Tidl. medlem sa for siden:
Måtte ha hjelp fra min andre halvdel:) Skal ut og handle mer rømme. Bakte brød av 8 egg i dag og de var kjempegode.Fant ei god oppskrift på grethe roede som vakte interessen min for dette opplegget.
Måtte ha hjelp fra min andre halvdel:) Skal ut og handle mer rømme. Bakte brød av 8 egg i dag og de var kjempegode.Fant ei god oppskrift på grethe roede som vakte interessen min for dette opplegget.
Limoncella sa for siden:
Jeg slenger meg på jeg og. Startet egentlig før, men hadde for mange sprekker til at det kan telle. Har gått opp 15 kilo de tre siste årene. Tror skiftarbeid i restaurantbransjen og stress har hatt mye å si. Så nå starter jeg i ny "ordentlig" jobb i august og vil ned igjen slik at jeg kan ta fatt på mitt nye liv og føle meg vel samtidig. Lykke til alle sammen. Jeg heier på oss!
Labomba sa for siden:
Det deilige er jo at man ikke behøver å telle kalorier, men bare karber. Jeg har spist 2700kcal i dag, men kun 15 kh. Blir litt mange kcal kjenner jeg, men det skal jo ikke bety noe så da spiser jeg med god samvittighet.
pingunn sa for siden:
:heia: :heia: Er bare så glad for å være i gang igjen. Dag to har gått strålende. Første dag var jeg uggen og slapp, og hadde vondt i hode, idag har formen vært mye bedre, vet ikke om det er fordi jeg droppet treninga?? Ja ja, får teste det ut imorra. Da skal det trenes....:heia:
Cec1973 sa for siden:
Brød av åtte egg? Er nysgjerrig. Har du lyst til å dele oppskriften?
Cec xxx.
Brød:) Deler dem gjerne med dere
Bakte dem i dag . Nam
8 egg
2 ts seltin
4 dl seterrømme
1 dl rapsolje
3 ts bakepulver
8 ss linfrø
100 g sesamfrø
150 g kruskakli
100 g valnøttkjerner
100 g solsikkekjerner
Malte frø og kjerner. To brødformer med bakepapir
180 grader 50 - 60 min-
1 skive 1 karb.
Lykke til. De gjorde susen hos oss:)
MAR sa for siden:
Oi! :klem:
Så bra :D Målte du opp hvor mange gram karber du fikk i deg da? Kunne vært interessant å vite :D
Cec1973 sa for siden:
Takk for oppskrift på brød. Skal prøve ut når jeg kommer hjem fra Liverpool på onsdag!
Jeg har ikke målt nøyaktig nei, men sånn ca. Er jeg nok oppe i mellom 50 og 60. Mulig det er litt mindre. Har bestemt meg for at jeg skal slappe litt av mht. Denne kuren. Hvis det skal bli en livsstilsendring kan jeg ikke drive å telle og måle og veie alt. Så lenge jeg går ned i vekt er jeg fornøyd. Om detotsatte skjer så skal jeg heller begynne å regne litt. Hvis jeg først begynner å telle så blir jeg så oppslukt i det at jeg ikke klarer å tenke på annet og så hår jeg konstant rundt med dårlig samvittighet. Hverken kan eller vil på den "galeien" igjen. (Var vel farlig nær en spiseforstyrrelse da jeg gikk på Grete Roede for 14 år siden.)
cec xxx.
MAR sa for siden:
Skjønner :)
Nei, det kan jeg tenke meg er en god idé - selv teller jeg ikke karber nå, men fokuserer på å spise riktige typer mat osv - føler også at det å veie og tele fort kan bli en u-ting i hverdagen.. Og alle må jo uansett gjøre det de trives best med! Har tenkt til å begynne å veie og måle nøyaktig neste uke, kanskje - for da tenker jeg å begynne å trappe litt opp :)
JKBB sa for siden:
Dag 10 i dag...gikk på vekta bare for å se, siden jeg nesten ikke hadde gått ned forrige uke...vekta rikker seg ikke altså....WHAT TO DOOOO! :(
Jeg er ikke demotiver av den grunn, bare motivert for å finne ut hva jeg gjør galt egentlig...MEN det er litt kjedlig da, å lese om dere andre som har hatt suuupre resultater og gått ned 5 kg pluss de første 10 dagene...
Kisha sa for siden:
Hehe, noen her som har merket at matbudsjettet har gått kraftig opp? :-D
Jeg handler stevia og cocosa fra www.iHerb.com
Kan handle 2 bokser med stevia for under 200 kr som er tollgrensa i norge. porto koster bare 4 dollar.
cocosan handler jeg bare en boks av i gangen slik at jeg får sendt på billigste måte. Overstiger det en hviss tyngde blir porto på 12dollar.
[url="Gojiking.co.uk/"]Gojiking.co.uk/[/url] her handler jeg også mye fint. De pakker i sendinger som går under tollgrensa hvis du sier ifra om at du ønsker det.
www.valutakalkulator.net/ bruker jeg til å regne ut pris på det jeg handler. Har ikke valutakursen i hodet;)
Cec1973 sa for siden:
Da kan jeg berolige deg med at jeg ikke har gått ned mer enn 1 kg (svinger litt, så tar det dårligste resultater :-)). Jeg skal jo ikke ned mer enn 5-7 kg, så i prosent har jeg jo gått ned en del, men jeg blir også litt lei når jeg hører om alle de som går ned 4-5 kilo den første uken. Lurer på om jeg spiser for mye kh, selv om jeg er i ketose men jeg orker ikke å gå ned mer, da blir jeg gal. :-). For meg er det snakk om å ha livskvalitet mens jeg slanker neg og det var derfor jeg ville prøve lavkarbo/ketolyse. Livet er for kort til å gå på slankekurer som forringer livskvaliteten min! :-)
Regner med du er i ketose? Kanskje du spiser for mange kalorier? Har lest at for mange kalorier kan være et problem for noen. Eller kanskje det er melkeprodukter, kunstig søtning? Eller kanskje du bare er litt treg? Kanskje du ikke har tømt vannlagrene enda? (Jeg tror det er mye vann som forsvinner hos de som hår ned 3-5 kilo på en uke.) jeg har drukket sykt mye, men ikke vært på langt nær då mye på do som jeg vanligvis er hvis jeg har drukket mye vann....
God "ikke-gi-opp-klem"
Matgud sa for siden:
Awww...
Tror det har mye å gjøre med hva man spiser og hva man får i seg av fett,proteiner og karbs. Jeg spiser for lite fett tror jeg......
Så vurderer å få i meg noe erstatninger!
fru-elle sa for siden:
Jeg tok en teststrimmel i går og joda, jeg er lilla jeg!!!
Hoppet og danset på badet av glede. Jeg har ikke gått ned ett eneste lite gram, men jeg begynte jo på mandag så det tar vel litt mere enn to-tre døgn vil jeg tro.
Sånn rent økonomisk tror jeg ikke vi merker noe, for det jeg spiser ekstra av kikerter, egg og rømme-og-sånt tar jeg lett igjen på mindre snop. Jeg kan lett dytte i meg en 200grams sjokoladeplate på en kveld. Heldigvis har jeg ikke lyst på noe snop nå, jeg har cocosa-sjokoladen min og den dekker behovet egentlig. Før kjente jeg at jeg var så sukkersugen at jeg nesten besvimte. Nesten som føling. Nå er det helt borte heldigvis.
Hvor får man tak i sånn teststrimmel og bok. Begynte dagen i dag med to egg, bacon og litt av det gode brødet. Føles litt rart å bare spise slik mat. Har vondt i hodet ja..men skal visst være sånn de første dagene har jeg fått med meg. dette er dag nr. 3. Har printa ut den matvaretabellen som er her og er overrasket over hvor mye karbo vi egentlig har spist. Ikke rart kiloene raste på etter å ha ligget noen uker med brekte ribbein..Nei målet mitt er å like det jeg ser i speilet når jeg prøver klær i butikken...Nå kommer et av barnebarna inn og er ferdig på skolen. Må vel ta meg litt av ham:)
Matgud sa for siden:
På meny butiikker eller Ketolyse.no :)
Takk for svar:) Da skal jeg anskaffe en slik. Fant oppskrifter med bilder fra en bruker og det er midt i blinken for en nystartet som meg. la dem til mine favoritter så kan jeg gå inn å se på dem når jeg skal lage mat.
KariMari sa for siden:
Takk til ArnaKristin for tråden til alle nybegynnere, har fått svar på mange av spørsmålene mine og mye nyttig info på et sted.
arnakristin sa for siden:
Hei,
Vedrørende valuta omregningskurs så blir de fastsatt av tollvesenet og kursen går på den dagen de behandler varen, ikke kjøpsdato. Tollesenet endrer valutakursene hver torsdag og de ligger tett opp til gjeldede kurs bortsett fra om valutamarkedet er veldig turbulent da.
Tollvesenets omregningskurser
Harley67 sa for siden:
Kaster meg på bølgen jeg også, dette her går jo ikke an. Har prøvd å gå ned i mange år, men nå går bare vekta mer og mer oppover. Skal på ferie snart og kan ikke si at kroppen er noe lekkert syn i bikini akkurat.....men det er lov å håpe om 6 uker da. Har som mål å gå ned 20 kg, da er jeg tilbake til den kroppen jeg hadde for 23 år siden :p
fru-elle sa for siden:
Jeg kjøpte ketolysetesterne på apoteket jeg. Under hundrelappen for et glass med 50 stix. Synes ikke det var så ille jeg. Jeg bruker sikkert ikke hver dag. Nå bruker jeg hver dag fordi jeg synes det er en skikkelig fin motivasjon for å se at jeg faktisk har vært flink pike.
Og husk, det er ikke nødvindigvis et mål at stixen skal være mørkelilla. Bare den er lilla er man i ketose og da er det ok. Jeg leste det her på forumet et sted av en erfaren ketoguru. Kan være lurt å ha med seg. Litt carbiser må vi jo ha:p
Mammamiia sa for siden:
Jeg kjøpte også mine ketostix på apoteket (Apotek 1), - betalte kun 54,50 for 50 stk. Mine er fra Bayer.
Aminata00 sa for siden:
Heihei!
Jeg startet opp med lavkarbo i går (15.juni). Har aldri prøvd dette ut skikkelig før, så det er helt nytt for meg. Jeg skal ned ca 13 kg, så jeg er veldig spent på hvordan dette kommer til å gå.
Så langt har det gått bra!
Hvordan regner dere ut hvor mange karbo dere får i dere? Synes det er litt vanskelig jeg... må man veie maten da?
Labomba sa for siden:
Prøv å ta en titt på denna tråden, der finner du tabeller forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34431
Ellers er det mange som bare leser etiketter, og det funker bra når man er inne i det.
Labomba sa for siden:
:eek: Hva i alle dager... Jeg har gått OPP:(
Ikke en sprekk har jeg hatt, og spiser når jeg er sulten, ikke etter faste tider. Det var jo lov.
Hvor mange karber inntar dere som minimum pr. dag? Og maximum?
Detta var merkelig rart synes jeg. Ser jo at dere andre er så glade for å ha gått ned, og noen av dere ganske møe i løpet av kort tid.
Vintergumman sa for siden:
Usjda, synd med en sånn start, men det kan jo være mange logiske grunner til det.
Ser du starta 14. juni, altså for to dager siden. Hvis du har spist ekstremt lavfett i perioden før (og sikkert masse grovt brød og frukt og sånt som vi gjør når vi tror vi er supersunne), tar det jo litt tid før kroppen får omstilt seg. Har du sjekket om du er i ketose?
Flere damer (du er dame, er du ikke?) holder gjerne på noe mer vann når det nærmer seg den tiden i mnd. Det kan vel også være en mulig forklaring.
Cec1973 sa for siden:
Jeg var bare så vidt innom bloggen din. Er du sikker på at du spiser nok?
Cec xxx.
Benedictee sa for siden:
Joiner dere i Junitråden framfor maitråden :) Begynte å lese om ketolyse helgen før 26 mai og "startet" da. var ikke 100% engasjert og prøvde meg bare frem, så det er de siste to ukene jeg har vært virkelig MED på kuren. Så:
Uke 1: 2,2 kg
Uke 2: 0,9kg
Startet på 91,9kg, er idag 88,8kg og satser på 65kg..en vakker dag :P
Matgud sa for siden:
Jeg begynte 31 mai, så er begge steder jeg!!!!:D hihi
Labomba sa for siden:
Ble nok bare ganske skuffet! Skal ikke gi meg, men ble overrasket over at jeg hadde gått opp. Om ingenting hadde skjedd hadde jeg ikke brydd meg, vet jo det tar tid. Er i ketose, og jeg spiser nok. Man skal jo bare spise til man er mett, og det gjør jeg så absolutt:p
Men Vintergumman, jeg er dame;) men har fjernet eggstokker og livmor, så den tiden på måneden er det ikke.
Spiser som sagt nok Cec1973, men bør nok spise mere grønt.
Gir meg ikke for alt i verden. Det får gjerne gå tregt, men ned skal jeg.:D
Lykke til til oss allesammen, jammen godt vi kan støtte hverandre når vi blir frust. :)
JKBB sa for siden:
Takk for klem! :)
Ja, jeg er i ketose, fikk endelig kjøpt stix i dag, og sjekka nå i kveld. Jeg spiser iallfall ikke for mye kh, det teller jeg slavisk...kan være at jeg ikke er flink nokk til å spise mye fett...eller at jeg spiser for lite...eller for mye? Jeg er ikke sikker...
Jeg spiser jo fløte og ost....men ikke så mye kunstig søtning...kun noen suketter i te en gang i uka maks, og i pepsi maxen....
Men nå er saken slik at jeg målte cm i dag, og jammen har jeg ikke krympa 11 cm rundt magen og hofta siden søndag! Haka holdt på å falle i gulvet! Så NOE er det jo som skjer i denne kroppen min...har ikke vært mer på do enn normalt jeg nei, men drikker MYE vann, så jeg holder sikkert godt på vannet da?
Jeg har jo nettopp begynt på jobb igjen etter mammapermisjon også, jobber i butikk, så tror butikkmusklene er på vei tilbake...jeg HÅPER at det er det som skjer her. :)
Matgud sa for siden:
Vekta skal vi ikke bry oss så mye om..Bedre med løse klær og mindre cm rundt livet!!!!
Cec1973 sa for siden:
Så lenge du har gått ned i cm. er vel det bra? Det synes jeg ihvertfll!
Men dere... FYYYY FLAAATE for en djevelsk ånde jeg har! Har noen andre merket det? På jobben sitter jeg med fjeset nesten opp i fjeset på kundene mine. Heldigvis, for dem, bruker jeg munnbind, men er redd ånden min siver ut...:-) Uheldigvis for meg, for da kjenner jeg ånden min mye bedre inni munnbindet....:-/ Pusser tennene som en gal, men det hjelper bare ikke. Noen andre råd? Foreløpig prøver jeg å maskere med tyggis, selv om det ikke skal være så bra....
Cec xxx.
Matgud sa for siden:
Ketonene går ut gjennom munnen, ble kvalm av min ånde selv istarten, heldigvis har dette gått over!!!
Kjøp fribol på apoteket, er mye karbo i tyggis.......
hvor lenge har du holdt på med ketolyse? jeg er i uke 3 og det er nesten ikke ånde igjen:)
JKBB sa for siden:
Nei, det er det jeg trøster meg med også! :)
Vekta kommer vel etter den også...
Jeg tenker som så at jeg gjør en del riktig da, i forhold til maten, når jeg krymper så fort...
Totalt krympa 28 cm nå, etter jeg begynte å trene for to mnd siden. :D
(men ikke noe rundt rumpa og lårene, WHATS THAT ABOUT??)
JKBB sa for siden:
Jeg synes også at det har gitt seg litt, den ånden, er midt i uke 2!
Men de første dagene, fikk det jo umiddelbart første dag...HELT PYTON!!!
Matgud sa for siden:
Låra mine minker ikke de heller....!!!!!!!!!!!
Rompa minka 4 cm denne uka...:P jeez lissom..vil heller ha tynnere lår!!!!!!!!!!!!!!
Hei,
De vanligste årsakene til vektoppgang selv om man følger kuren til punkt og prikke er:
Noen går opp i vekt i forbindelse med mens og/eller eggløsning.
Salt mat binder vann i kroppen.
JKBB sa for siden:
Hahaha! Godt å høre vi er flere! :p
Jeg har mye å ta av både på rupe og lår, men kanskje det kommer etter hvert, og at det stopper litt opp rundt magen?
HÅPER DET! :P
Har stor nokk rumpe som det er, om ikke alt annet enn den skal krympe liksom..kommer til å se ut som om jeg har ENDA MER junk in the trunk! :S
Matgud sa for siden:
Mjæ, magen har gått ned 5 kg den og;) den som er værst! rompa vil jeg egentlig ha:D
JKBB sa for siden:
Hehe, ja, vi er forskjellig laga! :)
Jeg trenger å krympe over alt...bortsett fra puppene....de kommer vel til å bli som gamle sokker med tennisballer i til slutt... Huff :S
Matgud sa for siden:
Mja om mine blir det så erre silikon som gjelder;)
Tror ikke jeg går så fort ned i vekt at dem blir stygge..håper ikke det..
Veier du mye? om jeg får spørre?:) og hvor mye skal du ned?
JKBB sa for siden:
Hehe, nesten litt ekkelt å bli spurt om det, men jeg kan godt svare ja! :)
Jeg veier 104 kg. Ska i første omgang ned 30 kg og kjenne litt på hvordan jeg trives der. Meget mulig, hvis jeg greier dette, at jeg vil ned mer når jeg kommer dit...husker ikke hvordan det var å veie 75 kg...husker ikke når det var heller...
Har prøvd mye forskjellig, til ingen nytte, desverre. Har trua på dette da! :)
Matgud sa for siden:
Jeg har startvekt på 107 kg. gikk ned til 97 med kickboxing, så har jeg gått fra 94-100 opp og ned...Så når jeg startet på ketolyse var jeg på 101....Nå veier jeg 93,7 :D Snart 8 kg unna!!!! wuhu...eller en total på 12 :)
Jeg har alltid vært stor..husker ikke åssen det var å veie 70...tror jeg brukte 38 i bukser da:P
Cec1973 sa for siden:
Jeg har egentlig ingen kommentar annet enn at jeg lo høyt da jeg leste dette! :-)
cec xxx.
JKBB sa for siden:
Hehe, vet ikke annet enn at jeg må ta det med humør..er selvfølgelig ikke noe artig, men sånn er det. Vinner jeg i lotto, eller får igjen mye "på skatti, da blir det silikooon i tatti"! :)
JKBB sa for siden:
Det er jo kjempebra! :):)
Jeg har også alltid vært stor....eller har i hele mitt liv følt meg stor. Ser på bilder ti år tilbake i tid, da jeg var ungdom, så synes jeg ikke at jeg var stor i det hele tatt...skjønner ikke tankegangen min da... Menmen..nå er jeg over 100 kg, så nå ER jeg stor og har vært her lenge. Gleder meg til lettere tider! ;)
grotingeling sa for siden:
Hos legen.......
I dag var tiden inne for en status-sjekk hos legen, og dermed også finne ut nøyaktig status på kroppens tilstand :rolleyes:
De harde fakta er:
0 total vektreduksjon
Alt i alt en meget positiv opplevelse (liker hun legen veldig godt), og jeg fikk en del tips i forhold til ferieturen i europa - 3 arbeidsdager igjen :D
Cec1973 sa for siden:
Jeg er på dag 8. Håper ånden forsvinner, hvis ikke vet jeg ikke hva jeg kommer til å gjøre. På den andre siden, kanskje det er et positivt tegn, at det skjer NOE selv om ikke vekten går voldsomt mye ned?
Nå har jeg pakket og er klar til å reise i morgen tidlig. Har pakket noen bokser med tunfisk, litt nøtter (hvis det er krise) og noe mørkt rugbrød (ved enda større kriser... :-)) Uansett bedre å ta en halv rugbrødskive enn noe jeg ihvertfall ikke skal ha. De første dagene spiste jeg faktisk en hel sånn skive (tynne mursteinskiver) fordelt utover dagen. Har hendt jeg har tatt 1/4 skive innimellom og. Har, som sagt, tenkt å "raide" de engelske butikkene etter lavkarbo mat. Har en liten koffert inni den store slik at jeg har mye plass! :-)
cec xxx.
Cec1973 sa for siden:
Kom på noe... Da jeg var 17 var jeg i syden med min kjære. Vi var på vei opp fra vannet og mot oss kom det en gammel dame. Se det for deg: Brun og skrukkete som en rosin, toppløs og pupper som hang ned på knærene. Jeg tuller ikke når jeg sier at det var like før hun sparket i de med knærene! Må ha gjort et voldsomt inntrykk for selv mannen min, som aldri husker noe, husker dette! Haha, sorry, ikke for å skremme deg, men.... Du begynte! :-)
Klem
whynn sa for siden:
asså jeg har helt motsatt problem der jeg med rumpe og lår, hehe for de er tynne ;p så jeg må ikke gå ned noe i rumpa heheh ;p ser jo ut som en mellomting av en gorilla og ett spisestuebord..! hehe ;p
satse på det passer litt bedre sammen når non kilo er borte ;D
whynn sa for siden:
har foresten ånden til en gorilla å ;p så ja der er vi tydligvis fler ;P
Matgud sa for siden:
Jaaa lekre er vi og lekrere skal vi bli:D
Matgud sa for siden:
Sånn er det bare dessverre, forskjellig kroppfasong er jo grunnen til dette..Noen legger på seg på overkroppen og noen på magen, noen bare på rompe lår..lagt på meg over alt jeg..så tar ganske lang tid før du ser resulatater!!!! skal jo ha vekk litt over alt...
rik sa for siden:
Startet på maitråden, men går over å skrive på juni nå. Ser lite resultat i uke 4. Litt skuffet, men slik kan det jo være for mange har jeg forstått. Vil fortsette jevnt og trutt videre. Lykke til dere andre med!:)
Ferskingen sa for siden:
Startet på ketolyse for et par uker siden, men glemte å både veie/måle meg - i tillegg til at jeg tror har vært i en mellomting av ketolyse/lavkarbo :eek: Så jeg tok dagen i går som den første dagen i ny kur... I den forbindelse lurer jeg på: Hva er best? South Beach dietten eller Andersens ketolysekur? Noen som har erfaring med begge?
Ser ellers at andre plages med det samme som meg selv - en ånde som kan ta drepen på de fleste.. ;) Var spesielt morsomt da min datter sto på butikken og sa med høy stemme: "Mamma IKKE pust på meg!! Du har den verste ånden EVER!!" Unødvendig å si at hvis det hadde vært et hull i gulvet, så hadde jeg kravlet meg ned dit :D
Håper det ikke går lang tid før den forsvinner....
Prøver også MCT-olje for å se om det setter fart på forbrenningen. Noen som har erfaringer med den?
Mye spørsmål - men sånn er det når man er fersking i faget ;)
Hei,
Først vil jeg bare nevne at ketolyse hører inn under paraplybetegnelsen lavkarbo. Vil anbefale deg å lese deg opp på de ulike lavkarbo retningene og finne ut hva som passer for deg, noen trives med å være i ketose andre ikke. Her finner du mer informasjon om de ulike lavkarbo retningene. forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6
”Den” ånden er en tydelig indikasjon på at du er i ketose og for de fleste så går den over etter hvert.
Jeg har prøvd MCT olje men synes ikke det var mye til hjelp, men for mange er den et fint supplement for å få i seg nok fett i løpet av dagen.
JKBB sa for siden:
Hahaha! jeg ser det for meg ja! Hehe! Men jeg ser for meg at dette er litt vanligere for den eldre garde!? :P Blir mine sånn i en alder av 25 så kommer jeg til å gjøre noe med de altså!! :P Adder de til listen! :P Må vel få fjerna overflødig hud på magen også, HVIS jeg klarer dette! :)
JKBB sa for siden:
Haha, da tror jeg overkroppen min og unerkroppen din hadde passa sammen...jeg ser helt feil laga ut. Har lovehandels, og derifra og ned er alt mye større ut...ser ut som to helt forskjellige kropper.. Men om handelsene kyrymper sånn at det ser ut som den store rompa hører til resten om ikke annet, så er vel det bedre. :)
Cec1973 sa for siden:
Hei og hå fra flyplassen!
Dette er den desidert beste dlankekuren jeg har vært på! Måtte ha noe kjapp mat på flyplassen. Mannen foreslo pølse i brød. "Ja takk," sa jeg og tok kun pølse m. Bacon. Masse fett.., skikkelig god slankemat! :-) i tillegg hadde jeg et kokt egg, så da var lunsjen i boks! Deeeeeiliiiig og så enkelt! Love it! Fant forresten noen kokos-godter her m. Lite kh. Kun 3 kh. Pr. Enhet (ca. 30 pr 100g) Ikke akkurat perfekt, men sikkert greit å ha om man bare MÅ. Bedre enn sjokolade og jeg tror jeg kan klare meg med en halv enhet, då da blir det bare 1,5. :-) jeg kjøpte de, mannen har smakt, men ikke jeg! Hehe, har skapene fulle av bacongull (? Det lovlige ihvertfall) og mørsk sjokolade, men har ikke hatt noe behov! :-)
cec xxx.
JKBB sa for siden:
Jeg er godt ut i andre uke å har STARTA med dårlige reultater lik -nesten 1 kg, på vekta...
MEN Cm forsvinner så fort at jeg tror nesten ikke det jeg ser på målebåndet! :) JIPPIII!
Det er til stor hjelp for motivasjonen! :)
Foreslår å måle cm for ALLE!!! En dag vil vekta stagnere litt, selv om man er i ketose, og da er det til stooor hjelp å se at ting skjer likevel! :)
Cec1973 sa for siden:
Haha, folk må tro jeg er sprø her jeg sitter og ler høyt gir meg selv! :-) Og ja, jeg regner ikke med at du vil få slike pupper nå, og hvis du får det får vi starte en innsamlingsaksjon! :-D
klem
Aminata00 sa for siden:
Takker for svar! =)
Jeg får prøve meg litt frem. Jeg hadde uansett fullt utslag på ketose-strixsen, det må jo bety at jeg gjør ting riktig?
Foreløpig følger jeg oppskrifter etter "de beste GI-oppskriftenes" 14 dagers "kom i gang-meny". Så jeg regner med at jeg holder meg på riktig antall karber. Jeg har ikke komt helt inn i dette med å telle, og vet ikke helt om jeg er så keen på det. Er redd jeg blir litt "hysterisk". Ble litt overfokusert på kcal når jeg var på vektklubben en periode, og det skremte meg litt. Leser jo på etiketten før jeg spiser og sørger for at alt har et lavt innhold av karbohydrater.
JKBB sa for siden:
Rettelse: Jeg veier nå 102 kg! :) Starta på 105, så da har jeg gått ned 3 kg. ÅÅÅÅ, som jeg gleder meg til å være under 100!!! :D
Aminata00 sa for siden:
Og det er ikke lenge til!! =) Du er god! =)
u-no-hoo sa for siden:
Dette er kanskje et litt intimt/personlig spørsmål, men må spørre likevel. :rodme:
Er liksom ikke så mange andre jeg føler jeg kan spørre om dette.
Mitt "problem" er at jeg ikke går på do. (ikke for å tisse altså, det gjør jeg mange ganger daglig :_plystre: )
Har ikke vært på flere dager nå. Er det normalt?
JKBB sa for siden:
Jeg vet ikke så mye om akkurat det, annet enn at mamma ble bedre i magen en godt stund, etter at hun starta med lavkarbo, men så ble ble det plutselig tregt igjen....Jeg har motsatt problem...jeg ble også bedre, men to ganger av de tre siste dagene har det blitt helt rennende...(blir nesten litt rød når jeg sitter å skriver her) Det ble så ille at jeg måtte bare løpe altså...skikkelig ekkelt...hadde gått rett i buksa om jeg ikke hadde knipt igjen med alt jeg hadde... :S
JKBB sa for siden:
Takk! :)
Endelig skjer det noe! :)
Matgud sa for siden:
Jeg har og samme tingen..må ikke like ofte på do lengre:eek:
Bare deilig egentlig! liker ikke å tørke mæ i ræva i grunn..:rolleyes:
Aminata00 sa for siden:
Haha, fantastisk!=)
Jeg har det også sånn. Magen jobber litt treigere. Tror det er vanlig med forstoppelse når man går på lavkarbo. Det sa hvertfall dama i helsekostbutikken. Med de har noe greier der som skal hjelpe. Vi får jo ikke så mye fiber i oss lengre, som vi gjorde gjennom brødet. Så hvis det blir helt ille så finnes der fibertilskudd o.l. som kan hjelpe=)
Matgud sa for siden:
Jau, :) ....
AAAOOO, ser på bakeprogram..det var den LEKRESTE ostekaka ever.....
Stekt i ovn, med kjeksbunn og blåbær og ost....den må jeg prøve å lage på et ketolysevis..Noen som er interessert i at jeg skal prøve???
TrillTrall sa for siden:
Jeg var tilbake til karbo en stund, men hoppet tilbake til lavkarbo igjen, det er så mye digg mat her! :) Kjekt å passe vekta og spise laks med rømmesaus til middag... :D
JKBB sa for siden:
Ja det må du prøve! :)
Du kan bytte ut kjeksa med nøttebunn! Jeg prøvde knuste mandler og smør ut i fra ei oppskrift her inne, men synes det ble litt for mye smørsmak! Det skal gå an å blande nøtter med egg og litt forskjellig ogå steike den..kan være det finnes en sånn oppskrift her inne. :) Jeg skal prøve det neste gang iallfall! :)
Matgud sa for siden:
Da skal jeg gjøre det vd neste anledning! Nå lager jeg solsikkebrød, bare jeg bruker gresskarkjerner.Det ser knallgodt ut. har puttet litt ekstra ting oppi, bla: Olje, oliven, kruskrakli og div krydder. Oliven på toppen såklart!...Laga dobbel røre og, så det blir nok brød fremover! Bilder kommer:D:D
u-no-hoo sa for siden:
hehe
savner det ikke jeg heller altså, men synes bare det var litt rart.
Jeg får vel vente noen dager og se hva som skjer. Og skjer det ingen ting, løper jeg på apoteket. (hvis jeg tør :rodme: )
JKBB sa for siden:
Jaa! :) Og oppskrift! :D
TrillTrall sa for siden:
Jeg har blitt mye bedre i magen på moderat lavkarbo jeg. :) Tidligere var jeg ofte hard i magen og plaget med luft - nå er det veldig lite luft og avføringen er så myk og fin atte. :cool:
Matgud sa for siden:
Nammis brød!!!
Tror igrunn oppskriften er Nannahs!! Link : Solsikkebrød
Min egen måte å gjøre det på:
6 egg
125g kremost
1/2 dl melk/fløte
220g finmalte gresskarkjerner
2 ss fiberhusk
1 klype kruskrakli
2 ts bakepulver
Litt olje, chilikrydder, paprikakrydder (velg smaker selv)
Rør alt sammen
Så finkuttet jeg oliven å hadde på toppen !! NAM
litt salt i røra og gjerne havsalt på toppen!
Jeg bruker det i en langpanne, moser det utover til ønsket høyde, steker i ovnen på 175 grader i 25 minutt ca. (kommer ann på høyde)
YUM!
I følge frøa jeg kjøpte er det lavere karber enn det som står i matvaretabellen! YAY! Nå ble jeg glad:D Ca 2 karber pr skive, kommer såklart ann på hvor store skiver du lager da. Dette er det beste jeg vet!
Fototid:
Litt uklart da jeg måtte bruke mobil, haha vitaminer i bakrunnen:rolleyes::rolleyes:
Matgud sa for siden:
Går fint ann å bruke til pizzabunn og tror jeg:) Bare halvsteke den først!
Benedictee sa for siden:
Hva er fiberhusk og kliskrakliheisann?
Matgud sa for siden:
Fiberhusk får du kjøpt på helsekost:) og kruskrakli får du kjøpt for 8 kr på rema:D er mye da, så varer lenge lenge:)
Hvis du skal begynne å bake så får du det meste på helsekost..jeg har kjøpt meg dette:
Helsekost
Johanneskjernebrødmel
fiberhusk
solsikkekjerner
gresskarkjerner
Meny
Ketolyse bakemix
Multivitaminer
Dem selger og ketolyse bøker og stix.
Har egen hylle for masse produkter.
Rema
Kruskrakeli
mandler
osv
:)
tmaria sa for siden:
Fiberhusk kan du også kjøpe på Ica og Ultra! 20 kr billigere der ;)
De fleste frø (linfrø, sesamfrø o.l.) kan du kjøpe på Rema og andre dagligvarebutikker :)
Matgud sa for siden:
Ja derfor jeg sa dem har masse produkter;)
hadde alt kjøpt fiberhusk hos helsekost før jeg dro dit.
tmaria sa for siden:
Anbefaler lenabeatrice.net for masse gode oppskrifter :)
Sniki sa for siden:
Henger meg på dere jeg!
Startet på mandag 14. Ikke så mange dager enda, men hittil ser det ut at dette er noe jeg kan klare!
Matgud sa for siden:
Velkommen skal du være! :D
Vidos sa for siden:
V E I E D A G ! ! ! !
Vekta første uka viste en nedgang på 2,5 kg. Og minus 4 cm rundt magen (målte kun den).:) Kommer til å måle flere steder imorgentilig.
Stixen viser noe mellom lys og mørk lilla, men denne første uka har jeg nok ikke vert flink nok med maten pga hektisk jobbing og lange dager.
Men er tross alt fornøyd.
Kan jo ta noen av forandringene jeg har merka denne første uka.
-Sjokoladesuget (som har vert uutholdelig før) er borte, rart men herlig.
-Svetter lettere.
-Går ikke på do oftere enn før, men det kommer MYE mer når jeg først går.
-Har mye mer energi og tiltakslysten.
Har også vert gjennom den svimmelheten og den lette hodepinen mange har dem første dagene men det er gått over.
Ellers syns jeg maten er fabelaktig å spise all den maten vi kan spise...elsker det!
tmaria sa for siden:
Husk at stixen ikke trenger å være mørk! Det er gjerne et tegn på at man ikke har drukket nok vann. Utslag er utslag. Det finnes ingen grader av ketose :)
pingunn sa for siden:
Spiser du linfrø?? Jeg spiser endel av det, og da blir det ikke no problem her hvertfal:D Det gjør susen :cool:
~Hilla~ sa for siden:
Lag deg linfrøknekkebrød, det setter fart på magen.
2 ss hele linfrø
2 ss knuste linfrø
og 2-3 ss vann eller ett stort egg
Ha utover ett bakepapir og sett i mikroen på full guffe i 3-5 min. Knallgodt med ost:D;)
Labomba sa for siden:
Ett glass rødvin hjelper også veldig på magen, synes jeg. I dag skal jeg ta en øl før senga, har nemlig spist så lite karber at det er lov. Juhuuu.
Labomba sa for siden:
Hva mener du med "moderat", TrillTrall?
Har du økt karbohydratene, eller gjør du som jeg, spiser mindre grønnsaker? :rolleyes:
Labomba sa for siden:
Enig med deg, tmaria. Titter stadig på hennes sider, og der er det virkelig forandringer på den dama. :D Gerd også har masse lekre oppskrifter og har hatt ett makaløst resultat. :)
u-no-hoo sa for siden:
tror jeg må prøve linfrø.
Tusen takk for gode råd. :D
whynn sa for siden:
lenabeatrice.net har redda mange middager her i huset :) kjempe fin side men utrolig mye godt så ja, sterke anbefalninger herfra også :)
~Hilla~ sa for siden:
Hjelpes:eek: -7 kg siden jeg startet for 14 dager siden....:heia:
JKBB sa for siden:
WOW!! Gratulerer!! :D
Det er fantastisk! :)
Målte rompa i går, bare for å se om no skjer der bak, og joda, nå har den begynt å kympe litt! JIPPIIII!!!! Gadd ikke se mer nøye på det så gleder med til måle og veiedag på søndag! :) Mulig veiedag blir mandag siden jeg veier meg på morningene nå, og vi skal være borte i helga.
pingunn sa for siden:
:heia: Gratulerer!
Idag viser vekta ned 2,2 kg :heia: Er godt fornøyd med det siden mandag. Min skikkelige veie dag er ikke før på mandag, er veldig spent på helga, for skal på leir i helga, og får servert mat.....:rolleyes: Tror jeg skal lage opp en stor salat og lure meg litt plass i kjøleskapet. Veit jo aldri hva som blir servert.
Men føler meg litt teit nå jeg spiser noe helt annet enn alle de andre..:rolleyes::o
Ja ja, er vel bare noe jeg må komme over.:cool:
Cec1973 sa for siden:
Wow! Ned over 7 kilo på 14 dager, det er jo helt fantastisk! Gratulerer!
Hmmmm .... Det er nok ikke så lett å spise lavkarbo på reise, ihvertfall ikke uten litt planlegging. Altså i går spiste jeg en pølse og et egg kl. 12. Trodde jeg skulle klare å få stukket innom en butikk, for å kjøpe litt ost, på Schipool, men flyet var forsinket inn, så vi måtte løpe til neste fly. Med det resultatet st jeg måtte spise den andre halvdelen (den første gikk ned på første flytur) av mursteinskiven min og en haug med mangler. Var fortsatt sulten og spiste derfor 2,5 tuc kjeks, m til sammen ca 6 kh. Da vi kom til flyplassen kjøpte jeg meg en liten ost og en pakke kyllingskinke. Var i himmelen! :-) middagen ble en biffsalat uten ris, nesten uten salat og litt biff. Altså, sikkert egentlig rissalat, som jeg ba om å ikke få. :-) glad jeg hadde spist ost og kyllingskinke!
Ellers har jeg ikke skjeiet ut med annet enn cola light, og det skal jeg jammen meg unne meg når jeg er på ferie, til det tyter ut av ørene! :-)
Ferieklem
Cec1973 sa for siden:
Pingunn: gratulerer med minus 2,2!
Jeg har ikke spist ute med andre enda, men vi skal på helgetur med et vennepar dag. Og ja, jeg skjønner hva du mener med st du føler deg teit ved å spise noe helt annet. Det blir liksom voldsomt sært! Jeg skal prøve å ikke lage noe oppstyr, rett og slett spise litt før vi går og så bare bestille det kjøttet jeg vil ha og så la poteten/risen ligge igjen, ev. Spørre om å få salat istedetfor. Godt tips, ta med deg noe hermetikk og noen plastgafler , så har du noe du kan spise raskt, uten tilberedning og uten at det må ligge kaldt. Det eneste jeg kommer på er tunfisk, men tar gjerne imot andre tips!
God tur-klem
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.