< Tilbake til oversikten

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kanutten sa for siden:

:lol:

Regret sa for siden:

jaja jeg ser at jeg svarte litt imot meg selv der, men nå gjalt det jo faktisk et spørsmål OM dette med å svare på de med mange spørsmålstegn og da gjør jeg unntak :p Hadde hun skrevet akkurat det samme innlegget 2 ganger hvor ene hadde mange tegn og det andre normalt, så hadde jeg heller quotet det uten tegnene :)

halkatlala sa for siden:

de siste dagene har jeg fått blåmerker bare jeg så vidt dulter borti noe. noen som vet hva det kan komme av? jeg ser snart ut som et verdenskart...

Yrla sa for siden:

ja, c-vitamin-mangel antakeligvis

Tante TI sa for siden:

VARME-/SVETTEUTSLETT:
Som Kitt svarer på dette er det varmeutslett, eller svetteutslett.
Jeg har hatt massevis av sånt utslett og tok det for å være soleksem, helt til jeg leste i et ukeblad om det.

Der sto det følgende (omtrent slik jeg husker det):
1. Hvis du får slikt utslett skal du ALDRI bruke høyere solfaktor enn 12.
Solkrem med høyere faktor "stenger" svetten inne slik at huden ikke får puste skikkelig.
2. Spis E-vitamin hver dag hele sommerhalvåret, begynn ved påsketider for å forberede huden til sommersola.

Jeg kastet alle gamle solkremer med høy faktor og har siden
bare brukt faktor 12, jeg spiser E- og B6-vitamin hver dag - året rundt, og jeg har aldri siden hatt sol-/svetteutslett.

Nå skal ikke jeg påstå at dagens solkremer med høyere faktor stenger svetten inne, men det var det som sto i det bladet. Og det virket iallfall slik på mine blemmer!
Verd å prøve, og heller være kortere tid om gangen i sola til huden blir tilvendt. :)

Photobscura sa for siden:

Og jeg som moderator fjerner alle overflødige utrops- og spørsmålstegn fra trådtitler. Just so you know! ;)

Lillemy71 sa for siden:

Tja jeg tar A, B-kompleks C, D3, E, Omega 3. Zink, selen, krom. magnesium som jeg har gjort i mange år lenge før lavkarbo - kanskje problemet er for mye tilskudd?

Er egentlig ikke ute alle mulige og umulige kjerringråd, ville bare poengtere at jeg og mange med meg ikke opplever å få bedre hud av lavkarbo - tvert i mot!

Jabba sa for siden:

Synes det er så godt med noe kaldt og søtt nå på varme sommerkvelder....og da står valget mellom Cola Zero og Fun Light med BonAqua m kullsyre.....
Skal jeg nå først velge mellom pest og kolera ..... så er vel det beste Fun Light med boblevann ? Innbiller meg at det er "sunnere" enn Cola Zero.

Har bestilt Stevia dråper m smak og håper de dukker opp snart......

smgj sa for siden:

Kan også bety mangel på k-vitamin. (Spis grønnkålen din. www.mathjelpen.no/hXGYCowtrG5v.16.idium ) ;)

Jeg skal tørketromle en dundyne, og mener å ha lest et tips om å putte i et par tennisballer sammen med dyna sånn at ikke dunene klumper seg. Nå har ikke jeg noen tennisballer, eller planer om å kjøpe noen. Noen gode alternativer? F.eks et par småsko med gummisåle, vil det funke?

smgj sa for siden:

Ja - poenget er at fibrene skal få "juling". Jeg har aldri hørt det om dun, men ble anbefalt det for soveposen (kullfiber). Jeg har brukt joggeskoene for hodeputene. :D (Og ja, jeg vasket joggeskoene først også. )

Nice! Jeg visste jeg hadde det fra et sted, det med sko. Jeg har et par converse-knockoffs som er helt ubrukte, så da er det problemet løst! Var så lur å henge opp dyna i sola i går, og i dag regner det ... :rolleyes:

halkatlala sa for siden:

men vil ikke de converse skoene krympe i trommelen? sønnen min hadde vans som jeg putta i trommelen. de ble for små, og så rare ut etterpå (såla var det enenste som ikke krympa)

Lava sa for siden:

Mitt bestikk er ikke av den billige typen. Dette gjelder alt hva jeg har og da innbefattet nytt og gammelt diverse bestikk. Også knivsett av merkene Fiskars og Koch Messer. Tøyset med flekkene begynte etter at jeg flyttet hit, før hadde jeg ingen problemer og jeg har hatt forskjellige oppvaskmaskiner på hvert sted jeg har bodd. Og noe av bestikket er så gammelt at det har fulgt med meg i alle år. Noe er sågar fra svigermor og derfor solid og godt.
Men her i huset tåler inget bestikk å vaskes i maskinen lenger....

smgj sa for siden:

Om man kjører høy varme, så ja... Bomull er notorisk til å krympe i varm trommel.
Her må jo være stedet å gjøre av de notoriske crocs'ene? :D

For det første er det ikke ekte converse, men noe jeg kjøpte for 75 kroner på Ellos for to år siden, og aldri brukt, krymper de så gråter jeg ikke! :p Kanskje de har funnet sin purpose i livet nå? ;)

Hehe, trommelen er gaaaaammel, finnes ingen mulighet til å justere temperaturen, gitt. Men den funker greit da. Her har aldri et par crocs kommet over dørterskelen, så jeg tipper det blir disse ubrukte bomullsskoa som må til pers. ;)

smgj sa for siden:

Kan ha med surt eller hardt vann å gjøre. Jeg så aldri rustflekker på rustfritt (= mer rustmotstandsdyktig, men ikke rustfritt... for at det skal være rustfritt må det hete syrefast om stålet skal brukes på/ved/i saltvann iallfall) billigbestikk hjemme der hvor vi hadde kalkrikt vann, men her hvor vi bor nå har vi surt vann og bestikket ruster... Går greit bort med en hard kjøkkensvamp og det holder ganske bra... men før eller siden kommer det igjen. Og det mest irriterende er at disse rustflekkene har en STOR forkjærlighet for fiskars-knivene... :mad:

Lindemor sa for siden:

Hvor får jeg kjøpt vaniljepulver (som jeg ser står i mange oppskrifter)?

Kitt sa for siden:

Jeg kjøpte mitt på helsekosten!

Lillemy71 sa for siden:

Helsekost, økologiske butikker eller her f.eks :)

Lillemy71 sa for siden:

Jeg har også brukt noen billige converse knock-offs til dette, ikke krympa de og ikke bleika de, da holdt de seg godt gitt. Men putene mine ble jo kjempefluffy og fine, det er et must og ha tennisballer/sko i tørketrommelen når man tørker dun ellers får man bare en rar klump ut igjen :D

Regret sa for siden:

I dag begynner jeg med ketolyse igjen og siden det er en stund siden sist jeg var på det så har jeg begynt å glemme litt. Jeg sitter å lager en dagsmeny nå, men havner på ca 4 g karbo. Er det sånn at jeg ikke vil gå ned om jeg er for lav på kh? bør jeg heller la det være som det er, men 'fylle opp' med grønnsaker for å øke karbene? eller fettholdigeproduketer som rømme og ost?

Cyan sa for siden:

Det kan hende at du går ned på 4 gram KH, men poenget med ketolysekuren er jo å ligge på 15-20 gram KH per dag så da bør du bestrebe på å gjøre det. Hvis ikke følger du jo strengt tatt ikke ketolysekuren ;)

Hva du skal fylle på karbokvoten din med kommer an på hvor mye fett du har fra før. I utgangspunktet foreslår jeg at du fyller opp med mest mulig grønnsaker og supplerer med fete meieriprodukter dersom det er knapt med fett.

Regret sa for siden:

Takk for svar! Dette høres jo helt logisk ut. Jeg la til ett måltid til, altså en omelett til lunsj også, og ekstra grønnsaker her og der og er nå opp i 6,2 g. Skal se om jeg kan legge til noe til de andre måltidene også så kommer jeg meg nok opp til 15 g karbo i såfall. Sånn som ting står nå så er jeg på 69% fett og 29% protein, og da 2% karbo. Så jeg skal prøve å få opp fettet litt med et par skjeer cocosa også tenkte jeg, men det vil jo ikke få opp karboen hmm.. tenkte at jeg hvertfall må opp til 75% fett og med cocosa så synker proteinprosenten litt, ideelt rundt 20 % om jeg husker rett.

Cyan sa for siden:

Hvorfor anbefales det egentlig så mange steder å ligge unna kaffe/koffein de første ukene av et lavkarbokosthold? Jeg har inntrykk av at veldig mange ikke dropper kaffen, men opplever likevel ingen problemer med det.

Regret sa for siden:

hmm det har jeg aldri holdt meg unna med vilje.. tror det har noe med forbrenningen å gjøre, men jeg aner ikke. Kan det være det som gjør at jeg ikke lengere gikk noe mer ned i vekt? sånn 3 måneder etter start?

Cyan sa for siden:

Jeg tror ikke det har noe med forbrenningen å gjøre. Om noe, så øker muligens kaffe forbrenningen litt.

Jeg tror mer det har med blodsukkerregulering å gjøre, men jeg er ikke sikker. Eller kanskje det er noe med at man skal spise så rent som mulig og at koffeinen blir som "gift" å regne? :confused:

Regret sa for siden:

at det er gift er ikke usannsynlig. Jeg tror det kanskje står noe om det i ketolyseboka eller på nett.. jeg skal se om jeg finner ut noe.

Det funka fett som bare det! Ikke noe endring på skoene, og dyna ble helt fantastisk! Som da den var ny! :D

Cyan: Dette er diskutert opp og i mente så lenge jeg har vært medlem her, og jeg har fortsatt til gode å skjønne hvorfor. Atkins sier jo også noe om dette, men man får liksom ingen god forklaring. Noen sier at kaffe kan senke blodsukkeret, noen sier det helt motsatte. Så vidt jeg har forstått det så har det mye å si hva du spiser i forhold til hvordan kaffe påvirker sånne ting, men gud ... Jeg har mistet oversikten for lengst, og drikker min kaffe med den beste samvittighet. Å være uten kaffe har aldri gjort noe for vekta mi.

Rin sa for siden:

I den nye Atkinsboka "friskmeldes" koffein, og det antydes at moderat inntak faktisk kan hjelpe forbrenningen. Men jeg tror det er en sånn ting man må teste selv hvor godt man tåler, som med så mye annet. Høres jo ikke helt usannsynlig ut at for høyt koffeininntak i forhold til egen tålegrense kan bli en kjip stressfaktor for kroppen.

Ah, visste jeg det ikke! Jeg har jo bare den engelske DANDR fra tidlgi 2000-tall, har ikke kommet så langt som å kjøpe den nye.
Jeg her liksom alltid hørt at fire gjennomsnittlig store kopper er "perfekt", ikke nok til at man får for mye koffein, men akkurat nok til at man drar fordel av de gode stoffene i kaffen.
Ikke at jeg drikker fire kopper om dagen, altså ... Jeg tror vel jeg må doble det tallet ...

smgj sa for siden:

Dette er også teorien i Primal Blueprint. Kaffe som kos - engang i mellom - er helt ok. Når man derimot bruker kaffe som et stimuli så er man der at man antakelig allerede har godt i overkant med kortisol - og bør dermed unna den (og alt annet koffeinholdig) til at man er mer i balanse.

Samme som rødvin - ett glass om dagen er ok, en flaske er ikke bra og er man alkoholiker så bør man droppe glasset også.

Cyan sa for siden:

Aha, good :) Jeg har jo skjønt at dette med koffein og egen tålegrense er noe man må teste ut. Jeg er sensitiv og kan drikke 2 kopper kaffe om dagen. Drikker jeg mer enn det får jeg mageproblemer med luftsmerter, magekramper etc, og drikker jeg mye mer får jeg angstsymptomer (som harehjerte, rastløshet og sånn). Men dette gjelder jo uansett kosthold og jeg har aldri skjønt hvorfor man skal være mer påpasselig med kaffen ved lavkarbo. Men nå er det altså friskmeldt :)

Er det noen her som har sånn syntetisk "pelspledd" fra Kid? Eller fra hvor som helst, for så vidt, de er vel i samme kvalitet; juksepels på ene sida, og fleece (eller noe som ligner) på undersiden. Jeg har i alle fall av klart å rive av vaskeanvisningene, eller, jeg tror jeg må ha gjort det, for jeg finner ingen. Noen som vet OM jeg kan vaske dette pleddet i vaskemaskinen, og i tilfelle på hvilket program/temperatur etc? Det er mitt favorittpledd über alles, men nå har jeg søla masse på det, og det MÅ vaskes!

Regret sa for siden:

Står håndvask 30 grader, tror jeg. Litt utvasket, men det er det jeg ser. Ikke tørketrommel eller strykejern. Jeg har vasket det et par ganger og bare brukt 30 grader i vaskemaskina. Blir ikke like mykt, men bedre uansett.

Hmmm ... Kanskje jeg skal vaske det på tretti graders ullvask med Milo? Vaskes må det jo uansett nå ...

Regret sa for siden:

Hørtes bra ut det :)

Yrla sa for siden:

Hva skjer om man putter en dunpute i vaskemaskinen?

Den blir ren! Altså, forutsatt at du setter på maskinen, da. :p Hehe, sorry, kunne ikke dy meg. Jevnt de fleste dunputer tåler maskinvask.

Lava sa for siden:

På mitt pelspledd står 30 grader, men jeg vasker det på vanlig vask 40 grader og vanlig vaskepulver og skyllemiddel. Blir helt fint.

Lillemy71 sa for siden:

Her er de tipsene jeg fikk for å vaske dunputer/dyner/jakker ( fra en av byens mest velrenommerte butikker på den slags ting):

Puter/dyne kan godt vaskes på 60 grader. Vaskemiddel er ikke nødvendig, men om du vil bruke det, bruk halv mengde og det skal ikke være biologisk vaskemiddel eller f.eks milo. Skyllemiddel skal man ikke bruke. Ved bruk av vaskepulver er det en fordel å kjøre ekstra skylling. Kjør lang sentrifugering. Må tørkes i tørketrommel sammen med en tennisball, en sko eller lignede for å få fluffet opp dunet.

vimsen85 sa for siden:

Noen som vet hvor lang tid det tar å overføre penger fra en bank til en annen? Min far har overført noen penger rundt 7.30 i dag tidlig. Jeg har egentlig bruk for dem i dag, men jeg er usikker på om jeg får dem så fort. Han har Nordea og jeg har Skandiabanken dersom det har noe å si..

Regret sa for siden:

Er du heldig så får du de i dag før kl 14, men mest sannsynlig så får du de i morgen tidlig.

vimsen85 sa for siden:

Krysser fingrene for det da. Takk for svar :)

Carisma sa for siden:

Hva i all verden skal jeg lage til middag i dag? Det eneste jeg har lyst på er LØK og det kan jeg ikke spise pga amminga....

Antoinette6 sa for siden:

Stekt kjøttdeigform med smeltet ost. Godt krydder, hakkede hermetiske tomater og fløte, - og vips. I ovnen på 200 grader i et kvarter, - eller til osten er smeltet slik du liker den.

:ja:

Cyan sa for siden:

Har du sjekket det? Trym reagerte ikke på små mengder løk.

Carisma sa for siden:

Liker ikke tomater. :o

Du kan fint lage denne UTEN tomater også ! :D

Yrla sa for siden:

Antakeligvis får du de idag etter 12 en gang.

Det er halvannen time siden (fra du skrev, nå er det to og en halv). ;) Med mindre du mener midnatt?!

vimsen85 sa for siden:

Har fått pengene :D Hurra! Da ble det ferie på meg i år. Deiligdeiligdeilig! :D

Yrla sa for siden:

Gratulerer. Settes de inn innen tolv på dagen, da skal man få det samme dag.

BenteR sa for siden:

Det avhenger av fra hvilken bank og til hvilken bank.
Når jeg overfører penger fra min ene konto til en annen (annen bank), går det alltid to til tre dager før pengene er inne...

vaskeklut sa for siden:

Er det sant at man blir mindre mett av margarin enn om man bruker samme mengde smør? Eller er det magen og hodet mitt som er på ferie?

Lindemor sa for siden:

Dette vet jeg ikke, men hvorfor velger du å spise margarin? :)

vaskeklut sa for siden:

Jeg hadde ikke noe valg! Var på besøk hos noen som bare hadde margarin, og tenkte jeg skulle ikke være kjempevrang siden jeg fikk lage lavkarbomiddag :) Normalt sett spiser jeg smør.

Lindemor sa for siden:

Usj ja... det skal ikke være lett. Håper noen kan svare på det du lurer på. :)

smgj sa for siden:

Jeg har lyst til å være enig med deg... at jeg føler meg mer mett av smør. (Men om det er et lavkarbofisert hode som tuller med kroppen, det vet jeg ikke... ;) )

Supera sa for siden:

Margarin har færre kalorier per 100g. Hvis det var lettmargarin så har det ca halvparten av kaloriene per 100g.

smgj sa for siden:

Det forklarer jo saken... :rodme:

Jabba sa for siden:

Har fått sansen for Bon Aqua m kullsyre (uten smak).....ikke noe "farlig" m dette vel ?? Kan jeg drikke så mye jeg vil ???

smgj sa for siden:

Det ER vann. Om du ikke får magetrøbbel av kullsyra så kan ikke jeg se noe problem. Jeg drikker selv 1-2 bokser ramløsa om dagen iallfall så jeg håper ikke at andre finner noe problem med det heller. ;)

vaskeklut sa for siden:

:rodme:ups, ja. snakker om å ikke tenke seg om :o

Kanskje sa for siden:

Noen som vet om det finnes en bok om to tvillinger som heter Helene og Maria? Mener eg hørte for noen år siden at det var skrevet en bok om dem. Googlet det men finner ikke noe.

Kanskje sa for siden:

Snakket med noen i dag som sa at det kommer reprise på en dokumentar om masakren i oslo i kveld, men jeg finner den ikke noen steder??

Regret sa for siden:

TLC, tror det er kl 22

Kanskje sa for siden:

har de forandret programemt da?? står ikke det i oversikten på abc startsiden

manne sa for siden:

Hvor lenge holder mandler seg i lufttett beholder?

Er det kun smaken som harskner som viser at de er dårlige?

Regret sa for siden:

Var det ikke i går da? mener å huske at det var da, ikke i dag. Jeg så hverken den første eller reprisen så jeg har ingen fasit, men jeg så reklamen et par ganger og den skulle være en dag i reprise kl 22. Så siden den ikke står i programmet i dag, så var det sikkert i går.

langaard sa for siden:

Kl.23-20 på nrk.

vaskeklut sa for siden:

WHAT, har jeg klart å gå glipp av den IGJEN? :eek::confused: Baah. Må kanskje investere i TV2 Sumo da, bare for å få sett den...

Carisma sa for siden:

Det er vel nå? Du skrev innlegget 23.18....

Regret sa for siden:

Ja det er nå på nrk1

Regret sa for siden:

eh jeg er litt nervøs nå og jeg håper noen kan berolige meg litt.. Jeg begynte på ketolyse igjen for 2 dager siden og jeg gikk på vekta igjen i dag, jeg hadde gått opp 200g og jeg lurer på om dette er noe å bekymre seg for? Vil vekten gå opp litt før den dropper, eller burde den ha gått ned innen nå? Vil ikke noe mer opp i vekt, så hvis ketolyse gir meg vektoppgang denne gangen så slutter jeg på dagen.

Kjære Regret !

Vi er så forskjellige alle sammen, vet du, - så spørsmålet ditt kan umulig besvares. :nei:

Regret sa for siden:

å nei .. :_oppgitt: Gikk jo rett ned ved begynnelsen sist, så dette lover ikke bra!

Det er jo bare å se den på nett-tv, da. Den ligger der.

Kjære deg, dette er ingenting å tenke på. 200 gram opp på en dag kan være et kjøkkenglass med vann, det kan være mat i tarmene, det er INGENTING! De fleste har en naturlig variabel uka gjennom, selv kretser jeg gjerne rundt på en hele kilo opp og ned, om du blir så stressa av å tenke at 200 bittesmå gram ikke lover godt, så kanskje du burde begrense veiinga di? :o Men vær så snill å glem de 200 grammene, da! :klem:

Regret sa for siden:

Håper du har rett, Photo, og det har du jo som regel også. Jeg skulle egentlig ikke veie før torsdag når det er veiedag, men vekten fristet sånn i dag tidlig.. Nå er det jo veiedag i morgen så da veier jeg nok igjen, men etter det skal det gå 1 uke i mellom! Tror jeg stresser ekstra mye nå jeg mellomveier sånn som dette..

Selvfølgelig har jeg rett! :D

Eksempelvis veide jeg på søndag 200 gram mindre enn på lørdag, mandag 600 gram mer enn på søndag, på tirdsag 200 gram mindre enn på mandag og sånn går no dagan. Jeg veier meg hver dag (plotter alt i en graf, regner ut gjennomsnitt etc, ja, jeg vet -nørd), men jeg anbefaler det ikke dersom man lar seg plage av de naturlige variablene. ;)

Regret sa for siden:

Nei de tallene plager meg når de går feil vei, men når det er små forskjeller i riktig retning så motiverer det veldig og gir en bekreftelse på å ha gjort noe bra, men det fungerer desverre ikke begge veier..

OnMyOwn sa for siden:

Skal til tyrkia snart. Hvilken valuta lønner seg, euro eller lira? Er det fortsatt slik at hvis noe koster feks 1 euro så blir det 2 lira (da vil jo lira lønne seg ifht dagens kurs)

Jeg tror du trenger en liten realitycheck i forhold til hva 200 gram er. 200 gram er to dl vann. Det er tre egg, det er en nyfødt kattunge, det er altså så godt som ingenting. Det kan være litt mat i tarmen. Kaffekoppen, tekoppen eller vannglasset du nettopp drakk, eller kveldsmaten som ikke har funnet veien ut av kroppen, resultatet av litt salt mat, eller fukt i lufta, en eggløsning eller en menstruasjon på gang, and the list goes on. For meg er et hvert hundregram ned jubel i taket, men så slipper ikke akkurat kroppen min fett med noen som helst letthet (snart fem år med temmelig strikt regime sier vel sitt ;)), og da er noen hundregram tilsvarende opp noe som ikke affekterer meg det minste. Med mindre det går opp og opp og opp over lengre tid, men det har det jo ikke gjort. Du har gått opp 200 gram siden i går, dermed er det, jeg gjentar ING-EN-TINGEN! ;) Du har såpass erfaring med slanking nå antar jeg, at du selv ser hva de 200 grammene kan være av hva jeg ramser opp over her. La ikke to dl vann representere noe større nederlag, når det mest sannsynlig ikke har noe som helst med innsats eller flinkhet å gjøre, men bare en helt naturlig variabel. Spiser du etter ketolyseprinsippene så har du uansett knapt en mulighet til å legge på deg fett, det er så godt som fysiologisk umulig!

Regret sa for siden:

Den satt, Photo! Innser hvor lite det faktisk er nå. Frykten ligger nok i at det skal fortsette å gå oppover, de 200 grammene som er på nå er i seg selv absolutt ingenting. Jeg spiste en sen kvelds med mye salt i går, så jeg tror jeg ser hvor de kommer fra. Takk skal du ha! Jeg avventer litt til før jeg får total panikk tror jeg. Snakker vi opp til flere kilo som ikke går av lett så kan jeg klage ;)

Good! :D
Og så veier du deg ikke igjen før om en uke, eller på en fast veiedag, avtale? ;) Bruk målebånd også, om du ikke alt gjør det.

Regret sa for siden:

Jepp veiedag i morgen så greit å få et endelig tall på uken, men så er det først torsdagen i neste uke at jeg går på vekta igjen. Done deal!
Målebånd bruker jeg hver uke, så det blir brukt ja :)

Bønna200 sa for siden:

Har noen et godt råd mot kløe? Jeg har akutt elveblest og blir GAL! :(

Bønna200 sa for siden:

Da vi var i Alanya lønnet det seg helt klart med lire:)

vaskeklut sa for siden:

flytende xylocain? det er min life saver når jeg kløøøør..

Bønna200 sa for siden:

Takk for tps:) Er det kløsalve? Jeg har Eurax, men den hjelper ingenting:(

LinLeia sa for siden:

Har noen et godt råd mot kløe? Jeg har akutt elveblest og blir GAL! :(

Logan hudkrem- helsekost

Bønna200 sa for siden:

Verdt et forsøk:) Takk:)

vaskeklut sa for siden:

Xylocain finnes som både salve/krem og flytende "vann". Det er et slags lokalbedøvende som virker kløstillende :)

Bønna200 sa for siden:

Lokalbedøvende høres vanvittig deilig ut:D Det må jeg prøve! Er den reseptfri? Såfall løper jeg til apoteket med en gang:p

vaskeklut sa for siden:

helt reseptfritt!

Bønna200 sa for siden:

Herlig:) Sendte av gårde gubben, jeg:D Så får man håpe at det hjelper:)

TigerTove sa for siden:

Jeg lurer på hvorfor man (hvertfall jeg) blir så tørr på leppene når jeg tygger tyggegummi. :p

Kanskje sa for siden:

Er det noen som vet om det er vanskelig nå å få tak i deler til japanske biler - etter katastrofen der nede tidligere i år?
[color=blue][/color]
Skal kjøpe ny bruktbil, og ble advart av venner som mente det kunne være et problem?

Carisma sa for siden:

Kan jeg aldri tenke meg! Jeg jobber med pc salg, og mye av komponentene lages i japan. Det tok ca tre uker før de hadde nye produksjons-siter oppe og var leveringsdyktige igjen.

Sanney sa for siden:

hm, jeg jobber med å produsere ting som har deler laget i japan. grossisten vår bare lo og sa at deler fra japan kunne vi se langt etter... men det ser ut til at vi har fått noe hvertfall, om enn en stund etter skjema.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.