Bjella sa for siden:
Euphita:heia: der var jo du også.
Ismaskinen bruker 15 til 40 min. Men jeg har jo ikke fått testet den så mye ennå da.
Bjella sa for siden:
Euphita:heia: der var jo du også.
Ismaskinen bruker 15 til 40 min. Men jeg har jo ikke fått testet den så mye ennå da.
Bjella sa for siden:
Men da er det godt å ha dette forumet :) forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8477&highlight=Operasjon
Annne sa for siden:
Hmm. kanskje jeg har migrene uten å vite det :P Synes jeg kan få litt sånn tåkesyn nå og da, men har aldri vært plaget med hodepine. Men etter at jeg begynte å spise lavkarbo har jeg hatt hodepine litt oftere.. Det kan vel være at jeg har gått ut av ketose, og så inn igjen, og at det er det som forårsaker hodepinen..
Er det en stor operasjon du skal ha? Håper du kommer deg fort på beina igjen :)
Og jeg har iallefall ikke tatt pinseferie - har eksamen i morgen og sitter derfor ved dataen nesten hele dagen og leser og gjør oppgaver.. På fredag er det sommerferie!! :)
Bjella sa for siden:
Hva skal du ha eksamen i? Masse masse lykke til.
Skal operere håndleddet, ganglion ikke noe store greier.
Du er ikke stiv i nakken da, men litt dårlig blodsirkulasjonen til hode kanskje? Ikke rart når man sitter klistret til pcen...
Inn og ut av ketose gir hodepine ja, det har jeg også merket. Men den hodepine har vært moderat synes jeg.
I natt var jeg skikkelig kvalm, hadde fått i meg litt lite fett på dagen og drakk en stor eggmelk med kakao på kvelden. Lurer på om det ble litt voldsomt for kroppen.
Euphita sa for siden:
Annne: masse lykke til med eksamen! Er det en du har igjen eller?
Høres ut som hodepinen er pga ut og inn av ketose ja.
Bjella: håper operasjonen går fint, og at du er tilbake i ketose raskt igjen :)
Var opp på vekta her idag, men jeg ante at kanskje mensen er i anmarsj, så satt her og leita i mine tidligere innlegg, og regna, og fant ut jeg var 1 uke på overtid!!! Uæææh!
Regna 5 ganger før jeg fant ut at jeg regna ene uka to ganger, puh, så da er jeg i rute og tanta kommer nok på besøk hvert øyeblikk som helst. Oooog derfor viste vekta opp ;)
Euphita sa for siden:
Krysser fingrene for at det går bra for Annne i dag :heia:
Mensvondt, oppblåst og lekker, jaja- går da over vet jeg ;)
Været er litt fint men ser ut som det skyer til.
Idag må jeg handle inn mere min mat. Tom for alle grønsaker!
Hvordan oppbevarer man best brokkoli og blomkål forresten? Syns de blir så fort stygg, jeg gjør sikkert noe feil.
Bjella sa for siden:
Jeg også :heia:
Jeg oppbevarer blomkål og brokkolien i grønnsaksskuffen nederst i kjøleskapet, synes de holder seg greit der.
Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal spise i dag siden jeg burde ut av ketosen? Rart men det frister ikke med mer karbo... Det eneste jeg har litt lyst på er softis hehe. Vet for å være ærlig ikke helt hva jeg skal spise, for at det er greit nok før operasjon.
Euphita sa for siden:
Du skal ikke være i ketose når du opereres?
Jeg har gitt opp brøderstatning, jeg syns det smaker høgg samme hva jeg baker.
Lagde nannas knekkebrød idag, og de var gode. Får holde meg til det. Kjenner jeg savner brødet aller mest av alle høykarbo matvarer.
Spørs om det ikke blir en aldri så liten brød-sprekk i ferien!
Bjella sa for siden:
Nei skal vist ikke det forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8477&highlight=Operasjon
Brød har jeg også kuttet mye ut, savner det ikke heller egentlig. Jeg mener det beste er å finne nye spisevaner, ikke finne erstatninger (dårlige ofte) for høykarbo matvaner. Når jeg tenker hva jeg kan spise isteden for hva kan jeg spise i steden for brød feks er det mye lettere. Om du forstår hva jeg mener.
I dag kjøpte jeg "Frisk med Lavkarbo" på notabene halv pris av rød pris :D Hungrer etter mer kunnskap, brenner for lavkarbo og vil gjerne øke kunnskapen.
Batillip sa for siden:
Jeg var i narkose i ketose. Snakket med legen i forkant, og han sa det eneste aberet var at jeg kom til å bli ekstra slapp etter operasjonen.
Bjella sa for siden:
Å takk for info jeg sliter faktisk med å vite hva jeg skal spise. Etter ånden og smaken i munn, tror jeg fortsatte at jeg er ketose. Operasjon er i morgen og jeg har ikke trappet opp karbohydrater. Tenkte jeg bare får si ifra til legen, ikke sikkert jeg skal i full narkose heller å da har det kanskje ikke like mye å si.
Bjella sa for siden:
Denne har jeg laget :D Bare for deg Annne...:p
Og dommen er at den var goood, om du liker mørk,mørk sjokolade. Er veldig mektig og man orker ikke mye. Som konfekt liksom. Jeg har krem ved siden av.
Når det gjelder oppskriften så byttet jeg ut sukker med sukrin og natreen. Brukte freia sin 70% kokesjokolade.
lucifine sa for siden:
noen som vet hvorfor det er ikke lurt å drikke fettkilden sin?
Bjella sa for siden:
Det kan jeg ikke huske å ha lest før. Har du hørt det altså? Er ju mange som bruker cocosa i kaffen eller te. Og gjerne med en skvett fløte i.
lucifine sa for siden:
Ja las det i en tråd for en stund siden og det festet seg hos meg... At det var lurt å "ikke drikke fettkvoten sin". Men husker ikke hvor jeg las det eller hvem som sa det..?
Euphita sa for siden:
Oh my god for en lekker is!!! Jeg vil smaaaake!
Ok, greit å få i seg litt mere karber i ht narkosen da skjønner jeg.
Jeg er sulten men har ikke lyst på noe. Hadde middagsrester jeg skulle ha til middag, men kjøttdeigen var blitt dårlig. Så begynte jeg å smørdampe blomkål og brokkoli for å lage ny middag, men det svei seg grunnet uforutsette hendelser og da orka jeg ikke mere. Før dette hadde jeg og laget knekkebrød, bakt boller til høykarbofamilien samt laget fiskegrateng fra bunnen av til samme gjengen.
Er ikke så glad i å lage mat jeg, så da var jammen matlagingsenergien for idag brukt opp.
Men jeg må ha mat. Tro hva jeg skal gjøre. Lyst på pizza men ooorker ikke lage. Syt syt syt :lol:
Euphita sa for siden:
Det ble middag!
Seiler patent a la lavkarbo!
Skar opp kjøttdeig i skiver og trykte de litt ut, krydder på hver side og i stekepanna. Ost på tilslutt så den smeltet oppå. Steikte egg i samme panne, så la jeg opp kjøttkaken på en tallerken, salatblad, rømme, agurk, tomat og speilegget på toppen. Den her kan videreutvikles tenker jeg. Det var godt, men hadde gjort seg med mere smak. Himla lettvint iallefall, for sånne som meg som ikke eeeelsker å lage mat ;)
Annne sa for siden:
Takk for alle lykkeønskninger! Jeg håper at alle kryssede fingre hjalp. Dere er gode :) Tror det gikk greit, men tør ikke å ha noen forhåpninger.. Vi får se når sensuren kommer..
Og Bjella, herremin det så jo helt fantastisk ut!! Jeg føler meg beæret ;) Og inspirert.. Mørk sjokolade har jeg ikke noe imot ;) Men jeg tror ikke det funker å lage sorbet uten ismaskin.. Masse lykke til med operasjonen. Kanskje du kan øke karbene ved å spise masse masse sjokoladesorbet? :) Mmmm!
I dag hadde jeg gått ned nok en kilo! 65, sto det gitt!Og det til tross for mange små synder i det siste.. Det tallet har jeg bare glimtet før, og det forsvinner alltid fort igjen. Men nå er forskjellen at jeg ikke har sultet meg og er heelt tom innvendig, jeg synes faktisk jeg har spist ganske mye.. I går var vi på middag borte, og jeg smakte et lite kakestykke til og med. Klarte å begrense meg til ett bittelite stykke da :)
Når det gjelder å ikke drikke fettkilden, så håper jeg at det ikke stemmer, for jeg har nettopp begynt med te og kokosolje i tillegg til Udos choice.. Og det drikker jeg jo alt sammen. Kanskje det kan ha noe med at man kan bli litt dårlig i magen av å shotte olje. Merket det da jeg tok Udo's på tom mage her om dagen.. :rødme:
I morgen får jeg hjemmeeksamen, og skal bare skrive skrive skrive i to døgn. Har en diger pai-sak i ovnen av 6 egg, fløte, to kyllingfileter, masse fetaost, spinat, tomat og soltørket tomat. Det skal jeg leve på framover ;)
lucifine sa for siden:
oppskrift? blafre
Du må lykke til på eksamen!
lucifine sa for siden:
Noen som las om hvor farlig det er å gå på ketolyse i VG i dag?
Bjella sa for siden:
Nei ikke lest det, hva er påstandene nå da?
Tar det med en stor klype salt jeg. Stoler mer på dette: espenrostrup.com/
Annne sa for siden:
Lucifine, var det meg du siktet til når du ba om oppskrift? På pai-saken? Det var så mye matprat oppover at det var ikke så godt å si :P
Lurer også på hva det er de advarer mot.. Får nesten litt lyst til å gå og kjøpe VG bare for å se.. Finner ikke artikkelen på nettet :S Sikkert noe sånt som at fett tetter alle blodårene og at det er viktig med fiber for fordøyelsen, og at man ikke må gå på en "ekstremdiett" som utelukker frukt og grønt, for da går man glipp av så mange viktige vitaminer..
Husker en ernæringsfysiolog som sa i Dagbladet at lavkarbo var usunt bl.a. fordi man det var så vitkig å få i seg grønnsaker..
Det er rart, jeg er sikker på at jeg spiser minst like mye grønnsaker nå som før, hvis ikke mer! Nå har jeg grønnsaker til hver eneste middag, og gjerne flere av måltidene også. Det er sikkert mange som spiser brødskive med ost/kjøttpålegg/nugatti til frokost og lunsj, ferdig pastarett til middag og flere skiver eller en yoghurt eller noe til kvelds.. Der er det jo ikke en eneste grønnsak eller noen sunne fettsyrer. Bare masse sukker og raffinerte kornprodukter. Og tilsetningsstoffer..
Euphita sa for siden:
Sånn er det her også Annne! Jeg spiser veldig mye mere grønsaker nå enn tidligere. Grønsaken jeg fikk i meg 2-3 ganger i uka, var gulrot;)
Nå er det salat, sopp, squash flere ganger i uka, blomkål og brokkoli hver eneste dag- samt agurk og litt tomat men det spiste jeg tidligere og da.
Jeg skal til legen i morgen, han vet ikke at jeg spiser lavkarbo men lurer på om jeg skal si det i morgen? Har forsåvidt ingenting med årsaken til legetimen da. Vi får se, om han ser at jeg har gått ned så kan jeg fortelle kanskje.
Bjella sa for siden:
Ferdig operert, i pillerus og ikke i ketose....
Skulle møte fastene, det eneste jeg tenkte på da vi kjørte til sykehuset var baconpølse:o
På oppvåkninga fikk jeg to glass saft og en kopp te. Litt ør og snøvlete var det første jeg sa til mann at nå har jeg lyst på baconpølse:cool:
Så da gikk turen til bensinstasjon, pølse med rekesalat uten brød, men så ble det en softis etterpå. Jaja
Euphita sa for siden:
Haha så herlig Bjella! Også baconpølse da, hihi.
Grattis med vel overstått operasjon!
Bjella sa for siden:
Takk! Ikke vært noe i form i dag. Tar paralgin forte, voltaren og er ikke vant til så sterke medisiner. Men pga smertene må jeg ta dem. Svimte nesten av da jeg sto opp i dag. Har igrunnen sovet i hele dag. Klart å få i meg nesten en helt plate med Walters sjokolade. Trøstespising jada. Hånda veier dobbelt så mye. Og har fått mensen også. Syte innlegg... sorry.
Euphita sa for siden:
Næmen uffa da Bjella, alt vondt på en dag du da :klem: men da er du ferdig med det og ;) Håper smertene er mindre i morgen!
Jeg skal veie meg i morgen, har mens så jeg forventer ikke noe nedgang. Lørdag skal jeg på festmiddag, og fest såd a spørs det om jeg greier å kjøre heeelt lavkarbo. Lavkarbomat skal nok gå bra, verre med lavkarbodrikke ;)
Bjella sa for siden:
Nå går alt så mye bedre:)
Veiingen gikk over all forventning i dag, hadde ikke trodd at jeg hadde gått ned noe, etter oprasjon og utskeielser, var redd for at jeg skulle ha gått opp.
Smertene er ikke så ille heller, så trenger ikke de sterkeste smertesstillende. Da blir jeg litt mer i form også.
Annne: er du ferdig med eksamen nå? Håper du ble fornøyd! Har du sommerferie nå?
Synes det er så lite aktivt her nå, hvor har mange av dere blitt av??? Vi blir jo en liten eksklusiv mai-klubb her nå, hyggelig det også altså. Men håper ikke folk har gitt opp. Ser jo på veietråden at det er noen fler der inne. Og så var det vel en som skulle på ferie nå???
Euphita:D du må superkose deg på festmiddag og fest! Kos deg med drikken også du. Etter hva jeg har erfart med min kropp, tåler den små utskeielser. Hvordan gikk veiingen din i dag?
lucifine sa for siden:
Jeg er her enda, styrer bare med mye jobbing for tiden. Vekta er enda -7.6kg men hadde meg en aldri så liten utskeielse på onsdag så skal ikke klage..
Tufso86 sa for siden:
Jeg er her også, men har bare fått tid til å stikke rett innom og lese :)
Skal veie på søndag, men gleder meg ikke denne gangen siden vekten stod stille sist uke. Kjedelige greier, men forstod det slik at det er vanlig med en liten pause i vektnedgangen tredje uken?
Jeg har gått ned i cm, men allikavel plager det meg litt av vekta ikke har rikket seg :P
Jeg bakte lollypops ketolysebrød her en kveld og har spist litt av det de siste dagene. Det skal inneholde 2,24 kh pr 100 gram og det er jo kjempelite! Allikevel så lurer jeg på om det er det som gjør at jeg føler meg så oppblåst og tung i magen? Jeg er ferdig med mensen så det kan ikke være den nå lenger.
Noen andre som føler det slik når de spiser brød/knekkebrød? Det inneholder linfrø, cc, sesamfrø, egg, olje og kruskakli. Så jeg lurer rett og slett på om det er klien magen reagerer på, for alt det andre har jeg jo spist i snart fire uker.
Jeg skjærer tynne skiver (ca. 0,5 cm) og har masse pålegg oppå.
lucifine sa for siden:
Har hørt at brøderstatninger kan være en hinder for noen, Men det er også noe med den berømte tredje uken...
Euphita sa for siden:
Gikk skeis med veiingen her idag, men syns å huske fra sist mens, at jeg må bli ferdig med den for at mens-grammene slipper taket. 200g opp :(
Nå er det middag, nytt tilbehør. Skal fortelle om det ble vellykket eller ei ;)
Euphita sa for siden:
og tilbehøret ble vellykket!
Smørdampet brokkoli som fikk kjøle seg av. La det i bunnen av en form. Helte over en blanding av majones, kesam og fløte. Fetaost og litt mais, resten av sausen oppå og på toppen smørstekt solsikkefrø. Det var supergodt! Lagde ene delen av formen med blomkål, men det var ikke så godt som brokkoli. Dette blir en slager ja :)
Bjella sa for siden:
Så hyggelig at dere tar en tur innom lucifine og Tufso86 selv om det er travle tider.
Veldig vanlig med lite nedgang i uke 3 ja. Jeg er også opptatt av at vekta skal gå nedover, men det er jo cm som syns da ;)
Sånne brøderstatninger med frø, syns jeg personlig at jeg liksom ikke blir mett av. Og ofte trigger det spise-mer-behovet hos meg.
Euphita: Å så gøy med noe nytt tilbehør, ofte det som stopper opp for meg. Må prøves. Og du neste uke er vekta riktig vei igjen jeg :heia:på deg.
Jeg har laget og fortært flere av disse i dag, gud så gode. lavkarbokjerringa.blogspot.com/2011/06/bounty-my-way.html
Falt i smak hos mann også.
Silversun sa for siden:
(Sniker litt i tråden selv om jeg ikke begynte før 16. mai:p)
Måtte bare kommentere bounty-oppskriften. Liker egentlig ikke bounty, men de der såg veldig gode ut! Må nok prøve dem en gang ja :sikle: Takk for tips!
Bjella sa for siden:
Du trenger ikke snike selv om du begynte 16. mai. Du er jo en maiblomst du også.
Jeg syntes den var bedre enn vanlig bounty, test så får du heller gi bort resten ;)
Cirius sa for siden:
Jeg også er her inne fortsatt, men har mye jobb og prosjekter på gang om dagen så lite tid til internett.
Har nå vært på lavkarbo/ketolyse i 8 uker og gått ned 7,4 kg, strålende fornøyd med nesten 1 kg i uken i gjennomsnitt. Første delmål skal feires med tur til frisøren i morgen :D
Blir nok en aldri så liten sprekk i morgen også, så og si den første på 8 uker. Skal på fest, så tror det blir litt mere jarber enn ellers.
Ha en strålende dag alle sammen. Her står kakebaking på menyen i kveld. Har laget gerds ostekake i muffinsformer som jeg skal spise i morgen i selskap, så lager jeg moussekake som ikke er fullt like lavkarbovennlig...
Tufso86 sa for siden:
Jeg begynte ikke før 22 mai jeg :p Så du trenger ikke å snike :D
Tufso86 sa for siden:
Til de som skal på fest og liker hvitvin kan jeg anbefale Trulli (italiensk) med bare 0.3 kh pr liter! Kjempegod vin som jeg synest var lett å drikke for en som ikke liker vin sånn kjempegodt - og jeg er vant med søte viner med masse kh i :D
Fikk tipset i en annen tråd her inne.
Euphita sa for siden:
Å så kjekt med mere liv her da!
Begynner man i mai, så er man maiblomst ja :)
Og takk Bjella :) jeg har litt problem med nok mat igjen, stress hjemme og da glemmer jeg å spise.
Brøderstatningsmat trigger sulten hos meg og!
Syns Nannahs knekkebrød er gode, mne jeg blir aldri mett liksom!
Baringao sa for siden:
Heisann! Vært ein stille periode på meg no, har hatt veldig lite motivasjon, for stod å stangnerte veldig på 77 kg.. det var super kjedelig, samtidig som når eg jogga rolig, var pulsen min skyhøy konstant..
Forrige helg, i pinsen var eg heime hos foreldra mine og hos svigers, og der blei det litt sprekk på vanlig pizza, og heimelaga knekkebrød med pålegg på (var veldig sjalu på kjæresten som åt mamma sine rundstykker!), og antok at vekta var dårlig.... Men samtidig så var en shorts eg hadde kjøpt med 2 veker før begynt å bli stor, så gleden var stor på tirsdag morning når vekten viste 76.1! Før helgen var eg 76.9 tror eg (skriver opp vekten min hver dag, men den lappen ligger ikkje her), så det var kjempe herlig! :)
Og enda bedre, i dag var eg 75,6 ! så har gått ned 5,1 kg siden 16 mai! Kjempe gøy! Nå begynner folk å merke det litt også :) Har fått veldig shopping-mani, gøy å handle klær når en føler seg vel!
Nå er det 8 dager til bryllupet mitt, så dro hjem til foreldrene mine for å være her siste uka, og samboeren kommer på tirsdag :) Har fått handlet inn litt greier så eg har mat i huset, så forhåpentligvis vil vekta fortsette gå litt ned mot bryllupet :) Skal i bursdag imorgen, men har laget gele av fun light og oreokake. Så uansett kor masse eg har lyst på oreokake skal eg kun ete gele! Viktig å kun sprekke i bryllupet ;)
Nå ble det MYKJE tekst her, beklager det :) God helg til alle sammen! Eg krysser fingrene for at vekta til mamma og de fungerer imåro, ellers må eg kjøpe en! Må ha! :)
Tufso86 sa for siden:
Så flott Baringao!! Det er lett å bli demotivert når vekten stagnerer, kjenner til det selv om jeg bare har holdt på i fire uker. Veide det samme uke 3 og 4, men nå går det sakte nedover igjen. Jeg er bare 3-4 kg fra målet mitt, så regner med det er derfor det går sakte her hos meg :)
Euphita sa for siden:
Så bra Baringao! Spennende med bryllup da!
Jeg var på fest i går, stor sprekk med bacalao til middag, mandelkjernepudding til dessert samt 2 øl. Ja for ikke å glemme 3 slicer med brød...MEN, det var ikke så godt som jeg husket så hurra for den :heia:
Idag er det tilbake på lavkarbo og skal i ketose igjen. Reiser på ferie lørdag, så da blir det nok ikke ketosekosthold, men skal kjøre lavkarbo.
Må veie meg i morgen, men regner med å ha gått opp.
lucifine sa for siden:
Spurte mannen i dag om han ser noe forskjell på meg (har gått ned 8,4kg). svar: han vet ikke for han ser på meg hver dag. :sukk: Hurra for ærligheten..
Euphita sa for siden:
Hahaha fantastisk Lucifine! Du får ta frem ett bilde fra 1.mai eller deromkring, så får du nok ett annet svar ;)
Cirius sa for siden:
Som jeg skulle skrevet det selv ;) Sprekk med bacalao her også på fest i går, men ble bare 1 stykke brød, hadde med meg lavkarbo lapper som jeg hadde ved siden av, men fristelsen ble for stor til å smake på urtebrødet som ble servert. Men som du sier også, det var ikke så himla godt det brødet.
Måtte selvsagt smake på kakene også, men ego som jeg er hadde jeg tilbudt meg å bake og laget både fromasj og ostekake i lavkarbo ;)
Holdet meg til vin, prøvde den som ble anbefalt i tården her en dag tidligere, var det Trulli den het? Var hvertfal god, selv om jeg har en forkjærlighet for søte viner :)
Cirius sa for siden:
Samme svar som jeg også får fra mannen :) Ser ikke det selv heller, men kjenner det på klærne :D Herlig!!
Her kom jeg i havn med første delmål til helgen, så da var belønningen en frisørtime, gjorde godt med litt forandring ;)
Euphita sa for siden:
Cirius: lurt å tilby seg å bake ja :)
Altså, jeg får ikke noen voldsom respons hos mannen jeg heller. Mamman min ser det da :) og sier det. Men hun ser meg heller ikke hver dag.
Tror pinade jeg er i ketose igjen jeg. Svakt utslag isted. Og alkoholen er ute av kroppen nå, så da er jeg vel det da?
Bjella sa for siden:
Vært avgårde i helgen. Hotellopphold og fornøyelsespark. Tenkte å prøve og leve så nært ketolyse kost jeg klarte.
Gått sånn passe. Blitt noen baconpølser, en hamburger alt uten brød selvfølgelig. Fyllet på pizza, en nydelig kyllingsalat og fett og god hotellfrokost. Men på vei hjem, noe blakk ble det pizza på familien. Erfaringen er at, det er litt dyrt, ensformig og utfordrende, men mulig.
Ser det på vekta i dag at det ikke har vært helt vellykket.
Er nok best å ta med seg noe hjemmefra og planlegge mer. Men da har jeg fått testet det.
Baringao sa for siden:
Uff, de mannfolka! Heldigvis så seier sambuaren min at han ser forskjell på meg somme plasser, på mine no mista 5,5 kg :) Og tru meg, om du ser litt tilbake på bilder for nokre måneder siden, så ser ein lett forskjell, for 8,4 kg er masse! Så stå på viare Lucifine! Syns det er bra jobba! :) Merker sjølv eg er meir fornøyd med meg sjølv etter eg har mista nokre kilo! Så lite som skal til liksom.. Men håper å komme meg ned til 60-tallet, sjølv om mamma gjorde eit lite hikst når eg sa eg skulle ned 10 kg til :p
Annne sa for siden:
Hei igjen! Jeg har hatt eksamen og fått sommerferie. Skeiet litt ut i helga, men ikke de helt store mengdene. Drakk en cider og et par glass cava på fredag + et par pastarør (bokstavelig talt, kanskje tre stykker). Lørdag og søndag spiste jeg et par sjokoladebiter, tre marsmallows, litt potetsalat og ganske mye peanøttsmør med bittelitt knekkebrød under. Og når jeg veide meg på mandag morgen, så hadde jeg søren meg gått opp to kilo! Æsj altså. Så nå tar det sikkert noen dager å komme seg tilbake til der jeg var. Håper det bare er vann. Og at den teite kroppen slipper det fort!
Ellers begynner jeg så smått å innse at jeg har ferie :) Herlig, selv i 10 grader og regn..
Cirius sa for siden:
Vel overstått eksamen Annne, det er lov å unne seg litt innimellom og ihvertfall med overstått eksamen og sommer ferie :)
Her ble det også litt utskeielser i helgen, god mat og drikke. I går ble det en halv softis, kjøpte til jenta mi som absolutt ikke ville ha når hun fikk den i hånden, klarte ikke kaste en hel is, så da ble halve spist av meg før den gikk i søpla. Angret etterpå, ikke var den god heller. Ble skikkelig kvalm.
Blir spennende med veiedag i morgen, men har ikke de store forhåpningene. Vil så gjerne ned et par kilo til før vi drar til sydligere strøk om 3 uker.
Ha en super dag alle sammen, her står husvask for tur mens barna er i barnehage, etterpå blir det jonsokfeiring med grilling i fjæra. Håper nedbøren lar vente på seg...
lucifine sa for siden:
Grattis med overstått eksamen og påbegynt ferie!
Her er det jobb i en uke til men så er det ferie her også. Ser føre meg at jeg har lite lyst til å ligge i telt nå.. :P
Cirius sa for siden:
Her frister det å dra på telttur, har faktisk aldri vært det før... Men får ikke mannen med på lasset. Må fortsette bearbeidingen.... ;) Kanskje jeg får overtalt han til en tur før ferien er over :p
Fortsatt 3 uker til ferie her, men om 22 dager er vi på veg til Venezia :D Ser frem til herlige dager på cruise i Middelhavet.
Får en liten forsmak på ferien neste helg, da tar jeg og ungene en svipptur til det blide Sørland, håper på litt sol der :o
Euphita sa for siden:
Huhei!
Kjapt innom, reiser på ferie i morgen og blir borte i 1,5 uke i første omgang.
Har plan om lavkarbo men ikke ketose. Får se om jeg greier det :)
Ha det fint damer, snakkes plutselig :)
lucifine sa for siden:
God tur!
Cirius sa for siden:
Ha en riktig god ferie :)
Paris sa for siden:
Alle virker så gladee og oppløftet!! :D Bra det!!!
syns livet er litt pyton akkurat nå:rolleyes:
Annne sa for siden:
Paris, håper du ser lysere på livet snart! Noe spesielt som er galt?
Selv er jeg litt demotivert akkurat nå, kjenner jeg.. Har ikke gått ned et gram på lenge, og etter den hyttetursprekken er jeg fortsatt ett kilo over det jeg var.. Men jeg merker at nå som jeg er over eksamensperioden så spiser jeg sjeldnere.. Blir fort så man spiser bare fordi man kjeder seg og vil ha pause når eksamen nærmer seg.. Og så er det jo ikke så nøye med lunsjtid og middagstid og sånt i ferien, så da er det lettere å bare spise når man er sulten. Men pokker altså, nå skal jeg snart til Frankrike og magen er ikke flat :( Bare en uke igjen.
Mange som har ferie eller?
Paris sa for siden:
Jeg har heller ikke gått noe ned i det siste - men nå har en kg løsnet igjen... Jeg også ønsker meg flat mage til ferien :( Utsetter ferien til magen er flat ;) hehe
Ferie fra midten av juli!
Nå er jeg litt glad akkurat nå da - fordi jeg er over halvveis idag ;) Gratulerer til meg selv - trodde aldri jeg skulle komme hit :s Men men...
Har en følelse at jeg ikke kommer til å gå ned så mye i ferien - men skal gjøre mitt beste. Er matlei og orker nesten ikke lage meg mat...
Livet er kjipt fordi det skjer så mye "på siden" - men jeg skal ikke klage! Tror kanskje "stresset" ved eksamenene dine gjør at du ikke går så mye ned? Eller? Jeg opplever ihvertfall at kroppen har problemer med å gå ned når jeg er "stresset" - dvs jeg har det ikke så bra i disse dager.
Tufso86 sa for siden:
Her går det snegleseint nedover ihvertfall! Men jeg har bare 3-4 kg igjen til idealvekt så jeg regner med det er derfor. Jeg har spist som jeg skal, men har bare gått ned fra 100-200 gram sist uke. Imorgen skal jeg veie meg igjen men regner bare med 100 gram til (hvis jeg er så heldig).
Jeg måler meg fremdeles og det går jo nedover der for hver uke, men allikavel kjenner jeg at kiloene plager meg en del. Tålmodighet, kom å ta meg!
Igår var jeg på fest igjen (onkel fylte 45 år) og da ble det endel vin (en flaske Trulli + litt rødvin) og noen biter mørk sjokolade.
Av en eller annen grunn veier jeg mye mindre dagen derpå, regner med det er alkoholen som tvinger all væske ut av kroppen eller noe. For dagen etter dagen derpå er jeg alltid gått opp igjen til det jeg veide dagen før festen..andre som har det sånn?
Neste helg blir det fest igjen (søskenbarntreff på pappas side), og jeg er lite motivert til det..Det blir litt mye for meg med to helger på rad :)
Annne sa for siden:
Tufso: Jeg går bare masse OPP når jeg drikker alkohol jeg.. Og det trenger ikke dreie seg om store mengder heller.. Tror den har motsatt effekt på meg: at kroppen tviholder på vannet..
Paris: Joda, det kan godt være eksamensstress, men nå er jeg jo ferdig, så man skulle tro at det snart skulle løsne. innbiller meg at jeg har spist veldig lite de siste par dagene, men så har jeg gått og småspist peanøttsmør og jordbære med sjokolade og litt ulovlig godteri fra Sverige, så i sum blir det kanskje mye mer.. ;)
Tufso86 sa for siden:
Annne: Jeg merker det med en gang jeg drikker alkohol, flyr på do hele tiden for både det ene og det andre - kroppen tømmer seg fullstendig. Sånn har det alltid vært hos meg.
Jeg tok veiedag idag siden jeg ikke kan stole på vekta dagen derpå. Og vekta står bom stille fremdeles! Jeg gikk ned 1,7 kg de to første ukene på lavkarbo, og nå skal jeg igang med uke nummer 7...jeg blir så lei! Kan den ikke bare rikke seg litt nedover?
Tror kanskje jeg får i meg litt for lite væske, så nå skal jeg lage klar 3 liter vann i kjøleskapet og tømme nedpå iløpet av dagen. Da har jeg litt bedre kontroll på hva jeg får i meg :)
Cirius sa for siden:
Veldig god ide, det med å sette klart vann i kjøleskapet, tror jeg må gjøre det samme for å ha kontrollen her også. Av en eller annen grunn synes jeg det er bedre å drikke vann av flaske enn av glass, skjønner ikke helt hvorfor, men det er nå en gang bare sånn.
Litt matlei om dagen, så frokosten i dag besto av en herlig og frisk smoothie bestående av bringebær, fløte, vann, litt cocosa og egg. Blir nok smoothie flere ganger ja i ulike variasjoner. Håper det metter en stund også :)
Tufso86 sa for siden:
Smoothie er min store favoritt om dagen også!! Jeg sliter med å få i meg mat om morgenen selv om jeg er sulten, så da er smoothie med mye egg og olje helt supert!
I tillegg til å drikke nok vann har jeg økt litt på kh også. Jeg ser på diett.no at jeg ligger på 10-15 kg daglig og det er kanskje for lite nå når jeg nærmer meg normalvektig. Jeg tror kanskje kroppen min går på sparebluss.
Så nå prøver jeg å få i meg 20-25 kh daglig og til min store glede betyr det mer bær på meg :D
Igår veide jeg 62,6 da jeg stod opp. Jeg klarte å drikke 3 liter vann og vel så det (pluss at jeg spiste 25 g kg), og MÅTTE bare snikveie meg idag da jeg stod opp: 62,2! Sikkert helt tilfeldig, men gøy allikavel. Jeg har aldri vært nærmere målet enn det jeg er nå :)
lucifine sa for siden:
Minus 10kg!
Cirius sa for siden:
Gratulerer lucifine :heia: Kjempe flott jobbet :)
lucifine sa for siden:
Takk! Er utrolig kult å tenke på at jeg er hele ti kg lettere (selv om ingen ser det :P )
Paris sa for siden:
Gratulerer med 10 kg :heia:
Eg er så lite lyst på mat om dagen. Det resulterer i for lite grønnsaker, og verking i kroppen.
Men ang alkohol: Jeg opplever alltid å gå litt mer ned etter en kveld med litt alkohol. Nå har jeg ikke tatt sjansen på å drikke så mye når jeg går på dette kostholdet - ønsker ikke å "forstyrre" fettforbrenninga, men det ser ut til å ha boost-virkning på vekt-tapet? Likevel er jeg ikke helt sikker, så da blir det lite drikking -men nå er det sommer og kanskje sommerfester, så litt drikking blir det nok:p Jeg er veldig glad i en god fest!
lucifine sa for siden:
Hva er det vi kan drikke? Barcadi razz, er det ok? Eller bare sprit og brus?
Paris sa for siden:
Bacardi razz tror jeg er 10 kh/100 g - dvs 1 dl... så ville ikke drikke så mye av den.
Men bacardi uten smak er helt greit.
All sprit er vel ok. Bland med sukkerfritt.
Og så tørre hvitviner er ok. I går drakk jeg en himmelsk god hvitvin med 2 g sukker pr 1 liter. Cuvée Christer Berens La Motte.
Og tørre rødviner er også greit. (heter tørr rødvin?) Rødvin er jeg ikke noe glad i - så der kjenner jeg ikke noe særlig.
Jeg synes cava er også godt da, og har en favoritt: Grans Moments Brut Natur
Har ikke gått ned noe i vekt den siste tiden, men etter 2 glass hvitvin i dag - var vekta minus 300 g idag ;) hehe - jeg tar det som kommer!!
Tufso86 sa for siden:
Så flink du er Lucifine!!
Jeg pleier å drikke Trulli, en italiensk hvitvin med 0.3 kh pr liter :D
lucifine sa for siden:
Liker ikke vin jeg :P Får prøve meg på a) ikke drikke (skal godt gjøres å komme unna med det!!) eller b) drikke lite eller bare sprit...?
Cirius sa for siden:
Har aldri hatt noen forkjærlighet for vin jeg heller, og ihvertfall ikke av den tørre sorten. Har likt best hvite og søte. Men har prøvd Trulli noen ganger og den var god faktisk :D
Ellers er vel ren sprit med light brus et greit alternativ hvis man skal ha seg en fest :)
Hadde gjort seg med et glass kald hvitvin i kveld, men åpner ikke en hel flaske bare til meg selv. Tar langhelg nå å reiser til Kr. sand i morgen, håper på finere vær der enn her på Vestlandet
Paris sa for siden:
hehe... men LITE øl kan du drikke da. Fra Tuborg feks...
lucifine sa for siden:
ble litt razz og sprite, får se ikveld hvordan det slår ut. Spiste litt fymat også :sparke:
Paris sa for siden:
Noen som vil dele noen smootie oppskrifter? Jeg har aldri funnet noen som jeg syns er noe gode.... men akkurat nå kunne det virkelig smakt... føler ikke jeg klarer å spise meg skikkelig mett!!!
Tufso86 sa for siden:
Min favoritt er:
100 gram bringebær, 0.5 dl fløte, 0.5 dl vann, litt søtning, litt vaniljeessens, 2-3 ss rapsolje og to egg. Jeg ELSKER den. Drikker den ofte til frokost.
Jeg kjører egg og søtning hardt i blender først, også tilsetter jeg resten.
En gang lagde jeg den med tre egg og da ble jeg fullstendig ubehagelig stappmett... :o
Opprinnelig skal det være 1 dl fløte, men jeg bytter ut halvparten med vann for å redusere litt på karbohydratene. Det blir jo litt med bringebær.
Ååååå nå fikk jeg lyst på smoothie.
Bjella sa for siden:
Hiv og hoi. Jeg testet ut en lavkarbodrink i går.
Den funka kan man si.... på flere måter:cool:
Drink
Litt sprit
litt konsentrert fun saft (jeg brukte rabarbra og jordbær smak)
en skvis sitron
fyll opp med sprite zero
isbiter
Var så flink, bordet var fullt av sjokolade, frukt og potetgull. Jeg spiste bare litt baconsvor og 2 jordbær.
Men vettet forsvant med inntaket av alkohol, så på vei til byen MÅTTE jeg jo få i meg uante mengder "Tyrker":o
Formen var en smule redusert i dag ja, men vekta var flotters!!!
Flere som tar ketolyse tablettene? Jeg sliter med å huske og ta dem jeg altså. Hadde jeg kunnet tatt alle på morgenen hadde det vært greit, men morgen, lunsj, middag og kvelds......tror ikke jeg har fått det til en eneste dag jeg.
Tufso86 sa for siden:
Ketolysetablettene ja....har ikke kjøpt de en gang jeg. Burde vel kanskje det?
Jeg er så dårlig på å huske slikt så jeg vet at hvis jeg hadde kjøpt så hadde de bare blitt liggende..litt av en innstilling, hehe :)
Ikveld har jeg tatt en c-vitamin og en multivitamin. Sist jeg husket det var for en uke siden. Jeg har gullfiskhukommelse.
Paris sa for siden:
Jeg er kjempedårlig på sånne tablett-ting. så jeg har ikke kjøpt de engang... vet ikke helt om det er et dårlig valg sikkert, men.... ja ihvertfall, jeg tar dem ikke!
Silversun sa for siden:
Den drinken hørtes god ut, Bjella! Mon tro om den ikke blir prøvt ut til helga :)
Jeg tar forresten heller ikke ketolysetablettene, men tar både multivitaminer og trankapsler, så tror det holder. Hadde aldri klart å huske å ta tablettene til riktig tid jeg heller, men å ta disse som en del av morgenrutinen går som regel greit :P
lucifine sa for siden:
Tar tablettene ja, merket at kroppen slet veldig den første tiden (da jeg ikke tok dem) og at det ble bedre nesten med engang jeg tok dem..
Cirius sa for siden:
Ingen tabletter her heller, men har tenkt på det mange ganger. Er så dårlig til å huske på slikt når jeg har det i hus...
Nå er det endelig helg, og bare 1 uke til ferie ;) Begynte så smått å lete frem sommerklær til feriekofferten i går, og alle buksene som satt som pølseskinn i fjor, var for store nå :D ble veldig fornøyd kan en si og ikke fritt for at jeg ble stolt også ;) Dro også til byen å kjøpte litt nye klær, vanvittig deilig å faktisk prøve klær i butikker uten store størrelser. Fant en kjole jeg bare måtte ha, den var litt trang, men fikk trykt den på meg. Ekstra motivasjon fremover....:)
Ha en super helg alle sammen
Euphita sa for siden:
Hei hei!
Tilbake fra ferie og startet ketolyse igjen idag.
Greidde ikke spise lavkarbo i det hele tatt på ferien og har gått opp litt, men ikke alt :)
Gledet meg masse til å starte igjen idag, kjente at kroppen trivdes slett ikke på høykarbo og den maten jeg ikke hadde spist på en stund smakte heller ikke så godt som jeg husket ;)
Hurra for lavkarbo!
Tufso86 sa for siden:
Oi, lenge siden jeg har skravlet nå!
Velkommen fra ferie Euphita!
Veiedag igår viste ENDELIG litt nedgang igjen, etter stillstand i 6 uker. Jeg har økt på kh ved å spise mer bær (i hovedsak bringebær og jordbær).
Nå er jeg 2 kg unna det første målet mitt, og jeg er allerede kjempefornøyd! Jeg hadde jo bare litt som skulle av, men har også merket alle de andre fordelene med lavkarbo så jeg stopper nok ikke med det kostholdet :)
På lørdag skal jeg i utdrikningslag, og til lunch skal vi visst på restaurant å spise sushi! Jeg har aldri prøvd det før, men etter hva jeg har lest er det jo ikke så veldig heldig når man spiser lavkarbo/ketolyse. Men siden det er en spesiell dag og siden jeg endelig får muligheten til å prøve det har jeg bestemt meg for å spise bare denne ene gangen. Ellers holder jeg jo streng diett så det burde vel gå an bare en dag? Ellers blir det nok endel vin (Trulli seff :D), men jeg skal være flink å drikke masse vann i tillegg.
Euphita sa for siden:
Fytti katta, jeg er så imponert over dere etter å ha lest veietråden!
bøyer meg i støvet
Jeg har langt og lenge igjen. Sånn totalt sett, har jeg kun gått ned 1,5 kg fra 1.mai. Dvs jeg gikk opp igjen 2,2 kg iløpet av 16 dager ferie. Ikke bra.
I hele går hadde jeg en grusom hodepine, sikkert pga overgangen til ketose. Har ikke hatt det tidligere, men så har jeg heller ikke trykt nedpå så mye høykarbomat i forkant som denne gangen heller(måtte gjøre kål på noe feriegodteri søndagskvelden...)
La meg kl20.30 i går!
Idag er hodepinen borte, men har hatt grusom diare. Tro om det og kan følge med i overgangsfasen?
Tror jeg er i ketose, har en umiskjennelig, lite digg smak i munnen ;)
Cirius sa for siden:
Velkommen tilbake fra ferie Euphita!!
Den hodepinen man kan få i overgansfasen er helt forferdelig. Hadde det første gang jeg gikk inn i ketose, men har ikke hatt det siden.
Her tror jeg det er litt på og av om dagen i forhold til ketose. Har aldri ført opp og regnet ut hva jeg har i meg, men merker det på smaken i munnen etc når ketosen inntrer. Har vært litt mer løssluppen med maten siste ukene, men stresser ikke så lenge vekten går rette veien.
Nå er akkurat siste vakt unnagjort på jobb, så nå har jeg FERIE :)
2 døgn igjen til årets ferietur, en smule reisesyk, gleder meg vannvittig mye ril cruise i middelhavet. Blir nok ikke streng lavkarbo da, men skal prøve å "holde meg i skinnet". Kommer nok til å spise litt frukt og kanskje et par is ihvertfall, men skal prøve styre unna de største karbokildene.
Euphita sa for siden:
Cruise høres deilig ut! Skjønner godt du gleder deg ja!
Kjekt at vekta går rette veien selv om du ikke stresser da :heia:
Jeg måtte selvfølgelig lure meg på vekta idag (har reist til mine foreldre en ukes tid, og her er det ingen vekt ;) ) og den viste 1,4 kg ned på 2 dager! Juhu!
Er vel bare vann, men det føles godt likevel ja :)
Cirius sa for siden:
Kan tenke meg det føles godt ja :D All nedgang er en seier. Hjelper på motivasjonen videre også...
Her ble det 0,5 ned på 6 dager, er strålende fornøyd :D Har rundet minus 10 kg også siden jeg startet, herlig følelse. Håper fortsettelsen på dette kostholdet blir like bra :D
marinor sa for siden:
Fy søren, nå er det lenge siden jeg har vært her inne. Har vært mye ute på reise i ferien. Synest stort sett det har gått veldig bra å leve i ketolyse ( lav karbo) i ferien. Men nå er jeg dritt lei av at jeg på 3-4 uka står bom fast på vekta :( grrrrrr. Synest jeg liksom gjør alt det rette, men men får håpe det løsner snart :)
Total har jeg gått ned 8,5 kg, synest det er lite på såååå mange uker. Hvordan ligger dere andre ann?
Bjella sa for siden:
Jeg synes også det har gått treigt med vekta i det siste.
Erfart at jeg ikke tåler mye karbohydrater før vekta skyter fart i feil retning.
Når vi er hjemme går det greit, men ikke så enkelt når vi er avgårde.
De siste dagene har det snudd litt igjen og jeg merker på kroppen at noe skjer liksom.
Jeg har begynt forsiktig å ta Udo's og cocosa som tilskudd, samtidig med at jeg har vært flink med ketolyse tablettene.
Har funnet ut at rømmegrøt til frokost er digg, og holder meg mett lenge samtidig med at det hjelper med med å få opp fettinntaket.
Resultatet er ned 1kg og 100 g fra fredag til mandag :)
Nå skal vi være borte 2 uker på hytteturen, så spent på hvordan jeg får det til da.
Euphita sa for siden:
Da er jeg hjemme fra miniferie igjen, og skal veie meg i morgen.
Tror ikke det er noe særlig resultat, da det ble en fest (og ikke noen liten en heller...) lørdag.
Men, nå er jeg hjemme og skal være hjemme resten av sommeren. Det er lettere å gjennomføre da ja, det syns jeg og :)
Og 8,5 kilo? Jeg hadde jubla jeg om jeg hadde gått ned så mye siden 1.mai !
lucifine sa for siden:
gikk opp en kg og underer på om den har tenkt å bli værende? Trodde den var borte,men jammen var den her da jeg snikveide meg i dag morges...
Euphita sa for siden:
Kjipern Luci!
lucifine sa for siden:
Ja det er det.. Håper på gode nyheter i morra!
Euphita sa for siden:
Ned 800 g :jippi: da ble jeg glad gitt for det hadde jeg ikke forventet!
Kanskje ting endelig begynner å gå min vei?
Har tilogmed kommet inn på ett studie jeg var sikker på jeg ikke kom inn på, så nå blir det spennende år å gå i møte :D
lucifine sa for siden:
I dag kjøpte jeg jammen noen topper i 46/48 på kappahl! wow me! Meneh.. er det flere som merker at Kappahl er romsligere enn BIB? Kommer ikke inn i de samme str i begge butikkene joe (BIB er en str "Mindre").
lucifine sa for siden:
Laget noe kult i dag.. Hadde kokosmelk stående i kjøleskapet noe som var både kult og ukult samtidig.. Fettet stivnet nemlig (selvsagt! men det hadde jeg ikke tenkt på) sånn at når jeg skulle ha meg litt kokos melk her istad så fikk jeg en klump med kokosfett og litt "skummet melk" i glasset. Drakk opp melken og tenkte "øh ja hva gjør jeg nå med dette fettet". Smakte på det og kom på at det var nokså godt.. Hentet litt sjokolade og rapet over og så spiste det sammen med skje.. Litt bountyaktig og herlig dessert! litt flaks skal en ha... ler
Bjella sa for siden:
Å for en utrolig grusom dag. Så trist så tris.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.