Perdita sa for siden:
I dag drakk jeg bare en kopp te til frokost. Alt for trøtt for mat...
Perdita sa for siden:
I dag drakk jeg bare en kopp te til frokost. Alt for trøtt for mat...
Camilla82 sa for siden:
3 kokte egg med litt salt... spennende..
Carisma sa for siden:
Mock danish med litt rabarbragrøt på
Mistral sa for siden:
Spare ribs :p (resten av gårsdagens middag)
LenaBeatrice sa for siden:
Restemat etter gårsdagens grilling:
Tonemi sa for siden:
De siste dagene har matlysten min ikke vært på topp..Må liksom minnes på for å spise...Føler meg mett hele tiden.
Så til frokost i dag ble det tomatost, blue castello på "tapaskjeks"
Yonah sa for siden:
Eggemjølk og to fiberhusk/linfrøkjeks med muggost på, mettende, lettvint og koselig når man sitter ute og koser seg på morran.
Perdita sa for siden:
Frokost på sengen i dag! To speilegg og bacon og stekt purre med ost til og kaffe med fløte. :)
Liv sa for siden:
Eggerøre, bacon og litt salat....:D
Gerd sa for siden:
Kyllingvinger :D
Carisma sa for siden:
Tilbake på CC kjøret... :flau: CC med bringebær og litt fløte.
Iset sa for siden:
En tynn grovbrødskive med tykke skiver av hjemmelaget frittata på. Mmm.
Tonemi sa for siden:
I dag har jeg spist eggerøre og bacon:D
Bee sa for siden:
Ostesufflè
trillian78 sa for siden:
Dere er så kreative altså :heia:
Her ble det eggerøre og bacon igjen. Det er det stort sett 5 dager i uka. De andre to er det speilegg og bacon :lol:
whynn sa for siden:
omelett med sognemorr CF og gressløk ;D og masse ost hehe
LineJM sa for siden:
Fyllt oopsierull og salat med dressing.
MariaB sa for siden:
Speilegg, bacon og tomatbønner :nam:
bme081 sa for siden:
Det ble visst tunfisk i dag også.
Carisma sa for siden:
Mock Danish med blåbær i. Var godt, men jeg glemte proteinpulver så den var i overkant porøs :D
Liv sa for siden:
1 speilegg....:o(ikke så sulten..)
menneh....1 time etterpå; 1 kjøttkake og tre små ostechips+en kopp te....:p
Bee sa for siden:
Eggemelk cappuchino.
lille_trille sa for siden:
I dag hadde jeg 2 speilegg, mye bacon, litt kinakål og 2 cherrytomater :)
supha sa for siden:
Eggerøre med bacon:p
Liv sa for siden:
Agurk, og taco-omelett:p
kaffe og vann....
nenuial sa for siden:
Krydderpølse omelett med masse ost på toppen! Nam :)
Gerd sa for siden:
Tykke ostechips-knekkebrød med masse deilig reker i majones :D
Anne sa for siden:
Stekt egg, bacon og høvlet squash i litt olivenolje. Vann og kosttilskudd. Kaffe:)
Jente 1980 sa for siden:
Kan man spise rømmegrøt på ketolyse? Hørtes godt ut Mmmmm... Spiser veldig lite "søtt", men det hadde vært noe med litt kanel og canderel på:-))
Sungirl sa for siden:
spiser dere ikke vanlig mat i det hele tatt? Aner ikke hva halvparten av det dere snakker om er for noe engang. Og havregrøt, yougert med bær, sesam ting, Cottage Cheese og avakado, æsj! Havegrøt uten sukker smaker jo bare piss! ÆSJ!! Liker ikke eneste bær jeg..eller syltetøy, eller ingen overnevte..
psylliumfrø: hva er dettE???
fiberrik er`????
pumpernickel ???
...
Mistral sa for siden:
Det skulle ikke være du som er en smule kresen, vel?Min frokost består som regel av egg og bacon, som jeg definitivt betrakter som vanlig mat (og jeg går ut fra at du vet hva det er også). Når jeg blir lei av det spiser jeg gjerne avocado med rømme og noe smaksrikt krydder, det smaker riktig godt. Men hvis du ikke liker noenting blir det vanskelig...
Carisma sa for siden:
Det var da voldsomt så positive vi var i dag... Jeg vil foreslå å lese seg litt opp på de forskjellige teoriene, og så velge den som passer best. Det er stor forskjell på de forskjellige. Og kanskje passer ingen, da må du nok lete videre på f.eks VGs vektklubb, Grete Roede eller noe annet som passer dine ønsker og din livsstil bedre.
Jente 1980 sa for siden:
Jeg har spist en halv omelett idag (2 egg og 27 g fløte) med purre, paprika, litt fetaost, pepperoni og hvitost på toppen. Mmmm:D
Sungirl sa for siden:
Hmm jeg er bare skeptisk. blir ikke kun grønnsaker og salat for ensformig? Jeg lurer jo på hva tingene er, har jo aldri hørt om dem!! Nei er ikke annet sted som passer for meg. Må unngå karbohydrater.
Sungirl sa for siden:
kan godt være at jeg er kresen. Bær synes jeg er skikkelig surt. Engang jeg var ungdom, skulle jeg svelge tabletter i syltetøy, da jeg ikke klarte å svelge tabletter den gangen, brukte en time på 1 tablett og brakk meg flere ganger..
Ja vet hva egg og bacon er, men er ikke bacon fetene?
Carisma sa for siden:
:nei: Brød, poteter, pasta, knekkebørd o.l er fetende.
Sungirl sa for siden:
Kan jeg spørre deg hva du legger under pålegget da? f.eks til frokost hvis du skal ha skinke..spiser du bare skinkebiten da?
Gerd sa for siden:
I dag hadde jeg ostchips med reker i majones til frokost :D
Carisma sa for siden:
Skinke på ost :D Ruller det sammen til en pølse og spiser. Det er lov å muale pålegg på denne kuren, nor osm passer meg veldig bra som ikke er så fan av brød!
Men nå kupper vi tråden her, vi kan diskutere det videre i "spise hva-tråden" din :ja:
Carisma sa for siden:
I dag har jeg vært skikkelig gæærn! Eggesalat med reker og vårløk :D
Sjokoladegris sa for siden:
En deilig omelett med ost, skinke, paprika og løk:D Også litt krydder.
Luna* sa for siden:
Jeg har spist salat: isbergsalat, agurk, kokt egg, rød paprika og bacon. Toppet med litt majones :sikle:
Sunfrid sa for siden:
Jeg har spist kylling-salat med sprøstekt bacon.......
Kyllingsalat: "møljer" grillet kylling med majones. Tilsetter masse paprikakrydder, litt salt og pepper, samt kutta paprika i ass farger.
Smaker fantastisk med sprøstekt bacon og gjerne litt rucolla-salat........
Camilla82 sa for siden:
Kjøttdeig med spagettikrydder og fløte og litt agurk ved siden av :)
Perdita sa for siden:
Roquefort ost og skinke.
Ivory sa for siden:
To skiver brød (selvfølgelig lavkarbo) med kalkunskive og majones, og gulost med litt kaviar. Meierismør under;) + en tekopp. Er avhengig av det brødet...
Jente 1980 sa for siden:
To egg og litt Hellmanns (karbofri) ekte majones!
Carisma sa for siden:
Rømme med frosne bringebær og blåbær, med litt vaniljedråper i. Og noen mandler ved siden av.
Jeg bare elsker dette kostholdet! :D
Gerd sa for siden:
Knaskeagurk og hvitløkssmør :D
Jente 1980 sa for siden:
2 egg og 3 strimler bacon + 3 cherry tomater.
Mistral sa for siden:
Avocado med rømme og tandoorikrydder, samt litt ost
Tonemi sa for siden:
I dag har jeg spist rømme med frosne bringebær og litt heistad bringbær syltetøy....Nydelig ...nam,nam:D
lille_trille sa for siden:
3 biffer på 175 g hver... hehe.. de gikk ut på dato i går så jeg måtte steike og spise dem. 1/2 tomat :) Ble brunch!
Gerd sa for siden:
Karbomelett :D [img]http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=1063&albumid=130&dl=1232277102&thumb=1[/img]
Luna* sa for siden:
Omelett med bacon og masse ost :)
Yonah sa for siden:
100g cottage cheese, 50g creme fraiche og 30g paranøtter, også masse kanel på da;)
Var småuggen i dag, så da ble det lettvint.
Bee sa for siden:
Jeg skal gå og hive noen taffelostskiver med skinke i microen. Smaker ostesufflè jo. :D
maritms sa for siden:
Tunfisksalat av en boks tunfisk, rømme, majones, finhakket paprika, rødløk og purre, med en tomat og masse agurkskiver ved siden av.
Mistral sa for siden:
Peppermakrell med hvitløksmajones (rester av gårsdagens piknikmat).
screwball sa for siden:
Litt kjøttpålegg og litt gräddost.
Jente 1980 sa for siden:
Et kokt egg og litt "Hellmann`s" karbofri majones... Blir nok litt grillet kylling om litt i tillegg:p
Liv sa for siden:
:sikle:Frokostpannekaker stekt som lapper, med ørlite sukkerfritt blåbørsyltetøy til...
Anne sa for siden:
Standard; Egg, bacon og høvlet squash stekt i litt god olje, samt kosttillskudd, kaffe og 2 dl vann:p
Carisma sa for siden:
Eggesalat med røkelaks
Skautrollet sa for siden:
Etter dag ut og dag inn med egg og bacon varierte jeg i dag med en halv eske KONG HAAKON konfekt.
Passe kvalmende til at lunsj og middag ble utsatt til neste dag...
matitt sa for siden:
CC blandet med litt mandelsmør og sukkerfritt syltetøy, nam!
Carisma sa for siden:
:confused: Fortell! :)
CC med syltetøy fra sukkerfritt (jada, skal kutte det ut...) og litt fløte.
matitt sa for siden:
Carisma, Mandelsmør ja! Det smaker likt som peanøttsmør, veldig godt! Men jeg vet forløpig ikke så mye om bruksområdene, men det kan sikkert brukes til mye godt:) Kjøpte en krukke på Meny, Almond Butter med havsalt. Mmmmm! Og best av alt, 6,5 karbo per 100, ikke så værst;)
Jente 1980 sa for siden:
Omelett av 2 egg, fløte, litt paprika, pepperoni (gilde!), ost
Carisma sa for siden:
Smoothie med akkurat litt mer jordbær enn jeg egentlig burde... :rolleyes: Men altså, sesongen er jo så kort for friske bær! :D
tveitan sa for siden:
Har spist ei lavkarboskive med hjemmelaga sylte. Følger deg når det er snakk om Jordbær. Vi har egen åker her hos oss,og der har det vært enormt med bær i år.Har derfor spist masse .DEILIG. Har alikevel minka,så det har gått bra.
To lavkarboskiver med gulost, tomat og majones :-)
Zhadra sa for siden:
Müsli og soyaflak med kefir på :)
ThomasWH sa for siden:
2 godt stekte egg i kokosolje
1 håndfull Dole grillsalat-mix (ferdig renset er digg! jeg HATER å rense salat!)
2 skiver Jarlsberg
1 stor teskje cottage-cheese
Rock Salt
Grovkvernet svart pepper
0.5 l Olden kildevann
Jeg har gluten-allergi
Skal ikke ha noe sukker (negativt for binyrene)
Tåler ikke svinekjøtt
Hater bær
Så det er vanskelig å spise! Hvert måltid er et ork og slit!
Carisma sa for siden:
Jeg tenkte akkurat på dette med gluten tildigere i dag, jeg har ikke spist noe som inneholder gluten på månedsvis :rolleyes: Dette kostholdet er så å si kjemisk fritt for sånt. Sukker spiser vi jo heller ikke :nei:
Svinekjøtt hadde vært vanskelig for meg, men det finnes en masse alternativer, kylling, kalkun, okse, lam, fisk :D
Og bær trenger man ikke spise om man ikke vil... Når hverdan oppleves som en utfordring finnes det bare en løsning: Planlegging! Å planelgge måltider 2-3 dager framover som et minimum vil jo fjerne stresset rundt de enkelte måltidene. Og det er lettere å komme på ting man vil og kan spise når man setter seg ned i fred og ro enn når man står utsultet i butikken klokka fem (erfaring :ja:)
SunnhetMedSirrup sa for siden:
cottage chees med 2 skiver norvegia ost , oppkuttet , strødd på toppen , inn i mikroen i 40 sekunder , så kanel på topp . NYDELIG ! :D:D:D
Liv sa for siden:
en løvstek brettet med masse ost i mellom, med salat til....mmmmmm
Jente 1980 sa for siden:
Omelett igjen, nammers!
matitt sa for siden:
En tomat og en avokado, kuttet i småbiter og med med fetaost og olivenolje på toppen :) Utrolig mettende, utrolig nok!
SusieBlues sa for siden:
Kyllingvinger! Nam! Og et par jordbær!
Carisma sa for siden:
Rugsprø med lett-gulost. Hare en liten fedon-uke...
Cleopatra sa for siden:
Skinke, kesam og avocado!
Zuma sa for siden:
Ett stykke lavkarbopizza. slurp
Yonah sa for siden:
Biff Stroganoff...
Pannekake med pisket krem og blåbær = 4,4 gram karbo
www.lenabeatrice.net/generelt/pannekake-med-pisket-krem-og-blabar
NAM NAM!!
Filakia sa for siden:
Noen skiver salami, gräddost, agurk og tomat. Kanskje ikke helt optimalt, men var slik det ble i dag...
matitt sa for siden:
150 gr first price bacon (takk og lov for billig-bacon ;), salat, tomat, paprika, fetaost, revet norvegia :) Noen bringebær med litt krem til dessert. (Klart man må ha dessert til frokost også!)(Ahhhh, I LOVE this lifestyle:)
Karin sa for siden:
Eggerøre av to egg og litt kremfløte, og to skiver spekeskinke. Og siden det er helg: en skive av brødet mitt (se "Mitt aller beste brød"), ristet, med smør og en liten teskje Heistad aprikossyltetøy! Mmmm - toast and marmalade. . .
Charlotte88 sa for siden:
2 skiver lavkarbo brød.1 med kokt egg og 1 med skagensalat, og 1/2 liter vann og en kopp kaffe
idag lagde jeg en deeeilig frokost-pannekake og drakk et glass farris-saft :)
(farris blandet med fun-saft)
dette er min egen type panne kake da , den smaker nydelig!
skal snart legge ut oppskrift* :):D
Jente 1980 sa for siden:
2 stekte egg og salat med fetaost.
Carisma sa for siden:
Veldig bra hotellfrokost, kjempeimponert over Quality Tønsberg! :heia: De hadde til og med heistadsyltetøy i tillegg til vanlig. Skinke, ost i flere varianter, eggerøre, varmrøkt laks med masse majones... og det stod til og med en fyr og stekte omelett og laget smoothie. Ba om en uten sukker, og fikk det uten problem :D
suntkosthold.piczo.com/?g=38999628&vsrc=preview&cr=3
idag fant jeg på mine egene pannekaker :)
de er nederst på hjemmesiden min ..
KoKos pannekaker ! :):) - få tilbakemelling ?
Monita sa for siden:
Omelett med ost, skinke og en cherrytomat
Nammenam :D
4me sa for siden:
Egg og bacon og sopp stekt i masse smør. 1 liter vann. :D
Veggpryd sa for siden:
I dag har jeg spist det jeg har spist til frokost de siste månedene - en kaffekopp med fløte. :)
Cornelia sa for siden:
Idag spiste jeg lavkarbo pizza til frokost (resten fra gårsdagens middag.)
:D
Celine sa for siden:
I dag klarte jeg å falle fra en stol og slo hodet mittheftig i parketten rett før jeg skulle/måtte spise så ønsket om pannekake (av egg og fløte) ble avlyst og jeg spiste bare litt oppskåret grønnt ++ istedet (cherry tomater, litt agurkbiter, osteterninger og 5 druer) før jeg måtte løøøpe i barnehagen med minsten.
Viclin sa for siden:
I dag ble det rester fra tidligere middag: Biff og svinefilet i terninger, blomkål, brokkoli og champingnon med fløte over. Og masse krydder.
Viclin sa for siden:
I dag ble det en Fiberrik med meierismør og makrell i tomat.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.