< Tilbake til oversikten

Tråd for junistartere

Zillah sa for siden:

Ketolyse lar seg godt forene med å bygge opp musklar føler no eg reint personleg, eg begynte å trene etter at eg starta og treninga blir lettare praktisk talt frå økt til økt, så noko må tydelegvis vere i godlage i kroppen :) Men vekta gikk ikkje ned på over to veker, heller tvert om. Og så plutseleg løsna 1,2 kilo. Poff!

Vektnedgangen er ikkje jamn heile tida, det er det mange her på forumet som kan skrive under på. Men det skjer ting i kroppen likevel, det er eg sikker på. Likevel kan det nok vere noko i det med å passe på kor mykje ein puttar i munnen. Lære seg til å kjenne godt etter: sulten/mett? Og så faktisk ikkje spise meir når ein er mett. Det er mykje mentalt å jobbe med i tillegg til karbohydratinntaket :ja:

Håper du får ein fin tur i morgon, 1 mil er langt, 2 mil ... ja det er dobbelt så langt - minst! ;)

kjegro sa for siden:

Skarve 100 g ned siste uke :-(
Syns det går tregt nå...

Cec1973 sa for siden:

Hmm... Løsner det nå mon tro, eller er det bare mindre vann i kroppen? Jeg har ihvertfall gått ned 500 g. på to dager nå! Haha, i alt 1,5 kilo på 3 uker, men det er jammen mer enn ingenting...:) Så nå lurer jeg på om det er alt fettet jeg har spist de to siste dagene som har "skylden"? Har spist grillribbe de to siste dagene. Måtte ta vekk den verste fettranden, men har allikvel spist mye fetere enn jeg pleier. Har også spist mikrobrødet mitt med flax-seed og mandelmel (tror det er sånn ca 50% fett i de to meltypene). De andre dagene har jeg gjerne spist noe mager skinke og litt ost. Nå har jeg spist et halvt mikrobrød m. 2 skiver skinke, brie og agurk. YUMMI, veldig godt er det og! :-D

God tur Matgud! (Huff, jeg skjønner ikke at du orker å gå så mye, jeg får melkesyre i beina av å gå opp trappen, noe jeg aldri har hatt problemer med før!)

Cec xxx.

Benedictee sa for siden:

hoho...Ned fra 87,8 til 87,3 den siste uka..hehe, egentlig helt ok etter fire (4) sandwich-is igår og minst 60 kroner i spesialsjokolade på torsdag. Jeg MÅ klare å dytte driten ut av hodet og heller tenke i store bokstaver how miserable I am og hvor mye jeg TRENGER dette og hvor mye lenger tid det tar hvis jeg skal drive å skeie ut annenhver uke!

Matgud sa for siden:

Hmm... Du går hvertfall ned. jeg har holdt meg frem til i går (som var planlagt) og da har jeg ikke spist vanlig snop og mat på over 4 uker..gikk helt bra..men lei av å ikke gå ned no mer..

Ruthi sa for siden:

Heia :) Ruthi her :)
Startet på ketolyse kuren sammen med bestevenninna mi forrige torsdag, og er spent på de ukene som kommer :) Mannen min har også startet på den, og har hatt et kjempe bra resultat etter to uker :) Er veldig glad for dette forumet, og gleder meg til å prøve ut oppskrifter og få lese om dere :) Blir helt imponert av dere her inne, dere er kjempe flinke :)

Tezla sa for siden:

[quote=Ruthi;897166]Heia :) Ruthi her :)
Startet på ketolyse kuren sammen med bestevenninna mi forrige torsdag, og er spent på de ukene som kommer :)

heia vennen:D
syns vi har vært kjempe flinke jeg:D og gleder meg til å hoppe på vekta på fredag og ta fram målebåndet:D skal bli spennende å se om og hvor mye vi har krympa!!!!har låvt meg selv å ikke smugveie meg noe mer før fredag,hmmm tror d blir tøfft,hehe,meeeeeen skal klare d!!

grotingeling sa for siden:

En liten matrapport fra ferien, og jeg kan melde om at ketolyse på ferie fungerer kjempebra - selv her i frityr-landet Storbritania:rolleyes:
Skal si de har tatt'n helt ut når det gjelder frityr, men all ære til mange av de små spisestedene for at de tross alt også tilbyr grillet kylling.
Dessuten er jo engelsk frokost legendarisk; egg og bacon i lange baner men skipper glatt pølser, blodpudding(full av sukker) og tomatbønner.
Dessuten går det helt fint å bestille burger med bacon og salat, for så å spise alt unntatt brødet :D
Ellers er jo biff en klassiker her, og et par steder har de også hatt oste- og skinkeanretning som lunch-forslag.
Fransk frokost derimot var ikke mye å hige etter......;
croissanter og bagetter med syltetøy, yoghurt, juice, kaffe og te:eek:
Ikke et snev av proteiner eller fett der gitt, eller nå består jo croissanter av mel og smør da........
Men altså - det går helt greit :D

Nuvian sa for siden:

Hei, jeg starta den 28 med vekt på 94.5kg
målet er 78-80kg.

ønsker alle dere andre lykke til:)

Matgud sa for siden:

Velkommen :) 101 nå 93,4 her;p 92,7 før helgen men så sprakk jeg med vilje.

Cec1973 sa for siden:

Så hva gjorde du med frokosten i Frankrike? Ser for meg at dette blir like ille i Italia, der jeg skal om 10 dager, så da må jeg jo bare spørre hvordan det gikk der...

Hehe, ja, ikke så vanskelig med ketogen kost i England nei, det merket jeg og. :)

Ha en fortsatt super ferie!

Cec xxx.

JKBB sa for siden:

Hmm...jeg har begynt å få søtsug igjen...kan det være pga at jeg er på dag 2 helt uten brus?? Prøve så godt jeg kan nå, å kutte det ut...er helt hekta på cola zero...It's HARD!!!
(Spiste også litt sjokoladeprinsen sjokolade på søndag...hjelper vel ikke noe mot søtsuget det...) Blir fort småsulten også...tror ikk jeg har tippa over ketosegrensa mi, men jeg skal jammen sjekke i kveld..

Matgud sa for siden:

Jeg hadde en planlagt sprekk og er sååååååååå søtsugen:(
Er ikke i ketose :( men håper på å komme fort inn igjen..føles som at jeg bare har lyst å drite i alt..

JKBB sa for siden:

Uff, ja, det kan jeg forstå!
Både det med søtsug og at du har lyst til å drite i alt!

Jeg fant fram ei lita skål med bacongull å snavla i meg her i stad...det ble iallfall "lovlig" snop....

(( OH MY GOD!!! Ja, jeg er i ketose, men jeg gikk på vekta...jeg som var 101 i går morrest, var 104 nå!! :S
Jeg vet at det er en del forskjell fra morgen til kveld, og jeg har jo nettopp spist...og da jeg stod opp i dag, så følte jeg meg veldig stiv og tung i kroppen...men 3 kg da?? :S Huff! Jeg var ute å jogg for første gang i mitt liv i går da...myk start..to min gange, ett min løping, 7 ganger, sånn ca...kan dette ha noe med saken å gjøre?? Sjønner lite jeg nå...)))

Matgud sa for siden:

Tror det værste vi gjør er å fokusere på vekta.. tror vi må bare se på dette som et kosthold, og sette feks 3 måneder om gangen. Vei deg om du vil, men ikke tenkt på resultatet før om 3 måneder. La oss si at du kan håpe på 5 kg på 3 måneder, (som jeg tenker er lite, men realistisk) går du ned mer er det et pluss, hvis ikke så er det bra bare det.

Jeg kjenner søtsuget er helt jævlig om dagen. Men jeg vet at om jeg lar være å bruke lavkarbo så går jeg helt skjeis.. jeg vet hvorfor jeg er overvektig. Er alt for glad i mat, og snop. Spiser mye mer enn et normalt menneske burde gjøre. i tillegg så er jeg vel ikke like aktiv i forhold til inntaket. Håper engang i tid at jeg kan bli "normal" jeg og..:(

kamuzz sa for siden:

Har det på samme måte. Var i bryllup på lørdag og skeia helt ut, både på kaker og drinker og baileys....Har ikke kommet inn i ketose enda....Må granske matinntaket...Men spiste litt softis i dag, 21 karb pr 100, det er vel den som er årsaken!!! Nei nå er det skjerpings!!!!! Må tenke positivt og tenke seg om 2 ganger før man pakker innpå noe "ulovlig"!!!

Lykke til!!!

snoopygirl sa for siden:

da er jeg tilbake på lavkarbo igjen..ketolyse..endelig fått klarsignal av legen min til å beggynne igjen..veier meg ikke av visse grunner...men merker godt på klea at jeg har gått ned.skal være flink å ta ei pause etter 6 mnd nå ikke gå 2 år som sist uten pause.

Matgud sa for siden:

Sant..Vi hadde ikke vært overvektig om vi hadde unna oss is engang i blant. en lørdag feks. evt gått 1 times tur de dagene man spiser noe usunt...skulle så ønske at man var flink..håper på å være i ketose i morra...

Tutta112 sa for siden:

Jeg tenkte jeg også skulle "slenge" meg på her, startet for nesten 2 uker siden og 2 kg mindre :D helt fantastisk, så nå har jeg "bare" 8 kg igjen til mitt mål er nådd, med denne starten skal jo det kunne gå fint, men jeg sliter litt med å finne en frokost som er ok for meg, begynner å bli lei av egg og omelett :rolleyes:

JKBB sa for siden:

Jeg vet det jo så godt, at jeg ikke burde veie meg.. spesielt på kveldene! :P
Har litt lyst til å kjøpe ei vekt hvor fett% måles...se mer på det enn den faktiske vekta.. :) For selv om vekta stagnerer eller går litt opp, og jeg fortsetter å krympe, så må det jo forsvinne fett?? :) Det må jo være en motivasjon i seg selv, tenker jeg! :)

Kjenner meg forresten igen i hvordan du beskrev deg selv her...det er AKKURAT sånn jeg er!!

JKBB sa for siden:

BTW!!!
Min samboer ha laga mangelvafler! Det var faktisk godt! :)
Tror vi fant ut at det ble ca 2 g karo pr plate. :)

Cec1973 sa for siden:

Jeg er på nippet til å gi opp... Problemet mitt er at jeg overhode ikke har problemer med hverken maten, sult, søtsug osv... Det ENESTE jeg har problemer med er at kroppen min ikke liker å gå på så lite karbo. Jeg er mye svimmel, desorientert, skjelven, føler meg nesten litt syk og som om jeg har lavt blodsukker hele tiden. Var veldig bra den andre uken, men denne tredje uken har vært virkelig helt j****. Heldigvis har jeg nesten ikke vært på jobb, men skal jobbe ons, tors, og fre. Kommer ikke til å takle særlig mye mer guffen kropp nå, er dritt lei. Sorry.... Ikke særlig motiverende for dere andre, men jeg må bare få det ut. :)

Cec xxx.

Cec1973 sa for siden:

Hva er det og oppskrift? :)

Cec xxx.

JKBB sa for siden:

Oi, dt hørtes ikke bra ut, men, selv om jeg ikke vet så mye om det, så har jeg hørt AT!
Flere prakkes med dette, og at det rett og slett kan være at kroppen begynner å skape seg, fordi den VIL ha karbo..(Det er jo avhengighetsskaende, og dette blir som avrusning for kroppen. Noen reagerer med en gang, noen får det senere...)..Hvis du hadde stappa deg med sjokolade, brus og potetgull hadde det sikkert gitt seg, og det hadde bevist mitt poeng...
Mener å ha lest noe om dette et annet sted, en kan ikke komme på hvor, så har derfor ikke kilder å vise til heller...

Jeg tror at dette kommer til å gi seg hvis du gir det noen dager - en uke til! :) Men skjønner at dette er utrolig slitsomt!

JKBB sa for siden:

Vafler laget av mandelmel i stedet for hvetemel! ;)

1 stort egg
25 g sukrin
50 g mandelmel (malte mandler kan selvfølgelig også brukes, og en MYE billigere enn mandelmel)
litt vanilje (Dette hadde ikke vi, men brukte ørlite vaniljesukker i stedet)

Vi brukte en "en dæsj" fløte til også, fordi sambo syntes røra ble en anelse tørr.

1. Pisk egg og sukrin
  2. Tilsett mandelmel og vanilje
  3. Stek i vaffeljern.
    Pass på, de brenner seg fort.
    Legges på rist for å få de sprøe og gode! ;)

Vi brukte creme fraiche og hvitost på, men rømme med rørte bær er også foreslått her...det tror jeg er nydelig! :)

Dette ble 2 plater! Mer enn nokk til oss, vi spiste ikke opp alt heller. :)

Tutta112 sa for siden:

Stakkars deg, jeg har det også slik, men kanskje ikke så ille, men jeg må klare å holde ut, hodepinen som jeg har hatt nå i mange dager har begynt å avta i dag, så nå ser jeg en lysning, det beste a v alt er at jeg ikke har søt sug etter oppstart på denne kuren, veldig deilig og en befrielse å ikke spise det hver dag :)

tmaria sa for siden:

Jeg følte meg småsvimmel og litt småsyk de første to ukene. Hadde én dag med skikkelige karboabstinenser. Var som å våkne opp etter ti dager på fylla :eek:
Men det gikk over. Nå har jeg utrolig mye energi! Samboeren min skjønner ingenting. Er høyt og lavt overalt hele tiden :)

tmaria sa for siden:

Veie- og måledag i dag etter 1 måned med ketolyse.
Resultater:
Ned 6 kg og 30 cm - 9 fra magen som er ganske ødelagt etter graviditeten...
:heia:

Matgud sa for siden:

Dem funker ikke de med fettprosent..er bare tull.... Da må du heller veie deg på treningsentre osv... den svinger så gæli på min vekt at du aner ikke..så jeg tror det bare er bullshit..

Dessuten har jeg unormal lett beinbygning og unormalt lite muskler og..:p

JKBB sa for siden:

Det var da som svarte! :p
Har ikke sånn vekt på de lokale treningsstudioet. :S

Hva slags vekt har du da? Ingen fler som har erfaring med sånne vekter??

Jeg som har sittet å sett etter ei sånn ei på nettet nå.. :p

Matgud sa for siden:

Betalte 500 kr for min...Den varierer veldig..det står at du skal ha opp til 15 i beinbyggning for å være normal mens jeg er på 9 eller noe:P så jeg holder meg til bare å veie istedenfor å sjekke fettet...det har jo minka når jeg har gått ned, men noen ganger øker det igjen?..så jeg skjønner ikke helt..har gitt opp:P

Labomba sa for siden:

Fy søren så flott!! Detta har du jammen gjort bra, og fått møe utbytte av. Grattis:p

Labomba sa for siden:

Jeg hadde ei skikkelig sprekk om lørdagen;) Vi var ute og jeg drakk mengder med øl og en fishermans shot. Det er ganske merkelig asså, for jeg var stangbacardi:o men lell så var jeg i ketose allerede søndag kveld. Snodig asså, men det virker som jeg tåler en del karber uten å gå ut av ketosen:rolleyes: Eller kanskje fordi det er så sjeldent:klovn: Nei asså, har ikke noe svar på det men det er jo merksnodig at det gikk så fort.

JKBB sa for siden:

Ah...okei, men da tror jeg at jeg bare dropper det. :p
Takk for at du sa i fra før jeg satt her med ei dysfunksjonell vekt! ;)

JKBB sa for siden:

Det er litt merkelig for meg det her...jeg trives faktisk godt på denne lavkarbo maten, og sliter ikke nevneverdig med å passe karbene, og selv om jeg ikke har så flotte resultater hver uke, så er jeg fortsatt like motivert...jeg er i ketose, og jeg trener...litt innimellom iallfall..(Jeg finner ut at det er etter drikking av alkohol og trening at det stopper opp), og jeg prøver så godt jeg kan å spise litt grønne saker hver dag...Nå har jeg til og med klart meg i to hele dager uten cola zero, å det er IKKE værst til meg å være!! Har enda ikke skjeia ut på de 3 og snart en halv ukene jeg har holdt på.... Jeg har prøvd diverse slankekurer tidligere, og har oppnådd bra resultater både på fedon sin eurodiett, som rett og slett er pulver mat (mista 15 kg på 3 mnd) og grete roede! Sprakk fullstending begge gangene, og tenkte ALDRI MER!!! Nå teller jeg ikke, jeg spiser ikke pulver, og det er som om kroppen og hodet har slått følge i omleggingen, så på tyngre dager er det ikke noe problem å holde seg unna fy-mat! :)

Jeg tror det er sånn fordi for meg var det nå enten eller, alt eller ingenting!! Jeg likte IKKE hvordan jeg så ut, syntes det var helt jævli både med og uten klær! NÅ vil jeg virkelig gjøre noe med det!! Jeg leste meg opp på ketolyse på alle mulige måter, her, på div blogger, fant masse oppskrifter, og var så forberedt ved start som jeg kunne være. :) Jeg kommer til å sprekke, men det er ikke noe problem enda, og jeg tenker å planlegge denne sprekken til en spesiell anledning! :) Så er det bare å håpe at jeg greier det da! :p

Det er ikke meningen at dere som sliter skal føle dere verre av dette! På ingen måte, men jeg ville dele mine tanker og min opplevelse rundt dette, for det kan jo være til hjelp for andre som lurer på dette, og vi er sikkert fler som har det sånn som jeg...
Sånn Alt eller Ingenting!

Jeg ser jo at det virker, jeg gjør så godt jeg kan, og selv om jeg blir frustrert på den vekta innimellom, så får IKKE det vippe meg av pinnen!!
Håper at dette kan være til inspirasjon for noen! :)

Vil ellers få si at jeg synes det er en suuper gjeng her inne! Makan til støtte og gode råd og svar skal man lete lenge etter! Jeg personlig setter iallfall stor pris på alle her! :)

Benedictee sa for siden:

helt enig egentlig, kjenner selv at selv om jeg er svak og har skeiet ut ved tre anledninger, så får jeg dritdårlig samvittighet både før, under og etter. Det er såpass mye godt vi kan spise på denne kuren, at det burde ikke være nødvendig å skeie ut. Men jeg er en sucker for sjokolade..rett og slett.

Det som plager meg litt, er at tickeren ikke registrerer det som er etter komma. :P Hadde vært mer motiverende å se 4,7kg framfor 'bare' 4.

tmaria sa for siden:

Takk! Er veldig stolt. Ikke falt ut av ketose en eneste gang! :)

tmaria sa for siden:

Følte du at du tålte mindre, som det står i boken?
Jeg føler nemlig at jeg aldri har tålt så mye før.
Kan jo bare drikke sprit, noe jeg vanligvis ikke tåler (sier pang med en gang), men det har gått helt fint! Vekta har også fortsatt nedover...

JKBB sa for siden:

Ja, den kjenner jeg igjen! Vi vil ha komma!! :p
Jeg har vært glupsk på sjokolade selv jeg, helt siden jeg ble gravid, det var så ille!! :S Men etter som søtsuget ikke er der så mye lenger, så går det greit, og med sjokoladeprinsen sin sukkerfrie sjokolade, så berger jeg faktisk! :) Jeg spiset jo "godteri" fremdelse, mes i helgene da! Cola zero, bacongull og sjokoladeprinsen! ;)

Aminata00 sa for siden:

Du må skrive punktum istedefor komma;)

Ditta sa for siden:

Synes dere alle er flinke til å motivere hverandre og hjelp hverandre :) Da jeg gikk på ketolyse for 3 år siden brukte jeg kun bok og min egne ideer om hva slags mat jeg kunne spise. Ble veldig ensformig men bet tennene sammen og holdt ut i nesten 6 mnd. Synes det er vanvittig deilig å kunne prøve oppskrifter som finnes på nettet og lese hvordan andre har det. Man blir jo veldig inspirert når man ser at noen har gått ned masse og "glad" når man ser at andre også kan slite, at man ikke er den eneste som har problemer til tider. Hurra for internet og forum som dette!! :)

Aminata00 sa for siden:

Hva er det som er galt med brukerne på Kvinneguiden.no??? Bare man nevner at lavkarbo kan være et måte å slanke seg på, så hopper de i strupa på deg. Hvorfor skal det ikke være lov å gi tips om hva som har fungert for en selv uten å måtte gjennomgå et kryssforhør hvor man må henvise til forskningsbaserte artikler som beviser at dette er en bra diett. Jeg vet da ikke hvor man finner forskning på dette, jeg lytter til kroppen min.

KROPPEN MIN FORTELLER MEG AT DETTE ER EN BRA DIETT FOR MEG, JEG TIPSER ANDRE OM AT JEG FUNGERER PÅ DENNE DIETTEN, ANDRE VELGER SELV OM DET ER VERDT Å PRØVE, ER IKKE DET BRA NOK?????

(måtte bare få ut litt frustrasjon)

u-no-hoo sa for siden:

Jeg hadde en sprekk på mandag - skikkelig sprekk!!
Da spiste jeg ganske mange polarbrød med brunost, masse smågodt og en håndfull potetgull. Og jeg som ikke like smågodt engang....

Magen vokste veldig mye, kunne se det med en gang. Og nå, 3 dager etter er fortsatt magen stor!!
Jeg gikk på vekta dagen etter sprekken og veide da 2,7 kilo mer enn dagen før. Det vil si at jeg var veldig nært startvekta. Har jeg ikke tatt av noen ting annet enn vann enda? Ettersom jeg ved en sprekk havner rett tilbake til start?

Jeg har ikke sjekket om jeg er i ketose igjen nå, men jeg merker ingen ting på kroppen så jeg regner med at jeg ikke er det.

JKBB sa for siden:

Hehe, d går veeeeldig treig her også...har ikke sprukket, og har vært i ketose siden star, men likevel var jeg bare 1 kg unna startvekt i gårkveld...(3 uker inn i kuren nå)
MEN jeg skal drite i vekta! Jeg fortsetter å være flink, så får kiloene gå sin vei når de vil...det er faktsik ikke mulig at de gjør annet enn å forsvinne når jeg spiser denne maten!
Har drukket alkohol to helger på rad, og tror det kan være problemet her i gården! Skal tørrlegges en god stund nå!

Labomba sa for siden:

;)

Tålte nok litt mere, men kjente det dagen etter :eek: Noe så voldsomt skallebank og nervene på utsida av kroppen. Vanligvis så står vekta litt mere stille når man har hatt en sånn rotbløyte, men vekta mi er så treg lell:o Merker møe på cm, men ikke på kg. Tror det er smartere å drikke sprit, sånn i fht sukker, men pleier bare å ta ett glass vin eller 3, så det merkes jo lell da

Labomba sa for siden:

Det tror jeg er lurt. Kroppen kvitter seg jo med avfallstoffene først. Men når det er sagt, så har heller ikke jeg merka møe på vekta, men det synes veldig godt rundt magen lell:)
Lykke til ;)

TrillTrall sa for siden:

Jeg har en vekt fra Nordica som visstnok skal kunne måle fettprosent og sånt, men det har aldri funket.

tmaria sa for siden:

Jeg pleier alltid å bli dårlig dagen derpå, men nå kjente jeg faktisk ingenting..:rolleyes:

kamuzz sa for siden:

Hurra for deg!!!! For et bra resultat!!!!

Grattis!!!!!!!!!!!

Fencer09 sa for siden:

Hei,

nå er jeg snart 2 uker inne i dietten, og jeg er godt fornøyd så langt.
Den største forbedringen er at jeg føler meg generellt bedre i kroppen, og siden ketostixen gjør utslag så er prosessen i gang :D

Jeg har også kjøpt en slik vekt som skal vise fett % osv, men den varierer for mye til at den kan være riktig. Håper den veier riktig antall kilo hvertfall :)

helene:) sa for siden:

Hei alle sammen :) Jammen inspirerende å se hvor flinke dere alle er :) Jeg prøvde dette for en tid siden, men ga desverre opp.. Nå er jeg ved nytt mot igjen, og lurer på om jeg kan snike meg inn her med dere. Begynte mandag 21.juni. Og har tatt av over 2 kg og er kjempemotivert nå :)
Syns det er morsomt å lese på dette forumet, og lære noe nytt hele tiden, og få svar på ting man lurer på:stortsmil

Matgud sa for siden:

I følge min vekt stemmer ikke prosent eller muskelmasse i det hele tatt..hvordan skal en sånn vekt vite det?..er jo forskjellig fra gang til gang:P Hører at dette bare er tull..så jeg bruker bare den vanlige som viser vekt..

JKBB sa for siden:

Heisann! :)

Hvordan går det med dere alle i dag?? :)

Jeg har enda ikke spist frokost. Lite å finne i skapet...i dag skal jeg jammen prøve meg på å lage knekkebrød! Går an å bli lei av å spise pålegg...dyrt blir det visst også! :p
Vekta viser i dag 1 kg mer en på mandag, men velger å overse det... Drikking, sjokoladeprins og løpemuskler tenker jeg! Basta Bom!! ;)

Hva skal du spise i dag?

Matgud sa for siden:

Vekta mi viste faktisk litt mindre i dag. Kanskje det hjalp med oppkarbing læll :) wehe, spent å se om det faktisk går nedover!!!!!!

Blir vel å mekke en omelett her i hus:) så jobb!

Ha en strålende dag!

Manne85 sa for siden:

Hei

Jeg er og ny her. Begynte på mandag 28.06. Har stor tro på at dette vil funke. Og elsker at jeg er mett så lenge.:)

Vekt ved start 92 kg. !! Mål: 67 :)

SuperSun sa for siden:

Jeg begynte også her på tampen av juni, den 29. for å være eksakt. Så det spørs om jeg bør henge meg på blant junistarterne, men jeg prøver.

For snart to år siden startet jeg på ketolysediett, samtidig som jeg startet med metformin. Gikk på kuren i ca. 4 mnd, og gikk ned 8 kg. Noen måneder seinere slapp jeg opp for metformin-tabletter, og fikk av flere grunner ikke ordnet meg nye tabletter. Uten kur og uten medisin har jeg sakte men sikkert lagt på meg 2-3 kg i løpet av 1,5 år. Nå ville jeg gå ned dem igjen, pluss litt til.

Da jeg startet på kuren den 29.06. veide jeg 63,5 kg. I dag (altså dagen etter!) veide jeg 62,3 kg. Så det renner nok vekk en del vann. I tillegg til kuren har jeg begynt med Metformin igjen, men trapper EKSTREMT langsomt opp for å unngå voldsomme bivirkninger.

Det blir spennende å følge med dere alle sammen!

JKBB sa for siden:

Hei igjen!
Da var knekkebrødene i ovnen! Er kjempespent, for jeg er så kresen på sånne grove ting. Dette er jo bare frø liksom. Håååper at dette blir supert! :)
Skal stå i ovnen en time da...

Ditta sa for siden:

Bakedag her også, brød og grove tekaker :) Er egentlig ikke noe brødmenneske men vi er to i huset som er på kur, blir at jeg tar en skive nå og da. Kun brukt tekakene til hamburgere sålangt så nå skal jeg prøve med vanlig pålegg ;) Dagens frokost ble skinkesalat...er fint med salatdisk på Ica gitt :p

kamuzz sa for siden:

Går bra, vekta kryper nedover, -5,5 kg på 3 uker er ikke å forakte=)
Laget meg knekkebrød her om dagen og de var kjempgode. Igår ble det lapper til kvelds med mye smør og ost på, nammm....

I dag står det grillet ytrefilet med salat og masse fetaost på menyen=)

Ha en strålende dag!!!

pingunn sa for siden:

Nammm!!! Sitter å gomler på Gerds kylling nuggets :sikle:

Hei jeg er tilbake etter enda en laaang helg tur, denne gangen gikk det ikke så bra, :flau: ble endel karbe siste parr dagene, det smakte godt, men gjore ikke noe godt med kroppen, stoor opplåst mage, så gravid ut rett å slett..... hehe
Godt å være hjemme å kunne planlegge maten bedre.

Sluttet foresten å røyke før helga også, har vært røykfri en hel uke :stolt:
Er selvsagt spent på hvor fysen jeg blir fremover, skal prøve å ikke erstatte det med annet drit....
Andre med erfaringer på det området??

FBK sa for siden:

Hei hei folket. Akkurat kommet inn døra etter 2 uker på ferie. I seg selv deilig men må si at ketolysekur ikke er veldig lett på tur da det krever endel matlaging å utstyr samt bø sommerland å varme er lik is. Men kjempe fornøyd med at vekta stoppet litt under der den sto før jeg dro. :) men det var nå i kveld å veiedagen er i morgen tidlig .
Nå blir det å se fremover med bedre planlegging og mer trening. Deilig!

Manne85 sa for siden:

Har du oppskrift på de tekakene?;)

Ditta sa for siden:

De finner du på denne siden: lenabeatrice.net/ :)

FBK sa for siden:

Tjoho!! 5,8 kg på én mnd her. Det er jeg veldig fornøyd med. Bare resten igjen nå så er det et par år med opprettholde så får én håpe en holder seg en stund. :)

MinaMarie85 sa for siden:

Hei alle sammen :)

Jeg er på tredje uka nå og sliter litt! Første uka mi hadde jeg det ikke så bra, men gikk ned 2,5 kg, så da var det verdt det. Andre uken fikk jeg ekstremt sukkersug (som pleier å komme med PMS uka mi sånn sett...) så jeg tøy til sukkerfri godis o.l., forventet meg da ikke noe særlig vektnedgang, men var fornøyd så lenge jeg ikke gikk opp. Gikk ned 0.3 kg den uken.

Men nå på tredje uken sliter jeg veldig med å gå ned noe som helst! Spiser ca 8 g karbo fra frukt og grønt hver dag, prøver å få i meg så mye fett som mulig og prøver å unngå søtning. Jeg trener hver eneste dag på fat burn mode på ellipse maskinen og drikker MYE vann om dagen. Men allikevel nå på fredag har jeg kun gått ned 0.6 kg denne uken. Veldig skuffet og kjenner at jeg ikke helt skjønner hva jeg gjør feil....Har noen dager til og med hatt så lite som 8 g karbo (ikke med vilje, det bare ble sånn) og tar ketolyse vitaminene ved siden av det jeg spiser.

Jeg vet at kroppen min har vært igjennom mange forskjellige kurer og forsøk på å få den 'bra' igjen, så kanskje det er derfor den sliter med å venne seg til nok en kur, men håper noen har noe råd til meg, for det er ganske så demotiverende :(

grotingeling sa for siden:

OST!!! ja også litt skinke - og spesielt i Italia som har fantastisk god skinke!!! Veldig grei ketogen frokost, lunch eller kvelds alt etter som :D

Benedictee sa for siden:

Status pr 29/juni:

Jeg: 4,5kg
Mamma: 5,2 kg
Pappa: 7,2 kg!!!!

Moro å få med hele familien!

Tezla sa for siden:

Første uke er over!!!! veie og måledag :)

-5.3 kg og - 12.5 cm:D:D

og som preimie for god innsats fikk jeg i dag spysjuka....så springer mellom sofaen og do...jippi

Ditta sa for siden:

Så flinke dere er! Gratulerer! :)

Edlih sa for siden:

Jeg har spist Fribol vingummibamser, og nå har jeg driiiiiiiiitvondt i magen :(

Cec1973 sa for siden:

Jeg spiste en liten sukkerfri sjokolade uten karber og har også vondt i magen... MEN det var faktisk litt godt! :-D

Problemet mitt er at jeg fader (sorry) ikke går ned, men OPP i vekt! På 3,5 uker har jeg bare gått ned 700 g! Siste uken har jeg gått opp ett av kiloene jeg hadde gått ned... :-/ Jeg tror det må være mikrbrødet mitt. Det er fullt i kalorier og fett, men jeg blir ikke skikkelig mett av det. Nå har jeg bestemt meg for å spise en fiberrik (2,7 karber pr. skive) med masse pålegg på til frokost og kylling/tunfisk salat med fetaost til lunsj. Dette gjorde jeg i dag og holdt meg mett mye lenger. Satser på at dette skal gjøre susen. NOE fiber tror jeg magen min trenger for å unngå diaree, men en fiberrik kan da ikke være så ille så lenge jeg er flink resten av dagen?

Dere andre er så utrolig flinke! Jeg vil OG gå ned!!!! :)

Cec xxx.

Matgud sa for siden:

Jeg spiser ikke noe som helst brød i det hele tatt.. til tider føler jeg det bremser ned..så her er det mest proteiner og fett som gjelder. å det virker:)

tmaria sa for siden:

For mest effektiv fettforbrenning så bør du ligge på 20 gram karbo om dagen :)

Tezla sa for siden:

20 karber?? skal ikke vi damer ha 15?? gosh,jeg sliter med å få i meg 15 om dagen..
i kveld har jeg nok fyllt opp karbkvoten med ulovligheter:(
har diare og spysjuka, her snakker vi skikkelig kvalm...ugh:eek:
har ikke klart å få i meg noe mat, å knapt med drikke. det gjør nok ikke kvalmen noe bedre, så jeg fant ut jeg måtte få i meg noe,hva som helst egentlig, så da ble d en bitteliten bit skjokolade (regna ut at den va ca 5.5 gr karb) 2 små flak med salt potetgull og 3 store IFA...fyyyyy søren så dårlig samvittighet jeg har !!! skjokoladen smakte dritt forresten!! meeeen potetgullet derimot...himmelsk!! har vel ramla helt ut av ketosen nå..
må si jeg er skuffet over meg selv siden jeg har vært sååå flink, åsså sprekker jeg etter 1 uke..men er ufattelig matlei,gruver meg til å spise, er møkk lei av egg og bacon,salat osv..men får tro d gir seg!!

Edlih sa for siden:

Mest effektiv fettforbrenning på 20 har jeg hørt. Både for menn og kvinner :)

Men seriøst... Jeg kjøpte meg multivitaminer i går.. Og de inneholdt sukker?!!? Sto sist på lista for innhold. men Sukker???????? I multivitaminer????

Benedictee sa for siden:

Juksa litt idag, har ikke veiedag før tirsdag, men bare måtte for jeg har prøvd å skjerpe meg de siste dagene. Så, fra 87,3kg til 86,5 kg :D NÅ kan jeg sette delmål på 80kg uten at det virker evig lenge til! Satser på slutten av juli! Og hvis jeg greier det, kjører jeg 75kg til slutten av august! Hurra!

Cec1973 sa for siden:

Hei Tezla.

Hvis du er syk/spysyke skal du ikke ha dårlig samvittighet. Det er viktigere at du får i deg NOE enn ingenting da! Ingenting er så j*** som å ha spysyke, så jeg skjønner deg godt. IKKE har dårlig samvittighet, du kommer deg nok fort inn igjen i ketose skal du se! Ikke sikkert du har falt ut en gang!

Stor klem

Cec1973 sa for siden:

Joda, jeg vet at jeg ikke burde spise noe form for brød, men magen min er slettes ikke enig. For meg skal dette være en kostholdsendring som jeg skal leve med og da kan jeg ikke spise egg og bacon eller bare pålegg til frokost. Da kommer jeg til å spy. I dag har jeg prøvd meg med egg og litt karbonade fra i går og jeg kjenner jeg er skikkelig kvalm. Orker det ikke så da får vekten bare være, tror jeg. :)

Cec xxx.

whynn sa for siden:

jeg å er sånn orker ikke bare pålegg... men jeg tar en halv kopp linfrø, 2-3 ss kruskakli og bittelitt vann, rører det til en tjukk grøt og smører ut på bakepapir og steker i ovnen 200c i 5-6 min. super enkelt og går knall fort. mere stress og steke ett egg lissom hehe :)

å da har jeg no og legge pålegget på..! omtrent som knekkebrød og funker fint som bare det. + at det er unner 1 karb i hele greia :D

Cec1973 sa for siden:

:) Jeg har bakt mikrobrød med flax-seed (kvernede linfrø), mandelmel, litt bakepulver, litt smør og egg. Det smaker akkurat som vanlig brød, men jeg er redd det på en eller annen måte metter for lite, selv om det er nesten 50% fett, for jeg blir fort sulten igjen. I et halvt brød, som jeg spiser til frokost, er det under en karbohydrat i. Jeg går F ikke ned på dette kostholdet og jeg vurderer å gi opp hele greien... Føler meg faktisk mer fleskete nå enn det jeg gjorde da jeg begynte... Vel, har gått ned 600 g, og det er ikke akkurat mye å rope hurra for. Går mye fortere ned på Grete Roede. Selv om det er mer stress, så vurderer jeg å hoppe over... Gir det noen dager til tror jeg, så får vi se...

Cec xxx.

Lizzaen sa for siden:

heisann alle flinke junistartere :D
E vel her eg detter innunder og siden eg begynte på Ketolysekuren 28 juni....
E snart ferdig med dag 6 idag....og so fare so good....
Mistet helt lysten på godis(min store svakhet faktisk)så føles kjempegodt...
Har verken veid eller målt meg...har litt skrekken for store tall:P
Men har klær som ligger å venter så ska nok bli bra uansett :D
Og har disse dagene kjent meg kjempeflat :P deilig å ikkje være oppblåst...
Så gler meg til forsettelsen.....
Tvi tvi t alle dåke andre og.....sammen e vi sterke :)

Matgud sa for siden:

Velkommen:) Tynne skal vi bli! og bannlyse oppblåste mager:D:D

Lizzaen sa for siden:

ohhh yes....e bye bye t oppblåste mager for alltid :D
nå jo vere optimistisk

KarMa40 sa for siden:

Magen min er allerede mindre oppblåst, etter to uker på lavkarbo:)

Ikke at den er flat, men heller småkvapsete enn smågravid;)

All fremgang er velkommen

Lizzaen sa for siden:

Hehe :P
og det føles sååååå fantastisk ikkje sant....:D

så e kje noe å lure på dette MÅ vi forsette med!!!!!!!!!!

Lizzaen sa for siden:

Lurer på en liten ting :P
koss er det md reine kryddersorter....inneholder de karber???
E så usikker på ka krydder eg kan bruke :o

Edlih sa for siden:

Kosa meg med taco i går. Det er så herlig å ikke tenke så mye på mengden lengre, men gafle innpå til jeg er mett. Bytta ut tacoskjell med kavli jalapenosostekjeks da, og det ble knallgodt!! Veie dag i morgen. Tror ikke jeg har gått ned så mye, for ha kosa meg litt i helga og spist noe mer karber enn jeg vanligvis gjør ;)

Edlih sa for siden:

Noen som vet om deg er normalt å stoppe vektnedgangen når man venter mensen foresten??

Manne85 sa for siden:

Det lurer jeg og på.., har mensen nå :/

rik sa for siden:

Gratulere til deg som har lagt røyken bort. Tenk ikke på røyk, men tenk positivt at du skal bort med noen kilo også. Du får bedre pust, bedre luktesans og mer energi av lavkarbo. Min røykestopp har vært problemfri når jeg ser at det var det som fikk meg til å legge om kosten. Nå skal jeg bort meg veldlig mange kg. på sikt. startet i månedskifte mai/juni og derfor følger jeg junitråden. Sammen er vi sterk:) Obs: Vil poengterer at rik står for forkortelse av mine navn, som igjen betyr rik på erfaring på grunn av alder.

Lizzaen sa for siden:

Sitter her og nyter rester etter pizzaen igår...
Livet e faktisk ikkje så aller verst på ketolysekuren :D
Forsatt gooooo søndag alle :)

Og kroppen jobber i ketose mensen eller ikkje mensen ;P

whynn sa for siden:

ja huff skjønner fustrasjonen.. men asså det viktigste er jo ikke og gå på ketolyse.. men å gå ned i vekt, uansett hvordan diett..masse lykke til iallefall:))

JKBB sa for siden:

Hører mange sier så ja!
Kroppen samler litt vann og man blir lett litt oppblåst rundt den tiden, så ikke fortvil! :)

JKBB sa for siden:

Lurer på om det løsner litt her nå...etter å ha stått stille i et par uker, litt pluss i vekt og ingenting i minus i cm...
Målte meg bare litt kjapt, egentlig uten å sjekke forrige mål, og bare litt uttapå klærne, og jeg tror det har forsvunnet litt nå, omsider. :D Har måledag i morra, så skal sjekke ordentlig da! ;)
Drakk ikke vin denne helga, og lurer på om det kan være at det endelig har tatt seg opp nå, etter de to forrige helgene, da det ble litt vin. Dette kan jo tyde på det da?

Kan også være den totale avslapningen denne helga! Var hos svigerfar og fruen, og der var det fantastisk vær, og dagene ble tilbringt i en solstol, ute, med ei bok! Fikk masse god hjelp med lille snuppa vår på 9 mnd, så det ble som en ferie! HERLIG! :)

Edlih sa for siden:

Nå puster iallefall JEG lettet ut. En kg opp i dag og oppblåst som en piggfisk:(

whynn sa for siden:

jeg ble også oppblåst og opp nesten 2 kg med mens...

etter en stund med helt jojo vekt og ikke no ned i allefall har jeg kutta ut alt av søtstoff og nå virker det som det skjer no her... :)

JKBB sa for siden:

JIPPIII!!!
Veiedag!!!
Etter et par uker med JOJO! Så viste nå vekta rett UNDER 100!!! :D:D:D
1 kg ned fra forrige mandag! (jojo fordi den var søren meg nesten opp i startvekt midt i uka...whats that about??)
5 kg totalt på 4 uker! :) LYKKELIG I DAG! :)
To cm tilsammen rundt magen, ikkeno mer i minus av meg denne uka, men nå tror og håper jeg at ting er på stell igjen! ;) Leeenge til jeg skal drikke alkohol igjen ja!!

Ditta sa for siden:

Veiedag her også, ca 1/2 kilo ned fra forrige uke. Sakte men sikkert sniker vekten seg nedover mot målet ;) Var et par cm her og der også så da kan man vel ikke klage...endest jeg kan klage på nå er været men sånn er det å bo her oppe i nord. :p

Kristin68 sa for siden:

Hei folkens! Jeg har gått på Ketolysekur tre ukers tid:-) Plass til flere Junistartere? Har sakte, men sikkert gått ned ca 4 kg, og synes opplegget er veldig bra. Tror kanskje jeg spiser litt mye, for jeg ser mange som spiser et og to egg til frokost og litt til lunch osv. Jeg spiser fire måltider, men lavkarbo mat; proteinbrød, ost/spekeskinke, fiberknekkebrød med Philadelfia med en tynn eplebit på osv.. Kuttet protet, sukker og hvetemel helt ut, uten problem. Blir jo en del fett da?? Vel jeg får ta en dag ad gangen. Stiksen min er rosa, men aldri lilla...

MAR sa for siden:

Hei og velkommen!
Fett er bra, og det skal du bare spise så mye du føler for av uten å bekymre deg - mange (inkludert meg selv) sliter med å få i seg for lite, så om du føler det blir for mye er det overhodet ikke noe problem :) Samme gjelder spisingen, det er veldig individuelt. Det synes jeg er det aller beste med ketolysekuren: kroppen blir så innmari flink til å si fra hva den trenger! Spis hver gang du er sulten og til du er mett, så har du ditt på det tørre ;)

Stix'ene mine har aldri vært lilla, men utslag er utslag og det finnes ingen grader av ketose - enten er du inne, eller så er du ikke det. Det kan jo være et dårlig tegn om den blir for mørk også, for det kan like gjerne bety at du ikke får i deg nok vann.

Det høres ut som det går kjempebra for deg, da! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.