< Tilbake til oversikten

Nannahs supergode knekkebrød!

#801

Yonah sa for siden:

Det er faktisk noen typer bakepapir(og jeg husker aldri hvilke) som er helt umulig, til tross for at det heter bakepapir, så henger knekkebrødene seg fast. Lurer på om det er rema1000 sitt bl.a.


#802

smgj sa for siden:

Det ublekede bakepapiret var helt grusomt... sånn som du beskriver. Det ble kjøpt én gang og så tent opp med her i huset. :mad:


#803

elien sa for siden:

Det ubleket fra Coop opplever jeg som det de sitter minst fast i.
har prøvd andre med mindre hell


#804

Sjokoladebananen sa for siden:

Neida, jeg har ikke matpapir i hus, så er 100 % sikker jeg ikke bommet der nei! ;)


#805

Carisma sa for siden:

Det finnes silikonmatter til å steke på, tror Clas Olsson har. Et alternativ for de som sliter med bakepapiret.



#807

Sugarmom sa for siden:

jeg brukte noe tullebakepapir i begynnelsen og irriterte meg grønn. Kjøpte sånne svarte på coop som du kan bruke mange 1000 ganger... helt genial.. bare vasker dem og tørker etter bruk. Aldri mer halvsvidde bakepapir som smuldrer når du skal krølle dem sammen ;)


#808

Storemy sa for siden:

Nannahs knekkebrød, Storemys kjeksversjon! Nannahs knekkebrødoppskrift er gull verdt! Jeg måtte modifisere den, fordi jeg tåler ikke hvete, og det er hvetekli/kruskakli i dem originalt. Erstattes med sukkerroefiber. Og så har jeg økt mengdene noe, for å få 2 fulle steikeovnsbrett med knekkebrød, til 250 gr solsikkekjerner + 250 gr TILSAMMEN av frø og kli, resten av oppskriften er intakt! Jeg har lenge tenkt på å prøve å lage KJEKS med denne oppskriften som utgangspunkt. Og endelig! Velså 200 gr hakkede mandler, (gjerne litt varierte nøtter, også) + 300 gr TILSAMMEN av kokosmasse, sukkerroefiber, sesamfrø, linfrø, store havregryn, men mest av kokosmassen + 1 ss malt kanel. Neste gang tar jeg oppi vanilje. I originaloppskriften står det "litt søtt", jeg brukte etpar dash'er flytende Natreen blandet i vannet. Deigen røres sammen til vannet er sugd opp, og fordeles på 2 bakepapir, bruk baksiden av ei spiseskjei for å få det jevnt. Jeg strødde tynt på med sukrin oppå, for ytterligere søt knasefølelse, og steikte knekkebrødkjeksene på 140 gr (litt lavere temperatur for at ikke sukrinen skulle bli svidd). Ble godt! Helt perfekte til en kopp te og FOR THE CLASSIC BISQUIT MOMENT, som det står på en type Digestivekjeks :-)


#809

SineK sa for siden:

Elsker disse!!!:D:D:D


#810

Dolsi sa for siden:

Dette har skjedd med mine knekkebrød de to siste gangene jeg har bakt knekkebrød også. Merkelig for det har aldri skjedd før :confused:


#811

Mi9en sa for siden:

Bruker dere dl eller gram? Hos meg veide 1dl linfrø 70 g, detsamme gjaldt for sesamfrø.


#812

index sa for siden:

Bruker noen brune teflonark kjøpt på Clas Ohlson i stedet for vanlig bakepapir. Slipper lett som bare det. Ellers så har jeg ikke bakt knekkebrød på en stund, spiste meg litt lei på dem. Men kanskje det snart er på tide igjen...


#813

fettnurket sa for siden:

Åh som jeg gleder meg til å lage disse i kveld! Jeg bruker å hive en kjøttbuljong i vannet og la den løse seg opp, blir en helt fantastisk aroma. :D


#814

Nemo78 sa for siden:

Hvordan blir disse om man knuser ingrediensene og ikke har hele frø i?
Noen som vet?


#815

Carisma sa for siden:

Vil tro de føles som de papplatene av noen fiberknekkebrød man får på helsekosten.... :o


#816

miss sophie sa for siden:

For dere som bruker Diett.no så har jeg lagt inn knekkebrødet der under "Nannahs supergode knekkebrød" med innhold og oppskrift :) Det kommer selvfølgelig tydelig fram at oppskriften "tilhører" Nannah, og har linket til denne tråden.

Jeg har lest hele tråden (phui..laaang!:p), og samlet de fleste tipsene som har kommet fra dere, samt forslag på løsninger om det er noe man skulle lure på.

Tusen takk til Nannah for oppskriften! Skal prøve flere av dine oppskrifter! :D

Her er link til oppskriften på Diett.no:
www.diett.no/index.php?page=user_recipe&recipe_id=148746


#817

mereo sa for siden:

32 stk? hvor små lagde du de? Eventuelt hvor tynne var de?
For jeg fikk vel laaaaangt fra 32 stk.


#818

Supera sa for siden:

Deler ett brett i 16 deler og oppskriften er nok til 2 brett... Altså 32 stk. Klikk på lenken i sitatet ditt, så ser du bilder.


#819

Mints sa for siden:

Altså. Disse er bare helt fantastiske. Holder på å lage ny runde "as we speak" for å ha med meg på hytta i morgen. De er totalt min overlevelsesstrategi i juletiden som er omgitt av brød, pasta, ris, poteter og ikke minst alt for mange julekaker! :D


#820

Trevirknes sa for siden:

Hei jeg er ny her på forumet og tenkte å bake etter din knekkebrød oppskrift:) men så hadde de ikke fiberhusk på helsekostbutikken og vi har ikke ICA her. Har du noe annet forslag på hva jeg kan bruke i stede for fiber husk?


#821

TrillTrall sa for siden:

Har de ikke fiberhusk på de fleste dagligvarer nå da? Ica finnes jo ikke noe sted i Norge lenger.


#822

Shayala sa for siden:

I de fleste dagligvarebutikker har de noe som heter psyllium i "fri for" seksjonen. Dette er akkurat det samme som fiberhusk, nemlig malte psylliumfrø.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.