< Tilbake til oversikten

Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med?

#1

Fofa sa for siden:

Jeg er nå klar for en ny runde med Jillians harde 30 dagers treningsopplegg:)
Av erfaring vet jeg at å få støtte fra noen her inne vil hjelpe meg godt for å klare å gjennomføre...
Noen som hiver seg med på denne runden?? Jeg starter i kveld! NÅ skal det shreddes:D


#2

Bonus sa for siden:

Ja, jeg er gjerne med.. Men starter på mandag pga fotballtreninga i helga :D


#3

Fofa sa for siden:

Supert, Bonus!! Da er vi 2:)


#4

Fofa sa for siden:

Ooops, jeg sovna av på sofan i går...så jeg fikk ikke starta:o Men men, i dag er en ny dag, og jeg SKAL starte idag:)

Gruer meg litt til å "binde meg" til trening hver eneste dag..men jeg vet jo hvor sykt god trening dette er, så, dette skal jeg klare!!!

Flere som blir med?


#5

julme sa for siden:

Jeg blir også gjerne med,men starter også på mandag :)


#6

Fofa sa for siden:

Genialt!!:D
Jeg kjenner meg selv allerede...så jeg vet at dersom ingen pusher på, så er det lettere å hoppe over treninga!
Regner med at når dere starter på mandag, så er jeg full av gangsperre overalt..haha:)


#7

Gracella sa for siden:

Ny runde?? Betyr det at du har vært gjennom dvd'en hennes før :eek:?? Og vil gjøre det igjen :eek::eek:??
Begynte på del to i dag og gjett at jeg ANGRER på at jeg har lovt meg selv å gjennomføre dette...:rolleyes:

Men jeg skal, jeg skal, jeg skal.
Så jeg er med, hehe - og står på.

Og håper virkelig at det blir resultater av dette :o


#8

langaard sa for siden:

Skulle veldig gjerne blitt med, men jeg er redd jeg ville vært mer død enn levende etter bare en dag:(


#9

Fofa sa for siden:

Gracella: Hehehe...ja, jeg skjønner hva du mener!!:D
Ja, jeg har vært gjennom den 1,5 ganger før... Det er TUNGT...men så bra!! Det er jo i grunnen fort gjort når man først er igang,,men mitt problem er det å skifte til treningstøy og komme igang... Det er en aldri så liten påkjenning å love seg selv trening HVER ENESTE DAG i 30 dager...Men, som du sier; dette skal vi klare!!!:)


#10

Fofa sa for siden:

Det ER tungt...men du merker fremgang allerede etter noen få dager!! Jeg synes du skal hive deg med!! Må du ta noen sekunder pause innimellom, så gjør jo ikke det noe...:D


#11

Elanessë sa for siden:

Jeg har også anskaffet meg denne!!
Tenkte egentlig å starte på tirsdag (har mamma på besøk, og klarer ikke å trene når noen ser på :o ) men mulig jeg klarer å få til en halvtime på mandag. Hadde vært gøy å starte samtidig som flere av dere :)


#12

Fofa sa for siden:

Da har jeg akkurat gjennomført første økta...Føles veldig godt akkurat nå!! Men herregud så tungt..hahaha...også jeg som trodde jeg hadde muskler...så feil kan man ta. :)Svetta sikkert en liter gjorde jeg og!

Dette blir bra!!! Må bare være flink og gjennomføre hver dag nå!!

Elanesse: Du trenger ikke mye plass for å trene level 1, så du kan sikkert lure deg inn på soverommet eller noe.. Jeg har selv trent på et bittelite hotellrom, med Jillian på min mini-pc hehe:D


#13

Elanessë sa for siden:

Åhh hehe :p lurt da. Men pc'en min er ikke særlig bra, og vil jo gjerne se på den store tv'n i stua :D Men skal sikkert få det til.

#14

Fofa sa for siden:

Jeg skjønner!! Det er jo ikke optimalt, men for en dag eller to går det bra:) Selv om det ikke kjennes sånn der og da, så er det jo ei kort økt..hehe.. Så det er et ok alternativ.


#15

LanoGakkGakk sa for siden:

Og for å gjøre dette må man bestille DVD-er sikkert? Hvor?

Og hva ellers?


#16

Fofa sa for siden:

Jeg lasta det ned.
I tillegg til dvd'n, trenger du bare to handvekter..eller, dvs, du kan omså bruke 2 flasker du fyller med vann eller lignende.


#17

LanoGakkGakk sa for siden:

Håndvekter har jeg masse av. Laste ned er jeg helt grønnskolling på for jeg sitter som oftest på jobbmaskinen, og der laster jeg aldri ned noe som helst av redsel for å ødelegge noen viktige data med virus eller annen skitt... Men hvor finner jeg det for å laste det ned? Og heter det "Jillian Michaels 30 day shred"?


#18

Elanessë sa for siden:

Jeg kjøpte DVD'en på Play.com. Det ble en drøy femtilapp bare, og porto der er gratis :D




#21

Fofa sa for siden:

Jepp, det er 1 stk dvd.
Den inneholder 3 level. Man skal trene level 1 i 10 dager, så level 2 i 10 dager, og til slutt level 3!!:D


#22

Elanessë sa for siden:

Jeg har ikke startet min enda, men ja, har inntrykk av det :ja: Skal visstnok være flere nivåer, og at man bruker forskjellig tid på de ulike nivåene... er vel noen repetisjoner o.l. Tror jeg.... Men noen som faktisk har startet bør kanskje svare :p

#23

Fofa sa for siden:

Opplegget er sånn at hvert level består av både styrke, kardio og magemuskeltrening. Det er 3 minutter styrke, så 2 minutter kardio, så 1 minutt magemuskler. Så starter det på nytt igjen 3.2.1. Man trener styrke over hele kroppen, så dette er meget effektivt! (og tungt!) Man kjører altså samme program i 10 dager, noe som betyr at man meget mulig kan bli litt lei av de samme øvelsene om og om igjen. Men det er ihvertfall interessant å kjenne hvor mye lettere det går etterhvert:)



#25

Fofa sa for siden:

Wow! Ja, det var litt av en forskjell!!:)
kjøpte du den dvd'n? I så fall må du oppdatere oss om du synes den er bra!

Jeg har akkurat gjennomført dag 2 av mine 30 dager:)
Når jeg sto opp i morges, kunne jeg allerede kjenne såre magemuskler. Fra forrige gang jeg fulgte dette opplegget, så husker jeg at jeg hadde sinnsyk gangsperre på baksiden av leggene i mange dager fra dag 3..så jeg går bare å venter på at den dukker opp i morgen.


#26

Gerd sa for siden:

Dag 1 gjennomført ;) puh


#27

Fofa sa for siden:

Så bra, Gerd!! :) Hvordan gikk det? Synes du det var tungt?
Forbered deg på noen såre muskler fremover..hahaha..Men men, det er jo bra-det betyr jo bare at det funker:D


#28

Gerd sa for siden:

Kondismessig helt greit :ja: (danser jo en del)
Men jeg kjenner nok muskler jeg ikke visst jeg hadde... spesielt i armene :p :lol:


#29

Fofa sa for siden:

Ja, samme her:D
Level 1 er i seg selv veldig enkel, noe jeg synes er bra. Øvelsene er lette å gjennomføre når det kommer til teknikk. Så får heller musklene slite litt hehe.
Level 2 og 3 blir litt mer kompliserte. Husker at det var noen av øvelsene det tok meg et par dager å sette meg inn i. Men men, den tid den sorg:) Så bra at du er med!! Jeg vet at jeg kommer til å trenge noen å "føre regnskap" for etterhvert! De første dagene er som regel grei, for da er jeg så gira. Men etterhvert blir det veldig lett å lage "gode" unnskyldninger for meg selv for å slippe å trene:rolleyes:


#30

Gerd sa for siden:

Ja, det er greit å ha noen som kan sparke en bak når man har lyst å gi f.... For det er nok store muligheter for at jeg får lyst til etterhvert :lol:
(hater trening som gjør meg "dødssliten"..... :cool:)


#31

Fofa sa for siden:

Hehe..jeg hater all form for trening!!! Så her kommer jeg til å trenge noen som kan sparke hardt!! :):):)


#32

Gerd sa for siden:

Da har vi en sparke-deal????:D


#33

Fofa sa for siden:

Absolutt, det er akkurat det jeg trenger!! Ser du meg ikke her en dag, så må du bare varme opp hehe:D


#34

Gerd sa for siden:

Oki ;)
Og samme gjør du :D


#35

Fofa sa for siden:

Det er en avtale!!! ;)


#36

Mille89 sa for siden:

dette tror eg jammen jeg skal prøve meg på gitt. hvor mye koster slike vekter? og matte? må man ha sko? en stund siden jeg har drevet med trening:p
men nå har jeg mistet såpass med muskler sammen med vektnedgangen at noe må gjøres gitt!
har lastet ned filmen og greier.


#37

Gerd sa for siden:

Fyll opp 2 halvlitersflaske med vann og bruk de som vekter. Europris har billige vekter du kan kjøpe etterhvert :)
Bruke et pledd som matte.

Jeg klarer ikke trene med sko, så jeg trener barbeint :)


#38

Fofa sa for siden:

Jeg trener og barbeint, og det går helt fint!
Jeg svetter mye under denne økta hehe, så jeg ligger på et handkle.


#39

Mille89 sa for siden:

men da har jeg jo ingen unnskylding for ikke å begynne idag :O


#40

Fofa sa for siden:

Nope!! Bare å hoppe i det;)


#41

Gerd sa for siden:

Nope :D Jeg starta i dag.....

Og det var Fofa som fikk meg til det :heia:

:suss:


#42

LanoGakkGakk sa for siden:

Jeg har lastet den ned i dag... Men må liksom psyke meg litt opp for å begynne :)
Holder på å regulere på kostholdet og håper å få til jevne, sunne vaner snarest mulig. Har min månedtlige på max akkurat nå, så jeg tror jeg begynner når den er på nedadgående!

Trening hjelper meg å holde blodsukkeret stabilt, så det er veldig motiverende for meg å merke hvor godt kroppen fungerer mat/treningsmessig når jeg bare kommer skikkelig igang.


#43

Elanessë sa for siden:

Gruer meg litt når dere sier at det er tungt :p Men det MÅ det jo være, når man er i så dårlig form. Vil jo gjerne bli i god form, og vet jo at man må over en skikkelig kneik med såre muskler osv da ja.

Jeg kjøpte et par søte på Coop Obs (rååsa :p) på 1 kg hver til 80 kr.

#44

nellie sa for siden:

Jeg hadde prøvd med sko med god demping:) Jeg trena uten og fikk knevondt så det holdt og tilslutt beinhinnebetennelse, når jeg ikke tok hintet.

Veide veldig mye da.


#45

Bollemor sa for siden:

jeg blir med:) starter i morgen:)


#46

Fofa sa for siden:

Supert!!:)


#47

Gerd sa for siden:

Dag 2 gjennomført!!! :heia:
Tungt... meget tungt..... :cool:


#48

LanoGakkGakk sa for siden:

SÅ tidlig på dagen er det tungt, selv uten Jillian...

Kjempesprek du!!


#49

Gerd sa for siden:

Føler meg ikke så veldig sprek nå nei..... :lol:


#50

LanoGakkGakk sa for siden:

Hvor lang er den treningsøkten på level 1?


#51

Gerd sa for siden:

20 minutt :)


#52

LanoGakkGakk sa for siden:

Ok. Det er jo overkommelig sånn tidsmessig... :)
Jeg får begynne å legge en plan! Mye som skal klaffe med eneansvar for to unger, fritidsaktiviteter, skole, lekser, egen bedrift osv... Det skal så lite til for at det skjærer seg, så det er best å forberede en gjennoførbar plan.


#53

Fofa sa for siden:

Nå har jeg gjennomført dag 3:D Ser ikke så mye til forbedringen, gitt..haha.
Men men, det kommer seg!! Er bare glad for å ha gjennomført:)

Den siste mageøvelsen er GRUSOM!!! Noen som er enig?? Jeg ligger på gulvet og grynter på slutten:o


#54

Gerd sa for siden:

Jepp, den kjenner man til gangs.... :p


#55

Taran sa for siden:

Hei, jeg blir så inspirert av dere jenter, at jeg tror jeg må bestille meg dvd'en. En ting jeg lurer på, går det an å følge programmet uten å ta de harderste mageøvelsene?


#56

LanoGakkGakk sa for siden:

Ingen kan jo gjøre noe mer enn "å gjøre sitt beste"


#57

Gerd sa for siden:

Signerer :ja:

Gjør det du orker :ja: Men det skal svi litt altså :p


#58

Taran sa for siden:

:) Takker for svar, bare lurte om man har effekt uten mageøvelser, jeg skal nok kunne ta de med tida, men ble mageoperert for 2,5 mnd. siden og det "river" godt i såret enda så tør ikke noe hardkjør:(. Men så lenge man før vekket til live litt andre muskler så må det nå være von i det. :D
Tror jeg hiver meg på å bestiller pronto!
Stå på jenter!


#59

LanoGakkGakk sa for siden:

Det er masse øvelser for forskjellig muskler, så det er bare å sette igang. Du får utbytte av de andre øvelsene, garantert.


#60

julme sa for siden:

Jeg skulle egentlig begynt idag jeg,men er syk...Starter så fort jeg greier:)


#61

Elanessë sa for siden:

Jeg starter i morgen :heia:


#62

Gerd sa for siden:

:heia:


#63

Taran sa for siden:

Vel, da er dvd bestilt...venter spent :)


#64

Gracella sa for siden:

Dag 13...
Var på Zumba først så det gikk heller trått med Jillian i dag :(.
Jeg måtte stort sett holde meg til nybegynner-Anita. Men jeg hadde nesten ikke pauser og klarte å gjennomføre de fleste øktene :)

Yeyyyy to meee :D


#65

Gerd sa for siden:

Da var min "karriere" med shred over....
Ferdig med første settet med siups, og da sa kors-ryggen at dette var nok.....:o


#66

LanoGakkGakk sa for siden:

Ånei... Er det så ille at du ikke engang kan gjøre en moderert versjon?


#67

Gerd sa for siden:

:ja: :(


#68

LanoGakkGakk sa for siden:

Uff, god bedring!! :klem:


#69

Gracella sa for siden:

Dag 14: gjennomførte på "tom" mage, dvs 3 kopper kaffe hvorav den siste inneholdt en stor ts cocosa. Jeg har lyst til å si at det holdt ikke hele veien gitt, men det er nok bare jeg som ikke "vil" ta ut alt
Jeg må fremdeles gjøre noen av øvelsene (i allafall delvis) sammen med Anita :o og jeg må bruke 1,5 kg vekter på denne delen :(.

I morgen skal jeg variere litt med vektene, men jeg har bare 1,5 og 3 kg, så... :rolleyes:.

Fy eff dette tar på...
(i morgen er jeg halvveis, jippi!!!!)


#70

Elanessë sa for siden:

Ettersom det er 30 dager og 3 nivåer, er det meningen man skal bruke 10 dager pr.nivå da? Enn hvis man ikke klarer å øke på nivået, blir det sett på som "fullført" dersom man holder seg på nivå 1 og/eller 2 hele perioden?


#71

LanoGakkGakk sa for siden:

Nei da bruker du bare lengre tid sånn at du kommer deg opp på niva 3 til slutt. Men det er jo meningen man skal presse seg max dah! :D


#72

Elanessë sa for siden:

Jeg holdt på å dø under oppvarmingen i dag :p Men det blir bra ettehvert da! Har tro på at formen skal komme seg :)


#73

LanoGakkGakk sa for siden:

Jeg har ikke engang testet den ut.... Så jeg er spent på hvordan kroppen min takler sjokket når jeg setter igang ;)


#74

Elanessë sa for siden:

Nå har jeg gjennomført dag 1!
Sammendrag om hvordan dèt gikk ligger i journalen min :p


#75

Gerd sa for siden:

:heia:

Jeg har tatt dag 3 likevel :p

Ryggen roa seg utover dagen. Så den er bedre.

Strekte godt ut ryggen før jeg startet, og tok alle mageøvelser stående ( etter tips fra en treningsinstruktør jeg hadde for mange år siden)
Det eneste som ble altfor tungt, var den øvelsen hvor vi løfter vekter over brystkassa og til siden. Nå måtte jeg holde oppe vektene i tillegg, så der klarte jeg ikke så mange.
Jeg var veldig bevisst på ryggen hele tiden.


#76

Fofa sa for siden:

Jippi!!!:):):)

Du er tøff, du!!
Så bra!!!

Jeg har akkurat gjennomført dag 4, og må si at i dag kjentes det bittelitt lettere..eller, dvs bittelitt mindre dødstungt hehe.

Denne runden har jeg nesten ikke gangsperre, så det må jo bety at noe muskler lå igjen fra forrige gang:D enda det er mange måneder siden. Eneste jeg virkelig kjenner, er såre magemuskler. Men det kjennes godt!! hehe en bekreftelse på at jeg gjør noe bra for kroppen min:)


#77

LanoGakkGakk sa for siden:

Jeg har en svakhet i korsryggen, så det er godt å få med noen tips før jeg begynner.


#78

Gerd sa for siden:

:heia: Fofa :D

Lanogakkgakk: Ja vi må passe på ryggene våres :ja:
Og mageøvelser i stående posisjon tar på de også :ja:


#79

Bollemor sa for siden:

ikke kommet i gang enda:(


#80

LanoGakkGakk sa for siden:

Skal vi begynne i morgen, Bollemor?


#81

Bollemor sa for siden:

jaaa:D trenger en push her;)


#82

LanoGakkGakk sa for siden:

Samme her! Da sier vi i morgen!!!! Da har vi en avtale.
Nå må jeg i bingen :)


#83

Bollemor sa for siden:

Den er grei:) natta:)


#84

Fofa sa for siden:

Det høres ut som en bra plan!!!! BAre å sette igang:)


#85

Victory sa for siden:

Hei og hå!! :)

Jeg bestilte filmen i går.... dette blir spennende! Hvor lang tid tok det for dere og få den, brukte den linken her inne, Play.com. Vil ha NÅ!!!! Gleder meg til og begynne! :)


#86

Wonder woman sa for siden:

Jeg henger meg på her jeg. Begynner i dag:)

Dette er første dagen min på lavkarbo også. Har tenkt på det lenge, men ikke klart å komme igang før nå.


#87

Gerd sa for siden:

:heia:

Dag 4 gjennomført :D
SLITE*N!!!!!!!!


#88

Gracella sa for siden:

Vet AKKURAT hvordan du har det, Gerd :p ;)
Men vi står på!!

Da var dag 15 gjennomført, og det vil si at jeg er halvveis.
Klarte en del mer i dag, enda jeg brukte 3 kgs vektene mine på en del av øvelsene. Så det går framover :D


#89

Gerd sa for siden:

:heia:

Slik jeg føler det, så skal jeg holde meg til 1 kilos vektene under hele sulamitten :lol:


#90

Elanessë sa for siden:

Det tok nok en liten uke...

Dag 2 gjennomført i dag, og tror jeg kan si med sikkerhet at det ikke blir 30 dager på RAD for meg. Gaaah tungt, og har både vondt i hodet og leddene nå. Må ha en fridag innimellom tror jeg. Og 1 kilos vektene er MER enn nok ja :o :p


#91

Gerd sa for siden:

Skjønner GODT hva du mener :ja: Jeg har også tenkt å tillate meg en fridag viss jeg føler virkelig for det :ja: Men jeg håper jeg holder ut så lenge som mulig.... dag etter dag..... :cool:

Jeg tok 20 minutter zumba ekspress nå, og fikk rista skikkelig løs :ja: Det hjalp på den stive skrøtten :D


#92

Bollemor sa for siden:

uff..sitter å manne meg opp til å ta første økt nå!! men greier ikke å rive meg soffan:P Lurer på om jeg må droppe manualene til å begynne med jeg. Jobbe som frisør og står mye henderne opp..og er sliten etter 7,5 timer på jobb:S


#93

Gerd sa for siden:

Begynn uten, men ha de i nærheten, viss du vil prøve de likevel :D

Opp og hopp :heia:


#94

Bollemor sa for siden:

Da var første økt gjennomført:) ble uten manuala denne gangen.. må vel gå gravis på med de. Må jo trossalt greie å løfte armene på jobb dagen etter på jobb å:) puuuuh.. det er tungt!
Måler dere med målband??


#95

Fofa sa for siden:

I dag hadde jeg min 5.dag med Jillian. Det gikk egentlig bra!!! Jeg kjenner at det er noe framgang allerede..Jeg la på 500 gram ekstra på hver handvekt idag..og det kjentes når jeg gjorde styrkeøvelsene:D hehe.

Dette er virkelig super trening!! Passer ihvertfall meg perfekt!!


#96

LanoGakkGakk sa for siden:

Har gjennomført dag 1!! Jippi:boxing:

...og min datter på 7 1/2 kunne se resultater på kroppen min allerede etter fem minutter inn i programmet! Slå den :D

Da er det bare å holde ut i 29 dager til.....:spent:

(det var hardt mens det stod på, men føles VELDIG deilig akkurat nå :) )


#97

Gerd sa for siden:

juhuuu :heia:

Wow, skikkelig virkningsfull altså :D

Enig!!! :heia:


#98

Gerd sa for siden:

Dag 5 gjennomført :heia:
Etterfulgt av en zumbaøkt :D


#99

Fofa sa for siden:

Så bra!!!!:):):)
Jepp, det er hardt når man trener, men det kjennes godt at man har gjennomført!!

Jeg skal snart sette igang med min dag 6:D


#100

Gracella sa for siden:

Wow! Du er tøff, Gerd!

Tror både mann og barn her i familien trenger briller, hehe:D

Meeeen, da var dag 16 unnagjort og jeg klarte en del mer i dag også.
De "planke-cardioene klarer jeg halvveis før jeg må over på Anita-øvelser.
Og dobble hoppetau-hopp....hehe, ja, ja, det ble nesten halvveis i dag.
Så det går framover :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.