Matgud sa for siden:
[quote=Hilla;894592]Woooohoooooo Første olabuksa passer!!!!!
Meg-->:jegvant:
Matgud sa for siden:
Matgud sa for siden:
Har gått i 1,5 time jeg nå:D nesten 1 mil..hihi..
Ut å gå i morgen og!!!!!:D:D:D
rik sa for siden:
fru-elle sa for siden:
Vekta mi har ikke gått noe særlig ned heller, men jeg er ni cm mindre rundt magen! på ti dager snes jeg det er topp! rumpa har også krympa et par cm så midje-hofteforholdet er ikke særlig endret, men så lenge det farlige fettet rundt magen forsvinner er jeg fornøyd. Er lei av å se ut som en tømmerstokk. Jeg har akkurat tippa under 71 kg nå så det går rete veien, iiiii!
Jeg har ikke vært plaget med hodepine eller vært sliten heller. Ser ut til at kroppen min er godt fornøyd med å klare seg på et minimum av karbohydrater. Men jeg gleder meg til jeg kan stappe i meg en sjokolade igjen... Det er kanskj e den største motivasjonen. Det og at klærne kommer til å passe igjen.
JKBB sa for siden:
Denne kan du trykke i dag litt av nå! ;)
Sviiiiingo!!!!!! :D
JKBB sa for siden:
Oi...den der ble stor ja....
fru-elle sa for siden:
hvor selger de denne da?
Ditta sa for siden:
Heisann alle sammen!
Sen juni starter her, begynte på mandag som var og har planer om å få unna 20 kg sånn i første omgang, etter det er alt et bonus ;) Har prøvd ketolyse for mange år siden og gikk da ned mellom 15 og 20 kg. Ble etter det gravid og la på meg igjen så nå er det dette som skal bort! Planlegger veiedag på søndager. Gleder meg egentlig til dette, så mye spennende nye retter å spise seg mett på uten dårlig samvittighet!
Ønsker alle her lykke til og gleder meg til å følge med hvordan det går med dokk alle!!
u-no-hoo sa for siden:
Her tror jeg
www.ektesjokolade.no/
arnakristin sa for siden:
Jeg har sett den på Meny.
Cec1973 sa for siden:
Usj, jeg blir så demotivert når jeg leser om hvor mye dere andre har gått ned. Jeg har ikke gått ned mer enn usle 1-2 kilo på 15 dager... På den andre siden, så har jeg fortsatt ikke vennet meg til å kunne spise så mye god mat, så jeg forventer liksom at vekten snart skal gå oppover. Dette er for godt til å være sant! :-D
Nå har jeg kommet hjem fra Liverpool og... hehe... jeg hadde med meg 18 kilo ekstra hjem igjen! Kjøpte masse forskjellige typer mel. Bl.a. noe som heter Flaxseed som jeg leste om på nettet og som skal være veldig bra for de som går på ketolyse. Jeg betalte 35 kr. og så nettopp at de sleger akkurat samme pakken her for 99 kr!
Fylte også opp med Atkinsbarer. De var på tilbud til 40 kr for 5 stk! Kjekt å ha i nøden. :)
Fikk også tak i Lindt 90% kakao sjokolade til 10 kr. stk. Ja, og så masse Thorntons sukkerfri sjokolade.... :-D
Synes jeg har vært flink... Var ikke så morsomt da de andre spiste dessert og jeg ikke spiste noe... Eller da vi var på kafe og de spiste sjokoladekake (som så veeeeldig god ut) og jeg spiste en halv Atkinsbar. :)
I går spiste jeg forresten en halv wraps og noen tørre salte kjeks. Hadde vært syk i magen hele dagen, men måtte ta flyet hjem. Da var det bare å tylle i seg noen tabeletter som stopper systemet og sette seg i drosjen... Da jeg kom til flyplassen fant jeg ut at jeg måtte prøve å spise noe fordi jeg hadde så vondt i magen og var så kvalm. (Syntes skikkelig synd på meg selv da ja...:-)) Det med minst karbohydrater var wraps og så hadde de noen tørre, salte kjeks i loungen. Heldigvis var jeg fortsatt i ketose i dag, så jeg tror det gikk bra. :)
Cec xxx.
whynn sa for siden:
så flink du har vært da :) er deilig og komme hjem fra tur og vite att enn har vært flink.. :)
her går også vekta veldig seint altså... men vi gir ikke opp av den grunn :)
stå på!
jeg kjøper også sjokoladeprinsen på Meny :)) den er nydlig.. men får mye og grusom luft i magen av den... :_oy:
fru-elle sa for siden:
Så flott da! Artg å ha noen fornuftige "souvenirer" med seg hjem.
Flax seed er linfrø, så hvis det er et linfrømel du har kjøpt er jo det spennende:)
Linfrø inneholder masser av viktige oljer, det er masse linfrøolje i den der Udos choise forresten. Jeg tar ren linfrøolje selv, men jeg skal ha spesielt mye av den jeg da for å fungere. Og at det er bra for fettforbrenningen er jo bare et superpluss.
fru-elle sa for siden:
Sukk, vi har ikke Meny her i Bodø, men kanskje jeg etter hvert finner den på spar? Er jo samme kjeden i bunn og grunn.
Eeeeeller jeg bestiller den på nettet:)
Zillah sa for siden:
Ingen Meny her i Molde lenger heller, dei la ned i fjor :(
Men vår lokale Eurospar har sjokoprins, såg det tilfeldigvis forleden dag. Så det er vel berre å kikke rundt her og der for å sjå kven som fører det.
whynn sa for siden:
hmm ja jeg har sett den en annen plass å men husker ikke hvor. men storbutikker med stort utvalg tar den gjerne inn. har Aldri sett den på sånn småbutikker..
tmaria sa for siden:
Ifølge nettsidene deres: [url]www.sjokoladeprinsen.no[/url] selges den på følgende steder:Meny, Ultra, Mix, Centra og Eurospar :)
Cec1973 sa for siden:
Takk for infoen ang. Flaxseed! Hehe, jeg bare leste om det og kjøpte det... Lurer litt på hva jeg skal lage med det...:-) Får vel lete litt på nettet tenker jeg...:-D
Hihi, fornuftige souvenirer, ihvertfall all sjokoladen jeg hamstret...:-) Det verste er at jeg ikke er så glad i sjokolade, egentlig, har enda ikke hatt noe sug etter hverken det eller noe søtt! Vel, jeg har en del kilo sukkerfri sjokolade nå.... Får se om jeg kan bake noe godt med den! (Sjokolademousse uten gelatin er nok tingen... Kun egg, sjokolade, kremfløte og kanskje litt søtningsstoff siden sjokoladen er 90%.) Tror jeg skal lage det til dessert i helgen! :-D
Cec xxx.
Cec1973 sa for siden:
Ja, det er mitt største problem med kunstig søtning, luft og diare. Deilig...:-)
Cec xxx.
JKBB sa for siden:
Grunnen til at man blir opplåst og får vondt i magen av den er sukkeralkoholene! 10,etellerannet gram sukkeralkoholer pr 25 g i den der, og det er et søtningsstoff som i liten grad taes opp i kroppen, men som tarmbakteriene visstnokk koser sæ FÆLT med! :S
(Nettopp lest om dette her inne pga denne sjokoladen. Det er jo 12,4 g karbo pr 25g, men 10,etellerannet av det er sukkeralkoholer, og skal derfor ikke telles med. JIPPI!!)
Jeg kjøpte den på Meny, men de skal ha den på ALLE Mix i hele landet også! Det var flere plasser også, men husker ikke hvor akkurat nå... Jeg sjekka sida deres på facebook, der står det egentlig mer enn på hjemmesida! :)
whynn sa for siden:
så betyr det atr det ikke er mere enn 2 og no karber i den som skal telles med?! oojjj!! det kan bli skummelt ;p :) for den er veldig god.. :D
~Hilla~ sa for siden:
Jeg står stand by denne uka på vekta... Men det er vell ikke så rart ettersom jeg spiste brød i helga da vi kjørte 220 mil på ei helg. Måtte jo ha mat, og.. em... bensinstasjonene selger ikke ketolysemat :phaha
men jeg er spent på når jeg skal måle meg senere, om jeg har gått inn mer på cm!
ninasov sa for siden:
hei.. jeg startet på ketolyse i dag fordi at ungene mine drar til faren i morgen for 2 uker. da kan jeg spise det jeg vil når jeg vil, så kanskje jeg klarer det da...
men... jeg liker ikke omelett... eller, jeg liker ikke konsistensen på omelett... den blir jo så svampete... noen ideer om hvorfor?
JKBB sa for siden:
Ja, det er nettopp det det betyr! Hoho!! :)
SÅ det blir altså litt over 4 karber da, i hele plata, siden det er litt over 2 på 25 g. ;)
JKBB sa for siden:
Hvorfor omeletten blir svampete? Jeg vet ikke om jeg har noe godt svar på akkurat det, men jeg ville bare si at det finnes mye annet godt man kan spise til frokost. :) Stekte egg, kokte egg, eggerøre kanskje? :) Ellers så spiser jeg en del ostekjeks med helt anlig pålegg (med lite karber så klart), og det blir litt som knekkebrød med ostesmak. Synes de er topp jeg. :) Lag litt mye middag og spar til dagen etter. Da har du frokost eller lunsj! :) Bare for å nevne noe.. :)
Sjekk ut denne sida: [url]www.lenabeatrice.net[/url]
Denne dama har peiling. :)
JKBB sa for siden:
Nå har det stagnert her...ikke helt stillestående, men fra å krympe 31 cm forrige uke, så tror jeg ikke at jeg tipper over ti denne uka... nærmere fem kanskje? Hvis ikke treninga i dag har supereffekt.. :p
Trener dere mye?
Skal man trene mye i ketose?
Jeg trente 75 min BEINHARD aerobox i dag... Jeg tok meg så ut at jeg ble kvalm! :S
MEN fy faan så godt!! :)
Cec1973 sa for siden:
Usj, jeg hater å trene... Så nei, jeg trener ikke, men jeg burde... :-) Etter sommerferien....:-D
Cec Xxx.
~Hilla~ sa for siden:
Greier ikke trene i ketose jeg...
Da var de nye målene klar:D
Overarm: -1 cm
bryst: -2 cm
midje: -1 cm
rumpe: -4,5 cm
lår: -2 cm
Vekt: Den samme
Og dette er på 14. dager:D:heia:
Cec1973 sa for siden:
Jabbadabbadu! I dag har jeg laget liksom fromasj av den sukkerfrie geleen jeg kjøpte i England. Laget geleen med halv mengde vann og blandet med 3 dl. kremfløte. DET var godt det! Da blir det skikkelig dessert i morgen gitt! :-D
Cec xxx.
Fru X sa for siden:
Tusen takk for svar! Det er til god hjelp.
Noen tilleggsspørsmål:
Håper noen har anledning til å svare...:o
Vidos sa for siden:
VEIEDAG IGJEN!!!
Vekta viste - 2.6 kg fra forrige uke og målbandet viste at jeg har blitt 4 cm mindre fordelt på bryst, mage, rumpe og lår.
mye jobbing for tida gjør at jeg ikke får det fokuset på trening som jeg ønsker men jeg går ned og det er det som teller ;)
Tezla sa for siden:
heisan!
slenger meg på junitråden..begynte i går 24 juni! har over årene "spart" opp en goood del ekstra kilo,som jeg dør etter å få bli kvitt! den største drømmen min er vel å få bli kvitt alt magefettet som har lagt seg som en traktorring rundt kroppen!!!! etter å har hatt 4 unger inni der,så har jeg klart å fylle den opp med ett noe dystert spekklag,hehe! fikk høre om ketolysekuren av ei venninne og kjente at motivasjonen har aldri vært bedre! så nå sitter jeg her å leser og er kjempe imponert over hvor flinke dere alle er!!! gleder meg til å hoppe på vekta hver uke for første gang i mitt liv!! dette blir spennende!!! målet mitt er å gå ned 30 kg og håper jeg klarer det !!!
Labomba sa for siden:
Har ikke jobba på 6 år, så detta skal bli spennende. Grugleder meg, og sov nesten ikke i natt. Var livredd for å forsove meg første dagen:o Skrittelleren er med, og matpakke med skinkeost og knekkebrød- hjemmebakt såklart:p
Men må høre, veier dere dere om morran eller kvelden? Jeg veier jo møe mindre om morran:rolleyes:
Zillah sa for siden:
Fast på mandags morran.
Våkne.
Gå på do.
Ta på undertøy.
Veie meg.
Kle på meg.
Drikke vatn og ta vitaminar osv osv osv.
Matgud sa for siden:
Hihi, jeg veier meg ALT for mye...... både morgen å kveld:P så jeg prøver å være streng og holde meg til faste dager, men det klarer jeg aldri!!!!
Så jeg veier meg om morran:)
~Hilla~ sa for siden:
Mmmmm rosa skyr <3
Cec1973 sa for siden:
Ååååh, lykke til med ny jobb! Spennende!
Haha, jeg veier meg også altfor ofte, opptil flere ganger for dagen... Vet ikke hvorfor, men det blir bare sånn... :-D
Cec xxx.
TrillTrall sa for siden:
Morgenprogrammet her her:
vakle seg ut av sengen
gå på do
gå på vekta
osv. :)
arnakristin sa for siden:
Hei,
Store Ifa og Fribol som du får kjøpt på apoteket, bare husk at enkelte reagerer med alt fra vondt i magen til diaré ved inntak av kunstige søtningsmidler. Ånden er den velkjente ketose-ånden, for de fleste går den over, noen tygger persille og andre bruker munnskyllemidler som SB12.
Xyitol er i utgangspunktet ikke lov, men omdiskutert. Les denne, Xylitol
Tezla sa for siden:
hvor lenge må man ha gått på kuren før den gir utslag på ketolysestixen??
har ikke prøvd disse enda siden jeg starta i går...men må si jeg er rimelig spent!
å hvordan får dere de nedtellings duppedingsene???
Tezla sa for siden:
kan d være mulig??? klarte ikke å vente, å prøvde en sånn stix nå netopp, å den var mørk rosa!!!å d bare etter 1 døgn..
rik sa for siden:
Hei! Nå trenger jeg litt råd. Alt har gått fint med nedgang på ketolysekuren, men magen har nektet å gi noe fra seg. 3. dag uten at det nytter med WC besøk. Kjenner meg litt oppblåst nå. Har vært å trimmet, spist litt knekkebrød, drikker mye og spiser som jeg har gjort den første månden, men bom fastalt nå. Har spist godt med fisk i den siste uka siden laksesesongen i Nord er igang. Spist kokt, stekt og røket laks. Det skulle være lett kost. Har spist grønnsaker og salat til frokost idag. Lite skjer. Tenker på helga som lurer innpå nå. Er det noe jeg bør kjøpe på apoteket i morgen eller noe jeg bør få ned i magen for å hjelpe på farten? Drikker vann, farris, men ikke brus eller annet. Takk om det er noen som kan gi meg et råd.
rik sa for siden:
Vær obs på når jeg sa knekkebrød i mitt forrige innlegg så er det bakt etter oppskrift fra ketolysekuren. Lavkaarbo knekkebrød.:)
Tezla sa for siden:
heisan :)
i boka står det at d anbefales magnesiumoxid som avføringsmiddel vel forstoppelse! dette får du kjøpt på apoteket. ha 1/4 til 1 teskje i ett glass vann.
det står også at det er normal å få sjeldnere avføring fordi maten du spiser fordøyes godt og opptas i høyere grad enn ved ett normalt kosthold. kosten inneholder også mindre karboh og gir dermed mindre næring for tarmbakteriene,som formerer seg mindre. til sammen fører dette til en mindre avføringsmengde enn normalt og sjeldnere toalettbesøk! men har du hard avføring,så er d nok forstoppelse..
rik sa for siden:
Ikke forstoppelse, så da er det ikke unormalt med mindre toalettbesøk. Tusen takk for svaret, det var beroligende å høre. Tenkte tanken at jeg førdøyde det meste. Føler meg faktisk ikke så overfylt etter middag. Så takk for hjelpa. Fantastisk forum dette her!:)
Cec1973 sa for siden:
Haha, jeg har nå det motsatte do-problemet. Her kommer det litt for ofte og i strie strømmer... :-/ (Æsj, dette var ekkelt, på den andre siden... hvorfor er det bare gutter/menn som har lov til å fise og bæsje ? :-D) Jeg skal gi det noen dager til, men hvis det fortsetter så sier jeg takk for meg.
Ellers så har jeg fått litt bomullshode igjen i dag. Føler meg svimmel og har litt hodepine. Er det vanlig, at det kommer tilbake igjen? Jeg trodde liksom jeg var ferdig med det. Og ja jeg har vært i ketolyse hele tiden. (Mulig jeg datt ut på fredag, men det er jo en uke siden og jeg var tilbake igjen på lørdag.)
Cec xxx.
Tidl. medlem sa for siden:
Hei:) Denne hjalp meg veldig:)
Gå inn på søk : Ticket factory. Der får du opp en tråd av Areola: Ticket Factory guide:) om det var dette du mente:)
kamuzz sa for siden:
Oppdatering etter 2 uker og 5 dager: -4,5 kg!!! Fornøyd!!!:D
whynn sa for siden:
så bra:))
Tezla sa for siden:
nå står "ketolysepizza'n" i ovnen, blir spennende å se om den er god!!
så nå skal jeg og bestevenninna mi kose oss og se film,etter en lang og deilig gåtur på stranda!! skrittelleren viser 9149 skritt,er vel bra d???
SnartGudinna? sa for siden:
Jeg har vært litt fraværende...Gikk skikkelig på trynet og har hivd innpå alt av sukker og andre karber i 5 dager:eek:! Det er bare å innrømmer glippen, men imorgen starter jeg på ketosen min igjen, er nemlig veldig glad i det kostholdet og setter så pris på hva den gjør med kroppen også utenom vekttapet. Allikevel så saboterer jeg meg selv....når man har såå mye overvekt som meg så sitter jo problemet i hodet, men ikke så lett å kontrollere det bare.
Men som sagt imorgen er jeg online med junistarterne igjen:o!
Håper det er rom for flauser og selvsabotasjer her...:forvirret!!??
Klem fra meg som føler seg uendelig svak akkurat nå:(...
Labomba sa for siden:
Det er jo kjempebra:D Jeg har gått 4600 og er stolt:o Men skal øke etterhvert. Synes du er flink.
Labomba sa for siden:
Du!!!! Opp med hodet!! Det er ikke mange (om noen) som ikke har hatt en glipp. Det viktigste er jo at du starter igjen, og at du trives med kostholdet du har valgt. :D Husk på at det kun er opp til deg åssen detta skal gå, men støtte får du ihvertfall herfra. Har hatt det på samma måten, men stå på du!!! Detta klarer du så fint :blomster:
whynn sa for siden:
jeg har akkurat trøkt i meg kake med marengs og vaniljekrem for og være høffelig mot besteforeldrene te guttunge...! tenkte bare og si det for og vise deg at vi kan alle være litt svake i ny og ned.. :) å nå er jeg kvalm..! Karma?! hehe.. lykke til :) stå på..!
ninasov sa for siden:
jeg laget meg en biff til middag i dag... med fløtesaus og blomkål- og brokkoligrateng.
senere eller i morgen skal jeg prøve å bake et ketolysebrød... er litt greit å ha en skive eller to til speileggene om morgenen...
ellers reiser jeg på ferie på mandag. skal bo hos ei venninne. lurer på hvordan det skal gå med kosten da... håper det går bra, ellers har jeg jo karbo-blokkere som jeg kan ta.
~Hilla~ sa for siden:
Jeg har spist vaffler med brunost i dag:eek: OG potetgull:( Totalsprekk! Og verst av alt?! Det vaaaaar så godt, jeg nøøøøøøøt! Ugg, jaja. Ny frisk på mandag;):D
Zillah sa for siden:
Fem dagar, det ordnar seg igjen, bare "lær av det og gå vidare" er det ikkje det ein seier? Ikkje skal eg skule stygt på deg for det nei, eg hadde DEN fine framgangen i fjor, til eg falt for sjokoladen. Ikkje 1 dag. Ikkje 5 dagar. Men 3 månader.
Vi legg det bak oss og går vidare, forhåpentlegvis litt klokare enn før!
:klem:Z
Zillah sa for siden:
Kvifor ikkje i morgon, laurdag ;)
~Hilla~ sa for siden:
For i morgen skal jeg på byen, og da blir alt sabotert anyway;) Blir jeg litt brisen tviler jeg sterkt på at jeg greier å holde meg til bare cola zero og sprit:eek::rolleyes:
whynn sa for siden:
kunne ikke sakt det bedre selv heheh ;p
MAR sa for siden:
Opp med hodet, det er jo bare å kaste seg på igjen! Som du sier; det er ikke bestandig like enkelt når problemet sitter i hodet, men bare det at du ser det selv og tar opp kampen igjen er jo stor fremgang!
Nå har du fått prøvd ut karbohydrater og masse karber i noen dager, og ønsker likevel å gå tilbake fordi du er glad i kostholdet og alt det gode det gjør for kroppen din. Så kanskje du hadde godt av sprekken og fant ut at det ikke er så stort et offer likevel? Dette kommer til å gå BRA, ikke heng deg opp i noen små humper underveis - det er flere enn deg her som har vansker for å få hodet til å henge med i svingene! :) :klem:
Cec1973 sa for siden:
Jammen godt å se at man kan gå på en "smell"! I den forbindelse må jeg bare spørre om noe... Jeg har sett at det er noen som får store problemer når de skjeier ut (hjertebank, skjelvinger, diaree osv...). Jeg tror det kanskje er de som har gått på ketolyse i mange år... Men altså... For å være helt ærlig, jeg er ikke interessert i det... Jeg er litt redd for det, for jeg VIL faktisk kunne skjeie litt ut innimellom UTEN at det får ubehagelige følger (annet enn at vekten går opp...). Livet er for kort til å både gå på konstant ketolyse eller Grete Roede eller whatever. Skjønner dere hva jeg mener? Er det noen andre som har tanker om dette?
Cec xxx.
MAR sa for siden:
Jeg er ikke akkurat noen ekspert, men jeg tror nok at du er nødt til å risikere disse tingene dersom du vil skeie ut mens du går på ketolysekuren. Men for de fleste er vel ketolysekuren en kur som også fungerer som en slags overgang til et mer generelt lavkarbo-kosthold. Så lenge man ikke er i ketose (og reagerer veldig på karbohydrater i utgangspunktet, selvfølgelig) er det vel ikke egentlig noe problem å anse utskeielser som akseptable, og legge det daglige inntaket av karber til et nivå hvor man ikke blir dårlig etterpå..
Det tenker nå jeg i alle fall - jeg har heller ingen planer om å binde meg til et kosthold hvor jeg ikke kan unne meg å skeie ut nå og da - det er jo det totale kostholdet som fører til vektoppgang eller nedgang.
kamuzz sa for siden:
Min ble forferdelig!!! ugh!!! Håper din ble bedre=)
Cec1973 sa for siden:
Hehe, da er vi helt enige da! :-D Jeg kommer til å gå på ketolyse til jeg har gått ned det jeg skal (enn så utrolig seeeent det går...:-/) og så begynne å innføre litt kh., men allikevel ha et lavkarbo kosthold i det daglige.
Cec xxx.
Labomba sa for siden:
Man er jo ikke mere enn ett menneske, bare å hive seg på karusellen igjen. :-)
Tezla sa for siden:
den ble faktisk god :spisesnakbunnen var litt vel tørr for min del,men er vel en vanesak! hadde kjøttdeig med mild tacosaus,å masse krydder,hehe!!(å 3 egg i bunnen,siden de var ganske små)
å var knall mettende!! så blir nok ett fast innslag som helgekos framover!!
Tezla sa for siden:
det kjennes godt i bena for å si d sånn,hehe!! men synes det er deilig å merke på kroppen at jeg har rørt meg :D å som en ekstra bonus til kvelds har jeg nesten lilla utslag på stixen,å det bare etter 1 1/5 døgn :D:D meeeen fikk jo selfølgelig mensen i dag,så må nok vente med å få en riktig veiing til jeg er ferdig med den...
vet noen om hvordan ketolysen reagerer på mensen?? jeg legger på meg normalt 2-3 kg når jeg får den,vil jeg gjøre det nå også??
Vintergumman sa for siden:
Det varierer vel fra person til person, men det er flere som melder fra om at kroppen holder litt mer på vannet under perioden, og man står gjerne stille eller kanskje går opp en kilo eller to. Flere har også nevnt at de får både mer blødning og vondere i magen, så kan kanskje være en ide å gå til innkjøp av paracet/ibux på forhånd :)
Prøvde å lage meg fancy middag i går, med fylte kyllinglår og stekt asparges/valnøtter. Dessverre ble det katastrofe, låra ble ikke stekt nok, og fyllet var rett og slett ikke godt (det er godt å spise kaldt, da :P). Så da ble det en trøst med en halv eske bringebær og masse fløte. Mmm... Fløte er så himla godt!
Cec1973 sa for siden:
Oi, oi, i dag laget jeg noe veldig godt, og enkelt, til frokost. Jeg fant oppskriften på youtube, men fikset litt på den selv. Jeg fortalte at jeg kjøpte flaxseed i England så jeg måtte jo finne ut hva jeg kunne lage med det. Det ble mikrobrød på 3 min.
1 ss. smør smeltes i mikroen.
1 egg.
Pisk godt.
2 ss. flaxseed (jeg brukte den med 50% flaxseed, 25% solsikkekjerner og 25% gresskarkjerner)
1/2 ts. bakepulver
litt sukring el. annen søtning (jeg har hørt at flaxseed ikke smaker så godt og at det trenger litt søtning)
1/2 ts. fiberhusk
1 ts. kokosmel
1 ts. mandelmel (de to siste mest for smakens skyld, kan sikkert droppes).
Jeg mikset alt i en liten bolle som tåler mikro så jeg satte den rett i mikroen i 2 min. "Brødet" ser litt rart ut og er litt svampete før det blir kaldt, men etter at det ble kaldt var det.... åååååå... så godt! Etter bare 17 dager begynner jeg å bli veldig lei av å bare spise pålegg til frokost så dette var utrolig deilig. På min flaxseedpakke står det at det er 2,7 kh. pr. 100 g. Desverre målte jeg ikke skikkelig opp alle ingrediensene, men skal gjøre det i morgen (eller kanskje jeg må lage nytt allerede til lunsj??? :-)) slik at jeg får regnet ut kh. innholdet, men regner ikke med at det er mer enn 2,5 kh. i brødet. Jeg har spist et halvt og er egentlig fornøyd med det. :-D Dette var SINNSYKT deilig og ikke minst, enkelt. Noe jeg kan gjøre hver morgen!
Cec xxx.
Tezla sa for siden:
god morgen alle sammen:D gjesp
sitter å funderer på hva jeg skal finne på i dag...både til middag og for å få dagen til å gå!!satser på oppholdsvær så jeg får ta fram gressklipperen!!
måtte selvfølgelig gå på vekta da jeg sto opp,baaare for å se lixom,hehehe!! å den var gått ned nesten 1 kg(900gr) fra i går:D:D selv om jeg fikk mensen i går, er d faktisk mulig??
Tezla sa for siden:
får man kjøpt sånne flaxseed her i norge??evt hvor??
har bakt brød etter ketolyseoppskrift,klarer ikke å bare spise pålegg til frokost jeg heller,og blir veeeeldig fort lei av egg å bacon hver morgen!!
Cec1973 sa for siden:
Du får kjøpt det på noen helsekostbutikker, men jeg har også hørt om folk som lager det selv ved å male linfrø. Jeg har forresten sett mange varianter av dette brødet nå, det er bare å prøve seg frem med det du har av lovlige frø og melsorter. Har lest at det er godt med revet ost i og. Jeg skal ihvertfall eksperimentere litt! :) Det var jo så super-duper enkelt. Tenker jeg skal prøve meg på en søt versjon, en slags muffins kanskje... med mandelmel, kokosmel og søtnings-stoff, med pisket krem på... kanskje det ja... :-D
Som sagt, anbefales på det stkerkeste fordi det var både godt og raskt og enkelt iom at man kan bruke det man har. Lykke til!
Klem
Cec1973 sa for siden:
I går var første gang jeg nesten brakk meg da jeg spiste speilegg. Er redd jeg kommer til å få veldig aversjon mot egg etter denne kuren.... Hmmm... kanskje man kan halvere eggemengden og bruke litt vann/fløte istedetfor? Hehe, dette blir gøy! :-D
Cec xxx.
TrillTrall sa for siden:
hehe Flaxseed er rett og slett linfrø. :)
lliissa sa for siden:
Slår meg med denne tråden jeg også selv om jeg begynte på ketolyse kuren 18. juni:) Veide meg den 25 juni:) hadde gått ned 4 kg:) veier nå 116, skal ned til 70 :) Fungerer det å trene pilates i 40 minutt istede for å sykle å gå av og til?:)
Cec1973 sa for siden:
Yohooo! Jeg prøvde mikrobrødet mitt med 1 dl. mandelmel, 1 egg, 30 g. smør, 1/2 ts. bakepulver og 4 ts. sukrin. 1 min. og 40 sek. i mikroen. Det ble bare DØDSGODT og sikker enda bedre med pisket krem. Hehe, jeg prøvde bare en ørliten bit, er litt redd for at magen ikke skal tåle søtningsmiddelet.... Hele den lille kaken har ca. 4 kh. (Denne kan nok lages hvis du får besøk, bare med sukker istedetfor. Hehe, tenk å smelle sammen en knallgod kake på 3 min! :-D
Kakeklem
JKBB sa for siden:
Oh, det frista å prøve til kvelds! :)
Cec1973 sa for siden:
Ja, anbefales på det sterkeste! Fordi jeg ikke turde å spise så mye i går, så har jeg mye igjen i dag og. Tok en ørliten bit isted og den er faktisk god enda! Sikkert pga. alt fettet i mandelmelet, skal litt til for at den blir tørr da...:-)
Er utrolig glad for at jeg hamstret mandelmel da jeg var i Liverpool. Betalte den nette summen av 8 kr. for 150g. Så nettopp en nettbutikk som selger mandelmel for 150 kr. kiloet! Dette var riktignok økologisk, men jeg tror mitt gjør samme nytten siden jeg ikke pleier å kjøpe økologisk til vanlig. :) Man kan male mandler selv, men det blir ikke det samme som mandelmel fordi mandelmelet man kjøper er litt tørrere fordi deler av fettet er trukket ut. Pga. det vil mandelmel fra butikken oppføre seg bedre fordi det vil trekke til seg væske på en annen måte.
Cec xxx.
Tezla sa for siden:
Da var d snart tid for å gå på nattevakt..lurer på hvordan disse våkenettene der man setter døgnet på hode,virker inn på ketolysekuren???skal nå gå 4 netter på rad...tror ikke dette var den beste starten på en etterlengta slankekur,hehe,mensen etter 1 dag og 4 nattevakter etter bare noen dager etter jeg er komt igang!!kan vel ikke forvente meg noe særlig til nedgang vil jeg tro...ska lage meg salat til nattmat,for mat trenger man virkelig når man er ute å kjører i 9 timer og må regne med en del løft osv (jobber i hjemmetjenesten) er d noen som har erfaring med kur å nattevåk??
Matgud sa for siden:
Hei alle..
Etter en helg i Oslo med mat og drikke, ketolysevenlig såklart så har jeg blitt drittlei alt sammen! alt står stille.... Selv om jeg har prøvd å være flink har jeg ikke gått ned noe de to siste ukene...:utenutryk
I tillegg var det noe kluss på nettsiden til Bussen i dag så jeg måtte bare håpe på ledig sete på bussen, men neida! FULT, så jeg måtte crashe en natt til hos venninnen min.
Skal ta bussen i morgen istede..Jaja..ble bare stress og tull for meg nå !
Føler alt bare er drit. Jeg vet det ikke hjelper å trøkke i seg masse brød og drit heller. Jeg bare føler ikke at jeg går ned noe mer..Vet jeg ikke kan forvente særlig mye vekttap etter første uken..men jeg ser ingen fremgang i det heletatt....Sukk...:_oy:
Cec1973 sa for siden:
Matgud: Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, annet enn at jeg er i samme båt som deg. Jeg har i tillegg vondt i magen og on/off diaree... deilig... og har ikke gått ned mer enn 1-2 kilo på snart 3 uker. Jippi! Vurderer seriøst å gå over til Grete Roede for det vet jeg at funker og jeg vet at jeg kommer inn i det etter en dag eller tre. Eller så må jeg rett og slett begynne å tracke kaloriene jeg putter i munnen og, og da er jeg jo nesten på Grete Roede! Ser det er mange som ligger på 1500-1800 kalorier for dagen. Da jeg gikk på Grete Roede gikk jeg på 1400-1600 kalorier for dagen og gikk ned 1/2 kilo i uken. Vel, jeg ser at jeg ikke er så langt fra, egentlig... :) Så jeg tror jeg fortsetter litt til på ketolyse! :-D Bare for gøy tracket jeg kaloriene for i dag: 2400 og bare 11,7 karber... det er vel kanskje seriøst litt lite, eller?
Trøsteklem
Cec1973 sa for siden:
PS Matgud: Jeg tror det som er mest demotiverende er å høre om alle de som går ned 3-5 kilo på første uken!!!
Matgud sa for siden:
Ikke for å være ekkel, men har gått ned 8 kg på to uker....Poenget er at på de 2-3 siste skjer det INGENTING!
Diare tyder på for mye fett i kosten, hva spiser du?
Cec1973 sa for siden:
Nå var du ekkel ja! :-D
Nei, jeg er 100% sikker på at jeg ikke spiser for mye fett. Har spist litt hvitost, cottage-cheese, skinke til frokost og lunsj. Til middag har jeg spist det de andre i familien har spist, men med mer salat/grønt og ikke noe karbohydrater ellers. I dag har jeg spist mye fett fordi jeg hadde sandefjordsmør på brokkolien min og fordi jeg hadde grillbein (??) til middag.. Tenkte jeg skulle øke fettmengden for å se om det ville hjelpe på vektnedgangen. :) I dag har jeg også vært bedre i kroppen/hodet, så jeg lurer på om problemet mitt har vært at jeg har spist for lite fett??? Vel, jeg skal uansett begynne å tracke kalorier igjen...
Cec xxx.
Matgud sa for siden:
Du vet at hvis du ikke har så mye vann i kroppen at det er grunnen til at du ikke går særlig ned i starten? jeg sliter med vann i kroppen..derav 5 kg;)
ninasov sa for siden:
jeg var på vekten i dag (klarte ikke vente til fredag), og jeg har faktisk tatt av 2 kg, og maaange cm fordelt utover kroppen! så dette funker jo det! dette kan jeg leve med ja... eneste er at jeg har vondt i hodet, men det kan jo skyldes røyken jeg har tatt siste 2 dagene. men nå er det slutt på den, så får vi se hvordan hodet blir. he he...
ellers løper jeg på do ofte. bommelom.. men det stabiliserer seg vel etterhvert får vi håpe.
Cec1973 sa for siden:
Hmmm... jeg har aldri hatt problemer med det, så kanskje det er derfor jeg ikke går så fort ned? Vel, jeg er igrunnen glad jeg ikke går OPP. Var litt redd for det da jeg begynte å spise FETT....:) I dag skal jeg tracke kalori-inntaket OG karbene så da får vi se hva jeg ender på i dag! :)
Jeg har vondt i magen i dag og, men ikke diaree. Hurra! Jeg tipper på at det er mikrobrødet mitt som gjør at jeg ikke får diaree, men som gjør at jeg får vondt i magen. I dag laget jeg det litt mindre kompakt og lot det svelle litt før jeg stekte det, tror det er lurt siden "røren" ble mye tykkere etter 5 min. Jeg må bare si det igjen, det er FANTASTISK å kunne spise brød med pålegg og ikke pålegg med pålegg! :)
Cec xxx.
JKBB sa for siden:
Veiedag!
Ned ca 700g fra forrige uke! I utgangspunktet et fint resultat, hadde det ikke vært for at jeg veide meg tidligere i uka og da veide jeg over en kg mindre!
Spiste mye salt mat i går, og drakk vin på lørdag....kan det være grunnen til at jeg har gått opp igjen? At saltet har bundet vann i kroppen? Eller i dette tilfelle, all brusen jeg drakk i går?? :p Hoho! Mistenker at alkoholen kanskje kan være en partystopper også...ser fler her har hatt det problemet...
Har heller ikke krympa noe, annet enn rundt lårene...drakk alkohol forrige helg også...kan dette være en grunn??
(Jeg er ikke hobbyalkis altså, det har vært tilstelninger de to siste helgene! Har bare drukket en halv flaske vin begge helgene)
Vi bare få legge til her at jeg har nå holdt meg i skinnet i 3 uker!! :) Vært i ketose siden jeg starta nå, ingen utskjeielser foreløbig, men det har vært KNALLHARDT!!! :S
I helga for eksempel...var i selskap der det ble servert elggryte med ris og poteter...!! OMG! Jeg spiste kjøttet, skrapa av det jeg kunne av sausen og spiste litt kinakål til. :) Det var knallgodt det også, selv om det høres kjedlig ut! :p Verre var det da kakene kom på bordet...Huff! :S Da var det like før jeg bare dreit i alt som het kur! Men, jeg greide det! :)
Matgud sa for siden:
Går inn i min 5 uke...regner med at vekta fortsatt står stillee når jeg kommer hjem..........................................:(
Ditta sa for siden:
Første uke over, 2 kilo ned og mange centimeter borte! Deilig! Holder på med dagens middag, hamburger med brød/salat/dressing/ost...gleder meg!
Tezla sa for siden:
da har jeg fått den beryktede hodepinen...jippi!!! drikker masse vann,men syns d er vanselig å få i meg 15g karbs hver dag,havner som regel på rundt 7-10 og det er jo for lite!!!så tror jeg skal steke meg ei fiskekake før nattevakta i natt,bare for å få komme meg nærmere de 15 daglige,hehe, fiskekake faktisk...djises! håper bare disse fire dagen ikke "ødelegger" kuren for meg nå i starten, snur jo døgnet opp ned og får ikke mange timene med søvn heller..5..! å spise på natta er vel heller ikke så bra ??? hadde meg salat i natt, for noe må jeg ha å gå på når jeg skal kjøre rundt i 9 timer..
Matgud sa for siden:
Jauhau folkens, planlagt sprekk i dag. Supervondt i magen av å spise brød......Må skape meg litt motivasjon til og fortsette og disse smertene er all grunn til å la være å spise:S
Påan igjen i morgen å tenker å gå 1-2 mil. juhu..
Vintergumman sa for siden:
Oi, det er langt! God tur :)
Matgud sa for siden:
Takk...Får prøve meg fremover i noen uker til, men om det fortsatt står stille blir det kanskje å se om det er noe annet som passer bedre kanskje..
Tezla sa for siden:
kan man ta "30 DAYS" samtidig som man går på ketolysekuren????
~Hilla~ sa for siden:
Ville ikke det slå feil ut? Lurer litt på det samme egentlig, men jeg tenker som følgende:
30 days gjør slik at tarmene ikke tar opp like mye fett fra kosten. Det ville jo ikke være helt heldig på ketolyse? Eller?:)
MAR sa for siden:
Er det ingen endring i cm heller da? Har sett at du er flink til å trene for tiden, så det kan vel være derfor vekten ikke flytter så mye på seg? ;)
Matgud sa for siden:
Fikk høre at vi ikke bygger noe særlig med muskler når vi trener på ketolyse?? Aner ikke jeg..har ikke skjedd noe som helst i cm eller vekt de 2 siste ukene. så tok en sprekk i dag for å begynne knallhardt påan igjen i morra som straff.
Føler til tide at man spiser for mye mat liksom, at man spiser litt mer og litt mer. så nå er det skjerpings! og turgåing:D
MAR sa for siden:
Jo, det gjør man da! Kommer selvfølgelig noe an på hvor fast i fisken man er i utgangspunktet, men står i ketolyseboken at dersom man ikke har pleid å trene mye vil mange kunne oppleve at vekten stagnerer i noen uker pga treningen, men at de fleste da vil merke at de minsker i centimeter :) Tenkte bare det var verdt å nevne før du eventuelt begynte å miste motet :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.