BenteR sa for siden:
Paracet :( Skikkelig forkjøla.......
BenteR sa for siden:
Paracet :( Skikkelig forkjøla.......
Johnny_b_good sa for siden:
Egg, spinat, tomat og nøtter.
Mariann S sa for siden:
Siden den frokosten var julaftafrokosten min skeia eg ut med horn av kveitemjøl :D, men berre ett halv.... delt i 4 bitar,
ett med eggerøre, laks og majones, ett med heimelaga leverpostei og majones, ett med egg og ansjos og ett med eggerøre, fenalår og majones :)
Når det er so sjelden eg gjere sånt er det en nyyytelse, har gleda meg til dette måltidet i fleire måneda :spisesnak
Dietta sa for siden:
Osteknekkis med sylte og sylteagurk, leverpostei med agurk og røkelaks med egg, majones og paprika. Altså en skikkelig julefrokost (eller lavkarbofrokost som vi også kaller det... ;))
Anarko sa for siden:
Eggerøre med nykverna pepper, paprika og agurk. Ketchup på eggerøra, og dressing av mager kesam og litt diverse krydder til salaten. Bare glad jeg fant pepperkverna. Har savnet pepper. Svigers er ikke så glad i sterk mat, og bruker bare hvit pepper.
Señora sa for siden:
Eggerøre, laks, røkt skinke, ribberull, en skive rødbete, majones, asparges, agurk, tomat.
Kalkunsalat.
Bik sa for siden:
Lavkarborundstykker med sylte, lammerull og egg som pålegg.
Anarko sa for siden:
2 av svigermor sine lavkarboknekkebrød med kesam blandet med krydder, sukkerfri ketchup og pittelitt hamburgerdressing (man tager hva man haver når man ikke er hjemme hos seg selv), eggerøre, paprika og agurk. Veldig godt :)
Kylling og egg + en gulerot.
Bik sa for siden:
Salat med bacon og ostebiter, og litt rømme :)
Anarko sa for siden:
Prøvde å lage en omelettwraps, men av en eller annen grunn så ble den ikke heeelt vellykket. Men smaken ble god da. Slengte på en haug med kesam (blandet med andre ting slik at det blir dressing), fårepølse, ruccula, agurk og paprika.
langaard sa for siden:
Ingenting, lei av jula og hele greia:o
ToreH sa for siden:
Spiser ikke frokost lengre (ihvertfall for en periode). har jo snudd døgnet helt ila jula jeg.
Egg, kylling og litt ost.
nellie sa for siden:
Litt H-melk i kaffen(før trening), BCAA (etter trening), 2 lavkarboskiver med smør, 2 kokte egg, kaviar.
Anarko sa for siden:
Hva er BCAA?
I dag ble det eggerøre av 2 egg, litt salat og en en del kesamdressing.
nellie sa for siden:
Aminosyrer rett i åra!:) Tar det etter trening, når det er lenge til frokost.
Anarko sa for siden:
Takk :D Skal trene i kveld. Tror jeg er blitt treningsnarkoman. Men bedre det enn å være avhengig av andre ting :D
nellie sa for siden:
Trening er fine greier! De fleste mener vel at BCAA er bortkastet, men lenge leve placeboeffekten. Føler meg myeeeeeeeeeeee bedre når jeg gir kroppen noe næring rett etter trening, enn når det går flere timer til det kommer noe fuel til den.
Anarko sa for siden:
Akkurat rett etter trening er jeg ikke sulten. Men etter en halv time til en time så begynner matlysten å melde seg :)
Frokosten i morgen er innhandlet og klar: cottage cheese med lerum sitt jordbærsyltetøy uten sukker.
Dietta sa for siden:
Det ble rester av gårdsdagens middag, sellerizza.
Egg, paprika, ost og litt cocosa on top.
Melusine sa for siden:
To speilegg og litt bacon stekt i smør fra Belgia - uææææ, et godt eksempel på lavkarbo som bader i fett ;)
Anarko sa for siden:
Kalkun, stuffing og waldorffsalat.
ostebit sa for siden:
Kokt egg, hjemmelagde kjøttboller, salat, paprika, en ostebit ;) Og selvfølgelig majones! :D En kopp kaffe med fløte til drikke.
Brokkoli sa for siden:
Denne frokosten kjørte jeg i dag også. Haha. Og jeg husker nesten ikke sist jeg spiste bacon. Selv om vi på lavkarbo spiser det heeele tida.
Proteinshake..
Mints sa for siden:
To kokte egg
Majones
Reker
Næringsinnhold:
Fett: 81% (34,5 g)
Protein: 18% (17 g)
Karbohydrat: 1% (1 g)
:D
Dietta sa for siden:
Hm..... er så mett etter kalkunrestene jeg hadde til middag i går - at frokosten i dag blir en no show.........
smgj sa for siden:
Eggerøre med fløte, purre og bacon + et glass melk.
nellie sa for siden:
Eggesandwich av to egg med skinke og ost. Et knekkebrød med smør. Rosenkålpurèrester
Anarko sa for siden:
Hjemmelaga knekkebrød, min egen versjon av mikroknekkebrøda til Hanne og Kari. Diverse pålegg; kokt egg, agurk, kaviar, kyllingfilet i skinkeskiver, sylteagurk.
lille_trille sa for siden:
1 stk. rugsprø m/smør og jarlsberg. 1 mandarin + kaffi.
Perdita sa for siden:
Nannahs kjekkebrødkjeks med makrell i tomat og majones.
nellie sa for siden:
Bcaa og et knekkebrød med makrell i tomat og agurk. + ei skive ost.
smgj sa for siden:
2 små stekte kyllingfileter.
Lilleslem sa for siden:
2 egge- og ostepletter. En med spekeskinke og en med fårerull. Vann og te. To skjeer Udo's choice og 1 B vitamintablett.
mamma87 sa for siden:
2 knekkebrød med, smør, laksefilet, rekesalat og ost
Mints sa for siden:
2 kokte egg m/majones og stekt bacon
Anarko sa for siden:
Rester fra middagen i går. 2 fyllte tomater med kjøttdeig og litt diverse. Servert med salat og kesam. Pluss 2 knekkebrød attåt.
LibraGirl sa for siden:
2 kopper te med melk :D
Er litt treig på morgenen så blir lunsj før jeg får
i meg frokosten :p
Bonitta sa for siden:
Jeg spiste en skive fedon-brød m/kyllingsalat på.
Reinsdyr, egg, rosenkål og broccoli.
nellie sa for siden:
Jaaa. Bcaa, Et knekkebrød med makrell i tomat, salat av isberg, spinat, tomat, reker, fetaost, pesto og oliven.
Anarko sa for siden:
Eggerøre av 2 egg, 2 knekkebrød, dressing av blant annet kesam, salat, paprika og agurk.
nellie sa for siden:
En Skyr rett etter trening. Salat med isberg, spinat, agurk, rødløk, grillet kylling, marinert gulost, oliven, soltørkettomatdressing og en halv avocado.
smgj sa for siden:
Gårsdagens wok. :)
Dietta sa for siden:
Og her ble det gårsdagens tyske ostesuppe :)
Rin sa for siden:
Dagens første måltid var en omelett av 2 egg, 2 små vårløk, 2 aromasopp, chilikrydder og en teskje fiskesaus. :)
lille_trille sa for siden:
1 Ryvita m/norwegia
Brokkoli sa for siden:
To kokte egg med majones og en tomatbåt.
Dietta sa for siden:
Rester av gårsdagens laksemiddag.
TrillTrall sa for siden:
2 ryvita med bremykt og makrell i tomat. :)
nellie sa for siden:
BCAA etter trening og salat med kylling, marinert ost, oliven og mango/chilidressing.
smgj sa for siden:
Min frokost i dag var en BigAss-salat (småsalat, rucola, pinjekjerner, granateple, paprika, tomat, 6 skiver sprøstekt bacon, 1 kokt egg og olivenolje, hasselnøttbalsamico og litt nykvernet pepper).
Anarko sa for siden:
Eggerøre av 2 egg, salat, agurk, paprika, knekkebrød og chilidressing av kesam, sambal oelek og tomatpurè.
Proteinshake.
Simplicity in a shaker..
nellie sa for siden:
Etter 100 minutter kardio/intervaller trengte jeg noe skikkelig næring, så da lagde jeg djevelegg. Blandet plommen med kaviar, majones, karri, urtesalt og pepper. Holdt egentlig lenge med 4, men ble 5:o
Dietta sa for siden:
Da er endelig frokosten inntatt, og det ble hardkokte egg og trønderfår, agurk og paprika samt majones. Her skal det inntas amonisyrer.... og salt ;)
smgj sa for siden:
Ny stor salat i dag, men var tom for pinjekjerner så det ble litt brie i stedet. Og uten egg i dag.
Lindemor sa for siden:
Proteinloff med bremykt, ost, skinke og agurk og en med skinkesalat og skinke, samt agurk. Mitt første bekjentskap med denne "loffen" og det var jammen et hyggelig møte! :D
Egg, paprika, tomat og eple.
Anarko sa for siden:
Eggerøre av to egg, og den fruktsalat/waldorff-tingen jeg lagde til middag i går.
Proteinshake og nøtter.
nellie sa for siden:
Omelett av 2 egg med frisk spinat, kylling og kremost. 1 knekkebrød med makrell i tomat og majones. Macadamianøtter. Og proteinshake.
Dietta sa for siden:
Som i går, hardkokte egg, trønderfår, agurk, paprika og majones.
Anarko sa for siden:
Det lille som var av middagsrester pluss eggerøre og knekkebrød.
Perdita sa for siden:
Speilegg, bacon, noen sukkererter og litt tomat. Det er jo helg!
Kalkun!
Sitronkalkun faktisk. Ikke heeelt suksess men greit å teste det ut også.
smgj sa for siden:
Fiskepudding, stekt løk og frøknekkebrød.
Gerd sa for siden:
Pizzarester fra i går :D
nellie sa for siden:
Et lavkarbo pitabrød med ost, skinke og tomatpurè:)
Kitsu sa for siden:
Kryddersmoothie.
Dietta sa for siden:
Omatt og omatt og omatt je......
Brokkoli sa for siden:
Jeg har ikke spist frokost enda, men forskjøvet den til lunsjen. Står litt mellom bacon+speilegg og pølse og squashpasta.
alvepiken sa for siden:
Eggerøre av 4 egg
Bik sa for siden:
Rester av tacokjøttdeigen fra i går, salat av kinakål, agurk og paprika og et stekt egg.
Anarko sa for siden:
Eggerøre, knekkebrød, kesamdressing, agurk og blå druer.
annex sa for siden:
Blåbærsmoothie
Brokkoli sa for siden:
Frokosten er ikke spist enda, men ligger fint i en boks i veska mi. I dag blir det kokt egg med kaviar.
ostebit sa for siden:
Reker, en halv avocado, majones, masse pepper
Røsslyng sa for siden:
3 kokte egg med smør. Litt ost, agurk og salami.
smgj sa for siden:
Noen skiver fiskepudding og stekt løk. :)
Dietta sa for siden:
Og vi kjører en reprise på denne, men trønderfår ble byttet ut med kotlettrest fra middagen i går.
Anarko sa for siden:
3 knekkebrød med en blanding av kesam og eple&pæresyltetøyet til lerum.
Kitsu sa for siden:
Smoothie! Med falsk appelsinsmak.
Perdita sa for siden:
Frøknekkebrød med smør, ost og skinke.
langaard sa for siden:
Det som lavkarbere spiser HELE tida, egg og bacon:p
Egg!
Dietta sa for siden:
Det blir det her også - hardkokt sådan.
gamlebyen sa for siden:
Sitter og spiser min egenkomponerte eggesalat med masse chili og curry
smgj sa for siden:
Frokosten ble en stor salat på:
Babysalat
Granateplekjerner
Baby-bel
Cherrytomater
Paprika
Stekte Kjøttrester fra racletten i helga (kylling, baconterninger, storfe)
Stekt sopp
Olivenolje
Hasselnøttbalsamico
Anarko sa for siden:
Middagsrester (bare litt igjen for middagen var så himla god), eggerøre og knekkebrød.
annex sa for siden:
Eggerøre a la Gordon Ramsey og litt tomat, te og tran
Dietta sa for siden:
Det blit en ny runde med hardkokt egg med tilbehør.
Disen sa for siden:
I dag ble det omelett av 2 egg, fløte og litt baconost og skinke på toppen. Sammen med endel agurkskiver. Veldig godt og metter iallfall meg godt.
smgj sa for siden:
Salat igjen:
Babysalat, blåbær, paprika, agurk, stekt løk, fiskepudding, hvitvinseddik. Glemte tomatene.
Anarko sa for siden:
1 kokt egg, litt kesam blandet med jordbærsyltetøyet til lerum (uten tilsatt sukker), og en halv rå gulrot.
Kitsu sa for siden:
Karriomelett med rekesalat.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.