Vidos sa for siden:
Begynte Torsdag med ketolyse og med mine 119 kg er jeg spent på hvordan det går.
Håper andre som har startet eller har tenkt å starte nå i juni hiver seg med her og deler erfaringer med oss andre junistartere.
Vidos sa for siden:
Begynte Torsdag med ketolyse og med mine 119 kg er jeg spent på hvordan det går.
Håper andre som har startet eller har tenkt å starte nå i juni hiver seg med her og deler erfaringer med oss andre junistartere.
NinaPina sa for siden:
Hei! startet nå for en uke siden, har prøvd dette før en gang med veldig godt resultat... startet på 83 kg, og har som mål 20 kg mindre... etter en uke har jeg gått ned 2,5 kg :D
Dessi sa for siden:
Hei!
Jeg startet på mandag og blir gjerne med på Junistarterne. Første gang jeg prøver dette, men i forhold til hva som kan spises og ikke, føler jeg at dette er meg. :D
kamuzz sa for siden:
Hei!
Startet søndag 6 juni og har gått ned 3,5 kg. Har heller ikke prøvd kuren før. Motiverende å se at vekta går ned så fort(selv om jeg vet det bare er vann enda :))
Lykke til alle sammen:)
SnartGudinna? sa for siden:
Hei:)
Jeg blir gjerne med i junitråden. Startvekt var 144,7 og det var 1juni. Har erfaring med denne livstilen(selv om ketolyse er vel strengt tatt en diett, for så og gå over til lavkarbo) og stortrives med den. Selv om jeg detter av innimellom, men det har noe med følelser å gjøre:o. Gleder med fremover og til å se vekta krype sakte men sikkert nedover. De neste to ukene pleier jeg og stå nesten stille, men jeg skal være tålmodig:D!
Lykke til alle sammen!
Uke1: -7,4kg =138,3kg
arnakristin sa for siden:
Hei,
Da ser jeg at junistartene er i gang så jeg legger ved link til en tråd med en samling nyttig informasjon for nykommere i lavkarbo verdenen.
Til alle nybegynnere på lavkarbo…
Hei,
Bare en liten begrepsavklaring, lavkarbo er en paraplybetegnelse på karbo reduserte kosthold med inntak fra tilnærmet null til 150 kh pr dag. Ketolyse er en kur og den faller selvfølgelig under begrepet lavkarbo. Mange øker kh kvota men en del velger også å leve ketogent etter at vekt målet er nådd.
Vintergumman sa for siden:
Heihei :)
Jeg starta også på mandag, skal ned nesten 50 kg (in my dreams). Vekta suser nedover, men jeg venter meg et platå hvert øyeblikk.
SnartGudinna? WOW! for en pangstart du har hatt!!
kiril sa for siden:
jeg startet for 8-9 dager siden og har gått ned hvertfall 4-5 kg :):):) jeg trenger å gå ned hvertfall 45 kg. men blir fornøyd med 30 i første omgang:)
snartgudinna? kjempe flink du har vært :D
FBK sa for siden:
Melder meg på her jeg å. Startet 1 juni.. Litt smårusk i starten her..:) Helt fersk på dette her så håper det går flott etter hvert.
u-no-hoo sa for siden:
Melder meg på jeg også.
Jeg startet på mandag og tok av nesten 2,5 kilo det første døgnet. (Har aldri gått så mye på do før. :lol: )
Jeg har ikke gått ned noen ting etter det, men jeg tisset på en stick i dag og fikk utslag. Så jeg håper det går nedover etter dette :D
MAR sa for siden:
Hiver meg gjerne med her, jeg! Har ventet på at noen skulle starte en slik tråd, faktisk.. :lol:
Startvekt den 1. juni var 93.4 kilo, ti dager senere ligger vekta på 85.7 - altså 7.7 kilo på ti dager. Jeg er strålende fornøyd (selv om den offisielle veiedagen er mandag..)! :D
~Hilla~ sa for siden:
Startet mandag 7. juni:) Allerede gått ned 4,5 kilo og ketostixen er så mørk lilla at den nesten er sort:eek::D Men er enda en stund til jeg kan klemme meg inn i favorittbuksene mine:nedfor:
Arnakristin: Det var nok bare litt klumsete skrevet fra min side, men er klar over at lavkarbo dekker fler enn ett kosthold. Siden det i boka til Torkil blir sagt noe om at 6mnd på KL så er det greit med en pause, trodde jeg ikke han anbefalte å leve på KL. Men det gjør jo hver enkelt som de vil. Jeg blander meg ikke opp i det hehe:).
Vintergumman og Kiril: Takk for oppmuntring, alltid koselig;). Jeg har jo som mål og gå ned 64kg,så det er nok mest vann som kroppen fjerner. Bare håper jeg kan klare ca1kg i uka gjennomsnittlig.
Her i junitråden får vi det koselig, også pepper vi hverandre:)!
rik sa for siden:
Følger med her og er deltaker på hjemmefronten. Stor støtter å hjelp fra forumet. I tillegg har jeg boka Frisk med Lavkarbo som er skrevet av Dr. Sofie Hexeberg. Det er en bok som jeg bruker som oppslagsverk og motivasjon. Lykke til alle som forlater noen overflødige kg med ketolysekur. Vi tror på dette og derfor fortsetter vi, bli med på laget.:)
Vidos sa for siden:
Så gøy å se at mange ble med her da....
Jeg fikk tabletter, stix og bok i posten på fredag så nå er jeg igang, og litt inn i dag 4 har jeg foreløpig ingen problemer og er ifølge stixen i ketose.
Er spent på hvordan det går videre både med meg selv og dere andre.
LYKKE TIL! Dette klarer vi :)
grotingeling sa for siden:
Hei - her hører vel også jeg til, siden jeg byttet til ketolyse 1.juni.
Gikk i perioden mars 2009 - mai 2010 på Eurodiett med veldig gode resultater, men måtte innse at det opplegget ikke lenger gav meg noe særlig resultat.
Har fortsatt ca 20 kg som skal av, og da falt valget på ketolyse - og du verden så mye deilig mat jeg har spist de to ukene jeg har holdt på :D
Ønsker oss alle lykke til på ferden, dette skal vi greie :heia:
Isa88 sa for siden:
Jeg startet for omtrent to uker siden, og jeg har gått ned 2,5 kg. Kjempe fornøyd at det virker:)
Har allerede gått ned 20 kg med vanlig kost og trening, men nå er det de siste kiloene som mangler, eller heller mer siste magefett som må bort!
Jeg har syndet litt og smakt på disse atkinsbarene(de var jo gode da:_plystre: )og har jo lest at det kan være en partystopper. Så jeg sneik meg til å veie meg idag, og nå hadde vekta rast ned svimlende 8kg på 10 dager:D! Kanskje kommer straffen om noen dager!? Noen som har efaring med disse og stopp i vektnedgang eller ei?
bjarneo sa for siden:
Jeg kan vel også slenge meg på her :)
Begynte mandag 8. juni. Fikk et klart inntrykk av at alt vann i kroppen forsvant den dagen ... :)
Jeg har ikke vært på vekta en eneste gang, og har heller ikke tenkt å gjøre det. Har tidligere gått ned ganske mye, men har det siste året fått tilbake i meste laget. Var hos legen i slutten av april/begynnelsen av mai (husker ikke helt), og ble veldig skuffa da jeg så vekta ... Begynte å trimme (i første rekke Bymarka i Trondheim, Ladestien, etc) og snudde så til Ketolyse for ei snau uke siden. Jeg føler at jeg har mer energi og at jeg fysisk har blitt litt mindre, men det er jo selvsagt ikke mulig å si 100% sikkert. Uansett akter jeg å fortsette med dette og være knallhard ei stund til. Det er egentlig ikke noe problem heller. Hadde jo starter-kit´et liggende i noen uker før jeg begynte. Måtte kjenne etter at jeg var 100% motivert og klar for å foreta slike grep. Fikk meg en på trynet (mentalt) forrige helg, og vips var jeg klar.
Vekta viste 138 da jeg var hos legen (jeg er 194 høy). Skal tilbake for nye blodprøver mandag om ei uke, og det blir neste gang jeg får veid meg. Er litt spent på hvor mye jeg har klart å miste på de rundt 2 månedene, men føler meg ganske sikker på at det er endel, altså - selv om det først er den siste måneden jeg har trimma i særlig grad (og altså siste knappe uka jeg har kjørt Ketolyse) ..
Så får jeg vurdere om jeg skal kjøpe nye batterier til badevekta mi etterhvert :D
MAR sa for siden:
Selv prøver jeg å ikke være så opptatt av vekten, ketosestix og sånne ting, men det er greit å ha dem tilgjengelige. Jeg veier meg hver mandag morgen, og jeg tror at det kommer til å hjelpe godt på dersom det skulle dukke opp en dag jeg føler meg lite motivert.
Lykke til! :D
MAR sa for siden:
Venninna mi spiser atkinsbarer, store Ifa, drikker brus og sukkerfri saft og egentlig alt annet hun kan finne som egentlig er "ulovlig" på ketolysekuren, men som hun kan spise og likevel holde seg innenfor riktig karbinntak.. og det har ikke hindret hennes vektnedgang i alle fall :ja:
Mens andre merker at det stopper så snart de får i seg noe sånt.. så det er vel veldig individuelt da. Selv prøver jeg å holde meg unna sånt, og har enda ikke kjøpt noe godteri-lignende, men unner meg noe cola zero i tillegg til vannet jeg drikker - regelen min er alltid å drikke et glass vann før jeg får drikke brus. :)
Isa88 sa for siden:
Hvordan er atkinsbarene farlige for ketolysekuren? er ganske ny, så har ikke satt meg inn i forskjellen fra ketolyse og atkins...:o
Marteamanda: Det er sikkert veldig individuellt hvordan det virker inn på vekten og i kroppen generellt, men fint å høre om litt forskjellige erfaringer.Flott for venninnen din at hun fortsatt går ned:)!
Det var første gangen jeg har prøvd noe sånt, for tidligere har jeg holdt meg helt "ren". Den regelen om vann før du gir deg lov til å drikke brus hørtes ut som en god ide. Jeg er nemlig veldig glad i pepsi max og drikker det jevnlig. For meg så har det ikke noe å si med tanke på vektnedgang, men sunt er det jo absolutt ikke! På sikt ønsker jeg å slutte, men nå tar jeg en ting av gangen;)! Lykke til med å minske rompene våre hihi:D!
MAR sa for siden:
Isa88: Det kan du lese mer om i denne tråden :) forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22612
SnartGudinna?: Jepp, jeg synes selv det er en ganske okei måte å gjøre det på, for da vet jeg at det kun kommer i tillegg til det kroppen faktisk trenger, og at ikke noe av væskebehovet mitt blir liksom-fylt av brus, som jo er usunt. Og så er det ikke alltid jeg har spesielt lyst på brus etter å ha drukket endel vann heller, og om jeg har det så er det på en måte plass til mindre, om du skjønner.. :lol:
Kunne jo være morsomt om det fungerte for andre også :D
Cec1973 sa for siden:
Hei,
jeg er også ny. Jeg startet på tirsdag og er altså på min 5. dag. Jeg er ikke overvektig, har en BMI på 24,5 men jeg vil gjerne ned 5-7 kilo. Jeg prøvde meg på under 20g. kh for dagen, men det gikk ikke. Jeg ble så skjelven, kvalm, fikk hodepine og "bomullshode" at jeg var nødt til å øke til 50-60. Jeg har fortsatt bomullshode og føler meg generelt ikke helt i toppform. Er det bare meg som har problemer???
Magen min, som har vært trøblete i mange år, har derimot blitt mye bedre. Jeg tålte ikke grønnsaker før, men kan spise mye nå uten å merke noe som helst. Fantastisk!
Hva spiser dere til frokost forresten? Før jeg begynte på lavkarbo tålte jeg ikke å spise egg til frokost, fikk skikkelig diaree. Jeg kan fortsatt ikke spise egg, så lurer fælt på hva jeg skal spise nå, som metter godt nok og som ikke føles som middag. (Er redd for at jeg, som alltid har vært et middagsmenneske, skal bli veldig lei av middag...)
Cec xxx.
Jeg prøvde å starte opp 2 ganger kort tid før denne gangen, som nå har klart å vare. Første gangen merket jeg også at jeg ble vanvittig slapp og hadde vondt i hodet. Selvfølgelig, jeg var jo vant til en diger posjon godis nesten hver dag. Vil anbefale en slags nedtrapping. Det gir også mulighet til å forberede seg og bli vant med hva slags matvarer man vil spise. Jeg driver fremdeles og tester ut mye rart, og kjøleskapet har nok aldri vært så fullt som nå :O I det jeg gav meg første gangen på lavkarbo, sov jeg nesten en hel dag. Jeg var helt kake og pendlet bare mellom senga og sofaen. Men det er over nå, kjenner energi piple opp, og det er MYE lettere å stå opp om morgenen (til min andre halvdels store fortvilelse :) )
Hva med en liten "delikatesse"-tallerken til frokost? Noe spekeskinke (eller bare vanlig salami), noen sticks av ost og noe agurk. Det metter kanskje ikke helt fantastisk, men.
Cec1973 sa for siden:
Mitt problem har ikke vært at jeg har villet sove, mer at jeg IKKE har fått sove pga. hjertebank og svimmelhet. MEN det virker som om det har gitt seg litt nå. Sov tålig bra i natt. :)
God idee med den "delikatessetallerkenen". Skal kjøpe inn litt spekeskinke i morgen. Regner med at Serranoskinke er for mye sukker? Det er den jeg liker best...:-) OK., har nå sjekket og det ser ut for at Serrano har 0 kh. JIPPI!
Haha, jeg er glad vi har to kjøleskap, hvis ikke hade jeg hatt et lite problem for jeg har også kjøpt inn masse mat som jeg skal eksperimentere med. Har nå laget knekkebrødene som jeg fant oppskrift på her. De står i ovnen. For å være helt ærlig så ser de ikke så gode ut....:-D
Cec xxx.
Tar du magnesium? Mange som opplever kramper i beina (urolige bein), hjertebank osv, opplever at magnesiumtilskudd hjelper. Husk i så fall å ta tabelettene sammen med mat, og av egen erfaring vil jeg anbefale å ta dem til dagens siste måltid.
MAR sa for siden:
Delikatessetallerken var en god idé, det skal jeg prøve:D Kan vel funke like fint til lunch det, og så har man jo mange muligheter i forhold til grønnsaker og slikt også der.
Ellers kan jeg kanskje foreslå en annen variant? Jeg vet ikke hva den heter (:o) men sånn stoooor skinke som man får kjøpt på vanlige butikker.. den koster litt mer, men er knallgod og ketosevennlig - bare å kikke rundt og finne noe man liker :) Jeg legger ut en sånn, dekker den med gräddost eller norvegia, og legger agurk og paprika på. Så ruller jeg sammen og koooser meg. KAn jo varieres på mange måter også :)
Hei,
Vil bare nevne at produsentene kan sette 0 kh dersom varen inneholder mindre enn 1 kh pr 100 g. Dvs dersom det faktiske innholdet av kh er 0,99 så kan produsenten med loven i hånd sette 0 kh på varedeklarasjonen.
MAR sa for siden:
Pleier å regne ca 1g. likevel jeg, bare for sikkerhets skyld :)
Cec1973 sa for siden:
Ja, jeg tar magnesium når jeg husker det. Skal kanskje prøve å bli flinkere. hva skjer forresten hvis du ikke tar de tmed mat og hvorfor til kvelds (fordi man blir trøtt av det, tror jeg, kanskje jeg har hørt...:-))?
Mange gode tips her! Vel, jeg får satse på 1 g. kh. i Serranoen da...:-) Takk for tipset! Weee, gleder meg til å handle igjen i morgen... (Og pengene bare renner ut...:-))
Cec xxx.
Cec1973 sa for siden:
Knekkebrødene er nå ferdig og... fy søren så gode! Spesielt med masse "Synnøve Findens smør med maldonsalt". YUMMI! Da får vi bare vente og se om magen tåler det... :-)
Cec xxx.
~Hilla~ sa for siden:
Åj, DET var vektnedgangen sin det:p Grattis:D
For min del blir jeg seriøst løs i magen når jeg tar magnesium på tom mage, og da mener jeg skikkelig diare :eek:
Jeg ble anbefalt å ta magnesium på kvelden, etter at jeg fortalte legen om kramper i beina etter at jeg la meg på kveldene. Har søkt litt rundt på nettet, og ser flere referanser til at andre gjør det samme
Fant forøvrig dette om magnesium;
Magnesium inngår som ko-faktor i over 300 enzymer som deltar i kroppens energiomsetning, dannelsen av nye proteiner og nukleinsyre-stoffskifte. Ut over dette spiller magnesium også en viktig rolle ved overføring av nerveimpulser til muskler og ved hjertets impulsledning.
Magnesium er altså en nødvendighet for at kroppens stoffskifte, og dessuten muskler og hjerte, skal fungere normalt. Som legemiddel og kosttilskudd, inngår magnesium i behandlingen av magesår (antacida) og som avføringsmiddel.
MAR sa for siden:
Hvilken oppskrift brukte du? Fikk lyst til å prøve, jeg :D
Dessi sa for siden:
Så var det mandag, og første veiedag etter start. Blei veldig skuffa, for her har det ikke rikket seg et gram:(. Har holdt meg under 20 karb om dagen, og fått i meg masse fett. Kanskje formye?. Magen har stoppet mer eller mindre opp, er ikke vant til dette, for den har fungert som ei klokke bestandig. Men på den andre siden, er jeg ikke så oppblåst som jeg har vært på høy-karbo mat. OG det er deilig:D. Gubben har nå også hivd seg på dette opplegget, han satt og var veldig misunnelig på maten jeg spiste. Synes det var så mye godt. Og han har gått ned, 3 kg siden fredag.
Nå skal ukas mat planlegges, handles inn, også fortsetter vi det nye livet:D.
Ønsker alle en god uke, og stå på.
Hei Dessi - selv om vekta ikke har rørt seg, så vil jeg anta at du har mistet centimeter. Foreslår at du i tillegg til vekta bruker målebåndet, for jeg ser at selv om vekta i perioder ikke beveger seg så blir jeg mindre i cm.
Lykke til med matplanleggingen :D
Ukas veidedag er alltid like spennende, men dagens tall var veldig beroligende;
~Hilla~ sa for siden:
jeg bakte iallefall nannahs supergode knekkebrød i går:D De er så gode at jeg må virkelig styre meg for ikke å overspise:spisesnak
~Hilla~ sa for siden:
I dag er det veie og måle-dag... Spent:) Men regner med å ha stangnert litt nå. Raste jo tross alt ned 4,5-5 kg bare de første dagene jo:eek::D men sukk.... jeg savner frukt jeg:(
Ja, blir litt molefonken når man skal gå en hel sommer uten melon og druer :(
Veiedag viste 114,5 (ish.. at en digitalvekt skal være så ustabil, altså..) Det er altså 3,5 ned første uka. Fornøyd med det. Tror tante rød kommer på besøk nå, så regner ikke med noe voldsom nedgang til uka.
Dessi: så flott at gubben ville være med! Var det noe spesielt du laget som fanget hans øye? Jeg laget baconskilpadder i går, men de bare freaket ut gubben :p
u-no-hoo sa for siden:
Første veiedag og jeg er ganske fornøyd. -2,7 :)
Baconskilpadder:confused: - forklar!!
Dette høres jo spennende ut, så oppskrift og framgangsmåte hadde vært veldig kjekt :D
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33265
Smakte alldeles fortreffelig, og var overhode ikke vanskelige å lage :)
Stilig - ser jo ut som skilpadder jo
Disse må jeg bare prøve ut
Fantastisk hvor kreative folk er altså!
Enig!
Jeg spiser mer spennende mat nå enn jeg noensinne gjorde på vanlig kost :)
pingunn sa for siden:
Jeg slenger meg med på junigruppa. Gikk på kuren for to år siden, med veldig bra resultat, men raste opp alle kg etter en tøff og lat tid. nå skal det bort og målet er minus 20 kg
Velkommen tilbake :klem:
MAR sa for siden:
Velkommen! :D Er helt sikkert på at det kommer til å gå kjempefint :)
I dag har jeg veiedag, og vekten viste 84.4 kg - det vil si et totalt vekttap på 9 kg, og 2.4 kg bare den siste uken. Regner vel nesten med å stagnere noe den kommende uken siden det har gått så bra til nå, men er motivert som bare juling for å komme skikkelig i gang med trening! Tidligere har jeg gått en tur i ny og ne, men ikke vært veldig flink til å følge opp..:o
Noen flere med veiedag på mandag?
Æsj, nå sitter jeg og leser til det som forhåpentligvis er min siste eksamen ever, men jeg kjenner både fokus og motivasjon er i bånn. Hvem gidder vel å lese masse på en nydelig dag som denne hvor sola endelig titter fram igjen. Og det er fryktelig vanskelig å lese uten å ha noe snop å ty til. Kjøpte en delikatesseost med kirsebærsmak fra Rema, den smakte greit i starten, men nå synes jeg den bare er pyyyy.. Har tatt noen valnøtter, men jeg tør ikke ta fler nå. (Selvom smaken sitter igjen i munnen, og jeg godt kunne tenke meg å spise opp hele krukka!)
Har ikke direkte søthunger (lukta på en stratos i helgen, men konkluderte med at det ikke lukta noe særlig godt.), men jeg savner potetgull litt (MYE!!). Har jo en pose lovlig baconkrisp i skuffen, men jeg vil ikke kapitulere der heller. BLÆÆÆ, jeg vil ut i det fine været!!
Dessi sa for siden:
Ja, selv om vekta sto stille, skal jeg finne frem målebånd også. Merker jo på kroppen at den ikke er fullt så stappa.
Vintergumman: Når gubben så at jeg kunne ha smør, rømme, fløte, osv. over det meste, og spise seg god og mett, og offeret var å legge bort brød, poteter, pasta osv. var han med med en gang. Jeg presenterte han for brokolimos og blomkål-puré som tilbehør i steden for det vanlige, og dette falt i smak.:D
Har lagt 2-minuttersbrød i mikro, og det smaker fortreffelig. Nydelig med masse godt pålegg uten karb. Det er så deilig å kunne spise og være mett og holde seg mett i mange timer. Har historie som jo-jo slanker, og tidligere har jeg alltid vært sulten på diett, men nå er jeg endelig mett.:D
Dessi, som alltid er glad i mat
fru-elle sa for siden:
Får jeg og være med som er sein i gang?
Jeg har starta i dag med ketolysekur og skal ned ca 10 kilo. Det er både ettervekt etter bebbisen jeg fikk i fjor sommer og vektøkning fra medisinbruk.
Jeg har trikset litt i faget de siste ukene og faktisk gått ned et par kilo innimellom så dette har jeg trua på!
Cec1973 sa for siden:
Så søte de skillpaddene var! Tror jeg må lage noen sånne i morgen!
Ja, jeg merker også at jeg eksperimenterer noe voldsomt på kjøkkenet for tiden. Knekkebrødene var Nannas knekkebrød. Mine ble forøvrig helt myke over natten. :-/ mulig jeg hadde for mye vann siden jeg ikke brukte linfrø. Tenker at linfrø ikke er noe bra for magen min, siden den allerede er litt "løs". :-) får prøve å minske vannmengden litt neste gang.
Takk for tipset om å ta magnesium om kvelden!
Stakkers deg som skal ha eksamen, men vær glad det er siste! Huff, jeg må si jeg frykter for dietten til høsten siden jeg antageligvis kommer til å begynne å studere igjen da... Er så utrolig lett å ty til søtsaker på lesesalen eller under kjedelige forelesninger. Hmmmm... Vel, den tid den sorg!
Haha, veiedag.... Jeg veier meg hver dag... Er altfor nysgjerrig til å vente en hel uke! :-) Men jeg har gått ned usle 1,2 kilo på 6 dager da... Misunner dere dom raser ned, på den andre siden så skal ikke jeg ned mer enn 5-7 kilo, så da går det kanskje litt saktere? Dessuten har jeg spist en del mer kh.... :) synes dere andre er superflinke!
Vel foreløpig har dagen i dag vært veldig bra. Vært en tur på jobb og bomullshodet funker, heldigvis... :-) har også vært på helsekosten (haha, må innrømme at jeg aldri har vært den som har frekventert helsekostbutikkene så veldig hyppig før) og kjøpt sukrin sukker og sukrin melis. Magen min tåler ikke så godt kunstige søtningsstoffer så da jeg leste at sukrin er "magevennlig" tenkte jeg at jeg må prøve det. :-) Kjøpte også soyaflokker, men har ingen aning om hva de skal brukes til. Får sikkert bruk for de! :-)
Dere får ha en super dag videre! (Sorry for alle ev. Skrivefeil, ikke så lett å skrive på iPhone. :-))
klem
Matgud sa for siden:
Dette klarer du!!!! Jeg gikk ladestien med rask gange her en dag det var nydelig vær:) HERLIG! Håper vi går ned masse alle sammen, hvor mye skal du ned? Du er jo nesten 2 meter så!
MAR sa for siden:
Hehe, det går nok noe saktere når du ikke har så mye å ta av, ja - jeg er fornøyd med å gå ned ganske fort i begynnelsen, for jeg har jo faktisk tenkt til å gå ned over 30 kilo, men for at huden og hodet og alt skal henge med så er det nok greit at det stagnerer litt etter hvert for oss som har mer å ta av også ;) Men forresten: 1,2 kilo på en uke er jo BRA, spesielt med tanke på at du skal gå ned såpass lite. Det er jo snakk om en ganske stor prosentandel av det du skal ned, på bare en uke! Kommmer jo til å gå knallfort om det fortsetter i den farten ;D
Dama på helsekosten her har begynt å hilse på meg ved å si "neimen, er du her nå igjen ja!".. Men er jo hyggelig også! Hun synes det er kjempeinteressant å diskutere lavkarbo og ketolyse med meg, og har visstnok gått ned over 20 kilo selv veld hjelp av lavkarbo, så hun har mange tips og gode råd om diverse varer.
Ha en fin dag!
u-no-hoo sa for siden:
I dag er første gangen jeg har hatt lyst til å "sprekke" :eek:
Lagde pizza til barna og det er igjen ett stykke. Det ligger på benken og frister meg. Pizza er det aller aller beste jeg vet.
Da vi var på butikken, hadde brødbilen akkurat vært der. Det luktet deilig nystekt brød i hele butikken. Da var det veldig vanskelig å holde seg unna.
Men jeg har bestemt meg for at jeg skal!! klare dette. Jeg har kjøpt inn til et herremåltid i kveld::D
Skjønner egentlig ikke hvorfor man har lyst til å sprekke når man kan spise sånn mat med GOD samvittighet.
Vet du, akkurat den samme tanken hadde jeg nettopp. Vandret på Ica Maxi og så på alle melonene og druene som lå ute, og lurte på om jeg virkelig skulle gjennomføre dette. Så fant jeg et billig stykke kjøtt og gikk hjem og stekte det i smør, og laget fløtesaus til.. omnomnom.
Men det er klart, det er ENNÅ lettere å sprekke når pizzastykket ligger klart på benken hjemme :-/ Så flink du var som sa nei takk :D
whynn sa for siden:
hiver meg på her også... begynnte vel egentlig i slutten av mai,(26. mai) men så hadde jeg en sprekk i helga å gikk opp alt jeg hadde gått ned:( er vel for det meste vann men alikevel.. så nå beynner jeg "på nytt" og håper det er greit for dere at jeg er med her ;) ..!
92,4 kg.!
MAR sa for siden:
Velkommen og lykke til!
Kjempegøy at så mange blir med :D
Cec1973 sa for siden:
Vittig (tror det er et Bergens uttrykk?) at dere skriver dette med fristelser. I dag tenkte jeg at jeg skulle prøve meg litt og gikk rett inn på et bakeri. Luktet, så meg rundt, og tenkte "nei, dette har jeg ikke lyst på!" og gikk ut igjen! :-D Det verste er at jeg faktisk ikke hadde lyst på (hadde riktignok nettopp spist lunsj, middagsreiser fra i går: Kyllingpai uten pai (kan det hete kyllingpai da??:-)) og salat.
For en gammel Grete Roede traver er dette helt fantastisk! jeg kan spise meg mett på både pølser (ihvertfall de som jeg har funnet), smør, sauser, pai, krem, fløte, hamburger, ost... oioioi, Grete Roede kan bare gå hjem! :-D For MEG er dette det beste som har hendt!
Mannen spiste deilig shortbread med karamell og sjokolade som jeg hadde kjøpt i England forrige helg (før jeg begynte på lavkarbo). Saddisten meg måtte jo lukte og se lenge på kaken før jeg bare sa: "Nei takk, har ikke lyst på!" :-D
Joda, jeg er fornøyd med 1,2 kilo på 6 dager, men er redd det bare er vann. Har forøvrig ikke merket at jeg har mistet mye vann, slik som mange sier. Jeg har drukket veeeldig mye, men har ikke gått så mye på do, så hvor er vannet blitt av? Kanskje det kommer... :)
klem
Cec1973 sa for siden:
PS. jeg kom akkurat på en ting jeg kommer til å savne noe helt SYYYYKT: SUSHI!!!!!! Aiaiaiaiaiai...
klem
fru-elle sa for siden:
Godt det ikke bare er jeg som har blitt gjenkjent på helsekosten. Er stadig innom og spør om ting. I dag fikk jeg tips om cocosa og sjokolade, og den står nå i kjøleskapet til stivnings. Hakket opp noen never mandler også. De sa at litt cocosa hver dag var bare sunt for fettforbrenningen og så gjorde det ikkeno om man hadde i like deler av den mørkeste sjokoladen. Gleder meg.
Ketosestix har jeg og kjøpt, lurer på hvor fort jeg kommer i ketose hvis jeg holder meg til så få karber som jeg klarer?
Matgud sa for siden:
Se her:
Min Ketolysepizza!!!!!
(hvis bilder blir stort, BEKLAGER, skjønner ikke hvordan jeg skal lage det lite :() Oppskrift på : Min bloggwhynn sa for siden:
åssewn bunn har du brukt der a?
u-no-hoo sa for siden:
åhhhhh.... den pizzaen så utrolig god ut.
Den MÅ jeg prøve. Takk takk takk :)
steppeulven sa for siden:
Hei! Jeg vil være med i juni-tråd! Så hyggelig at så mange deler min kostholdsinteresse, har testa alt mulig (som skal være sunt) og til slutt stod nesten bare Atkins ol. igjen, for jeg har vært så uhyre skeptisk til fettmengdene, samt at det å innta så mye av daglig næring høyt oppe i næringskjeden har svidd litt i min sosiale og økologiske samvittighet...
Men nyskjerrigheten ble større og større, og nå måtte jeg bare prøve. Tenker at det må vel gå an å finne sunne middelveier når vekta er på plass, inkludere mer plantebasert protein og mindre animalsk. Har tatt sentrale blodprøver etc hos legen og skal gjøre disse igjen om en stund for å se om "farlige" verdier går opp eller ned. Har ikke så mange kilo som skal av, så da kan jeg vel ikke forvente den store hurtigheten? Startet mandag for enuke siden, gikk ned 2 kg ila. de fem første dagene, så stoppet vekta i helga og gikk til og med litt opp igjen. Da har jeg enten spist for mye grønnsaker/salat, eller så er det sånn det skal være. Jeg liker maten, uvant å spise så mettende mat og samtidig være på diett! Artig å ha andre og dele erfaringer med! Jeg heier på dere, junistartere!:)
Matgud sa for siden:
Den var nydelig! Men halver oljebruken, det var aaalt for mye olje!
Hadde den med meg på jobb til lunsj dagen etter å jeg synes det gikk fint å varme den i micro:) Best fersk da, men sånn er det vel med alt?
Labomba sa for siden:
:p Jeg begynte også nå i juni, i går søndag den 14. Har prøvd detta før men er nok ikke den mest tålmodige slankeren jeg vet om.
Nye lodder, nye gevinster ;)
Jeg skal ned 16 kilo, men begynte på 76 kilo og er nå nede på 72 etter 3 uker på en forsiktig diett uten noe fett.
Så jeg starter på nytt og håper detta går veien, både for meg og alle dere andre :D
MAR sa for siden:
Jeg har brukt å blande cocosa, bakekakao og litt sukrin som står i kjøleskapet. Myye lettere for meg å innta cocosa på den måten, det føles mer som å suge på en sjokoladebit til den smelter enn å knaske stivnet olje.. ;)
Jeg spiste nesten null karber dag 1 og 2, for å komme kjapt i ketose. Det gikk knallfort, jeg var inne etter litt over en dag, men jeg vet ikke om det var fordi jeg er disponert for det eller pga så lite karber.. Whatever floats your boat sier nå jeg, det er bare snakk om et par dager så det er grenser for hvor stor skade det kan gjøre :)
~Hilla~ sa for siden:
Gått inn enda 2 cm over rumpa, en over magen og en halv rundt armen. Til sammen 8,5 cm over det hele på en uke:D Nuh skal jeg gomle nannahs gode knekkebrød;) Gadd ikke veie i dag:)
Labomba sa for siden:
Skal sjekke om jeg er i ketose før jeg legger meg, håper jo det, men forventer ikke. Det der med grønnsaker er veldig kjent for meg, jeg skal nok ikke ha så møe av det, for da stopper vekta opp. Noe MÅ jeg jo ha, men reduserer til max en vanlig porsjon pr. dag fra nå.
Cec1973 sa for siden:
Oj, her i huset har 15-åringen fått spysyke og diaree. Er redd jeg kommer til å gå på en smell hvis jeg blir syk... Dere som har gått på lavkarbo før, hvordan fikser dere å være spysyk?
Cec xxx
Matgud sa for siden:
Kommer vel ann på hva grønnsaker?
Labomba sa for siden:
Ja mulig det. Tror jeg er best på friske salater, ikke for møe kål og løk. Vet ikke, men må prøve for å vite hva som gjør at jeg stopper opp. :-)
Idag er min veiedag, og jeg har gått ned 8,1 kg og veier nå 136,6kg. Det er et svimlende tall på to uker, men jeg har mye som skal bort og det er mye vann. Men alt det skal vekk det også, så jeg er såå fornøyd:)!
Lykke til alle junistartere;)!
Grattis :heia::klem:
Cec1973 sa for siden:
Gratulerer til alle som har tatt av! STÅ PÅ!
Jeg gikk opp 200 g. fra i går, men regner med det er spekematen og pølsene jeg spiste i går, var litt mye salt kanskje...:) Er ved godt mot! :)
Sommerklemmer fra Bergen
JKBB sa for siden:
Jeg starta mandag for en uke siden, og hadde på søndag, som jeg velger å bruke som veie- og måledager gått ned nesten en kg. Det er jo faktisk 3 kg forskjell på morgen og kveld...går det an? eller er veka mi gal? Har ikke digitalvekt, bare sånn med skive...
Bør jeg veie meg morgen eller kveld??
Når det gjelder cm så har jeg gått sammen 17 cm siden jeg begynte å trene for snaaart to mnd siden! :) Usikker på hvor mye den siste uka, siden jeg ikke målte meg før jeg starta. Det kjennes på buksene mine for å si det sånn! :) KJEMPEMOTIVASJON!
(Det er bare det at det ikke har forsvunnet en eneste cm fra baken og lårene...:_oy:)
Mange sier at de renner så mye på do den første tida...jeg har drukket store mengder med vann, men ikke vært så mye på do egentlig, så de "vannkiloene" har nokk ikke jeg mista...
Har forresten bestemt meg for at første delmål for meg ikke kommer til å være antall kg, men ei bukse jeg bare så vidt får over rumpa nå! :P Gleder meg! :)
fru-elle sa for siden:
Det er et fornuftig mål du. Grunnen til at jeg må ned noen kilo er ikke bare at jeg mistrives med meg selv, men også at jeg ikke gidder kjøpe nye klær. Helt unøvendig er det. Jeg skal bare ned ca 10 kilo, men det skal bli så godt å være mitt lette nette selv igjen.
Gleder meg sånn til jeg har vært flink en hel uke, men jeg gruer meg litt til helga. Får lage masse nullkarbsnop sånn at også jeg har noe å gnafse på.
Ellers så har jeg laget ketolysevennlig brød, og det er så mye lettere enn å bake vanlig brød at det ikke er noe savn i det hele tatt. Alt går med nok pålegg.
MAR sa for siden:
GRATULERER, det er jo kjempebra!
Det er ikke noe rart om det er stor forskjell på morgen og kveld, husk på at man spiser og drikker myye vann :) Best å veie seg på morgenen, slik at man får sin faktiske vekt og ikke vekten varierer veldig pga hva og hvor mye man spiser og drikker. Selv må jeg alltid forferdelig på do hver morgen, så passer på å få det også unnagjort før jeg veier meg ;)
Jeg var heller ikke bemerkelsesverdig mye på do i begynnelsen, men vannkiloene forsvant da etter noen dager, de - det er veeldig individuelt, plutselig er de nok vekk ^^
pingunn sa for siden:
:heia: Gratulerer med en super start. Dette går veien. :cool:
tmaria sa for siden:
Hei!
Slenger meg på her. Har nå gått på ketolyse og gått ned 5 kg. Skeiet ut i helgen med Pepsi Max og la på meg 2 kg fra fredag til søndag :( Så nå er det slutt på lettbrus for min del ;)
pingunn sa for siden:
Hei og velkommen. :heia:
JKBB sa for siden:
Jeg synes også det er godt å være ferdig med førte uka, og grudde meg fælt til helga, men det gikk kjempebra!! :)
På fredagskvelden diska vi opp med TACO, Kan jo spise det aller meste der, masse kjøtt, ost og rømme, og faktisk en del First Price tacosaus, som jeg fant ut hadde minst karber på butikken vår, (3 karber pr 100 g, i motsetning til Santa Maria sine med "No sugar added" på 5,2 eller no sånt) og litt løk, paprika, tomat, salat... :) Jeg trudde jeg kom til å savne mais og ananas, men det var ikke i tankene mine dag jeg spiste, det var så godt som det var! :p Savner du tacoskjell veldig kan du bruke ostekjeks med litt salt eller annet krydder på f.eks! :)
På lørdag hadde vi lasagne. :) Vi lagde fra bunnen av, og det gikk kjempefort, i tillegg til at det var GRISEGODT! :) Brukte osteskiver i stedet for pastaplater!
Har bilde av Tacorester på ostekjeks og lasagnen på bloggen min her:
lavkarbojune.blogspot.com/2010/06/dag-5-og-resten-av-dag-6.html
Når det kommer til snop har jeg prøvd de forskjellige typene baconsnacks, og personlig synes jeg Bacongull i svart pose var best, (2 karbo på 100 g tror jeg), så det var mitt lørdagsgodt, sammen med cola zero! :)
Jeg er IKKE redd for neste helg, dette går som en drøm! :)
JKBB sa for siden:
Vell...helgegodt tror jeg vi sier! :p
KariMari sa for siden:
Hei alle sammen, blir med på denne tråden for junistartere. Begynte selv for fullt på søndag (13.6) og har tenkt til å veie meg på mandager.
Er veldig spent på om dette er noe for meg. Har vært på GR mange ganger opp igjennom årene, og fra denne måten å spise på til mye fettrik mat er uvant. Tankesettet er ikke helt med ennå.:confused: Har prøvd å lese en del om dette, og må si at trådene her inne er fulle av nyttig informasjon når man er ny. Lykke til alle sammen:)
Cec1973 sa for siden:
Jeg har heller ikke mistet disse berømte vannkiloene. Har drukket som en hest, men vært ganske normalt på do. Merkelig, for vanligvis pleier jeg å gå mye på do hvis jeg drikker mye... Vel, får håpe disse vannkiloene forsvinner snart...
Jeg synes delmålet ditt er supert! Jeg har ikke målt meg, så jeg tror jeg kommer til å ha samme mål. Har en kjole som er litt for trang. Hahahaha, tenke seg til å kjøpe en kjole som er litt for trang bare fordi det var salg...:-D Gjort er gjort, så da får jeg bare peise på med lavkarbo! :-D
Har forresten funnet ut hva jeg kan ha med meg på tur. Bokser med tunfisk! Synes det blir litt vel tørt med bare tunfisk, så jeg tor jeg går for tunfisken med sataysaus. Er 7,5 kh. i den, men det får bare være. Bedre enn brød og veldig lett å ha med en boks og en plastgaffel. Eneste problemet blir vel tunfiskånden, men får unne meg en ekstra etterpå så de andre slipper å dø...:-D
Klem
fru-elle sa for siden:
Åh, tunfisksalat... tunfisk, majones og egg. Og kanskje noen kikerter oppi... Tror jeg må handle littegranne før jeg drar hjem jeg
Cec1973 sa for siden:
Hehe, noen her som har merket at matbudsjettet har gått kraftig opp? :-D
Cec1973 sa for siden:
PS. Nei, jeg har ikke noe budsjett, er altfor lite strukturert til det, men jeg merker jo at det går mer penger til mat....:-)
Nja, synes ikke det går opp så alt for mye. Vi ligger på en jevn sum i mnd, men kan jo hende det øker litt siden han ikke vil spise lavkarbo.
Derimot så kommer vi nok til å spare inn på godis. (Jeg irriterte livet av han i helga, fordi han ikke fikk lov å spise rett foran meg, så han sa han ikke gadd ha godis mer. :)) Før har vi hatt både 2 og 3 lillelørdager, pluss skikkelig utskeiing i helga, så det er klart det blir noen kroner spart der.
Jeg tror nok det går noen kroner mer i starten når man skal eksperimentere mer og man er ganske sulten i starten. Etterhvert når kroppen blir vant til maten, hører jeg at sultbehovet blir sjeldnere og man trenger som regel ikke spise mer enn to ganger om dagen (individuelle preferanser, selvfølgelig). Passer meg egentlig utmerket, jeg har aldri klart å ha 5-6 småmåltider om dagen, slik de anbefaler.
Begynner egentlig å tro at jeg er som skapt for dette opplegget. Jeg trives med å spise sjelden, jeg elsker kjøtt (har aldri egentlig likt poteter og brød), jeg elsket å maule pålegg når jeg var mindre og kyllingskinn er en delikatesse for meg :)
Cec1973 sa for siden:
Jeg føler også at jeg er skapt for dette opplegget her, bortsett fra at jeg var/er ganske glad i godterier, ikke egentlig sjokolade, har aldri likt det, men mer de greiene som henger igjen i tennene...:-D Det verste er at jeg pleide å spise litt hver dag før! Nå har jeg ikke rørt, eller for den saks skyld hatt lyst på det på en uke! Jeg skjønner det ikke. Jeg trodde jeg kom til å bli sprø, men jeg har ikke merket noe til "godtesug". Jeg vet jeg kommer til å savne vannmelen til sommeren, men tror kanskje jeg skal unne meg litt av og til? Ja, kanskje, får se... :)
De to andre i huset her spiser fortsatt normal kost, så vi kjøper fortsatt både poteter, ris, godterier, potetgull osv... i tillegg til et lass med cottage-cheese, seterrømme, hauger med egg, fløte, "helsekost-greier", mer kjøttpålegg osv... Hehe, det vil vel stabilisere seg det og, om enn på et litt høyere nivå! :-D Er glad min mann støtter meg, ihvertfall siden magen min er blitt så bra (han bryr seg ikke så mye om jeg veier 5 kilo mindre heldigvis:-)).
Klem
MAR sa for siden:
Hehe, det merker jeg veldig! Men jeg holder fortsatt på med eksperimentering og prøver ut forskjellige matretter og oppskrifter, så kanskje det vil stabilisere seg etter hvert?
Vi har vanligvis ikke pleid å lage middag her hjemme mer enn et par ganger i uken, for sambo jobber mye overtid og da passer det ofte slik at jeg nettopp har spist når han kommer hjem, eller omvendt. Og det sier seg jo selv at matbudsjettet blir mindre om man for det meste lever på brødskiver og pålegg enn når man lager skikkelige måltider til hvert måltid. Og så har jeg jo kjøpt endel ting fra helsekosten som ikke akkurat er billige, men det er jo også produkter som holder en stund! Så det ser jeg som en investering :)
Men bare så det er sagt: det er verdt det! Og jeg tror nok at om man er flinke til å benytte seg av tilbud og sånt så blir det ikke så mye dyrere enn vanlig :)
Tidl. medlem sa for siden:
Hei alle dere andre der ute:)
Er nettopp startet med å spise mat jeg trodde var ulovlig i vektsammenheng. Må klipe meg litt i armen for å spise "brød" med rømme og egg, og fløte i kaffen..Både min mann og jeg startet i går så jeg er veldig mottakelig for gode råd. Lurer litt på hvor mye dere spiser til hvert måltid. Har ikke fått tak i bok enda.
Lurer og på hvordan jeg kan få en slik fin kurv som dere har med vektnedgang osv.
Cec1973 sa for siden:
Hehe, jeg bare må fortelle.... Altså, etter at jeg fant ut at jeg måtte ha litt mer enn 20 kh. har jeg ikke tenkt tanken på å måle med ketose-sticks. Tenkte at det ikke er nødvendig siden jeg jo spiser sikkert mellom 50 og 60 kh. for dagen. Så var det det med at jeg er nord-europas mes nysgjerrige da... Testet ut i dag og... JIIIPPIII jeg er i ketose!!! Hadde ikke trodd det altså! :-D
Kestoseklem til dere alle! :-D
Dessi sa for siden:
Ja, penga flyr!!!!!!!!!! Godt feriepengene er rett rundt hjørnet. Jeg er på 2.uka nå, og tror jeg allerede har brukt flere hundre kroner bare på egg:p. Må jo eksperimentere litt da. Men regner med at etter hvert vil dette roe seg, så blir det vel snart tilnærmet vanlig handling igjen. Kan skjønne det blir dyrt å bare spise pålegg:D (NESTEN DA). Til helgen skal jeg til Sverige og da skal jeg kjøpe med bla. Brie, litt annen pris der, 79,- for 1 KG. Gleder meg, jeg elsker Brie:o. Kanskje jeg blir kurert? Att jeg rett og slett spiser for mye? Hvem vet? Men forskjellen nå er at det er lov. Jeg rett og slett elsker denne måten for diett. Alt jeg alltid har ønsket å spise mer av kan jeg nå:D.
Cec1973 sa for siden:
Ååååh, jeg misunner dere som kan reise rett over til Sverige å handle... billig... Vel... Jeg vurderer sterkt å ta en tur til Køben. Har en haug med bonuspoeng både på fly og hotell, så det kommer ikke til å koste meg mer enn noen hundrelapper.... Hmmm... Fristende... MEN jeg skal jo reise hjem fra Liverpool via Amsterdam på tirsdag. Der har de mye oster ihvertfall... JOOOHOOO! Synd jeg ikke kan ta med meg kjøttvarer fra UK, der er det så billig og.... Kjøtt, grønnsaker... alt... Hehe, da vi bodde der elsket jeg å gå i matbutikkene, de har jo så mye som vi ikke har hjemme! :)
Cec xxx.
Tidl. medlem sa for siden:
Må bare prøve om jeg fikk det til.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.