Så bra :D
Jeg vurdere nemlig og sende en mail til kinarestuaranten vi skal bestille mat av den jentehelgen jeg skal på i mars. Tenkte å høre om de har noen retter som ikke inneholder sukker eller hvete og om de eventuelt har karbohydrat innholdet i rettene sine? Kan man gjøre det? hehe, eller blir det teit!
Vi bestiller 3 eller 4 store retter til denne kvelden og spiser folk det man vil ha. Men jeg bestiller gjerne en egen til meg om jeg får en med lavt karboinnhold. Det er litt mer sannsynlig for at den helgen går uten at jeg får nervøst sammenbrudd om jeg kan spise mat fra det stedet enn å ta med meg selv, hehe.
Nei, ikke tilfellet her.
Men er dødsimponert over at du fortsetter, det står det respekt av :D
Hold i litt til og kutt ut ring somkan være partystoppere om du ikke allerede har gjort det.
Klem
Synes ikke jeg kan slutte enda, ville blitt så bortkasta på en måte. Og ettersom "alle" går ned, må det jo fungere. Jeg har prøvd før med ketolyse og gikk en uke uten meieriprodukter, da la jeg på meg. De siste dagene har jeg redusert søtstoff drastisk, og har lagt på meg...:S Jeg lar det gå et par daget til uten søtstoff for å se om det løsner. Hvis det ikke går, kanskje jeg må prøve atkins induksjon...Det er frustrerende.
Da har jeg sendt en mail til restuaranten jeg skal spise på neste helg. Bestemor fyller år og vi skal dit hele familien, mamma, søskenbarn, tanter, søsken. Jeg hadde egentlig takket nei, litt fordi det er langt å gjøre og jeg er hos mamma denne helgen for å feire lillebror, men også fordi jeg ikke vet hva jeg skal spise og synes det er vanskelig.
Nå har jeg bestemt meg for at denne dietten blir uutholdelig om jeg skal melde meg ut av sosiale sammenkomster, så jeg skal på den feiring. Sendte mail til restuaranten om å få meny på mail, det stod det på hjemmesiden at de sendte siden de ikke var ferdig med siden. Spurte også pent om de visste karbohydratinnholdet i noen av sausene sine, men at de ikke trengte stresse med dette, og om jeg kunne få ekstra grønnsaker som tilbehør og kutte ut potet/ris mot eventuelt ekstra betaling.
Stolt av meg selv.
Føler forøverig jeg har gått opp MANGE kg denne helgen pga all pepsi maxen. Opplåst som fy! Håper magen går fint ned når jeg kutter brusen i morgen, men den har vært litt overlevelsestingen min denne helgen. Kaker, muffins, godis og karbomat har jeg hvert fall avstått fra, og vært i ketose hele helgen.
Det går fint å spise ute. jeg var med jobben på Big horn i jan, å grudde meg som bare det egentlig, til maten, men bestemte meg for at i "verste" tilfelle skulle jeg bare ta biff og salat,men maten gikk supert, jeg fikk biff, ekstra salat/grønnsaker, rømme ved siden av, å det smakte kjempegodt.
jeg skrev bare minus på bestillingen min, som at jeg ikke ville ha poteter, men ekstra grønnsaker, ikke mais, osv, å jeg sa ingenting, fikk bare bestillingen min som alle de andre :D
ingen som merket noe eller spurte om noe :)
jeg har ikke brukt mange sticksene på denne kuren, men den kvelden brukt jeg en 2 timer etter siste måltid, å jeg var fremdeles i ketose :D
Så genialt :D
Her er det liksom så mange jeg ser så sjeldent og vi skriver ingen bestilling og har liten lyst til å sitte å brette ut om dietten min foran hele familien og folk jeg ikke kjenner. Bedre restuaranten vet det på forhånd. Og kan de ikke fikse noe for meg, bestiller jeg en biff meny og i værste fall får jeg sitte å spise kun biff, hehe.
Jeg har ikke gått opp sammenlagt men har gått litt opp og med i løpet av uken når jeg snikveier meg. Trener du? Kanskje du har fått muskler som veier mer enn fett vet du. Anbefaler ellers å bruke målebånd for å se om man minker i cm. :)
Jeg har mista all motivasjon..Jeg klarer ikke finne på middager, leter opp oppskrifter, men har så innmari lyst på poteter, ris o.l.. Så det har gått skeis flere ganger denna uka.. Jeg ser meg i speilet å ser feit ut, vil ikke være sånn, men jeg fikser det ikke...
Neste uke må bare bli enda bedre..
EDIT: Har hvertfall ikke gått opp, men ikke ned heller, så noe gjør jeg vel riktig...
Jeg var ute på resturant med noen venner nylig, jeg bestilte meg biff, sa at jeg ikke ville ha poteter, men gjerne litt ekstra grønnsaker. Det smakte deilig - spiste kanskje litt formye av sausen som selvsagt ikke var lavkarbo, men jeg tror ikke det var så store utskeielsen likevel :o
Heldigvis var det ingen av de andre som bestilte dessert så da slapp jeg den prøvelsen. ;)
Ikke gi opp !! Dette blir bra bare du kommer over den første kneika :)
Har du sett på siden til Gerd? forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=327
hun har masse gode oppskrifter. Lag god fløtesaus på kjøttet og se etter ferdige grønnsaksblandinger i frysen på butikken, det er noen greie og lettvindte alternativer der :D
Hadde egentlig gått ned mer denne uken, men midt i uken gikk jeg opp igjen, venter på mensen nå, så sannsynligvis det, kan ikke ha spist noe feil ihvertfall, siden jeg ikke spiser :roll eyes:
Men absolutt FORNØYD, så lenge det går nedover, så går det rette veien :D
Hope.... jeg skjønner du er en entusiastisk person.... men tre helt like poster i tre forskjellige tråder om målene dine? Og fire identiske poster om vektnedgang i fire seperate tråder? Blir kanskje litt spam-aktig? ;)
Beklager,men jeg er med i 2 ulike grupper ser du, med 2 ulike veie/mål grupper til de, så da var det enklest å oppdatere vekt osv på veiedagen idag på den måten, men skal ordne det, beklager :flau:
Da var jeg (dessverre) tilbake! Har vært altfor snill med meg selv det siste halvåret, så nå må jeg disiplinere meg selv! Håper å få like mye hjelp her nå som jeg fikk for ett år siden. :)
Post det hvor du vil sier jeg :D Jeg er bare med i en gruppe og selvsagt skjønne rjeg du vil poste resultatene i andre grupper også :D Ingenting å beklage spør du meg ;D
Tenkte ta opp sånn grytekjøtt jeg har i fryseren. Tips til hva jeg kan gjøre med det i morgen?
Tenkte kikerter og slikt som jeg spise på fedon, men det hadde visst hauger av karber, hehe. Inspirasjon til gryte??? Skal søke litt inne på forumet her også :D
Tusen takk :klem: Men er redd det ikke holder seg borte når jeg begynner å spise igjen, så slipper ikke gleden løs før første uken er over, så håper jeg at ikke alle kiloene kommer tilbake...
Hn bruker ikke mengder med erstatningsprodukter, å så bruker hn MYE urter, åd et elsker jeg :D
Søk på kjøtt så kommer det mye godt opp :)Viss du tester noe, å det smaker bra må du gi meg et vink;) Vi holder på å smake oss gjennom bloggen, har testet et par oppskrifter til nå :)
Åh kjenner meg så igjen!! Jeg har holdt på i ca en mnd nå, og gått mye opp og ned(uten å ane hvorfor), +0,7 en dag, -0,5 neste..har ikke orket å forandre trackeren hver dag nettopp pga dette. Håper det endelig slipper nå, jeg er iallfall nede på mitt letteste idag:) Hang in there!
Trener du ved siden av forresten? Det kan påvirke vekten.
Også må jeg anbefale en fiskegrateng som jeg lager ca 2 ggr i uken nå, helt dilla:
Til 2-3 pers:
2-3 fiskefileeter/200-300 g fisk
100 g skrellede reker
1 stor purre
1 dl fløte
Litt smøreost og/eller creme fraiche
Frisk dill
Salt, pepper, annet ønsket krydder
2-3 fiskefileter (sei eller torsk er nok best, jeg bruker en australsk fisk) deles opp og legges i en ildfast form. Hell ca 1-1,5 dl fløte over, gjerne litt smøreost&creme fraiche biter også for fyldigere smak. Krydre med salt, pepper, fersk dill + sitronpepper og sett inn i ovnen på 200 grader i ca 15 min.
Ta ut formen etter 15 min, fordel oppskåret purre over fisk&fløte. Fordel rekene over på samme måte, krydre litt til og ha ost på toppen. Inn i ovnen i 20 min til. Enjoy!
Vi hadde nesten det samme. Skulle lage Lena Beatrice's kyllingnuggets, ( lenabeatrice.net/lavkarbomat/kylling/chicken-nuggets/ ) men fant ikke det kyllingkrydderet hun bruker, så jeg prøvde meg med tacokrydder i stedet. Hadde kun en salat og rømme til, men det ble helt nydelig. Hadde sikkert vært godt med en tacosaus eller salsa til, men det hadde jeg ikke. Savnet det egentlig ikke heller :)
Hei alle sammen :)
Jeg startet mitt nye liv i går, og er veldig motivert!! Har gått på ketolyse-dietten tidligere og vet at den funker for meg. Jeg fant også ut at ketolyse nok er en livsstil som jeg må holde meg til resten av livet. Dessverre kom den lærdommen til meg litt sent....... har gått opp alt jeg gikk ned, + noen kilo ifbm røykeslutt i august 2010 - og enda noen kilo fom oktober '10 tom januar '11 - 4 måneder med intens oppussing av vårt nyinnkjøpte hus. Pussig nok er det de 4 mest fysisk aktive og anstrengende månedene i hele mitt liv, men usannsynlige mengder junk-food sørget allikevel for vektøkning. :confused:
Men - nå er det nok!! Overvekt, høyt blodtrykk, hjerteflimmer og fare for diabetes - det er på tide å gjøre noen grep før det er for sent!!
Har ikke tenkt på å måle cm, men etter å ha lest litt rundt her ser jeg viktigheten av det - så i kveld er det frem med målebåndet :eek: skrekk og gru....... vekten var ille nok........
Ser frem til flere motiverende meldinger fra dere alle - og ny kunnskap og nye oppskrifter.
Ha en strålende dag alle sammen :D
Velkommen :heia: Blir kjekt å følge deg, å jeg vet hvor pyton det var å se de tallene, jeg gjemte mine lenge i skuffen, å bilden jeg tok av meg, har jeg gjemt i mappe etter mappe på pcen, å ikke tenkt å se på de med det første nei, men det med cm var helt genialt..!!
Jeg eier ikke tålmodighet, å frustrasjonen steg i taket når jeg ikke gikk ned, men nå ser jeg at jeg har jo rast av meg på cm :eek::D
Så det skal jeg definitivt fortsette med :D
Å trener man veier jo musklene vi får noe også, så da vild et jo ikke vise på ekten, men med mer muskler får vi enda mer forbrenning så det går rette veien for det :D
Dette SKAL vi greie dere, GLEDER meg til sommeren :cool:
jeg har satt hele familien min over på lchf, meg selv på ketolyse, så vi skal leve med dette. Håper vi greier det, er 100 % over på det på mandag, begynte ifjor like etter sommeren.
Her er det veiedag igjen og et skuffende -0.4 kg, men tror nokk at det kommer av glippen forrige helg og at jeg ikke kom inn i ketose før torsdagen igjen .....
Men neste uke kommer jeg helt sikkert strekere tilbake :D
Har begynt å jogge hver dag nå, men er ikke sikker på hvor lenge jeg kan jogge for å slippe å bygge formye muskler. :confused:
Jogger glatt en halvtime, men kjenner at jeg godt kunne jogget lengre :)
Har foresten bestilt boken "barn i balanse" for å se hva jeg kan gjøre for at mine barn skal få det beste grunnlaget jeg kan gi de. Håper boken svarer opp til mine forventninger.
Jeg tror det er veldig viktig å måle, da kroppsform er viktigere enn det tallet som kommer på vekta. Man går inn flere cm på midjemål, men vekta rører seg ikke. Det er tross alt bedre med noen kilo muskler enn noen kilo fett. Det tar mye mindre plass, og er mye bedre for deg.
Setter man dette på spissen kan man ta en person som Aksel Lund Svindal. Han har med sine 189 og 97 kilo en BMI på 27,16. Dette er i følge bmi-kalkulatorer å regne som overvekt. Men det er ingen som kan hevde at han er feit, det er heller ikke mange gram fett på den kroppen. En "vanlig" mann på 189 og 97 kilo har sikkert 15-20 cm større midjemål.
Så bruk målebåndet flittig!
Og prøvende, jeg tror ikke du skal være redd for å bygge for mye muskler med jogging. Litt lett løping forbrenner fett, og er bare sunt.
Måtte jukseveie idag - og hadde gått ned 1,3 kg :D Vet at det bare er vann, men det var en slags trøst etter målingene idag morges - som ikke var særlig hyggelig :( Målene er lagt inn i excel-arket sammen med vekt og fettprosent.......så kan jeg se på det og gremmes innimellom.
Motet er ihvertfall på topp enda og jeg gleder meg til at kiloene skal "renne" av :rolleyes:
Ha en strålende dag alle sammen :D
Ok, i dag er det den siste bursdagen på noen månder! I dag er det min fantastiske mann som har bursdag, og jeg gleder meg nesten til i kveld når rushet er over... Vi har en stor familie, og januar og februar er det bursdags-boom med hele 8 bursdager i nærmeste familie.... Dvs: svigerbror, mor, tantebarn, min datter, svigerfar, enda et tantebarn, min bror og så min mann;) ja, også morsdag.... alt dette siden jeg begynte på ketolyse! Det værste av alt er at jeg har ikke sprukket en eneste gang!!! Jeg har laget egne greier jeg har tatt med. Har ikke engang lyst på andre kaker når jeg kan spise noe annet;)
Nå har jeg klart det, så nå kan jeg klare de fleste utfordringene! :):):)
Så flink du har vært. Vi har og vært gjennom en runde med bursdager nå og til helgen fyller jeg 40 og har invitert venner til fest. Gleder meg til å eksprimentere på kjøkkenet:D
Tok en sticks i går kveld, og er enda i ketose;) var litt bekymret, for jeg spiste endel "lovlige" godsaker i går, og var litt usikker på om mengden var for høy, men d gikk bra! Hadde laget eldorado sin sukkerfrie sjokoladepudding og vaniljesaus, og krem med rørte bringebær;) hadde ikke tid til å bake noe, men svigermor hadde laget en gulrotkake. Merkelig nok, så foretrekker de fleste å spise det uten sukker, å kaken hennes ble nesten ikke rørt;)
Nå er jeg godt inn i min 4. uke på ketolyse og det føles deilig.
Er stort sett kvitt suget etter noe å knaske på hele tiden. Koser meg med bacongull et par kvelder i uka.
Det er også kjempegodt å knaske stekt ost :D Kavli skivet ost som stekes i ovnen noen minutter - kjempegodt!!
Har vært flink med trimming og det gir også god samvittighet. Skiturer og styrketrening og spinning innimellom. Følte i starten at jeg ble veldig fort sliten av treningen, men nå er det bedring å spore ;)
Er det noen av dere som har tips til passende varm drikke å ha med seg på tur? Jeg har holdt meg til varmt vann m litt sitron og bittelitt søtning. Har testet Fun Light (skogsbær), men liker ikke smaken i det hele tatt, ekkel søtsmak synes jeg.
Huff, er full av influensa om dagen. Heldigvis (eller ikke?) har det ikke gått ut over matlysten, så jeg spiser det vanlige, men ikke er jeg på jobb og ikke får jeg trent heller.
Jeg veier meg hver dag, og holder streng oversikt, og nå frykter jeg at jeg peker oppover en liten periode. En pose baconcrisp og et par glass Coca-Cola Zero i går kveld + en god kveldsmat var vel litt i hardeste laget.
Jeg har en aktiv jobb og trener litt ved siden av, så jeg har nok et høyere kaloriinntak enn gjennomsnittet her. Utfordringen er å redusere når dagene blir så rolige som nå.
Hvorfor er han her, når han har en så aktiv jobb og i tillegg trener, spør dere kanskje? Vel, det er et resultat av feil kost over lengre tid, særlig etter at jeg etter mange år som singel ble samboer for et par år siden. Da blir det gjerne slik at man lager varm mat til kvelds og skal kose seg sammen med kjæresten. Jeg er en habil kokk, og endelig fikk jeg noen å lage mat til. Vi har spist meget godt de siste par årene, og vi har gjort det til feil tidspunkt.
Når jeg er nede på målvekten min skal jeg introdusere brød og poteter igjen i kosten min, men jeg skal være nøye på mengden og ikke minst når tid på døgnet jeg spiser det. Skal ikke proppe meg med karber for så å gå å legge meg. Heller sørge for å spise slike måltider før jeg skal på fjelltur eller annen trening.
Uansett så har lavkarbomat vært en oppdagelse, og jeg kommer garantert til å ha et kosthold med mye mindre karber enn før.
jeg er i allefall helt ny,og venter ketolyse start pakka i posten nå.. .så da er jeg veldig spent.. skjønner ikke helt hvordan jeg skal få det til, men har nå tenkt å få det til da... syns det er vanskelig å tenke på at man skal finne ut hvor mye karber det er i salat og slik.. for jeg er veldig glad i både det og wok, men da er det og ikke spise for mye av det da... sukk.. : )
Nå har jeg ikke veid meg på snart to uker. Men planlegger og gjøre det til mandag. Forrige mandag var jeg ikke hjemme, og da fikk jeg ikke veid meg om morgenen, så da ble det egentlig bare til at jeg har utsatt det :) Er egentlig litt greit også synes jeg :) Lurer litt på om jeg etterhvert skal begynne med det. Altså 2 ganger i månden. hmm, hvis jeg klarer det da..
2 ss spielberger sojamel
2 ss glutenmel
1 ss fiberhusk (event. kruskakli)
2 ts tørrgjær
1 ts salt
0,5 dl vann
2 ss olivenolje
Skal kjevles tynn før den settes til heving i 20 min. Ha på ønsket fyll og stek i ovnen i 10 min eller til osten er smeltet.
Og det beste av alt er at det kun er 3 kh i bunnen :D
startet 24.01.11 og var da 101.9 kg slik ser det ut nå
ons 02.02.11 96.7 kg---5.2 kg NED
ons 09.02.11 95.9 kg---0.8 kg NED
ons 16.02.11 96.7 kg---0.9 kg OPP
ons 23.02.11 94.5 kg---2.3 kg NED
ons 02.03.11
ons 09.03.11
ons 16.03.11
ons 23.03.11
ons 30.03.11
ons 06.03.11
Jaaaaa! Ingen flere sprekker kan tillates før NY om jeg vil gå ned en del til. Det er 6 uker til vi reiser så kan fortsatt miste noen kg Tynn før vi reiser blir jeg uansett ikke, men jeg kan gå fra bælfeit til lubben kanskje:D Synes forøverig det er sikkelig kjipt at jeg skal reise til NY feit IGJEN! Var jo absolutt målet mitt når vi bestilte denne turen at kg skulle bort, men slik går det når man starter seint.
Måtte snikveie i dag da selvom veiedagen er på onsdag og den var 93,3, det er ned 1.2 kg siden onsdag bare Håper ketolyse virkelig gjør susen og at kg raser ned på de siste 6 ukene også.:D:D
God morgen :)
Da var første arbeidsuke på ketolyse snart over. Jeg er heldig og jobber et sted med kantine som serverer mat som fint kan spises på en diett - så lunsjene har gått fint synes jeg. Veide meg idag morges (igjen.....) og har gått ned 1,5 kg på disse første dagene og det er jeg godt fornøyd med. Helgen kommer til å gå fint kjenner jeg - skal teste ut endel oppskrifter som jeg har funnet her inne - gleder meg!!
Mandag morgen reiser jeg til Praha med de to snuppene mine og søster. Litt usikker på hvordan det går....... Men hjemme igjen onsdag ettermiddag og da er jeg ihvertfall "back on track" :cool:
Sitter nå å prøver å supe i meg frokosten, er så fornøyd med den livsstilen her, og kjenner at jeg kan holde på slik lenge.
Kjempegod mat og en sultfølelse som så og si er borte. Ikke minst at jeg for aller første gang ka si at jeg ikke slanker meg, men at jeg har lagt om livsstilen og vektnedgangen er en fin fin bivirkning :D
enig med deg!! jeg sluttet å røyke i august og har den gode følelsen inni meg av at den dritten er jeg endelig helt ferdig med. har samma følelsen i forhold til det at denne maten er en livsstil jeg vil fortsette med - selv om jeg synes det er litt vanskelig og jeg blir bittelitt confused av alt jeg leser her inne :confused: men jeg er helt sikker på at jeg skal klare det!! :cool:
Denne uka har gått veldig fint for mitt vedkommende, men jeg tror jeg holder på å bli sprø av kvalmen, svimmelheten og hodebankingen. Motivasjonen blir på en måte trekt litt i feil rettning. Er det flere som sliter med dette? Vet at de fleste opplever det samme og jeg har lest at det er helt vanlig, men hvordan holder dere motivasjonen oppe til å fortsette?
Nå er det helg, så for holde ut til mandag som er min veiedag..
Hei!
Har snuet innpå her en god stund, før jeg registrerte meg..,
bestemte meg på mandag, etter og ha tenkt på det veldig lenge, og ikke minst lest om det.., gikk på første bommert i dag, og kjenner jeg er irriterende mett pga av det..,men man lærer så lenge man lever :)
gikk på vekten i sta, og med glede så viser vekten 1.5 kilo mindre enn på mandag, så selv om jeg kjente jeg var skeptisk,går det den riktige veien:) gleder meg til og henge litt innpå her og bli kjent med dere :)
Jeg har ikke hatt et gram oppgang siden jeg gikk over fra pulveret til mat, før idag:( så nå må jeg gjøre det skikkelig her, gå tur og holde meg til den maten jeg bør ha :)
Setter igang nå:D
Håper det hjelper:D
Hadde kebab kjøttdeig igår (lavkarbo) tok meg 5 min å lage, å smakte godt :D
La kinakål på en tallerk, så stekte jeg kjøttdeigen med kebab krydder, å la det over, så en klatt CF å så et dryss med purreløk :D
mannen og eldstemann elsket det også,anbefales, når du skal ha noe lettvint. jeg brukte shish kebab krydderet, det inneholder litt MSG, hva er det?
Hjemme fra søndagskolen på sykehjemmet, nå skal jeg avgårde på dagens trim, som blir 1 time svømming, siden været er elendig, denne kampen SKAL jeg vinne :boxing:
Jeg håper jeg klarer å svømme att og frem hele timen,skal virkelig forsøke det Men alt er bedre enn ingenting :)
Håper dere har en strålende søndag alle sammen :klem:
Tenkte å tipe dere om en ting som ihvertfall jeg synes er ganske greit.
Før så gikk jeg på Grete Roede, i begynnelsen når jeg målte meg brukte jeg et vanlig målebånd. Dette synes jeg var litt vanskelig siden jeg ikke husker f.eks hvor stramt jeg holdt det, ble det skeivt nå, osv.. Men så kjøpte jeg meg ett sånt her ett: butikk.greteroede.no/276717.o2 (kanskje veldig fy og reklamere for dette her, hehe), det er helt genialt!! Vises ikke på bilde, men det er en lås på tuppen av målebåndet som man fester i den hvite målegreia. Så kan man bare trykke på knappen på siden og vips så har målebåndet strammet seg rundt f.eks armen din :) Fryktelig dårlig forklart, men.. Den er ihvertfall super for oss som driver å måler! :D:D
Har veiedag i morgen, men i dag sprakk jeg så det satt! En hel calzone fra en italiensk restaurant ble fortært på rekordtid. Det ble med den, og det er den eneste høykarbosprekken siden jeg begynte (har røket på en bacongull/atkinssjokkis og kremfløtesmell nå og da), så alt i alt er det ok. Jeg hadde null dårlig samvittighet, og nøt den for det den var verdt. For det blir lenge til neste gang!!
Så får vi se i morgen da, hva vekta sier om min søndagssynd :p Takk for pizzabunnoppskrift lenger opp, den skal prøves, for et liv uten pizza er NESTEN ikke verdt å leve :D
03.01 - 91 kg ( oppstart ketolyse )
10.01 - 87,9 kg, ( -3,1 kg.1 uke )
17.01 - 88,3 kg, ( +0,4 kg, 2 uke)
24.01 - 86,9 kg, ( -1,4 kg, 3 uke )
31.01 - 87,0 kg ( + 0,1 kg, 4 uke )
07.02 - 88,2 kg ( + 1,2 kg, 5 uke)
14.02 - 84,6 kg ( - 3,6 kg, 6 uke,1 uke pulver)
21.02 - 82,8 kg ( -1,8 kg, 7 uke, 2 uke pulver)
28.02 - 82,4 kg (-0,4 kg siden fredag når jeg begynte å spise igjen :D, 3 dager :D)
Super fornøyd med en nedgang på 0,4 kg siden fredag, jeg var skråsikker på at jeg kom til å gå på meg mye i overgangen mellom mat og pulver, så dette er jeg veldig fornøyd med :D
Veiedag, ned 0,5 kg siste uka. Hadde håpet på litt mer, men men...
Har hatt en flott helg, koste meg kanskje litt for mye på lørdag kveld, vet det ble mer nøtter enn jeg burde ha spist :o
Ikke trimmet jeg på lørdag heller, men i går gikk jeg en skitur i friskt tempo 1t 20 min - det var jeg fornøyd med - ikke følte jeg meg så innmari sliten heller :)
Jeg har bakt lavkarbobrød så jeg har kommende uke, deilig å ha noe lettvindt til niste, et par skiver med masse ost og et par skiver agurk, friskt, mettende og godt.
Jeg har også laget meg kaffegodt av cocosa og kakaopulver, tror jeg fant oppskriften her inne for lenge siden...
100 gr cocosa
10 gr kakaopulver
3-4 dråper peppermynteolje
litt søststoff
hakkede nøtter
Rør sammen og ha i små konfektformer, avkjøl og nyt. Jeg oppbevarer dem i fryseren for de blir veldig fort klissete i romtemp. En sånn til ettermiddagskaffen er nammis.
Mandag, og var veldig spent på hva vekta sa i morges. Jeg har vært full av influensa i ei uke, og er enda ikke frisk. Så jeg har vært lenket til sofaen, og har ikke fått trent eller rørt meg i det hele tatt. I tillegg har jeg hatt mine to gutter på helgebesøk, og vi har spist og drukket mye godt. Alt innenfor dietten, men jeg var allikevel litt spent.
Når vekta så viser at jeg har gått ned 1 kilo siden forrige mandag blir jeg bare enda mer imponert over hvor effektiv denne dietten er. Men selv om jeg har spist mye godt, har jeg prøvd å begrense mengden, og også holdt meg til faste tider. Jeg har drukket et par liter Coca-Cola Zero i helga, og på fredag ble det faktisk et par små glass rødvin, så litt overtredelser har det vært.
Er bare veldig glad for at jeg ikke har gått opp i løpet av ei uke der jeg ikke har fått gjort noen ting. :)
Hadde med meg to jenter på kino i går og gikk på en smågodtsprekk, da jeg ble sittende i mellom og dele ut godterier. :mad: Er skikkelig irritert på meg selv nå, men må bare reise meg opp og fortsette ....
Den der kjenner jeg! Sprakk omsider selv i går, og stappet i meg ikke mindre enn en hel calzone fra en italiensk restaurant. Det smakte så godt at jeg ikke klarte å ha dårlig samvittighet, og i dag er det på'n igjen!
Tenk heller på at du koste deg på kino og skeiet ut litt (som er lov, ellers blir man jo gal), og ingen skade skjedd så lenge man sprekker en dag og ikke en uke ;)
Jeg har jo gått opp 3 kilo siden jeg begynte, og da ble jeg så umotivert at jeg hadde 3 dager med høykarbo. Da mistet jeg 5 cm rundt livet...veldig rart altså. Men nå har jeg gått tilbake til lavkarbo så håper det går nedover nå, ikke oppover:rolleyes: Skal veie meg på onsdag tror jeg. Så det blir jo spennende...
Det er ikke godt å si hvorfor. Vi er jo alle forskjellige, så kanskje har jeg en naturlig høyere forbrenning enn deg. Men det kan også være at det er et eller annet som gjør at du ikke går ned, jeg har lest en del om partystoppere. Noen reagerer på ting som koffein, kunstige søtningsmidler e.l., men dette er veldig individuelt. Jeg drikker flere kopper kaffe om dagen, og av og til lett-brus, så det virker ikke som at jeg reagerer på noe av dette.
Fett er jo også en del av denne dietten, men siden fett har over dobbelt så mange kcal pr. gram enn både karber og protein, kan man ikke spise ubegrenset av dette heller. For mye fett i kosten gjør at kroppen får nok kalorier gjennom kosten, og den tærer ikke så mye på kroppsfettet som ønskelig. Jeg spiser relativt lite fett, dvs jeg spiser ekte majones, bacon og er ikke redd for smør eller oljer. Men jeg hiver ikke ukritisk innpå, og velger lettrømme dersom jeg har spist bra med fett ellers.
Nå har jeg absolutt ingen kjennskap til hva du spiser, så dette er rein fabulering, men jeg heller til at det kan være en "partystopper" som gjør det vanskelig for deg.
Nå har jeg en egenkomponert diett og spiser en del som ikke er tillatt i ketolysekuren, men jeg mener det er viktig å finne den dietten man er komfortabel med, og gjør at sjansen for sprekk er minst mulig.
Men uansett hvor mye jeg eller andre går ned, så er det eneste som affiserer deg din egen nedgang. Du har gått ned 0,5 kg denne uka, og masse kilo de siste ukene. Det er det som betyr noe for deg, og det er meget bra!!!
Jepp å jeg er super fornøyd :D Litt er bedre enn ingenting :D
Jeg har lest om partystopperene ja, så jeg spiser ingen erstatningsprodukter, heller ikke søtning, ikke tomater, da de kan være det for noen, jeg drikker ikke brus, eller alkohole, jeg røyker ikke (omd et kan være av betydning), jeg spiser ikke majones, og bacon, for det liker jeg ikke, å spiser ikke noe for mye fett tror jeg, ligger like over 1500 kcal daglig, å så trimmer jeg hver dag :)
Viss jeg finner den evt partystopperen så hadde jeg blitt super glad, viss jeg har noen,men jeg forsøker videre som jeg gjør, så får jeg vet endre etterhvert, å luke ut det som jeg må endre på :)
syns dere er flinke alle mann jeg, om dere går opp eller ned.. det her er søren meg ikke bare bare.. å streve med disse ekstra kiloene.. Jeg starter nå med 10 cm mer rundt midjen en jeg bruker å ha.. så håper at jeg går ned, og ikke mer opp på dette her.. sukk..
Ja for selv om man kanskje ikke går ned på vekten, så går man kanskje ned på cm,d et oppdaget jeg for ikke så lenge siden, fikk lettere (gledeliG) sjokk over alle cm mine som var forsvunnet :eek:
Synes en halv kilo er bra, jeg da! :D Er jo tross alt det som er gjennomsnittet. Det er jo ikke sikkert du har noen/spiser noen partystoppere engang, siden det går nedover :) I tillegg har du jo sluttet på pulverkuren, uten å gå opp, slik som veldig mange gjør! Synes rett og slett det er supert jeg :D All nedgang er bra nedgang :p
Ja det er jeg overlykkelig for at jeg ikke gjorde, så enig med deg "all nedgang er bra nedgang" Super fornøyd bare det er den veien :)
Idag har jeg trillet tur med minstejenta og mannen, å nå skal jeg på biblioteket med ungene, etterpå skal jeg på fotokurs, sammen med min mor og min tante, gleder meg til det :D
Hadde tenkt å gå på svømming idag, onsdag og torsdag, men idag skal jeg på kurs, imorgen skal jeg forsøke å få det med meg, men er avhengig av at min mann er kommet hjem, så han kan passe minstetulla mens jeg er der, så jeg får svømt, på torsdag må jeg nå jobbe overtid, å får derfor ikke svømt...
Skal sjekke om det er andre åpningstider i de andre svømmehallene rundt her...
Hvordan går det med dere andre? Jeg har endret litt taktikk jeg nå, å håper jeg får resultater av det (mer om det i journalen min ;) må bare komme innom å hilse på, er kjempekjekt med hilsener, det gir motivasjon:D ) Hva gjør dere andre, elle rikke gjør :)
Kjekt å høre hva som funker og som ikke funker for andre, selv om det ikke nødvendigvis er likt for alle.
Er dere flinke å trene, hva trener dere evt?
Jeg får høre med dere jeg da, så lenge jeg enda ikke har fått ketolyse boka mi enda.. Men jeg tenkte da at jeg kunne så smått starte å kutte ut de verste brølerne også da. Så nå har frokosten min vært et par stekte egg, 4 baconskiver og salat med feta ost på. Er jeg helt på villspor da? middagen har vært stort sett stekt kylling fileter i biter, med squash, brokkoli,litt løk, stangselleri og champinjong.. den har jeg hatt et par ss rømme oppi, og en liten liten dæsj fløte for å få litt saus.. Det var kjempe godt.. Ellers har det gått i en halv grillet kylling og litt most blåmkål med litt ost oppi.. er jeg på rett spor da? :)
Jeg går som regel nattevakter, men i dag har jeg vært på dagvakt og møtt adskillig flere folk enn jeg gjør på natta. Jeg har fått masse reaksjoner på at det vises så godt at jeg har gått ned i vekt! Kjempemorsomt!!! Å mange var veldig interresert i "oppskrifta". Så jeg har nesten holdt lavkarboforedrag på pauserommet i dag;) og det er flere som vurderer å prøve det ut! Jeg tipset de også om denne nettsiden, for den har hjulpet meg masse;) Noen lurte på om jeg hadde gått på kurs, for de syntes jeg kunne så mye;) Veldig selvtillitsboost;)
Så herlig, jeg får motsatt....når noen spør hvordan jeg har gått ned, å jeg svarer ketolyse....så lavkarbo...så spør de hva det er så forteller jeg litt, så blir de fleste, egentlig alle faktisk...svarene: "kan dere ikke spise poteter???? pasta??? å så brød???? er jo ingenting igjen da, kan jo ikk eleve sånn, hadde aldri jeg orket...,å så bla bla bla...å alt om de lange listene vi KAN spise, hvor nydelig maten faktisk smaker osv osv, er som fløyet ut av hodet deres, så blir det bare uffing og ojing om at det er da helt forferdelig, så jeg like rmeg godt her inne istedet :rolleyes:
Jeg er nettopp kommet hjem fra fotokurs nå, sammen med min mor og tante, å der overrasket min mor meg med et canon 550, med mye ekstrautstyr, så jeg gleder meg vilt til å ta flotte bilder nå :D
ons 02.03.11 94.8 kg---0.3 kg OPP
ons 09.03.11
ons 16.03.11
ons 23.03.11
ons 30.03.11
ons 06.03.11
Ja, ja! Det er hvert fall 0.3 kg opp med samvittighet! Trener annenhver dag, men resturant besøket ble ett lite fiasko, selvom det ikke var med vilje og jeg ble absolutt lei meg.
Kopierer fra ett annet forum
[quote]Nå er jeg egentlig sikkelig lei meg
Var ute å spiste med familien i går, hadde forberedt dette. Har sendt mail frem og tilbake med restauranten og fått vite at jeg kan be om ekstra grønnsaker og ingen poteter, også fått klarsignal om at bearnaisesausen og peppersausen er greie sauser. De jeg lurte på da det er disse sausene jeg liker best. Bestemte meg for at jeg ville ha black & white og mamma fortalte at den var så god med bearnaisesaus og peppersaus i 2 små skåler. Jeg var i lykkerus. Så kom maten. Det var hvert fall ikke peppersaus, men noe rødt, jeg fikk meg ikke til å spørre heller, men mannen til mamma er kokk og tippet på rødvinssaus med solbær. Jeg prøvde virkelig å ikke spise den sausen, men den var klint utover hele og alle grønnsakene lå i den. Fikk meg ikke til å gjøre noe med det, mange av disse rundt bordet er familie jeg sjeldent ser, så bare spiste. Dødssulten var jeg og etter å ikke spist noe hele dagen for å spare på karber. Spiste en salat kl 11 også var maten kl 19.. Stixen dagen etter var ikke rosa.
Bare så det var sagt så de potene utrolig gode ut, for ikke snakke om den deilig gulrotkaka alle fikk servert etterpå, stoooor med mange cm med glasur som bare rant utover. Ingenting spiste jeg /QUOTE]
[quote=megselv;1044141]startet 24.01.11 og var da 101.9 kg slik ser det ut nå
ons 09.03.11
ons 16.03.11
ons 23.03.11
ons 30.03.11
ons 06.03.11
Ja, ja! Det er hvert fall 0.3 kg opp med samvittighet! Trener annenhver dag, men resturant besøket ble ett lite fiasko, selvom det ikke var med vilje og jeg ble absolutt lei meg.
Så utrolig skuffende restaurantbesøk da.:mad:
Tror jeg hadde klaget og bedt om ny mat jeg altså men nå er jeg en sta bergenser jeg så :D
ons 09.03.11
ons 16.03.11
ons 23.03.11
ons 30.03.11
ons 06.03.11
Så utrolig skuffende restaurantbesøk da.:mad:
Tror jeg hadde klaget og bedt om ny mat jeg altså men nå er jeg en sta bergenser jeg så :D
Men det var jo ikke restuaranten sin feil, hehe. Jeg sa bare jeg skulle ha black and white med ekstra grønnsaker og uten potet :D
Nå som jeg føler jeg har kommet godt inn i kostholdet har jeg eksprementert litt på kjøkkenet. Og her en dag lagde jeg noe som var veldig godt (også de som ikke spiser lavkarbo slukte dette).
Det du trenger er:
400g kjøttdeig
Champinjong
rødpaprika
en løk
hjemmelaget tacokrydder
en boks hakkedetomater
brokkoli
seterrømme
revet gulost
salt
pepper
chillipulver
Ta en passe stor gryte, og brun kjøttdeigen sammen med løk og masse meierismør. Imens den steker kutter man opp resten av grønnsakene, pass på at spessielt brokkolien er i små biter. Putt alle grønnsakekene oppi gryta. Krydre med pepper, salt, ganske mye chillipulver og mye tacokrydder. La dette stå og putre litt (her puttet jeg oppi en stor til klatt med smør). Når grønnsakene begynner og bli litt myke heller du oppi boksen med tomatene og fyller boksen halvfull med vann, og heller også dette oppi. La det stå og godgjøre seg i ca. ti min, mens du smaker til med krydder.
Så putter du det i en suppeskål, drysser en god neve ost over og legger en klatt rømme på toppen :-) Kjempe deilig! Denne blir ganske sterk, men rømmen og osten demper det litt. Er god dagen etter som frokost og lunjs også, da er den ikke like suppete, men mer gryte :D
Men det var jo ikke restuaranten sin feil, hehe. Jeg sa bare jeg skulle ha black and white med ekstra grønnsaker og uten potet :D
Men, men :D
Hvis du hadde mailet med restauranten og blitt enig om bearnaise og pepper saus så har vell de ikke gjort som avtalt eller.
Stå på krava, kunden har alltid rett er mitt motto når det gjelder mat:D
Hvis du hadde mailet med restauranten og blitt enig om bearnaise og pepper saus så har vell de ikke gjort som avtalt eller.
Stå på krava, kunden har alltid rett er mitt motto når det gjelder mat:D
Hehe, mitt motto er, snakk lavt å prøv å ikke synes, neida :D
Men jeg hadde kun mailet med restuaranten om de ulike sausene og om man kunne få ekstra grønnsaker, ikke sagt hva jeg ville ha eller hvorfor jeg lurte :D Jeg fikk oppgitt de fleste av sausene og jeg så at bearnaise og pepper var de som passet best til meg. Ikke sikkert de engang visste at det var jeg som sendte mail, for jeg nevnte det ikke for de :D
Kjempe sur idag,opp 0,7 siden mandag :( Men jeg har ikke veiedag før mandag, så dette var en snikveiing,men allikevel :(
Men samtidig så har jeg tatt av 6 cm denne uken.....
Startvekt: 87,7 kg (veid 01.01.11)
31.01.11 : 87,4 kg ( oppstartdagen med ketolyse)
18.02.11 : 83,6 kg
04.03.11 : 82,4 kg
Etter forrige helgs utskeielse er jeg endelig tilbake i ketose og ned i vekt igjen!
Gikk opp 800g forrige helg!! Helt utrolig hva disse karbene gjør med kroppen!! Heldigvis er det bursdagsfeiring kun 1 gang i året så da var det vel lov? :rolleyes:
Tror du ikke det kan dreie seg om forholdet mellom muskler og fett? Dersom du har gått ned 6 cm er det jo noe (ganske mye, faktisk) som er borte, og husker jeg riktig så er du begynt å trene litt, og i starten bygger du mye muskler, som veier mye mer enn fett.
Selv har jeg gått ned 9 kilo på 8 uker, men bare 7 cm på samme tiden.
Jeg ville jubla over de 6 cm, formen er viktigere enn hva vekta sier :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.