I dag holdt jeg på å forsove meg,glemte av at jeg hadde bytta vakt,så det ble smoothies i hui og hast. 2 egg,3 ss Udos,3 ss vaniljeyoghurt og neve jordbær, oppi der blandet jeg havtornsfrø.Veldig fresh og god.
En bar tok jeg med på jobb,men huska jeg den...?:p
Visp eggene med kesam og olje. Tilsett soyaproteiner og bakepulver. Tilsett mer soyaprotein etter behov. Hell røren i brødformen og stek brødet på nederste rille ved 180 grader i 45 min. Brødet holder seg i kjøleskapet i 4-6 dager. Skjær tynne skiver. Hver skive inneholder ca. 0,8 g karbohydrat.
Hvis deigen er for tynn, hever brødet for mye. Er deigen for fast, hever den ikke tilstrekkelig.
Variasjoner
Benytt 2 dl seterrømme i stedet for mager kesam. Totalt kh. 7 g, ca. 0,5 pr. kh pr. skive.
Benytt 2 dl soyamel i stedet for soyaprotein. Totalt kh 19 g, ca. 1,4 g pr. skive.
Kombinasjonen soyamel/seterrømme gir 12 g totalt, 0,9 g pr. skive.
Tilsett litt hakket svart oliven, eller krydder som oregano og timian.
Smoothies. Neve med bær,3 egg og udos,men havtornsbær i.
Men dere..Jeg leste i forumet på slankenett at en ikke bør innta rå egg?Hadde forumabstinenser og var det å surfet.Det var ikke bare pga salmonella,som faktisk er lite utbredt her,men hadde noe med opptak av proteiner?
En morning shine like etter at jeg sto opp
+
Kjørte to egg, en ring paprika, 5 osteskiver og salt og pepper i blenderen, og hadde oppi vaffeljern.. rant litt over :p Da den var ferdig, hadde jeg en kalkunpåleggskive, og vendte den i to.. Godt! :ja:
Nå har jeg akkurat fyrt opp en frokostpannekake. Min første, så dette er jomfruturen. 2 egg, 2 ss havregryn, 2 ss kesam, litt søtstoff og en haug med kanel. Spent jeg nå!
I dag har jeg laget frokost pannekaka til Nille (tror jeg?)
KJEMPEGOD !!!
Det blir nok flere dager som kommer til å starte som denne:
2 egg, 50g philadelphia, 15g proteinpulver, 1 ts kanel. Vispet sammen og stekt i smør. Varmet noen bringebær som jeg la inni og rullet sammen :) mmm !!
Neste gang skal jeg ha litt rømme sammen med bærene, så blir de litt mindre sure.
Kraftfull, velsmakende frokost :)
Den "ekte" frokosten ble salat bestående av:
[color=teal][/color] Ruccula Lollo rosso En salattype til Kyllingfilet-pålegg Fetaost 3% Pinjekjerner Soltørket tomat Agurk
+
Ett glass grønnsakjuice
Havregrøt av skåret, ikke presset havre (bevarer mer fiber), blåbær, og restene av gårsdagens smoothie, som heldigvis bare var som en litt mild og fin drikkeyoughurt etter en natt i kjøleskapet ;)
Jag stekte ett halvt paket bacon, två ägg, 100 gram salami och en bunt räkor. Toppade detta med en ordentlig skopa majonnäs. På en sådan frukost blir man mätt, samtidigt som man går ner i vikt.
(Jag blev förresten intervjuad av den svenska veckotidningen Året Runt igår. Läser ni den tidningen i Norge? Då berättade jag om min diet och hur man kan gå ner i vikt genom att äta fet animalisk mat i rejäla portioner. Reportaget kommer väl om en månad sådär.)
Firkorn med melk og friske jordbær! Jeg vil ha jordbærsesongen i gang her i Norge for alvor, og jeg vil ha dem nå!!! Jeg har ventet hele vinteren på friske bær til morgenfirkornet.
1/2 boks cottage cheese,3ss yoghurt naturell, 3 store jordbær og 10 hakkede mandler. Nam, nam. Nå går jeg bare og venter på at jordbærene våre skal bli modne.
Ser mange av dere har spist frukt til frokost..... er litt usikker.. for i boka mi står det at man ikke kan spise det... (desverre, for jeg elsker frukt) Men gjelder dette bare i begynnelsen av kuren?
Er vel fordi vi helst skal spise vanlig mat til måltidene og ikke barer og slikt. Men jeg tar gjerne en Morning shine til frokost jeg, og en Advantagebar som mellommåltid, skjems ikke jeg. :p
også er det det at en morning shine kun inneholder 125 kcal og det er ikke mye å starte dagen på ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.