< Tilbake til oversikten

Hva har du spist til frokost i dag?

danish sa for siden:

Off topic, men: gamalost er ikke ketolyse-vennlig. Den inneholder 50 g protein per 100 g. Melkeprotein trekker insulin, selv mer enn laktose.

Idag hadde jeg Lindt 85 % og en blanding av decaf-kaffe, fløte og litt honning/druesukker.

Snurrepus sa for siden:

Et par stykker omelett, et par kinakålblader og et par cherrytomater. Og masse iskaldt vann og 5 omega3-kapsler.

Omeletten lager jeg av 18 egg, 1,5 dl kremfløte, masse frysetørret gressløk, en halvboks skivet champignon, 500gr ternet bacon, 500gr revet ost, en rødløk, masse pepper, litt salt og sist men ikke minst: knuste fedd fra to hele hvitløk:D. Stekes i lasagneform i stekeovnen. Nammmm.....

Tone-G sa for siden:

Jeg har spist et stykke Kristin pizza:)

danish sa for siden:

Herregud. Det høres godt ut. Krydre med litt provence-krydder, og legg i friterte potetskiver, og den er fullendt.

Jeg hadde en tykk, kremaktig kakao med ca. 1/2 kopp kaffe, 0,5 dl fløte, 1 ss. potetmel, 2 ts. kakao, 25 gram hvit chokolade, 30-40 gram smør, bittelitt demerara-sukker og honning, samt vann. Glemte whiskey :(

Bjørg sa for siden:

Løvbiff, salat, paprika og noen skiver med ost. Nam

Carisma sa for siden:

Min nye "forelskelse": 2 ss cottage cheese, 1 ss hjemmelaget eplemos uten sukker, hakkede nøtter og kanel. :sikle:

Jabba sa for siden:

egg & bacon ... orginalt

Minni1 sa for siden:

Min frokost bestod av egg, kalkunpølse og dill røret sammen til en eggerøre. Salat ved siden av. Ble god og mett.

Runegutt sa for siden:

3 stekte egg, litt grønt og deretter en porsjon havregrøt

Veggpryd sa for siden:

Kaffe med fløte.... :ku:

safran sa for siden:

Og med det mener du at den trigger insulinet selv om den har lavt innhold av karbo? :confused:

danish sa for siden:

Ja.

luringen sa for siden:

Til frokost?? orginalt..

Sluagh sa for siden:

I dag ble det litt egg og fire baconskiver. Er ikke så godt på dette med frokost enda...

Jabba sa for siden:

Rester etter tacomåltidet fra i går....

Veggpryd sa for siden:

Har ikke spist frokost enda (akkurat stått opp... :o ), men tror det blir egg & bacon.

Bjørg sa for siden:

Samme her, men uten lefser! :D

Jabba sa for siden:

Jepp - uten lefser her også. Vet du - å spise taco uten skjell og lefser trodde jeg faktisk skulle bli noe av det vanskeligste på denne kuren - men det er det så absolutt IKKE. Jeg har bestemt meg for å prøve å IKKE venne meg til denne erstatningen (Mama Lupes) som er full av rare ting & tang uten at jeg absolutt må det....

Carisma sa for siden:

Det oppdaget jeg også, taco-salat er mye bedre enn med skjell eller lefser! Det samme gjelder egentlig med burger. Det er jo kjøttet og salaten som smaker, ikke det kjipe brødet.

safran sa for siden:

Jøss, det visste jeg ikke. Hva med Cottage Cheese, da? Har ikke det høy proteinandel?

Veggpryd sa for siden:

Samme her! Når jeg serverer Taco på en lørdagskveld her i huset - er det INGEN som vil ha lefser eller skjell til lenger! Og det er bare jeg som går på lavkarbo! :D Etter at familien prøvde det uten - nekter de å gå tilbake til lefser/skjell. :lol: Sånne små detaljer gjør meg veldig glad. :)

Liseki sa for siden:

Hei! Serdet går igjen masse udo's og hva er tacoløvbiff? Jeg er helt ny her, og nå fråtser jeg i oppskriftene deres:) Kjempeålreit side, tror ikke jeg greier superoppskrifter med sinnsyke ingredienser lenger! Har nemlig laget maten som står i boken: "de beste GI-oppskriftene", kjempemye god mat, menhar ikke tid til å stå en time å lage middag hver dag...

Anitra sa for siden:

eggerøre med bacon og ost på meg. Ikke frokost, er vel for sent til det :)

Runegutt sa for siden:

Havregrøt på 1,5dl havregryn, og jammen ramla det en halv boks CC oppi den.
Måtte ha noe med en gang jeg åpna øynene, var råsulten.
Så var det rett i trening.
Avslutta med 2 egg og 4 kopper kaffe :o

Bjørg sa for siden:

3 stekte egg og stekte grønnsaker(blomskål og brokkolirester fra i går)

Carisma sa for siden:

Smoothie av jordbær/br.bær, nat. youghurt, 1/dl mana juice, litt ekstra lett-melk, og ett egg.

Runegutt sa for siden:

3 egg, 3 syltynne skiver rugbrød med smør.
Må ha litt karbo når man starter dagen med styrketrening :)

Liseki sa for siden:

Begynner å bli heftg lei av egg merker jeg :eek:
Kan man drikke smoothie på ketolysekuren?

Carisma sa for siden:

Yoplait 0,1 blåbær m en neve lindberg müsli

Aphrodithe sa for siden:

Jeg spiste omlett som var fyllt med skinke, paprika, agurk og ost.

Runegutt sa for siden:

2 skiver brød med ost.
Må ha litt karbo før trening

Så en tallerken havregrøt+2egg med majonaise etter trening

Carisma sa for siden:

Yoplait 0,1 og en neve Lindberg müsli

Jeg er så utrolig kjedelig og lite variert når det gjelder frokost! :(

LineJM sa for siden:

Brie med sennep og sesamfrø, sukkererter, noen mandler, litt salat og noen cherrytomater. Var tom for spirer :(

Jabba sa for siden:

1 kokt egg, noen mandler og en kopp te

Labomba sa for siden:

1 skive brød med sylte. Nydelig. Vet ikke hva spom smaker bedre enn sylte, er så lei av skinke og brie. Finner alltid noe annet godt, tar bare litt tid :-)

Liseki sa for siden:

Spiser du brød på ketolyse?!:eek:

Hell´s Chicken sa for siden:

1 stor kopp kakao (laget på bakekakao og Natreen og melk og Kanel)
En bit Brie, noen biter paprika, hadde både orange og grønn i skapet!
Halv omelett laget med litt hakka salami oppi.
Halv avocado med urtesalt og litt pepper.
(Et stort pluss at sambofølger samme diett altså....)

Gav iallefall meg både fett nok til å holde ketolysen igang..og metthetsfølelse heeelt frem til lunsj 5 timer senere.

Jabba sa for siden:

Ferske reker og 1 kokt egg

gissy sa for siden:

2 ziggylapper med majones og kokt skinke. Vet ikke om det funker for meg enda, må bare prøve meg fram. Men var god og mett lenge.;)

Jabba sa for siden:

Ziggy lapper - er det det samme som Oopsie rolls?

Egg & bacon her forresten....

Carisma sa for siden:

2ss hytteost, 1ss eplemos, hakkede mandler og 1ts kanel.

Lizzi sa for siden:

Frokostpannekaker :) De holdt kjempelenge:D

screwball sa for siden:

Det vanlige...eggerøre av 3 egg, og 75g bacon, steker baconet i masse smør først, har i enda litt mer smør og rører eggene rundt i dette for å binde opp mest mulig fett. Salt, pepper og chilipepper runder det hele av. Eggerøren ser langt fra kulinarisk ut, men den gjør jobben sin meget godt!

Carisma sa for siden:

Smoothie av skogsbær, biola lettmelk, litt fruktose og rått egg

Adelaide sa for siden:

I dag ble det omelett med sopp og bacon.....

Thalen sa for siden:

Omelett med sopp,bacon,løk og purre.. mmmmm
Stekte kjøtt og gr saker først med litt aromat over, og hadde salt, pepper, paprika krydder og fløte i "eggeblandingen" før jeg helte det over resten.
+et stort glass vann og en kopp kaffe etterpå:)

Det var kjempegodt!

Thalen sa for siden:

Ps:Jeg brukte 3 egg, veldig mettende og halve omeletten ligger igjen til lunch:D

aldrimerjollycola sa for siden:

har hatt omelett i en uke nå, og trenger en eggefri frokost nå!
i går lagde jeg en farse til fiskekaker, som har ligget natta over i kjøleskapet, så til frokost stekte jeg disse, og hadde masse kokt brokkoli til pluss litt kesam som dressing!

Labomba sa for siden:

Jolly cola ja... Lenge siden jeg smakte, men godt var det vel ikke...;)

Jabba sa for siden:

Egg & bacon med en halv avocado...

Runegutt sa for siden:

Røkt torsk og kålstuing :-)

Jabba sa for siden:

Eggerøre med svinekotelett...

danish sa for siden:

Krydret kakao (hvit chokolade, mørk chokolade, smør, fløte, kaffe, vann, nellik, cayenne-pepper, kanel, potetmel) skummet med stavmikser. Som å drikke en brownie.

Damita sa for siden:

Tenna løper i vann her :sikle:
Mååååå prøves :D:D:D

Fishi2009 sa for siden:

En Ziggylapp med majones, Chorizo og Græddost :)

Til lunsj: Stekt kjøttdeig med agurk og litt rød tomat, og en god dæsj sæterrømme :D

Middag: Svinekoteletter med broccoli, sopp og kanskje litt Fjordland ferdig bernaisesaus :sikle:

Ha en fin dag!

xtine sa for siden:

Frokost: En halv omelett (av 4 egg) med baconterninger i... :) ikke akkuratt spennende,men godt og mettende :)

2 pannekaker med litt blåbær rørt i rømme på toppen!
pannekakene er laget av bakemix, cc og rømme!

i dag er jeg kjempeforkjøla, så varmet meg en liten posjon av en soppsuppe jeg lagde til lunch i går, tilsatte to fedd hvitløk! lukter nok litt nå, men må jo jage vekk denne forkjølelsen!!

msb sa for siden:

Hei, har ikke lest alle sidene men tilføyer likevel dagens frokost for meg (som jeg var veldig fornøyd med):
100 gr CC, 50 gr tinte hele bringebær (3,2 karb), 50 gr grovhakkede paranøtter....

Enkelt, godt og raskt å lage:-)

Carisma sa for siden:

5 stk pistasjenøtter... :rodme:

scartz sa for siden:

gresk salat med fetaost, soltørket tomater, olje å stekte kyllingkjøttboller. samt hjemmelaget rømmerdressing! :) (rømme, majones, hvitløk og div. krydder). Nam!!

Carisma sa for siden:

[LEFT]Hjemmelaget skogsbæryoughurt! Eller egentlig smakte den mer som de kesam med bær som var i butikkene en stund. :sikle:

100g hytteost, 50g rømme, en litt stor dæsj splenda, 15-16 dråper vaniljeessens, og 50g frosne skogsbær. (Skulle vært bare bringebær, men måtte ta det jeg hadde for hånden i går....) Kjørte blandingen i stavmikseren til hytteosten var noenlunde oppmost, og lot bærene tine oppi blandingen i løpet av natta. Rørte de ut i dag tidlig. De bel aldelses nyyydelig! Som dessert til frokost! :D[/LEFT]

Johanna sa for siden:

I dag har jeg spist frokost pannekake med sukrin på :p

scartz sa for siden:

2 rugsprø med philadelphia ost, søt sennep og skinkestek pålegg + paprika :) Supergodt! Smakte den varianten på bagelbuddy en gang.. Billigere å lage selv :D Nam nam!!

alsol sa for siden:

I dag har jeg spist 1/3 pk. Fetina fetaost som jeg smelter i meierismør på panna. Når dette ble flytenede hadde jeg i 3 egg, og laget eggerøre. Veldig godt :- )

Odde sa for siden:

Mmmmmmm. Frokostpannekaker med walden syrup på.

Slafs

Odde:D

Carisma sa for siden:

Mock Danish med heistad jordbærsyltetøy :sikle:

Anne sa for siden:

En liten avokado med Magerost:)

fjanni sa for siden:

eggerøre og stekt spekeskinke! mmm.

Madamim sa for siden:

Frokostpannekaken til MHM

Odde sa for siden:

Avocado med reker i majones.

Kreta sa for siden:

2 skiver ketolysebrød m/meierismør, gräddost og agurk :)

Carisma sa for siden:

Hytteost med heistad aprikossyltetøy, hakkelde valnøtter og kanel.

screwball sa for siden:

90g bacon skåret i fine terninger, stekte dette først i masse smør og knekte 3 egg oppi dette og lagde en slags baconeggerøre.
Og et par shotglass med olje som aperitif...

otika sa for siden:

koser meg nå med : eggemuffins med masse kjøttdeig,krydder,hakket tomat,hvitløk og jarlsberg ost :sikle: lagde de i går og micro varmet opp nå...skikkelig godt ass...i stekeovnen står oopsi med sjokolade og kokos...blir nok dessert straks :D

Carisma sa for siden:

Mock danish og ost og skine ved siden av.

lilleklompen sa for siden:

1 egg og en baconskive... og fløtekakao, uten søtningsmiddel. ikke godt.:rolleyes:

screwball sa for siden:

Det samme som jeg har spist i 99% av frokostene siste året...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Jepp. Du gjettet riktig.
.
.
.
Egg & bacon..... En dag kommer jeg til å bli lei.

screwball sa for siden:

3 Oopsier med masse smør, litt majo, salami og ost.

Carisma sa for siden:

4 biter slangeagurk... :o

Nillomien sa for siden:

egg, bacon og litt salat.. .ble lei sist.. blir det vel etter et par mnd denne gangen også

Carisma sa for siden:

Mock dansih stekt i panna som lapper, med bittebittelitt usukret eplemos, og latte med fløte og kokosmelk.

luringen sa for siden:

youghuet m/vanilje og fedonmusli

screwball sa for siden:

Omelett av 3 egg og en god skvett fløte.

Carisma sa for siden:

Keso med bringebær, litt splenda, og valnøtter.

Hild sa for siden:

Jeg fikk en oppskrift på frokostblanding hos legen på Fedonklinikken i Bergen. Syns den er kjempegod og bruker den nesten hver dag.

Fedons frokostblanding (fra PULS 16.03.04):

Bland like deler av:

• Byggflak
  • Havreflak
  • Soyaflak
  • Knuste linfrø
  • Mandelflak
  • Solsikkefrø
  • All bran strimler
    Jeg spiser den med Biola og kanel. Det er også godt å tilsette bær.

Litt produktinformasjon: Slet i begynnelsen med å få tak i byggflak og All bran strimler. Byggflak selges i noen helsekostbutikker. All bran strimler (det står "All bran pluss" på pakken) selges i noen store matvarebutikker; f.eks. Coop mega og Meny. Jeg har ikke funnet havreflak, men bruker store havregryn i stedet.

Anne sa for siden:

Stekt egg, bacon, høvlet og stekt squash og vårløk...i litt olivenolje:)
Vann og kosttilskudd, samt en kopp kaffe

lille_trille sa for siden:

Frokost:
Omelett av 4 egg m/bakon, ost og en desj fløte. 5 Oliven.

Lunsj:
1 box Cottage chees med splenda, kanel og noen hakkede mandler.

Jeg har laget meg en blanding av hakkede mandler, splenda og kanel som jeg har i vesken. Spiser en del cottage chees, men MÅ ha noe søtt til.
:)

Carisma sa for siden:

Smoothie av bringebær, kokkosmelk, litt light bringebærsaft, ett egg og ca 1ss olje med mandarinsmak. Et impulskjøp før juletider, som har stått ubrukt i skapet siden.. :D Det ble faktisk ganske godt.

lokkebiff sa for siden:

Feite nakkekoteletter stekt i så mye smør at det dryppet alle veier når jeg spiste :sikle:

Liv sa for siden:

2 speilegg, 3 strimler bacon, kaffe med cocosa, fløte og sukrin:p

Menneh...hva er Mock Danish????:confused:

Anne Karin sa for siden:

Ca 200gr ren reinsdyrkarbonade med smeltet brie oppå + 1 stekt egg alt stekt i meierismør + 40gr. hodekål i strimmel. Drikke: Vann og funligt med 1500 mg. c vitaminer. Namm :D

luringen sa for siden:

Nilles Mock Danish med 30 gram bringebær inneholder:

Total:370 Fat:24 216 61% Sat:3 27 8% Poly:1 9 3% Mono:4 36 10%Carbs:9 20 6% Fiber:4 0 0%Protein:30 120 34%Alcohol:0 0 0%

370 kalorier,
24 gram fett (61%)
5 netto karber (6%)
30 ram protein (34 %)

30 gram bringebær har 13 kalorier og 2 netto karber, så tar du den "plain" må du trekke fra det.

Carisma sa for siden:

Takk!
Jeg lager den plain, og med mindre soyaprotein enn i originaloppskrifta.

luringen sa for siden:

fant dette - blanda to innlegg altså- :

Bee sa for siden:

Kyllingvinger og ostespyd.

Jabba sa for siden:

Egg & bacon....igjen.
Helt utrolig! Etter å spist dette til frokost så og si hver dag i 4 måneder så er jeg fremdeles ikke lei......:D
(Men å vaske stekepanna - det er jeg lei av......)

Carisma sa for siden:

Ikkeno! :( Skikkelig uggen etter en helg som jeg var helt sikker på skulle gå relativt greit på tross av reise og barnedåp,, men som endte i karbohelvete!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.