< Tilbake til oversikten

Hva har du spist til frokost i dag?

Yrla sa for siden:

Mye! En hjemmelaget peanøttmelkjeks med smør og edamerost, liten kyllingbit og to biter proteinberiket sjokolade. Sulten som en skrubb siden jeg ikke spiste etter 18 igår og var oppe til 01.

Yrla sa for siden:

Det hørtes digg ut!!Har du oppskrift?

smgj sa for siden:

Kommer... må bug-teste den litt mer. ;) Var ikke helt sånn som jeg ønsket....

Bik sa for siden:

To kokte egg med majones, 4 perletomater, ei stor ts cocosa og to ss udos :)

Yrla sa for siden:

2 peanøttmelkjeks med bremykt, røkt laks og ost.

BenteR sa for siden:

Jeg hadde bare et kokt egg i dag med mye smør.....var ikke sulten. Men det smakte godt med en kopp kaffi med fløte:D

LIBBA sa for siden:

Ei skive brød med skinke og ost :)

smgj sa for siden:

En liten skive ostefrøbrød, 2 kokte egg + kaviar.

langaard sa for siden:

Egg som veide 117g!! (stakkars høne:eek:)

Dietta sa for siden:

:lol:
Ost og skinkeruller her.

senka sa for siden:

Frokostblandning med tyrkisk yogurt.

Yrla sa for siden:

Jeg ser ut til å forfølge deg idag, senka;)
Kesamkjeks med bremykt, røkt laks og port salut+ hjemmelaget peanøttkrem, mandelkrem og sjokolade.

Charlott sa for siden:

Ei skive med Malice`s brød med meierismør og en boks med makrell i tomat.

Kaffe med cocosa og kanel, og vaaaaann :D

smgj sa for siden:

• en skive røkelaks.

langaard sa for siden:

Egg med kaviar her også:)

Anarko sa for siden:

Det vanlige. Men med litt cottage cheese i også. Så: cc, kesam, pære og linfrø.

langaard sa for siden:

I mrra tror jeg jammen jeg tar en sånn:D

Dietta sa for siden:

Tror jammen meg du har tjustartet i dag jeg Langaard - stavingen har jo gått rett vest :eek: :p

langaard sa for siden:

Å f.....tatt på fersken, ja:rodme::lol:

Dietta sa for siden:

hardkokt egg med majones og salami.

Disen sa for siden:

I dag ble det smørgrøt, synes det er så godt av og til og holder meg mett veldig veldig lenge.

senka sa for siden:

Omelett med purre:)

andrineandrine sa for siden:

Oi, Mariann S! Det så deilig ut! Hva er alt det du har i??

Jeg spiste to knekkebrød med en slags tomat-paste som jeg fikk av noen venner, med tomater på :)

Mariann S sa for siden:

Veldig enkelt, og supergod frokost :)
Masse paprika, ostebitar, kyllingfilet, kokt egg, tomat og creme fraiche.

LIBBA sa for siden:

To stk Nannahs knekkebrød med gul ost :)

Yrla sa for siden:

lefse med bremykt, påleggslaks og dijon sennep

Anarko sa for siden:

Same old :) med cottage cheese for tiden :)

Brokkoli sa for siden:

Litt ekstra karbo i frokosten/lunsjen min i dag i forhold til hva det pleier. Jepp, tom for egg... Tomatsuppe med brune bønner!

LIBBA sa for siden:

Samme i dag: to stk Nannahs knekkebrød med gul ost :)

Platon01 sa for siden:

Brownies :-D
Jeg har alltid likt kake til frokost, men siden det har vært fy fy er det ikke ofte jeg har spist det. Store deler av livet har jeg derfor ofte hoppet over frokosten. Men på lavkarbo ser jeg ikke at det ikke er et godt alternativ. Jeg har laget Brownis sånn ca ut fra en oppskrift jeg fant her inne. Har en kopp kakaopulver, 50 g tagatesse, ca 4 ss kokosmel, en kopp cocosa, bakepulver, 5 egg og valnøtter. Kaken varer nok til frokost en uke. Har kost meg med frokost i to dager nå. Brownies og kaffe er som en ferie - dette øker livskvaliteten, men er dette for godt til å være sant? Noen som har formeninger om dette? Er fremdeles i ketose så det virker ikke inn på det for meg i allefall.

Yrla sa for siden:

tykk lefse av hvitter og prottispulver med bremykt, ost og finnbiff. og en hjemmelaget sjokoladebit

LIBBA sa for siden:

"Kaldtallerken" bestående av kokt egg, morrpølse, gul ost, litt paprika og vårløk :)
Og 1stk Nannahs knekkebrød :D

Kitsu sa for siden:

Proteingrøt med tyttebær i.

Tonefs sa for siden:

Eggepannekaker med ost, salami, agurk og en liten dæsj rømme i.

Elvira sa for siden:

Frokostlapper og bacon. Kaffe med cocosa.

Yrla sa for siden:

lefse av peanøttmel og prottispulver, med smør, ost og kylling på

Dietta sa for siden:

Kokoskrem med vaniljestevia dråper :o

senka sa for siden:

Omelett med grønnsaker,rømme..

Kitsu sa for siden:

Cottage Cheese. Kjedelig, men greit.

smgj sa for siden:

2 skiver parmesanbrød med smør. Endelig funka oppskrifta brukbart.

Yrla sa for siden:

hexebergs briks med bremykt, gulost og tahini.+ hjemmelaget sjokolade.

Elisajojo sa for siden:

Jeg må bare spør - hva lager du lavkarbogrøt av? :):)

Elvira sa for siden:

kokokaffe og en bounty. :P

Rin sa for siden:

En grønn paprika delt i to, et egg knekt oppi hver halvdel, godt med chili pickle (eh, syltet chili?), litt ost på toppen, bakt i ovn på varmluft. Fortært med et par teskjeer rømme for fettprosentens skyld. Ble fryktelig godt!

nellie sa for siden:

Kyllingkjøttdeig, rømme og chunky salsa med liksom tortillalefse. (Ligna ikke mye) Og eggehvitefluff med stevia hasselnøtt. Woop woop!

Mariann S sa for siden:

Ei tynn lavkarboskive med en haug av eggesalat; kokte, hakka egg blanda med majones, salt og pepper,
finhakka løk, masse oppkutta paprika og fårepølsebitar.
Oj for ei stor skive, sa ungane som spiste ilag med meg :D

Yrla sa for siden:

hexebergs briks med bremykt, masse pålegglaks + gulost. Nyyydelig!

Laelli sa for siden:

Torskerester fra middagen i går + torskerogn og litt majones over! Proteiner :) Nam!

Yrla sa for siden:

lagde lefse med mandelmel, eggehvite, kakao og suketter jeg stekte i panne, og det ble kjempegodt, tok på bremykt og biter med kyllingfilet og ost.

Elisajojo sa for siden:

Omelett av 2 egg og 100 g spinatputer, og 2 remser bacon - Så sunt, så godt, og så fin farge da :D

Anarko sa for siden:

Jordbær og pære i biter med cottage cheese og linfrø. Jordbæra var prikken over i'en. Nydelig!

smgj sa for siden:

Kokt egg med smør, og en skive parmesanbrød.

Egwene sa for siden:

Roastbiffsalat.
Rev roastbiffskivene i mindre biter og heiv det opp i en dressing lagd av creme fraich, majones, hvitløk, salt og pepper.
Og noen jarlsberg-skiver og solsikkefrø.

smgj sa for siden:

Kokt egg, majones og kaviar.

Yrla sa for siden:

en litt rar kakaokjeks av cc,med bremykt og edamer på, og en skje søt peanøttkrem og en bit hjemmelagd sjokolade med hasselnøttmel til

Mariann S sa for siden:

Moussaka, restar frå middagen i går :)

Nordmørsloppa sa for siden:

i dag var det rester fra i går

reinsdyrkjøtt med tranebær og gojabær, soltørkede tomater, brokkoli, blomkål, gulrot og sjy av steikefettet med noen dråper sitron..NAM NAM!

ordentlig steinalderkost!

senka sa for siden:

Tyrkisk yogurt med frokostblanding (Hexeberg);)

annex sa for siden:

Bringebærsmoothie

Yrla sa for siden:

min nye "dilla på frokost": cc-kakaokjeks med bremykt, edamer og rå tahinisaus over, spist med kniv og gaffel og med hjemmelaget sjokoladebit med mandelmel i til frokostdessert:)

Tone-G sa for siden:

2 kokte egg med salt og meierismør :)

Brokkoli sa for siden:

Eggemuffins! Eller omelett i muffinsformer om du vil. Nam. Har med en liten ladning til togturen også, i tillegg til salat med kokt egg, ost og hvitløksdressing :D

annex sa for siden:

Bringebær- og blåbærsmoothie

Yonah sa for siden:

I dag hadde jeg lyst på noe skikkelig godt til frokost, så da ble det en kjempestor smoothie:

2dl kokosmelk
3 rå egg
nesten 100g bringebær
noen dråper stevia

Skikkelig nammenam!

Yrla sa for siden:

kakaokjeks med bremykt og edamer med tahinisaus over overstrødd med rista sesamfrø

Kitsu sa for siden:

Rømmepannekaker,

annex sa for siden:

Power-smoothie med mye sunt i

• tran og vitaminene

smgj sa for siden:

Smoothie av 2 egg, 1,5dl kokosmelk og en spiseskje solbær. Stevia vanilje som søtning. Og så et glutenfritt knekkebrød med smør og tunge til.

Kiro sa for siden:

3 slicer med engelsk bacon. Føler meg som den klisjeen, men det var godt da. :)

Themaia sa for siden:

Jeg spiser stort sett 2 stekte egg og 2 skiver bacon, En tomat i skiver stekt i baconfettet smaker godt til.
I dag var jeg imidlertid lei eggene og har spist havregrynsgrøt som bestod av 30 g store havregryn
20 g solsikkefrø
10 g linfrø
2 ss cottagecheese
1 ss matolje
litt salt og flytende natreen

Ble kjempemett og tar nå en kopp kaffe med litt mørk sjokolade.

Bruker diett.no mye for å sjekke hva jeg får i meg. Dagens frokost holder meg innenfor karbomålet mitt, men kan nok ikke spise dette hver dag. God avveksling.

lille_trille sa for siden:

1 skive lavkarbobrød med baconost og fårepølse. Litt paprika.

langaard sa for siden:

Proteindrikk, tran, udos og c vitamin:)

Charlott sa for siden:

2 FiberRik med makrell i tomat, kaffe med cocosa og innholdet i tirsdagsplassen i dosetten ;)

fridr sa for siden:

Hjemmelaga is rett fra boksen! Hehe, kom hjem fra påskeferie, og hadde så å si ingentingå spise her ;)
Blir likar imårra!

Bravo sa for siden:

To kinakålblader med pålegg på (ost og pastrami, ost og skinke) Jeg har fått sansen for kinakål - friskt og godt, og kraftige nok blader til å tåle vekten av ting man putter på uten å klappe sammen.

Kiro sa for siden:

6 kyllingvinger. yummy. ^_^

senka sa for siden:

Tyrkisk yogurt med frø:)

langaard sa for siden:

Et og et halvt kokt egg, det siste halve knabba bikkja:p

Kitsu sa for siden:

En boks CC. Ffft.

Trultemora25 sa for siden:

Frokosten i dag:

Smekket sammen egg, bacon, vårløk, spinat, grønn paprika, chilli og litt fløte i panna. En liten kaffekopp og et glass olden m/kullsyre og en limebåt drakk jeg til.

:)

Hepp hepp!

Tidlig oppe. Ble en liten skive (lavkarbo naturligvis) med smør og Lerums syltetøy. Blir lenge til lunsj så har noen osteknekkiser og litt grønt i en boks.

smgj sa for siden:

I dag ble det svigermors pirog på glutenfritt mel. Ikke akkurat lavkarbo, men med kål, egg og smeltet smør ble jeg da mett. :) Og godt er det.

Dietta sa for siden:

Men hørtes veldig godt ut da :D
Tror jeg kommer til å savne Cornish pasty noe veldig når vi reiser på ferie. Men - man må lide for skjønnheten (les: slankheten :p)

smgj sa for siden:

Jeg må faktisk - veldig vantro fordi jeg har vært bokstavelig talt avhengig av gjær- og hvetebakst - si at melmat er ikke nøye lenger. Savner pizza en sjeeeeelden gang, men det er lettere enn forventet å leve uten. Men det er generelt lettere når man ikke har noe valg... og når kroppen sier fra såpass sterkt så får jeg bare høre...
I morgen blir det fiskekaker fordi jeg har funnet en lokal produsent som bare bruker litt potetmel i fiskekakene... :D Og jeg gleder meg faktisk... (Å glede seg til fiskekaker er egentlig litt merkelig.)

Yrla sa for siden:

Cc-kjeks med bremykt, edamer, røkelaks og tahini.

LIBBA sa for siden:

Ble 2stk Nannahs knekkebrød med gul ost :D

2 stk. knekkebrød (fiberrik) med smør og Jarlsberg. Noen sukkererter og cherrytomater. Kaffi + vann.

smgj sa for siden:

Fiskekake og baconbiter stekt med paprika, sopp, minimais og purre. :) Og grønn te.

Yrla sa for siden:

Masse, som vanlig. En hjemmelaget kjeks med smør og en ss tahini og en stor bit så lett gulost (59g) og 4 skiver påleggslaks og to biter hjemmesmelta sjokolade.

nellie sa for siden:

Stekt egg, skinke, agurk og sommersalat.

LIBBA sa for siden:

Ble kokt egg, litt røkt laks og gulost :)

Nordmørsloppa sa for siden:

tørka oksekjøtt,mandler, sesamfrø, tyrkisk yogurt med balsamicoeddik og westershiresaus. 3 baconskiver, to egg og meierismør. dessert...frossne blåbær med 1ss cocosa og 1ss økologisk honning varmet i microen. NAM! :p
800kcal i en smell! yammy:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.