< Tilbake til oversikten

Nannahs supergode knekkebrød!

#301

Kitt sa for siden:

Smart!:D
Jeg klarte nemlig også å svi mine og som du sier, ikke godt! grøss:eek:


#302

Modesty67 sa for siden:

Jeg har hatt godt med vann på hendene, da gikk det kjempeflott å bre deigen utover på bakepapiret :)


#303

mål:littavetmenneske sa for siden:

Disse er bare helt superbra, altså! I kveld hadde jeg splittede mandler, litt natreen og masse kanel i halve porsjonen, og det var kjempegodt! Tror jeg må prøve å bruke dette som bunn i ostekake. Fantastisk!


#304

Guttem@mm@ sa for siden:

Hva i all verdens dager er fiberhusk?

Jeg har en oppskrift som er slik:

2 dl lettkokte havregryn
2 dl sammalt rug (fin eller grov)
2 dl solsikkekjerner
2 dl sesamfrø
2 dl havrekli
1 dl kruskakli
1 dl linfrø
2 ts salt
7,5 dl vann

Skjønte av en annen tråd at blant annet havregryn har mye kabohydrater i seg.... men så skulle jeg titte på denne tråden her og er litt lost på hva blant annet fiberhusk er?


#305

Kitt sa for siden:

Fiberhusk er et bindemiddel som brukes i bakst når man ikke kan bruke mel!
Det fås kjøpt i helsekostbutikker, noen Rema, ICA og Meny- butikker.

I oppskriften du har er det flere ting som ikke akkurat hører hjemme her i en lavkarbo- verden.
Blant annet havregryn og rug. Havrekli har også alt for mye karber!:eek:


#306

Guttem@mm@ sa for siden:

Jeg lurer på om jeg kanskje kan kutte ut havrekli og erstatte det med mer kruskakli jeg da tro? Og det samme med rugmelet, kanskje det også kan erstattes av kruskakli?


#307

Gerd sa for siden:

Fedon tillater vel litt havregryn og grove meltyper, viss ikke jeg tar feil.
Men er det ketose-basert diett du går på, så bør det kuttes ut.

Jeg anbefaler deg å teste ut oppskrifta til Nannah :ja:
For disse knekkisene er gode, skikkelig gode.


#308

Nannah sa for siden:

Dette er den orginale knekkebrødoppskriften fra Frokost tv...det var den jeg tok utgangspunkt i da jeg laget min lavkarbovariant.
Denne er ikke særliglavkarbovennlig.
Om du da ikke går på en meget moderat Fedon fx.
Jeg har aldri laget disse...så jeg aner ikke noe om smaken


#309

Lillemy71 sa for siden:

En kollega av meg sverger til denne oppskriften og av og til steker hun opp en ladning på jobb, de forsvinner som "varmt hvetbrød" mannfolka på jobb er helt gale etter de. Hun pleier også og ha litt tørket tranebær oppi og da blir de visstnok enda bedre, men de passer ikke for lavkarbo eller dersom man har glutenintoleranse.

Jeg lager dine jeg Nannah (har i noe mer fiberhusk) og de er kjempegode. Synes nesten det smaker litt sånn popcorn-aktig. Med meierismør og gräddost er det kjempesnadder :D


#310

mål:littavetmenneske sa for siden:

Disse knekkebrødene er blitt min hovednæringskilde for tida. Jeg har kutta ut kli, og bruker mer av alt annet, men spesielt mer linfrø enn i originaloppskrifta. Har eksperimentert litt, og funnet ut at oppskrifta tåler ganske mye "slinger i valsen". Jeg hiver bare 2 ss fiberhusk, en fin haug med ulike frø/nøtter og slikt og 1/2 liter vann i en bolle, rører rundt og heller det på bakeplate mens konsistensen er som suppe- funker helt fint.

I dag hadde jeg revet ost i halve porsjonen, og det ble KJEMPESUKSESS! (Min lunsjgjest beina avgårde på helsekost for å skaffe fiberhusk, og hun er ikke lavkarber :) ) Knekkebrødene fikk ekstra god smak og de ble enda sprøere mer "luftig". Jeg brukte mine siste rester jarlsberg, parmesan og gräddost- cirka 100 gram tilsammen- på halve røra. Håper andre får glede av dette tipset.


#311

Luska sa for siden:

Jeg laget disse nå i kveld, og de ble utrolig gode :D Tusen takk for oppskriften Nannah!!


#312

Kajamor sa for siden:

Det gjorde jeg å!:o


#313

Nannah sa for siden:

Supert tips Littavetmenneske:heia:


#314

sjarmisa sa for siden:

Tenkte å høre med dere om dette fordi jeg skal ikke ha gluten. Og hvetekli er det gluten i og havrekli skal man ikke ha for mye karber...hva bruker man? men litt mer av alt ......Skal gå til innkjøpt og prøve .....


#315

Kitt sa for siden:

Jeg kan ikke fordra kli og erstatter det som regel med finmalte sesamfrø!:D


#316

berut sa for siden:

Disse knekkebrødene var bare helt nydelige - også med litt cocosa på??? Mmmm


#317

Carisma sa for siden:

Jeg får også utslett (rent psykisk :D) av kli! Men disse smaker ikke kli i det hele tatt.

Måtte forøvrig lage en porsjon til minbestemor i helga, hun syntes de var fantastiske. (Så ser jeg heller gjennom fingrene inntil videre med at min mor spiste de med brunost på... :eek:)


#318

Kitt sa for siden:

Jeg har bakt dem, skjønner du, med kli til og med, men de ble så svidd at det slett ikke var godt! :eek:
Hmm, sliter litt med maten. Kanskje jeg skulle bake en runde i morgen?

Lavkarboknekkis med brunost er i hvert fall bedre enn loff med brunost!;)


#319

Carisma sa for siden:

Jepp, eller "grovbrød" fra butikken fullt av sirup for å bli brunt... :rolleyes:


#320

Live77 sa for siden:

Skal innrømme at jeg ikke har lest alle innleggene her, så svaret kan stå her et sted men.....funker det med kruskakli eller er det vanlig kli ? Er det i hele tatt noen forskjell???


#321

Nannah sa for siden:

Ingen forskjell nei:)


#322

Marihønemor sa for siden:

Har laget disse knekkebrødene i dag. Jeg er sikkert den første her som sier at disse var ikke noe gode :eek:. Slet med å få i meg ett!!! Da hadde jeg på masse smør og masse gulost.
Mulig mine ble brente da???? Men ser egentlig ikke slik ut.

Hadde virkelig håpet at jeg skulle like disse. Men da får jeg prøve meg på brød i stede.


#323

HapiLatte sa for siden:

Jeg får ikke bakt nok. Barna, mann og besteforeldre spiser dem opp. Og jeg er helt avhenging av disse til raske hverdagsfrokoster. Så tusen takk Nannah :blomster:.

Må nesten fortelle hva minste jenta foreslo i helgen. Hun fant ut hvordan vi kunne bli rike. Mamma kunne bare bake masse knekkebrød og så kunne hun selge dem ;). Synes den var litt søt. Jeg skal huske på provisjon til deg Nannah hvis hun setter i gang...


#324

Live77 sa for siden:

De var veldig gode, men magen min protesterte litt etterpå...mulig det ble litt for mange på en dag. Tror de virker lakserende....hehe


#325

Nannah sa for siden:

Det er ikke meningen at man skal spise mange...et par om dagen burde greie seg:)


#326

BlirFjong sa for siden:

Hos meg virker det som knekkebrødene er det eneste som holder magen i gang til tider ;) Går det noen dager uten blir jeg lett forstoppet, så da er det bare å trykke i seg et par knekkebrød så er alt som det skal ;)

Hihi.


#327

Live77 sa for siden:

De var jo så gode, så det var vanskelig å stoppe ;-) Men i dag har jeg tatt to til frokost, og det har gått bra. Var nok bare første dagen som jeg ble litt ivrig over at jeg kunne spise noe som var sprøtt :-D


#328

Flippy sa for siden:

Jeg sliter også litt med å få de i meg..... Og så lurer jeg på om de er partystoppere? Har nemlig ikke gått ned noe etter jeg begynte å spise av dem hver dag - jeg fikk 32 stykker ut av oppskriften, og spiser ca to hver dag - med salami el.l på..... Når jeg bare spiste litt i ny og ne gikk vekta strake vegen nedover, nå har den gått opp og ned som en jojo i over en uke, og er på +100g i forhold til samme tid sist uke :(


#329

BlirFjong sa for siden:

For meg er de partystoppere hvis jeg spiser for mye av de, så jeg må virkelig begrense meg har jeg funnet ut. Samboeren min derimot kan spise masse, masse uten å slite med stillestand på vekten.. Urettferdig :(


#330

Rin sa for siden:

Lager en ny ladning av disse nå, med halvparten av solsikkefrøene erstattet med gresskarkjerner. Gleeeder meg :sikle:


#331

Sisteinnsats sa for siden:

Jeg leter og leter etter Fiberhusk, jeg.. Ingen av mine dagligvarebutikker har det. Har helsekostbutikker det? :confused:
Vil så gjerne lage disse knekkebrødene! :D


#332

aslaug sa for siden:

Sliter du med å få de i deg? :) Jeg sliter med å ikke spise for mye av de:)! de er bare så gode:o


#333

Rin sa for siden:

Hei! Jeg har funnet fiberhusk på Meny, helt sikkert også sett det på helsekost. På Menyen min står det ved frø/mel-varene, gul pose ca på størrelse med en pose filterkaffe. :cool:


#334

Marihønemor sa for siden:

Uff ja, jeg slet skikkelig!! Fikk i meg nesten 2. Ble kvalm etterpå :(.


#335

Sisteinnsats sa for siden:

Takk, da skal jeg sjekke litt nærmere på Meny. :)


#336

Gerd sa for siden:

Da syns jeg ikke du skal spise de.
Det er mange forskjellige lavkarbo-bakervarer man prøver og ikke liker. Smaken er forskjellig. Slik er det bare :)


#337

Michelin sa for siden:

Synes og disse er kjempegode, men har en mistanke om at jeg ikke får i meg nok fett når jeg har knekkebrød i matpakka, så nå har jeg kuttet de ut for en periode for å se om det går nedover igjen....


#338

Marihønemor sa for siden:

Skal prøve å lage meg protein brød. Håper det faller mere i smak ;)


#339

CHJ sa for siden:

Er på min første uke (dag 3) men tror jeg skal prøve dette når jeg føler et stort behov for en enkel frokost... Hørt mye bra om disse og det er mange hyggelige kommentarer.


#340

Flippy sa for siden:

Ja, jeg kan egentlig ikke fordra frø...... laget en porsjon som smakte relativt greit, men den hadde jeg litt mye natreen i og ble dårlig i magen, så laget jeg en ny ladning med sukrin i, men den synes jeg smaker for bitter og mye frø :( Eneste det smaker godt med, er fløtemysost, og det kan jeg jo ikke spise hver dag, så da ligger nå knekkebrødene der......gubben synes de er gode og datter'n også, men likevel spiser de dem ikke :rolleyes:


#341

Shadow sa for siden:

Jeg smører på godt med smør og har på masser av god ost, så da tror jeg det blir nok fett :). Men dette spiser jeg som tillegg og kosemat 1 på formiddagen og 1 om kvelden så da blir det jo uansett ikke så stor del av dagens kost.


#342

Flippy sa for siden:

Nå har jeg ikke spist knekkebrød siden mandag - og det siste døgnet har jeg gått ned 500g etter en uke med stillstand og litt økning :) Lar de ligge på benken en liten stund til jeg.....


#343

Karbosara sa for siden:

Bruker de når jeg severer ost og kjeks (kjeks til de andre, knekkebrød til meg) Har de som litt kos i helgen når jeg vil ha noe ekstra...blir det oftere stopper vektnedgangen hos meg.

Men gode er de! Jeg har ikke søtt i, og jeg pensler med litt eggehvite (har mye av det i kjøleskapet, da vi ofte lager bernaisesaus) og drysser litt flaksalt over...og så lager jeg de i kjeksstørrelse...

mmmmmm....:sikle:


#344

Max sa for siden:

Er ute etter hva jeg kan erstatte kli med, til en som ikke tåler mel i det hele tatt.. Kanskje jeg kan prøve å male opp soyaflokker litt??


#345

Kitt sa for siden:

Jeg pleier å male sesamfrø, jeg! Klarer ikke kli, så det er min løsning!:)


#346

Max sa for siden:

Takk! Da prøver jeg det. Vet du hvor mye du bruker av malte sesamfrø da?


#347

sjarmisa sa for siden:

Da har jeg to brett i ovnen også endelig fikk jeg tak i fiberhusk i går måtte på helsekost.
Gleder meg til å se hvordan det går når jeg begynner å spise de tror nemlig alt mel må bort men legen min sier at kli er fiber og ikke mel...vi får se ...:)


#348

CHJ sa for siden:

Nå står mine i ovnen, bare 60 minutter igjen til de er ferdige :P


#349

Kitt sa for siden:

Litt mindre enn det skulle være kli! Er ikke så nøye med å få alt på grammet, jeg da, men veier sånn ca!:p


#350

slektskap sa for siden:

Nå har jeg omsider klart å justere steketid, temperatur og søtning til å få de perfekte! Litt kortere steking, justerer ned tempen litt halvveis, og slår av varmluften og over på vanlig, og lar døra være på gløtt siste ti min, tar de av bakepapiret og lar de hvile en stund mens ovnen er slått av og kjølner.
Bruker stevia i som søtning, gjør stor forskjell synes jeg i forhold til uten søtning. Tipper boksen jeg tar med på jobb blir raskt tom denne gangen (og ikke fordi jeg storspiser...)!


#351

sjarmisa sa for siden:

Knekkebrødene ble kjempe gode. Men tror jeg reagerer på alt melk og klør litt i dag...kan jo være frøene også men utelukker mel først...isteden for kruskakli? Ser noen skriver knuste sesamfrø er det å få kjøpt? eller knuser du selv?


#352

Kitt sa for siden:

Kjører sesamfrø i stavmiskerbollen, ja! Har ikke sett de er å få kjøpt ferdig knust. Kjøper hele på Rema!:)


#353

Almyrida sa for siden:

Men.. Ser i hovedinnlegget at det skal smøres utover to stekebrett.. Ehm.. Har du nanna små stekebrett? :D Jeg klarer liksom bare å fylle rett over ett stekebrett.. :confused: Og da er det så tynt smurt utover som jeg klarer.. :p


#354

Nannah sa for siden:

Jeg har helt vanlige stekebrett jeg :ja:


#355

Kjøttbolla sa for siden:

Tror du det går fint å knuse solsikkekjernene? Er ikke så glad i de hele jeg.


#356

Nannah sa for siden:

det går sikkert fint:)


#357

Yonah sa for siden:

Jeg fatter ikke hvordan det går an, for jeg har de så tynne at det er tykkelsen på et solsikkerfrø og jeg kan klare opptil 1 1/2brett på denne blandingen..

Søstra mi fikk et brett og lurte på hva hun gjorde galt, men det er jo ikke så nøye for henne om det er 1 eller 3 g karbo i et knekkebrød. Så hun var veldig fornøyd med tykkelsen på de når det ble et brett.

Også Nannah, husker du jeg nevnte at jeg ville gi bort til svigermor? Hun ble overlykkelig av den boksen med knekkebrød, og har spinka og spart på de denne uka og i går serverte hun de til en vennine og hun ble også overbegeistra:D Så i dag ringte hun og ville ha oppskrift. Og min svigermor som aldri har brukt hverken solsikkefrø eller sesamfrø i sitt liv skal nå lære seg å bake av andre ting enn grov rug og sammelt hvete. Hun syntes disse var så gode! Så neste gang jeg skal til byn skal jeg jammen kjøpe en stor pose fiberhusk til henne. Hun har nå blodsukkeret helt under kontroll og slipper medisiner enda og har gått ned 3kg:love: Min kjære svigermor var jo bare så stolt!


#358

isolde sa for siden:

Har prøvd mange av oppskriftene dine, Nannha. Tusen takk skal du ha for at du har tatt deg bryderiet med å samle dem :))


#359

irenel sa for siden:

fikk vann i munnen, disse knekkebrødene MÅ jeg jo bare prøve :)
Ha en god helg dere, og en fortreffelig 17 Mai feiring!!!!! :D


#360

christine76 sa for siden:

Må bare fortelle at jeg er på ferie i Spania nå, og hadde med disse knekkebrødene i en matboks i kofferten :) De fleste kom frem hele også ;)


#361

piajo sa for siden:

Knekkebrødene er kjempegode,har lagd de mange ganger. Det er bare et problem at de klistrer seg så voldsomt fast til bakepapiret, Nesten vanskelig å få det av. Noen tips der ute? Kanskje jeg skal bruke mindre veske i de??


#362

BlirFjong sa for siden:

Jeg hadde også det problemet sist jeg lagde seg, viste seg at jeg hadde kjøpt et veldig billig bakepapir.. Det er nemlig veldig lett å få av den dyre typen bakepapir. Kjipt, trodde ikke det var noe forskjell på bakepapir-typene men det er det altså!


#363

blåbær sa for siden:

Det problemet har jeg også! Tror jeg skal prøve å bake dem hos mamma når jeg skal på besøk der neste helg. Hun har sånne silikonmatter eller hva jeg skal kalle det. Noen som baker med slike?


#364

Photobscura sa for siden:

Om jeg legger knekkebrødene med bakepapiret på rist til de er HELT kalde, så er det ikke noe problem for meg å få de av, tross at jeg bruker det aller billigste bakepapiret jeg kunne finne i butikken ;).


#365

piajo sa for siden:

Da skal jeg ha de på risten til de er kalde og så ta de av. Takk for tips :) God 17 mai feiring til alle !


#366

Carisma sa for siden:

Så lenge man ikke bruker det fra Biltema... Tro meg, det slår alle rekorder i å henge fast :D


#367

Pipje sa for siden:

Bakte disse i dag, og de var helt nyyydelige! Tenkte å spise to sånne til frokost og to til lunsj med masse godt pålegg på, det er vel ikke noe problem det? Trenger noe raskt og lettvint til begge måltidene..


#368

Nannah sa for siden:

Det kommer helt ann på hvilken kostholdsfilosofi du har valgt :)


#369

kamp sa for siden:

Det er helt håpløst..

Jeg har begynt å bruke toppits, det er helt genialt! ingenting henger fast lengre :)


#370

kamp sa for siden:

Ble bra disse :)


#371

Zuma sa for siden:

N-y-d-e-l-i-g-e!
Takk for oppskriften, Nannah! :)



#373

Live77 sa for siden:

Kruskakli har vel minst karber :-) Men du må kjøpe Regal sin, for det er nemlig forskjell på de forskjellige merkene.


#374

Juballong sa for siden:

:) Kan jeg først takke for en super oppskrift !! de er "reddende" /enkelt på farten :)
Tips , Rull de ut med en kjevle , jeg smører litt olje på min tupperware kjevle og ruller ut etter å ha delt deigen i 2. Så ruter jeg de opp med en slikkepott , for de hang seg fast på min pizza kutter ..:rolleyes:

Bare sånn for de mest intresserte tenkte jeg :D


#375

Bolletryne sa for siden:

Har nettopp bakt disse for første gang. Fikk 32 stk, men de ble veeeldig tynne. Men djizes så godt! Med smør... Nammenam :sikle:

Takk for god oppskrift! Blir nok ikke siste gangen jeg lager disse...


#376

britny sa for siden:

kjempegode:)) erstattet litt av solsikkekj.som jeg knuste litt., m knuste hasselnøtter,mest fordi jeg ikke hadde nok. kommer til åfortsette å bake disse :)


#377

supermom sa for siden:

Spennende oppskrift! 2 brett stekes i dette øyeblikk. :D


#378

Sisteinnsats sa for siden:

Jeg har bare en plate. Går det bra å bre deigen utover to bakepapir og la det ene stå til det andre er stekt?


#379

Kitt sa for siden:

Ikke noe problem.:D


#380

Havfruen11 sa for siden:

Da har jeg også prøvd meg på disse knekkebrødene.
De ble kjempegode og veldig lettvint å "bake", er bare å røre det hele sammen i en bolle.
Det ble to plater og 32 stk hos meg :)


#381

fiffi sa for siden:

Jeg har bakt disse for første gang i dag, de var supre! Mannen har spist så mange at jeg er redd han "gjør" i buksa hehe..

Det blir nok fast takst å bake disse:D

Tusen takk for super oppskrift!:)


#382

Cec1973 sa for siden:

Oj, jeg syntes knekkebødene så mildt sagt ikke gode ut. Der tok jeg feil gitt! Laget en prosjon nå i kveld og har spist ørlitegranne. Hadde dog litt problemer med å dele knekkebrødet, men pytt sann, det smaker det samme uansett...:-D Prøv å ha på Synnøve Findens smør med maldonsalt. SINNSYKT godt! Takk for tips! (Da gjenstår det å se om magen er like fornøyd...:-))

Cec xxx.


#383

MAR sa for siden:

Hei! Skal lage disse i dag tenkte jeg, men lurer på en sak..

Jeg liker ikke sesamfrø og kan ikke spise solsikkefrø. Er veeldig glad i linfrø.. Mon tro om det funker å bytte ut både solsikkefrø og sesamfrø med linfrø? Evt erstatte noe av solsikkefrøene med gresskarkjerner?


#384

Cec1973 sa for siden:

Jeg kuttet forresten ut linfrøene, med det resultat at det antageligvis ble litt for mye væske så knekkebrødene var helt myke i morges! Vel, de smakte fortsatt godt! :-) får ta litt mindre vann neste gang! :-)

cec xxx.


#385

Lillemy71 sa for siden:

Er bare å hive de inn i ovnen på ei rist og tørke de ei stund til. De bør heller ikke ligge i en helt tett plasboks, men gjerne i en sånn kakeboks i metall eller ha lokket litt åpent.

Steike/tørketiden vil variere etter hvilken ovn du har men jeg steiker de til e er helt harde og nesten litt svidd-da blir det popcorn smak i de og du kjenner ikke at det er frø/kli i. Ellers bruker jeg ikke søtt i (synes det er helt unødvendig) og en god del mer fiberhusk.

Et tips som gjør det enklere å dele knekkebrødene er å dele på nytt med et pizzahjul når de begynner å stivne men før de blir helt harde, da er de ganske greie å få delt opp.


#386

Grovsnus sa for siden:

Brukte oppskrifta di, men tilsatte gresskarkjerner. Gresskar og solsikkekjerner kjørte jeg i "Foodprofessoren" da trengte oppskrifta mere vann, men fikk god smak, og det er lettere å nyttigjøre seg alt det gode inni frøene :-)
Mvh Grovsnus
(Takk for den oppskrifta Nannah)


#387

Tiki sa for siden:

Disse skal jeg bake i helga. Tror jeg har alt jeg trenger. Har spist lite brød / knekkebrøderstatninger. Men er nå på jakt etter ting jeg kan ha med på ferier i sommer, som er lettvindt og greit. Bruker mye ostechips til vanlig, men mest praktisk med micro det da.


#388

MAR sa for siden:

Selv kjøpte jeg en pakke revet jarlsberg (0g karber) og tilsatte i oppskriften, ble bare SÅ godt! Flere knekkebrød og kjempegod og spennende smak - herlig! Bare et lite forslag :)


#389

Sisteinnsats sa for siden:

Nå har jeg også fått laget disse, og gjorde meg følgende erfaringer:

  1. Husk å skjære opp før man steker..:p
    Glemte det, jeg..

  2. Brett nr 2 (hvis man steker ett og ett) krever litt kortere steketid.
    Det gjorde ihvertfall det hos meg. Det andre brettet ble litt i overkant godt stekt.

  3. De var kjempegode, og hele familien digget dem! :D


#390

Lillemy71 sa for siden:

Oh yes - oste knekkis er kjempegodt :D


#391

Tiki sa for siden:

Disse var supergodet. Byttet ut gr. sosikkekjerner med gresskarkjerner, og strødde noen sesamfrø på toppen. Disse blir med på ferie i sommer gantert.


#392

Gelica sa for siden:

I oppskriften står det litt søtt.
Hva og hvor mye brukes da? (er helt ny her)
Hvor mange kh er det i disse?

Gleder meg til å prøve :-)


#393

Kitt sa for siden:

Litt søtt er vel en teskje eller så. Splenda, sukrin, Hermesetas, natreen, mye søtstoff å velge i! Alle finner som regel "sin" greie! Jeg kjøper Hermesetas i Sverige og er svært fornøyd med det!:D

Det står i oppskriften at det er ca 1 karb pr knekkebrød om du får 32 stk!;)


#394

Gelica sa for siden:

Trenger litt hjelp her.
Jeg har nå kjøpt alle ingrediensene, MEN fikk ikke tak i fiberhusk.
Kan jeg lage knekkebrødene uten dette, eller må jeg vente til jeg får tak i det?
Må jeg på helsekostbutikken for å få tak i dette?

Håper jeg kan lage dette i kveld uten fiberhusk, men bare om det smaker like godt uten:-)


#395

Kitt sa for siden:

Er nok viktig å ha Fiberhusk som fungerer som bindemiddel.
De har det på ICA og Meny, vet jeg, ellers blir det nok helsekost- butikker, ja!


#396

Gelica sa for siden:

Tusen takk for raskt svar.
Da blir det ikke knekkebrød før i morgen.
Jeg ELSKER knekkebrød og er veldig spent på resultatet:-)

Fikk svar på at det er ca 1 kh per knekkebrød, så da kan man spise noen i løpet av en dag med masse pålegg på :-)
Gleder meg !!


#397

Lillemy71 sa for siden:

Husk bare at brøderstatninger (også knekkebrød) kan virke som partystopper for mange.


#398

Carisma sa for siden:

Du kan jo lage microknekkebrødet du finner oppskrift på i forumet så lenge. Trenger bare linfrø og vann.


#399

Rin sa for siden:

Alle elsker disse knekkebrødene. Jeg er på besøk hos familie og lagde et par brett med disse, de var borte vekk etter knapt to dager. :eek::p


#400

Gelica sa for siden:

Da fikk jeg endelig tak i fiberhusk og knekkebrødene står nå i ovnen :-)
MEN hvordan skal de oppbevares?
Ser plast frarådes og at man burde ha en type blikkboks, noe jeg ikke har.
Hjelp?


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.