Ja det er lett å tenke "ketose = matinntak ok", men jeg har i flere perioder vært i ketose uten at nåla på vekta har rørt seg en millimeter :rolleyes:
Ser jo dessuten at du allerede har mistet en del cm, så du har jo gjort mye riktig så lagt også - stå på videre :klem::heia:
Det er ikke alt som er like lett å forstå at blir feil:p åsså har mamma gått på det før å hun vet jeg va jeg spiser å slikt men reagerte ikke på brunoste så da trodde jeg ikke d var så galt :p Ja har mistet en gos del cm, har mistet 81 cm på hele kroppen:). Derfor jeg synnes d var så kjipt når kg har gått så sent :p.
Takk for råd :)
Kan ikke helt se sammenheng med flere av disse om brunost og ketose. Ville helst ikke hefte meg på dette, men synes det er mye tid somgår å lese om sjokolade, brunost, cola og det som ikke stemmer inn i kosten for ketogent kost. Bruk "Krom" tabletter om dere skulle ha søt behov, kan jo være at de hjelper andre slik som de er til hjelp for meg.
Jeg brukte alle ketolysetablettene men da spydde jeg hver dag i ei uke, og neste uke var jeg kjempe kvalm hver dag . Alltid etter jeg hade tatt en tablett :/ men når jeg sluttet på dem ble alt helt fint så de vil jeg ikke tilbake til.
Jeg har veldig ømfintlig mage som reagere på det meste så det er nok d som gjør d. har hatt kjempe sterke luftsmerter i magen nå i ei halv uke bare for jeg hadde litt fløte på jorbæra mine :/ pleier vanligvis ikke å reagere så gale på fløte, å har egentlig følt d har vært bedre etter jeg begynnte på ketolyse.
Men jeg før kjøpe meg noe roastbiff eller lage meg egne kabonader å ha løk på :D det er super godt :)
Da har jeg gått ned 9 kilo på 4 uker, er veldig fornøyd, 2 helger på rad spiste jeg mye jordbær med fløte/vanilje saus, da sto det stille flere dager, men slutta med deg og nå går det veldig bra, spiser ganske b ra med grønnsaker men sliter med og få i meg nok fett, men så lenge jeg går ned i vekt så gjør jeg vel noe riktig :)
Juksa litt på vekta igår, og det begynner visst å løsne såvidt. Er i en periode hvor bare å finne frem stekepanna er et skikkelig ork, dermed har det gått endel i kalde buffalowings. Nærmer seg ferie og litt mer tid til å steke egg og bacon, men frem til da er jeg ikke sikker på hvor jeg skal finne 'gidden'.
Etter 4 dager med nøye veiing, måling, regning og generell planlegging, har jeg nå en vektreduksjon på 600g siden forrige mandag.
Dette på tross av en seriøst utskeielse på onsdag med påfølgende vannansamlig!
Første gang på vekta på tre uker...var skummelt! Var livredd at jeg hadde gått opp eller var på det samme som sist. Meeeeeeeeeeen det viste -2,5 siden forrige gang og det etter ferietur og vindrikking :) Tror jeg skal vente et par uker til jeg veier meg neste gang og heller slappe av siden jeg tydeligvis gjør noe rett :p
Da har jeg veid og målt i dag..
Er ferietid, så jeg har holdt meg til lavkarbo i ketose. Ikke vært så nøye på mye mer enn det.
Gått ned 1,5 kg på to uker og mistet 16 cm den siste måneden - derav 8 av magen.
Har endelig oppnådd å komme på BMI 33 som tilsier fedme "Grad 1". Det synes jeg er tilfredstillende så langt utfra min situasjon. Bort med 11 kg er ikke til å bli lei seg av heller hoppende glad!:goodluck:
er vel 3 uker siden jeg var her sist nå,gikk på en gigantisk smell da hele huset ble fyllt opp av feriegjester ( 3 ukers smell...iiiiiik) men i dag fant jeg tilbake til noe av den sårt tiltrengte motivasjonen!! gått opp nesten 3 kg,men er på vei ned igjen nå,heldigvis!! har prøvd å passe meg litt for hva jeg har stappa i tryne den siste uka! må si jeg har gruva meg skikkelig til å begynne på igjen...er sååå møkk lei av egg å bacon at jeg brekker meg bare med tanken, synes isbergsalaten smaker rart og døøøør etter å få oppskriften på ett brød som ikke smaker svamp!!!! er virkelig ikke meningen å være så negativ, vil bare "dele" min o'store frustrasjon...har ikke tid til å stå å kokkulere så mye på kjøkkenet med 4 unger og 2 jobber,så trenger noe lettvint de fleste dager,så synes ting blir veldig fort oppbrukt!meeen,som sagt er back in the game,å håper å klare å holde ut litt lengre denne gangen,hehe!! gikk ned 6.5 kg den første uken,så bom stille i uke nr 2..trodde ikke man stagnerte så fort?? får håpe d ikke gjør d denne runden,skal legge meg selv i hardtrening!!!
Er det noen med litt erfaring om ketolyse som kan fortelle meg hvorfor jeg har fått vondt i musklaturen. Kan det være maten og kg. som går ned. Bruker kosttilskudd som multivitaminer, magnesium tbl. 2x300 pr. dag + krom. Dette problemet sliter på meg og jeg blir litt betenkt om hva som kan være feil. Bør jeg søke lege? Startet i mnd. skifte mai/juni på ketolyse.
Lykke til for dere andre! Håper mine problemer skal gi seg litt etterhvert.
Sjekke med stix i dag, og etter å ha venta ca ett minutt, sa ble den lyyyyyyselyse rosa. Det var utslag da, men IKKE mye om å gjøre....
Hva betyr dette? Spist for mye jordbær i dag kanskje? Men trodde ikke det var så mye da....har ikke spist mat m veldig mye karbo heller....
Noen som har noe tanker? Er/var jeg på tru ut eller inn av ketose, eller har jeg drukket så mye at det blir lite utslag? Lignende erfaringer???
Har spist som før, og hatt mørkerosa utslag da....
Veiedag men ingen endring fra forrige uke på vekta :forstoikk - jaja, ny uke og nye muligheter :shifty:
Men det virker som om klærne sitter litt løsere, så jeg antar at kroppen har strammet seg litt opp i stede :D
Hei! Da er jeg tilbake fra ferie og klar for oppstart igjen etter min planlagte sprekk på 1 uke! Vekten sier 84.6 - altså opp 3.2 kilo denne uken. Regner med at det er endel vannvekt, kan ikke tro at kroppen virkelig greier å lagre veldig mye fett på bare syv dager?!
Uansett er jeg kjempeklar og motivert, og synes helt oppriktig at det har vært skikkelig kjipt å være ute av ketose - gikk hele uken og gledet meg til å komme hjem for å sette i gang igjen! :)
Det med stixen...jeg kjøpte nye i dag...det var stor forskjell i fargen. De nye ga mye mer utslag, så de gamle var vel ikke helt bra...tok ut den der fuktsugern nemlig...må være det. De er jo ikke sååå gamle da...ike har det stått åpent heller...
Men anyways...VEIEDAG!
Ned en kg denne uka og. :)
11 kg ned på 8 uker da! :)
Ser ut som vekta står stille igjen pluss pluss. Har litt gi opp følelse, men prøver å riste den av meg. Er jo egentlig ikke av den gi opp så lett typen, så da blir det jo til at jeg fortsetter. Iallefall en måned til..Vil så gjerne bli kvitt 9 kilo til, men det som kom så lett på sitter meget godt fast ser det ut til. Syntes nu selv at jeg spiser rett men det kan jo hende jeg gjør noe galt. Baker knekkebrød og brød, lager mat fra forumene her og spiser kun når jeg er sulten, kanskje for lite?? Mangler trim, ja sykler jo en del turer og stryker klær (18 skjorter sist)fikk vel mest vondt i nakken av det..Nei lykke til videre for meg og dere andre:)
Buhuhu, Ferdig med ferie!!!! Gått opp litt igjen etter at jeg har hatt litt pause§ Men det går nok fort av igjen. Blir superstrengt fra i morgen av!!!!!!
uff skeia ut i jazz uka i molde jeg med en lahmagun og et par øl , men er inne for fullt nå med trening og sånn, gått ned 9,4 kg siden 19 juni. er ikke så mye men jeg merker forskjell:)
Driver å fikser på kjøkkenet, det betydde at jeg ikke kunne lage noe mat på ovnen. Hadde lyst på noe varmt og prøvde meg på omelett i mikroen...fy flate så enkelt! Blir nok en god del av dette når jeg begynner på jobb igjen!! :)
Etter en uke har jeg gått ned 2.4 av 3.2 kg jeg gikk opp i feriepausen, og sitter igjen med 800 gram etter at vann og litt sånt har forsvunnet.
Gleder meg skikkelig til å komme under 80! :D
1 min for hvert egg i omeletten. Jeg hadde 3 i pluss fløte, gressløk og chili. Rørte det sammen og la det i en plastboks (uten lokk). Den var avlang så det var vel ca 1 cm med røre i bunnen. Satte det på 3 min på 750 W og voila! Nydelig enkelt :)
Jeg bruker å putte brie i mikroen, bare så den begynner å smelte. Bra kosemat det :) Er utrolig hva man kan bruke den til, spesielt når man har både grill og crisp funksjon. Må nok lære meg en del av de siden jeg er manko vifte på kjøkkene for tiden ;)
Ikke dumt ;)
Ja, jeg vet at mange feks bruker mikroen til å lage middag innimellom og sånt, så skjønner jo at det lar seg gjøre. Og det må jo være innmari lettvint! :)
Da er jeg tilbake igjen. Gir ketose en siste sjanse! :-D Jeg gikk ikk ened et gram forrige gang jeg prøvde, i 4 uker, så jeg gav opp, litt ihvertfall. Dro på ferie og gikk opp 1 kilo, men spiste lavkarbo med noen utskeielser. :)
Nå har jeg tenkt en ny strategi. Mer fett, mindre proteiner og trening. Kommer fortsatt til å spise 1/2 skive med rugbrød, for å unngå diaree, men er fortsatt i ketose, så fortsetter så lenge jeg går ned. Har gått ned igjen det kiloet jeg la på meg pluss 500g. altså 1,5 kilo på 2 uker.
Vel, jeg ser at dere andre har gått ned SVIMLENDE tall, jeg vil og!!!! :-D
Velkommen tilbake igjen, Cec!
Håper det fungerer for deg denne gangen; vi går ved siden av deg og heier deg frem :)
I frykt for å høre ut som vektklubbens Drevon: Kanskje legge ut noen dagsplaner for måltid, og høre med de kloke mennene og kvinnene om det er noe som mangler/bør plukkes bort av det du spiser?
Jeg tror også jeg har gått på en smell i det siste og spist for mye proteiner. Kjøper sånn lapskauskjøtt i store kvanta når jeg er i Sverige, og jeg synes det er så latterlig godt, så jeg spiser KJEMPEMASSE av det. Steker det opp som entrecôte og greier (blir utrolig seigt, men jeg er et kjøttmenneske av dimensjoner :p )
Kjempestolt av datteren min som slengte seg med meg når jeg startet i juni. Hun har tatt av seg ca 8 kilo siden 20 juni! :) Deilig å være to om ting som dette.
Jeg hadde veiedag i går! Denne uka ble det stillestans....har venta litt på det egentlig, for nå har det gått veldig bra, lenge. :) 11 kg på 8 uker! :) Eller på 9 uker blir det nå da. :p
Fikk mensen i dag da, så lurer litt på om dette kan være grunnen til at nedgangen har stoppa opp...(er glad i å skylde på ting!) :p
Velkommen tilbake :klem: - vi er mange som vil så du er i godt selskap.
300gram ned er absolutt noe å feire :heia: - hurra hurra hurra (det gjelder å være positiv har jeg hørt :D)
Flott resultat på 9 uker, og tante rød er nok grunnen til ukens pause i reduksjonen - blir bedre neste uke skal du se :klem:
Selv har jeg gått opp 1,5kg - og de eneste grunnen jeg finner er mensen som kom i helga :( samt at jeg har vært syk i nesten 2 uker.
Matinntaket har vært nesten helt etter boka, litt lite grønnsaker men ellers fin fordeling mellom proteiner, fett og karber.
Satser på at det meste er borte neste uke.
Trenger sårt motivasjon for å fortsette...Vekta står stille, kanskje litt opp også. Fikk sånn dum tvil om at kanskje dette var galt, kanskje skal jeg over på GR kur igjen, kanskje, kanskje. For mye fett, riktig???? Tvilen er over meg og er helt i villrede akkurat nå. Føler at jeg virrer litt mye i hodet på hva jeg skal gjøre. Leser på forumet at ja, dere går jo ned så huff, har vel kanskje spist mer lavkarbomat enn ketolyse, muligens en sammensurium av alt.
Enig med Karillen...har begynt å vurdere ett normalt lavkalorikosthold!! Ik, få meg vekk fra disse tankene!!Gi meg styrke til å steke egg og bacon til tross for at man trenger vernedrakt!
Da jeg gikk på kuren forrige gang hadde jeg det sånn mange ganger men valgte å bite tennene sammen :) Jeg veide meg ikke så ofte og har begynt med det samme nå, kroppen trenger jo tid til å jobbe og da kan det være greit å ikke stresse med vekta. Har et mer variert kosthold denne gangen, ikke så mye egg og bacon som første gang men mer salater og også lavkarbobrød. Favoritten for tiden er brødskive med en diger mikroomelett med litt ketchup på..er godt det. Håper at dere ikke gir opp og at vi kan fortsette sammen her, både med å inspirere hverandre og hjelpe hverandre på veien :)
Hallo Benedictee:D Du fikk meg nu til å flire..nå har jeg endelig bestemt meg igjen. rett bort til stekepanna med egg og bacon...Nam det smakte virkelig godt:)Så nå prøver jeg igjen, ketolysestixen skal atter bli rosa eller noe..har vært uten resultat den siste uken mens jeg har sulta meg.. Sammen er vi krutt eller noe....
Usj, hvis valget står mellom å sulte seg og spise smaksløs mat, eller velte seg i herlig seterrømme, smør og kjøtt uten dårlig samvittighet vet jeg hva jeg velger ;) Har nå ikke prøvd GR selv, men har fått for meg at det er "spis litt av alt du liker". Vel, litt for meg (lørdagskos) har en tendens til å bli alvorlige mengder når jeg først setter igang. Akkurat som en alkoholiker som kan kose seg med litt øl på lørdagen. Ender ikke alltid helt heldig, tror jeg. Enda en grunn til at jeg selv foretrekker ketose, det er deilig at det ikke er lov med søtsaker, da behøver jeg liksom ikke ta mer stilling til det.
Tro nå ikke at jeg ikke har hatt stillestående perioder. Jeg har vel brukt 13-14 uker på de ti kiloene som er borte nå. Det går gjerne opp før det slipper og raser ned litt. Og det er demotiverende, men jeg trøster meg med at dette er en livsstil jeg kan leve med hele livet. Det er ikke som å sulte seg + trene, og likevel ikke se resultater. For DET er demotiverende som tusan!
Hvis man er dritt lei av egg og bacon så lag noe annet? Får litt på følelsen at egg&bacon er lavkarboens Grandiosa. Himla enkelt og billig, egentlig ikke så godt.
(Ps. dette er ikke en kjeftepost fordi jeg liksom oppfatter at dere sutrer, for det synes jeg ikke at dere gjør. Jeg ville bare legge igjen noen ord, men de ble ikke så oppmuntrende som de kanskje burde ha blitt. Jeg ser det ble veldig fokusert på meg, meg, meg, men jeg får heller ta høyde for det. :) )
hehehe...enig med den med alkoholikerene..en remse sjokolade av en 200grams plate?..rekti..
egg og bacon bruker jeg som eksempel for det er det eneste high fat måltidet jeg greier å komme på..hehe, jeg er en av de som er rimelig hjernevasket av lavkalorimat, spiser stort sett bare magert kjøtt og grønnsaker framfor salat. Rosenkål MMmMm..ulempen er at nå er jeg raka fant..og det rimeligste jeg finner er pølser og lomper. Utfordring for lysta.
Veiedag igjen, 80.5 kilo denne uken. Sååå nær å være under 80 nå, jeg er kjempegira - er av en eller annen grunn veldig opphengt i det 80-tallet akkurat nå.. Neste mandag SKAL jeg ligge under 80 :D
Flottings marteamanda! Gleder meg kjempemye til jeg også kommer dit at jeg bikker over til syttitallet :)) Egentlig veiedag i dag men siden det er den tiden av måneden har jeg galant hoppet over den. Neste mandag er det 4 uker siden forrige veiing så da blir det spennende å se hva som har skjedd :)
Oi, spennende!
Om jeg hadde selvdisiplin til å veie meg bare en gang i måneden skulle jeg definitivt gjort det, må være et skikkelig boost når man ser tallene :D
Skjønner den fikseringen på 80-tallet ja! :) Jeg har det på samme måte, men med 90-tallet! Er 92,5 nå, og jeg GLEDER MEG til jeg er nede på 80-tallet! Jeiii! :D
Hehe, det er absolutt noe med det, at når jeg nå er SÅ nære, så vil jeg dit MED EN GANG, hihihi :D Greit nok at man ikke skal stresse med vekten og alt det, men jeg føler på en måte at å passere et rundt tall nesten blir et automatisk delmål, så jeg blir supergira.
Lykke til! Er nok ikke lenge igjen for noen av oss :D
Veiedag igjen, 79.7 kilo - hurra :D Superfornøyd med det, har sikla lenge på å komme under 80 :)
I tillegg morsomt å komme ned til overvekt i følge BMI (i stedet for fedme), selv om jeg ikke egnetlig legger nevneverdig vekt på den delen :)
Veiedag i dag, er 4 uker siden sist og i dag viste vekta 83.8 (gammeldagsvekt med viser så det er litt vanskelig å se helt nøyaktig). Går jevnt og sikkert nedover og det er jo supert. Tålmodighet er en dyd...er i allefall det de sier, kan ikke skryte på meg den dyden :p
Gratulerer så mye med det magiske 7-tallet marteamanda!!!
Tusen takk, er knallfornøyd med det :D Forresten synes jeg du virker veldig tålmodig, skulle gjerne hatt selvdisiplin til å veie meg bare en gang i måneden! :D
Endelig tilbake på ketolyse. Stixen har vært rosa ei uke igjen nu så det begynner å gå nedover etter at jeg gikk opp 1,5 kg. ser atter 74 tallet på vekta. Måtte sette opp ticken min men hadde ikke lyst. Ærlighet varer lengst..Nå skal det bli fart på sakene igjen. Iallefal 0,5 kg uka eller mer..(håper jeg).Håper på nedgang igjen til neste mandag..Stå på videre dere alle sammen og spis godt..
Begynte i Juni på lavkarbo og klarte å få noen kilo, men så kom den lage sommeren og alt var tilbake til det gamle, nå har jeg begynt på ktolysekuren og har vært i ketose i en uke, men ingen nedgang enda :(:( men jeg lest litt her inne på forumet og funne ut at det ikke er så uvanlig, får bare håpe denne uka vil vise noen resultater :):cool:
Yessir! har ikke turt å gå på vekta etter forrige ukes carbfrenzy! Men er godt igang. Igår besto menyen av egg og bacon to ganger :O og idag hadde jeg egg og bacont il frokost, salat til lunsj med egg, reker og kylling og nå til middag/kvelds hadde jeg salat og stekt kylling i strimler og farse, med guacamole ved siden av. har plutselig begynt å få sansen for denne guacamolen...hvordan lager man det?
Er megamotivert igjen nå, og skal skal skal skal skal skal ikke drite meg ut igjen..nå er det ingen festivaler, ingen fester og ingen andre fristelser :)
Har nå fullført 3 måneder på ketolyse, og ikke skeiet ut en eneste gang!
Ganske stolt :D
Vekta har kun gått ned 9,8 kg - men målt i cm har jeg gått ned 90 cm til sammen. Over- og underarm, bryst, mage, hofter, lår og legger.
Gratulerer til alle som har kommet så godt igang! Og til dere som sliter litt... Stå på!:)
Er det noen som har erfart at man går mere ned om man ligger oppe rundt 60-70 karber? Jeg har hatt et par utskeielser og i dagene etterpå har jeg gått mere ned enn om jeg har vært kjempeflink og holdt meg på rundt 20 karber.
Still going strong ;) Har bare slutta å veie meg så ofte og da blir det jo ikke til at man har så mye nytt å melde her inne ;) Dattern min som jeg har gått på ketolyse sammen med er ferdig nå, hun har gått ned 14 kilo...er jo bare litt missunnelig siden hun har fått så bra resultat men også kjempestolt over at hun har vært så flink. Mor må nok belage seg på å ta det sakte men sikkert nedover ;)
Still going on, har vel aldri vært kjempeaktiv på akkurat denne tråden, da :p
Men blir litt mye med jobb og andre spennende tråder her, så da blir man litt stille.
Var nettopp på vekta etter en hektisk, men herlig dag på jobb - 107,9, ooooh sweeeeeeeet looooord. Skal nå kose meg med lammebog og løk og papriiiika, så den noteringen kommer nok ikke til å holde, men kanskje jeg ser den igjen i løpet av uka. Ganske herlig og utrolig, med tanke på at jeg har totalt binga på fåriiiiiiiikål i helgen.
Følger på her, men tar det som et langtids prosjekt selv om jeg har kastet unna 15 kg. Står ovenfor store utfordringer nå som jeg skal på langtidsferie til Spania. Får ta det som en utfordring å se hvordan dette blir fremover. Nå vet jeg hvilken type mat man bør holde seg til så det skal vel gå bra. Er egentlig veldig fornøyd med resultatet til nå, selv om det føles tøft enkelte gang når man er matlei, alt byr imot og matlysta er lik null, og egg og bacon er pyton, men man må ha noe å fylle i kroppen. Skal fortsette...... :cool: Lykke til alle andre som følger på her!!:)
Ja, fokus endrar seg naturlig nok litt når ein kjem meir inn i tralten og det er mykje å følge med på her på LK :)
Eg skal ta ein ny gjennomgang av boka i kveld, delvis fordi det er på tide m ein liten repetisjon syns eg, og delvis for å kanskje låne ho bort ei stund og da kan det jo vere greit å ha det litt nyferskt i minnet uansett. :cool:
Har heller ikke vært veldig aktiv her de siste ukene pga 3 uker ferie etterfulgt av en ekstra blodsukkeruke hvorav en måned bortkastet :/ heldigvis registrerer jeg at vekta iallefall ikke har gått OPP, men heller ikke ned. Jobber hardt med motivasjonen da jeg er i en frossenpizza-periode hvor jeg bare vil ha kjappest mulig mat billigst mulig uten å måtte gjøre stort selv..akk o ve. Ligger mellom 84,5 og 84,9 på vekta..Skal ned på 80 i første omgang for ikke å miste motivasjonen siden jeg skal ned så mye mer. 80, så 75, så 70 og etter det må jeg se det an litt i forhold til kroppen. Vet rett og slett ikke hvor kroppen passer seg å ligge. men satser på et sted mellom 65 og 70 kg.
Så, idag har jeg laget riktig middag, og håper å øke resultatene jeg fikk de to første mnd som vist i tickeren.
Hei alle sammen. Har vært inne noen ganger og sett at det har vært svært stille...regnet med at alle sliter litt som meg med de grammene som så gjenre skulle blitt borte fra badevekta..
Har nå endelig begynt å vise seg litt..nå er den bare 100 gram fra at 73 tallet skal vise seg..skjeiet ut med et rundstykke av havre i går så det vil nok straffe seg, bakte kake til jobben og måtte jo smake bare litt på om sjokoladefyllet var god nok, ja det var iallefall veldig søtt..men følte litt at jeg hadde syndet i går...utrulig hvor man straffer seg selv tankegang..
Ny dag nye muligheter ...egg og bacon, litt squash, litt paprika, kaffe og vann + vitamintabeletten, så frokosten er iallefall etter boka
Veiedag i dag igjen, 4 uker siden sist. Vekta viste 81.5, alts 2,3 ned siden siste gang. Målte meg også rundt magen, siden jeg starta har jeg gått ned 14 cm! Er litt stolt jeg da ;)
Ja nå er vi langt uti oktober. Det var deilig å komme tilbake til Spania og denne gang kunne føle seg vel ved strandkanten. Her blir vi en stund utover i vinter, men kuren følger jeg, om ikke helt slavisk så går det enda nedover på vekten. Det var egentlig ikke noe vanskeligere med maten her en hjemme i Norge. Kanskje heller litt lettere på bakgrunn av ferske grønnsaker som er lett tilgjenngelig.:cool: Lykke til dere andre som har det på samme måte som meg, lever av ketogen kost!
Veiedag mandag denne uka (vært uten nett så har ikke kunne jubla før nå). Vekta stoppa på 77,5!!! Det vil si at den har gått ned 4 kilo siden siste veiing for 4 uker siden. Huzzzah!
1.november er passert og 20 kg. er borte. Føler at jeg har fått et nytt liv og det er takket være dere som har testet ut lavkarbo kost. Er snart inne i en fase hvor jeg sakte og sikkert skal finne kost som skal holde min vekt stabil. Det kan bli en utfordring, men vil så gjerne klare det etter alle kg som er kastet vekk. Skal kose meg her i Spania videre med Lavkarbo. :)
Så flott, rik!! :heia:
Blir litt sjalu, da. :rolleyes: Men det gleder meg veldig å sjå at andre kjem ned i ei vekt dei trivst med og forhåpentlegvis kan halde. Unner deg og alle andre her eit godt, lett liv! Kos deg i Spania :D
Ny veiedag, 74 kilo viste vekta. Kjempefornøyd med det og med at jeg har klart meg uten sprekk fra start av :) Neste veiing er i midten av desember, får se da om jeg koser meg litt ekstra i jula for så å starte på ny frisk etter jul :)
71,5 den 20 desember...still going strong! ;) Ut av ketose nå etter et par dager i med mye kos i jula. På tide å snu og vende tilbake til ketolyse igjen, spesielt siden jeg har fått meg lchf kokebok i julegave! ;)
Flott med kokebok, det ønska eg meg også, men eg fikk så mange andre ting frå ønskelista at eg kunne vel ikkje få alt heller ;)
Eg har også hatt mykje kos i jula, men ikkje av "konfekt, mandarin og marsipan"-typen, og har ikkje sakna det heller. Tok meg ein halv potet til ribba på julekvelden, og spiste halvparten av han. Meh, potet er da ikkje så godt. Smakte ein bit lefse også, treng jo ikkje vere fanatisk. Og lefse er jo godt, men... det var liksom ikkje så uunnværleg som i tidlegare år. Merkeleg, dette, ting endrar seg sann.
Hei er det fremdeles noen igjen på denne tråden? Har vært fraværende selv ei god stund, men har enda noen kiloer igjen før kroppen har det godt.
Har passet på karboinnhold osv. Litt utskeielser da jeg var hjemme i Finnmark i desember, men er i ketose igjen. Baker knekkebrød, men nå med soyamel i tillegg som det er veldig lite karbo i. Blir både bedre smak og noe mykere konsistens. Kjøper dem på helsekostbutikken. Tror de kom fra Tyskland.
Kjæresten min bruker deg som eksempel for andre! Han gikk selv ned 21 kilo på seks år, med å gradvis kutte ut sukker og stivelse, for å lande på streng lchf i sommer.
Men du har jo fortsatt nedover etter de 22 første, det går riktige veien! Og sakte er bedre, da har huden en sjanse til å følge med.
Når du har klart det, (se: NÅR, ikke hvis) så har du slanket bort en hel meg! Nesten ;-) ikke mye igjen ihvertfall. Jeg heier på deg i hvertfall!
KJennes deilig ut å være kvitt 20 kilo, kan nok være jeg prøver å strekke meg ned mot 65 etter jeg har nådd det målet jeg først satte meg. Fantastisk å dra i butikken å finne klær i medium og vite at jeg passer dem! Dessverre går det hardt utover plassen i klesskapet på den måten :p
Hei. Det var godt å lese at vi er flere som sliter sammen.
Har noen av dere prøvd den soyamelen som er fra Spielberger og har bare 3'1 gram karbohydrater pr 100 gram?
Bruker den som sagt i knekkebrøene mine i tillegg til alle frøene. Må ha litt mer vann i, men de blir kjempegode.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.