Andesuppe:
kraftsuppe av andskrog med kjøttrestene (og altfor mye ribbein:eek:) pluss ferske grønnsaker (gulrot, sopp, vårløk og finsnittet kål) i bunnen av skåla før oppvarming.
Og et glutenfritt overstekt frøknekkebrød m/smør... :rolleyes:
Jeg spiste salat som jeg lagde igår, med isbergsalat, agurk, tomat, vårløk, ett egg til og litt kalkun. Fetaost og CF var også med. Nam, sier jeg bare! :D
og her er det gjentagelse til det kjedsommelige. Hardkokt egg med trønderfår og paprika, agurk, majones... kaster lange blikk på de flotte frokostrundstykkene jeg bakte i går, men frø er partystopper for meg :mad:
Kalkun, gulrot, eple, paprika og en kiwi.
Samt en liten spicedressing av linfrøolje. Nammenam!
Ble faktisk skikkelig tidlig frokost også da det for de fleste er natt..
Gårsagens middag: kylling med spinat, oliven og soltørket tomat i form med creme fraiche og fetaost... og så fant jeg ut at jeg fremdeles ikke tåler varmebehandlet melk så veldig godt... :(
Hvordan er det med ferskpresset appelsinjuice til frokost(av meg selv, altså KUN appelsinsaft uten tilsetninger). Hvordan regner man karb og fruktsukker da?
Jeg tror ikke det er så lurt hvis du følger Atkins.
Men - du burde legge dette ut i egen tråd. Da er det mye større sjanse for å få svar. Det er mange som ikke er inne i denne tråden, siden den kun handler om hva folk har spist til frokost.
Du går inn i oppskrifter, velger første linje: Spørsmål og svar. Gå så nederst på siden på venstre side. Der velger du: Start ny tråd :)
Homemade knekkebread with boiled eggs and peppers and stuff. Possibly some caviar, and not the russian stuff. Dette blir det til frokost på jobb i morgen :)
Jeg fant opp en oppskrift og bakte i full fart, løp i butikken og kjøpte pålegg og fikk spist rundstykke med smør, edamer og kyllingpålegg til frokost.
Litt eggerøre med paprika og sjampinjong, litt yoghurt med creme fraich og pisket fløte med hjemmelagd musli og litt tacorester fra i går x)
Klarte ikke helt å bestemme meg for hva jeg ville ha til frokost, så ble litt forskjellig, hehe.
Hjemmebakte knekkebrød med smør og hvitost. Like godt i dag som i går, og som hver helg. I ukedagene spiser jeg mye omelett, eggerøre eller innimellom "brød". Gleder meg til knekkebrødene hver eneste lørdag og søndag.
Tror ikke jeg har skrevet i denne tråden før, men i dag som så godt som alle dager det siste halvannet året, har frokosten min bestått at omelett laget av 2 egg og 2 ss kremfløte, stekt i en klatt meierismør og toppet med ca 30 g meierismør til slutt. Nam! Spiser dette som regel (minst) 6 av ukas 7 dager...
Smoothie, vitaminer, kaffe med cocosa og en sjokolademuffin
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.