Et par stykker omelett, et par kinakålblader og et par cherrytomater. Og masse iskaldt vann og 5 omega3-kapsler.
Omeletten lager jeg av 18 egg, 1,5 dl kremfløte, masse frysetørret gressløk, en halvboks skivet champignon, 500gr ternet bacon, 500gr revet ost, en rødløk, masse pepper, litt salt og sist men ikke minst: knuste fedd fra to hele hvitløk:D. Stekes i lasagneform i stekeovnen. Nammmm.....
Jepp - uten lefser her også. Vet du - å spise taco uten skjell og lefser trodde jeg faktisk skulle bli noe av det vanskeligste på denne kuren - men det er det så absolutt IKKE. Jeg har bestemt meg for å prøve å IKKE venne meg til denne erstatningen (Mama Lupes) som er full av rare ting & tang uten at jeg absolutt må det....
Det oppdaget jeg også, taco-salat er mye bedre enn med skjell eller lefser! Det samme gjelder egentlig med burger. Det er jo kjøttet og salaten som smaker, ikke det kjipe brødet.
Samme her! Når jeg serverer Taco på en lørdagskveld her i huset - er det INGEN som vil ha lefser eller skjell til lenger! Og det er bare jeg som går på lavkarbo! :D Etter at familien prøvde det uten - nekter de å gå tilbake til lefser/skjell. :lol: Sånne små detaljer gjør meg veldig glad. :)
Hei! Serdet går igjen masse udo's og hva er tacoløvbiff? Jeg er helt ny her, og nå fråtser jeg i oppskriftene deres:) Kjempeålreit side, tror ikke jeg greier superoppskrifter med sinnsyke ingredienser lenger! Har nemlig laget maten som står i boken: "de beste GI-oppskriftene", kjempemye god mat, menhar ikke tid til å stå en time å lage middag hver dag...
Havregrøt på 1,5dl havregryn, og jammen ramla det en halv boks CC oppi den.
Måtte ha noe med en gang jeg åpna øynene, var råsulten.
Så var det rett i trening.
Avslutta med 2 egg og 4 kopper kaffe :o
1 skive brød med sylte. Nydelig. Vet ikke hva spom smaker bedre enn sylte, er så lei av skinke og brie. Finner alltid noe annet godt, tar bare litt tid :-)
1 stor kopp kakao (laget på bakekakao og Natreen og melk og Kanel)
En bit Brie, noen biter paprika, hadde både orange og grønn i skapet!
Halv omelett laget med litt hakka salami oppi.
Halv avocado med urtesalt og litt pepper.
(Et stort pluss at sambofølger samme diett altså....)
Gav iallefall meg både fett nok til å holde ketolysen igang..og metthetsfølelse heeelt frem til lunsj 5 timer senere.
Det vanlige...eggerøre av 3 egg, og 75g bacon, steker baconet i masse smør først, har i enda litt mer smør og rører eggene rundt i dette for å binde opp mest mulig fett. Salt, pepper og chilipepper runder det hele av. Eggerøren ser langt fra kulinarisk ut, men den gjør jobben sin meget godt!
Omelett med sopp,bacon,løk og purre.. mmmmm
Stekte kjøtt og gr saker først med litt aromat over, og hadde salt, pepper, paprika krydder og fløte i "eggeblandingen" før jeg helte det over resten.
+et stort glass vann og en kopp kaffe etterpå:)
har hatt omelett i en uke nå, og trenger en eggefri frokost nå!
i går lagde jeg en farse til fiskekaker, som har ligget natta over i kjøleskapet, så til frokost stekte jeg disse, og hadde masse kokt brokkoli til pluss litt kesam som dressing!
i dag er jeg kjempeforkjøla, så varmet meg en liten posjon av en soppsuppe jeg lagde til lunch i går, tilsatte to fedd hvitløk! lukter nok litt nå, men må jo jage vekk denne forkjølelsen!!
Hei, har ikke lest alle sidene men tilføyer likevel dagens frokost for meg (som jeg var veldig fornøyd med):
100 gr CC, 50 gr tinte hele bringebær (3,2 karb), 50 gr grovhakkede paranøtter....
[LEFT]Hjemmelaget skogsbæryoughurt! Eller egentlig smakte den mer som de kesam med bær som var i butikkene en stund. :sikle:
100g hytteost, 50g rømme, en litt stor dæsj splenda, 15-16 dråper vaniljeessens, og 50g frosne skogsbær. (Skulle vært bare bringebær, men måtte ta det jeg hadde for hånden i går....) Kjørte blandingen i stavmikseren til hytteosten var noenlunde oppmost, og lot bærene tine oppi blandingen i løpet av natta. Rørte de ut i dag tidlig. De bel aldelses nyyydelig! Som dessert til frokost! :D[/LEFT]
2 rugsprø med philadelphia ost, søt sennep og skinkestek pålegg + paprika :) Supergodt! Smakte den varianten på bagelbuddy en gang.. Billigere å lage selv :D Nam nam!!
I dag har jeg spist 1/3 pk. Fetina fetaost som jeg smelter i meierismør på panna. Når dette ble flytenede hadde jeg i 3 egg, og laget eggerøre. Veldig godt :- )
90g bacon skåret i fine terninger, stekte dette først i masse smør og knekte 3 egg oppi dette og lagde en slags baconeggerøre.
Og et par shotglass med olje som aperitif...
koser meg nå med : eggemuffins med masse kjøttdeig,krydder,hakket tomat,hvitløk og jarlsberg ost :sikle: lagde de i går og micro varmet opp nå...skikkelig godt ass...i stekeovnen står oopsi med sjokolade og kokos...blir nok dessert straks :D
Det samme som jeg har spist i 99% av frokostene siste året...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Jepp. Du gjettet riktig.
.
.
.
Egg & bacon..... En dag kommer jeg til å bli lei.
Jeg fikk en oppskrift på frokostblanding hos legen på Fedonklinikken i Bergen. Syns den er kjempegod og bruker den nesten hver dag.
Fedons frokostblanding (fra PULS 16.03.04):
Bland like deler av:
Byggflak
Havreflak
Soyaflak
Knuste linfrø
Mandelflak
Solsikkefrø
All bran strimler
Jeg spiser den med Biola og kanel. Det er også godt å tilsette bær.
Litt produktinformasjon: Slet i begynnelsen med å få tak i byggflak og All bran strimler. Byggflak selges i noen helsekostbutikker. All bran strimler (det står "All bran pluss" på pakken) selges i noen store matvarebutikker; f.eks. Coop mega og Meny. Jeg har ikke funnet havreflak, men bruker store havregryn i stedet.
Smoothie av bringebær, kokkosmelk, litt light bringebærsaft, ett egg og ca 1ss olje med mandarinsmak. Et impulskjøp før juletider, som har stått ubrukt i skapet siden.. :D Det ble faktisk ganske godt.
Ca 200gr ren reinsdyrkarbonade med smeltet brie oppå + 1 stekt egg alt stekt i meierismør + 40gr. hodekål i strimmel. Drikke: Vann og funligt med 1500 mg. c vitaminer. Namm :D
Egg & bacon....igjen.
Helt utrolig! Etter å spist dette til frokost så og si hver dag i 4 måneder så er jeg fremdeles ikke lei......:D
(Men å vaske stekepanna - det er jeg lei av......)
Ikkeno! :( Skikkelig uggen etter en helg som jeg var helt sikker på skulle gå relativt greit på tross av reise og barnedåp,, men som endte i karbohelvete!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.