Hei!
Jeg tror det er endel av oss her inne som har lagt en plan for komme oss under 100 kg.
For egen del startet jeg for fire uker siden på 134,7 kg og har en vei å gå før jeg klarer å bryte den magiske 100 kg grensen.
Håper flere som vil slenge seg på, så kan vi heie på hverandre.
Jeg har kun gått på lavkarbo i 1 uke nå, har gått ned 4 kg så langt. Veier nå 109 kg, jeg vil så utrolig gjerne bryte den helvetes 100 grensen! Jeg kan ikke huske sist jeg veide under 100 kg, det er alt for maaaange år siden. Lykke til nilmor, jeg har lest en del av dine innlegg og synes du har gjort en kjempe god jobb så langt. Jeg er sikker på at vekten kommer til å bikke under 100 in no time :)
Lykke til Nilmor.. Jeg kommer etter snart jeg også.. Akkurat nå står vekten rimelig stille. Men jeg trener spinning/Zumba/aerobic 3 dager i uka, så jeg regner med at det er fett som blir omdannet til muskler. Så forhåpentligvis raser kiloene snart av meg også ;) GLEEEDER meg til endelig å komme under den magiske 100 grensa :D:D
Lykke til alle sammen!! Når jeg brøyt den grensa måtte jeg felle en tåre. Utrolig deilig å bare ha to sifre på vekta. Unner dere alle å nå den magiske grensa. :) :klem:
Ikke så lenge siden jeg brøyt den grensa selv, deilig deilig :D Nådde et stort mål den dagen, og unnet meg både en ny jakke og en ny genser :) Når dere klarer det må dere skrive i denne tråden da, så skal dere få mange gratulasjoner!
I'm in! :) Selv har jeg ca. 10 kilo igjen før vekta viser under 100, så det tar nok en stund, men gjør alt jeg kan for ikke å stresse med saken. Det kommer vel etterhvert. Lykke til alle sammen! :D
Jeg er med! Siste uoffisielle veiing sa 120,2 så SKAL være under 120 på mandag! :) Om kroppen gjuør som jeg vil håper jeg å dukke under hundre i løpet av sommeren! Heier på oss alle!:) Og veldig motiverende å se alle som har klart det :)
Såååå mabge hyggelige innlegg i denne tråden ! JA ! det skal bli deilig å melde seg UT av denne tråden, - men veldig hyggelig å være I den også, dah ! :)
*krysser fingre for alle sammen, - også de som er under den magiske grensen. De skal nok ikke over grensen igjen, nei ! *
Jeg har vært medlem i 0,1 tonnsklubben i et par år nå, men jeg startet 04.01 på lavkarbo. vekten viste da 105kg, nå etter ca 3,5 mnder har jeg nådd målet på 90kg før sommeren.
Var på god vei til tosifret i høst, etter flere måneder med lavkarbo, men så tok livet noen gale vendinger, så i februar var jeg over 110 igjen. Har full motivasjon nå, og er godt inne i ketosen igjen og har tatt av et par kilo allerede, så jeg krysser fingrene for at det ikke skal bli helt umulig å kunne melde seg ut av denne gruppen før sommeren.
Jeg har heldigvis kommet meg under 100 - tallet sist omgang jeg gikk på lavkarbo men vil bare si lykke til og stå på til alle dere som skal ned nå :D Vil også legge til at det er en utrolig deilig følelse og se et tosifra tall. Jeg begynte og gråte av glede når jeg så det sto 99 på vekta mi :D
Jeg skal og ut av 0,1 tonnsklubben, men det er enda noen kilo igjen. Målet mitt er å klare det på slutten av sommeren. Nå er det 5,5 kg igjen til under 120, som er det første målet mitt :)
Lykke til alle sammen!!! Dette klarer vi!
Og dere som alt har klart det - knallbra!!!
Jeg er også med! 4,5 kg igjen! Gleder meg. Har endel sommer klær som ligger å venter, gleder med til å få tatt de frem. Gleder meg til å få på meg favoritt klærne igjen! Snart sol og sommer!:cool:
Vil bare ønske alle klubbmedlemmer lykke til, dette skal vi klare sammen.
Kanskje noen har forslag til en seremoni eller noe, når vi mister medlemmer her?
Tja, jeg kommer ikke på noen forslag på sermonier, men vi kan jo bestemme oss for en belønning vi kan gi oss selv når vekten viser 99, og at man da melder seg ut av klubben og gir seg belønningen? Hvilken belønning du vil ha, bestemmer du selv og skriver det ned her. Men jeg vet ikke om det var forslag som dette du var ute etter da..? :)
Ja, for meg er det en stor bragd hvertfall. Har ikke vært under 100 kg på ganske så mange år. Tror jeg veide det omtrent da jeg fikk bunad, og det var før jeg konfirmerte meg :o Så da vil jeg ha en belønning jeg har hatt lyst på lenge. Da jeg nådde mitt første delmål (110 kg) kjøpte jeg meg smykker, øredobber og piercinger til leppen. Når jeg når 105 så er det lukseriøst smink og dyre hårprodukter og 99; ny piercing som sagt. ^^
Belønning til seg selv ? Tjaaaa. . . Hva skal det være, tro ? Spa hørtes så deilig ut, nilmor, - men det er jo så dyyyyrt ! Litt solarium, kanskje ? Nei, det må være noe mer ! Men hva har jeg lyst på ? Jeg har på en måte alt jeg ønsker meg, jeg.
Joooo ! TO flasker champagne skal jeg jaggu kjøpe meg !!! (Tørr, selvfølgelig !)
Fortsatt helt utrolig for meg at jeg faktisk ikke er medlem av denne klubben lenger... Belønningen under 100 for meg skulle være genser, men det ble visst både genser og ordentlig jakke. :p
Den store belønningen for meg kommer når jeg er i mål, etter planen rundt 70 kg, da skal vi til London på shopping! Setter av penger hver måned til det, på en egen sparekonto ved navnet Project runway. Anbefaler alle å sette seg en stor belønning som kan lyse langt der fremme. Gleder meg allerede jeg!
For meg var det nesten en magisk grense å passere og et veldig viktig delmål.
Bare fortsett slik dere gjør, så kan dere snart melde dere ut av denne klubben ;)
Bare lurer på litt forskjellig småting. Er sikker på at vi som er her inne, følger sikkert flere retninger, og gjør ting på hver sin måte. Da er det jo gøy å få litt tips, erfaringer og inspirasjon fra andre. :)
Hvordan planlegger dere å gjøre fremover, for å kunne melde dere ut av klubben?
Hvilken retning følger dere?
Trener dere? I såfall hva? Påvirker det vektnedgangen deres?
Hvordan har nedgangen deres vært frem til nå?
Når begynte dere på lavkarbo?
Her er en til som gjerne vil under 100, og videre nedover!
Veier 110, har en gang vært oppe i 125, men gikk ned 30kg (på 10mndr.) for noen år siden. Har gått opp igjen halvparten, men er kjempemotivert til å snu dette igjen. Men....Sist gang gikk jeg på lavkarbo med som beskrevet godt resultat.
Men nå har jeg fulgt dietten til prikke i 10 dager, og gått ned bare 1 kg. Kroppen er i ketose ( testet med sticks). Lurer på om jeg spiser for mye fett? Spiser ca.15g karbohydrater om dagen, men ca. 70% av inntaket pr.dag er fett. Har noen liknende erfaringer.
Jeg er med. :D Aner ikke når jeg kan/burde forvente å komme under, men startvekta var på 120,4, og har kun gått ned til 116,7 på to uker, ettersom jeg har slitt, og tok en helt feil start.
Da var det endelig 1. april, og veiedag for min del. Sist jeg gikk på vekten viste den 111(oppgang på 1 kg), mens i dag stoppet den på 108,7 kg! :heia:
Da er jeg offisielt under 110 kg, mangler 3,7 kg for å nå mitt andre delmål, 0,7 kg til så har jeg klart min 17. mai utfordring og er bare 8,7 kg fra å kunne melde meg ut av denne klubben :)
Er på reise noen dager, så det er litt utfordrende med både mat og drikke, men i all hovedsak klarer jeg å holde meg til planen. Har nettopp gått en skikkelig tur, så det veier forhåpentligvis opp for et glass vin eller to for mye...
Om alt går etter planen og jeg ikke får for mange smeller er jeg ute av 0.1 tonn klubben i Januar/februar neste år.
Men da kan jeg ikke ryke mer en 1 eller 2 korte ganger i år.
Mvh Ruslepølsa
Nykomling på forum, men erfaren på lavkarbo. Jeg har prøvd å lese meg litt opp her og syns det ser ut som dette er den "nyeste" gruppa. Håper jeg kan være ilag med dere her selv om jeg er akkurat 0,1 t nå idag, skal fortsatt melde meg ut av 0,1 t og har på det tyngste vært 113 så jeg føler dette kan være rette gjengen :)
Syns faktisk forumet er litt forvirrende for en nykomling, men håper jeg skriver innlegget på rett plass........
ekenna - Så utrolig bra! Det var mye på en uke gitt!
Du veier faktisk akkurat det samme som meg, men vekten har stått stille for meg de siste ukene.
Jeg har rett og slett vært litt for slapp, muligens falt ut av ketose - nå har jeg hatt meg en liten
prat med meg selv og strammet opp i rutinene og kostholdet, allerede etter 2 dager begynner
det å gå nedover igjen. Suuupert! Nå må jeg bare holde ut i påsken hvor jeg kommer til å
være omringet av familie som nyspiser på godteri av alle varianter.. Ew.
Så flott at det går nedover for deg også da! :) Jeg hadde også en periode på en måned der jeg ikke gikk ned et gram, før jeg la om til streng skaldeman, og nå går det nedover igjen. Det er en herlig følelse! :)
Jeg er i samme situasjon som deg, nå i påsken. Huset er fylt opp av feriegjester, blandt annet min søster m/familie som til vanlig bor i Danmark. Så nå er skuffer å skap fylt opp med høykarbomat, snop, brus og chips. I går laget jeg også til masse påskeegg til de små, med dumle, smash, smågodt, sjokolade og diverse. Esj, tenkte jeg, for en ekkel og søt lukt jeg fikk av hendene.. :p Hehe. Kan ikke forstå at jeg har spist slikt selv!
Menmen, dette skal vi klare, hva? Jeg har hvertfall bestemt meg for at jeg ikke skal sprekke! Basta! ;)
Jeg får vel stikke hodet inn hit. Da jeg begynte på lavkarbo i fjor veide jeg 106. På mitt tyngste har jeg vært oppe i 114. I vinter har jeg ikke vært flink og stod på ca 102 da jeg begynte igjen for en liten stund siden. Forrige uke veide jeg 100.6, tror jeg. Det har vært litt kaotisk veiing disse ukene. Men skal på vekta i morgen. Har slurvet en del denne uka. Så tviler på at jeg er under 0.1 tonn i morgen. Men det gjør ikke så mye.
Joda, det går nå på et vis. Fikk mensen på torsdag, og kunne faktisk kjenne at jeg hadde en god del vann i kroppen! Så da veide jeg meg ikke på fredag, som er veiedagen. Håper på hvertfall litt nedgang til neste fredag da. :)
Hvor mye er det som skal til før du er utav klubben da? :) Siden du regner med å kunne melde deg ut om 3 uker, muligens, er det forhåpentlig vis ikke så alt for mye EDIT: (står jo litt lengre bak i tråden. 2,2 eller mindre nå? ^^)? Jeg Har i overkant av 6 kg, så er jeg under 100, og jeg gleder meg SÅNN!! :D Merkelig å tenke på at da er jeg på samme størrelse som jeg var da jeg gikk på ungdomsskolen.:o
Eg begynte på 138,6, gjekk ned til 101,2, men har no gått opp igjen nokre kilo etter eit ekstremt stressande halvår...
Har ikkkje vert på vekta endå, det skal eg gjere i morgo... men rknar med eg ligger på rundt 105...
Hurraaaa for deg, Hette, som tar tak i det ! :heia:
Jeg har ikke såååå mange igjen, ekenna. . . snaue to kilo, - men de sitter såååååå fast ! Gikk opp et halvt kilo i påsken, uvisst av hvilken grunn. . . Får satse på at det er kroppen som holder på vannet eller noe sånn. . .Æsj ! Nå gleder jeg meg litt til fredag og veiing. Da MÅ vi jo ha gått ned, tror du ikke ?
Joda, det tror vi på! :D Og om ikke, blir jeg ikke skuffet. Jeg har hatt jevn vektnedgang en lengre periode nå. Alle buksene mine er blitt for store!:confused: Kan godt vente 3 uker, til jeg får lønn, med å gå ned mer. :p Så får jeg kjøpt meg noen nye bukser! Hehe :) Neida, og om jeg skulle gå ned, så har jeg bare et påskudd for å bruke det nye, smekre beltet mitt mere ^^
Jeg håper jeg er min siste uke her. Ikke for det at det ikke er hyggelig å lese her inne, men da kommer jeg jo under 100 :) Ligger rett rundt hundre akkurat. Noen hundre gram opp og ned i det siste. Men offisiell veiedag er søndag. Så den som lever får se. Påska utsatte dette litt. Men nå er jeg i gang igjen.
Fredag og veiedag! :D Hvordan går det med deg? :) (og alle andre) :p
I dag har jeg nådd mitt andre delmål! :heia: Minus 20 kg! :eek: Trodde aldri jeg skulle klare det, men jammen! Så nå er det bare 5 kg til jeg kan melde meg ut av 0,1 tonnsklubben. Fantastisk! ^^
Juhuuuu ! 700 gram ned denne uken ! Det er jeg veldig, veldig glad for !!!
Og hvor mye er det igjen før jeg kan melde meg ut ? 300 GRAM !!!
Det tar vel et par måneder, tenker jeg :lol:
Orker du vente på dét, Hevingen ?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.