< Tilbake til oversikten

Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

mov sa for siden:

Hei!

Selv er jeg helt ny her, og skal starte på Ketolysekuren mandag 31/01/11. Derfor tenkte jeg at vi januar/februar startere kunne holde sammen, dele oppturer og nedturer. Og matoppskrifter som passer for oss på ketolysekuren :)

Håper noen henger seg på her :p

Fra100til70 sa for siden:

Jeg henger meg på , er også nybegynner og startet for 2 uker siden. :D, har lest mye her, og det som skremmer meg mest er at man går ut av ketose etter 1 tyggis med feil søtningsstoff. å at man faktisk ikke kan ta seg en eneste øl for da er man ute av max forbrenning i 6 uker.

Men ja , jeg skal prøve å se om dette er det rette for meg frem til 1 mars ivertfall :D Har jeg ikke gått ned det jeg forventer til den tid, blir jeg nok å hoppe over på pulverkur som jeg har gode resultater fra tidligere, på kortere tid, og som har vedvart over lengre tid før vekten har gått i feil retning igjen.

Så fr A til B, for jeg lov blir jeg med :)

mov sa for siden:

Så bra du henger deg på! Hvordan har kuren virket for deg så lang? Ja, det er det som skremmer meg også mest. Egentlig hadde jeg mest lyst til å begynne for noen dager siden, men venter til neste mandag så jeg får lest nok, og ikke går på noen bomturer :)

Har gått ned 3 kg på 2 uker, drikker nok litt for mye light brus 1,5 l går det fort en dag. Det har blitt noen tyggis også, noe jeg har nå lest meg til ikke må nyttes. Leser og Leser , blir egentlig mer og mer deppa, normalen er 0,5 kg i uken, da tar det over et år før jeg har gått ned det jeg vil, vet av erfaring så var samme antall kg borte etter 5 mnd på Noka, da hadde jeg utskjeielser etter 4 uker bare på pulver, 1 til 2 gange ri uken, da spiste jeg det jeg hadde lyst på. sursøt saus og frityrstekt kylling med ris , veldig nei nei mat her. Her går man opp vist man tar en tyggis. Men jeg føler meg bedre i kroppen. Så jeg skal gi det en sjanse

hope10 sa for siden:

Kan jeg også bli med her? jeg begynte 3 januar, aldri prøvd dette før, har tatt av 4,1 kg til nå :)
Syns det går bedre hele tiden, begynner endelig å få litt tak i hva jeg kan spise osv, var vanskeligere i begynnelsen, men mye jeg lurer på etterhvert enda, regner jeg med :)
Kjekt å ha andre som er i samme situasjon å snakke med :)

MaritR sa for siden:

Nå er det jo en tråd her fra før av som heter desember/januarstartere...kan jo bli med der.....blir litt forvirrende med 2 januartråder;)

Echo sa for siden:

Næmmen, gi dere da:D:D:D. Ingen sier at man har ødelagt alt med en tyggis vel??
Øl kan man jo drikke også. Det finnes Lite øl med f.eks bare 1 karbohydrat pr 100 gram. Da kan man jo glatt drikke en halvliter i ny og ne også:D. Dessuten snakker de fleste om en livsstil endring ikke en diett. Spiser du det samme som før går du jo opp igjen alt du har greid å slanke deg. Litt av greia med dette kostholdet er jo at du ikke på noe tidspunkt skal sulte deg ned i vekt.
Det lønner seg å fokusere på alt det som er positivt med det nye kostholdet ikke dvele ved det du ikke bør spise. Er du god og mett fra før, går du som regel ikke og tenker noe særlig på alt det andre som du pleide å spise før. Det finns jo uendelig masse godt du kan spise med god samvittighet. Alt blir veldig mye lettere bare du kommer deg gjennom de første ukene.:klem::klem:

mov sa for siden:

hope10: Selvfølgelig, alle er velkommene, jo flere jo bedre! :)

Jeg lurte på til dere som allerede har begynt, hvilke kosttilskudd/vitaminer er det man må kjøpe? Er det noe som heter ketolysetabeletter? Synes boken var litt uklar om akkurat det..

Gerd sa for siden:

www.ketolyse.no :)

mov sa for siden:

Ja, men dette er for februar også, selv begynner jeg ikke før 31 januar, og da er de som begynner i februar velkommene også ;) Akuratt som den tråden du snakker om har desember og januar

1979 sa for siden:

Heia.
Slenger meg med her jeg også.
Er på min 2. uke her. Gått bra hittil, gått med 0,8 kg.
Er veldig positiv til kuren, vet den hjelper.
Men nå er matlysten helt borte, går nesten her å sjangler. Må tvinge i meg mat til tider, og det var ikke det som var problemet før nei, kan vel strengt tatt kalle det et luksus problem:o
Får vel bare prøve å spise da, går greit med grønt og litt nøtter da.

Har nå lest litt frem og tilbake, å jeg vil nå en eller annen gang i fremtiden spise og drikke karohydrater igjen, Man kan nå det på alle andre slankekurer, for meg er dette en slankekur, ikke mer eller mindre, men jeg har jo innsett at det er visse ting jeg skal holde meg unna når jeg begynner å spise normal kost igjen med poteter og pasta på menyen. Men mel kommer jeg nok til å holde meg unna. Tar en dag av gangen, går helt greit no, men kommer nok til å forlange resultater fort. Vist ikke kombinerer jeg det med pulver.

Linnis sa for siden:

Slenger meg på her jeg... skulle jo egentlig allerede ha startet på ketolyse, men fann ut at å lese boken og sette meg skikklig inn i ketolyse og lavkarbo før jeg virklig begynte! og jeg gleder meg,skriver oppskrifter som jeg finner på blogger og ser frem til å begynne selv! Skriver blogg i ny å ne ,der vil både bilder og mat bli lagt ut når jeg kommer igang :)

Jeg har planlagt og begynne neste mandag ( 31/01/11 ) :) :D

Mekkal sa for siden:

Hei, alle sammen.

Jeg er helt ny på dette, startet 10. januar, og har gått ned 3,8 kg på 16 dager. Jeg følger ingenting slavisk, men spiser lavkarbomat og prøver å holde meg i høvelig fysisk aktivitet. Den siste uken har jeg gått 4-5 skiturer på enten 5 eller 10 km.

Jeg spiser mye proteinbrød med laks, egg, skinke og annet lavkarbopålegg. Til middag spiser jeg for det meste vanlig mat, men har byttet ut poteter og pasta med blomkål, gulrot og brokkoli, enten dampkokt, most til stappe eller woket med chili og hvitløk. Det siste var forresten vanvittig godt til stekt laks. Var veldig spent på hvordan det skulle bli å leve uten poteter, pasta og brød, men det går egentlig helt greit. Er man middels interessert i matlaging eller mer roter man lett sammen nydelige måltider med nye ingredienser.

Det jeg nå merker er at jeg er slapp, kvalm og generelt tom for krefter. Forstår at det er noen som reagerer slik, så jeg fortsetter med samme maten men har ikke gått på ski på et par dager. Om jeg er i ketose eller ikke er egentlig uinteressant for meg, så lenge det jeg gjør fungerer og jeg trives med det. Skal ned fra 88 kg til 75, nå er jeg 84,2. Spent på om de neste to ukene blir som de to foregående. Hadde et mål på 80 kg innen 1. mars, og så langt ligger jeg godt foran det skjemaet.

Ellers vil jeg bare si lykke til alle sammen!

Fjasnissen sa for siden:

Hei.... mulig jeg misforstår deg helt her, men sier du at når du har kommet til den vekten du ønsker, så skal du gå tilbake til å spise som du gjorde før? Altså spise den samme maten som gjorde deg overvektig i utgangspunktet? Dette er ikke bare en slankekur, men en start på en kostholdsomlegning.

Skulle jeg gått tilbake til å spise som jeg gjorde før, så kommer nok de 18 kiloene jeg har blitt kvitt raskt tilbake, og det er mulig de tar med seg noen venner. :rolleyes:

Chill sa for siden:

Hei! Skriver meg inn her jeg også. Tenkte å gi dette en sjangs.
Jeg har aldri vært noe særlig opptatt av "slanking" egentlig. Jeg har alltid vært fonøyd med min egen kropp, og trives godt i den.
Føler meg tidvis både fin og flott i den, og får ofte tilbakemeldinger av venner og min kjære, at jeg ser bra ut.

Men jeg trenger å bli kvitt litt av "matlysten" min... Det finnes ingen bunn i meg, jeg kan spise og spise, og blir aldri mett!
Jeg trenger å få vekk noe av de spisevanene mine. Prøve å spise mer regelmessig, og helelr spise ordentlig mat.
Mitt liv i flere år nå har vært at jeg kan spise ltt potetgull på formiddagen, så spier jeg middag. Kanskje jeg snoper litt i skapene på kvelden, så sover jeg. Drikker et tonn med kaffe, og eller er en ekte snoper.

Nå har jeg lyst å heller spise oftere om dagen, ikke bare 2-3 ganger, så kanskje jeg blir mer opplagt, og ikke så mye svimmel, kvalm og tidvis slapp.

Jeg er forresten 27 år, har to barn på 4 og 2 år, så dagene er hektiske. Jeg jobber som kokk på storkjøkken på sykehjem, og jobber mest med spesialkost. Så når jeg setter opp dietter til andre, må jeg jo klare det til meg selv også.
Mannen min og ene sønnen min har sykdom med magene sine, og krever også spesialkost. Minstemann i huset er som mamma, og spiser alt han kommer over. Derfor er støvsugeren flittig i bruk, ellers gjør han jobben ;-)

Jeg er 161 cm høy, og veier idag 76.9 kg. Etter jul nå, veide jeg 82, ble litt mye snoping i jula..
Jeg har ligget på rundt 83-86kg som normalvekt nå i nesten 6 år. For ca 2 år siden begynte jeg på Herbalife-shake. Jeg kjøpte den til eldste gutten egentlig, og brukt den som en slags måltidserstatter. Han har kraftig spisevegring og er underernært, og trenger litt kjøtt på beina. Legen godkjente shake'en til han, og han drakk den noen ganger. Det ble til mammaen også tok et glass i ny og ne, i travle stunder med to små.
Da klarte jeg å få vekta ned på rundt 76kg, og der holdt den seg ganske stabil også i ca 1 år. (fram til nå). Jeg har utrolig lyst å komme meg ned noen kg, men om jeg ikek gjør det, så er ikke det krisis.
Jeg har bare lyst på litt mer energi, og et litt bedre kosthold.

Det er så enkelt å tenke på hva andre spiser, og gi de det rette for dem. Men jeg har så lett for å overse meg selv.. :(

Fero sa for siden:

Hei hei! Gammelt medlem kommer krypende tilbake.
Misliker matlaging altfor mye, så forrige gang ble det egg, bacon, egg, bacon, cottage cheese, egg, bacon. Dere ser poenget.

Denne gangen prøver jeg meg i første omgang med en full måltidsplan fra spisdegslank.no, også får jeg se etter et par uker eller en mnd om jeg er motivert nok til å lage mat selv (grøss)!

Vekta nærmer seg 80 med stormskritt, og jeg merker jeg er fysisk sliten av å være overvektig. Anpusten, vondt i ledd, ubehagelig å stå rakt i ryggen og mangler energi :s

Begynner i neste uke, så har litt tid til å lese meg opp igjen mens jeg venter på levering med mat og andre ting :)

MoaMoa sa for siden:

Fint om jeg også kan henge meg med her :o) Startet for 2,5 uker siden. Har gått på dietten før og gikk ned over 20 kilo på 3,5 måneder, så vet at den funker :o) Falt dessverre for gamle fristelser og føyk fort opp igjen. KAN IKKE FATTE OG BEGRIPE HVORDAN DET KUNNE SKJE!!! Har gått ned nesten 5 kilo, men har stått stille en uke nå. Men vet at hvis jeg er i ketose så kan jeg plutselig rase noen kilo på et par dager etter stillstand. :_punk:

Hei Moamoa,
Høres mer oppløftende ut at man kan gå ned rundt 20 kg på 3 mnd. Da for man lyst til å prøvde dette ut.
Fjasnissen. Nei du misforstår meg ikke , jeg bruker lavkarbo for å kvitte meg med noen kg fort på en ok måte, uten å sulte meg til døde. Er min avgjørelse og bare min, trenger ingen moralpreke om ditt eller datt jeg. Gir lavkarbo en mulighet til å overbevise meg om at dette er en fornuftig måte å slanke seg på. Har prøvd pulver før med gode resultat både meg nedgang og ingen sult.
At jeg har planer om å spise både poteter ris, pasta og ikke minst frukt igjen om noen mnd bør ikke resultere i en oppgang på minuskg + noen til, da er lavkarbo dietter helt totalt galt.
Har aldri hørt at noen har blitt feit av potet eller pasta. Det er mengden det er snakk om. Jeg la på meg i et svangerskap å har kosa meg masse med kaker, sjokolade, potetgull og is 24/7 , ferdig slanket skal dette reduseres til lørdags godt.

mov sa for siden:

Da begynner vi på likt da :D Gleder meg også veldig til å begynne!!!

mov sa for siden:

fra100til70: hm, jaja, alle med sin måte :) Du får si ifra om du klarer å holde vekten når du er ferdig da! :)

For meg er ihvertfall dette en livsstilsendring. Når jeg er ferdig på et halvt år med ketolysekuren, kommer jeg til å gå over til Fedon, for å holde vekten :rolleyes:

Og en ting, er det noen som har erfaring med hvor lang tid det tar før varer fra Ketolyse.no kommer? Og om man kan begynne på kuren noen dager får man begynner på Ketolysetabletter? :D hehe, her viser nybegynneren seg frem!

MoaMoa sa for siden:

Har forresten et tips på en god mellomrett; Coop Tomatsuppe med egg. Inneholder 1 KH/1 dl suppe tilberedt med lettmelk. Jeg kutter ut lettmelken og har i en liten fløteskvett i stedet. Kjempegodt !

Hei Moamoa , lurer på hvordan får man lagt inn slik vekt mål, og hvor finner man det?

Har også lyst på en
:D

otika sa for siden:

Nå trodde jeg at lavkarbo var en livsstil og ikke en diett ? Mulig jeg tar feil :) Men at man blir feit av poteter og pasta DET er riktig ,anbefaler deg å lese mere om sukker og stivelse,så slipper du å lure på hvorfor du ikke går ned (hvis du ikke gjør det )
Hvorfor bruker du ikke pulver nå hvis det fungerte uten sult og med nedgang sist ?
Dette er ingen moralpreken altså,bare noen gode råd ;)

Otika ......
Har du gått på lavkarbo siden 2006 ??? Å gått ned bare 10 kg på den tiden, Eller har du prøvd andre ting før lavkarbo. Grunnen til at jeg ikke går på pulver nå er at jeg vil se om dette er en mer ok måte å gå ned fort på. Vi er forskjellige, jeg ble ikke feit av poteter ivertfall, og dem fleste mennesker spiser ris/poteter hver dag, å det er bare et fåtall av oss som er feit, men det er deffinitivt ikke av poteten... tror man det , lurer man seg selv.

Jeg spiser isbergsalat, ca et halvt hver dag, 500 gr karbonadedeig, men litt tacokrydder, 2 ss rømme 2 ss majones og ca 50 gr ost. fordelt utover hele dagen, kjøttdeigen blir byttet ut med 300 gr kylling eller 280 gr bacon alt etter . Dette fordeles utover dagen. + cola zero eller pepsi max

Karbojento sa for siden:

Med eg og!!! :D
Håpar at 31.1.11. blir ein "magisk" dato for oss alle:heia:
Lest meg opp i 2 veker no, har samme følelse som før ein eksamen:.Har lest og lest og lest, men kan og veit absolutt ingenting, men det går bra likevel.:w00t:
Husbonden og underteikna har prøvd ut ein del oppskrifter og det å leve ett par dager på ketogen kost:
God mat, abstinenser av ulike slag, liten matlyst om morningen, sult, stappmat, angsten for karbohydratoverforbruk, redselen for å få i seg for mykje fett og kalorier, søtstoffangst, mistru frå dei rundt oss som analyserer misunnelig den deilige ostemuffinsen spist i lunchen med kommentararer som; altfor mange farlige fettstoff!!!, veiing av all mat tar tid, tenk om eg ikkje går ned i vekt, og så videre og videre...........................................................:eek:

DETTE GJER MEG MEIR MOTIVERT!!! DETTE SKAL VI GREIE:jegvant:

otika sa for siden:

Nei jeg meldte meg inn i 2006 men kom aldri i gang ,har lest og lest siste 2 årene,og begynte på lavkarbo tidlig i fjor,gikk fort ned 10 kilo + noen til,men skeiet ut hele sommeren med nettopp litt ris,litt potet og litt pasta..I oktober startet jeg for fullt og har holdt meg unna all sukker og stivelse (som det er i potet etc) gått ned flere kilo og ikke minst gått fra 50 % ufør til 100 % frisk :D

Mulig at noen ikke blir feite av poteter og ris,men jeg blir både feit og syk dessverre, og det ER stivelse i dette,uansett hva du sier eller hva jeg trur...så jeg lurer ikke meg selv for jeg har prøvd og feilet,og det kommer ikke til å skje igjen

Hvis du kan gå ned på lavkarbo med poteter og pasta så er du heldig ,de fleste kan ikke det,sjekk med flere som har vært her en stund ;) De sier til og med at stivelse i potet/gulrot er verre enn reint sukker ,og jeg stoler på dem

Anbefaler deg boka til Sofie Hexeberg,hvis du ikke har lest den,eller sjekke matvaretabellen.no for hva som har karbo i seg

otika sa for siden:

Glemte å si at dette er min livsstil, ikke noen diett, og jeg var ikke mere enn 80 kilo på det meste.Nå er jeg 70 kilo og 1.60 høy

Skulle jeg ikke gå ned noe mere så går det helt fint ,for det er mye viktigere at jeg er i super bra form og orker alt jeg skal + endel til....

Unga mine er vandt til en mamma som lå 24/7 på sofan med masse smerter,nå er jeg i farta hele tiden og da blir vekta bare en bagatell (for meg)

Se over hva jeg spiser når jeg går på lavkarbo. men som sagt når målet er i sikte så kommer jeg til å gå over til mer karber og stivelse ja. Men for all del, heng dere ikke opp i hva jeg skal etterpå.

Nå er jeg her for å gå på lavkarbo... punktum

otika sa for siden:

Nei kjære vene,sorry for at jeg prøvde å hjelpe deg :)

Karbojento sa for siden:

FANTASTISK OTIKA!!
Du har all grunn til å være fornøyd:D
Herlig følelse når energien driver en gjennom dagen. Alt blir mer lystbetont:).
Har opplevd dette sjøl. Herlig:klem:
Skal tibake til den mestringsfølelsen.:cool:

otika sa for siden:

Tusen takk :) sønnen min på 9 år sa for kort tid siden : mamma du er så glad om dagen ,og ja jeg ER glad,frisk og veldig fornøyd...alt takket være lavkarbo (skulle prøvd dette for mange år siden vettu )

Elise1 sa for siden:

Jeg hopper på også:) Har gått ned 10 kilo. Fra 78 til 68. Men etter en helg med skikkelig utskeielser og en bekreftelse på at jeg ikke har selvkontroll når det kommer til godteri, så er vekta på 70 igjen:P Så nå starter jeg på nytt. Nå er alt godteri og snacks forbudt innenfor mine dører:P Jeg vil ned til 55 og skal klare det før høsten. Det er jo 15 kilo og det må kunne gå greit.
Er det noen her som går på skole? Hva spiser dere isåfall da? Jeg er veldig redd for at maten skal bli dårlig i løpet av dagen når jeg lager mat og har med. Det er jo ikke akkurat lavkarbo i kantina eller butikker i nærheten av skolen:P

Karbojento sa for siden:

otika
Det er nok mange som kjenner seg igjen i den.;)
Håper dette er løsningen for alle oss nybegynnere og:D.

otika sa for siden:

Ja det får vi håpe :) Masse lykke til og kos deg med gooood mat hehe

Otika ..... har jeg spurt om hjelp? Bli her du , jeg stikker ;)))

otika sa for siden:

Nei men når du skriver at du skal spise poteter og pasta,så tenkte jeg det var ok å tipse deg om at det er stivelse :) Trenger ikke å være så hårsår vel ?

Fero sa for siden:

Jeg merker godt at kroppen min ikke liker karbohydrater. Spiser jeg frokost før jobb (klokka sju) er jeg dausulten klokka ni. Så blir det en bolle på 7/11 før jeg er kvalm og svimmel av sult før lunsj rundt klokken tolv. Så er det på'n igjen med utålelig sultfølelse hele resten av arbeidsdagen og til jeg kommer hjem og stapper i meg noe. Føles som et bunnløst sluk. Prøver med grove brød og knekkebrød, havregrøt, salat med masse egg og skinke, rett i koppen, lunsjkaker og alt annet dritt til lunsj, men er like sulten igjen en time etterpå..

Sånt blir man ufattelig sliten av, å måtte gå rundt sulten hele dagen, selv om man spiser til faste tider. "Ta deg en banan som mellommåltid" sier folk, men da blir sulten bare ennå mer fremtredende. Sikkert blodsukkeret som går bananas (hehe). Nei, takke meg til lavkarbo, da slipper man de evindelige abstinensene i allefall, så klarer jeg å holde dette kostholdet denne gangen, håper jeg virkelig at jeg ikke faller tilbake i gamle, usunne vaner!

hope10 sa for siden:

Jeg er litt frustrert om dagen...begynte 3 jan, å jeg gikk ned første uken,opp neste, så ned, å nå når jeg snikveier, så er jeg opp igjen...jeg spiser skikkelig safe, å trener litt, så jeg vet ikke hva som skjer, men skulle så gjerne holdt meg på minussiden hele tide, om det så er bare noen gram ned, så er i det minste ned ned...

men skal forsøke å ikke tenke for mye på det enda, men viss det skal fortsette på denne måten, så kommer jeg ikke langt, så da må jeg nok se over det hele, å se om jeg kan endre noe, kanskej ta bort meieriprodukter eller noe, vet ikke..

Igår var jeg i sømme hallen med ungene og mannen min, en herlig trening,s om jeg faktisk tror hadde vært til nytte, men jeg holdt på å skjemst meg ihjel, når jeg skulle opp og ned i vannet...så tror ikke jeg går igjen med det første nei...
føler meg ikke vel med meg selv i det hele tatt, så tror ikke jeg komme rigjen, før noen kilo er borte...

treningen på ellipsemaskinen går bedre, det var skikkelig hardt første dagen, men neste dag gikk det lettere, så tror det skal gå seg til etterhvert :)

Så et slankeprogram på tv her en dag,d er det stod at de måtte bruke 3500 kcal for å få bort så å så mye, om de snikspiste litt av det de ikke skulle (husker ikke hvor mye) men hvor mye bør vi egentlig bruke på en dag? vi klarer vel ikke like mye, siden vi er slitnere på dette kostholdet eller? stod ihvertfall det i boken at man klarte nok ikke yte maksimalt..

hope10 sa for siden:

Tar vekten min over her, siden det skulle være vekt i denne tråden også :)

03.01 - 91 kg ( oppstart ketolyse )
10.01 - 87,9 kg, ( -3,1 kg.1 uke )
17.01 - 88,3 kg, ( +0,4 kg, 2 uke)
24.01 - 86,9 kg, ( -1,4 kg, 3 uke )

Syns det å spise det vi skal gjøre for å holde oss i ketose går kjempegreit, det er god mat, å jeg nyter det virkelig :) men merker at det er frustrerende når jeg , selv om jeg tviholder på maten som jeg skal spise, ikke går ned, som ønsket..
Nå har jeg vært i en haug med selskaper, party, og nå skal vi ut med jobben, å jeg er sååå flink å holder meg langt borte fra den maten vi ikke skal, men allikevel så løsner det ikke hos meg...

otika sa for siden:

Hei du :)

Du må se på totalt vekt tap og 4 KILO siden 3 Januar er KNALLBRA :D

De fleste går litt opp og litt ned men totalen er det som teller....og du har gått ned mere enn de fleste altså. Hvis vekta står stille i mere enn 4 uker kan du tenke litt på fløte etc,men du har gått ned litt hele tiden,untatt i uke 2,men det tok du igjen i uke 3 ;)

Du trenger ikke tenke på kalorier den første tiden,spis når du er sulten og til du er passe mett,spiller ingen rolle om det er 2 eller 5 ganger om dagen,dette vil justere seg etter en tid og du vil mest sannsynlig orke mindre mat om en stund.

Jeg har holdt på en stund og vippe opp og ned men er nå på vei ned,spiser ca 3-4 ganger om dagen,men klarer nå bare halvparten av det jeg gjorde før....

Du har vært kjempe flink :dulte:

hope10 sa for siden:

:flau: har jeg? Så godt å høre :) Tusen takk for tips :klem:, har fått noen tidligere også, så forsøker så godt jeg kan her, men kjenner jeg blir litt frustrert når jeg ikke får det til, selv om jeg forsøker å tenke positivt :)

Lurer på å begynne å svømme, et par ganger i uken, men som sagt sliter jeg med å komme meg i vannet pga hvordan jeg ser ut...
Men hvilken trening er best, ellipsemaskin eller svømming? og hvor mye trener dere?

otika sa for siden:

JAAAA du har vært kjempe flink, ikke noen tvil om det :D og du får det jo til,se på tallene dine og nyyyyyt 4 kilo ned .Vekta går som en jojo hele uka,men det er tallet på den 7 dagen som gjelder,og skulle du gått opp litt en dag er det bare vann,så drikk så mye som du klarer...

Jeg har 10 kilo overvekt og takler ikke å dra i svømmehallen,jeg har også vært slapp de første ukene og orket knapt å gå trappene her hjemme,men så begynte jeg å sykle på trimsykkelen min og da løsnet det med energi :_punk: Nå blir jeg bedre for hver dag og skal snart begynne å gå noen korte turer og veit at jeg kan klare en times tid på tur eller 1/2 time på sykkelen.Jeg går også litt på ski og elsker det .

ellipsemaskin orker jeg altså ikke :nei:,men gi meg noen uker til så går det unna på den også

Jeg lever som du ser lavkarbo,men har vært i ketose siden 2 juledag og veit at overgangen er tøff,med slapphet, lite energi,vondt i hodet,kvalm og svimmel,men når dette går over så blir man sååå mye bedre form og orker så mye mere :)

Jeg var fram til oktober nesten totalt sengeliggende og var 50 % ufør, nå er jeg 100 % FRISK og på jakt etter jobb,sønnen min sa at jeg var så glad om dagen,så humøret har også gått riktige veien,så selv om vekta ikke alltid er enig med meg,så er formen det...Nå er det forskjell på oss,men du vil ganske sikkert merke flere helsefordeler etter en stund og da blir alt så mye lettere

Bare å spørre hvis du lurer på noe,men husk at det som virker for meg ikke alltid virker for andre,men gode tips gir jeg gjerne bort :D

Tinkiwinki sa for siden:

Jeg blir med her også :) Startet for 2 uker siden, har allerede gått ned 2 kilo ! Denne kuren overasker meg stadig, da jeg alltid finner nye ting jeg kan spise.
Anbefaler denne kuren på det sterkeste, om man er tålmodig.

Det er en SUNN slankekur, uten sult !! Desto mer kunnskap man har, desto mer motivert blir man ;o) Lykke til, alle sammen :)

otika sa for siden:

Ny startvekt 1 Januar var : 74 kilo
Veiedag i dag : 71.4 kilo :D

Det går riktige veien ja :_punk:

hope10 sa for siden:

Wow !!!! Så flink du er!!! jeg har vært i ketose siden like etter 3 januar, var redd jeg falt ut en stund siden jeg fikk oppgang, men jeg har ikke det enda ihvertfall, hadde mensen da,s å kan være den som gjorde det også, eller andre ting.
jeg er ikke plaget med så mye egentlig, men kjenner at jeg er slappere.Håper det går seg til etterhvert :)

Jeg klarte ikke ellipsemaskinen første dagen, etter knappe 9 min falt jeg nesten av, så ødelagt var jeg hehe, helt fullstendig ødelagt :o
men dagen etter klarte jeg litt lenger, å nå har jeg ikke vært oppå den,skal forsøke igjen idag eller imorgen, men igår svømte jeg, å idag er det suuuuper travelt på jobb, så idag kommer jeg til å komme helt ødelagt hjem, av all løpingen..

Setter pris på å ha et forum,d er jeg kan snakke med flere som er i samme situasjon som meg :D

Sant at ikke alt fungerer på andre, selv om det virker på deg selv, men alltid kjekt med nye tips og ideer, eller at andre ser på menyen din, for plutselig ser de noe som man ikke kommer på selv :)

Tinkiwinki sa for siden:

Kjempebra !!!

hope10 sa for siden:

Knallbra !!!!!! :D Du er flink Otika !!!

jeg skal på kveldsjobb nå, men var på ellipsemaskinen en tur før jeg gikk, å jeg klarte å være på i 30 min :eek: uten å omtrent besvime, å jeg kunne faktisk klart å stått lenger, selv om jeg var varm, og merket det, så var det ikke for fælt, så dette går endelig på frem :D

53 kcal svidd av :D :D :D :D

Første gangen ramlet jeg nesten av, så sliten var jeg, andre gangen gikk det litt bedre, men klarte bare 20 kcal, og 25 kcal da, men alt er bedre enn ingenting. men må si jeg liker å se at jeg klarer litt mer for hver uke :D

Fjasnissen sa for siden:

Hadde tenkt til å svare deg litt mer utdypende på hva jeg mener forskjellen er på en lavkarbokur (ketolyse) og en lavkarbo livsstil (som man bør følge etter at kuren er over for å holde vekta lav), men jeg ser at du ikke vil ha hjelp eller forklaringer, og at du "stikker". Synd du tar så lett på vei, for jeg er sikker på at Otika sine tilbakemeldinger var velmenende, og det var forøvrig mine også.

For de som ikke har "stukket" men føler som Fra100til70 at dette bare er en kur, og "når jeg er slank så kan jeg spise som jeg vil"..... vær klar for en skuffelse. Det er mange som har en eller annen form for insulinresistens, som gjør at de reagerer mye mer på karbohydrater enn andre. Grunnen til at folk ønsker å leve etter lavkarboprinsippene er mange, men hovedpoenget for de fleste er at de ønsker å holde blodsukker og insulinnivå lavt (med alt det positive det fører med seg). Så klart ikke alle trives på et ketogent kosthold, men lavkarbo er så mye mer enn ketolysekuren. Jeg spiser i dag en lett blanding av Fedon og ketogent. Kroppen min trives veldig godt med et lavt karboinntak, og her må folk selv finne ut hvilket kosthold som gjør at de føler seg bra. Hvis kroppen din føles flott og fin og ikke går opp om du hiver i deg poteter.... hey, din kropp, ditt liv. Man skal være lykkelige.

Jeg har blandet inn litt brød i dietten min nå... kun fordi det gjør enkelte dager lettere (og vi snakker virkelig grovt brød her, med lite karber (i forhold til vanlig brød) og lav GI). Om jeg jeg går opp i vekt igjen, og føler meg slappere, så må jeg justere på dette igjen for å finne tilbake til den gode følelsen. Det handler om balanse. En balanse som jeg håper jeg kan ha med meg livet ut.

Det finnes mange gode bøker der ute, og jeg anbefaler de som har planer om at dette skal være en livsstilsendring om å lese seg opp på egen hånd. In the end, så er det du som har ansvaret for at du har det bra. Lykke til alle sammen. :)

mov sa for siden:

Så bra med så mye aktivitet her!! :) Gøy å lese om alle som er så flinke, det gir meg motivasjon:D

Spør igjen, er det noen som vet om man kan starte på ketolysekuren noen dager til en uke før man får ketolysetablettene? :)

Fjasnissen sa for siden:

Det kan man gjøre. Men man bør være obs på at man altså ikke får i seg nok av akkurat de vitaminene og mineralene som er i ketolysetablettene. Mange har fått litt kramper i musklaturen på grunn av mangel på magnesium, for eksempel.... men det er bare ubehagelig.... ikke farlig. Best effekt av kuren får man så klart om man følger den til punkt og prikke. Håper det var svar nok :)

Mekkal sa for siden:

Ser på mange fora at det er flere som sliter med frokosten, med dårlig matlyst osv. Vil bare dele en oppskrift på et proteinbrød jeg lager, som er meget godt, spesielt sammen med egg og laks, og med skinke.

200 gr. div nøtter (mandler, hasselnøtter, valnøtter, paranøtter)
150 gr. solsikkefrø
100 gr. linfrø
50 gr. sesamfrø
1 ts bakepulver
1/2 boks Creme Fraiche evt. 1 1/2 dl fløte
6 egg.

Knus nøtter og frø i mikseren, dersom brødet ønskes litt grovere vent med sesamfrøene til etterpå. Bland alle ing. og ha i smurt brødform eller med bakepapir.
55 min på 180 grader.

Dette brødet metter mye lenger enn vanlig brød, og de vanlige brødene jeg baker er veldig grove. Mens jeg tidligere spiste 4-6 vanlige brødskiver i løpet av en 10 timers arbeidsdag og var dødssulten da jeg kom hjem, spiser jeg nå 2-3 skiver proteinbrød, enda de er bare halvparten i størrelse.

Håper det faller i smak :)

mov sa for siden:

Ja, takk det var det! :) Skal følge kuren helt, men jeg har veldig lyst til å begynne på mandag, også kommer ikke tablettene i posten før (forhåpentligvis) senere i uka :)

Chill sa for siden:

Dere, jeg sliter skikkelig!
Jeg vet jeg skal gi den første uken en sjangs, og den er værst og alt det der.
Men nå ligger jeg strakt ut her, kroppen er i sin 3 dag i ketose, og jeg har vondt!! Synet flimrer, jeg er svimmel, har konstant hodepine som ikek går vekk med Paracet, og nå er jeg kvalm som fy, og kaster opp!
Jeg skjelver og har vondt i alle leddene i kroppen.
Jeg tror ikke jeg er syk, men jeg håper egentlig jeg fårinfluensa heller nå, enn at det er ketosen som gjør dette mot meg. Jeg har virkelig tro på kuren, og jeg vet jeg har godt av det, men jeg lider her!!

Hadde bare behov for å syte litt..
Hadde super frokost idag, kokte meg 3 halvbløte egg, de smakte himmelsk!! Spiste en sånn Fiber-rik-skive med pepperskinke på, og litt bacon til eggene.
Og nå kaster jeg det opp... :(

Finnes det noe kvalmestillende uten resept?
Kjenner jeg trenger brød, men her i gokk finner jeg ikke ingredienser for å bake. Seriøst, må jeg kjøre 10 mil for å få tak i solsikkefrø..????

Jada.. sytedag delux!

Fjasnissen sa for siden:

Hmmmm.... dette høres jo drastisk ut.

Okay.... først og fremst, se om du kan få i deg vann. Greit å ikke bli helt dehydrert av å kaste opp. Det kan muligens hjelpe på hodepina også. Ikke tving det i deg, men prøv å få i deg litt.

Så.... hvis du føler at du ikke lenger må kaste opp, se om du har noe enkelt du kan spise.... noen skiver ost, for eksempel. Ta deg sakte og se om du kan holde det nede. Hvis ikke må du bare vente til du ikke lenger må kaste opp av å putte mat i munnen. Det kan jo være at dette er influensa/omgangssjuke også... jeg har i alle fall ikke hørt om at folk har reagert så sterkt på å være i ketose.

Chill sa for siden:

Takk :) Fikk tips av ei venninne å drikke fun light. det var det ikke mye karbs i. Jeg har bare store problemer med å svelge venn jeg, har alltid hatt det. Jeg trenger å ha litt saft oppi der... sukk..

Fjasnissen sa for siden:

Det går sikkert greit nå mens du føler deg dårlig.... bare vær obs på at FunLight og andre produkter med kunstig søtning er en såkalt partystopper for enkelte mennesker. Men først må vi få deg på beina igjen.

Chill sa for siden:

Ja, det er bare for krisis, som nå. Jeg fikk naboen å hente ungene i bhg idag, å fikk beskjed å sove litt. Så skal prøve meg litt på det nå..
Heldigvis kommer min kjære hjem imorgen, han har vært ei uke i Oslo på kurs, så nå skal han få være superpappa i helga :):)

Mekkal sa for siden:

Hva mener du med partystopper?

otika sa for siden:

Den formen kjenner jeg igjen :( jeg var så kvalm at jeg måtte ta kvalmestillende og ibux for hodet,men det eneste som egentlig hjalp var vann, og jeg liker ikke vann,men tvang det i meg og ble litt bedre,så mye bedre at jeg fikk i meg litt ost,nøtter og salat....Var på beina etter noen få dager,men var ikke på topp på en stund,men NÅ er eg i farta ...god bedring

Mekkal sa for siden:

Forresten noen som har noen tips til hva man kan spise til taco i stedet for skjell, lefser eller pitabrød?

Chill sa for siden:

Ohh.. Det hjalp å sove litt.
Kvalmen er ikke så tilstedet lengre, og jeg fant en oppskrift på pizzabunn. Og jeg troooor det går ann å oppspore alle ingrdiensene her i butikken. Nå må jeg bare få spist litt, så kommer jeg meg vel.
Ungene stortrivdes hos naboen, så jeg fikk ikke lov å hente dem ennå...

Mekkal sa for siden:

Har du den oppskriften på pizzabunn, evt. link?

1979 sa for siden:

Jeg spiser det hele som en taco-salat:)
Ellers så går det an å bruke salatblad som "lefse". Fungerer bra.
Kos deg..

100til75 sa for siden:

Jeg tenkte å starte 31.01.11 har motivert meg selv helt siden jul... Så nå er jeg klar.

FrøkenBianca sa for siden:

Hei :)
Tenkte jeg ville slenge meg med på en tråd også :) Starta nedtrapping for 3 uker siden og starta for fullt mandag=) gjør dette i hovedsak pga diabetes type 1, men litt vekttap er heller ikke feil :p har hittil gått ned 3,5 kg og må si at jeg det her går over ALLE forventninger! Jeg har lest meg litt opp, men er likevel litt i tvil om jeg har komt i ketose eller om jeg må endre litt på det jeg spiser.. Noen som kan gi råd?:)
En vanlig dag ser slik ut:
Frokost: kokt egg med smør/majones, litt skinke og agurk, eller egg og bacon.
Lunsj: LITT salat med ost, skinke, majones og evt. egg.
Middag: kokt/stekt brokkoli, fløteskvett og fisk eller kjøtt.. (har blitt en del nakkekoteletter, bacon i fløte eller torskefiltet...)
Snack: ost eller baconcrisp..

Er avhengig av pepsi max, så blir en del av det også, evt. fun light. Skal avvenne meg med disse også etterhvert, men sist jeg gjorde dette hadde jeg abstinenser i 2uker så .. lar meg selv beholde aspartamen min litt lenger.. :p men, noen som vet hvor mye vann man BØR drikke i løpet av en dag? jeg merker jeg tar meg selv litt i å glemme å drikke og må plutselig tvinge nedpå noen glass...

Har også et stort sjokolade-behov.. har kjøpt 86% kakao-sjokolade og også sukkerfrit t-sjokoladen... leste litt mer om sukkeralkoholer og skjønte d slik at de ikke påvirker blodsukkeret, noe jeg også erfarte med litt måling!:) men, har også skjønt at det ikke er så innmari bra heller, så må vel prøve å beherske meg der også:)

Ellers vil jeg bare si at jeg syns det her er kjempespennende, og det er første gang jeg faktisk holder ut med noe sånt, og blodsukkeret mitt er bedre enn på mange år! Kanskje lavkarbo-mat skal bli min redning?! Har vært så heldig at jeg har fått tatt alt av blodprøver før jeg starta, så det blir virkelig spennede å følge med!!!:D

Lykke til alle sammen, det her fikser vi

otika sa for siden:

Å da er det håp for meg også hehe,stå på

Godt å få fremgang og energi :D

otika sa for siden:

Jepp, jeg kjøper kavli ferdig skiva ost, kler en kaffe kopp med bakepapir og legger osteskiven på toppen , 2 minutter i micro`n ,avkjøles litt og så ta den pent av,da har du små men perfekte skjell :D ...lag gjerne opp flere for de går fort unna .Kavli har ost med skinke,bacon eller jallapeno [img]http://www.facebook.com/?ref=home#%21/photo.php?fbid=136723576387478&amp;set=a.122236194502883.17312.122019324524570[/img]

otika sa for siden:

Man bør drikke minst 2 liter væske om dagen ,men ikke alltid så lett syns jeg

Kaija sa for siden:

Jeg brukte vanlig gulost, ostehøvlet, la i tynt lag på bakepapir i mikroen noen minutter. Etter mikringen la jeg osteflaket over en avlang skål, og trykket det i tacotub-fasong til det stivnet. Ble passe tykt, passe sprøtt, og med plass til masse taco.

Chill sa for siden:

Tenkte jeg skulle prøve denne Pizza'en jeg fant her: www.ingridsblogg.no/?p=405361

Det virket også som ingrediensene var noe man kunne klare å finne i vanlige butikker også, og ikke bare på speialbutikker.
Det er ulempen med å bo så langt fra sivilisasjonen altså! nemlig

Chill sa for siden:

Forresten jeg kjøpte ikke fun saft. Jeg skal helelr prøve å drikke vann, vanlig vann. Jeg klarer bare ikke å svelge ned kaldt vann, det er grusomt. Men jeg tar det så kaldt som jeg klarer, som min kjære kaller pisslunka ;-) Også kjøpte jeg ei flaske pepsi max idag. Det liker jeg egentlig ikke så noe særlig, men det er bedre enn ingenting.. Så kan ta meg et glass i ny og ne.
Kjøpte også en pakke med soyamelk. Det var veldig godt, god smak på den, + veldig lite karbohydrater i den. Skal jo ikek drikke litersvis, men jeg drikker alltid ett glass melk til frokosten, så jeg bare bytter ut kumelka med denne soyamelka. Og 2 dl om dag er jo ikke så ille.

Jeg har også bakt nå lavkarbo-cookies, oppskrift fra Gerd her på forumet, men jeg merker jeg hadde for lite søtt oppi, så de ble ganske så ikke-gode.. Det skulle være 60g søtt i, og jeg hadde bare sånn natreen, og 60g var jo halve pakken minst! Så jeg tok heller bare 2 ss, og tenkte det var nok.. Neida...
Nå, kan prøve på nytt igjen imorgen :)

otika sa for siden:

Om noen uker vil du mest sannsynlig syns at pepsi max er noe søtt kliss og at litt søtning holder i massevis :dulte: ,Rart hvordan smaken forandrer seg på dette kostholdet :) jeg bruker mindre søtning for hver uke som går og før klarte jeg ikke mørk sjokolade,nå er det helt greit inni mellom

otika sa for siden:

Aner ikke hvorfor jeg fikk med innlegget til FrøkenBianca :rolleyes: fredags surr på gang :D

hope10 sa for siden:

Her var det jo kjempe mye liv, så gøy :)

men jeg lurer på en ting, om man skal kutte ut meieriprodukter for å se om det kan hjelpe, hvordan gjør man egentlig det, for å få fett nok mener jeg?

jeg bruker jo ost i omeletten, eller fløte, steker i smør, har creme fraiche til det meste osv

Skal man da steke i olje? å hvordan klarer man da å opprettholde en viss fettholdig mat når man tar bort det?

lurer litt på det siden en snikveiing idag viser 1 kg oppgangs elv om jeg ikke rører noe søtt, brød, eller noe som helst, spiser kjempesafe, bortsett fra meieriprodukter, å blir litt motløs av at jeg skal svinge opp og ned hele tiden, vil helelr gå ned sakte hele tiden, enn å svinge konstant, så vil derfor forsøke en uke uten disse produktene for å se om de gjør noen endring i det

Men cm går ihvertfall ned, nå begynner buksene mine å sagge :D

otika sa for siden:

Hvis vekta svinger men du minker i omkrets,så bygger du MUSKLER :D og muskler veier mere enn fett ;) Jeg har lest at de fleste bygger muskler på dette kostholdet selv om man sitter i ro,så trur ikke du skal bekymre deg så mye (lett å si)

Skal du droppe meieriprodukter så bør du øke fett som smør og olje,gjerne tilføre cocosa i maten/drikke,en neve med mandler hver dag...Anbefaler deg å bruke diett.no og legge inn hva du spiser der,fordelingen på kake diagrammet skal være ca 5 %karbohydrater,20 % protein og 75 % fett

Fjasnissen sa for siden:

Hei..... skal vi se. Partystopper.... det er et ord du kommer til å se mye her. Det er ordet vi bruker for matvarer/drikke som bremser vektnedgang. For noen er kunstige søtningsstoffer en kilde til at vekta står stille, eller går veldig sakte ned. For andre er det enkelte meieriprodukter som fløte og rømme. For andre er disse tingene helt uproblematiske. Vi er alle forskjellige, så her gjelder det å finne ut hva som fungerer for deg.

Fun Light og Pepsi Max er for enkelte partystoppere, mens for andre er de ikke det. Det var egentlig det jeg ville fram til. Glemmer noen ganger at ikke alle har tråla forumet like mye :)

Håper du føler deg bedre... og pisslunka vann er bedre enn ikkeno vann :)

Bindy999 sa for siden:

Melder meg inn her. Starter kostholdsomlegging 1/2-11.
Har tenkt å legge om til lavkarbomat, men ikke ta helt av for da går jeg lei. Starter forsiktig å prøver å holde meg på 20-30 kab pr dag. Så tar vi resten derfra!

PS! Hvordan får man sånn som teller ned vekt/bmi?

FrøkenBianca sa for siden:

noen som har en formening om hvor mye fett man BØR spise ? har skjønt d sånn at forholdet bør være 75% fett, 20% protein og 5% karbs.. og at man bør regne ca 1 g protein pr kg kroppsvekt.. vil det si at jo større man er jo mere fett må man spise ? eller? ble litt forvirra av å sitte å prøve å regne på det her :S

IKJ sa for siden:

Hei alle sammen!
Jeg slenger meg med på denne tråden, trivlige folk her i samme situasjon som meg;)
Litt om meg: startet i uke 2 med lavkarbo, men har endel erfaring fra tidligere. Startet på 88 kg. Vil ikke veie meg for tiden, for det er litt ned og opp og ned igjen. Har endel vann i kroppen, og mere muskler da jeg har gått til anskaffelse av en brukt trimsykkel på finn;)
Ellers så har jeg samboer og 3 barn. En på 7,5, en på 3,5 og ei lita snuppa som ble hele 2 år i dag! Hun fikk i dag rosa lavkarbo- ostekake;) Nå har gjestene dratt, huset er strøkent, ongene i seng ( delvis, guttene har spillekveld på rommet..) og jeg har mikset meg en irish coffie av kaffe, fløte og wiskey;) ah.... Herlig;)

IKJ sa for siden:

Takk for ticker adresse! Nå fikk jeg min egen ( med litt hjelp fra samboeren min) :)

IKJ sa for siden:

Nå tror jeg den er helt på plass;)

IKJ sa for siden:

Nei, det var den ikke! Jaja, samme det! Skal ikke plage alle med at jeg ikke får signaturen helt som jeg vil;) Siste gangen! Lover!
;););)

mov sa for siden:

du skal ikke spise maks 15g proteiner, men karbohydrater ;) Og for å opprettholde ketosen, må du fortsette med å ikke overtrede 15g karbohydrater :) Man skal vell ikke "jafse" i seg fett, men sørge for at du spiser til du blir mett, men ikke mer enn det.

Pomelo sa for siden:

Hei Mov. Satt å lest en artikkel i Allers om vektnedgang og hvor man skulle kutte ut karbohydrater. Ble tipset om å gå inn på denne siden. Og nå er jeg her. Har meldt meg inn i dag og vil gjerne henge meg på januar/februar startere.
Men er litt usikker på hva jeg kan spis og hva jeg skal holde meg unna. Noen tips om bøker/linker jeg bør lese før jeg starter? Er veldig spent på dette. Har lest og hørt om de som går ned veldig mye på omlegging av kostholdet til lavkarbo.

mov sa for siden:

Hei!

Jeg er jo helt ny på dette jeg også, men har i noen uker nå lest en del! Jeg anbefaler deg å kjøpe boken "Slank med ketolysekuren" til å starte med. Der står det masse informasjon om hva som skjer med kroppen når man kutter ned på karbene. Der er det også lister over matvarer man kan spise, og hvor mange karber de inneholder. Ellers har jeg selv lest en del inne på [url]www.Ketolyse.no[/url], [url]www.lenabeatrice.net[/url], her inne på forumet, og bare letet rundt etter f.eks blogger som lever på lavkarbo :)

Mari :D sa for siden:

Jeg vil også gjerne bli med. Begynner i morra den 31.01.11.

JEg er ei 25 år gammel jente. Er 158 cm og 64 kilo. Har forsøkte meg på ulike "slankekurer" men nå er det på tide å komme seg bort fra all den usunne maten med fast food og halv/ hel fabrikata... Gleder meg til alle utfordringene :)

IKJ sa for siden:

Hei!

Jeg vil bare si lykke til alle som starter i morgen!
Gled dere, dere kommer til å føle dere så bra!

Husk: slapp av, vær tolmodig og nyt all den gode maten vi kan spise! Resultatene kommer, vær du sikker!

;););)

Bindy999 sa for siden:

Lykke til alle sammen...!

Kommer etter om 1 døgn!

vinterfrisk sa for siden:

Hei:) Er det greit om jeg henger meg på her? startet 4. Januar. Har lest masse rundt for å lære meg mest mulig om ketolyse, føler det går veldig bra:)

IKJ sa for siden:

Javisst!

Når har foresten dere fast veiedag? ( forutenom snikveiing da...) ;)
Skal vi ha samme dag kansje?

Hildemor på slanking sa for siden:

Heisann. Jeg har holdt på en liten uke nå og henger meg på hos dere. Veldig inspirerende å lese om andres fremgang. Jeg hadde startvekt på 72 kg og håper å ta av 10- 15 kg. Har tatt av 2 kg denne uken og er strålende fornøyd:p

Hildemor på slanking sa for siden:

Jeg har t snikveid meg jeg og men tenker å veie meg om mandagene. Nå må jeg prøve å sove litt her- blir jo helt hektet på å lese her inne:D

hope10 sa for siden:

03.01 - 91 kg ( oppstart ketolyse )
10.01 - 87,9 kg, ( -3,1 kg.1 uke )
17.01 - 88,3 kg, ( +0,4 kg, 2 uke)
24.01 - 86,9 kg, ( -1,4 kg, 3 uke )
31.01 - 87,0 kg ( + 0,1 kg, 4 uke )

Jaja, ingen nedgang denne uken...men etter flere selskaper, og restaurant besøk, hvor jeg gjorde så godt jeg kunne, for å holde meg i ketosen, er jeg fornøyd tross alt....

Midnight Choir sa for siden:

Hei!

Du og jeg ser ut til å følge hverandre ifht utfordringer og opplevelsen av å flate ut, men du har jammen gått ned hele 4 kilo! :):) Det er jo kjempebra!! Jeg har "bare" gått ned 3, så her ligger du uansett foran i løypa. Kjør på, så skal vi se at vi sammen klivrer ned fra "platået" vårt som Torkil henviste til i en annen tråd her inne. Dette skal vi få til!! Jeg kjører litt redusert matinntak men fortsatt høyt fettintak denne uken, så skal jeg se om det gir effekt. Har ikke vært sulten de siste 4 ukene, så det er mulig jeg ligger litt høyt i totalinntaket og derfor kan roe itt ned på spisingen. God uke til deg! Stor klem:D

IKJ sa for siden:

Jeg har gått ned 1 kg siden forige mandag. Men kan ikke forandre noe på tickeren min, for den har utgangspunkt etter en snikveiing;)

11.01- start 88 kg
17.01- 1 uke - 2 kg 86
24.01- 2 uke + 1 kg 87
31.01- 3 uke - 1 kg 86

Er fortsatt tolmodig... ( prøver hvertfall å overbevise meg selv om det, da jeg er verdens mest utolmodige menneske!) ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.