Og jeg hadde en oppskrift på pannekaker, som man kunne også lage vafler av..
men jeg finner ikke utskriften og finner ikke igjen oppskriften. Den var lagt ut her for leeenge siden... syns den var flott til vafler, og onsdag eller torsdag får jeg besøk av ei som er ny på lavkarbo og har lyst til å vise henne at man kan ha vafler.. p
Jeg synes ostekake taper seg etter en dag eller to i kjøleskapet, spesiellt hvis det er bær i den.
Hvis det ikke er bær i den kan den vel til nød holde tre dager, men da begynner kjeksbunnen å bli ganske våt, og ostefyllet på toppen begynner å tørke opp.
Takk for svar! Ingen bær og jeg har gele på toppen. Er bare redd for å servere dårlig kake til gjester.. gjør liksom ikke noe om jeg selv får en smak av dårlig kake. :p
Ostefyllet tørker jo ikke opp når det er gele på toppen? ;)
Når jeg prøver å åpne noen filer som jeg har lagret, får jeg kun "kinesiske" bokstaver :eek: Før jeg åpner filen ser ikonet ut som en notisbok... kan vel bare slette alle som ser slik ut, tenker jeg :mad:
Jeg har bare lagret dem jeg blond i en fil som heter oppskrifter, og nå når jeg klikker på dem, viser de bare tulletegn..
Jeg har nok avinnstallert det programmet, for "noen" har ryddet på min pc... :p
Men finnes det en måte å åpne dem på igjen?
Jeg er IKKE data geni, men kan spør sønn om hjelp, han er datageni...
Hvilket program bruker du nå til å åpne? Hva slags filendelse er det? Mistenker at du har brukt word eller noe lignende tidligere og ikke har det installert nå.
Høyreklikk på fila og velg egenskaper. Der finner man som regel filtype. Om du poster hvilken filtype filene har er det enklere å hjelpe - finne ut hvilket program du trenger for å åpne dem.
Er det programmet avinstallert er det bare å installere programmet på nytt for å lese filene.
Hjelpes meg :o
Jeg får besøk av ei "fjern" veninne, i hele 4 dager:rolleyes:
Jeg er ikke så ruttinert som lavkarodame at jeg føler dette blir helt trygt... Hva skal jeg servere av mat disse dagene? Hun spiser ikke lavkarbo, og jeg vil jo helst være ei god vertinne :D
Noen som har noen tips til middag/kveldskos for 4 dager???
Jeg har hatt konstant hodepine i går og i dag, noe jeg svært sjelden har. Kan dette ha med at jeg på søndag begynte på lavkarbo å gjøre? Er det vanlig?
Kan du ikke lage din vanlige mat, men servere høykarbo tilbehør for henne og fettet mest muliig ved siden av for deg?
F.eks stekt egg til frokost. Bacon for den som vil ha ;) og brød for den som vil ha ;)
En annen dag kan du lage lavkarbo pannekaker. Smaker nært nok vanlige.
Tili middag serverer du mat hvor hun kan velge å spise poteter/pasta/ris til, du avstår. Lag f.eks salat med dressing ved siden slik at hver av dere kan regulere fettmengden etter smak.
Ok, jeg sitter her med mitt livs første Keno-kupong, og skjønner ikke fela. Jeg har ikke tv, så jeg har bare gått inn på Norsk Tipping sine nettsider for å se resultatet, når jeg har spilt extra eller lotto. Jeg har lest i "hvordan spille", men skjønner fortsatt ingen ting ... Jeg har kjøpt en kupong til femti kroner, go det er ti rekker som heter nivå 1-10 (og jeg ser nå at det er to nivå 10). Jeg ser også på resultatene at det er 20 tall som er trukket, men jeg klarer altså ikke å forstå hvordan jeg skal tolke resultatene ... Jeg er dårlig på sånne ting, altså ... :rolleyes:
Takk takk. det står RTF-fil og at det skal åpnes i notisblokk. Dette ble bare lagret vanlig, dvs at jeg har valgt det som maskinen foreslo. Men det kan tenkes at det var Word som ble avinnstallert ja. Pokkers. Skal se hva jeg finner ut nå når jeg er mer våken ..
Edit: Hvis jeg velger "åpne i wordpad mfc-program kommer det frem :heia:
Lag vanlig mat du - også koker du heller et par poteter eller en risporsjon ved siden av til henne :) Er man på besøk spiser man jo gjerne det man får servert om man da ikke har allergier mm. Lavkarbomat er jo så mye - så strengt tatt vil hun vel ikke merke særlig forskjell heller :)
Hvis ikke må du kryptere folderen og da bør du ha i bakhodet at dersom du glemmer passordet / "mister nøkkelen" så vil INGEN kunne hente ut filene dine.
support.microsoft.com/kb/308989/no Det er liknende i win 7 iallfall. Husk å eksportere nøkkelen og ta vare på den. En usb-disk eller noe er fint til å oppbevare sånt på.
I dag fikk jeg leppepomadene jeg bestilte fra iherb 8-7-11. Tok ikke så lang tid som jeg trodde. :) Og jeg har nå, siden min mor ble så ivrig på å hjelpe, ikke mindre enn 4 eos også :D (3 runde og 1 vanlig)
send spill til 1960 så får du tipping på tlf :-) der kan du se resultater og tippe igjen for det du måtte ha på tippekortet. (ellers skjønner ikke jeg keno heller lol)
Takk skal du ha. :) Jeg tror jeg fant den jeg mente, og har skrevet den ut. Glemte å si ifra. det er den med pannekaketips med taco og slikt. Pannekakene klarte jeg ikke, men vaffelvarianten er god!
(dette er tatt fra norsk tipping) Er det ikke slik at man ser hvor mange man har krysset av, av de tallene som er trukket ut, slik aom ved feks Lotto? Jeg har ikke prøvd Keno selv, men trodde det var slik. Håper du vant noe :)
Ja, som jeg skrev i mitt opprinnelige spørsmål, så har jeg det. ;) Men jeg skjønner ikke noe av det.
Kupongen min har altså ti rekker, med nivå 2-10 og en ekstra nivå ti, med økende antall nummer for hvert nivå. Jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke disse tallrekkene i forhold til tallene som er trukket som ligger inne på nettsidene til norsk tipping. Er alle disse tallene mine tall? Er det helt random hvor mange jeg har rett, sånn at jeg bare kan krysse av alle tallene som jeg har som er trukket, og telle de i sum? Skjønner dere i det hele tatt hva jeg spør om? :p
Keno er som bingo i prinsippet - de tallene du har på hver av dine 10 rekker er dine tall.
Du skal sjekke hver rekke på din kuppong opp mot de 20 tallene som trekkes, og hvert nivå (rekke) krever et minimum av uttrukne tall for å gi gevinst:
Nivå 2 - 2 tall (alle :p)
Nivå 3 - 2 eller 3 tall
Nivå 4 - 2, 3 eller 4 tall
Nivå 5 - 3, 4 eller 5 tall
Nivå 6 - 3, 4, 5 eller 6 tall
Nivå 7 - 4, 5, 6 eller 7 tall
Nivå 8 - 4, 5, 6, 7 eller 8 tall
Nivå 9 - 0, 5, 6, 7, 8 eller 9 tall (ingen tall (0) gir innsatsen tilbake)
Nivå 10 - 0, 5, 6, 7, 8, 9 eller 10 tall (ingen tall (0) gir innsatsen tilbake)
Premieutbetalingene får du opp når du velger nivå på resultatsiden for keno
Dagens tall er forøvrig 2-6-7-8-16-17-21-24-25-29-33-36-40-42-48-49-56-62-65-70
(Har tidligere jobbet i butikk og bl.a. solgt diverse spill fra Norsk Tipping :))
NÅ begynner jeg å skjønne! Jeg har jo ikke lagt merke til at jeg kan veksle mellom de forskjellige nivåene inne på nettsiden og se hvor stor premie hvor mange rette gir. Men et annet forvirrende moment er rekkepris. Hva betyr det? Jeg betalte 50 spenn for en kupong med ti rekker, altså nivå to til ti, pluss en ekstra nivå ti. Så, enten har jeg vunnet 30 kr, eller så har jeg vunnet 200. :p
Ikke får jeg logget inn noe sted for å se premien heller. Det kreves visst ganske fancy greier for å bli nett/mobilspiller. Jeg får heller gå til en kommisjonær og lese av kortet spillkortet mitt i morgen.
50 kr for 10 rekker = 5 kr pr rekke/nivå
Til høyre under der du kan velge nivå på resultatsiden, kan du også velge rekkepris - da vil du få riktig premie pr rekke :)
Takker så mye! NÅ skjønner jeg alt, tror jeg. Jadda! Jeg har vunnet tjue kroner! Ettersom jeg spiller sammen med noen blir det en helt tier på hver. Hoho!
Og, så spennende, Frøy! Jeg husker det var Keno på svensk tv, men har ikke spilt det siden det kom til Norge. Ærlig talt så kan jeg vel telle på begge hendene hvor mange ganger jeg har spilt Extra og Lotto til sammen. Og Lotto har jeg bare spilt en gang ... Litt av en gambler! :cool:
Hehe, jeg har aldri forholdt meg til Keno før du spurte om det nå, jeg :p
Extra har jeg kanskje spilt en gang? Lotto litt flere ganger, men lenge siden nå. Det er jo særdeles vanskelig å vinne noe på, da ... Det meste jeg har vunnet på Lotto er to premier på samme kupong som ble til sammen 300 kr. Det var et kick! :D
Og så ga jeg småsøsknene mine litt hakeslepp en gang da jeg forutsa tallene i lottotrekninga fire tall på rad :p
Men det er ikke særlig vanskelig å forstå da. Bare å sjekke hver rekke for de riktige tallene :)
Hehe, men du kjenner meg, Frøy, og min utrolige evne til å vanskeliggjøre selv det mest ukompliserte! Jeg husker jeg slet veldig med å forstå lotto første gang jeg spilte det. :flau:
Men jeg vant tre premier på en måned, tilsammen rundt tusen kroner, da mamma registrerte onlinekort på meg, og sendte inn Extra-kupong i mitt navn for noen år tilbake. Men så fort jeg fikk meg mitt eget kort, så jinxa jeg det tydeligvis. Har foreløbig ikke vunnet en krone. Før nå, da. Wooo! Tjue spenn! :D Hva skal jeg bruuuuke alt på?
Vel, jeg landa da jeg kom på at jeg kun har rett på 50% av premien. Hehe. Nei, det går vel i potten til neste ukes gambling. Skal gjøre dette til en ca ukentlig vane, sånn at vi blir millionærer og sånn!
Vel, en million er en million uansett hvordan du vrir og vender på det. Hehe. Mulig det ikke er like stas å være millionær om åtte tusen år, da. Og en viss sjanse for at jeg ikke kommer til å være der for å oppleve det. :cool:
Nei nei nei.... premien skal jo stå i banken til 0,25% rente, da vettu, det går mykje fortare da!
Eg lurer på ein ting. Eg har eit gammalt skrap-kjøkken. Stygge mørkerøde frontar. Det sug jo til seg alt som er av lys. Eg har ikkje råd til å skifte frontar, og dessutan er heile kjøkkenet så gamalt at det nesten ikkje heng i hop så skal noko skiftast så skal alt skiftast. Men som sagt, det har eg ikkje råd til.
Kan det late seg gjere, med nokonlunde ok resultat, å berre male desse frontane? Folk eg har snakka med har vore litt tvilande til det. Er det nokon av dykk som har prøvd dette og evt kan anbefale ein type maling og metode som funkar? (Altså, ikkje å ta det med til proff spraying e.l., vi snakkar om DIY på ekstrembudsjett her.)
Du kan fint pusse ned og male opp gamle kjøkkenfronter. Har gjort det selv med et veldig bra resultat. Fjerna gamle handtak, sparkla igjen hullene og kjøpte nye handtak på biltema (billig) Lykke til:)
Jeg malte på kjøkkenet for 2 år siden... kan ikke si jeg angrer. De i butikken ville omtrent ikke selge maling til meg da jeg fortalte hva jeg skulle gjøre...de tvilte nemlig på at det kom til å bli noe bra... :rolleyes:
Jeg endte med å kjøpe vanlig veggmaling og slang over alt som var...her snakker vi skapfronter, fliser og vegger. Nå 2 år etter har det blitt EN skrape på en flis, men det fyllte jeg i med litt maling her om dagen.
Tenk om jeg hadde hørt på de i butikken og bodd med mitt mørke, utrivelig kjøkken fordi de mente jeg ikke kunne male? :rolleyes:
Det viktigste er å bruke HUSVASK og vaske skikkelig...kjøkkeninnredning er ofte litt fettete pga stekeos osv... Husvask er en såpe du får kjøpt på steder som selger maling. Jeg tok to runder med husvask og lot det tørke godt mellom hver gang og før jeg malte.
Jeg kjøpte forresten nye skapknottehåndtaksaker og skuffehåndtaksaker på Claes Olson... Hele kjøkkenet så jo splitter nytt ut og jeg var superfornøyd... :D
Jeg brukte forresten hvitt på skap og skuffer og lyse-lyse-lyseblått på veggene. :)
Hehe, sant det! Ja, da blir jeg nok millionær fort nok. ;)
Jeg synes du skal male dem, jeg. Om du får skrudd dem litt sammen sånn at de ikke henger og slenger, så er jeg stort fan av å bruke ting til de faktisk ikke er brukelige lenger, og et strøk maling eller tre kan gjøre så mye!
Her i leiligheten min har jeg superfete femtittallsskap som noen i et anfall av galskap har malt i en sånn grønnfarge som kirurger har på operasjonsklærne sine. Jeg malte hele kjøkkenet helt hvitt, tak og alt, og så malte jeg skap og skuffer aubergine-lilla, og bytta ut de kjipe Ikea-knottene med blomsterknotter i glass fra Indiska. Ok, fargen er mørk, men det gjør ikke så mye, da kjøkkenet og inredninga er så lite, og det ble altså så mye finere!
Det finnes faktisk billakkeringsplasser som tar på seg oppgaven med å spraymale kjøkkenfronter. Det koster mer enn å gjøre det selv, men resultat et blir veldig bra og det koster atskillig mindre enn å skifte de.
Mal ivei! Vi brukte faktisk maling fra Europris da vi malte kjøkkenet for snart 2 år siden og det er like fint. :)
Skru ned alle fronter og evt. lister som også skal males - da blir det mye penere! Legg det helst flatt og skrubb ned med noe som fjerner fett (altså ikke grønnsåpe!). Tørk og om det er veldig mørkt ville jeg nok grunnet først - ble om å få tilsatt farge i grunningen i den fargen du skal male i, det er lurt! Vi brukte sperregrunn (ikke bare heftgrunn) og dekket faktisk så godt på de gamle panelveggene på stua at det holdt med ett malingsstrøk oppå! På kjøkkenskapene tror jeg vi bare brukte maling, 2 strøk.
Gå over skruer og hengsler og skuffer og sånt og se om det ikke er noe som kan strammes opp med noen ekstra skruer her og der så det henger bedre sammen. Nye knotter/håndtak gjør seg - koster ikke all verden på Clas Ohlson. Om det er håndtak med to skruhull så ta mål fra sentrum til sentrum, der er det to standarder fant jeg ut. :)
Om du har lyst på glatt overflate, så er det små ruller å få kjøpt som skal gi et "lakkert" inntrykk. Jeg klarte å skrape opp en lys innedør med støvsugeren. Det synes ikke lenger :)
Jeg kjenner også flere som har malt gamle kjøkkendører med fint resultat.
Helt normalt; kroppen trenger litt tid til å omstille seg til å bruke fett istedet for "fast-fooden" den har fråtsa i tidligere, altså karbohydrater.
Viktig å drikke mye (vann) og la kroppen få tid til å omstille seg.
Det varierer veldig. Noen som har veldig mye å ta av kan oppleve å gå ned 5 kg den første uka, men det aller meste er vann da. :) Andre har ikke så mye "overskuddsvann" og opplever ikke vektnedgang før fettet begynner å forbrennes, det kan ta noen uker. Selv gikk jeg ned 2,5 kg på 10 dager da jeg begynte på lavkarbo første gangen. Senere har det gått tregere, men jeg er ikke overvektig egentlig, bare synes maten er veldig god og føler at kroppen min liker det (bortsett fra at lårene mine blir helt kraftløse...).
Hvis du ikke allerede har vært innom denne tråden, nemlig arnakristins nybegynnertråd, kan den være fin og lese gjennom for nybegynnere :) Der står det en del om hva man kan forvente de første ukene og typiske spørsmål en nybegynner vil stille - og ikke enda vet at han/hun vil stille ;)
Plagene dine er typiske sukkerabstinenser fordi kroppen jobber med og tømme glukoselagrene og kroppen enda ikke har fått ordentlig i gang fettforbrenningen fra mat/kroppsfett. Sørg for å spis nok mat - og ikke minst fett og drikk nok vann. Det går over i løpet av de første par ukene.
Jeg vil si "ja, men det tar LANG tid". Lang tid fordi jeg tror det ikke bare forutsetter tømming av fettcellene, men også vente til de dør og ikke blir erstattet av nye.
Før trodde man at man "satte" antall fettceller enten i tenårene, eller "på høyeste fettnivå i kroppen"... nå er man ikke så sikker på at det stemmer lenger.
For min egen del (nå 60, har vært 85 som 19åring, så ned til 62-ish og opp til 75 før nå (endelig!?) igjen).kan jeg heldigvis si at jeg ikke har celulittmengden fra da jeg var på vei ned fra 85... Ikke fra 75 heller og det siste er bare et lite år siden.
Skal jeg si hva jeg tror så er det at "godt fett" (da mener jeg ikke industrialiserte frøoljer utenom kaldpresset oliven- eller rapsolje, men mer kokosfett og dyrefett og meierismør) har mye å si for å kvitte seg med dem. Jeg tror celulitter har mye med slaggstoffer å gjøre slik at de lettere blir borte med "ordentlig" mat og rene produkter. Vi vet så lite om hva alle tilsetningsstoffer gjør med oss på lang sikt....
Kva møbelkjeder kan ein finne ute i distriktet i Noreg? Noko anna enn Bohus, Møbelringen, Fagmøbler, Skeidar, Jysk? Nokon som har gode (eller mindre gode) erfaringar å dele, eller tips å gi?
Som i alt i kvitt? Usj. Berre lurte på om nokon hadde kjøpt sofa til dømes, som var bra, eller mindre bra... Vi har ein del møblar, men må ha ny sofa + ein sovesofa. Har ikkje noko mot å kjøpe brukt, men då må ein finne noko som passar. ;)
Tru meg, eg har tråla! :) Har omtrent budd der siste vekene. :rolleyes: Der er mykje, for all del. Men det er greit å kike litt på nye møblar også, for å få ei viss ide om prisnivå på ting.
Får dem som er med på slike Bli Ny opplegg beholde klærne / skoene / pynten de blir fotografert i ???
Og er det andre enn KK som har slikt ?
Hadde vært gøy å meldt seg på.... :-)
Tror ikke de får beholde klærne, og det er flere ukeblader som har sånt. Syns jeg ser det uansett hvilket jeg kjøper. (kjøper når det er fine strikkeoppskrifter)
Ei veninne av meg har blitt ny. Trur det var artig, ja :) Men nei, du får ikkje behalde kleda, dei er berre lånt. Lurer på om du eventuelt kan få rabatt på å kjøpe dei, men her er eg meir usikker.
Meld deg på du, Jabba, eg skal krysse fingrane for deg :)
Det har vært noe snakk om denne 17-day-diet her som går ut på å holde forbrenningen oppe ved å endre diett hver 17. dag, hadde dette fungert om man byttet mellom lavkarbo og lavkalori hver 17. dag også? Eller blir den type forbrenning for forskjellig?
Jeg tror det blir veldig stressende for kroppen. Selv om karboinnholdet varierer fra syklus til syklus i 17 day diet, er det ikke så forskjellig som mellom lav- og høykarbo. I tillegg foregår det en gradvis opptrapping i mellomsyklusene.
Det går vanlegvis ikkje. Det er ofte det folk kritiserer Apple for. I følge sambu går det an å "jailbreak'e" den ... Det er ikkje gjort med våre for å seie det slik...
Da jeg reiste på ferie på mandag virket scrolle- hjulet på pc- musen min. Etter at jeg kom hjem i dag, får jeg den ikke til å virke!:eek:
Er så tungvint! :p
Har fått penger til ny mus i bursdagspresang, men vil jo gjerne kunne bruke den gamle så lenge. Noen tips til feilsøking?:confused:
Før du gjør dette, kan du godt sjekke med en annen mus om den fungerer, da vil du vite om det er musa det er noe galt med, eller driveren på maskinen som skal styre musa. (Altså enten en annen trådløs, eller en som kobles i en usb-port på pcn).
Du kan prøve og tilbakestille driveren til musen, evt laste ned ny. Avinstaller først programmet som ble lastet ned når du koblet til den trådløse musa - om du har et slikt program da. Installer på nytt. Bruk en mus du kan koble til maskinen med kabel for å få til dette, ellers må du bruke tastatur og da er det ikke så lett og orientere seg uten mus :)
Hvis dette ikke hjelper,
klikk START - KONTROLLPANEL - SYSTEM og VEDLIKEHOLD - ENHETSBEHANDLING (vis maskinvare og enheter) - MUS og andre pekeenheter. Klikk pila ved denne så du får fram den trådløse enheten, høyreklikk og velg Egenskaper. Sannsynligvis vil det være to valg her, en driver for usb/kabelmus og en for den trådløse. (Sjekk at det står at "denne enheten fungerer som den skal". Velg driver fra fanen øverst i det nye vinduet, og prøv "oppdater driver". Hvis dette ikke fungerer, velg avinstaller, og restart maskinen. Den skal kunne finne igjen og laste inn ny driver om du har vista/win7. La muse være tilkoblet maskinen når du restarter. Evt restart igjen uten musa i og plugg den i når maskinen er startet.
Det var det jeg kunne rådgi om, har hatt problemer med tastaturet mitt selv og måtte restore hele maskinen fordi det var selve systemdriveren som ikke fungerte, og installere alt på nytt (dritt altså!) - forhåpentligvis må ikke du la det gå så langt :)
Alle andre muser (?) virket, så nå har jeg kjøpt meg ny! :)
Et teknisk lite vidunder selv min spillgale nerdespillesønn har godkjent!:D
Og den scroller i alle retninger og har mange knapper og og og.....:cool:
Ja, men det er litt som vaniljepulver og vaniljestang. Det blir ikke helt det samme. Mer som en blek kopi. Uansett antakelig bedre enn å ikke bruke ingefær i det hele tatt. Er det asiatisk mat så er ingefær ganske så vesentlig i mange retter.
Takk! :) Jeg må innrømme at jeg ikke har laget så veldig mye mat fra bunnen av før de siste ukene... var veldig glad i Toro, for da slapp jeg å tenke sjøl;)
For det at alle er interessert i "quick fix" og for det at ketogen dietter ofte blir markedsført som usannsynlig effektive der man raser ned i vekt uten å gjøre annet enn å la vær å spise kh. Ellers finnes det jo utrolig mange korttenkte personer som hopper på alt "nytt" og tror at det er veien til evig bliss, uten å nødvendigvis gjøre så mye research først.
Noe av det samme møter vi hos venner og bekjente; hvorfor i all verden spise lavkarbo siden vi ikke er overvektige.....
Har brukt gabske mye tid på å forklare at jeg ikke slanker meg men spiser ren, sunn og god mat som ikke påvirker blodsukkeret for mye.
Til nøden kan jeg bli "tilgitt" for dette, men at mann og barn også spiser detter, er visst heelt uforståelig.
Møter også holdninger som at de mener jeg er gal, fordi kroppen trenger karbohydrater og at det er veldig sunt å spise hamburgermeny og skylle ned med Cola når man føler seg trett og uopplagt:eek:
Hehe, da var den vel klar for å skrapes ;) Håper den ikke blir for avansert og bruke med skrolling i "alle retninger" hihi ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.