Hei! Hiver meg på her jeg :)
Mannen min og jeg begynte på ketolyse-kuren 1 juni og stortrives med dette kostholdet. Vi skal begge ned ca 10-15 kg. Etter de to første ukene har vi gått ned 3 kg hver og er strålende fornøyd med det :)
Men en ting jeg lurer på om noen kan svare meg på er;
Jeg har hele tiden fått rosa/lilla utslag på stixen, mens mannen min hele tiden har ligget "på kanten". Han er innafor på "skalaen" men bare såvidt. I går kveld var det plutselig ingen farge på stixsen hans. Hva skyldes dette? Vi spiser det samme. Er det mulig at han får i seg for lite karber? Skjønner ikke helt dette jeg.....
Hei,
Det finnes ikke grader av ketose, utslag er utslag. Mørk farge kan være en indikasjon på at man drikker for lite vann. I tillegg er det viktig at testen tas på kvelden minst 2 timer etter siste måltid..
Må forresten også si, at jeg det har vært skikkelig morro å lese denne tråden :) Både pga av alle de gode resultatene, og ikke minst mye MYE god humor :) Stå på alle dere skjønne mennesker:heia:
Takk for svar :) Vi har alltid testa på kvelden. Skjønner at utslag er utslag, men bør han "bekymre" seg når det plutselig ikke er utslag? Hvis dette fortsetter og han fortsetter å gå ned i vekt/mål så er det vel ikke noe å bry seg om?
Vi har brukt stixene som motivasjon også, men kanskje det bare dumt...
Har noen noen gode tips ang hvitvin med litt sukker???
Jeg er ikke så glad i rødvin, og liker best søt vin...det går jo IKKE nå! :p
En vin man kan sitte ute å nyte på verandaen!!
Haster litt! :p
Jeg tror det er sånn at når det ikke er utslag, så er han ikke i ketose, men på lavkarbo kan man gå ned mye i vekt, også uten å være i ketose, så om han fremdeles går ned, så funker det tydeligvis for han å ligge litt over ketose"grensa". :)
Stixen er vel fin motivasjon det! :) Ha nettopp kjøpt jeg også, og synes det er gøy å sjekke innimellom! :)
(Må bare få nevne her med det sammen at jeg tror ketosegrensa til min kjære samboer er ganske høy! Han var på middag med jobben og var flink under middagen, men da desserten kom på bordet, SJOKOLADESUFFLÉ!! Så sprakk han! Tror du ikke han var i ketose alikevel kvelden etter??? Er bombesikker på at det ALDRI hadde gått med meg) :P
Var på vekta i dag og jeg har gått OPP en halv kilo de siste to dagene. Jeg vet at jeg ikke skal veie meg hver dag, men nå i starten synes jeg det er greit å følge med.
Hvorfor har jeg gått OPP???
Det jeg spiste i går:
Frokost: 3 speilegg, stekt i smør og mayones
Lunch: 2 speilegg, stekt i smør og mayones
middag: 150g kjøttdeig, bittelitt tacopulver og tacosaus, salat og agurk
Hei,
Det er bare for høyt kh inntaket som kan få deg ut av ketose. Dersom man drikker mye vann vil man få svakere enn om man drikker lite vann på samme mengde kh. Noen får for eksempel ikke utslag etter trening, noe som er helt normalt. Enkelte av oss damene får for eksempel ikke utslag under mens. Så lenge han går ned i vekt så vil jeg ikke bruke tida på noen bekymringer…
De aller, aller fleste tåler mer enn 25 kh og fortsatt være i ketose, noen her inne er i ketose i opp til inntak på 50 kh pr dag.
Skjønner det er motiverende med stiksen men det er helt unødvendig å bruke hver dag. En annen ting er jo at ketose ikke er ensbetydende med vektnedgang…
Jeg startet 1.juni. Men så var det en bursdagsfeiring der vi drakk alkohol. Kun sprit og sukkerfritt, men ALT stoppa opp i 6 dager!!! Ikke å anbefale..
Mulig dette med sprit er litt individuelt? Jeg har ikke hatt dette problemet. Men jeg passa på at det gikk et par timer etter mat før jeg begynte å drikke. Leste et sted at det var lurt :)
Sikkert lurt. Når jeg leste litt mer i boka, så jeg jo at man helst skulle holde seg unna alkohol de 4 første ukene..;). Men alle gjør som de ønsker, jeg ønsker ikke å "trekke" ut tia :)
Hei,
Vedrørende alkohol…
Mange stopper opp eller også kan gå litt opp etter inntak av alkohol. Dette er fordi kroppen prioriterer å kvitte seg med alkoholen i kroppen fremfor fettforbrenning.
De aller fleste tåler mindre alkohol når de er i ketose, noen sier de blir dårligere enn normalt mens andre igjen ikke har tømmermenn dagen der på.
Jeg må finne en ny middag favoritt.....:confused:
For 2 år siden gikk det mye i fløtegratinert brokoli med kjøtt.
Var så enkelt å lage.:cool: Lagde det til middag idag, og merket fort at jeg var sykt lei av det.
Er også lei av linfrø brødet (lollypoppbrød) :rolleyes: Noen som har testet ut brødet på www.spisdegslank.no ?? Hvordan er det? mye karb?? Er sykt dyrt da...:(
Nei til uka må jeg leite rundt i oppskrifter, og finne noe snadder :D
Snart bærer det av sted på leir, har pakket med meg litt mat itilfelle, har ikke lyst til å sprekke nå. ;) Skal ikke skal ikk skal ikke
Ha en super helg alle sammen. Kos dere med måte :rolleyes:
Akkurat tatt ut de nystekte "brødene" mine ut fra ovnen. De lukter kjempegodt og hele fam. spiser dem nu. Blir mett av 1 skive..så de rommer litt:)
I ovnen står kjøttedeig,brokkoli, løk og litt fløte som skal stå ei stund, ha ost over til slutt . Ja det blir nok mat for mons kan jeg tenke meg..Vi holder på med den 5 dagen så jeg leser oppskrifter så det suser.)Var nettopp innom noe her som ramset opp alt det en trengte i matveien så nå er jeg litt sikrere på hva jeg skal handle. Blir jo reine husmora igjen på denne kuren:) Vet ikke om jeg har gått ned noe enda men det får vi se på søndag.God held til dere alle:)og takk for all hjelp som finnes her.
Jeg mener jeg har sett noen her ja... Søkt i oppskrifter?
Jeg er heldigvis ikke så sukkersugen som jeg var før, men jeg sto leeeenge på helsekosten med en pose 100 %sjokolade og lurte på om jeg kunne gjøre den sukkerfri på ordentlig. Må forskes mere på. Det sto ikkeno på pakken annet enn at det var 100%kakao. Men det kan jo være karber i alikevel for alt jeg vet. Om ikke annet kan jeg vel kanskje blande den i cocosa og få karbefri sjokoladegodis da? Noen som har sett de der?
Jepp - kjenner den følelsen, samme situasjon her også :cool:
Ingen veiing før på mandag for min del, og da er forhåpentligvis situasjonen normalisert:p
Jeg klarer heller ikke å la være å veie meg. Men håper det går over etter hvert.
Etter en "dårlig" matdag i går, har jeg tatt meg sammen i dag og spist flere karber.
Laga meg et interessant måltid her i kveld.
Blomkål og brokkoli med en halv boks rømme og tine krydderost. Mozarella på toppen og halv time i ovnen. Smakte litt merkelig, men sammen med tacokjøttdeig ble det faktisk godt.
Så nå håper jeg at jeg har fått i meg nok karber og grønnsaker ;)
Det var lurt, men jeg har lyst på det NÅ! Er stor fare for at jeg sprekker litt nå.. jeg som har vært så flink... Frister så lite med kylling og bacon i kveld. Og så har jeg ikke ingrediensene... kanskje jeg skal prøve meg på tacosalat... det frister litt...
Tror igrunn oppskriften er Nannahs!! Link : Solsikkebrød
Min egen måte å gjøre det på:
6 egg
125g kremost
1/2 dl melk/fløte
220g finmalte gresskarkjerner
2 ss fiberhusk
1 klype kruskrakli
2 ts bakepulver
Litt olje, chilikrydder, paprikakrydder (velg smaker selv)
Rør alt sammen
Så finkuttet jeg oliven å hadde på toppen !! NAM
litt salt i røra og gjerne havsalt på toppen!
Jeg bruker det i en langpanne, moser det utover til ønsket høyde, steker i ovnen på 175 grader i 25 minutt ca. (kommer ann på høyde)
YUM!
I følge frøa jeg kjøpte er det lavere karber enn det som står i matvaretabellen! YAY! Nå ble jeg glad:D Ca 2 karber pr skive, kommer såklart ann på hvor store skiver du lager da. Dette er det beste jeg vet!
Tusen takk for oppskrift! =) Jeg har ikke halvparten av det der i hus, men jeg får lønn på mandag så da skal jeg ta turen ut og handle inn litt lavkarbo bakevarer! Så jeg skal prøve meg på den oppskriften da! =)
Det ble taco på meg i kveld, og ikke en gang lavkarbo. Jeg er så SULTEN og da styrer ikke fornuften lengre. Jeg må ha litt energi før jeg tar fatt på nedvasking av leiligheten før visning i morgen. Ja for samboer har nemlig dratt på fest uten å gjøre en eneste ting her hjemme. Og jeg har jobbehelg, så da blir det nattevask på meg.... Merker jeg er bittelitt irritert på han i kveld.....
Måler du cm??
Jeg gikk ikke ned noe i kg den første uka, men heldigvis så krympa jeg MANGE cm! :) Det er jo dette folk ser, og dette man kjenner på klærne! ;)
ANBEFALES for å ikke miste motet når vekta er dum! ;)
Fant en oppskrift på en av sidene jeg var innom og prøvde å bake det. For meg som da hadde vært 14 dager uten brød smakte det himmelsk!! :D
Brødet inneholder totalt 3 karber pr 100 g når det er ferdig og var veldig lett å lage - her kommer oppskriften:
Lavkarbobrød:
1 boks cottage cheese
7 egg
100g kruska kli
100g sesamfrø
200g linfrø
1/2 dl rapsolje (jeg hadde ikke det og brukte vanlig olivenolje)
Linfrø legges i bløt 2-3 timer - (ha over i sil og rør slik at vannet går mest mulig ut)
Egg og cottage cheese blandes i en bolle og moses med stavmikser. Bland i resten av ingrediensene. Has i stor brødform - bruk bakepapir.
Stekes i ca 2 timer på 190 grader iflg originaloppskriften - mine sto i 2 1/2 time da jeg glemte de av :o MEN de ble perfekte!!
Avkjøles på rist over natta. Oppbevares i kjøleskapet. Kan deles i skiver og fryses eks 4 og 4 :)
Jeg spiser dette brødet til frokost med smør, hvitost og paprika... Nyyydelig og ikke minst mettende!! :hungry:
Ferskingen:): Jeg lager min egen variant av dette brødet og er også veldig fornøyd! Magen fungerer strålende og lite karber pr skive. Flott at du la den ut så fler får se oppskriften;)!
Nå har jeg lyst til å gi opp. Jeg har gått OPP 700g siden mandag.
Jeg skjønte at jeg har spist litt lite grønnskaker, så det gjorde jeg noe med. I går f.eks spiste jeg over en halv kilo med brokkoli og blomkål. I dag har jeg spist salat, brokkoli, blomkål, agurk, egg, mayones. Føler egentlig at jeg får i meg nok fett, nok proteiner og nok karber. Men likevel går jeg OPP!!!!!
Jeg har veldig lyst på brødskive med syltetøy nå. Hvordan skal jeg klare å holde motivasjonen oppe når jeg går opp nesten en kilo i løpet av ei uke?
Det er ikke mensen som gjør det heller, for den er jeg akkurat ferdig med.
Har du laga brød???:D hihihii Så bra det falt i smak..
Brødet er det ikke;) har jo spist det mens jeg gikk ned oxo;) Men nå er 93,7 igjen, igår var jeg litt over 94..så håper på 93,5 i morra da..og evt litt under 93 til helgen..håpe håpe..må jo bare ut å gå tur i morra..
Hei,
700 g opp må vel sies å være innenfor normale svinginger. Mange ulike grunner, men det er viktig å huske at kroppen ikke er en maskin hvor man kan programmere inn ukentlig vekt nedgang. Det er helt normalt at vekta stopper opp innimellom og mange opplever at den kan gå litt opp før den er på vei nedover igjen.
Nå sier du selv at det ikke er en av vanligste faktorene mens/eggløsning, andre faktorer kan være at man ikke har vært på do på noen dager, salt mat binder vann i kroppen. Litt vanskelig å si noe eksakt, dersom du ønsker kommentarer på hva du spiser så vil jeg anbefale deg å lage en ny tråd hvor du spesifiserer hva og hvor mye du spiser og drikker, i tilegg må du oppgi hvor mange kh du skal ha pr dag.
Suget etter brødskiva med syltetøy kan faktisk være en indikasjon på at du får i deg for lite fett.
Motivasjon: da vil jeg bare si som mange andre – hva er alternativet?
I tillegg så er det mange som synes ting går litt letter dersom man tenker på dette som en prosess for å legge om kostholdet og ikke som en slankekur med kun fokus på vektnedgang. Så er det også slik at mange blir også stresset av å veie seg ofte og stress er partystopper av rang.
Hadde ikke tenkt å måle meg de første måneder, men vil likevel gjøre det etter ditt innlegg. Det har for såvidt løsnet igjen litt så det renner av kiloer for hver uke. Lykke til videre:):)
Igår hadde vi hjemmelaget VANLIG pizza, Stratos, Superchips og melkesjokolade. Akk o ve, men heldigvis var det "savnet" som gjorde at vi skeiet ut, og ser nå at det ikke trengs ofte. Uansett viste vekta til min søster under 88 idag morges, så får håpe det ikke har veldig stor betydning! Blir lenge til neste gang, er definitivt ikke verdt det. Selv om det var deilig med pizza. Håper skattepenga kommer snart så man kan hamstre bakemix!
Må virkelig få lov til å skryte av meg selv.
Var på fest i går og holdt meg til sukkerfrie drinker, og holdt meg unna alt som var av godteri og potetgull.
Våknet opp i dag, og er fortsatt i ketose :D
Hoff, har ikke skrevet noe på forumet på et par dager, men har lest litt i tråden, bare for å holde meg oppdatert på hvordan det går med dere.
Ting ble bare ennå travlere etter eksamen, men jeg har ennå ikke hatt noe sug etter karber og vekta tror jeg går jevnt og trutt nedover. Den viser iallefall ikke 120 mer uansett hvor tungt jeg mener jeg står på vekta, så er fornøyd med det.
I morgen begynner sommerskolen for alvor, og det blir to lett hektiske uker med å føyse småbarn rundt omkring. Det positive med det er jo at jeg allerede i forberedelsene har fått meg et par fine gåturer. Tror nok det har hjulpet litt på vekta :)
Men jeg lurer på.. Hvordan har folk ork til å gjøre så mye i løpet av en hel dag? Bare jeg har et par ærend, så blir jeg helt gåen og tar resten av dagen foran en skjerm.. Ikke bra.
Er dette noe du har slitt med siden du startet med ketolyse, eller i lengre tid?
Det sier seg jo selv, at når kroppen har mye å bære på, så er det ikke så mye som skal til før den blir sliten!
Jeg merker forbedring i energinivået for hver kilo som forsvinner :)
Da er vi kommet hjem fra Lake District. Hehe, hjem og hjem, ihvertfall så er vi kommet tilbake til Liverpoool. Må innrømme at jeg måtte ty til Atkins barer 3 ganger denne helgen. Orket bare ikke å lage noe styr over spisongen min... Fredag kveld viste stripsen ingenting mens lørdag kveld var jeg i ketose igjen! Jippi! Utenom 3 atkins barer (en hver dag) har jeg ikke skjeiet ut med noen ting, hverken kaker eller desserter. Litt trist å se på at de andre har mesket seg med dessert og kaker, men jeg stod imot! :-) Atkinsbaren i dag ble forresten fortært mens de andre spiste sjokoladekake, da syntes jeg faktisk at jeg fortjente en Atkinsbar!
Ellers var jeg på en 8,5 timers lang tur på lørdag (den andre atkinsbaren ble fortært på fjellet) Det gikk strålende! Svimmelheten og hodepinen er borte og jeg føler meg veldig bra! Deilig! Merker også at jeg takler mindre kh. Nå, tror ikke jeg har vært på mer enn 20-30 de siste dagene og det har ikke vært noe problem.
Er veldig spent på hva vekten viser når jeg kommer hjem på tirsdag. Føler ikke st jeg har gått ned noe og er stygt redd for at jeg har rett... :-/
Ellers har jeg kjøpt Atlinsbarer her. De koster mellom 15-20 kr, så litt billigere enn hjemme. Har også kjøpt div. Geleer uten sukker og kh. og noen andre "pulverdesserter". Kvernete mangler fant jeg på Asda til den nette sum av 8 kr. For 100 g. Tror det er billig?og til slutt.... Fant ut at Thorntons har sukkerfri sjokolade. Husker ikke i farten hvor mange kh. men mener å huske st det var lite. Har ikke smakt på den enda, men må kanskje smake en liten bit for å finne ut om jeg skal kjøpe mer! :-) Lindt 85 % kakao er forresten veldig lite kh. i, mener det bare bar 23 kh. Pr. 100g. Men mulighet jeg tar feil. Skal sjekke i morgen. I morgen skal jeg også på Tesco og m&s.
Er det noen spesiell grunn til det? At du ikke tenkte å måle deg til å begynne med?
Jeg krympa så mye som 11 cm fra søndag til onsdag jeg, tilsammen, bare rundt magen og hofta! DA er det motiverende og fortsette da! HIHI! :D
Hadde krympa 28 cm tilsammen da, siden jeg begynte å trene for 2 mnd siden, men ketolysekuren har virkelig satt fart på sakene! Gleder meg til å måle meg igjen i morgen! ;) Vekta har jeg ikke så høye forventninger til skal jeg være ærlig.
Det er cm'ene jeg kjenner på klærne og andre ser! :) Har allerede fått kommentarer, og buksa faller snart av!! (Selv om jeg har gått ned noe sånt som bare 3 kg!!) Hohoooo! Dette er gøy!! :)
Da var den helgen overstått! Har gått veldig bra med maten. Vi fikk servert mye bra mat som jeg kunne spise, så det gikk lett. Klarte meg også veldig fint når det var kaffe og kaker :sikle: Hadde med sukkerfri sjokolade og nøtter, og det gjore susen :jupp:
Er veldig spent på vekta i morgen.
Ha en fin ny uke! :klem:
Mitt første innlegg her. Har fulgt litt med de to siste månedene. Begynte på lavkarbo i april. Følte det som å konvertere religion.... Har alltid vært fokusert på å spise mager mat og hadde problemer med psyken i begynnelsen når jeg spiste bacon og annen fet mat.....
Har nettopp kjøpt boken: "slank med ketolysekuren" og leser detaljert om dietten (som jeg allerede kjenner litt til). Har gått ned ca 10 kg siden 10.april ved å kutte ut karbohydrater.
Er det noen som vet om ketolysekuren vil ha mindre start-effekt på meg siden jeg allerede spiser lite karbohydrater?
Finnes det en liste over hva man kan spise/ikke spise på ketolysekuren? (synes boken ikke dekker dette spørsmålet godt nok, men mulig jeg ikke har kommet til den siden i boka enda....)
På forhånd, takk for hjelpen!
VEIEDAG!
Jeg har gått ned 1,7 kg denne uken, og det er jeg kjempefornøyd med! Jeg har ikke trent noe særlig, siden jeg ikke har hatt energi til det. Jeg begynte såvidt med trening i går, så det strammer nok opp litt!
Så bra Aminata :D:heia:
Selv har jeg bare en liten nedgang siste uke.
Men ned er fortsatt riktig retning, og 300gram teller med i totalen :D
Nå står ferie for døren hos meg, og da blir det både vekt- og pc-fri i noen uker (kommer nok til å stikke innom forumet hvis anledningen byr seg....).
Skal bli deilig med pause fra jobb, og ikke minst herlig med maaaaassssseeee kvalitetstid med min kjære.
Så 1 1/2 arbeidsdag igjen - telle telle telle:cool:
Godt jobba :klem:
Jeg og mannen min er inne i vår 3. uke: Vi har gått ned ca 1 kg hver. Etter at det går så raskt de første 1-2 ukene, blir vi desverre litt utålmodige når det etterhvert går tregere...:rodme:
Veiedag: Jeg veier nøyaktig det samme som forrige mandag. Gikk ned 700g i starten på denne uka, men har lagt det på meg igjen. Så nå er jeg akkurat der jeg var for ei uke siden. :(
Whoohoo! Smakte på den Thorntons sjokoalden jeg kjøpte for noen dager siden. Jeg tok en musebit og så spiste mannen resten. Sjokoladen smakte akkurat som vanlig konfekt og hadde minimalt med kh. Jeg spurte mannen hva han syntes og han sa han syntes den smakte akkurat som den vanlige! Jeg er i utg. Punktet ikke så glad i sjokolade, men tror jeg kommer til å hamstre litt av denne. Greit å ha en bit når alle andre spiser kake ol. :-) Hehe, i dag skal jeg ut til outletvillagen utenfor Liverpool og der har de Thornton outlet, sjokolade på billigsalg... :-) håper bare de har den sukkerfrie varianten og! :-)
Jeg angrer sååå på at jeg ikke målte da jeg starta. Nå som jeg ikke har gått ned noen ting den siste uka, hadde det kanskje vært greit å se om jeg har krympa likevel.
Så kom den store dagen. I uke unnagjort med å spise deilig mat og lese som en hest på forumene for å lære mer .
Ser ut til at 2 kg er "spist" bort. Utrulig at dette virker.
Midjen har krympet til fra 89 til 80 cm...
rumpe fra 113 til 107
og lårene er nå på 61
så dette er tingen for å bli i form.
Hele fam. har begynt å få øynene opp for dette og skal bli herlig om min kjæres mageomfang på 104 cm er blitt mindre...
Takk for det! :)
Det er veldig motiverende å se at jeg krymper selv om vekta står litt stille ja. :) Da er det jo noe som skjer likevel. ;)
Begynn å mål deg nå! ;)
Jeg klaga forresten på det tidligere i denne tråden at rumpa satt som støpt, den ville ikke krympe, men nå kan jeg melde om 5 cm i svinn! ;) ENDELIG! ;)
Veiedag igjen! VEkten sier 83.7 kilo - altså har jeg bare gått ned 700 gram den siste uken, men det er helt greit. Siden jeg gikk ned 9 kilo på 2 uker før det var jeg forberedt på å stagnere, og siden jeg har mensen tenkte jeg at det var mulig jeg ville gå opp et par vannkilo også, så alt i alt er jeg veldig fornøyd!
Eneste som plager megg litt er vanvittige menssmerter og mye større blødninger enn vanlig, men jeg regner med det går seg til når kroppen får stabilisert seg litt mer :)
jeg har heller ikke målt... angrer litt på det nå, for nå står det veldig stille, og det er fryktlig demotiverende... har ikke måleband heller. og glemmer bestandig å kjøpe..
huske det neste gang jeg skal til byen ;)
Jeg vet godt at det er sånn, gikk ned 4 kg første uka sist gang, ogaå var det gjevnt rundt 1 kg hver uke etter det. Er godt fornøyd med det også :D ned er ned. :cool:
Hei,
Ser at du fortsatt ikke har fått noe svar, så her kommer noe tips i alle fall.
Når det gjelder mat så er det alt av reint kjøtt, fisk/skalldyr og fugl. Minner på at noen bacontyper inneholder sukker, en del kjøttpålegg kan være tilsatt stivelse og/eller sukker.
Når det gjelder grønnsaker så kan du spise alt som vokser over jorda bortsett fra mais, så kan man spise noe løk/hvitløk. Alt av friske og tørkede urter, ferdigkjøpte kryddermix inneholder veldig ofte sukker, finnes en del kryddermix oppskrifter her på forumet.
Gjentar meg selv: Husk alltid å lese varedeklarasjonen.
Mange på ketolyse har en tommelfinger regel om å unngå matvarer/ingredienser som inneholder mer enn 5 kh pr 100 g vare.
Godteri erstatninger kan være: litt nøtter da fortrinnsvis paranøtter, pekan, mandler som er de som har minst kh, men pass på det kan fort bli mye kh – hvem kan vel stoppe etter en neve nøtter. Av bær kan man spise begrensede mengder av bringebær, blåbær og jordbær, også her pass på at det ikke blir for mye.
Meieriprodukter, bl.a.: smør, fløte, seter rømme, cottage cheese, crème fraîche, tyrisk yoghurt.
Bare husk at dagens kh kvote skal i hovedsak komme fra grønnsaker og noe i fra meieriprodukter.
Dersom du har problemer med alt fettet så anbefales det å starte med lite fett for deretter å øke på.
Mulig at du ikke får den kick-starten mange får i og med at du har spist lite kh i forkant.
Har lagt inn denne linken tidligere i tråden, men nå i ny revidert utgave, Til alle nykommere på lavkarbo…
Da melder jeg meg inn her jeg også. Begynte for 2 dager siden og er nå i ketose Jippi
Jeg veier meg ikke av prinsipp, men trenger ikke en vekt for å se at jeg trenger å ta av 15-25 kilo.
Jeg kommer til å måle meg med jevne mellomrom, men ikke hver uke.
Mitt største problem er at jeg er skikkelig glad i alt som er søtt. Jeg har vel mer eller mindre spist godterier hver dag di siste årene. Jeg drikker derfor en del lightbrus akkurat nå for å komme meg forbi sukkerabstinenser fra H......
Mine delmål vil derfor bli å komme meg inn i forskjellige plagg jeg har lagt til siden.
Ellers så er jeg alenemor 100% til ei jente på 3 år og lurer litt på hvordan jeg skal kunne gjennomføre dette uten å måtte lage ulike ting til meg og henne til hvert måltid.
Jeg har også barn som lever på grøt og pasta. Det jeg gjør de dagene jeg lager mat de ikke liker, koker jeg bare litt nudler som de får i tillegg til deler av maten min. Det går veldig fort og barna er fornøyd.
Jeg har forresten bestemt meg for å kjøre en veldig streng uke.
Jeg skal prøve å kutte ut pepsi max, noe jeg vet kan bli veldig veldig vanskelig. Men jeg skal klare det. Må nok ta noen koffeinpiller, hvis ikke får jeg migrene med en gang.
Send meg noen lykke-til-hilsninger er dere snill, jeg vet jeg kommer til å slite helt forferdelig.
min datter på 3 år er sær på grønnsaker...så her er den nye favoritten blomkålmos...sier det er potetstappe jeg...hu merker ikke forskjell;) og blomkål og brokkolimos. er kapteinsabeltans skattekiste:P går 5 på;)
Sitter her altfor tidlig om morran....:sove: Er det flere som sover dårligere?
Jeg har våknet rundt kl 5 flere ganger denne uken, idag gadd jeg ikke ligge og prøve å sovene igjen, siden trøttheten kommer først når jeg MÅ stå opp "typisk"
Dagens frokost: 1/2 yop yuogert med cf og nøtte musli nam nam :sikle:
Hvordan klarer dere å måle lårene deres? :vetikke: Jeg sliter med det jeg, for jeg vet aldri fra gang til gang, hvor på låret jeg målte......hmmmm?
God morn, Pingunn :-)
Jeg starter idag på min 4.uke. Jeg merker ikke noe til at jeg sover dårligere, mere trøtt om kveldene men ikke om morgenen. Har alltid vært morgenfugl :rolleyes:.
Jeg målte rundt midjen de første 2 ukene men, som deg , klarte heller ikke å huske akkurat HVOR jeg målte. Så kutta det ut. Finn heller frem en bukse/jakke som er for trang. Slik klarer jeg å måle best ;). Kan kanskje være bedre enn målebånd for oss glemske :)
kjegro: Buksa var lurt, har flere liggende som har blitt litt trange ja. skal huske å teste de med gjevne mellomrom. :nikker:
Jeg har heldigvis barn som elsker grønnsaker. De sitter å gomler og koser seg, Jenta mi kunne sikkert levd på kun grønnsaker. Er altid det som går først. Så lenge det er rene grønnsaker, ikke blandet med saus/ost osv.
Jeg pleier å koke litt pasta i tilleg til mann og barn, ellers spiser vi det samme. Om de ønsker noe som jeg ikke kan spise, så spiser jeg en deilig salat til middag. :nam:
Alrighty! Veiingen idag var ikke så ille som fryktet, til tross for helgens sjokoladefrenzy!
Så, from the top:
1/6-8/6: fra 91,9 kg til 89,7 kg = 2,2 kg
8/6-15/6: fra 89,7 kg til 88,8 kg= 0,9 kg
15/6-22/6: fra 88,7 kg til 87,9 kg= 0,8 kg
Totalt = 3,9 kg
Har ikke målt idag, er som noen skrev her oppe, husker ikke nøyaktig hvor vi målte, så bruker heller de fryktelige uniformsbuksene på jobb som målebånd, og de er blitt romsligere :)
[quote=JKBB;893797]Er det noen spesiell grunn til det? At du ikke tenkte å måle deg til å begynne med?
Hadde ikke planer om å stresse med måling siden jeg veier meg, da dette er for meg et langttids prosjekt uten mas og stress. Tid har jeg masse av, men alderen er litt høy i forhold til å ta av meg mange kilo for fort som mange unge. Merker på klærne nå at det var dumt at jeg ikke målte meg, men betyr ikke så mye egentlig. Må vel fornye litt på garderoben etter hvert.
Har nok å ta av og nok av tid, så holder meg i ketose og det skjer noe med kroppen. Da er jeg kjempe fornøyd. Har fått energi tilbake og normalt blodtrykk og blodsukker. Hva annet kan man gjøre en å være fornøyd:):)
Hei:) lurte litt på det samme med mensen jeg. Har kommet i overgangsalderen og har ikke hatt blødning på 1,5 år..men trur du ikke jeg fikk litt denne uken jeg har vært i ketose...undrer veldig om noen kan svare på dette..
Hei på dere!
Jeg er ny her og som dere startet jeg i juni nærmere bestemt den 12juni.
Fant ut at jeg ikke trengte å vente til mandag.
Jeg går på en selvkomponert kur og har gått ned 6 kilo den første uken og er svært fornøyd med det.:cool: Lurte på om det var noen her som har gode tips om hva som er kjekt å ha med seg når en drar på lange bilturer å ikke kan finne noe som er "sunt" for meg på feks. bensinstasjoner eller ting en ikke trenger å koke for å spise?:)
Da er første uke unnagjort, og jeg har godt ned 1.9 kg. Er SÅ fornøyd.:)
Var litt spent på om lavkarbo mat var noe for meg, men det har godt over all forventning. Litt godtesug innimellom er det jo, men alt i alt er dette et kjempeopplegg. Har vært god og mett hele tiden, og det er viktig for meg da jeg altfor ofte før småspiste for mye mellom måltidene. Motivasjonen er på topp og tomlene opp for neste uke.:)
Hei,
I og med at du har egenkomponert så er det du som er eksperten på hva som er lovlig, sunt etc. Du nevner heller ikke hvor på lavkarbo skalaen du ligger, så vanskelig å gi noen konkrete råd og tips da du vil kunne få helt forskjellige anbefalinger om du oppgir at om spiser ketogent eller for eksempel i henhold til Lutz (72 kh pr dag).
Woooohoooooo Første olabuksa passer!!!!!
Meg-->:jegvant:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.