< Tilbake til oversikten

Hva har du spist til frokost i dag?

#301

Iset sa for siden:

Ja, selvsagt. Spiser man kun en morning shine til frokost bør man ikke vente for lenge til neste måltid. Jeg pleier ikke å la det gå mer enn en time før jeg spiser et nytt måltid om jeg spiser en slik bar. Blir vel en såkalt "pre-breakie". :o


#302

Aline sa for siden:

jeppers :D det har jeg også brukt de til :ja: :)


#303

Premium sa for siden:

Skjønner! :D Trodde det var fy, fy å bruke ferdigprodukter eller noe, jeg.. Syns det var litt rart i og med at de er produsert av mannen bak dietten:rolleyes: . Takk for svar!


#304

Iset sa for siden:

Ikke alt er produsert med hans "samtykke". Etter hans død tok det litt av faktisk, og flere Atkinsere har mislyktes i dietten pga de har brukt for mye av disse produktene. Nille hadde et innlegg om dette en gang, der hun skrev (eller siterte, husker ikke) at Atkins hadde forkastet mange av produktene om han hadde levd. Eller noe sånt, må nesten se om jeg finner tråden igjen, er leeenge siden.


#305

Carrie sa for siden:

Henger meg på denne ;)

Dagens frokost:
2 Ryvita knekkebrød
50 gram Cottage Cheese
2 skiver kokt skinke
1 skive kyllingpålegg
Ett helt egg + en hvite
Agurk
Paprika

Ett eple


#306

donjuanwannabe sa for siden:

4 brødskiver med Nugatti! :rolleyes: Sinnsykt godt da men...


#307

Premium sa for siden:

Litt rar i dag med tanke på at det tok litt lang tid å komme seg opp av sengen....:p

Spiste til slutt en liten porsjon havregrøt med litt fløte og splendadryss og en Advantagebar... Bruker å være flinkere enn dette altså, men slunken lommebok tilsier ikke de store egg og baconfrokostene dessverre.:mad:


#308

mofe sa for siden:

Blåbærsmoothie, vel! :) 100 g blåbær, 1 egg, 1 scoop proteinpulver, 3 ss rapsolje, søtstoff og melk.

stappfull av antioksidanter


#309

sommerfugl sa for siden:

mhm, bolle med nektarin, jordbær og druer, og en kopp grønn te.. :D


#310

mofe sa for siden:

Hørtes nyyydelig ut! :ja:


#311

Gamla sa for siden:

Ja, jeg er virkelig enig i at frukt er godt, Lennor! :)
Men....når en går på Ketolysekuren skal en jo bare ha ca.15 karbohydrater daglig, og mesteparten skal være fra grønnsaker. Itillegg skal en ha melkeprodukter hver dag og egg inneholder også litt karbohydrater. Hvor mye kan det da bli igjen til frukt? :rolleyes:
Hvis du tar av og fortsatt er i ketose på litt mer karbohydrater, kan du forsiktig smake på litt frukt/bær. Velg i så fall frukt/bær med minst karbohydrater. Bringebær har f.eks. bare 3.2 g ,- mens bananer har 21g karbohydrater pr. 100g. Ellers finner du det meste i denne karbohydrat-tabellen:

www.matoppskrift.no/sider/karbo.asp


#312

Karin sa for siden:

I dag var min frokost en fiber-rik med cajun-ost (Kavli) - og mye av den! Og så en Ryvita sesam med smør, dansk salami og hauger av norvegia-ost. Og te. Og vann og kost-tilskudd.


#313

mofe sa for siden:

Jordbærsmoooothie! :)


#314

Elisabet sa for siden:

To kokte egg og en kopp kaffe. Å 3 glass vann da:)

Ang ketolyse og frukt så blir det ikke så mange utskeielsene på meg heller. Men jeg koser meg med bringebær jeg dah -innimellom:p


#315

ajn sa for siden:

Gikk tur 40 min
Drakk en Atkins Advantake shake etter det.

Basispannekaker (egg, prot.pulver,vann, litt salt)
m/2 ss rekesalat + ekstra reker inni
3 skiver akurk og litt salat

Vann, spectro, krom, Udo's, MSM


#316

Summer sa for siden:

ajn: så flink du var som gikk tur først! :)

Jeg har spist pannekake med glutenfri havre og egg, med blåbær og bringebær. Og drukket detox te.:)


#317

Nika sa for siden:

fikk lyst på grøt - men med 15 g. karbo for dagen har jeg ikke mye å gå på. Testet derfor dette:
20 gram kruskakli (regal) (1,8 g. karbo)
kokt med vann (ca 1,5 dl.)
litt fløte (ca. 1 g. karbo)
litt rømme (ca. 0,5 g karbo)
litt søtstoff ( 0 g)
1 ts. johannesbrødkjernemel ( aner ikke karbo) for at det skulle bli grøtaktig
Kanel på toppen og smørøye...

Ikke aldeles verst - og veldig mettende.


#318

chablis sa for siden:

Dagens frokost:

1 tynn skive rugbrød med peppermakrell, paprika, spinat og agurk. Noen jordbær og hasselnøtter. Litt biola. Vann og sitronte.

Litt tynt, men...


#319

Karin sa for siden:

En fiberrik med cajun-ost, og en Ryvita sesam med hamburgerrygg og norvegia i hauger.


#320

RuneN sa for siden:

Spiser en del forskjellig til frokost, men som regel blir det 2 kokte egg med litt godt smør til. Kanskje litt lite, men jeg er i allefall mett etter det måltidet. En del frokoster blir med Cottage Cheese med 1 teskje Heistad jordbærsyltetøy. Andre ganger spiser jeg 1 stk kyllingfile. Noen ganger går det i nøtter av ymse slag (valnøtter, paranøtter og hasselnøtter).
Gjør det jeg kan for at ikke frokosten skal inneholde mer enn 10 aktive karbohydrater. Da har jeg maks 50 aktive karbohydrater å fordele på resten av dagen. (PS unntak ved karboload dager)


#321

Iset sa for siden:

To speilegg med en neve stekte små baconbiter. :sikle:


#322

Premium sa for siden:

Havregrøt. Lider av fattigdom om dagen. :(


#323

Heidisen sa for siden:

Dere virker så glad i kanel alle sammen! Bra antioksidant leste jeg :) Men dere har kanel på ting jeg aldri har tenkt på. Syns cottage cheese ikke smaker så voldsomt godt, bare smakt det en gang, men om man rører inn kanel så hørtes det da ganske mye bedre ut!

Sorry, litt sånn halvveis off topic, men måtte bare si det hehe ;)


#324

mofe sa for siden:

1 boks CC med kanel og søtstoff!


#325

Tingeling sa for siden:

[font=Verdana][/font]
[font=Verdana][/font]
1 Fiberpluss med Philadelphia, salatblad, skinke, gulost, tomat og pepper.
1 Fiberpluss med cottage cheese og makrell i tomat og tomat.
[font=Verdana][/font]
Nammenam :)


#326

nøtta sa for siden:

hei alle sammen !!

i dag har jeg spist

en slags vaffel/brød laget av ett egg, en ss havregryn, en ss soyaflak , og en dæsj melk ( skulle nok hatt litt cc eller no men hadde ikke ..)

spiste et hjerte med meierismør og fire med gulost ... ganske godt egentlig , perfekt lav karbo (:o ble det litt dumt med havregryna ??? ) søndags frokost. koste meg stort jeg :D


#327

nøtta sa for siden:

må bare si at det var glutenfrie havregryn ... veit ikke om det er noen forskjell men ...


#328

Marianne sa for siden:

Smoothie av:

bringebær, tofu, soyamelk, 1 ss vaniljekesam og Atkins Shake mix vanilla. Med nesten denne fargen. :p


#329

HP sa for siden:

Gryterett fra meny, med biffkjøtt og grønnsaker :)


#330

Nille sa for siden:

Skulle vært frokost, men siden jeg skulle ta blodprøver på "fastende hjerte" i dag, ble det lunch isteden:

Smoothie av: 2 egg, 1 dl usøtet FitLine yoghurt, 1 ss MCT olje, 100gram bringebær og litt Splenda (pleier ikke ha splenda i, men måtte nå pga yoghurten).

:p


#331

Iset sa for siden:

2 speilegg og 3-4 strimler bacon, måtte skjære av alt fettet på dem, var jo bare fett jo. :grøsse:


#332

Karin sa for siden:

I dag? Hmm... Jo, en syltynn skive Ingers rugbrød med masse skinke. (Og en anelse sylteagurk - ikke si det til noen, da...)


#333

Nille sa for siden:

2 skiver Nabo-soyaprotein brødskiver med meierismør, italiensk salami, cherry tomater, paprika, agurk.....


#334

luringen sa for siden:

fitline youghurt og 1 skive med kiwis lavkarbobrød m/ ost og salami.


#335

Elena sa for siden:

Den oppskriften så god ut...
kan jeg som er på atkins spise den?
Isåfall.. hvor kjøper jeg splenda? hva er det?


Min frokost idag: MHM's pannekake med 100g bringebær

  • 3 egg (srt L)
  • 100g Cottage Cheese
  • 1ss Store havregryn
  • 2 ss avokadoolje
  • 2 ts kanel
  • 1ss splenda
  • 1/2 ts vaniljesukker
  • Stekt i 2ss smør

Herlig! :D[/QUOTE]


#336

Nille sa for siden:

Neeei, du kan nok ikke spise denne på induksjon. Ikke før et godt stykke oppp på vedvarende lista. Den inneholder altfor mye karber. Den inneholder også cottage cheese og havregryn, vaniljesukker som absolutt IKKE er tillatt på induksjon.

Splenda er kunstig søtstoff som ikke fås kjøpt i Norge. Bruk Natreen isteden når den tid kommer !

Hvis du har lyst på pannekake kan du lage av:

2 egg
50 gram philadelphia kremost
15 gram proteinpulver med vaniljesmak
1/2 - 1 ts kanel
1 ts Natreen

Visp allt sammen til en jevn røre (stavmixer eller hurtigmixer), og stek i liten stekepanne eller evt.i en liten form i mikroen (2 min) -


#337

Elena sa for siden:

Jeg får visst ikke sagt det nok Nille... takk for at du passer på meg.

Men vet ikke helt hvor jeg er i prosessen.. har jo vært i induksjonsperioden i 4 uker...
kanskje jeg skal lage pannekake en dag til uke. Må kjøpe proteinpulver først.

Hvor kjøper jeg slikt?


#338

Lara sa for siden:

Frokost idag ble 2 stekte egg med halv pakke bacon+en veldig liten salat bestående av 2 små salatblad,5 tynne skiver agurk,4 båter tomat og ca 20 gr fetaost.

Jeg lurer også på hvor man får kjøpe protinpulver..Er det dyrt?:p


#339

mofe sa for siden:

Proteinpulver fåes kjøpt på helsekosten - koster 2-300 kroner, og varer en evighet :)


#340

Elena sa for siden:

protein pulver..
jaja...
jeg får vel få det i hus, når lønna kommer...

er det et spesielt merke som er bra?


#341

Lara sa for siden:

I dag har jeg hatt roastbiff med rå løk og majones til frokost:p


#342

chanelle sa for siden:

Kan denne spises i Introduksjons-fasen? og hvor mange karber er det i èn ?? SPENNENDE :))))))


#343

chanelle sa for siden:

Denne altså ;) Har tydeligvis ikke så peiling på hvordan man legger inn innlegg med vedlegg etc her, men håper dere forstår :))))

KOOOOOS


#344

Summer sa for siden:

Det vedlegget ble bra det.

Og ja, du kan spise den oppskriften i induskjonsfasen.

(Velkommen forresten) :)


#345

AnnaV sa for siden:

Jeg har "spist" proteinshake - som jeg gjør hver ENESTE morgen...
Protein DeLITE fra www.proteinfabrikken. no + 3 dl soyamelk.
Det er det eneste proteinpulveret som virkelig er GODT, synest jeg. Kjører i blender med 10-12 isbiter, blir som tykk McDonalds-shake. mmm.


#346

Nille sa for siden:

Den har 4 karber :)


#347

Iset sa for siden:

Jeg drakk smoothie til frokost, med banan og yoghurt... Litt for mange karber, men jeg har spist veldig lite karber utover dagen nå da. Så jeg er vel ikke oppi mer enn ca 40 gram totalt fordelt over hele dagen, og det er helt greit. :D


#348

Gamla sa for siden:

Ca 1 dl finskåret purre, vårløk og ruccola stekt i smør.
Litt salt,pepper og tørket urter.
Når det var nesten ferdig stekt hadde jeg på 2 sammenpiskede egg og 2ss vann, -det ble en nydelig omelett!:)


#349

Iset sa for siden:

Eggerøre med krydder (masse indisk rød peppersaus), purre, bacon og fløte. :sikle:


#350

Benzo sa for siden:

Pletter laget av 1 egg, 100g cottage cheese, søtning, salt og 1 1/2 måleskje Atkins bake mix. Disse plettene laget med hvetemel er nydelige, smakte dritt med Atkins mix :(


#351

Tricky sa for siden:

Reker i salatblad med philadelphia, norzola, avokado, tomat i skiver, paprika og et par oliven. Og et nykokt egg. Samboerne mine klagde over tørt brød.. :D


#352

nøtta sa for siden:

må bare skrive inn min frokost !! den er fast følge for å si det sånn

speilegg med ost , stekt kalkun pølse , stekt tomat og løk

legg dette over på en talerken ta på en klatt seterrømme og en klatt tacosaus , med et glass valfri drikke og valgrfrie kost tilskudd :p

jeg sier bare oh yeh :cool:


#353

Anne sa for siden:

Og jeg har spist rester av "Nesten Meretes indiske simsalabim" med et par sherry tomater til....og det har jeg gjort til lunsj også....:p Nå er det tomt!:D


#354

Katrine sa for siden:

Er det noen som vet hvor mye karber dette inneholder? Er på vvt på atkins, (et par uker uti). Kan jeg virkelig spise dette??:D


#355

Siljevanilje sa for siden:

Mitt første skikkelige innlegg, jippi.

idag laga jeg smoothie som ganske mange andre.
av
ein håndfull valnøtter
2 strøkne ss Fos ( istedenfor sukker) følger candida diett må nesten. veit det er masse karbo i det.
2 mål cocoamocha protein pulver
4 ss havregryn for fiber
et grønt eple i biter
kanel og vanilje pulver
og soyavanilje melk ( tåler ikke melk)

ja udosen den tar jeg før jeg spiser, orker ikke udos smaken i maten.

smakte nesten som ein litt tjukk caffe latte. nam nam
:p


#356

Fjonken sa for siden:

Røkelaks og eggerøre med grønn grønnsakssalat og rømmedressing m/ sitron i.

Fase 1-2 frokost.


#357

luringen sa for siden:

Frokost er mitt brødmåltid..som regel dansk rugbrød, eller lindberg...og kaffe. måhadet..


#358

apsara sa for siden:

Grøt!!

Er det noen som hjelpe meg å regne netto karbohydrater på denne oppskriften?

10 gr havregryn (1 stor spiseskje)
5 gr. (ca) kruskakli hvete (1 stor spiseskje)
5 gr (ca) linfrø (1 spiseskje)
5 gr (ca) sesamfrø (1 spiseskje)
5 gr (ca) solsikkekjerner (1 spiseskje)
litt salt
vann
40 gr kremost naturell (2 spiseskjeer)

Kremosten smeltes i etter at resten har kokt i ca 5 minutter.
Serveres med smørøye, splenda og kanel.

Smaker veldig godt, og funker bra etter trening og til frokost.


#359

Fjonken sa for siden:

I dag ble det lun wooksalat med kylling og diverse lavkarbogrønnsaker. Surra kort i litt rapsolje.


#360

Anne sa for siden:

Ett stekt egg m/gressløkstrø og en baconskive, samt to sherrytomater og alle omegaene mine. Samt 3 dl vann og en kopp kaffe


#361

Nille sa for siden:

1 bøffel mozzarella (125 gr), 1 stor tomat, - skåret i skiver, lagt lagt lagvis, en liten neve frisk hakka basilikum + nykvernet pepper og maldonsalt + en god skvett avocado olje oppå...........


#362

Karin sa for siden:

I dag ble det to fiberrik solsikke med masse kremost.


#363

Carisma sa for siden:

Ditto faktisk, bortsett fra at mine var fiberrik fullkorn.... :D


#364

Begod sa for siden:

Jeg har faktisk kuttet ut frokosten.


#365

Anne sa for siden:

Ett stekt egg m/gressløkstrø og to sherrytomater samt alle omegaene mine. 3 dl vann.
Same as last year...:p


#366

mofe sa for siden:

1 beger cottage cheese med 2 ss mct-olje, kanel og stevia!


#367

tess81 sa for siden:

hva e den eksakte oppskriften på pannekakene??og kan e spise de i første fase av atkins??


#368

Trolljenta sa for siden:

3 ss kesam 1%, 3 ss yoghurt naturell, en neve mandler og bringebær :)



#370

Fjonken sa for siden:

Søk på Albertines pannekaker/ vaffler så finner du en knallgod oppskrift du kan bruke i fase 1


#371

tess81 sa for siden:

oki tusen hjertelig,tarimot alle oppskrifter te fase en med STOR takknemlighet :)


#372

Fjonken sa for siden:

Masse oppskrifter i Atkins kokebok da.. Og i selve Atkinsboka..
Men det enkleste er faktisk å se på hva du kan spise og så komponere egne retter ut fra det.. Da får du mat som du i utgangspunktet burde like..


#373

Carisma sa for siden:

stekt egg, bacon og hjemmelagde tomatbønner (tomater, løk og ketchupo uten sukker surret i panne.) Med "hjemmelaget biola" (biola lettmelk og vanlig halvt om halvt, og frosne bær.)


#374

tess81 sa for siden:

ja har bestilt boka men den kommer jo aldri...arg


#375

tess81 sa for siden:

I dag blei d en kvart kylling, kinakål med agurk og sæterrømme og masse vann og koffeinfri kaffe :)


#376

Anne sa for siden:

Ett stekt egg, en og enhalv skive bacon, to hjemmeavla sherrytomater og en (innpakket)Lindberg rugskive 25 gr.


#377

Georgine sa for siden:

En fiberrik med 40 gram brie på :D


#378

tess81 sa for siden:

2 egg(speilegg) ,4skiver bacon, 4skiver dansk gradderost og en dasj sæterrømme,vann og koffeinfri kaffe......snadder..:p


#379

stinasol sa for siden:

1 speilegg med ost og agurk med en dæsj seter rømme og vann


#380

Carisma sa for siden:

Som vanlig, 2 rugsprø med ost....


#381

stinasol sa for siden:

restene fra middagen i går,3 kjøttkaker med rømmedip..


#382

Anne sa for siden:

Rester av middagen i går...:p Kyllingfileet, majones, og sherrytomater, 6 stk omega'r og vann


#383

nøtta sa for siden:

:eek: det var noe annet enn egget det :cool: egget har blitt kylling :geip: :hungry:


#384

Hyper sa for siden:

Jeg har spist 2 skiver med ketolyse brødet til naboen til Torkil:

Grovt soyaproteinbrød

5 egg
0,5 dl. rapsolje (eller annen olje) - jeg brukte annen olje:)
1-2 ts LO-salt eller seltin.
2 dl. sæterrømme eller mat yoghurt – jeg brukte seterrømme
2dl. Vann
1 ss bakepulver
100 gr. kruskakli
100 gr. Sesamfrø – Dette hadde jeg ikke, så jeg droppa det...
100 gr. linfrø
50- 100 gr. valnøtter eller solsikkefrø – dette droppa jeg også...
175 gr ketolyse soyaprotein – må kjøpes på helsekost, eller kjøp bakemixen på
[u][color=#000080]www.ketolyse.no[/U][/COLOR]

Stekes på 175 grader på midterste rille i 50 min. (Stekte mitt på 180 grader i ca. 40 minutter....det holdt!!)
Når brødet er kaldt , del det i 2. Frys halvparten . Oppbevar resten i kjøleskap

Med EGGESALAT:)

[u]EGGESALAT
[/U][size=1][/size]jeg har pleid å lage en god eggesalat før, denne kan vel også brukes på Atkins? uten brød under selvsagt.

6 egg
1 pakke majones
3-4 ss seter-rømme
1 hakket løk (Jeg hadde purre)
salt og pepper

hardkok eggene, hakk dem fint i feks en eggedeler, først den ene veien, så den andre. da blir det passe små biter syns jeg.
ha dem i en bolle, hell over majones og rømme, hakket løk og smak til med salt og pepper. evt karri eller andre krydder.

(Jeg hadde karri...nyyydelig)


#385

Iset sa for siden:

Mmm eggesalat er så vanvittig godt! Vi spiser det ofte her. :sikle:

Karri har jeg ikke prøvd å ha i før, det skal jeg prøve. Ellers ser jeg vi lager den på samme måte omtrent, jeg bruker også eggedeleren begge veier, ganske greit. Er sinnssykt godt med ferske reker oppi også, blir egge/rekesalat, skikkelig godt!!


#386

janmesi sa for siden:

Et stekt egg, fire skiver bacon og et glass vann!!

(Keep it simple!)

:rolleyes:


#387

tess81 sa for siden:

omelett av 2 egg me ost på, 50gr røkt ørret,dæsj sæterrømme,kinakå log paprika og selvsagt vann:)



#389

Nille sa for siden:

Spørs hva slags filosofi du følger/har tenkt å følge.
35 karber pr porsjon (3 pannekaker med over 10 karber pr stk !) er vel i overkant for lavkarbo kosthold, uansett filosofi !

Sorry !


#390

LilleVille sa for siden:

Jeg hadde også pannekake til frokost i dag, men jeg lagde uten mix, brukte proteinpulver (vegefuel) det har 0 g karbohydrat..

50 g proteinpulver
1,5 dl fløte
1,5 dl vann
3 egg
litt bakepulver

av dette fikk jeg 5 pannekaker (dvs 4 da, for de var litt vanskelige å snu...) Jeg og mannen spiste en hver til frokost, med litt skinke og ost på, det var MEKTIG!

så tok jeg 1 til mellommåltid senere på dagen, med seterrømme og noen blåbær på, FARLIG godt :)

og fortsatt har jeg 1 igjen, til frokost i morgen kanskje?

Så det var MYE mat, med lite karbohydrater, og god smak! Anbefales!


#391

Enid sa for siden:

Tusen takk for svaret! Tenkte meg det ble litt vel drøyt ja...
Har brukt å lage proteinpannekake selv (med egg, cottage cheese og havregryn) men fikk anbefalt dette proteinpulveret. Kan vel spise det i helgen, på "utskeielsesdagen" :D



#393

tess81 sa for siden:

ost og kalkunskinke salat.... :p


#394

stinasol sa for siden:

3 kjøttkaker med en dæsj rømme


#395

LilleVille sa for siden:

I dag ble det:

4 skiver brie med 3 reddiker
et par blomkålbuketter med tubeost
1 boks makrell i tomat med majones (fått dilla på det, myyye bedre rett ut av boksen enn på teit brødskive! :D )


#396

Enid sa for siden:

Hjemmelaget frokostblanding av 4-korn, all bran, solsikkekjerner og linfrø med skummet kultur.



#398

Iset sa for siden:

En liiiten skål med reker og majones, og 3 osteskiver...

syk


#399

Carisma sa for siden:

I dag var jeg faktisk helt vill, og bytta knekkebrødtype fra finn crisp til fiberrik.... :p med lett kryddersmøreost.


#400

stinasol sa for siden:

1 speilegg med litt familiedeig til


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.