mov sa for siden:
Holder på å lage med omelett med bacon og ost nå :)
Jeg skal ha veiedag hver mandag! ;) Og prøøøve så godt jeg kan å ikke snik veie meg, selvom jeg er litt skeptisk til at jeg skal klare det da, hehe:D
mov sa for siden:
Holder på å lage med omelett med bacon og ost nå :)
Jeg skal ha veiedag hver mandag! ;) Og prøøøve så godt jeg kan å ikke snik veie meg, selvom jeg er litt skeptisk til at jeg skal klare det da, hehe:D
Tjokkebolla sa for siden:
Ny her.....Hvordan blir jeg medlem? Tenkte starte i dag, og har ennå ikke spist frokost. Noen som har tips? Skal starte på Atkins Induksjonsfase. Lurer på å bare ta meg en skive nå, og heller begynne i morgen når jeg har fått handla inn litt...og lest litt mer....Og lurte også på en ting....Hvordan regner man ut hvor mye karb. det er i en matvare....?
IKJ sa for siden:
Det kan være lurt å lese en del før man starter, og planlegge handling og sånn. Men du kan også koke noen egg nå, eller lage en omelett. Så leser du og planlegger handling før du drar;) men ikke dra å handle på tom mage;) Det du må bestemme deg for først er hvilken filosofi, å hold deg til den. Jeg kan ingenting om atkins induksjon, så kan ikke hjelpe deg så mye der... Du kan finne både oppskrifter og den store matvaretabellen her på forumet. Ellers så kan du finne det ut på embalasjen. Alltid se på den når du handler! Det er forskjell på f. Eks ost! Skikkelig ost har 0 karber, mens noen ferdigrevne oster har 7! Synnøve finden har f.eks 4! Så ikke bli lurt av kjente merker;)
mov sa for siden:
Dette lagde jeg til frokost på min første dag (altså idag)
Omelett 4 porsjoner:
6 egg
6 skiver bacon
ca. 30g ost
7g vårløk
Litt pepper
pisket eggene og stekte dem. Så la jeg den nesten ferdig stekte omeletten i en ildfastform. Deretter stekte jeg bacon og hakket vårløken, drysset den over omeletten og la på bacon skivene. Så strødde jeg over osten og satte den i ovnen i ca. 10 min. Ble kjeempe godt!! :D Resten skal jeg spise til lunsj :)
Shadow sa for siden:
Jeg slenger meg med. Har gått på ketolyse før med godt resultat, men glapp dessverre ut i vanlig kosthold igjen og det likte ikke kroppen min :o
Det har vært vanskelig å komme igang igjen, men nå er jeg endelig så skremt av vekten at jeg bare må.
Jeg starter opp i dag og kommer til å tråle forumet for oppskrifter og inspirasjon.
;)
MoaMoa sa for siden:
Veiedag i dag: Har stått stille her nå:
31/1: 91,4 kg
Tinkiwinki sa for siden:
SÅ BRA ! masse lykke til. er på min 17 dag nå, og trives virkelig med kostholdet
biggo sa for siden:
Hei folkens :D
Jeg henger meg med i forumet deres!
Jeg startet i januar, og har siden da gått ned 4 kg.
Har ikke gått på ketolyse, men generell lavkarbo, har ikke vært spesiellt streng med meg selv. Merker det går litt treigere nå, og motivasjonen er ikke like sterk, derfor tror jeg det vil hjelpe å delta mer i forumet for å opprettholde den.
Har ett mål om å gå ned minimum 30kg , men først skal jeg prøve å klare mitt neste delmål som er 4 kg innen 1 mars :) Veiedagen min er forøvrig torsdager :)
hope10 sa for siden:
:klem: Å så koselig innlegg :snill: Tusen takk for det, å en god uke til deg også :klem:
Så gøy å ha noen som er noenlunde lik meg selv, ja dette SKAL vi klare !!!:)
Jeg har også vurdert å spise litt mindre, å gjort det innimellom, men merker at jeg blir fortere sulten da, så har egentlig hellet mer mot å kutte litt mer i fløte osv, så nå bruker jeg kun vann i omeletten, men har CF til, å av og til ost oppi..
Fløte har jeg ikke så ofte lenger heller, skal bli spennende p se om det funker, eller om jeg egentlig bare sparker meg selv i baken, ved at jeg ikke får nok fett i kosten..
Blir spennende å følge deg videre :snill:
Ja jeg er suuuper fornøyd med 4 kg :D Men samtidig så blir jeg så usikker når det stopper opp, eller at jeg får oppgang... men forsøker å ikke stresse med det.
Snakket med en som var innom jobb idag, å han hadde gjort dette tidligere, å han hadde tatt av 8 kg på 7-8 MND :O Så når jeg hørte det var jeg super fornøyd med mine 4 på allerede 3 uker...så får bare gjøre mitt beste, å håpe at det går sakte men sikkert mot målet ...
100til75 sa for siden:
Startet i dag jeg også, men er veldig ny og syntes det er mye å passe på. Tror ikke jeg klarte under 20 g karbo i dag... :(
For når jeg regner sammen blir det fort mange karber. Prøver igjen i morgen....
Mari :D sa for siden:
Da er jeg allerede godt igang med første dag. Ha idag spist knekkebrø med ost, salat med masse feit dressing og Taco uten lomper/nachos. Hittil har jeg ikke hatt noe savn eller behov,og tror jeg holdt meg sånn ca 30 kh.
Chill sa for siden:
Flink!
Men husk at mye knekkebrød inneholder en del karbs.. Dressing også.. Fikk så lyst på hvitløksdressing idag, men måtte pent legge den fra meg... Sukk.. :(
Har nå blitt syk faktisk! Influensa, tror jeg.. Klør fælt i halsen, og feberen kryper oppover.
Driver aktivt snikveiing hver dag jeg, og Ondag er min første uke over. Jeg har hittil gått ned 4 kg (!!!) og jeg er jo knallfornøyd!
Men sliter max med maten, jeg liker jo nesten ingenting av det jeg kan spise. Savner brødskiva jeg.. Og melk.. Og rundstykker.. Og pannekaker!! Herregud...
IKJ sa for siden:
Det går seg til! Savner ikke brød lenger;) men laget pannekaker i dag til mann og barna (ønske fra 3- åringen, som er syk...) jeg spiste salat med ost og skinke. Nå til kveldsmaten stekte jeg opp resten av røra til ongene, jeg fikk så lyst på, så jeg var snar å steke meg noen egg med ost og majones;)
mov sa for siden:
Jaja, da var vi igang da :) Vil bare si lykke til til alle som begynte idag, til de som begynte tidligere og til de som skal begynne! Så ser vi fremgang sammen :D
hope10 sa for siden:
:heia: Signerer :heia:
Tinkiwinki sa for siden:
bra at folk er så aktive her, blir så motivert :
Skal unne meg en liten skål med lavkarbo-sjokolademousse jeg nå ! for denne dagen har vært tung :/ søtsug DELUXE.
Hildemor på slanking sa for siden:
Har jo snikveid meg litt i uken men mandag var den egentlige veiedagen.
Har gått fra 72 kg blank til 70,1:heia:
Gikk litt ned og opp igjen noen gram nå den første uken men siden jeg har samlet nedgang på nesten 2 kg må jeg jo bare juble.
Det har jeg aldri noen sinne klart på andre dietter/kurer.
Heretter skal jeg prøve å holde meg til veging en gang i uken.
Har og kjøpt meg ketolysestix nå og den var mørkelilla i går-dette er gøy:D
Tinkiwinki sa for siden:
SÅ BRA !! blir motiver av å lese slike innlegg :) fortsett sånn !
Takk takk, jeg og synes det er veldig kjekt at vi har et felles mål her inne:)
Nå skal jeg kose meg med noe som jeg plutselig fant ut jeg skulle prøve. Var tom for egg i dag men fikk så lyst på noe godt før jeg skal ut å handle. Blandet 2ss creme fresh, en ts cocus mel, 1ss linfrø og noen små biter gräddost. Helte det i smurte muffinsformer. Er veldig spent på hvordan det smaker. Røren/deigen var ihvertfall upåklagelig. Trenger ikke søtning heller siden cocussmaken er litt søt:D
De smakte ikke så aller værst men hadde nok vært hakket bedre med egg i. Men med sætersmør og hvitost ble de faktisk veldig gode likevel:)
FrøkenBianca sa for siden:
Middagstips! :D
I dag lagde jeg blomkål-ris og kjøttdeig! Stekte kjøttdeig og løk,kokte risen litt og blanda alt sammen med litt løk. Krydra med Hindu sitt taco-krydder og hadde litt isberg og MYE creme fraiche til! Man kan jo ikke klage på den livsstilen her?!
Jeg merker at jeg syns det er morro å teste ut nye retter og liker det å prøve å være kreativ i matveien:D
Håper alle sammen har en bra dag :))
mov sa for siden:
Hørtes godt ut, men hva er blomkål-ris? :)
jeg bare raspa blomkål og kokte den som ris :)) Superdigg!
mov sa for siden:
Så lurt, det må jeg prøve :)
mov sa for siden:
Tok akkurat en ketostix, og den viste positiv :D Er fornøyd med å være i ketose etter andre dag! :D Gleder meg faktisk til å veie meg til mandag, og deeeet er lenge siden jeg har gjort, hehe. Er i alle fall veldig positiv! Hva med dere andre? Hvordan går det så langt?:D
Har veiedag torsdag :) hittil gått ned 3,5 på 3 uker, mest borte fra magen:D
er ikke særlig overvektig og skal ikke så mange kiloene ned, gjør dette for å få bedre helse :) Har diabetes som jeg har slitt med i mange år og nå har jeg endelig funnet en livsstil som jeg tror jeg skal klare å leve med:D er rett og slett veldig spennende og motiverende når man ser resultater på så kort tid:D
Er usikker på om jeg er i ketose, men burde være det da jeg har vært under 20 kh/dag.. men ingen aceton-ånde og har ikke sjekka med stix.. MEN, det jeg ser er at blodsukkeret mitt ligger mye mer stabilt nå enn før! Er sånn at jeg gleder meg til neste legebesøk for å sjekke hvordan ting ser ut!!! Mindre hyggelig var at jeg var hos endokrinolog og fikk utskrevet respet på kolestrol-senkende medisiner og noen som skulle stabilisere nyrene da urinen inneholdt for mye protein.. Dette kom vel ikke akk uventa da jeg har kjørt kroppen min hardt i mange år, men jeg håper endringa i kostholdet skal gjøre utslag:) Etter å ha lest litt rundt har jeg også bestemt meg for å kutte multivitaminene jeg tar om dagen, da jeg får i meg det jeg trenger gjennom kostholdet tror eg..skal skaffe meg ketolyse-tablettene etterhvert, men skal se om det blir noe forandring av å kutte MV først!
Jeg har ihvertfall troa!
Har også funnet frem min nedstøva og ubrukte crosstrainer og plassert den midt i stua, OG BRUKT DEN! :p hehe.. forandringer skjer, og jeg tror de er positive!:D
100til75 sa for siden:
hei!
Så flink du er, begynte i går jeg også. Syntes ikke det er så lett å finne på noe å spise... Alt inneholder så mange karber... Vi får støtte hvarandre å se hvor langt vi kan nå.
heia oss !!! :D
hope10 sa for siden:
Må bare anbefale dere noen KNALLGODE oppskrifter som jeg har prøvd,anbefales på det sterkeste :
Baconsurret kylling, med mozarella
Disse elsket ungene,mannen,samt kamerater av han, så de har vært på bordet mer enn 1 gang allerede ;)
IKJ sa for siden:
Jeg har 39,5 i feber, og 2 syke barn... Jeg som var så klar denne uken til å trene og alt.... Men får hvertfall ikke i meg karbohydrater, da jeg ikke klarer å spise noen ting.....
Dingsemor sa for siden:
Jeg vil også være med:o
Startet på Ketolyse 31.01.2011.
Koser meg og spiser godt har også oppdaget at jeg ikke er så gale på matlaging:)
hope10 sa for siden:
God bedring :klem:
Jeg har også 2 syke barn, samt 2 som ikke er det som skal kjøres overalt på aktiviteter, en mann som er sykmeldt hele uken pga nakke og ryggsmerter, og som er temmelig lite bevegelig nå,dermed faller endel på meg, å meg selv som fikk dobbel pencilinkur igår pga bihulebetennelse, samt tannverk, å som i tillegg til det igår ble satt opp på operasjon på tannen, som tannlegen har knekt av deler av instrumentet sitt nedi. og operasjon på bihulene....så denne uken var langt fra kjekk ja :(
Velkommen :heia: Å lykke til :heia:
Shadow sa for siden:
Flott å lese tips om forskjellige matretter, det gir inspirasjon :p
Jeg har vært flink med trimming så langt denne uka og er veldig spent på neste veiing, jeg håper det vil synes på vekta etter kun en uke :rolleyes:
Håper å få til trening nesten hver dag, veksler mellom spinning, styrketrening og gåturer ute i det fri, satser på godt skiføre til helga.:stortsmil
Stå på folkens!!
Dingsemor sa for siden:
Kan det være riktig at jeg kan spise såååå mye???
Kan jeg spise så mye jeg vil bare jeg er under 15karbs per dag:eek:???
Du skal spise til du er passelig mett til hvert måltid. Hvis måltidet består av både proteiner, en god dose fett og litt karbohydrater vil det nok begrense seg hvor mye man orker å presse i seg. :D I tillegg er det vanlig at sultfølelsen begrenser seg betraktelig på ketolysekuren. Hvis du drikker 2-3 liter vann til dagen føler man heller ikke behov for å spise så mye. Jeg er strålende fornøyd med denne kuren så langt og veldig glad vi er flere i samme båt her inne:)
rosarose sa for siden:
Hei dere!
Begynte på lchf for en uke siden, men har de siste dagene opplevd å være både kvalm&svimmel, svetter mer&er irritabel..har dere merket noe lignende? Spiser til jeg er mett, mye bacon, kylling, egg, fete meieriprodukter, frømüsli, bær og low carb grønnsaker, drikker nok tror jeg også. Håper dette gir seg snart, for føler meg generelt piggere i kroppen(om man ser bort i fra plagene over..)
Tenkte også å tipse om en fantastisk god&mettende grateng:
www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=167
Masse gode oppskrifter på den siden!
Lykke til alle dere:)
Fjasnissen sa for siden:
Gratulerer.... dette er tegn på at kroppen din er i ferd med å kvitte seg med karbohydratavhengigheta.... abstinenser, altså ;)
Det går over etter en kortere periode. Hang in there.
mov sa for siden:
Rosarose: Det er nok helt normalt, har vært sånn selv de siste dagene, men idag kjenner jeg at det er noe forandring. Ble veldig fort mett til frokost, er ikke like svimmel og tenker ikke på sjokolade hele tiden. Hehe:D
mov sa for siden:
Også har jeg snik veid meg idag. Minus 1,7 kg siden mandag :D:D
Gratulerer :D
Veiedag for meg i dag og ned totalt 5 kg siden start for 4 uker siden! :D happyhappy!
mov sa for siden:
Kjempebra!! :D Håper det går like bra for meg, som det har gjort for deg!:D
Det er så moro når det går bra, jeg blir så motivert :rolleyes:
Jeg har snikveid meg i dag og jaggu har jeg kommet under 70 kg, riktignok 69,9 men ble så glad når jeg så et 6 tall først på vekten:D
Jeg må forresten komme med en liten "innrømmelse".. Sukk.. Fikk for lavt blodsukker i natt, så da måtte man jo ty til sterkere saker enn grønnsaker.. Prøvde å begrense meg, men ser likevel at uansett hva jeg gjør i dag så kommer eg ikke under 25 kh :/
10 g. rosiner utgjorde 6,6g karbs, 100 g naturell yougurt 5,5.. og 1 rute 70% kakao-sjokolade 2,95... og en 3g karamell-sjokolade (opprinnelig et kjekt som jeg fjerna kjeksen fra.. ) utgjorde hele 1,6.. TRE GRAM!! og så 2 små slurker med fanta var 2 g kh.. så jah.. i dag blir det å sette ned insulindosa enda mere og så blir det ny frisk start i morra.. og det er jo ikke den verste sprekken jeg kan få heller :)
men, tok en shot olivenolje for en times tid siden.. og jeg er kvalm enda.. føsjåfy!
mov sa for siden:
Det går nok bra skal du se :) Må man, så må man!
Heidi Iren sa for siden:
Jeg går på Easylife kurs og der skal vi lære om kosthold/diett/årsake til fedme osv. Sier "skal", for jeg har akkurat startet og har ikke vært på kurs enda. Holder på dag 4 uten mat, bare shake, og det går veldig bra.
Skal ikke opp igjen disse kiloene jeg skal ta av, 25 kg, så jeg skal over på lavkarbomat når vi skal over til mat. Tallerkenmodulen tillater faktisk noe pasta/potet/ris, men jeg skal forsøke å holde meg unna. Blir kun rent kjøtt og grønnsaker som vokser over jorden.
Holder på med dag 4 uten mat og det går veldig bra, samtidig som jeg trener 2 ganger i uka. Aner ikke hva jeg har gått ned, men merker at gifteringen sitter penere på fingeren og tøy som har ligget bortgjemt har kommet høyere frem i skapet.
Da jeg studerte og bodde i England gikk jeg på Cambridge-kuren og gikk ned mange kilo, men 4 barn på 7 år har satt sine spor. Veier nå 90 kg og selv om jeg er frisk, orker jeg ikke så mye jeg har lyst til.
vinterfrisk sa for siden:
Jeg har veiedag Tirsdager.
04.01.11: 82.0 kg
11.01.11: 79.6 kg (-2,4)
18.01.11: 78.6 kg (-1)
25.01.11: 78.5 kg (-0,1) (menstruasjon)
01.02.11: 77.3 kg (-1,2)
Sammenlagt har jeg gått ned: 4,7 kg på 4uker. Er veldig fornøyd med det :D
Jeg prøver å spise variert, men ikke alltid like lett... Har hvert litt lei av Egg til frokost, så i dag ble det smør grøt:) veldig god! Der får man i hvertfall i seg nok fett! Har pøst på med ekstra grønnsaker til middagen for å kompansere.
Jeg har lagd grove tekaker, som jeg har med meg som niste når jeg skal på jobb (anbefaler dem). Begrenser de til 1-2stk. 2 dager i uken. De har jeg funnet oppskrift på her:
lenabeatrice.net/lavkarbomat/brod/enkle-grove-tekaker/
Har også funnet masse annet godt på bloggen til lenabeatrice :D Ta en titt!
Ønsker alle lykketil videre! Dette klarer vi!! :D
rosarose sa for siden:
Mov: Så utrolig bra!! Åh gleder meg til å veie meg imorgen..selv om det ble litt drinker igår. Er vodka/tonic et grusomt overtramp? Var ikke rødvinsklar..:confused:
hope10 sa for siden:
Jeg snikveide meg på vekta tidlig i morgen timene, å da viste den 1,9 ned denne uken, å eter å ha 2 uker med nedgang og 2 med oppgang, ble jeg overlykkelig, men da jeg stod opp igjen, så viste den mer igjen, å da knappe 0,8 ned..:mad:..men ned er ned, så det er ihvertfall riktig retning evt, men lurer på om det skal svinge sånn, eller om jeg bør ha en ny vekt?
Må nok snart forstå hva demente med at snikveiing aldri lønte seg...men klarer ikke å slutte med det, er altfor spennende....:snill:
Har foresten begynt på Jillian Michaels 30 day Shred, eller rettere sagt SKAL begynne ikveld, lurer på om jeg klarer med min anstrengelse astma, samt eeeeelendige konsid å komme meg gjennom det, men skal jammen meg forsøke, om det er aldri så hardt :)
Video fra level 1:
www.youtube.com/watch?v=6WSPkxYX2Xc
Det er 30 dager, å de 10 første dagene skal du bruke level 1, de neste 10 dagene level 2, å de siste 10 dagene level 3, heiv meg på denne tråden for motivasjon på det:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39518&page=14
Håper det strammer opp litt :D Men først skal jeg på møte nå, så rett på jobb frem til kl 19 ikveld, å så skal jeg kjøre eldstejenta vår på leir ikveld, så må begynne når jeg kommer hjem sent ikveld, er nok temmelig sliten da, men vil hoppe i det :)
Flere som blir med å starter sammen med meg? hun bruker manualer til armene, men der kan man jo også bruke flasker med vann :) Kjekt om vi er flere som starter på samme tid :snill:
1979 sa for siden:
God morgen:D
En glimrende start på helgen:p
Lykke til alle andre som har veiedag i dag.
Startvekt- 14.01- 70,1 kg
otika sa for siden:
Har veiedag på Fredager ,i fjor gikk jeg ned 10 kilo og la på meg 4 :rolleyes: skal vi se åssen dette året blir :) Tickeren er ikke oppdatert siden den har stått på 70 kg lenge og jeg er 72.4 i dag
27.12.10 startvekt : 74 kilo
07.01.11 : 72.1
14.01.11 : 71.3
21.01.11 : 72.3
28.01.11 : 71.4
04.02.11 : 72.4
Som dere ser så sloss 71 og 72 om plassen :boxing::D og noe tviholder på fettet hos meg,men jeg klager ikke for formen er på topp og alle sykdommer borte (bare litt ustabilt stoffskifte igjen som sikkert snart gir opp) Satser på at det løsner etterhvert,men jeg har gooood tid og koser meg med maten og det stabile blodsukkeret :) Ha en fin helg alle sammen
Fjasnissen sa for siden:
Så deilig å se den holdninga der, Otika. Kos deg med maten og forbedret helse, så håper jeg bonusen (les: vektnedgangen) kommer flygende snart :)
mov sa for siden:
Jeg lagde en supergod omelett igjen idag og tenkte jeg kunne dele den med dere :)
Dere trenger:
Kavli bacon smøreost
revet hvitost
6 egg
5-10g vårløk
salt og pepper
(dette blir ca. 4 porsjoner)
Stekte først omeletten med pepper og litt salt, da den var nesten ferdig la jeg flere "klatter" med bacon smøreost på den. Så la jeg omeletten i en ildfastform, strødde over hakket vårløk og revet ost. Jeg tok også og strødde på bitte litt oregano.
Så satte jeg den inn i ovnen på 200 grader, og ventet til all osten var helt smeltet.
Det som ble så godt med denne var at all bacon osten smeltet under den vanlige osten. Veeeldig godt altså :D
IKJ sa for siden:
Ja, feberen har slått meg helt ut, blir helt gåen bare av å reise meg opp, sover hele tiden. Så trening blir det veldig dårlig med...
Men jeg har gått ned 2,5 kg siden mandag, så : tjohoooo!!!! :):):)
( håper bare ikke det kommer på igjen når jeg blir frisk...)
Mekkal sa for siden:
Startet 10 jan. med LCHF, og har gått ned 5 kg til nå.
Endelig er jeg ferdig med "slapperioden".
Jeg prøver å gå litt på ski innimellom, men i forrige skulle jeg ikke klart å stavre meg gjennom løypa på 5 km. Forleden gikk jeg 20 km og i går 15. Nå har jeg endelig energi igjen, og det er deilig.
Så til dere som føler dere slappe og tunge, bare stå på, det går over.
Og da blir det bare behagelig :)
otika sa for siden:
Tusen takk :klem: nei jeg gir meg ikke og regner med at det plutselig løsner,og da kan det bare gå en vei.....nedover :D
Siden jeg havnet i ketose den 27 Desember og startet på "nytt" da ,så oppdaterte jeg tickeren min nå,gidder ikke å ta med de 8 kiloene jeg gikk ned i fjor :) for nå er det de siste 12 kg som gjelder ;)
100til75 sa for siden:
I dag er det tungt. 1 uke på ketolyse kuren, var helt skjelven og kvalm i dag tidlig. Kastet opp til og med.
Har vondt i hodet også... Håper det går fort over for de førstedagene har gått veldig bra :)
IKJ sa for siden:
Så flott! Kjenner igjen den! Fant en brukt trimsykkel på finn. Første turen med den bestemte jeg meg for 10 min. Etter 5 min begynte jeg å bli svimmel, og etter 10 min holdt jeg på å ramle av, var helt skjelven! 2 dager etter tok jeg 20 min og 40 min styrke. Neste gang klarte jeg 30 og 30 min styrke, og siste gang ( før jeg ble syk) klarte jeg 60 min!!! Helt utrolig!!!
Fero sa for siden:
Det her høres jo ut som magi! Eller nesten.. Uansett, jeg er en total idiot på kjøkkenet, og lurer derfor på hvor lenge det kokes, og hvordan du siler av vannet? Jeg har bare dørslag og ikke sånn melsikt som kanskje hadde funket bedre? Eller kan du koke med passe mengde vann slik at det "koker inn"? Eller hmm, blomkål sveller vel ikke så fryktelig mye når jeg tenker meg om :rolleyes: En skal SENT krøkes om en god kokk skal bli :D
otika sa for siden:
Rasp blomkål på rivjerne, legg en god kladd med smør i bunnen av en microboks og legg blomkål risen oppå,kjør den i micron i 7 minutter uten lokk,rør om og nyyyt :D
Dollsine sa for siden:
Heisann; kan jeg henge meg på? Startet egentlig i fjor men de trådene jeg fulgte da er inaktive. Startet i fjor ja, og har ikke gått ned særlig mye - MEN jeg har heller ikke lagt PÅ meg! Det synes jeg er viktig med tanke på at jeg spiser så mye fett.
Jeg tror jeg ikke går ned fordi jeg ikke er konsekvent nok og ikke passer på å få nok fett ift karb+proteiner. Er også kjedelig i matveien; spiser stort sett det samme. Har derfor kikka litt på noen oppskriftssider her inne i dag og gleder meg til å lese mer:
forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130
forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=327
Og så MÅ jeg trimme; gå turer og styrke. Det må på plass:rolleyes:
Jeg har ikke lest alle innleggene i tråden, bare enkelte og en ting bet jeg meg merke i som jeg stiller meg 100% bak; dette er ikke en diett men en måte å leve på.
Ha en strålende søndag!
Jeg bare kokte den i litt vann og silte av vannet.. Har ikke mikro, så da ble det vanskelig.. Tilførte fettet i form av at jeg stekte den etterpå sammen med smør, kjøttdeig og løk :)
Men, varianten din skal prøves på jobb Otika:D
Lagde forresten karameller i går.. D gikk ikke så bra :p Jeg var "dum" nok til å ha i sukrin-SUKKER når det aldri ble tykt nok.. Og det smelta aldri, så da ble det som .. karameller med sukkerkorn i .. Smaken ble god, men heller dårlig konsistens!
Saftig sa for siden:
Hei, hiver meg på her jeg. Begynte 21 jan.på lavkarbo, turde gå på vekten etter noen dager..den viste da 90,6 den 24jan. Kom i ketose etter 5dager :)
Målet er å komme ned i 68 en vakker dag i ganske nær fremtid. Jeg har lest til øyet ble stort og vått, er sååå mye jeg må sette meg inn i etter årevis med grete roede, ikke fett etc.instillinger... finner mye interresant både på forskjellige blogger og i forumet her!! pluss jeg har skummet gjennom litt forskjellige bøker. Deilig å være igang! har veiedag torsdager, men klarer definitivt ikke holde meg unna vekten..
24.01 90,6
03.02 88,6
06.02 88,1
sjokoholiker'n sa for siden:
Begynner i morgen, så jeg hiver meg på her :)
rosarose sa for siden:
Det går så sakte...har bare gått ned 0,3 kg siden jeg begynte(10 dager siden). Tror dere dette vil endre seg?:confused:
hope10 sa for siden:
03.01 - 91 kg ( oppstart ketolyse )
10.01 - 87,9 kg, ( -3,1 kg.1 uke )
17.01 - 88,3 kg, ( +0,4 kg, 2 uke)
24.01 - 86,9 kg, ( -1,4 kg, 3 uke )
31.01 - 87,0 kg ( + 0,1 kg, 4 uke )
07.02 - 88,2 kg ( + 1,2 kg, 5 uke)
Ikke overrasket i det hele tatt...:( En snikveiing igår viste nok en gang oppgang, så jeg gikk ut av ketosen igår, å går over på lav kalori pulver noen uker, spent på resultatet på mandag...
rosarose sa for siden:
Takk for svar!
Skal smøre meg med tålmodighet&veie meg igjen om noen dager
Lykke til med pulvervarianten, håper det funker for deg:)
hope10 sa for siden:
Det går nok bra skal du se, lykke til :heia:
Å tusen takk for det :klem:
IKJ sa for siden:
Hei alle mandagsveiere!
Det har endelig løsnet for meg!
Startvekt 11.01.11 88kg
Forige mandag 01.02.11. 86 kg
I dag 07.02.11. 82 kg!!!!
Jippiiiiii! :):):)
1979 sa for siden:
Heia.
Deg husker jeg ifra fjorhøst:p
Igang igjen jeg også.
Det er nå vi skal klare det vet du:boxing:
Masse lykke til......
IKJ sa for siden:
Du må huske på at du har hatt en ganske stressende uke, med syk mann og syke barn, og du stresser nå litt med vekta og, så det kan være en grunn til at du sitter litt fast;) Håper du slapper litt mer av på pulverkuren, og at du får bedre resultater;) lykke til!
mov sa for siden:
Uke 1: - 2,4 kg
Er veldig førnøyd med det altså :D:D
mov sa for siden:
så bra!! :d
IKJ sa for siden:
Det er jo helt supert!
Jeg er spent på flere av oss, vi er jo en del som startet i januar, som har vært litt på stedet hvil i noen uker...
Håper det løsner for flere, at kroppen nå begynner å forstå hva vi driver med;)
hope10 sa for siden:
Det er sant det :( Satser på at dette hjelper å kickstarte motivasjonen, så er jeg tilbake igjen om 3 ukers tid :)
Tusen takk :klem:
Mekkal sa for siden:
Glimrende! Da holder vi samme tempo. Startet 10. januar på 88 kg. Jeg merker at jeg har mere nedgang de ukene jeg får trent litt. Pga det dårlige været i forrige uke gikk jeg bare litt ned, mens det virker som den har fått fart på seg igjen de siste dagene da været har vært bedre (jeg veier meg hver morgen). Du er sånn sett heldig som har en trimsykkel og ikke er avhengig av været :)
Uansett er det viktig å huske på at man kan ikke sitte seg slank. En viss aktivitet er nødvendig. Sofaslanking er vanskelig, da må man nesten sulte seg. Det herlige med denne dietten er at man nesten aldri er sulten. Jeg gikk ned 7-8 kg for 3 år siden, da spiste jeg nesten bare frukt og grønnsaker. Grønnsakssuppe 4-5 ganger i uka til middag, og nesten ikke fett. Hadde et konstant vakuum i magen. Nå kjenner jeg meg frisk og rask, og i og med at jeg er på tur opp igjen etter den slappe perioden, kjenner jeg meg full av energi igjen :)
Dette blir ikke bare en diett for en periode, men et helt nytt kosthold for meg. Når jeg når målvekta mi kommer jeg til å introdusere litt mer karbo i kostholdet, bl.a savner jeg poteter, men jeg kommer til å bli nøyere på hva jeg putter i meg om kvelden. Heller spise en kveldsmat bestående av proteiner enn karber. Og spise mat med karbo før jeg gjør noe fysisk, ikke etterpå. Så skal jeg klare å holde vekta framover.
Dollsine sa for siden:
Jeg har funnet ut (og funnet meg i) at det går sakte. Det snakkes så mye om de som raser ned i vekt på lavkarbo; jeg tror det store flertallet går sakte ned. Det er en livsstilendring (en god sådan:)) og kroppen trenger tid på omstillingen. Hold ut!!!
Dollsine sa for siden:
Heisann. Jeg husker deg også 1979; trivelig med "kjente". Er i gang igjen, men har egentlig aldri sluttet helt. Har ikke vært aktiv her inne; men ikke vært konsekvent nok tror jeg. Liker kommentaren til en lengre oppe, om at en ikke kan sitte seg slank. DET er sant det! All bevegelse er bedre enn ingen bevegelse tenker jeg; og har montert på meg skrittelleren igjen.
Jeg har ikke det største fokuset på hva vekta viser; har lært av noen feilskjær her. Dog var den 83,1 i dag mot 84,2 for to uker siden. Jeg følger mer på hva jeg spiser, at forholdet mellom fett og kh+prot blir ok. Derfor registrerer jeg på diett.no. Kjekt å se hva det egentlig blir til slutt.
1979 sa for siden:
Ja bevegelse ja, har ennå ikke kommet igang med det:o
Det irriterer meg noe forferdelig, har jo så lyst, men er vel bare temmelig lat.
Hver kveld setter jeg iPoden på ladding og psyker meg opp til en gåtur neste dag.
Men når jeg kommer til stykket så er sofaen så deilig.
Men men, det er vel bare jeg som kan gjøre noe med det.
I morgen blir det:D
mov sa for siden:
Mekkal: "Uansett er det viktig å huske på at man kan ikke sitte seg slank. En viss aktivitet er nødvendig. Sofaslanking er vanskelig, da må man nesten sulte seg."
Hm, er ikke helt enig. Selv er har jeg en kronisk sykdom, som gjør at jeg ikke kan være i noe spesiell aktivitet. Er senge/sofa-liggende store deler av uken. Allikevel ble jeg anbefalt av lege og begynne på dette, selv om jeg ikke får noe som helst trim. Pluss at jeg har gått ned 2,4 kg denne uka, og jeg har spist masse mat :)
Mekkal sa for siden:
Det er selvfølgelig en generell uttalelse. Nå er jeg ingen lege, men regner med kroppen din har tilpasset seg sykdommen din, og da vil kostholdsendringen gjøre at du går ned.
Det er uansett gledelig at både du og jeg går ned i vekt, selv om vi gjør det på forskjellige måter.
Lykke til videre! :)
1979 sa for siden:
Det ble ingen gåtur i dag, men jeg kan vel kalle det å måkke snø i 45 min. er en real treningsøkt:D
Er skikkelig svett og føler energien er på topp:_punk:
Snømåking må da være topp som trening ja:D
Jeg har veiet meg i dag og har gått litt opp så ble litt paff siden jeg har fulgt kuren slavisk uten utskeielser. :(
Har ikke kommet så godt i gang med treningen så tror ikke det er muskler heller.
Samtidig så føler jeg at jeg har minket litt spesielt i ansiktet og fingrene.
Skal stå på og håper på mer nedgang neste uke eller ihvertfall mindre tall på målebåndet;)
otika sa for siden:
Det er veldig mange (også jeg) som går litt opp og ned i starten :) det kan ta inntil 8 uker før kroppen har skjønt at den skal begynne å brenne skikkelig med fett,så ikke stress med det...spis god mat og kos deg,og husk å måle,mange går ned haugevis av cm,mens vekta ikke rikker seg.Muskler veier som sagt mere enn fett og på dette kostholdet klarer faktisk kroppen å bygge muskler uten trening :D
[/B] Ja ikke sant så da er det nok defor vet du, skal se vi får den six-packen til sommeren av å ligge på sofaen og spise bacon crisp:DIKJ sa for siden:
Hehe, ja! Dyppet i seterrømme! Nam! I begynnelsen av kuren var jeg nødt til å ha bacongull flere ganger i uken, (kunne fint få ned en pose alene!), men nå har til og med snacksbehovet bynt å forsvinne!
otika sa for siden:
Hehehe ja vi kommer til å slå gutta med den magen vi får :D bacongull orker jeg ikke lenger,fyser så lite på snop nå,og godt er det :)
Mekkal sa for siden:
Middag i dag:
Torsketunger, stekt i 50/50 med meierismør og rapsolje, raspet gulrot, smørdampet blomkål, stekt løk og rømmesaus.
Skikkelig kraftfor, med andre ord :)
Shadow sa for siden:
En pen nedgang første uka for min del, var sikkert mye vann, men det er motiverende for å jobbe videre med kostholdet.
Litt nøtter og bacongull er et must for meg. Godt å ha noe å ta fram sammen med en god bok på kvelden :)
hope10 sa for siden:
Så flinke dere er :heia:
biggo sa for siden:
Lagde en super middag i dag:
Tok kyllingfileter og dyppet i litt egg og rullet i knust baconcrisp, så stekte jeg de.
Smakte som kyllingnuggets :)
Hadde stekte grønnsaker og rømmedressing som tilbehør :D
Jeg hadde veiedag i går, men glemte å legge det inn. Har gått ned 700g og det er med endel utskeielser i helgen. Merker det er veldig vanskelig å holde dietten hvis man ikke planlegger måltider. Det er med andre ord mitt mål for neste uke. Skal planlegge neste uke i morgen!!
Flott hvis folk kommer med tips til frokost og lunsj det er mine svakheter...
Under oppskrifter finner du mange ideer til alle dagens måltider men jeg kan godt si hva jeg har spist til frokost og kvelds for det neste. Annenhver dag har jeg speilegg og bacon med enten litt frisk salat eller brokolli. Da har jeg alt i samme pannen og steiker samtidig. Legger først bacon i og steker det litt, så kakker jeg eggene og legger oppi noen bunter med brokkoli. Andre dagen har jeg spist cottage-chees litt nøtter og linfrø med litt fløte over. Til kvelds spiser jeg ofte en avokado med litt reker og majones eller bare som den er.:)
IKJ sa for siden:
Er det noen her som så slankekrigen på fem i går? Jeg var på jobb, og fikk det ikke med meg. Det var finale... Hvem vant???
Det var ikke finale, men delfinale. Begge gutta er videre. Jentene må sloss om å få Amerikas stemmer for å gå videre til fialen..
IKJ sa for siden:
Ah! Da kan jeg jo se det neste tirsdag;) man blir jo litt inspirert av all den treningen de holder på med! I dag var jeg skikkelig trøtt, og skulle velge mellom å trene eller legge meg på sofaen, jeg valgte å slenge meg på sofaen, med fjernkontollen... Men så var det gamle episoder av slankekrigen, og det endte med at jeg tok fram sykkelen, og syklet meg gjennom hele episoden!!! 60 min!!!;)
Så flink du er da. Jeg sliter litt med å komme i gang med trengen. Ikke bare bare å slenge seg på sykkelen eller ta seg en joggetur når man er avhengig av 4 hjul:D. Jeg har tenkt å begynne å svømme et par ganger i uken, tror det vil gjøre godt :D
IKJ sa for siden:
Ja, det gjør det vel ikke noe lettere... Jeg liker ikke å trene, jeg, har aldri likt det. Har sponset spenst i årevis, og vært der periodevis. Sa opp i forfjor.. Jeg liker ikke å gå tur en gang. Greit å gå med ungene, men ikke alene bare for å gå, liksom.
Det som er, er at jeg har lyst til å like det! Men det gjør jeg ikke! Det må tvang til for at jeg skal trene! Liker heldigvis den gode samvittigheten etterpå, så det er jo litt motivasjon for meg!
Jeg bare måtte på vekten i dag og jeg ble så glad. Ble som sagt litt skuffet etter å ha gått opp litt i forrige uke tiltross for at jeg ikke hadde noen utskeielser. Nå har jeg kommet meg ned igjen og har et samlet vekttap på 2,2 kg på litt over 2 uker:D
Har begynt å spise masse meierismør på det meste egentlig (til og med bacon steker jeg i masse smør:eek:) og tar meg en støyt olivenolje og innimellom.
Ellers går det jo mye i egg, brokolli og blomkål som tilbehør til kjøtt og fisk.
Fløte og cremefrech er jeg jo veldig glad i så det bruker jeg og en del men skal prøve å la smør/ olje og fet fisk og kjøtt være hoved fettkilden så kanskje jeg går enda raskere ned, gleder meg til det begynner å vise:p
Cassi sa for siden:
Hiver meg på,også. Har lagt gradvis over til et tilnærmet lavkarbo-kosthold, men siden 01.02 kjører jeg skikkelig ketolyse-opplegg. Kom kjapt i ketose,og har gått 2 kilo alt. Dette selv om jeg har spist tyggis, store sukkerfrie Dent, og sushi til middag en dag!
Noen som har noe godt brødlignende å anbefale? Har prøvd Iset sitt, og Torkil sin nabo sitt, men synes ikke det ligner litt på et skikkelig brød. Jeg savner brød!
Kjøpte god gresk/tyrkiskyoghurt på Meny etter råd her.Blandet m litt flytende Natrena og vanilijedråper. Strødde over litt frø og husk -bedre enn Godmorgen yoghurt! Tusen takk for tipset!
Mekkal sa for siden:
Det er vanskelig å få til et ordentlig brød uten mel/kornprodukter, men etter å ha prøvd en del oppskrifter er dette det beste jeg har kommet fram til. Bare pass på at ikke det ikke blir stor overvekt av mandler i nøtteblandingen, da smaker det kake med pålegg på :)
200 gr. div nøtter (mandler, hasselnøtter, valnøtter, paranøtter)
150 gr. solsikkefrø
100 gr. linfrø
50 gr. sesamfrø
1 ts bakepulver
1/2 boks Creme Fraiche evt. 1 1/2 dl fløte
6 egg.
Knus nøtter og frø i mikseren, dersom brødet ønskes litt grovere vent med sesamfrøene til etterpå. Bland alle ing. og ha i smurt brødform eller med bakepapir.
55 min på 180 grader.
Dette brødet metter mye lenger enn vanlig brød, og de vanlige brødene jeg baker er veldig grove. Mens jeg tidligere spiste 4-6 vanlige brødskiver i løpet av en 10 timers arbeidsdag og var dødssulten da jeg kom hjem, spiser jeg nå 2-3 skiver proteinbrød, enda de er bare halvparten i størrelse.
Disse er spesielt gode med røkt laks og egg, eller med en hjemmelaget reke/eggesalat.
biggo sa for siden:
Har gått ned 1 kg og 4 cm siden sist uke :D :D Fornøyd etter to uker stillestand ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.