Anarko sa for siden:
Var på bymisjonen med klassen. Ble blomkålen i blomkålsuppen, og seff litt suppe da. Og noe pålegg fra en blings.
Anarko sa for siden:
Var på bymisjonen med klassen. Ble blomkålen i blomkålsuppen, og seff litt suppe da. Og noe pålegg fra en blings.
langaard sa for siden:
1 egg med kaviarmix og majones + oljene mine:)
Dietta sa for siden:
I dag ble det ikke noe frokost gitt :eek:
Kitsu sa for siden:
Klementin. Det er bare for godt.
Albatross sa for siden:
2 skiver med sylte :D
Anarko sa for siden:
Har bakt kjeks. Så i morgen blir det leverpostei og sylteagurk. Og kjeks selvsagt. Kanskje jeg koker et egg og tar med litt kaviar også.
lille_trille sa for siden:
sprøstekt bacon og ostesnacks. Kaffi. Matlysta ikke på topp.
Johnny_b_good sa for siden:
Egg, hjortestek og brokkoli.
Albatross sa for siden:
2 skiver soft basic med salami.
Yrla sa for siden:
Salat med smør over, skavet reinsdyr med tahini over, oppi.
Albatross sa for siden:
2 skiver med salami :D ,ammete og vann!
Anarko sa for siden:
Kyllingsalat på skolen :) Hadde oppi rent kyllingkjøtt, paprika, isbergsalat, agurk og litt atkinspasta. Fikk mye skryt for salaten også :D
nellie sa for siden:
Ramseyrøre av to egg med lett creme fraiche og gressløk, bremyk på knekkebrød, 1/2 pakke kyllingskinke. Og en Nutrilettbar til frokostdessert, for å komme ut av ketose.
1 kyllingkarbis.
BenteR sa for siden:
Nystekt proteinbrød med rekesalat
Reinbiff, rosenkål, broccoli og eggerøre.
langaard sa for siden:
2 kopper kaffe og oljene mine:) (fantes ikke sulten)
Anarko sa for siden:
Noen kopper te, hjemmebakte kjeks, diverse pålegg.
Brokkoli sa for siden:
Kjedelig frokost. Eggerøre med 2 egg og bittebittelitt fløte.
Dietta sa for siden:
Hardkokt egg med røkelaks
Albatross sa for siden:
omelett m skinke,ost,purre,paprika,gressløk
Yrla sa for siden:
Kyllingfilet med linfrøolje og tahini, greddost og edamer.
nellie sa for siden:
2 lavkarbobrødskiver, masse kalkunskinke, majones, 1/2 tomat og 2 svisker.
Idamor sa for siden:
3 Nannahs knekkebrød med smør og ost på..
andrineandrine sa for siden:
I dag spiste jeg to knekkebrød, det ene var med kaviar, egg og masse pepper, på det andre hadde jeg makrell i tomat (pluss litt avocado, ekstra tomat og cayennepepper på - kjempegodt!). Og en klementin. Godt med en liten frukt til frokosten :)
Når jeg tenker på frokosten må jeg tenke tilbake på en middag jeg spiste på Cafe Staboul gjennom et tilbud jeg fant på Groupon. Er ikke alltid jeg klarer å være like sunn, men de laget forsåvidt ok lavkarbo-saker. Det var så godt!
Melusine sa for siden:
Jeg har spist mine vanlige kokte egg med smør :)
langaard sa for siden:
Har du smør:eek::D
CC m/ stevia og kanel.
Idamor sa for siden:
Nok en gang knekkebrød med smør og ost!
Albatross sa for siden:
makrell i tomat med majones og agurk
Gerd sa for siden:
Ost og dansk salami :D
langaard sa for siden:
Et kokt egg med en liten stripe kaviarmix, og mine kjære oljer:D
Anarko sa for siden:
2,5 kokte egg med kaviar.
Brokkoli sa for siden:
Du skriver alltid om kaviar, så jeg ble inspirert og kjøpte det. Hadde glemt hvor godt det er! Har du prøvd å lage djevelegg med kaviar blanda inn i plommen?
BenteR sa for siden:
2 kokte egg med smør og litt bønnesalat med tunfisk
Anarko sa for siden:
Kaviar er jo dødsgodt med egg! Og man trenger jo så lite også for at smaken er der :) Djevelegg har jeg ikke prøvd. Men googla det, og ser ut som noe jeg bør prøve!
Brokkoli sa for siden:
Jeg lager djevelegg ganske ofte for tida, siden jeg er lei omelett. Jeg pleier å blande plommen med creme fraiche, majones og dijonsennep, også har jeg pepper over til slutt. Veldig godt! Man kan gjøre det akkurat som man selv vil. Og selv om det er litt karbo i kaviar spiser man ikke akkurat ei bøtte i slengen ;-)
Dagens frokost var rullede osteskiver med litt kaviar inni.
langaard sa for siden:
Kaviarmix har minst kh:) (det er kanskje den du spiser også?)
Anarko sa for siden:
Jeg spiser faktisk vanlig kaviar, for det er så lite jeg spiser av den. Men akkurat nå prøver jeg og sambo den kaviaren med litt ost i. Den er veldig god.
Frokosten i dag blir forøvrig kjeksa mine med diverse pålegg, og litt eggerøre med ketchup.
langaard sa for siden:
Kaviar med ost i, har jeg ikke sett:confused:
Brokkoli sa for siden:
Jeg har aldri turt å prøve kaviar med ost i. Jeg spiser vanlig Mills Kaviar, jeg synes ikke Kaviarmix er like godt :D Og diett.no forteller meg at kaviaren jeg har spist i dag ender på 1,56 g karbo. Det overlever jeg.
Elgkarbonader.
Anarko sa for siden:
Jeg fant den på rimi. Prøvde den av ren nysjerrighet. Men vanlig kaviar er best ja. Så er jeg jo litt restriktiv med fettet også, så vanlig kaviar er best slik også, om man ser bort fra smaken.
Brokkoli sa for siden:
Jeg er på ingen måte restriktiv med fettet, så jeg burde vel egentlig kjøpe den kaviaren som er blanda ut med majones, med 5 g karbo per 100 g. Gjestekaviar. :rolleyes:
Ribbe med egg i dag.
Merker virkelig at en ikke er helt i slaget med alt det fettet og det skal kuttes ned på. Føler meg mye bedre da. Dessuten virker det som at en får en reaksjon på svinekjøtt. Kan hende det må fases ut av kostholdet også. Greit å vite om det da. En merker jo mye bedre hva en reagerer på når en spiser kun en ting av gangen.
Brokkoli sa for siden:
Middagsrester fra i går. Svinestrimler, sopp og creme fraiche med chili - og blomkålmos.
smgj sa for siden:
1 kokt egg med litt salt og en bolle oksehalesuppe.
Brokkoli sa for siden:
Ååå, oksehalesuppe er så godt! Det vil jeg lage i juleferien. Relativt rimelig mat som likevel smaker litt fest.
BenteR sa for siden:
omelett
Anarko sa for siden:
1 burger med egg og salat.
Brokkoli sa for siden:
Egg står til koking, tenkte å gjøre som Anarko og spise egg og kaviar ;-)
BenteR sa for siden:
Fikk føling i tretida, så da ble det cc-vaffel med jordbær. Sov nesten to timer og så var jeg våken igjen, og har akkurat spist kokt egg med smør og noen biter fenalår.
Lam med rosenkål og persillerot.
Anarko sa for siden:
Drakk noe detox-te i går tidlig, og er fremdeles litt idiot i magen. Jeg tror jeg må finne noe magert å spise som ikke gjør magen mer opprørt. Skinke og salat sikkert.
timich sa for siden:
Hjemmelaget müsli (av nøtter, frø, kokos og cocosa) med fløte og bringebær. Standard frokosten min i lang tid nå, blir aldri lei:)
Albatross sa for siden:
Eggerøre ,laks og rømme :)
Anarko sa for siden:
Mannebeinet stekte burgere, så da MÅTTE jeg ha en også. Magert? Tja, men har ikke fått så veldig vondt i magen av det. Litt oliven også. Så etter trening og møte så fikk jeg i meg en stor salat med kylling og peppes rømmedressing. Totally worth it.
Ost og fårepølser.
smgj sa for siden:
Oksehalesuppe!
BenteR sa for siden:
Mektig frokost smgj!
smgj sa for siden:
Var vel nærmere brunch enn frokost om man skal være nøyaktig da. :)
3 ss CC m/stevia og kanel. Jarlsbergost og en 1/4 lavkarboskive.
Dietta sa for siden:
Ikke no' enda, men det blir snart egg og røkelaks
Fedona sa for siden:
2 skiver "mitt aller beste brød", 2 stk kokt egg med 4 striper ekte majones og Masala te :)
Anarko sa for siden:
Ble en kyllingsalat med et par ts fjordland bearnaise.
Albatross sa for siden:
Omelett :)
1 skive Ingers lavkarbobrød, 2 egg og majones.
Albatross sa for siden:
eggerøre, laks og rømme :)
BenteR sa for siden:
Ble bare kokte egg med smør i dag også - lettvint og godt:D
haydi sa for siden:
Et knekkebrød med salami! :)
nellie sa for siden:
Et par stykker med pizza grandiosa:o Dagen derpå etter matforgiftningsmat.
Elgkarbonadas with onionion!
Anarko sa for siden:
2 kokte egg med... tamtadada... kaviar!
1 skive Ingers lavkarbobrød m/ smør, skinke og ost.
Anarko sa for siden:
Har fri i dag, og matlysten har ikke kicket inn enda. Men planen er å steke cc-pannekaker og ha diverse pålegg på de. Prøvde det i går for første gang, og syns det var ganske så godt.
Albatross sa for siden:
soft basic med salami og majones :)
Proteinshake
nellie sa for siden:
Halvannen bountybit.
1 stk. Ingers lavkarbobrød m/majones og spekeskinke.
Anarko sa for siden:
4 cc lapper med skinke og sylteagurk.
Egg og grønnsaksmix
Anarko sa for siden:
Eggerøre med skinke. Salat, ketchup og skyr.
nellie sa for siden:
I dag er den store sultendagen. Har spist en lavkarbobolle med smør og ost, 2 knekkebrød med lammerull og ribberull, og en svææær proteinshake.
Kylling med grønnsaker, olivenolje og flax.
BenteR sa for siden:
Kyllingsalat:D
Ennah79 sa for siden:
Omelett bestående av 2 egg, 1 ss seterrømme og 1 god hånd med Tine sin ferdigriflet 4-typer ost. Finnes knapt noe bedre:)
Anarko sa for siden:
Har ingenting frokostaktig i kjøleskapet, og siden vi reiser i morgen er det litt dumt å kjøpe inn ting vi ikke klarer å spise opp... Men finner vel snart ut av saken.
Anarko sa for siden:
Svinestrimler, aspargesbønner, soltørket tomat, salat, rødvinssaus og skyr.
lavkarbolise sa for siden:
Hva i himmelens navn tar dere proteinshake for? Det er nok proteiner i vanlig mat, og for mye proteiner torpederer lavkarbodietten.
Forøvrig: Frokost er omelett med 2 egg og et par klatter rømme, skogsbacon og kavlis jalapeñoost. Holder meg mett fra 7-tiden til rundt 13-14.
nellie sa for siden:
Jeg tar proteinshake fordi at jeg ikke får i meg nok igjennom "vanlig" mat. Greit det vel? Det torpederer på ingen måte min lavkarbodiett hvertfall.
nellie sa for siden:
Spiste frokosten ute med ei venninne i dag. Det ble kyllingsandwich med ekstra salat isteden for pommes frites.
Og en proteinshake da jeg kom hjem.;)
Anarko sa for siden:
Noen kombinerer også proteinshake med trening. Det fins mange retninger innen lavkarbo, og proteinshake kan være riktig for noen :)
Anarko sa for siden:
Mors hjemmelaga tomatsuppe med skyr.
Rin sa for siden:
Tre nannahknekkebrød uten kli med maaasse edamer, roastbeef, smørbar cheddar og litt smør. :cool:
nellie sa for siden:
3 knekkebrød, bayonneskinke, sennep, leverpostei, majones, smør og 1 stor spiseskje Udo`s
Eter proteiner så det laller etter jeg for å ikke miste muskelmassen.
I dag ble det elg og reinsdyr til frokost sammen med brokkoli og rosenkål samt masse salat og olivenolje over det hele.
BenteR sa for siden:
Kyllingsalat i dag også, men nå er det tomt:(
nellie sa for siden:
2 knekkebrød med kokt egg og kaviar. + en BCAAshake og en stor spiseskje Udos. Trena før frokosten i dag..
smgj sa for siden:
Dagens brunch ble strekt and med stekte rødbeter&epler og råstekte grønnsaker (pastinakk, gulrot, sellerirot). Tomat og noen druer til "dessert"... Dette skal vare lenge.
Kyllingsalat!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.