< Tilbake til oversikten

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

BenteR sa for siden:

I dag blir det høykarbomiddag til gjengen min;
pannekaker og flesk.
Jeg kommer til å kose meg med egg og bacon.

Anarko sa for siden:

Bacon og squash i en saus av blåmuggost og fløte. Slenger på litt parmesan også :D

Kitsu sa for siden:

Fransk løksuppe og mandel- og linfrøkjeks med smør.

Jabba sa for siden:

Ostekake.....nam nam

danielve sa for siden:

2 deilige nakkekoteletter med chrispy salat med rømmedressing (hjemmelagd med Røros- rømme) og etterpå kakao laget med alprosoya melk usøtet med kakao, 1 ss cocosa og litt stevia og seff litt fløte.

Andariel sa for siden:

Vegetar i dag: Thai-blomkålsuppe

Señora sa for siden:

Dårlig tid i dag og kort tid til trening, så det ble bare et speilegg med ost på.

Moe sa for siden:

I går: strimlet squash, falukorv og hjemmelaget tomatsaus.
I dag: ørret, litt smeltet smør, salat og rømme.

Cyan sa for siden:

I går hadde vi Sop-i-hop gryte, aka sleng alt som er restemat og/eller i ferd med å bli for gammelt i ei gryte med masse smør, Creme Fraiche og krydder. Gårsdagens Sop-i-hop ble da kylling, nakkekoteletter og skinkebiff skåret i biter og surret i smør sammen med løk, noen cherrytomater, spinatputer og erter og hotte krydre og kokt i Creme fraiche til kjøttet ble mørt.

I dag tenker jeg det bare blir noe fra varmmatdisken på meny :rolleyes:

TigerTove sa for siden:

Torskerogn med rødbetsalat :)

Kiro sa for siden:

I dag har jeg hatt laks m.rømme og stekte grønnsaker. Yummy :)

BenteR sa for siden:

Helstekt indrefilet av okse, blackeyebeansalat, selleri,blomkål og broccolimos og peppersaus.
Moccakake til dessert

nellie sa for siden:

Jeg er på jobb og vi skal kose oss med det jeg kaller brennende kjærlighet, men som vel egentlig ikke er det. Blomkålmos i bunnen, karbonadedeig med løk, paprika, chunky salsa og masse tomatpurè over og ost for gratinering, på toppen. Mmmm.

Smakfull sa for siden:

Vi har hatt god helg-tilbudet til Kiwi, ytrefilet av storfe med stekt løk, paprika og sopp, og bernaisesaus :)

Biffsnadder uten den heslige pommes fritten!! ;)

Dollsine sa for siden:

Hjortestek med soppsaus og fløtegratinerte poteter - og squash til meg. Hjemmelaget is til dessert :D

Anarko sa for siden:

Er det jeg kaller brennende kjærlighet også. Men jeg lager en tomatsaus av tomatpurè og chili og krydder istedet for paprika, løk og chunky salsa. Egentlig skal det være potetmos, men jeg syns den er like god, om ikke bedre, med blomkålmos :)

somaya sa for siden:

Dette har jeg hatt til middag idag :p

Forett: litt salat med litt løk, tomat, salat og eplecidereddik/olivenolje på.

Hovedrett: 'Marqa' av kjøtt, dette er marrokansk og opprinnelig er det 'lahm bl barqoq' som betyr kjøtt med svisker, men jeg kutta sviskene siden de blandes med sukker,smelta smør og kanel. Noen ganger lager jeg det til, men det lages for seg og legges kun oppå som pynt, så om du spiser det er valgfritt.
I så fall, det er som tittelen sier, kjøtt i kraft. Kjøtt, krydder, løk (evt 1 finhakka tomat) og persille/koriander brunes lett i olje, hell på vann til det dekker kjøttet og la det småkoke 1 1/2 time alt etter hvor mørt kjøttet er. Marrokanerne spiser med brød, jeg uten ;)

nellie sa for siden:

Ja, jeg spiser litt mer karber, så bruker chunky salsa til de fleste slike tomat/kjøttdeigretter:)
Det er best med en blanding av sellerirot og blomkål:sikle:

Anarko sa for siden:

Det har litt med at jeg syns at i denne sammenhengen så er det enkle ofte det beste også :P Jeg er vant med en god hjemmelaga tomatsaus, gjerne med persille, i denne retten, så da holder jeg meg til det :) Men det er sikkert godt med din blanding også :)

nellie sa for siden:

Er ikke akkurat vanskelig å steke kjøttdeig, helle på et glass salsa, dæsje i litt tomatpure og la det putre:p

Anarko sa for siden:

Med "det enkle" mente jeg da smaksmessig :P Jeg vil ikke tilsette mer enn det jeg har i fra før av. Men kan hende jeg eksperimenterer en dag :)

lille_trille sa for siden:

Biff, brokkoli og soppstuing. Til dessert blir det et glass vin eller to og fotball!!

Moe sa for siden:

Taco :D

Jabba sa for siden:

Kyllingfilet, paprika og blomkål surret på panna. Jeg hadde karrisaus til og "røsti-poteter" til....

Imp sa for siden:

Fredag, det betyr tikka masala her hos oss. Fjokken gomlet kylling til det tøt tandoorikrydder ut av ørene på ham og snuppa gomlet brokkolibuketter.

Lavkarbopizza imorgen! I går grillet vi :)

Cyan sa for siden:

Taco- og filmlørdag :heia:

BenteR sa for siden:

I dag blir det mini-pizzaer med grov speltmelbunn og ei skikkelig høstsuppe kokt på røkt svinerygg.

Anarko sa for siden:

Lavkarbopizza her også :D

Jabba sa for siden:

Nachos! Uten chips til meg da...

utolmodig sa for siden:

Ostelasagne. Familien liker den bedre enn den 'vanlige' :ja:

Kitsu sa for siden:

Har spist 'nachos'. Bacongull, tacokjøttdeig og salat.

Mammarosa sa for siden:

Grisikål :)

Fårikål byttet med renskåret svinekjøtt - NAM!!!!!

Kiro sa for siden:

I dag tok jeg kjøttet fra noen tandorikyllingklubber, blandet det med litt grønsaker, så toppet jeg det med litt ost,og stekte det i stekovnen. Hadde også jeg en liten desj med rømme på siden. Det var middagen min, og det var nydelig. :D

(prøvde å ta bilde, men mobilkameraet er ikke det beste)

Moe sa for siden:

Pizza! ;)

I dag blir det pepperbiff (hamstra biff på Kiwi's helgetilbud) med brokkoligrateng og soppstuing. Kan ikke bli veldig feil det på en søndag :sikle:

TigerTove sa for siden:

I dag blir det "alt som ikke tåler å stå uten kjøleskap til i morgen"-gryte.

ftdmia sa for siden:

I dag skal jeg prøve meg på den kjente chilioppskriften til Photo- bare med bønner siden jeg ikke er så striks på karbsene.. liker konsistensen bedre da. Og belgvekster er jo sunt :)

BenteR sa for siden:

Lettvint middag i dag; Kiwis go`helg tilbud, ytrefilet av okse, stekes i jernpanna og får seg litt fløte over, og så steker jeg selleri fries ved siden av. Har blackeyebeansalat klar og så koker jeg vel et par broccoli.

Carisma sa for siden:

Biff med soppstuing og fløtegratinerte neper.

langaard sa for siden:

Kokt laks m/smørstekte grønnsaker:)

Kitsu sa for siden:

Minipizzaer av taffelost, pepperoni, ketchup og vanlig ost.

Anarko sa for siden:

Ble tatt med ut på middag i dag på en kinarestaurant. Ble svineribbe i bbqsaus, med salat istedetfor ris. Jeg brukte spisepinner, så jeg fikk ikke i meg så mye av sausen. Godt var det i allefall :)

Mrs P sa for siden:

Idag ble det helstekt fjellørret, permesansaus og grønnsaker :sikle:

annex sa for siden:

I dag blir det kokt laks med agurksalat og seterrømme, og litt grønnsaker til

Carisma sa for siden:

tomatsuppe med pølser og fullkornspasta-skruer

Kanutten sa for siden:

:sikle: Fikk lyst på!!

Anarko sa for siden:

I dag blir det kjøttdeig, tomatsaus og blomkålmos-versjonen av brennende kjærlighet :)

Yrla sa for siden:

Hval med udos på med sennep og ost ved siden av.

Bjella sa for siden:

Ukerevy, salat, litt pølse, speilegg, soppstuing, kyllinfilet med bacon, biff, fetaost, smør

Deilig med ryddet kjøleskap! Og godt var det også!

Dollsine sa for siden:

Sopp, rødløk, blomkål og brokkoli surret i smør til det ble blankt. Kokte det videre med fløte mens jeg surret litt kjøttdeig i panna. Hadde over chilikrydder i dag. Alt ble helt over i ildfastform som ble dekket med raspet ost. Alt ble stekt i ovnen til osten var smeltet og gylden. Kunne med fordel hatt litt stekt bacon sammen med grønnsakene for mer smak.

Kjøttdeig, kål, rømme og masse chilli. Hot, ja:blinke:

Kiro sa for siden:

I dag gjentok jeg sukseen fra lørdag, og lagde meg "kylling-gryte". :)

BenteR sa for siden:

Kyllinggryte med masse snadder grønnsaker og urter!

Bee sa for siden:

Hjemmelaga kjøttkaker og sellerifrites.

Anarko sa for siden:

Har store wokplaner. \o/

Legger til at jeg lagde egen woksaus av chili, ingefær, litt soyasaus og eplemos uten tilsatt sukker (8 gram karbo per 100 gram).
Brukte svinekjøtt, brokkoli, paprika, løk, minimais og sopp. Det ble namnam!

BenteR sa for siden:

Lettsaltet torsk, salat, sandefjordsmør og stekt selleri.
Gleder meg allerede:D

nellie sa for siden:

Blir nok pizza med kyllingfilet, løk, paprika og ost på seg:)

langaard sa for siden:

Kjøttsuppe, kokt på kotelettavskjær og masse gode grønnsaker:)

Kitsu sa for siden:

Bacon med eplesyltetøy uten sukker.

Andariel sa for siden:

I dag ble det jacobs utvalgte pølser med blomkålpure.. forferdelig fantasiløst ;)

Yrla sa for siden:

Salatgrønnsaker blandet med ost, kylling, champignong og avokado.

Bravo sa for siden:

Vet ikke ennå hva jeg skal ha i dag, men i går laget jeg blomkålsuppe med reker fra denne bloggen, og den var helt nydelig!! Anbefales!

Sara_salamander sa for siden:

Det hørtes godt ut! Noen spesiell tomatsaus som er best for oss i ketose?

Anne sa for siden:

Kalvefrikasse som jeg lagde på søndag...Gleder meg:)

Andariel sa for siden:

I dag blir det en svinefilet som jeg har brunet med aromasopp, vårløk, paprika, hvitløk og fjong lilla blomkål før jeg helt over fløte, buljong og sambal oelek (skulle likt å funnet luringen som kom frem til at det var en god ide å lage glassene så små at man ikke får ei teskje ned i dem) og hivet det inn i ovnen. Dette burde bare bli godt!

BenteR sa for siden:

Rydda litt i fryseskapet og da dukka det opp to flintsteker. Har lagt dem i oljemarinade og planlegger å grille dem i stekeovnen. Har en del broccoli og blomkålstilker i kjøleskapet så de skal snittes opp og wokes sammen med chili, stangselleri og selvdyrka skorsonnerot. Har ogå ei linsegryte stående i kjøleskapet som passer snadder til grillmaten!

En slags pytt-i-panna. Kjøttdeig, chilli, sopp, tomat, rømme og brokkoli.

Dollsine sa for siden:

Omelett med brokkoli, blomkål, ost, spekepølse og tomat. Oppå der en solid klatt smør. Nam!

Kitsu sa for siden:

Hva enn finnes i frysen, om det passer sammen eller ikke. 2 dager til lønning.

Dollsine sa for siden:

Det blir oftest det beste! Litt av ditt, litt av datt og en dæsj oppå og inn i ovnen. Nyyyt!

Yrla sa for siden:

Salatgrønnsaker med udos choice, litt rå gulrot, hasselnøtter og kyllingfilet.

Anarko sa for siden:

Lagde en tomatsuppe, hadde egg, ost og svinestrimler til.

Bee sa for siden:

Cæsarsalat:

Hjertesalat, rødløk, grilla kylling, sprøstekt bacon, olivenolje og en DUNGE revet parmesan + bittelitt balsamicodressing. Nam!

Tenkte å prøve meg på fløtegrøten :rolleyes:

langaard sa for siden:

Pølsepizza med bunn fra lavkarbohuset, etter ønske fra mannen:D

Anarko sa for siden:

Hadde nammenam middag i dag! Kyllinglår, wokka brokkoli, paprika, minimais og sopp. Hadde også en grønn salat og blåmuggostsaus. NYDELIG!

Veggpryd sa for siden:

Gryte med kjøttdeig og løk og tomatboks. :)

Kitsu sa for siden:

Sei og purre kokt i fløte. Namnam!

nellie sa for siden:

Pizza i dag også gett. Halvt hvetemel og halvt Fibra fullkornsmel i bunnen. Kylling, ost, paprika, cashewnøtter og løk på. Deeeiliiiig.

Bjella sa for siden:

Blomkålsuppe med bacon, tror det er den beste jeg har smakt.

Yrla sa for siden:

Salat med masse avokado, litt ost, litt rå gulrot og litt hasselnøtter.

BenteR sa for siden:

I dag salta og pepra jeg seifilet, type first price, og stekte dem i smør.
Kutta to epler i små biter og stekte dem i smør sammen med ei toppa ts med karri. Hadde en halvliter fiskebuljong, 2 ss CF og en kartong fløte over eplene og lot det koke i ca et kvarter før jeg smakte til med litt pepper.
Stekte 2 løker blanke i smør og kokte litt ris til de andre.
Snadder mat!

Anarko sa for siden:

Har store planer om å prøve ut meatza!

Meatza ble det. Utrolig mektig, og veldig godt. Har enda en del igjen så kan bli en god kvelds eller frokost i morgen :)
For dere som lurer så hadde jeg på: krydderost, sukkerfri ketchup, ost, løk, sopp, paprika, pittelitt ananas og bacon.

langaard sa for siden:

Fårikål, som jeg kokte i går kveld:)
Synes den er best oppvarma!

BenteR sa for siden:

Nå er begge kjøleskapene mine tomme, så i dag blir det storhandling.
Planlegger å kjøpe kiwis go`helg tilbud og så blir det nok grønnsakmos gratinert med ost til + en salat jeg laget tidligere i dag.

nellie sa for siden:

Fullkornslasagne:)

StegforSteg sa for siden:

Den evinnelige fredagstacoen, så det blir fredagstacosalat til mor. :)

Rin sa for siden:

:eek:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.