg til lavkarbo :)
Har blitt mere glad i salat jeg og etter lavkarbostart :)
Syns hjertesalaten er god og sprø. 2 blar av den også bøtter jeg på med kjøtt av noe slag, agurk, ett par cherrytomater, vårløk, rømme til dressing også har jeg funnet ett nytt krydder som er godt i salaten, toscanakrydder :)
Idag prøvde jeg og ostekjeks. Det var bare knallgodt!
Kjøpte ferdigskivet ost med jalapeno, la på bakepapir og inn i mikroen i 1 min 30 sek. La de kjøle seg ned og gu det smaker godt!
Litt sterkt med jalapeno-osten, skal prøve en av de andre variantene en annen gang.
Nå spises det ostekjeks med tubeost, kokt skinke og agurk til lunsj. Nam :)
Jeg blir kvalm av ostekjeks :( Og all annen mat igrunnen. Så nå prøver jeg meg på avocado med reker og sitronmajones :) TR dukka opp i dag morges, så jeg regner med kvalmen kommer av noe annet enn det jeg håpte det var :p
Jeg har heller ikke hatt noen "sprekk", og er fornøyd med det! SPiste en atkinsbar og det var det. Merker mindre sug nå enn før, og da husker jeg på å drikke masse vann og få inn nok fett så er jeg helelr ikke fysen lenger...
Til lunsj hadde jeg laget salat med scampi og kalkunskinke sånn i boks. Det som var teit var at jeg glemte "dressingen" hjemme, så det ble kun fetaost som "mettet". Tok igjen for det med ei stor skje emd olje når jeg kom hjem. :P litt urk men det gikk.
Middag i dag var grillet laksefilet og salat til.
Nå har jeg og mannen bare kranglet. :(
Det går nok ikke lenger dette, har slitet lenge vi nå...
Grattis med veloverstått eksamen, TM! Hadde håpet at det gikk bedre med dere to nå, er lenge siden jeg har hørt noe fra deg om dere.. Håper at det er bare en overgang og at dere kommer på rett kjør igjen. Jeg er her om du vil snakke, det vet du vel? nummeret mitt er den samme som før, er her jeg. :klem:
Domme, domme meg :P vært på kino i kveld, og måtte bare ha ein sjokkolade... Tok ein kvikk lunsj. Å mannen hadde litt bacon chips( ikke den rette), og så hadde han salte sild. Joda, e jo ein grunn te at eg valgte kallenavnet Holtapp, måtte jo smaka litt på det og.
Kvikk lunsjen va ikkje go, chipsen va ok og dei salte sildå va god. Men det va vel ikkje verdt å gå ut av ketose.... :o
Hadde nok ikke skjedd hvis jeg ikke hadde gått opp 0,4. Kor får eg kjøpt litt viljestyrke folkens.... ;)
Ha ein fortsatt god kveld. Måtte bare bekjenne syndene mine.
Kåm ån Holtapp! Dette greier du :heia:
Alle har vi nok en sprekk innimellom, det som gjelder, er å komme ut av sprekken!
Og nå gikk hjernen min rett i koffert av den forrige setninga :lol:
sorry!
Men, dette greier du :) Helt sikkert. Ny start i morgen, vips så er du i ketose igjen.
og så himla kjekt det var å høre at kvikk lunsjen ikke smakte noe særlig ;)
Holtapp: fort gjort med en liten sprekk, tenker du kommer fort inn gjen:). Selv har jeg alltid vært glad i gotteri, så et tips som har hjulpet meg bra, er at i situasjoner hvor jeg vanligvis har brukt å spise gotteri, som bursdager, kino, lørdager ets.. da har jeg kjøpt meg atkins decadens bar ( som fungerer som sjokolade) samt gjerne tatt med meg annet gotteri som jeg kan spise. Då får jeg kost meg og føler ingen behov får å bryte. og ikke har jeg gått ut av ketosen heller.:D
God morgen alle sammen! Jeg er strålende fornøyd, for både i dag og i går har det vært helt greit å stå opp sånn i 07:15-30-tida! De siste ukene har det vært et sant helvete bare å åpne øynene om morgenen, men nå ser det ut til å snu! Skal ikke nekte for at jeg fortsatt var ganske susete der jeg tasset rundt i morges, men jeg kom meg opp uten problemer :heia: Er det flere som holder på å få energien tilbake?
Spiste forsåvidt masse atkins- og cavaliersjokolade i går.. Men men. Ser ikke på det som noen krise, men må passe på så det ikke blir en vane. I går ble det også servert pizza på en tilstelning jeg var på, og siden jeg var så sulten, tok jeg noen biter og spiste bare fyllet.. Følte meg passe teit der jeg sto!!
Takk for støtten dere! :D
Jeg har fulgt planen som vanlig idag, så jeg håper det ikke tar så lang tid før jeg er i ketose igjen.
Tenkte på det da jeg var på kinoen at jeg burde ha kjøpt meg en atkinsbar eller noe, men da var det litt sent :). Lærer så lenge man lever.
Kjenner at motivasjonen er litt sånn i en dump, og det er fordi jeg skal på fest i morgen og at jeg reiser til Liverpol mandag til torsdag i neste uke. Men etter det regner jeg med å være helt i rute igjen.
Dere er goe! Takk for støtte og tips :)
Energien den kommer og går gjennom hele dagen. Men om morgenene er jeg helt ute å kjører om dagen.... Kommer meg opp,men det er skikkelig i siste liten. Ellers er jeg helt dautrøtt når jeg kommer hjem fra jobb, så setter jeg meg ned 15-30min så er jeg good to go igjen. :)
Det som er blitt bedre er at hodeverken avtar mer og mer.
Da var første uken unnagjort :)
Det har gått strååålende!
Skuffelsen var stor da jeg Lørdag snikveide meg, og hadde gått opp 700 gram, da gråt jeg faktisk. Men holdt ut, og veide meg igjen igår, og da stoppet vekta på 2 kg mindre.
Dvs
18 mai : 77,7
21 mai : 78,4:(
25 mai : 76,4 :):):)
Så noe gjør jeg jo rett, tror jeg :)
Har vert i ketose siden Fredag, så håper og tror det går rette veien :)
Jeg bør slutte å snikveie meg, gjør det hver eneste morgen og det er ikke sunt for hjernen min :nei: men det var det å få den til å skjønne det da....
Energien er sånn, tja, her. Litt bedre enn forrige uke, men jeg tror dog det er andre ting enn ketosen som spiller inn hos meg.
Enda en snikveier melder seg! Men tenkte idag at jeg skulle prøve å vente til søndag som er veiedag. Da har jeg holdt på en uke.
Da skal jeg også måle meg, det glemte jeg forrige søndag.
Jeg er nok ikke god nok på å ha helt kontroll på karbene, men hvis du er litt sulten så kan du jo spise kjøtt/ egg som er lite i :)
Eller var du søtsjuk?
Så flink du er!! Syns det er super vanskelig å ikke komme opp om morgen... jeg tror nok at mere grønnsaker er en nøkkel?
Lykke til med soving/vokning - mitt problem er at jeg ikke orker å være våken en hel dag -da sover jeg etter middag - og er våken til altfor seint... så det går vel litt over styr med søvna akkurat nå:p
Var faktisk sulten ja Holtapp, men jeg gikk å la meg.....ingenting som fristet så sent på kvelden heller :)
Her startet dagen kl.03.50 i natt :dåne: hoste med oppkast på småtten på 1,5 år så jeg er en tanke redusert idag. Sånne dager er dårlige matdager for meg, men jeg prøver å tenke at jeg må spise. 4 ostekjekser av kavli skinkeost til frokost. Ikke mye, men mer enn ingenting.
Veiedag - og ingen vekt som rikket seg i dag heller -MEN jeg ser at TR:mad: er på vei - så kanskje det forklarer litt av vekten - og pluss at jeg har følt meg svært fysen for et par dager siden...
Hoohah, to dager med ca 40 gram karbohydrat og en hel dag med utskeiing til lunsj og middag av typen TGIF og Bølgen og Moi ( :D ) har jeg gått opp til 84,9 kg :p Tipper det har litt med TR og vannmangel å gjøre også, men allikevel :p Dessuten liker ikke magen min karbo, merker jeg :p
Heisann ! Fikk tips fra veietråden fra mai om at det også var en skravletråd, så da kommer eg inn her :)
Kan jo fortelle litt om meg sjølv: begynte forrige mandag (16 mai) på ketolyse, og har til idag 27 mai gått ned 3,1 kg :D Veldig fornøyd med det (i hvert fall siden eg har bytta veiedag fra mandag til fredag, og mandag denne uka var eg 1 kg tyngre) :D
Ellers er eg student i Bergen der eg studerer markedsføring på BI, har to deltidsjobber og har nå i vel 2 år vært ca 15-20 kg overvektig. Siden eg skal stå brud no i juni har eg veldig lyst å gå ned ein del kg (ja, begynte kanskje litt seint, men hadde virkelig håp å klare det på andre måter). Om eg kommer meg ned mellom 75-70 kg, er eg fornøyd i hvert fall :)
I sommer kan det være vanskelig å følge dette opplegget, siden det blir to veker med bryllupsreise, også skal me være "heime" i Sogn, men har jo lyst å prøve så ikkje kiloene går opp igjen :) Ellers skal kiloene vekk til høsten!
Planen min var først å gå ned til 65 kg, men trur eg blir enda meir fornøyd om eg klare å gå ned litt nærmere 60 (som 63). Er 1.69 høg!
Eg veier meg kvar morning og skriver opp vekta på ein lapp eg har liggende, fordi det gir meg motivasjon til å fortsette. Om eg har gått opp nokre gram, gir eg jernet dei neste dagane. Samboeren har sagt at 1 gang på vekta per dag er OK, alt annet over det = IKKE ok! Da får eg fulgt med på utviklingen gradvis :)
Nå ble det veldig masse tekst, håper det går bra :) God helg alle sammen !
i dag har jeg faktisk syklet i to timer =) fornøyd med meg selv nå ja selv om bena ble helt gele og fua er noe trekantet :humre: Et raskt søk på gulesider sier at det er 10,6km men jeg vet det er lengre fordi jeg syklet ikke på hovedveien..
Nå har jeg kost meg med nakkekotelett med stekt sopp, paprika, løk og squash med fløtesaus. Namme!!
Jeg må nok dessverre gi op drømmen for denne gang også - pga diverse helsemessige årsaker kan jeg nok ikke trå til så kraftig på lavkarbo likevel. Kanskje en lett redusering av karber, men ikke være i ketose ennå.
Nei så dumt da Kineserbolle :klem: er det noe som kan gå seg til etterhvert da?
Spist digg biff a la lavkarbo, som min kjære (som ikke spiser lavkarbo) har mekka. Egen saus til meg og greier :)
Har en atkinsbar jeg skal kose meg med etterpå, også drikker jeg en Ringnes Lite nå. Fredagskveld!!
Jeg var på spinnmaraton i går: tre timer i strekk med spinning. 2000kcal, 4liter vann og en halv proteinbar senere var jeg veldig fornøyd med innsatsen.. Tror denne tungheten virkelig holder på å slippe taket, for det gikk faktisk veldig bra :) Spiste en kebab(uten pitabrødet) og ca. 50g cashewnøtter etterpå. Jeg synes å huske at man tåler litt klere karber når man trener mye, så jeg satser på at proteinbaren og nøttene ikke gjorde noen forskjell..
Tok en snikveiing i morges, og da viste vekta +0,5kg :( Kanskje musklene holder på vann etter hardkjøret i går?? Jeg har innført alkoholforbud de siste 10 dagene, for å se om det gjør noen forskjell. Kjedelig hvis jeg ikke har gått ned noe til mandag..
Nå har jeg litt oppsie i ovnen som skal bli deilig frokost :) Glemte bakepulveret, så vi får se hvordan resultatet blir...
Det er nok vatnet i kroppen din som gjer det. Var sjølv på joggetur for nokre daga sia der eg forbrente nesten 600 kcal. Hadde med meg ei 0,7 liter vannflaske og drakk nesten opp heile. På kvelden hadde eg nesten gått opp til startvekt (80.0 kg), men sprang på do konstant (var på kino, trudde eg skulle dø midt under kinoen, ble så tisse-trengt, selv om eg hadde gått på do to ganger før eg gikk inn...
Dagen etterpå var eg 78.1 kg.. Så ganske masse der var vann! Men eg trur det er riktig at ein ikkje skal overtrene som f.eks. med spinningsmaraton, kan blir for mykje for kroppen å håndtere, i stedet for å ta nokre rolige økter så kroppen tar seg inn igjen med en gang =)
Var på kino etter treninga i går jeg også, og måtte løpe på do både under filmen og rett etterpå :P men etter 4 liter vann var det ikke akkurat overraskende!
Tror ikke spinnmaraton er noe å satse på som regelmessig trening, men det er gøy å pushe seg selv en gang i blant. Godt for både selvtillit og samvittighet :)
hei på dere, ja jeg har gått ned fra 76,7- 74 kg fra fredagen for en uke siden. skal begynne med veiedager mandager nå, håper jeg klarer 4-5 kg til 20 juni, er det uralistisk tror dere?
Hei på dere :)
Vært ei korthelg hos mine foreldre, å dobbel bursdagsfeiring. Og jeg har jammen meg holdt meg i ketose hele veien :heia:
Mamma hadde laget gele til meg av funlight, hun ordna og styra, ringte og spurte sånn at jeg skulle greie å spise rett hele helga :) Og det gjorde jeg.
Dvs i går var det sosakjøtt til middag, med brunsaus. Jeg tok bare kjøttstykkene men det ble jo med bittelitt saus likevel. Ser ut til at det har gått bra lell :)
Blæ, opp 2.2 kg etter 1 uke i Tyrkia. Men levde ikke lavkarbo der nede så det er grunnen. Hadde bare levd lavkarbo en uke før vi reiste, hadde sikkert vært lettere om det hadde vart noen uker mer.
Lagde finnebiff idag, brukte 1 ts JBK i, men den var like tynn forde. Spiste blomkål til. Frokosten var 1 stekt egg og 2 biter bacon. Fyst veldig ikveld, spiste rømme med sukrin på, deretter fleskesvor. Nå har jeg ostechips på gang. Håper suget gir seg og at jeg er i ketose igjen imorra.
Vi har spist på Peppes idag, men jeg spiste salat med kylling (for en skuffende salat by the way - KUN grønne salatblader, litt raspet parmesan og noen biter kylling! Og det skal de ha 132 kroner for :eek:). Så var vi i kaffibesøk og da drakk jeg bare kaffe og holdt med unna både brownies, horn, muffins og is! Da vi kom hjem spiste jeg rester fra igår (stekt entrecote med brokkoli, sopp, blomkål, litt løk og squash, alt kokt inn i fløte) og nå ligger jeg mett og fornøyd på sofaen og gleder meg til veiedag om en uke! :cool:
Syns den salaten på Peppes hørtes kjip ut, skal nok ikke prøves her.. Spiste på Burger king i går kveld, tok salat med kylling og den var faktisk ikke så ille, droppet brødet som fulgte med.
Her ramla jeg ut av ketose i går, sikkert pga noen kakebiter i konfirmasjon. Klarte meg fint helt frem til kakene, men men... må få unne seg litt innimellom synes jeg.
Syns vi er flinke alle sammen her inne jeg, blir motivert av å lese hva dere andre skriver :)
Tar dere andre som er på ketolyse de anbefalte vitaminene? Er inne på ketolyse.no nå, vurderer om jeg skal bestille, men er stygt redd de blir stående urørt....
Vektnedgang er helt individuelt. Så vidt jeg har skjønt er det vanlig å gå ned mye i begynnelsen, før det så flater litt ut. Men noen raser bare nedover. Å skulle gå ned 5 kg på tre uker er optimistisk, men ikke umulig. Spis og vær glad og se hva som skjer.
Ja jeg tar dem faktisk!
Hadde ikke trodd jeg kom til å huske det, men jo da :)
Har kjøpt meg dosett slik atjeg fort ser om jeg har glemt lunch eller middagstabl. De er verst å huske syns jeg. Har jeg glemt dem tar jeg dem senere. Ikke optimalt visstnok, men bedre enn ingenting tenker jeg :)
Tusen takk! Jeg hadde tenkt å ha med meg en skyr og/eller en atkinsbar (synes det er veldig greit å ta med seg sånn på farten), men jeg glemte skyren og hadde ikke flere atkinsbarer. Vi kjørte innom en bensinstasjon på veien, men den hadde ingenting lavkarbovennlig. Så det er jo litt av en utfordring når man kjenner at man begynner å bli sulten :o
På onsdag skal vi i bursdagsbesøk til nevøen min så jeg tenkte å bake noe lavkarbovennlig på tirsdag som jeg kan ta med. Noen som har tips til kaker/desserter eller lignende som kan lages dagen før?
Gerds ostekake er nydelig god :) Alle i familien som ikke spiser lavkarbo elsker den og :)
Jeg laget den med gele av sunlight (står lengre ned i første innlegg)
Eneste jeg ikke hoppet i taket over, var smøret i bunnen. Neste gang jeg lager den har jeg lyst å smelte smøret og se om jeg liker det bedre :)
Hva med å lage sukkerfri sjokolademousse eller kaffefromage? Eller fedons franske sjokoladekake(oppskrift her inne), med sukrin el. i stedet for fruktose.. Den ser digg ut, og så er den helt uten mel..
Har bakt en sykt god nøttebunn også, med paranøtter. Det kan du jo ha masse forskjellig godt på - eggekrem, mascarponekrem og bær, bær og gele etc. etc.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.