< Tilbake til oversikten

Nannahs supergode knekkebrød!

#401

Karbosara sa for siden:

Jeg har mine i en knekkebrødboks i skuffen. Den er av plast.
Er de sprø nok, går det bra.


#402

Gelica sa for siden:

Ok, takker for raskt svar :-)


#403

Carisma sa for siden:

Jeg bruke de tyne plastboksene fra Ikea med blått lokk. Går fint det. Eller så kan du bare droppe lokket.


#404

Lillemy71 sa for siden:

Jeg har en julekakeboks i metal og en gammel konfekteske i metall som jeg bruker. Ellers har jeg brukt plastboks og hatt de i da jeg skulle på tur og de ble ikke seige.


#405

Ina64 sa for siden:

Jeg bakte disse i dag, og da brukte jeg en kjevle som jeg fuktet godt med vann først. Det fungerte veldig greit. :)


#406

Gelica sa for siden:

Nam, nam og atter nam.
Disse var kjempegode :-)
Spiser nå knekkebrødene med smør og camenbert hmmmmmmmmm :-)


#407

Yonah sa for siden:

Vil bare si at det funker helt utmerket å bruke et par egg i stedenfor fiberhusk. Svigermor hadde ikke igjen fiberhusk og tok egg, og siden prøvde jeg det også, og det funker, og det smaker enda bedre( om det er mulig;) )..


#408

mumlen sa for siden:

Hva er fiberhusk?


#409

Kitt sa for siden:

JBKM og fiberhusk er binde-/fortykningsmiddel vi bruker i feks pannekaker og vafler, brød og sauser fordi vi ikke skal bruke mel!;)


#410

Fofa sa for siden:

Disse skal jeg prøve å lage på søndag.. Lurer bare på én ting; hvor store skjærer dere dem? Ca knekkebrødstørrelse? Eller mer som kjeks? Dere som får 32 stk, tenker jeg... :)


#411

mumlen sa for siden:

Jeg prøvde meg på denne oppskriften i går, men de ble mislykka:( Alt hang fast i bakepapiret. De var veldig gode på smak, men bakepapiret smakte ikke så godt;) Hva har jeg gjort feil??


#412

Lillemy71 sa for siden:

Er nå vel bare å ta pizzahjulet og dele i 4x4 urter på hvert brett så får du 32 stykk. Enkelt og greit :D


#413

Lillemy71 sa for siden:

Jeg tror ikke det står noen plass og om andre gjør det, men jeg smører alltid bakepapiret. Dvs jeg har en slik oljespray for baking som jeg bruker og sprayer masse på papiret, ellers blir det ekstra fiber i knekkebrødet :D I tillegg tar jeg papiret bort mens det ennå er varmt.

Jeg har gjort denne tabben et par ganger, men jeg kasta ikke knekkebrødene men lot de ligge i en boks noen dager og etter en stund fikk jeg papiret av ganske greit - for det meste :rolleyes:


#414

Fofa sa for siden:

Har aldri i mitt liv laget knekkebrød...men nå har jeg akkurat tatt første brettet ut av ovnen.. Kanskje et dumt spørsmål, men; er det meningen at knekkebrødene skal være sprø når de tas ut av ovnen?? eller blir de sprø ettersom de kjøles ned?


#415

Nannah sa for siden:

De skal være sprø...er de ikke det må de stekes lenger.


#416

grotingeling sa for siden:

Vil herved offisielt melde meg inn i halleluja-koret - disse knekkebrødene er bare helt fantastiske :D


#417

trude.lutt sa for siden:

Utrolig gode! Det var disse som fikk meg til å forstå at jeg kan leve på lavkarb!


#418

Pandora sa for siden:

Måtte bare dytte på denne oppskriften fra flnke Nannah - sikkert noen nye her inne som ikke har prøvd dem enda. Har ikke tall på hvor mange brett av disse her som har gått med her i huset etter at jeg fant oppskriften (til alle i familen!)

Fantastisk gode er de...og supre å ha med på jobben som nødproviant feks. Har ny porsjon i ovnen ikveld; sommerferien over og lange jobbkvelder venter..:engel_ikk


#419

Iset sa for siden:

Jeg elsker disse. Bakte nettopp en ladning. Men jeg får dem aldri tynne nok, har prøvd flere ganger. Jeg fikk noen og tyve knekkebrød utav porsjonen, aldri i livet om jeg klarer å få 32 eller i nærheten av det. ARGH. Men de er i hvert fall utrolig digge!
Neste gang skal jeg lage røren mye tynnere og helle dem på brettet, da får jeg vel flere knekkebrød ja.

Ellers; er det noen som har prøvd å lage rundstykker av denne? Røren er jo ganske tykk, så det går kanskje an?


#420

Dilly sa for siden:

Har du forsøkt å kline røra utover bakepapiret med en slikkepott? Det må være en som er tynn og myk, og man må være veldig lett på hånden. Det er også en fordel å dyppe slikkepotten i vann mens man holder på med klineriet. Jeg fikk det veldig greit til med den metoden.

Enig med alle her i at det er noen nydelige knekkebrød. Problemet er bare å stoppe før boksen er tom


#421

Lillemy71 sa for siden:

Jeg pleier bare å ha mer vann i (bruker en del mer fiber husk også) slik at røra er ganske tynn, men henger sammen. Så deler jeg den bare på to brett og bruker slikkepotten og smører den raskt utover. Må jobbe raskt så den ikke sveller alt for mye og blir for fast. Hjelper også til med fingrer fuktet i vann for å få det noenlunde jevnt. Dersom jeg glemmer røra og den sveller for mye, har jeg bare oppi mer vann. Det tar kanskje litt lengre tid å steke/tørke de når røra er så tynn, men det er mye enklere å jobbe med. Ruter de opp i 4x4 først når de begynner å tørke (litt varmt men det går alltids :D)


#422

Iset sa for siden:

Jeg har pleid å bruke fingrene (dyppet i vann, har en skål med vann ved siden av) og kna det utover, på en måte. Det går fint, men jeg får ikke 32 stk uansett. Og selv om jeg ruter med pizzahjul før steking, knekker de ikke alltid i "leddene", så jeg har endel skjeve knekkebrød, hehe. Men det gjør jo ikke noe, de smaker jo det samme.

Jeg skal absolutt ha i mer vann neste gang ja. Takk for tips. :D


#423

Carisma sa for siden:

Der har du nok årsaken :ja: Prøv med slikkepott


#424

Festina lente sa for siden:

Alternativt med baksiden av en spiseskje dyppet i vann - det funket for meg. Lykke til!

Og JA - de smaker fantastisk godt! :D


#425

Brimstone sa for siden:

Slikkepott funker bra for meg! Neste gang skal jeg strø litt grovt havsalt over dem. Ikke mye altså, et korn her og et korn der liksom


#426

Karbosara sa for siden:

Da kan du oppleve at saltet bare faller av når de er stekt...jeg pensler med litt eggehvite (som jeg pleier å ha liggende i kjøleskapet fordi mannen lager så ofre bernaise:sikle:) og så strør jeg litt havsalt over, da sitter saltet og blir der til jeg spiser de opp...:cool:


#427

Brimstone sa for siden:

Tusen takk for tipset! Skal huske på å pensle!


#428

Nitsirk sa for siden:

Hei!
Hvordan er det mulig å bli 1 karb i hvert av knekkebrødene? (32 stk)
Har kjøpt økologiske solsikkekjerner på Coop ogher står det 17 kH pr 100 gram, oppskifta bruker 200 gram og bare solsikkekjerner blir da 34 kH. Eller er jeg helt på jordet?



#430

Kanutten sa for siden:

Jeg har rista gresskar- og pinjekjerner i mine knekkebrød. Samt at jeg kliner alt utover med en gang FØR fiberhusken har fått svelle. Da er det nemlig mye lettere å bre deigen utover samt at jeg får tynnere og flere knekkebrød.


#431

Nannah sa for siden:

Det er veldig stor forskjell på karbeinnhold i solsikkekjerner fra produsent til produsent. Møllerens har absolutt det laveste innholdet såvidt jeg har klart å finne ut:)


#432

Zincite sa for siden:

Jeg har en helt personlig teori om at en del økologiske varer er importert i mindre kvanta, og at det da ofte bare brukes den næringsinformasjonen de har i det landet varene importeres fra. Dermed er ikke alltid fiber trukket fra på karbohydratinnholdet :)
Men godt mulig jeg er på jordet :cool:


#433

Lillemy71 sa for siden:

Støtter den teorien jeg også ut ifra min egen erfaring av slike varer. Har prøvd å søke litt på nettet og kan ikke finne at det er normalt med så store avvik i næringsinnholdet på slike varer. Små forskjeller forekommer selvfølgelig, men ikke så uhorvelig mye-


#434

Nannah sa for siden:

Det finnes solsikkekjerner med like høyt karbeinnhold som de økologiske...fex fra Regal tror jeg det var...


#435

Matlei sa for siden:

Desse vil jeg også prøve :D :D

Ser det er stor forskjell på f.eks. kh innholdet på solsikkekjerner og at Møllerens er de med lavest kh. Og har forstått det sånn at når det gjelder kruskakli så er Regal sin best? Noen som har tips om hvilke kjeder som har inne disse. Har no vært på Kiwi og Spar og de har ikke :mad:

Hva med Sesamfrø og Gresskarkjerner? Hva med kh i desse?

Sitter bare på jobb og tripper og skal rett på butikk etter jobb og hjem og bake knekkebrød viss jeg finner de rigktige ingrediensene :D Fiberhusk og linfrø har jeg fra før :D

Håper bare jeg får det til da - har ikke vært heldig med de andre lavkarbo-oppskriftene (har jo ikke prøvd alle selvsagt ;) )

Men tuuuusen takk for alle som deler oppskrifter så vi litt mindre oppfinnsomme kan lære oss - har savnet knekkebrød masse :o


#436

gryhelen sa for siden:

Jeg kjøper møllerens solsikkekjerner på Rema 1000.


#437

smukkas sa for siden:

Hvordan blir disse uten fiberhusk?


#438

Frk. Fryd sa for siden:

Jeg tok nettopp mine ut av ovnen. Jeg halverte oppskriften men brukte full mengde sesamfrø for jeg glemte meg. Jeg finmalte halvparten av solsikkefrøene og all sesamen og finmalte linfrøene også. De henger sammen og er sprø og fine. Jeg stekte i ca 50 min på en pizzaplate. Det kan jo være de detter fra hverandre når de tørker?


#439

smukkas sa for siden:

Jeg hadde 2 egg i kjøleskapet som jeg pisket og blandet i røra, og hadde oppi litt ekstra havrekli og store havregryn for å få passe konsistens. De henger sammen nå, ble ikke knusksprø som jeg har smakt at flere andre har fått til, men ble gode nok. Hadde litt "Nå spiser jeg fuglefrø, dere!"-følelsen i begynnelsen da jeg spiste dem, men det gikk seg fort til og med masse smakfullt pålegg/krydder på er de kjempegode.


#440

Frk. Fryd sa for siden:

Jeg tror det at jeg stekte de på en sånn pizzaplate (keramikk) hadde et positivt utslag!


#441

Debussy sa for siden:

Jeg bakte disse i dag - og er like begeistret som de fleste andre! Skikkelig gode og enkle å lage!!! Tenker allerede nå at disse skal på brunsj-bordet 1.juledag :p

Jeg tok 3ss bakemiks i stedet for fiberhusk (som jeg ikke fikk tak i i går) og det funket helt fint :)


#442

Carisma sa for siden:

Det er jo det som er godt! :D


#443

Grovsnus sa for siden:

Var tom for solsikkekjerner. Så jeg prøvde med kverna mandler. Og sist så ruta jeg opp med pizza-ruller i første "snu-operasjon" da var det lett å dele opp etterpå.
Mvh Grovsnus


#444

Grovsnus sa for siden:

Brukte 200 gr mandler istedefor solsikkekjerner. FANTASTISK- smaken fikk et lite hint av kransekake:D Og det å dele dem i første "snuoperasjon" var nok engang suksess. Prøv.
Blanda alt det tørre først, også fiberhusk. Litt salt og Stevia i en 1/2 ltr vann. Måtte tilsette mere vann for å få smurt det utover bakepapiret. Men det damper jo vekk.
Mvh Grovsnus


#445

Veggpryd sa for siden:

Jeg holder på med en røre nå, og lurer på om jeg må olje bakepapiret først? Er det vanskelig å få de av bakepapiret?


#446

grotingeling sa for siden:

Trenger ikke olje papiret, bare husk å ta det av med en gang du tar knekkebrødene ut av ovnen


#447

Veggpryd sa for siden:

Ja, nå er det for sent likevel. Knekkebrødene er i ovnen, og jeg smurte ikke bakepapiret. :) Mener jeg hadde problemer med sånt bakepapir før, men det var et billig-merke fra en billigbutikk eller no sånt. Har ikke hatt problemer med det jeg har nå.


#448

Tiki sa for siden:

Jeg også delte med pizzahjulet ved første snuoprasjon forrige gang, da jeg glemte det, og det var bare så mye greiere, enn før de går i ovnen.

Hvis du vil ha krasnekakekjeks....så anbefaler jeg på det varmeste Nannahs knekkebrødkjeks med mandelmel. De ar utrolig gode. Enten bare med smør på eller med ost på.


#449

Nannah sa for siden:

Om røra er for bløt sitter papiret fast, den skal være jevn uten synlig vann. :)
Viktig å gi fiberhusken tid til å svelle.


#450

The Cat sa for siden:

Hos oss har vi nå alltid Nannahs knekkebrød på lur, vi liker dem kjempegodt og det gjør alle gjester som ikke er lavkarbere også!!

Vet det har vært snakk om tidligere (og kanskje ikke anbefalt??), men jeg har litt olje i røra og da er det mye lettere å få det løs fra bakepapiret... Og knekkisene blir fortsatt sprø ;)

Mamma kom med et godt tips for å få deigen utover papiret/ plata, og det virker superbra: ta en liten klar plastpose/ brødpose på hånda, og klem røra utover med posen som en hanske på en måte. Helt genialt, funker som bare det :D


#451

Karbosara sa for siden:

Jeg testet ut noe i dag...jeg la bakepapir over røra jeg hadde klasset ned på stekeplaten, og så rullet jeg over med et kjevle...funka som bare det! Alt ble jevnt og flatt og ikke noe klass!


#452

Veggpryd sa for siden:

Knekkebrødene ble skikkelig gode! :) Ikke satt de fast i papiret heller. Disse blir garantert laget flere ganger! Takk for super oppskrift! :)


#453

Debussy sa for siden:

Jeg har laget ennå en ny runde i dag, etter at koret mitt spiste opp hele forrige porsjon på dagens lunsj - DE LIKTE DEM KJEMPEGODT!!!!

Nå vil de gjerne ha oppskriften. Jeg har laget dem med 3ss bakemix (ketolyse), men kan folk som ikke går på lavkarbo f.eks. bruker hvetemel i stedet? (tilsvarende mengde?)


#454

Nannah sa for siden:

Alt går ann! Bare å mixe og forandre som mann vill...og legg gjerne ut her om dere får til noen gode varianter:ja:


#455

LIBBA sa for siden:

Det har jeg også prøvd, og fungerte som en drøm :). Jeg pleier å riste solsikkefrøene i tørr stekepanne før bruk.
Synes knekkebrødene blir extra sprø og gode da.
Har laget disse MANGE ganger. ( takk Nannah :)).


#456

Tiki sa for siden:

Jeg har også gitt oppskrifta videre til en som ikke spiser lavkabo. Hun sa hun hadde smakt 3 andre knekkebrødoppskrifter (ikke lavkarbo) og denne var den beste. :)

Måtte guide henne rundt i hyllene pr. tlf. hvor hun skulle finne fiberhusk. Men kanskje hun kan bruke et par ss med mel i steden ja.

Og min samober elsker også disse, han spiser heller ikke lavkarbo, bortsett fra at han elsker maten ;-)


#457

Brimstone sa for siden:

Sånn ser mine ut :D

Skal inn i ovnen
[ATTACH]7461[/ATTACH]

Ferdig!
[ATTACH]7462[/ATTACH]

Spise!
[ATTACH]7463[/ATTACH]


#458

ding sa for siden:

Disse knekkebrødene er kjempegod! Vel og merke så stekte jeg mine for lite men de smakte fortsatt kjempegodt :-p Det blir nok en ny bakerunde i ettermiddag og da skal jeg sørge for å ha de inne lenger hahaha.


#459

Hilja sa for siden:

Disse er også supre å fryse! De trengte bare 5 minutter i vanlig stekovn på ca 200 grader, og så var de tint! Klar for ost, kjeks/knekkebrød og vin! De er nydelige til det! Har laget de mange ganger nå.


#460

Nannah sa for siden:

Lurt tips:)


#461

senorita sa for siden:

hva om jeg lager bare ett brett? da blir vel 160 grader og 70 min litt lenge? noen som har prøvd å steke bare ett brett?


#462

Nannah sa for siden:

Nei, steketiden blir den samme. Du kan bare steke to brett samtidig om du har varmluftsovn. Ellers må de stekes hver for seg.


#463

senorita sa for siden:

testet dem ut.. ble veldig bra :D nom nom :)


#464

MaLyng sa for siden:

Jeg lagde disse i går! :) Nyyydelige!! :D
Tusen takk for en kjempegod oppskrift Nannah! :):)


#465

Mammaannmari sa for siden:

Fantastisk gode. Jeg, mannen(som er blitt overbevist om at han ikke trenger vanlig brød, selv om at han ikke spiser lavkarbo) og Noah på 1 år elsker de:D
Tusen takk Nannah for genial oppskrift.

Jeg har ikke varmluft og hadde all røre på ett brett. Orka ikke steke i to omganger:p Funka som bare det, snudde underveis, samme tid og temperatur:)

Har bakt 2 omgangen i dag:D


#466

trude.lutt sa for siden:

kjempe gode, men mine sitter fast i papiret.... og ja, det er bakepapir!:) noen tips?


#467

Nannah sa for siden:

Deigen må IKKE være for våt. La den stå en stund før du har den ut på papiret..:ja:


#468

Kanutten sa for siden:

Jeg syntes det var bedre motsatt av det du sier. Det var myyyye lettere å få knekkebrødene skikkelig flate når deigen var våt. Jeg lot deigen heller tykne på stekebrettet. Resultatet ble løvtynne knekkebrød!


#469

Lillemy71 sa for siden:

Smør olje eller smør på papiret, det gjør jeg alltid for ellers sitter papiret fast.

Lykke til


#470

Idarull sa for siden:

Lagde disse i stad og skal straks smake! Blir sikkert enda diggere enn micro-knekkebrødene jeg har laget hver morra!


#471

Idarull sa for siden:

Mine ble nok stekt for lenge, selv om jeg gjorde som det sto. Litt svidd smak, men jeg overlever :) neste gang skal jeg følge nøye med mot slutten! Anbefaler også å ha gresskarkjerner oppå eller inni. 5 gram karbo per 100 gram, så ikke bruk altfor mye.


#472

isabella sa for siden:

Første gang jeg laget glemte jeg å tilsette kli men hadde litt gresskarkjerner i tillegg og brukte stavmikser for å "knuse" frøene litt. Lot det stå til det ble litt "konsistens" før jeg smurte det utover. De ble kjempegode og sprø uten kli. Hadde litt problem med at jeg ikke fikk delt dem nok, så neste gang skal jeg dele de en gang til etter de har vært i ovnen litt. Nydelig å spise knekkebrød igjen!


#473

Tidl. medlem sa for siden:

Jeg laget disse i går og de ble kjempe gode!!
Var på besøk hos søsteren min i går og hadde med meg et par knekkebrød som hun fikk og hun likte de kjempe godt.

Hun ønsker seg slike i julegave;)

Skal lage en posjon og gi til henne.
Skal legge de i en fin boks, med rød sløyfe på;)


#474

Isemor sa for siden:

Kan man bruke johanneskjernemel istedet for fiberhusk her??


#475

Kitt sa for siden:

Blir nok ikke helt det samme, men bør fungere. Er jo et bindemiddel, det også!

Har du sjekket om det står noe om det i tråden?


#476

MysticMoon sa for siden:

Kan knekkebrødene fryses? :)


#477

Carisma sa for siden:

De holder i ukesvis i boks så det er unødvendig.


#478

ikea sa for siden:

Hei!

Ser at dette er en tråd som er skrevet for lenge siden, men hva menes med å snu plata? Det skjønner jeg lite av gitt, ikke akkurat noe bakemester:p Gleder meg til å prøve i kveld.


#479

Kitt sa for siden:

Det betyr at du må ta stekeplaten ut av ovnen og sette den inn igjen med den andre siden først!

Dette fordi mange ovner steker ujevnt(?), på denne måten blir alt stekt ca likt!

Ikke så gammel denne tråden. Hadde jo innlegg senest i forrige uke! Har sett folk har spurt om ting/kommentert etc i tråder det ikke har vært skrevet i siden 2005!


#480

ikea sa for siden:

Åja! hehe. Så det stod noe om oktober 2006, men det er vel kanskje når de registrerte seg det:p Takk så mye for svar. Gleder meg virkelig til å prøve de, jeg er så ufattelig lei egg til frokost nå :eek:, må ha noe annet innimellom!


#481

Kitt sa for siden:

Tråden ble faktisk startet for nøyaktig et år siden, den. 11-01-10!

Jeg fikk ikke til disse knekkebrødene, ble for mye stekt i min ovn, så pass på!;)


#482

ikea sa for siden:

Hadde du for høy temperatur da eller hva var årsaken?


#483

Kitt sa for siden:

Trodde jo ikke det, men er ikke vant til å bruke varmluft- funksjonen og kjenner dermed ikke den delen av ovnen min så godt. Pleier ofte å måtte bruke høyere temperatur enn det som er oppgitt på vanlig steking, så jeg trodde ikke det skulle bli svidd på den temperaturen som var oppgitt for varmluft- steking!


#484

Bøtt sa for siden:

Jeg har disse i ovenen nå,blir spennedes å smake på de:D
Da er jo frokosten grei fremover..


#485

ikea sa for siden:

Hei. Hvor skal platene stå? Øverst og nederst eller midten og midten?


#486

Nannah sa for siden:

Har du varmluftovn kan du sette dem hvor du vill:ja:


#487

ikea sa for siden:

De er ferdig nå. Sitter og spiser ett med baguettskinke og ost. Har bare en ting å si; Herregud, for noe fantastiske greier. Det smaker så ufattelig godt. Dette er helt klart tungen på vektskålen for meg til at jeg kan fortsette med lavkarbo! Tusen takk Nannah:D


#488

Nannah sa for siden:

Så koselig at du likte dem! :)


#489

ikea sa for siden:

Om jeg gjorde, hehe:D

Hva kan jeg lage med kokos og kokosmelk? Er veldig glad i dette, men vet liksom ikke hva jeg får ut av det. Har du noen gode oppskrifter på lur Nannah?


#490

Kitt sa for siden:

Jeg er jo ikke Nannah, men denne oppskriften til Aeryth liker i hvert fall alle hjemme hos meg!


#491

Bøtt sa for siden:

Disse var knallgod!
Takk for oppskrift Nannah:)


#492

otika sa for siden:

wow wow wow :w00t:

Har akkurat overtalt gubben til å spise lavkarbo,men som det brødmonstret han er ,har det ikke vært lett....men skal love deg han digga disse knekkebrødene :D

Blir nok fast frokost disse her til han ja ,tusen tusen takk Hannah :klem:


#493

Sirius sa for siden:

Kan ikke tro at jeg har oversett denne tråden. Dette høres rett og slett fantastisk ut! Jeg har en drøm om at de skal smake skikkelig sesamkjeks. Kanskje bytte ut med mer sesam bare?

For mange år siden fantes det en sekskantet(?) salt kjeks i hvit og blå pakke fra Sætre tror jeg det var, med sesamfrø. Fantes en i rød pakke og. Jeg drømmer fortsatt om denne kjeksen! og ingen husker den :'( sukk...

Hvis disse knekkisene kan ligne litt i smaken, skal jeg være for evig lykkelig. Needless to say, jeg må bake snart...:)



#495

Nannah sa for siden:

Tusen takk!

Jeg husker kjeksene, Sirius...og jeg synes mine knekkebrødkjeks
ligner jeg:ja:


#496

otika sa for siden:

Jeg brukte 100 gram mandel mel og 100 gram solsikkekjerner,og de ble super gode :)...Gubben sa klart i fra i stad at jeg MÅ lage nye hehehe, kan ikke få takket deg nok Nannah :D


#497

Sirius sa for siden:

Tiki, tusen takk for link!
Og til deg Nannah, for at du deler disse fantastiske oppskriftene! Nå føler jeg på meg at jeg nærmer meg slutten på jakten på 6-kant-kjeksene - lavkarbofisert! Tenk at det var noen som husket de, har prøvd å forklare de for så mange! :o

Skal definitivt prøve begge oppskriftene med litt ekstra sesamsmak <3:rulleøyne

hurra!


#498

9epoke sa for siden:

Jeg har laget disse nå i kveld, med litt endring.
Jeg hadde ikke kli av noe slag, så jeg byttet det ut med 1,5 dl bakemiks (ketolyse) og 0,75 dl knuste linfrø. Så hadde jeg en neve gresskarfrø som jeg også puttet oppi.
Det er mindre karbo i mine nå enn det var i den opprinnelige oppskriften pga at det ikke er karbo i linfrøene og at det er (jeg veidde det ikke) kanskje maks 8 g karbo i bakemiksen.
Jeg er veldig glad for alle kommentarene ang. bakepapir og temperatur, for jeg brukte tefflon ark i stedenfor bakepapir, og da skle de så fint av :)
Måtte også prøve meg litt frem ifht temperatur på ovnen.

Utrolig gode knekkebrød!!!
Tusen takk til deg Nannah! Jeg har 3 ungdommer og de er alle kjempe glade i disse :) Jeg kommer til å fortsette å bake disse også etter at vekten har kommet ditt jeg ønsker.


#499

Vidisse sa for siden:

Nå har jeg ikke lest alle sidene her, men vil tipse om at disse sikkert også er perfekt å dele i små "ostekjeks-biter", og strø flaksalt på. En sikker vinner på jentefesten!! :goodluck:


#500

frk_johansen sa for siden:

NAMNAMNAMNAMNAM! disse var jammen gode! TUUUUSEN takk for oppskrift! :D


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.