Happy!! :)
Det sniker seg sakte nedover, ny vekt i dag, 105,7 kg. det betyr 2 kg ned den siste uken, og 7,5 nye cm.:D Kjenner jeg er utålmodig, og skulle ønske dette gikk ennå fortere, men greit, må lære meg å faktisk være fornøyd med det jeg oppnår. Det er jo faktisk ganske så mye som har blitt borte allerede :)
tenner stearinlys og setter frem myk, mørk sjokolade i små skåler, tempererer rødvinen og legger bløte ulltepper i gode, dype sofaer som står og venter på alle de gode menneskene som melder seg ut av klubben
jeg vil melde meg inn i denne tråden :). Har gått ned endel, men har slitt med motivasjonen en periode og har funnet ut at jeg må sette meg et stort og midlertidig mål med en skikkelig bonus for å komme igang igjen. Det midlertidige målet mitt er å komme meg under 100 kg. I dag viste vekten 112.9 så det er håp om å komme under de magiske 100 en eller annen gang. Med litt ekstra vilje og innsats går det kanskje til jul????
Hei:D her føler eg at eg hører litt hjemme. følger med denne tråden en stund eg....har laaaangt å gå til den magiske 100kg grensen, men føler motivasjonen er på topp nå, så eg SKAL klare det:D
Jeg har hatt en uke jeg ikke skal gjenta med det første!
Vi dro på "ferie" i 5 dager, dvs vi skulle i begravelse, og det glei helt ut, med snitter og kaker, og rester i flere dager. så da ble det 1,5 kg opp.
Men det fine var at jeg kom rett tilbake på rett kjøl når jeg kom hjem, og når jeg veide meg torsdag morgen (etter 4 dg på LK) var 1,3 kg borte.
Så jeg endrer ikke under her, for satser på de siste 200 g er borte snart!
I morgen reiser vi på ny tur, nå er jeg mer forberedt, har laget lunsj til kjøreturen i morgen, tar med knekkebrød til frokostene, og skal komme meg gjennom konfirmasjon på søndag også. Middagen skal gå greit, og på kakebordet får jeg skjære en liten snei jeg bare pirker borti.
For nå SKAL jeg under tresifra snarest! 1,2 kg så er jeg der.
Hei alle dere flinke jenter og gutter her inne! Kjekt å se at gamle medlemmer når sine mål - og kjekt med nye medlemmer som går veien sammen med oss andre, som heller ikke helt kvalifiserer for medlemskap i "oss under hundre" (eller noe sånt:) ) om 4,1 kilo er jeg også ferdig her - men med tidens tempo snakker vi sikkert en måned frem i tid eller mer :) Har et lite ønske om å være ferdig med tresifret til november.
JEg var såååå nær grensa før helga.. men smarte meg har spistl litt for mye av alt i helge egentlig, så jeg har gådd opp igjen.. nå har jeg plutselig 2 kg igjen til jeg er under grensa :/ Men da jeg så meg selv i speilet i morges så følte jeg meg tynnere enn før da! Kanskje det er muskler som har bygd seg opp siden jeg veier mere.. for man får jo litt muskler av å hoppe rundt på krykker da ;) drømmer seg bort i at det er det riktige svaret
I dag da jeg gikk på vekta så sto den på 99,9 :D Jeg tror jeg sjekka vekta 4 ganger siden den er litt ustabil, og forandrer tallet av og til med noen gram.. men ingen av gangene gikk den over 100 kg :D Så da er jeg ENDELIG ute av de 3-sifra kiloene! :D
Startet på 142kg. i slutten av juli.
I dag viser vekta 132 kg. altså minus 10:D.
Blir nok medlem her ei god stund til men håper på ti kg. til innen nyttår og tar resten som bonus hvis det viser seg at jeg greier mere.
ryddet i kleskapet mitt i dag. for første gang legger jeg bort klær fordi de er for store:eek:. Herlig! Fant også igjen klær som ikke er brukt på mange år, nå passer de og skal brukes!
De gamle klærne kastes, jeg skal ALDRI trenge dem igjen!:mad:
Hei, jeg vil gjerne slenge meg med her. For ikke så lenge, håper jeg ;-p
Jeg hadde en tro om at jeg veide 97 kg, etter flere måneder uten veiing, og ikke minst en høykarbo-sommerferie som aldri skulle ha skjedd. Så nå veier jeg 101,3 kg. Og jeg er på dag 2 tilbake på lavkarbo, prøver å holde meg til under 30 g pr dag. Håper jeg kan se det etterlengtede to-sifrede tallet snart!
Stå på alle sammen! :-)
Eg har ved hjelp av CampKilo shaker gått ned litt over 15 kg, men eg vart lei av å drikka maten heile tida, så eg har gått over til lavkarbo..
Det som er normalt ved den kuren er at ein går opp igjen 2 kg når ein byrjar å eta mat, men det har ikkje eg gjort!!! :D:D:D:D Faktisk ned 200 gram! :cool: Det er smule kjedelig å ikkje gå ned meira, men eg overlever nok !! :D
Jeg er ny her og melder meg herved inn i 0,1-gruppen. Jeg har badevektaversjon, men vil anslå vekten for tiden til 120, om to uker skal jeg veie meg inn og oppdatere, må bare ha en "tømme kjøleskapet og inn på lavkarbo tilvenningsperiode" først. Målet er 85, men det er nok noen delmål på veien dit.
Nå er jeg lei altså!
Det siste ukene har alt stått mer eller mindre stille :( Ja, jeg vet at jeg allerede har gått ned en god del, og ja, jeg vet at jeg har vært heldig som frem til nå har gått ned ca 1 kg i uken. Og ja, jeg vet at jeg sikkert bør være fornøyd med at jeg de siste ukene fremdeles har gått ned, selv om det bare har vært 500 g i uken.
Men alikevel da, det er bare ca 3 usle kg igjen til vekten viser to sifret. Arrrg, jeg vil at det skal skje nå!!!!
Sur, sur, sur!
Og ja, dette litt usakelig akkurat nå, men hadde behov for å få det ut :D
Kjenner følelsen :) Det er fortvilende å stå stille - men kroppen regulerer dette selv. Platå. Fortsett med det du gjør, så slipper det til slutt! Jeg har hatt sånne stopp på veien til hit jeg også - akkurat nå har jeg 2,5 kilo til 99,9 - nekter å tro at det er løst på to uker :) Typisk meg har jeg et platå på 100,8 eller noe sånt...
Herlig! Men vi kommer i mål - alle mann!!!!!!!!!!!!!!
Hei! Jeg er ny her, meldte meg nettopp inn. Jeg har hørt mye fint om lavkarbo.no, og mange fine historier om suksess! For tre år siden var jeg slank men formfull. 168cm høy og veide ca 65kg. Så skjedde det mye vondt i livet mitt og jeg tydde til trøstespising. 3 år etter er jeg 45kg tyngre.... det må bort! Jeg vil ned ihvertfall 40kg. Jeg veier nå 112kg og og vil ned til ihvertfall 67. Så under 100-grensen! Jeg sliter skikkelig med motivasjon og klarer ikke å stå imot noe søtt altfor ofte. :( Håper noen her inne har gode tips til motivasjon! :)
Hilsen Irene
Velkommen, Irene :) Dette klarer du, vet du! :) Tips 1: lag deg en journal, les deg opp på andres journaler - der finner du mange hverdagsråd og mye godt humør. Les oppskriftene her inne, sjekk linkene til de utallige bloggene som gir mye gode tips om hva man kan finne på av kulinariske opplevelser for å lære kroppen hvordan den skal klare seg fint uten det derre søte! Og det går fint, det kan vi skrive under på!
Jeg begynte på 120kg selv for 3 mnd siden. I dag - nøyaktig 3 mnd senere, står vekten på 101,8 kg. Nesten så jeg snart ikke lengre kvalifiserer for medlemsskap i denne klubben :) Lavkarbo er og har vært svaret på mine vekt- og motivasjonsproblemer - håper det er svaret for deg også. Lykke til!
Hei jeg er delvis ny her.. var innom i 2010 tror jeg det var , men mista motivasjonen og forsvant herifra... Nå prøver jeg på ny... Jeg vil også under den magiske 100 grensa... veide 133.7 i går.. så har en laaaang vei å gå... håper bare ikke jeg mister motivasjonen igjen... men starta 20 september da og da veide jeg 137,7.. så har gått ned litt ihvertfall.. Håper dere kan hjelpe meg med å sparke meg i ræva når jeg trenger det;)
Hei, nå har jeg ikke vært her på mer enn to måneder. Datt litt av lavkarbo (men ikke helt), men det gledelig er at vekta holdt seg rundt 103-104 hele tiden. Nå har jeg startet igjen for fullt, denne gangen er mannen også med. :) Innveing i dag viste 100.2 og det er like før tosifra. :D
Grattis , det må være deilig:D
Jeg har enda 33.4 kg igjen før vekta mi viser 99.9... så har lang vei igjen... men jeg skal klare det jeg også... Du er kjempe flink:D
Da melder jeg meg inn her jeg også. Mange år siden jeg har vært tosifret nå(ikke siden jeg fikk barn), og har bare SÅ lyst til å komme meg dit igjen... Men veien dit er lang da.
Jeg begynte på lavkarbo/ketolyse for ca fire uker siden. Det går ikke rasende fort nedover, men det går nedover. Så tallene....jeg veier ca 125 kg.... Målet mitt er å veie under 115 til jul....
Melder meg også inn her. Savner å være tosifret igjen. Nettopp begynt med lavkarbo, så har fortsatt igjen 114 kg før jeg kommer under den magiske grensa
Har nå opplevd at vekta står stille. Kjedelige greier men legger ikke på meg heldigvis.:rolleyes: Blir spennende å se hvor lang tid det tar før jeg kommer i gang igjen. Ser ut til at det varierer fra person til person. Har gått ned 11,5 kilo og neste delmål er 20 minus.
Utfordringen nå er å styre utålmodigheten min....det hjelper ikke at jeg er premenstruell samtidig med dette heller;). Humøret er ikke helt på topp de dagene he he...
Koser meg med litt solarium og prøver å finne positive ting i hverdagen.
Hei Nilmor. Jeg ser at det er en stund siden du startet denne tråden. Men jeg ble litt usikker. Gikk du ned 31 kg på 4 uker??? Eller har du oppdatert signaturen din underveis?
Jeg er med!! Jeg begynte for en uke siden, og har gått ned 4,3 kg.
Startvekt: 115.2
I dag: 110,9
Første delmål: 99 kg.
Deretter er målet egentlig 70 kg, men det tør jeg nesten ikke å håpe på, så da sier jeg 75 kg.
Det vil si at jeg skal ned 40 kg! Hjelpemeg... Dette blir en lang vei å gå...
Heia alle sammen! Skal bli digg å være under 100 kg igjen ja! Mange år siden sist!
Skal ned 40 kg jeg også. Men ser ikke at det skal skje på et halvt år. Ikke på etter eller to heller. Men får se. Jeg har endret livstil, så får jeg ta vektnedgangen i det tempoet som kommer. DET er i hvert fall slik jeg prøver og leve, men det er jammen meg vanskelig... Uansett, 40 kg er langt fram i tid. Har som mål først og fremst og bli tosifret, så tar jeg det derfra....
Ja, målet er jo at det går nedover først og fremst! ;) Jeg heier på deg! Ønsker deg lykke til på ferden... Jeg har også som første mål å komme under 100 kg. Syns dette er veldig spennende!! Har ikke vært så motivert på veldig lang tid, og har nå trua på at dette skal gå! :)
Til alle sammen dette skal vi klare, jeg også skal ned over 40 kilo. Bare vekten går nedover og ikke opp,skal jeg prøve å være fornøyd:eek:
Føler dette er opplegget for meg og min kjære. Slutt på all karbo dritt vi trykte i tryne:( Ønsker meg og alle andre lykke til på ferden.:)
Denne klubben skal jeg sannelig melde meg ut av igjen... men det kommer nok til å ta et år. Men hva er vel et år, sammenlignet med de 20 jeg har kasta bort på å være "usynlig" medlem her :)
Tusen takk, Marella og kishty:) Har tro på at jeg greier det, føler meg bare mer og mer motivert:) Dere har vært kjempeflinke dere også, så stå på videre! :)
Vi heier jo hverandre ned uansett hvor langt vi har igjen. Jeg har også mange kilo over, så jeg ser for meg å være her over et halvt år i hvert fall...
grattis med å være under 100
det er jeg å nå:D det er sååå herlig..
vært nede i 97,4, men veiedag på obsdag viste 98.6 igår viste den 99,1.. men stuffa tryne i utdrikkingslag osv i helga.
men nå skal jeg videre ned.. vil under 95 før jul.
målet er 80. begynte på 125 da. så har klart endel
Huff!! Jeg misunner dere så utrolig mye, dere er så flinke!!
Jeg føler jeg aldri har gjennomført noe som helst i livet, stort sett er det overvekten som hindrer meg. Jeg var så flink å spise kun lavkarbo uten sprekk i 4-5 mnd, var 100kg og der sklei jeg ut... Nå har jeg gått opp 5-7 kg :( Vært av og på med lavkarbo. NÅ håper jeg VIRKELIG at jeg klarer å holde meg til lavkarbo. Denne gangen må jeg greie det. Forhåpentligvis kan jeg melde meg ut herfra jeg også, om ikke så alt for lenge :)
næææh - takke for meg her inne kanskje? :)
hadde som mål å ta av meg 30 kg - 20 til sommeren, nå er jeg på 19,5 i minus og har satt nytt mål - 20 kg til jul. Tenker jeg er ganske så fornøyd om jeg klarer 25kg til sommeren og klarer jeg å holde meg der, ja da sier jeg stopp!
sååå, kanskje? samtidig er det godt her inne - så kanskje jeg blir litt til? om jeg får lov??
:):):)
I'm out :D hihi... kansje jeg var ekkel nå, men gurimalla som jeg gleder meg.. har ikke vært så "liten" på 15 år. jeg er så glad at jeg danser rundt her :)
Hei, jeg vil bare stikke innom klubben for å si hade! (håper for alltid, hehe;) ) I dag veide jeg 99,8 kg på vekten. Jeg har ikke vært under 100 kg på 7 år!! Så dette føles helt herlig! Lykke til videre alle store og små ;) :klem:
Tråden ligger under underforum "Mer enn 30 kilo overvekt ". Og siden jeg planlegger å være nede på en BMI på 24,9 etter 22kg så er jeg strengt tatt litt på feil sted. Men jeg må innrømme at jeg er like fornøyd med å ha kommet under 100 kg likevel...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.