Det kan godt tenkes stemmer, det jeg ville gjort er å dra på apoteket og spørre etter en av de som har jobbet der en stund, og vise dem negler samt fortelle om kosthold. Da er det sikkert noen som kan foreslå noe for deg. Ta med boksen med ketolysetabletter også, og hvis dem hva de inneholder. Verdt et forsøk :)
04.01.11: 82,0kg
11.01.11: 79,6 kg
18.01.11: 78,6 kg
25.01.11: 78,5 kg
01.02.11: 77,3 kg
2 uker jeg ikke målte..
22.02.11: 76,3 kg
01.03.11: 75,8 kg
08.03.11: 75,4 kg
15.03.11: 74,5 kg
22.03.11: 73,4 kg
29.03.11: 73,0 kg
05.04.11: 72,5 kg
12.04.11: 72,0 kg
-10 kg :D JUHU!
Men det spørs om jeg går opp litt til i morgen... Sprakk skikkelig med en hamburger og pomefrittes i går :O ! I dag skal vi feire 1 års dagen til sønnen min, og da blir det vel bittelitt kake... Men jeg har lagd lavkarbo iskrem, så det skal gå bra :)
Jeg spiser litt sukkerfri sjokolade og store IFA, jeg skulle absolutt ha sluttet med det, for tror det stopper meg litt! Dessuten blir jeg ikke kvitt søtsuget så lenge jeg spiser det :(
Hei :)
Gratulere til dere som har nådd mål dere har hatt og delmål. Er flere som er flinke ja ser jeg og som får resultater da:)
Har offisiell veiedag på tirsdager jeg da, men veier litt innimellom å for å sjekk hehe.
5 uker siden jeg starte på lavkarbo nå og har vel gått ned 10 kg på den tiden... 13 kg dette året da og ser resultater både her å der.
Første delmål er jo 2 siffer på vekta da og håper å nå det i løpet av påsken. Ikke sett 2 siffer på vekta det jeg kan huske hehe sikkert 12-15 år siden så ser lyst på dette fremover. Lykke til alle sammen :)
3.1 = 87
8.1 = 83.6
15.1 = 83.9 ja ja tante rød kom på besøk i dag... :hylgrine:
22.1 = 82.4
29.1 = 82.2 det går smått men har gått ned 37cm rundt hele meg :stuart:
5.2 = 81.3 det ble bra uke
12.2 = 81.3 :confused: rundet -50 cm
19.2 = 80.3 det ble en bra uke og narmer meg det 7 tallet :stortsmil
26.2 = 80.2 ja ja det blir nok en uke til før jeg kan medle 7 tallet
5.3 = 78,6
12.3 = 78,3
19.3 = 78.3 tante kommer
28.3 = 77,4 og -6,5cm
08.4 = 77,1 uff. 100g til -10kg... kanskje neste uke da
16.4 = 76,2 :heia:
Hei og god ettermiddag. Her var det sannelig stille; har folk tatt påskefri mon tro? Her går alt som vanlig; vi feirer alltid påske l lavlandet, og jeg håper derfor vi får fint vær. I dag har værgudene vasket trøndelag påskefin, men nå er det nok..... Ha en fin dag alle sammen; og en riktig god påske!
2 uker jeg ikke målte..
19.04.11: 71,7 kg (Tane rød på besøk...)
Heisann:)
Ny tisdag og veiing..1 kg ned siste uka da og kommer stadig nærmere første delmål på 2 siffer på vekta... håper å nå det neste uke :)
Gratulere til alle her som har nådd sine mål eller delmål da. Det er viktig å sette seg mål underveis tru æ.. Det gir skikkelig inspirasjon for min del i allefall.
Får håpe en fått lagt inn endel trim i påska å da sjøl om det er mange røde dager. Besøk til slekta gir jo noen utfordinger da angående mating men skal ta med meg endel sånn at det skal nok gå greit regne æ med.
God påske til alle her inne:full:
Her fortsetter jeg med samme dietten, selv om jeg har nådd målet mitt. Jeg koser meg med denne maten, selv om jeg har fått søtsuget tilbake de siste par ukene. Da laget jeg disse: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41667
Jeg er ingen baker, men de ble helt vidunderlig gode, og er allerede oppspist. Nå skal jeg lage ny porsjon, og jeg skal prøve med litt bær inni. Og dersom noen har en oppskrift på en god topping vil jeg gjerne ha den! Jeg vispet fløte, og blandet inn litt Philadelphia og litt Splenda. Det ble godt, men jeg er sikker på at det finnes noe enda bedre :)
Nå begynner det heldigvis å bli vår her oppe i nord også, og da blir det lettere å komme seg ut på turer i marka og til fjells. Isen har begynt å sprekke på vannene, og jeg har hatt mine første fisketurer.
Så til middag i dag blir det sprøstekt sjøørret med rømmesaus, agurk og blomkål/brokkoli-wok. Og det gleder jeg meg virkelig til :)
Takk for oppskrifta Mekkal; disse skal jeg prøve i morgen - kjekt å ha noe på luringa både når det kommer besøk og når en drar bort selv.
Her i gården går det sakte men sikkert ned - en av mine :nei:"stoppere" er nok rødvin :sikle: - dessverre. Spekulerer på om sopp bør stå på stoppelista og men vet ikke ennå. Uansett er ikke vin det verste å holde seg borte fra; selv om jeg savner et glass i helgene.
Har ordnet hus og heim klar til påske i dag; det er jo meldt knallvær senere i uka så derfor ble det innsats idag! Kos dere alle sammen:goodluck:; god påske:w00t:
Hei; jeg har bakt disse i dag - utrolig gode! Litt farlig for gode spør du meg :D Røra var jo verdt å spise i seg selv.... Den ble veldig fast da jeg laget muffinsene så jeg hadde i et egg ekstra (laget halv porsjon).
Jeg delte en i to og la på en ordentlig klatt med smør som jo smeltet seg litt nedi; det var topping i massevis:p
Ellers har jeg oppskrift på en god krem til en gulrotkake som sikkert kan gjøres om: 85 g kavli magerost
1 ts vaniljesukker
50 g margarin
125 g melis
Melis kan byttes ut med sukrinmelis eller annet? Jeg er for dårlig på disse dessverre. Smøret må være romtemp og ikke smeltes. Prøv og se om den kan fungere. Gleder meg til å høre om erfaringene med å ha inn i bær!
Jeg prøvde med både blåbær, jordbær og bringebær. Alle disse fant jeg i butikken, og blåbærene var tørre og ga lite smak, jordbærene smakte lite (begge er vel drivhusvarianter) mens bringebærene var saftige og gode. Nå er dette smak og behag, men jeg syntes de med bringebær var suverent best. Brukte bare 4-5 bær pr. muffins. Nok for å tilsette litt smak og litt fuktighet. Neste porsjon blir bare med bringebær, i alle fall til jeg får tak i egendyrket jordbær og egenplukket blåbær utpå sensommeren.
hei, jeg holder meg unna alt som er godt. klarer ikke å stoppe med litt, da spiser jeg det ikke. eller jeg er egentlig ikke sikker på at jeg klarer å stoppe eller ikke men det var slik før ketolyse.
mekkal vil gi deg en greit tips. når du kjøper jordbær, lukt på de. lukter de godt da pleier å være gode. lite lukt = lite smak. har ikke spist de ennå men gutta i huset koser seg...
jeg skal ha pause i juli. lavkarbo men skal spise frukt og bær og mere grønt. da skal jeg dempe på fett... gleder meg.
greit at påske er over. det begynte å bli vanskelig å se på de andre når de stappet i seg gotteri både dag og natt. men jeg klarte meg. har ikke sklied ut på nesten 4måneder.... :D
ha en fin uke alle sammen
2 uker jeg ikke målte..
19.04.11: 71,7 kg
26.04.11: 71,4 kg
-10,6 kg
Har spist lavkarbo muffins og lavkarbo is i påska, men nå er det slutt! Skal holde meg unna slik nå.
Hei
Ja nok ei uke gått å vel så det.. Nedgangen har stoppet litt opp no synes æ... litt ned men hadde håpa på 2-siffret denne gangen men nærmer seg. Har sett i det på ett par veiinger innimellom her sådet gir mer motivasjon.
Påska ga litt endringer i spisinga når en ikke er hjemme da men gikk ganske greit. Holdt meg hard og ble ikke noe ekstra sjøl om de andre la i seg med godis. karamellpudding, gele, potetgull og søte kaker.
De syntes jeg var tøff som ikke rørte noen men bare så på de andre la i seg hehe.... har egentlig ikke spesiellt lyst på heller da så det gikk greit i grunnen...
Ser noen her har nådd sitt mål å det er flott da.. gratulere til dem :)
Gleder meg til å se om jeg når det om ett par mnd da. Uansett så kal jeg holde ut til jeg kommer ned til målet eller litt lenger ned kanskje.
Håper flere legger inn noe her for virke litt dødt her for tida.:p
Halla! I dag har jeg bakt dobbel porsjon muffins. Før jeg hadde i mandelmelet delte jeg røra i tre og hadde i kokosmel i en, kakao i en og mandelmel i den siste. Den med kakao var ikke spisende i det hele tatt; lukta godt men smakte plastikk. Den med kokos var god, men jeg tror jeg skal supplere med litt mandelmel neste gang da den falt litt sammen etter steking. Deilig å ha da vi fikk besøk etterpå.
Har fått trimma godt i dag; nesten ei mil; deilig! Nå er det lørdagskveld her i trøndelagen. Ønsker dere en god kveld alle sammen!
Jeg hadde selvføgelig gått opp i vekt igjen i dag; det er jo sånn jeg driver på: ett skritt ned, to tilbake - og bli stående der. Møkklei! Gode råd anyone?
Jeg lurer på om disse muffinsene er helt bra for oss.....
Jeg laget noen porsjoner av dem og spiste mange i tiden rundt påske, og merket at nedgangen bremset opp, gikk ned mindre enn 0,5 kg i uka. Etter at jeg spiste siste sånn ca 1. påskedag har jeg ikke laget flere, og tatt av 2 kilo på 10 dager. Enda var jeg i aktivitet "så det räcker" i påska, gikk på fjellet sammen med ungene hver dag.
Nå er jo muffinsene helt nydelige, og fjerner mye av søtsuget, men jeg lurer på om det kan være lurt å begrense inntaket til 1 om dagen, eller kanskje 1 annenhver dag. Noen reagerer jo på kunstig søtning, og her er det jo Sukrin og Splenda i rimelig store mengder.
Nå nærmer jeg meg imidlertid slutten på denne kuren her. Er 2,5 kg UNDER målvekta, og har totalt tatt av 15,5 kg siden 10.januar. Nå veier jeg det samme som jeg gjorde da jeg dro inn i militæret. Og det er noen år siden.
Jeg venter egentlig på at det skal begynne å gå rykter om at jeg har kreft, da jeg i tillegg til vekttapet har raka meg på knollen også :-D
Er jo bra dersom man kan holde sladrekjerringene engasjert også :)
Da var det atter en ny veiedag, og første delmål på -5 kg er nådd :D Så nå viser vekta 90 kg:cool: Kan ikke huske sist jeg var nede i det, men føles utrolig deilig..:cool::D:cool: Men jeg tror kombinasjonen økning av fett i kostholdet, innføring av LITT mer karbo og fått løst opp noen energiknuter i form av bekymringer om sykdom i familien, usikkerhet om nytt husvære, så har det løsnet totalt, og det kjennes helt topp ut:D Så håper den positive fremgangen bare fortsetter:cool:
Det hjalp meg å begynne med Cocosa.. Jeg bruker det å steke mat i lag med meierismør.. I kaffen blandet m kremfløte.. Har innført LITT mer karbo, da i form av enten knekkebrød ( 2 stk) med smøreost og paprika ( lunsj ), ellr litt ris til middagen :) Men det beste tipset er vel å prøve å få løst opp energiknuter, som forårsaker indre stress ;) Har selv hatt sånne "spøkelser" hengende over hodet de 3 siste mnd, men nå har de begynt å løsne, og da kom vekttapet også :))
Hei;)
Skulle skrevet her tidliger i uka men.... Vært lite nedgang på vekta siste uke da men 0.5 kg er jo litt.. Som jeg skrev forrige gang så ble det stopp i og etter påske da av en eller annen grunn.
Tror jeg henger meg på det Mekkal skrev da om disse muffinsene. Lagde endel av dem før påske jeg også og de ble helt greie på smak. Fant ut at jeg tok med endel av dem når jeg var borte sånn at jeg også hadde noe til kaffen når de andre kosa seg med gode kaker. Spiste vel en 5-6 en dag og en par stk 2 dager. Det var eneste endringen jeg gjorde da for middagene var enten kjøtt eller fisk som jeg spiser hjemme. Er jo veldig mye "sukker" i dem i forhold til mengden så tror det ble en brems i vektnedgangen på ett eller annet vis...
sto nesten stille i 2 uker da men når har det krøpet nedover igjen de siste dagene.
Har kommet til første delmål da med "bare" 2 siffer på vekta hehe :eek:
Blir ganske bra med trening også så en blir litt sprekere etterhvert. Vurdere å flytt det endelige målet mitt 5 kg ned da men tar det litt som det kommer.
Dersom det er noen av dere som er glad i fisk, spesielt laks, ørret og røye anbefaler jeg på det sterkeste å investere noen hundrelapper i en ABU-rök. I den varmrøyker du fisk eller kjøtt. Jeg har laget hvalkjøtt i den, men først og fremst er den brukt til varmrøyking av rødfisk. Enten filèt (m/skinn, alltid) eller hel fisk dersom den ikke er for stor.
Det er bare å krydre med de krydderne du liker, jeg bruker bare salt, pepper, dill og sitron, og så legge den i ABU-röken i ca et kvarter. Server med agurksalat, rømme, eggesmør og litt smørdampet blomkål, så får du et måltid du vil huske lenge. Såfremst du liker fisk da :)
Vi har nettopp spist ferskfanget røye laget på denne måten, og 1 stk på tett på halvkiloen var mer enn nok mat, og smakte helt fantastisk. Litt tørket einer sammen med røyksponet ga en ekte villmarkssmak.
2 uker jeg ikke målte..
03.05.11: 71,4 kg ca.
10.05.11: 70,6 kg (:D løsnet litt igjen)
ny uke er passert:)
litt ned igjen da men går saktere nå enn før .. men nedgang er nedgang hehe
prøver å gjøre noen grep da å se om det endrer seg...
stort sett samme trim og mat da.
høres godt ut med røkt fisk ja kanskje noe å prøve no når det fiskesesongen starte da ;)
håper flere skriver litt her da.. blitt merkelig stille ja :confused:
en fin uke til alle:)
Godt å se at noen går ned! Sist mandag viste vekta 2 kg mer enn forrige mandag. Men jeg orker ikke vektlegge det; har faktisk fått tilbakemelding på at jeg ser tynnere ut i ansiktet og så merker jeg det på klærne at noe skjer. Hang on folkens!
2 uker jeg ikke målte..
10.05.11: 70,6 kg
17.05.11: 70,1 kg
Da har det gått 14 dager siden jeg avsluttet dietten. Nå er jeg nesten 3 kg under målet, og har faktisk holdt vekta de siste 2 ukene, til tross for at jeg spiser potet til middag og litt brød innimellom. Jeg lager fortsatt knekkebrødene, da jeg synes de er nydelig gode med ost og paprika på, og spiser stort sett det til både frokost og kvelds. Så jeg holder på en måte et kosthold som er lavere karbomessig sett enn vanlig. Og det håper jeg å kunne fortsette med, slik at jeg kan spise slik, og samtidig holde vekta. Håper dere andre klarer å holde motivasjonen oppe slik at dere når deres mål. Dere har vært en uvurdelig støtte de månedene jeg har holdt på, og jeg håper jeg kan være en motivasjonsfaktor for dere når dere ser at jeg har klart det. Og da klarer dere også det. Stå på! :)
2 uker jeg ikke målte..
10.05.11: 70,6 kg
17.05.11: 70,1 kg
24.05.11: 69,5 kg
Endelig kommet ned på 60-tallet!! :D
-12,5 kg
Er jammen blitt stille inne her gitt! Hvor har det blitt av dere alle?
Nå har jeg snart holdt på i 6mndr så er snart på tide å ta pause fra ketolyse og hoppe over til Lavkarbo til over sommeren, så får jeg se om jeg starter igjen på keolysekuren da.
Gratulerer så mye Mekkal med at du klarer å holde vekta! Det er den største bragden:D Det er veldig motiverende å se at du klarer å holde vekten! Lykke til videre!
Den var Uuuuutroooolig god! Jeg stekte kyllingfile og hadde på pepperoni, skinke, tomat og oliven på istedenfor kjøttboller. Så hadde jeg oppå litt ruccola og rømmedressing :D
Hei jeg har ikke skrevet så mye her inne før, men jeg begynte i midten av januar med ketolyse kuren.... Har sefølgelig skeiet ut her og der, men syns selv at dette går strålende... jobber med siste kilo før jeg har tatt av meg 20 kg :) Skal ned på et sted mellom 54 og 56 så har jeg ca 8-10 kg igjen....
Æ savne pizza!!!!!!!!!!!!
Det blir bare nedtur når jeg prøver ulike oppskrifter på bunn :nedfor:Enten smaker det omelett eller så er det kli :nei:. Når familien spiser pizza nå gjør jeg og det; men jeg skraper av fyllet og spiser alt uten bunnen :_oppgitt:
Hallo:)
Ei stund sia jeg har skrevet noe her inne. Flott at folk når målet sitt da. Til Mekkal er det bare å si gratulere da og håper du greier å holde deg der. Tror det er mulig da om en bare er bevisst hva og hvor mye en spiser.
Selv har jeg ikke gått ned så mye siste tida da 3 kg å en mnd men bør vel kanskje være fornøyd da hehe
Gikk bare så mye fortere i starten. Men skal holde ut til målet er nådd da :) ganske sta når jeg først bestemmer meg for noe hehe:D
Å kunne ut å ta en pizza med venner er savn da.. Skal prøve oppskriften som det ble vist til litt lenger oppe her. Er jo bunnen som er den store utfordringen da. Lurer på det blir rart om en prøver i ha i litt frø av forskjellige slag i deigen?? Noen erfaringer??
Ja ja lykke til videre alle sammen ;)
Jeg lurer på en ting... Jeg hadde noen dager med litt til-og-fra kosthold, før jeg for en drøy uke siden gikk over til lavkarbo. Etter flere dager uten å komme i ketose spiste jeg litt kake nå tirsdag. Selvfølgelig:p viste stixen litt utslag denne kvelden. Onsdag var det litt mer utslag og i dag, torsdag, ingenting. Kan jeg med dette si at jeg er ut av ketosen to dager etter karboinntak? Og at jeg er på vei inn igjen nå?
Hm... dette er kvelden for alle store spørsmål...
Er dere nøye med hvor mye proteiner dere får i dere? Sjekk denne siden; forum.lavkarbo.no/newreply.php?do=newreply&noquote=1&p=1080399
Jeg kjenner det på kroppen hvis jeg spiser for mye proteiner; kanskje dette er noe jeg skulle tatt på alvor? Hva tenker/gjør dere?
Så om PIZZA! :sikle:Noen som kjenner det løper vann i munnen? :hungry:Gled dere! I dag har jeg spist den beste lavkarbopizzaen ever! :jegvant:Fant et tips her på forumet, og prøvde meg med en gang.
Dekk plata i microbølgeovnen med bakepapir. Dekk papiret med Kavli ost i skiver (jeg brukte bacon) og sett på full varme. Jeg bruker 1 min pr skive, dvs i kveld 4 min. Ha på pizzasaus (OBS på toro sine; de er skummel fylt med KH), ost og det du vil ha av fyll. Stek på 220 grader til osten er smeltet. Yummi! :stortsmil
Kommer ikke til å lete etter pizzabunn lengre. Skal heller lage et lager av pizzasaus og ha i fryseren. Snakk om enkel mat da gitt!
Ostekjeksene bruker jeg også som mellommåltid, eller kvelds. Er jeg på reise har jeg en tett boks med noen kjeks i - greit å ta hvis jeg blir småsulten.:goodluck:
hei, hei, beklager at jeg har ikke skrevet noe på så lang tid. er midt i eksamensperioden og har det travelt. i mai har jeg hoppet ut av ketose og holdte meg under 50 karber per dag.har ikke gått opp noe. litt ned. nå er jeg tilbake for å gå ned par kg til før sommeren.
lykke til alle sammen :D
Litt forsinka skriving men....
Går fortsatt sakte nedover da å er fornøyd med det.
Har justert endelig mål ned til 85 no hehe tørr gjøre det når det går ganske greit å redusere vekta.
Har brukt mye egg og bacon da på maten men redusert litt på det no..
Er med på et prosjekt der vi tar blodrøver hver 3. mnd. Kolesterolet var på 5,7 før jeg starta med lavkarbo da siste måling viste 7,8 og jeg fikk beskjed om å ta kontakt med fastlegen. De mente det var alarmerende høye verdier og litt spesielt at det hadde gått såpass opp. Hmmm... litt merkelig da så jeg har lest endel hva ande har skrevet om dette her inne. Det hender visst det stiger litt første tida å jeg har bare holdt på i 3 mnd.
Har å lest endel om de leger som mener kolesterol ikke er farlig da og har ikke lyst på noe medisin mot dette.
Har på målinger tidligere ligget mellom 5-6 da.
Skal prøve å få ta i de forskjellige verdiene da jeg regner med dette er totalen.
Andre her som har opplevd lignende økning første tida på lavkarbo?
Hei Nnem og velkommen hit :) Koselig med flere her da og noen nye. Ellers ganske stille her inne synes jeg :(
velkommen tilbake til både Fjellnisse og Nisse - og alle dere andre. Det er stille her inne; men det er opp til oss selv å skape aktivitet:D
Jeg kan ikke svare deg på kolestorolet ditt Fjellnisse; men jeg håper det blir bra! Jeg målte mitt i januar og alle varianter var innenfor normalen - men jeg vet ikke hva jeg hadde før da. Jeg var hos legen pga så mye hjertebank og fikk sjekket både det ene og det andre. Jeg visste ikke da at hjertebank er en "bivirkning" som avhjelpes med magnesium:p
Nisse: hvorfor ut av ketose når du holder på med eksamen? Da er det lettere å holde seg er min erfaring! Blodsukkeret er stabilt slik at fristelser på noe søtt for å få energi er ille tilstede. Videre er det lite samkvem med andre og div serveringer. Men så flott at du har holdt vekta mens du holder på!!
Hei igjen
Stresser ikke med koseterolnivået jeg heller da men fikk bare høre det var litt høyt håper det går ned til neste gang.
Ellers lite nedgang siste uke.. går liksom i trappetrinn no.. litt ned så pause så litt ned igjen.
Vært litt mindre trim i det siste også. Velta på sykkel på søndag og kneet fikk seg en smell.. Begynner å bli bedre no for det ble veldig stivt men ser heldigvis ut som det ikke er andre skader. Skal prøve spinningtime igjen i morra å se åssen det går.
Fint om det hadde blitt litt mer aktivitet her ja var jo livlig i starten. Vært morro å vist om mange har gitt opp eller om de bare ikke er så aktive å skrive..
Gitt opp nei! Overholdet ikke! Er innom tråden hver gang jeg er innlogget, men er også aktiv på junistartertråden. Så seint som det går med meg starter jeg litt hver dag vet du :rolleyes:. Stikk innom og se om det er noe for deg og?
Startet selv i siste halvdel av februar, med planlagt sprekk pga reise i totalt ca 3 uker siden da. Sist jeg var på vekten (sist lørdag) var jeg 17kg ned, jeg er veldig fornøyd.
En ting jeg har slitt veldig med i det siste er at jeg har gått skikkelig matlei. Dette skyldes mest at jeg har vært sliten og ikke fått planlagt maten, så da står jeg plutselig i butikken uten å vite hva jeg skal ha. Da blir det unødvendig vanskelig.
Ellers fått litt lite fett i meg de siste to ukene, sikkert derfor jeg er såpass sliten - skal passe på å justere det så det blir riktig.
WOW!!! 17 kg ned siden i februar er fantastisk!!! Gratulerer med så godt resultat! Du er sliten sier du; kanskje er 4 kg/mnd hardt for kroppen? Det er ikke bra å gå ned for mye heller.... Den trenger litt tid på å venne seg på seg selv.
Å planlegge maten er viktig for lavkarbere som for alle andre. Prøv å sette opp en plan for noen dager i slengen; kanskje i helgene hvis du har fri da? Hva skal du ha til middag til uka; og så handle det inn på en gang. Da slipper du å stå på butikken hver dag og får mer tid til overs. For å få i deg mer fett kan du investere i cocosa; kokosolje fra helsekosten. Ei skjei i ny og ned når fettinnholdet i maten er for lav kan gjøres susen.
Dette er virkelig en god frokost – den metter, inneholder en god del fett og holder deg mett lengre. I tillegg er det en real våkne-opp-kaffe.
Du trenger:
35 gram smør
2 eggeplommer
2 dl vann
stavmikser
kaffe
søtningsmiddel av eget ønske
Starter med eggemelk: Smelt smør samtidig som du koker 2 dl vann. Når det er varmt blander du dette og pisker det til det skummer lett. Tilsett 2 eggeplommer i blandingen og pisk til det virkelig skummer. Tilsett søtning etter eget ønske. Jeg hadde 5 dråper vaniljeessens i blandingen.
Et stort krus anbefales. 1/3 av kruset med vanlig kaffe (helst sterk). Tilsett eggemelken og rør litt rundt. Pynt med litt skum på toppen, ev. pisket krem.
Det skader heller ikke å ha litt fløte i kaffen før du heller på eggemelken.
Kanskje litt kanel på toppen? Eller en liten teskje med kakaopulver?
Fortreffelig kaffe og måltid.
Hele oppskriften (2 store krus) inneholder:
Energi: 388 kcal
Fett: 40, 37 g
Protein: 5,75 g
Karbohydrat: 0,45 g
På mandag drar jeg til Spania, og da har jeg tenkt mye på dette med kosthold. Jeg vil ikke skeie helt ut, men har bestemt meg for å i den ene uka prøve å holde meg til generell lavkarbo :) Det er jeg sikker på vil gå veldig fint! Så er det tilbake på ketolyse når jeg kommer hjem. Skal også to uker til Egypt i slutten av august. Da tenker jeg også å holde meg til generell lavkarbo, men med litt friere tøyler. Hvordan går det med dere andre nå når sommeren er her? Noen som skal på ferie? :)
Vi skal ha norgesferie i år, og da skal det gå bra med tanke på kosthold. Jeg har vært i både Spania og Egypt; det siste mens jeg var på lavkarbo. Vi bodde på All Inclusivehotell, og fikk mat tre ganger om dag. Utfordringen var å få i seg nok fett! Egg, kjøttpålegg, grønnsaker, ost var standard frokost. Til lunsj kjøtt, grønnsaker (fra over jorda), vin, og litt mer vin:D. Middag det samme. Ikke noe problemer å unngå poteter, ris, pasta, brød. Jeg hoppet over dessertene, men smakte litt den siste uka. Hadde jeg visst det jeg vet nå, ville jeg tatt med meg et glass med cocosa for å supplere med fett fra den.
God tur, håper du får en nydelig ferie! Heldig du som reiser nå:)
Hei :)
Bra det er noen som holder ut da :) å noen nye dukker opp :)
Mange her som lykkes da å det er jo fint. Farten nedover variere veldig mye og ingen kropp reagerer likt på sånn omlegging.
Synes at det går over all forventning for meg selv da. Siste uka ned 1,5 kg... men går litt i rykk og napp da hehe. Har ikke hatt en utskeielse siden jeg starta 8. mars (ble tilfeldigvis den datoen ja ikke planlagt hehe) Har egentlig gått greit for når jeg bestemmer meg for noe så er jeg sta nok til å stå på hehe.. både på godt å vondt da hi hi.
Skjønner at ferieturer kan skape litt problemer da men i de fleste land får en vel kjøpt ganske grei mat da om en ikke får lagd alt selv som en pleier. Blir det nå tur på meg i sommer så blir det nok innaskjærs ja hehe
Lykke til videre alle sammen og en fortsatt fin sommer :)
Jeg var nettopp i london, planen var egentlig lavkarbo, men jeg fant ut at jeg skulle droppe det i de fire dagene! Koste meg med masse karber, hehe. Kom hjem i går og hadde gått opp et kilo, så det var litt kjipt :/ men når jeg skal til Mallorca skal jeg ikke gjøre det samme.
Hei hei, jeg er og fortsatt her :D. Skal holde meg til lavkarbo i juli og tilbake til ketolyse fra august for å bli kvitt resten. Orker ikke å holde meg unna frukt på ferie. Ha en fin sommer alle sammen :D
Jeg er også her, men vært litt matlei i det siste + høykarbo kakespising(ikke bra). Vet ikke enda om jeg skal spise litt mer generelt eller på ketolyse, men lavkarbo er det hvertfall.
Hallo
Bra det er igjen noen her ennå da :) Koselig det da når en er flere..
Skjønner det ikke er så lett å holde seg innenfor grenser når det er ferie da.
Mange fristelser rund en når en er i utlandet på ferie og en synes en bør unne seg litt ekstra.
Her blir det vel mest ferie i nærområde tenke jeg med en og annen tur i fjellheimen både i sør og nord.
Prøve å holde seg i skinnet en mnd eller to til for å få bort de siste kg.
Er med i ei gruppe gjennom et prosjekt i flere kommuner her og vi får oppfølging med blodprøve blodtrykk veiing med mere.. Var på ei sånn "vekt" her uka der kroppen blir scanna. Der får en frem rene tall på ben, muskel og fettmasse osv
Siden februar til nå har fett mengden blitt redusert med 15 kg :eek:
greit å se det funker. Magefettet, som regnes for det farligste, hadde gått ned fra forholdstall 16 til 10... veldig stor endring i følge ho som tok målingene :eek:
Så det motiverer ennå mer å stå på med kostholdet og trimmen.
ja ja nok om meg da i denne runden ..
ønsker alle en fortsatt fin sommer :)
Hei, siste veiing før ferie. 74,5kg :D:D:D har ikke sett det tallet på noen år :D. Nå ble jeg enda mere motivert til å holde ut i feriene. men som jeg sa det er ikke sommer uten jordbær og vannmelon... men da skal jeg kutte litt på fett. :D og tilbake på fullt fra august. ikke den verste utsklielse med litt frukt og bær da :rolleyes:. Ha en fin sommer
Fjellnisse og Nisse; så flott at dere når så fine resultat! Det motiverer meg til å fortsette!!! Ha en fin sommer Nisse, så treffes vi i august. Til dere andre - vi snakkes vel underveis?
Etter å ha stanget litt på vekta igjen så har jeg klart en ny halvkilo:) håper det har løsnet opp igjen slik at jeg går vidre nedover:D Har klart 23.5 kg nå, har rundt 5-6 kg igjen (tror jeg) Jeg begynte i midten av januar....
Flere som syns det er litt vanskelig å sette seg et mål? jeg ombestemmer meg hele tiden hehe:p
Har ikke sett denne tråden før nå. Jeg holder meg meg mest i "Mer enn 30 kg overvekt" gruppen, men jeg blir gjerne med her også.
Jeg begynte 1 februar på 137,7 kg og jobber meg ned mot hovedmålet som er 99 kg og jeg håper på å komme meg ned til 90-95 kg etterhvert.
Jeg begynte å trene på mandag. Skal prøve å trene 3-4 ganger i uken.
Sånn har min fremgang vært:
Vekt
01/2-11 137,7 kg
10/2-11 129,8 kg - 7,9 kg
17/2-11 128,1 kg - 1,7 kg
24/2-11 127,0 kg - 1,1 kg
03/3-11 123,4 kg - 3,6 kg
10/3-11 125,3 kg + 1,9 kg
15/3-11 122,8 kg - 2,5 kg
17/3-11 120,9 kg - 1,9 kg
24/3-11 121,7 kg + 0,8 kg
31/3-11 117,8 kg - 3,9 kg
07/4-11 116,2 kg - 1,6 kg
14/4-11 116,9 kg + 0,7 kg
21/4-11 116,8 kg - 0,1 kg
05/5-11 115,0 kg - 1,8 kg
12/5-11 114,5 kg - 0,5 kg
18/5-11 112,4 kg - 2,1 kg
26/5-11 112,4 kg 0 kg
02/6-11 111,7 kg - 0,7 kg
09/6-11 110,0 kg - 1,7 kg
16/6-11 108,7 kg - 1,3 kg
23/6-11 110,6 kg + 1,9 kg
30/6-11 107.0 kg - 3,6 kg
WOW!!!
For et resultat!!! Så bra!!!!!!!!!!!
Og så bra du vil være med oss her; som du ser er vi ikke blandt de mest aktive - men vi er her og er med - det tar seg nok opp etter ferien igjen. Det blir spennende å følge deg nedover mot målet, og videre forbi det;)
Takk for det :) Jeg veide meg igjen i dag. Har gått ned 0,2 kg den siste uken. Enten er det en rolig uke, ellerså kan det ha noe med at jeg har spist 2 tynne skiver til frokost hver dag den siste uken. Skal se om jeg tør å legge ut et par bilder når jeg kommer hjem i neste uke. Jeg fant noen "før-bilder" i dag som ikke var så veldig bra.
Hallo
Stille her i disse ferietider :)
Har jo ikke vært så aktiv selv heller da hehe...
Mange her som har bra nedgang ja og som opplever store forandringer og det er fint å høre om.
For meg går det nedover men som normalt så går det mye saktere nå enn i starten. Målet nærmer seg da så det er jo håp hehe:)
Må en runde å kjøpe nye klær nå for de gamle henger jo ikke på lenger men det er jo et positivt utslag av noen kg ned.
Håper å holde nedgangen litt til da med endel mer trim og fjellturer.
Ønsker alle en fortsatt fin sommertid :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.