Lava sa for siden:
Det er ikke sånne coctailbær i den ene da? :p
Lava sa for siden:
Det er ikke sånne coctailbær i den ene da? :p
Lava sa for siden:
Takk for tips, jeg har nå plantet dem om og satt dem ut, gitt dem gjødsel og håper på det beste. :)
Pratet med en torghanlder i byen i dag og fikk to pomader av ham, og lurer på om de er "bra nok" ?
Innhold: aloe barbadensis extract, simmindisa chinensis (jojoba) seed oil, petrolatum, ethylhexyl hydroxystearate, beeswax, euphorbia cerifera (candelilla) wax, myristyl myristate, copernicia cerifera (carnuba) wax, ozokerite, flavor, allantoin, propylparaben.. phu
Ser at når jeg skriver dette ned så er de nok ikke "bra nok", men hva i all verden ER alt dette for noe? :eek:
Noen som kan forklare meg :p
(holder meg foreløpig til cocosa, og tar den tiden det tar for å bli bedre.)
Edit: det er pomade av typen aloe lips, nettside: forever living . com
Okie sa for siden:
du tenker på pimento? nei...
Okie sa for siden:
takk takk for hjelp :) ja de er svarte og om jeg finner tid skal jeg rett og slett legge til bilde en dag :p
Kanutten sa for siden:
Kan kureres ved injeksjon av botox hvis det vedvarer. :o
Huldr sa for siden:
Takk begge to :) Jeg har jo hatt kanelstang før, men trodde det var kassiakanel, det også. Synes å huske at det var tykk, hard bark som ikke kunne tygges. Men jeg kjøpte den fra Hindu i dag - tynnere og mykere bark :ja:Men jeg syntes ikke det var så godt å tygge, jeg heller. Litt vel treaktig og litt for sterk smak for meg. Skulle de ikke bli myke og geléaktige da tro? Mener jeg har lest det ...
Edit: Prøvde igjen med bare bittelitt, da ble det bedre :ja:
Lillemy71 sa for siden:
Prøv å unngå de som har petrolatum og parafinum liqudum, det er like ille begge deler. Det gjør huden tykkere og dermed tørrere og du bli totalt avhengig av det. Her er det tilsynelatende naturlige ingredienser (planteoljer/ekstrakter) men den inneholder paraben. Nesten all kosmetikk inneholder parabener og pentasiloxane som er konserveringsmiddel, men du kan finne uten. Min erfaring er at dess renere og naturlig (som cocosa) dess bedre virker det, de finnes men det er ikke så enkelt å få tak i dessverre.
Edit: Ser at noen nevner at bivoks ikke er bra for leppene, det har jeg aldri hørt om før og den pomaden jeg bruker er basert på bivoks og jeg synes den er helt fantastisk og jeg bruker mye mindre enn noensinne. Det jeg har hørt ikke er bra er lanolin (ullfett) for den kan tette porer og forårsake allergiske utbrudd. Fant forresten en oppskrift på leppepomade, tror den skal prøves:
Lava sa for siden:
Takk for svar! Jeg har bestilt på nett noe som skal være organisk, men de ligner på noe man får kjøpt på Vita ol.. disse små kubene med pomade i. De var ofte fremme på søk på organiske leppepomader.
Har du nor tips om hva jeg kan kjøpe?
Har små blødende sår pga at jeg river av tørre flak nå.. har lyst å finne noe å ha på, men står på cocosaen..:o
Lava sa for siden:
Hvis man får tak i alt man trenger, så er det flott å lage sin egen pommade,
beklager, Lillemy, jeg skal se over det i morgen! :suss:
Photobscura sa for siden:
Bare litt sånn flisespikkeri, det som heter organic på engelsk betyr økologisk på norsk. ;) Organisk er i denne sammenhengen noe helt annet! :D
Kanutten sa for siden:
Hva er det på norsk da når de skriver ecologic?
Lava sa for siden:
Økologisk?
Cherry sa for siden:
Sånn bortsett fra karbohydratene, hvorfor er ekte produkter bedre enn lettprodukter?
grotingeling sa for siden:
:ja:
Kanutten sa for siden:
Hvorfor har de to ord på engelsk som betyr det samme på norsk?
Organic og ecologic er begge lik økologisk? Hva er forskjellen på engelsk som vi ikke har på norsk?
Lava sa for siden:
Organisk og økologisk :ja:
Ecologic og organic er to sider av samme sak. Mener det første handler mer om jordbruk.
Organisk er er bare et ord, som betyr levende, det er ikke en sånn type betegnelse, om du skjønner.
Regret sa for siden:
Dette har jeg en liten regel om som gjør det lettere å huske..
ØKO(nomi)logisk = penger - dette dreier seg ikke alltid om naturlige stoffer. Økonomi på engelsk er economy.
ORGAN (levende) isk = Noe som er levende, f.eks korn, kjøtt og annen mat som kommer fra noe som har 'levd' som en plante eller levd som et dyr. Organisk på engelsk er organic.
Jeg er ikke 100% sikker på den første om økonomi, så om noen kan rette meg opp med den hadde det vært veldig fint.
Øko betyr lære, logi betyr levende. Altså læren om det levende. Nomi betyr sikkert noe annet, og det kan jeg finne ut. :D
Yes, god praise Wikipedia! Nomi betyr husholdning, altså læren om husholdning. There you have it!
Organic BETYR jo organisk, men begrepet organic, som i disse leppepomadene, er økologisk den rette oversettelsen, for det handler bl.a om hvordan råvarene er dyrket fram.
Carisma sa for siden:
Bare for å gjøre forvirringen total så brukes ofte Biodynamic for å beskrive økologisk på engelsk også :D
Økologisk jordbruk omtales som biodynamic agriculture.
Ja, skakke værra lett! :p
Men akkurat i dette eksempelet, så ville leppepomadene blitt omtalt som økologiske, dersom nettsiden hadde skrevet det på norsk. ;) Det var bare det jeg ville fram til. :p
Kitt sa for siden:
Jeg elsker denne! Koster endel, men varer i evigheter!
Carisma sa for siden:
På vinteren er det denne som redder meg:
[CENTER] [/CENTER]
Kjøper den på HM til rundt femtilappen. Den gule boksen er forresten best, men fant ikke bilde av den...
Og jeg er helt forelsket i denne! Uten noen av de skumle stoffene. Brukte rosebud før, og syntes den var bra, nå synes jeg den er søppel! :p Har sikkert halvert, om ikke mer, leppepomadeforbruket mitt. Den er veldig billig på iherb.
vaskeklut sa for siden:
Lanolin finnes ikke fuktgivende, samt at det er sant at det kan tette porer. Det er bare et billig fyllstoff, rett og slett. Om det kan forårsake allergiske utbrudd vet jeg ikke, men ikke umulig! Det er en fysjom-ingrediens åkke som! :eek: Sauetalg kan man bruke til å lage lys med, ikke gni i ansiktet...
Huldr sa for siden:
Eller eventuelt omvendt, da :p Ja, men biodynamisk er ikke det samme som økologisk, det er en egen dyrkingsmetode som har spesielle regler. Biodynamisk er økologisk, men økologisk trenger ikke være biodynamisk :)"Eco" når det gjelder kosmetikk og andre forbruksvarer brukes ofte i betydningen miljøvennlig på engelsk, på lik linje med "green". Et ganske tøyelig begrep man ikke automatisk kan stole på. Det betyr ikke økologisk i denne sammenhengen, da heter det "organic", som Photo sier :ja:
Huldr sa for siden:
Det heter ecological :) Det brukes ikke om kosmetikk etter det jeg forstår.Men "organic" betyr jo strengt tatt organisk - et begrep med ganske mange betydninger egentlig, men som alle handler om noe levende. Og "ecological" betyr økologisk, dvs det som handler om forholdet mellom organismer og deres miljø.
Forvirringen kommer vel av at vi har valgt litt ulike ord for å beskrive ting innen dette relativt nye feltet på norsk og engelsk, i og med at det egentlig ikke finnes noe entydig begrep som dekker det vi snakker om :)
Øhm, ja. Men jeg var inne på noe. :_plystre:
Etter nøyere etterforskning ser jeg at både logi og nomi betyr lære, så hvorfor økonomi og økologi er to vidt forskjellige begreper som vi bruker dem, aner jeg ikke ...
Ja, det er riktig! Det jeg vel ville fram til er at "organisk" ikke er noe etablert uttrykk på linje med "organic", og økologisk er vel det nærmeste vi kommer i oversettelse.
Regret sa for siden:
Finnes det noen lett treningsøvelser man kan gjøre sent om kvelden, altså som ikke bråker eller trenger apparater eller tv/dvd/BR ? Gjerne noe som virkelig gjør nytten (høy forbrenning av kcal) uten å holde på i time etter time..
Huldr sa for siden:
Jeg skjønte det, og du har jo rett :ja: Ville bare utdype og forklare litt videre. Det er så morsomt å diskutere sånt! :spent: Det er nok dels fordi å kalle begge for "lære" er en grov forenkling, de gammelgreske begrepene har en mye dypere og mer presis betydning. Det står litt om det i nest øverste avsnitt her: Mythos, Logos, Nomos"Nomos" betyr heller "lov" enn "lære", dessuten betyr det "management", som man vel kan oversette med styring. Altså en styring av ressurser :)
(At økonomi også kan bety "Theology The method of God's government of and activity within the world" kan vi vel la ligge her ... :p)
Haha! Artig! Men! Nok latin for i dag, I'm going to bed. :D
Huldr sa for siden:
Ahem ... gresk :pKitsu sa for siden:
Noen som har peiling på fargeanalyse og such her? Jeg sliter med å finne ut hvilke farger jeg egentlig passer. Problemet med å være rødhåret med en kald hudtone (damen i M.A.C-butikken påstod i alle fall sådan).
Bare for å understøtte viktigheten av å gå og legge seg ... ;)
vaskeklut sa for siden:
Kitsu sa for siden:
Takk for svar, men like forvirret. Ffff... XD Tror jeg er en sær blanding av varme og kalde farger jeg.
Jabba sa for siden:
Må man betale moms og fortollingsgebyr hvis man handler for over 200,- og varen er BRUKT ??? F. eks gjennom eBay....
Eller gjelder dette kun nye varer.....
vaskeklut sa for siden:
så lenge du har kjøpt varen utenlands så må du det, vil jeg mene.
Idarull sa for siden:
Har svensk fløte stående, 1 liter, som gikk ut 7/7. Jeg drakk av en boks jeg hadde åpna, samme merke, samme flasketype, den smakte ikke surt men den smakte ikke som fløte helt. Burde jeg la være å drikke av den? Tenkte jeg kunne lage is eller karameller og sånt for å få brukt opp.
GrønnPepper sa for siden:
Min erfaring er at fløte er holdbar langt utover datoen, så jeg ville ikke hatt noen problemer med å bruke den.
Regret sa for siden:
nå vet jeg ikke hvordan den fløten er pakket, men jeg vet med vanlig norsk kremfløte fra tine ikke holder en dag over datoen her i huset. Den blir tykk som rømme tvert :(
Lava sa for siden:
Jeg kjenner ikke den svenske, men den vanlige norske bruker jeg gjerne noen dager over holdbarhet. Når den er åpnet bruker jeg den når den smaker og lukter ok, uåpnet .. vel, om kartongen ikke buler, så tester jeg ved å helle i en kopp før jeg evt bruker den.
Og rømme, yoghurt feks, er jo "sur" fra før, så de går også an å bruke ut over best før dato.
Litt klumper i fløten i kaffen går helt fint, så lenge den smaker ok :)
Idarull sa for siden:
Jeg synes det varierer veldig jeg. Plutselig er den tykk før datoen. Men har lest at man ikke bør oppbevare fløte i døra på kjøleskapet, da den går mye opp og igjen. Har en boks med rømme også som gikk ut 30/6 men den er jeg ikke redd for å spise!
Supera sa for siden:
Da ville jeg kanskje sjekket kjøleskapet. Hvilken temperatur er den satt til? Jeg har brukt fløte som har vært åpen lenge og gått ut på dato for to uker siden uten at jeg så eller luktet noe forskjell. Smaken er jo litt annerledes da. Men det er jo bare å koke den så er den god som ny. Kjøleskapet mitt står på 3ºC.
Lava sa for siden:
Hehe, jeg har alltid fløten i døra på kjøleskapet! :lol:
Men, det skal noe til å la den gå over dato da, når jeg bruker hver dag, men noen ganger får man litt kort holdbarhet på butikken.
De to siste jeg kjøpte med flere dagers mellomrom, hadde 2 dager forskjell på før dato.. så den ene får gå i matlaging :p
Regret sa for siden:
Det avhenger litt av hva vi har der inne, men det står på mellom 3 og 4 grader, helt greit. Men fløten holder seg ikke så lenge allikevel merkelig nok. Kanskje jeg bare har vært uheldig med fløten :p
Den står i døra btw..
Carisma sa for siden:
Nå midt i Juli er det nesten umulig å få fløten til å vare. Eller å piske krem av den :rolleyes:
Lava sa for siden:
Ok, hjelper det med kjøleskaps-kald skål og visp? Jeg har ikke prøvd selv men har hørt at det skal gå an :p
Hvorfor er det slik?
At den er tykk behøver ikke bety at den er dårlig. Det hender fløten skiller seg, om den lukter ok, så er det ofte bare å riste på den, sånn at den blander seg til "normalt" igjen.
utolmodig sa for siden:
Hva gjør jeg nå?? :veitikke:
Har vasket en maskin med svarte klær...og papir!!:realmad:
Er vel ikke den ensete som har gjort det? Hæ? Noen råd for å få bort det hvite støvet/klumpene ......
Rist dem og få bort det du kan, og vask dem en gang til.
utolmodig sa for siden:
Satt som limt på... Prøver med vask uten tøymykner, kanskje blir lettere å riste av. Arrg.......
BenteR sa for siden:
En klesbørste eller lo-fjerner er mitt beste tips. Har opplevd det samme noen ganger opp gjennom årene:rolleyes:
utolmodig sa for siden:
Neste post på programmet det da. Bruker vel opp en rull eller tio:o
Regret sa for siden:
hmm jeg kommer ikke på den gamle 'regelen' om mat før trening, så jeg spør her jeg.
Hvor lenge bør det være mellom sist måltid og hardtrening for å unngå magevondt, sting og det å kunne presistere som best?
j88 sa for siden:
Blir vel sagt at det skal gå ca 2 timer mellom måltid og trening. Men et lett måltid kan man vel også spise litt tettere på trening.
Regret sa for siden:
Takk for raskt svar :) Det høres jo logisk ut, så da regner jeg 2 timer jeg. Det er snakk om en lett middag før trening så er litt kjekt å ikke spise den så alt for nær timen på trening også. Jeg er i så elendig form at det blir skikkelig hardtrening for meg :p
Regret sa for siden:
Lurer også på hva dere har som småbelønninger på veien mot målvekten? for dere som har det da :)
Jeg strever litt med å finne ut hva jeg ser på som en god belønning for f.eks 5kg, 10kg osv.. Jeg har byttet inn og ut ofte, men jeg finner ingen god belønning for de nærmeste målene. Første målet mitt er nådd, 3kg, og da skulle jeg få sko som belønning, men de er enda ikke kjøpt (2 måneder siden). Så det betyr at jeg ikke liker å bruke penger på meg selv, noe som gjør det ekstra vanskelig å finne på noe. Men allikevel ønsker jeg meg virkelig noe å se fram til hehe. Noe som gir mer motivasjon på veien..
Kanutten sa for siden:
Trenger man egentlig ha belønning???
Er ikke velværet og nedgangen belønning nok??
Regret sa for siden:
Nei.
Jeg mente å spørre de som hadde belønninger ;)
For meg er målvekta ALT for langt unna, og da har jeg en tendens til å gi opp når målet blir for uoppnåelig, så jeg trenger konstant motivasjon som er innenfor rekkevidde, derav delmål :)
Kanutten sa for siden:
Jeg synes du skal belønne deg med noe du har ønsket deg lenge.
Selv om jeg ikke kalte det for belønning så kjøpte jeg meg en bh til ca 1000 kr her om dagen. Så resultatet blir vel det samme selv om vi kaller det forskjellig. :p Men en god bh! Anbefaler!!!
Kanskje sa for siden:
Noen som har erfaring med et program som heter imikimi - tror det var det. Er til å lage fantasifulle bilder med.:)
Regret sa for siden:
1000? wow, det kunne jeg aldri ha unnet meg :p Men den må da være verd det til den prisen? jøss Hvertfall ikke sjalu shø hihi :rolleyes:
De store målene er nok allerede bestemt. 7kg - piercing, 10kg - nye klær, målvekt - vurdere tattovering. men det er disse 5kg og halvveis jeg strever med.. Jeg hadde egentlig som mål ved 5kg å klippe meg, men så fikk jeg så enormt mange stygge kommentarer at jeg gjorde det selv før målet, noe som var like greit, for jeg er absolutt ikke glad for den klippen. Kunne man sy på håret igjen, så hadde jeg gjort det. Men da gikk jo det målet litt i dass, så nå strever jeg med å finne noe nytt.. Jeg får sette meg litt i tenkeboksen og se hva jeg egentlig ønsker meg, men har lagt litt i "aldri i verden" hyllen.. sikkert mye jeg egentlig har lyst på, men gidder ikke å tenke tanken en gang fordi jeg vet jeg ikke kan ta meg råd til noe, eller av andre grunner.
Supera sa for siden:
De jeg har sett som har lekt seg med det har nesten bare endt opp med amatørbilder som ikke ser bra ut i det hele tatt. Folk tror liksom automatisk at det blir så bra bilder når de bare legger til mange effekter. Jeg har ikke vært borti imikini annet enn at jeg har sett hva andre har gjort, men jeg vil tro at hvis du bruker litt tid på det så kan det også bli bra. Men kvalitet over kvantitet. Det er det mange som glemmer... Jeg er langt fra noen ekspert og så er jeg litt photoshop-snobb når det gjelder bilderedigering. :geip:
Kanutten sa for siden:
Den var virkelig verd det! Det er den beste bhen jeg har hatt noensinne! :love: Så i stedet for å kjøpe 5 bher fra lindex/hm/kappahl så blir jeg å kjøpe en til fra denne undertøysbutikken.
Men nå vet jeg at undertøy er billig i Irland så jeg skal se om jeg finner noen der til en langt rimeligere penge.
Lava sa for siden:
Jeg har en eske halvfull med axa multi crush, frokostblanding, kan jeg slenge dette ut til fuglene? Eller er det for mye sukker ol i den?
Lava sa for siden:
Jeg har fått mange gode råd på dette, og har bestilt på iherb etter Photo's anbefaling. Ser på det som ett godt råd :)
Men, jeg spurte om min mor kunne gå innom en butikk når hun var ute i "storbyen" og se etter ved en anledning. Hun fikk anbefalt EOS, som økologisk.. disse har jeg prøvd før og etter søk på nett (og som nevnt her før) så kom disse opp som økologiske. Er de egentlig det?
Jeg venter nå på dem fra iherb, noe som kan ta en stund.
Men, hvordan er vaselin i denne sammenheng, det står ingen innhold på boksen jeg har her.
Jeg har så mye plager for tiden at jeg er nesten desperat! Det legger seg stive flak på leppene som etter en tid kan dras av... og noen ganger blør det :o Jeg prøver å ikke pille..
Det kan gå fint i mange timer, men så begynner det igjen, Og da har jeg enten smurt med cocosa, eller nå den jeg fikk i posten (eos)
kattungen sa for siden:
Hvilken bh er det? nysgjerrig
vaskeklut sa for siden:
EOS er øko, og i følge meg, veldig bra! Fine på ingredienser er de og. Vaselin er FY!!! :eek::eek: Det inneholder nesten bare mineralolje som er no dr***! Det gjør absolutt ingenting for deg. Det føles bare pleiende der og da, men det gir NULL fukt.
Edit: Det tar gjerne en stund før leppene dine "omstiller seg" og begynner å produsere mer fukt selv. Jeg måtte virkelig presse meg igjennom det! Men bruk EOS-en din og ev. kokosoljen du. Det blir bedre! Hold ut :)
Lava sa for siden:
Problemet er at der er ingen innhold på vaseline, bortsett fra petrolatum.. men jeg kan stå over den, om jeg må. Nå er jeg så full av skorper at jeg er gal... :realmad:
vaskeklut sa for siden:
Petrolatum er mineralolje (TROR jeg, det er uansett like ille og gir ikke fukt whatsoever). Hiv skiten, vaselin er ikke brukbar til annet enn smøring av gjenger og dørhengsler :o Og ja, jeg vet hvordan det er. Men det bliiiir sååå braa til slutt :) Smør på med kokosolje eller annen matolje eller den EOS-en din :)
Lava sa for siden:
Takk skal du ha! :klem:
Vaseline er herved degradert til smøregrava! :lol:
Carisma sa for siden:
Noen som vet hvilket karbohydratnivå Hexeberg anbefaler under amming?
Cherry sa for siden:
HVORFOR er havregrøt "de beste karbohydratene som finns"?
Regret sa for siden:
Jeg vet det finnes en tråd om det her på forumet en plass, men jeg finner den ikke.. Jeg lurer på om det er mulig å leve på lavkarbo, da gjerne ketolyse på nesten ingen penger? Vi har nå kun råd til 3 middager i uken og så få måltider ellers om dagen. Er det da mulig å leve på lavkarbo? eller må jeg ty til billige høykarboprodukter..? Vi har ikke råd til at kun jeg spiser egen mat, så det må nesten være noe resten av gjengen kan spise også, de skal IKKE ned i vekt!
Jeg trenger ditt beste tips for å få håret til å vokse fortere? Altså noe du VET fungerer!
lille_trille sa for siden:
Har nettopp kjøpt meg sjampoo og balsam fra Nisim. Hørte at den skulle vere bra :)
Huldr sa for siden:
Vet ikke om det er det, har ikke hørt den påstanden før. Men havre inneholder en del protein og fett og har lav GI. Glutenfritt er det også, i alle fall i utgangspunktet (kan bli forurenset av annet korn som behandles samme sted, men det finnes egen glutenfri havre).vaskeklut sa for siden:
Hive innpå med B-vitaminer og proteiner! Håret mitt vokser som ugress når jeg gjør det :)
Regret sa for siden:
Kaldt vann. Det kalde vannet stimulerer hårsekkene så håret vokser raskere.
Jeg har brukt dem for å rense håret og stoppe håravfall, men de er så alt for dyre, og jeg har ennå ikke funnet noe sted å bestille dem billig, heller.
Jeg spiser en del proteiner alt (of course ;)). Har hatt vekslende effekt av b-vitaminer, synes fortsatt at det er forvirrende i forhold til hvilket b-vitamin som stimulerer hårvekst. Har også prøvd hårvitaminer, uten at det hjalp nevneverdig, annet enn på å tømme kontoen min litt fortere. :cool:
Jeg skyller alltid ut balsam med lunkent/kaldt vann.
Egentlig vokser håret mitt ganske fort i utgangspunktet, men jeg er SÅ utålmodig på å få lengre hår nå, har hatt samme lengden i en evighet pga avfarging (måtte klippe det mye i ett års tid etter, for å få vekk det mest slitte). Det når så vidt skuldrene nå, men jeg har det travlet og vil ha langt hår nå! :p
Jeg er jo stadig innom tanken på det å ta mer b-vitaminer for å få effekt, men vet som sagt ikke hvilke jeg bør ta som gir mest effekt på akkurat dette.
Kitt sa for siden:
Personilig jakter jeg på halvpris varer på Kiwi og vår nærmeste Coop Mega! Mye god mat som holder i evigheter etter utløpsdato, særlig om man har fryser. Litt fantasi og man kommer langt med lite!;)
Ah, ja. Google is my friend. Jeg har visst funnet ut av dette før, men som vanlig glemt det sånn som mange andre glimrende ideer jeg må finne ut av AKKURAT NÅ! B6 er visst det b-vitaminet som gjør mest for hårvekst.
Lillemy71 sa for siden:
Ebay :D Jeg kjøpte shampo og balsam for $25.95 + frakt $16.95. Det ble rett over kr 200 for begge deler inkl. frakt og det kom i løpet av en uke. Brukte denne selgeren jeg.
Cherry sa for siden:
Nisim har den der kaloen eller hva den nå heter, for raskere hårvekst. Ikke den der for å stoppe håravfallet:)
Tror ikke du får håret til å vokse bemerkelsesverdig mye raskere uansett, så hva med å skaffe deg noen extentions da (ikke påsveisa, dårlig og dyrt), så får du juksa deg til lengre hår mens du venter?:p
Anarko sa for siden:
Jeg og sambo har ikke allverdens med penger alltid heller, men klarer å leve lavkarbo til tross. Når det gjelder familien din så er jo pasta og spaghetti skambillig! Jeg og sambo går litt fra butikk til butikk og ser. På rema har de veldige billige og lavkarbovennlige grønnsaksblandinger, pluss billig kjøttdeig og svinestrimler, en pakke kyllinglår eller kyllingfilet får man jo en del middager av (avhenger vel litt av hvor mange man er). På kiwi o.l. har de first price, mye kjøtt å finne der! Til din ikke lavkarbofamilie så har rema kjempebillig fiskegrateng som smaker veldig godt, pluss fiskepinner. Sleng med litt av de billige grønnsakene og litt pasta så har du et fullgodt måltid der. Så nevner jo andre "god-helg" tilbud osv, men det er mye annet billig også. Rema har landlord og lerøy. Rimi har euroshopper og Kiwi, Meny, Spar, Bunnpris har First Price. Bunnpris har også sånn ukedagtilbud (f.eks. i dag: 750g kyllinglår til 29,-)
Takk for tips! Men, ja ... har egentlig for lengst bestemt at jeg uansett unngår å bruke produkter med parabener, sulfater og den slags til vanlig bruk (hvilket det så vidt jeg husker er i Nisim), og jeg kom på at jeg har prøvd Fast-serien en gang i tiden, uten noe som helst resultat ... :(
Hehe, den kaloen er noe man bruker etter voksing for å minske tilbakevest av hår, så jeg tror det er noe annet du tenker på.
Extensions er helt fullstendig uaktuelt. ;)
Jeg har nå bestilt svenske-vitaminer. Etter en liten times intens lesing har jeg konkludert med at det kategorisk anbefales et tilskudd av B2+B2 (riboflavin og pyridoksin) som har som oppgave å stimulere omsetning av proteiner i kroppen, hvilket jo hår er -kreatin. Så en boks av hver! :) Verdt å prøve. Jeg vil ha laaaaaaangt håååååååååår!
Kanutten sa for siden:
Hva med å kjøpe smør og hel laks? Laks er billig.. Kjedelig i lengden kanskje, men billig. Og fet. Fett blir man mett av. Hvis du i tillegg kjøper egg, kli og linfrø kan du lage lettvinte knekkiser servert med kokt egg. Både klien og linfrøa sveller endel ut og fyller skrotten etterhvert.
Brokkoli er billig for tiden, kan serveres sammen med laksen. :ja:
kattungen sa for siden:
Jeg har blitt overrumplet av en sommerforkjølelse, med skikkelig sår hals. Hvilke halspastiller kan jeg bruke uten frykt for å ødelegge alt i forhold til kostholdet? Jeg pleier å knaske i meg et par esker med Vekk i Morgen, men de er vel fulle av sukker...? :p
Originale sukkerfrie Fishermans Friend er hva jeg tyr til, i alle fall. Altså, helst de såkalt originale, ettersom alt dette tullet med salmiakk og menthol og what not smaker så helsikes søtt og kvamlende. :p
Pappa sa til meg da jeg var liten at FF kurerte halsbetennelse. Jeg tror på det ennå ... Yay placeboeffekten! :cool:
kattungen sa for siden:
Urk, men de er så steeeerke :p pyse
Furine sa for siden:
That's the point! :D Svi vekk heile styggedomen!
Furine sa for siden:
Eg er litt novise på den norske leigemarknaden. Når det er leige + straum, kva anna må ein rekne med av avgifter? Vatn? Avløp? Er det i så fall per år? Ja, eg er litt lost! Her vi bur her nede så er det innbakt i nokre andre kostnadsgreier, men eg er usikker på korleis det fungerer i Noreg.
Ignite sa for siden:
Vann, avløp, søppeltømming osv skal være inkludert. Du betaler for disposisjonsrett av lokalet, samt for strømmen. Du skal ha egen strømmåler.
Mange utleiere frister med "gratis" trådløst internett og evt tv-signal.
Innboforsikring er ditt ansvar.
Eventuelt depostium skal settes inn på egnet konto som hverken leietaker eller utleier har tilgang til på egen hånd.
Som leigetager så skal du betale leie + strøm om ikke annet er avtalt. Andre avgifter betales av huseiger. Sørg for å få kontrakt der dette er spesifisert.
Furine sa for siden:
Takk! :blomster:
vaskeklut sa for siden:
Jeg har fjerna et par føflekker kirurgisk. Hvor lenge må jeg gå med vanntett plaster? Kan jeg etter hvert bruke vanlig plaster? Jeg skal fjerne stingene om ca 12 dager.
Hadde villa brukt vanntett plaster iallefall til stinga er fjerna :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.