Eller, det er i allefall det jeg ønsker å ha dette året! En jul der jeg føler meg vel i min egen kropp. Der jeg kan gå i fine klær som passer og høye heler uten at jeg føler meg som en elefant på stylter..
Det nytter å ha andre til å motivere seg, og jeg trenger det virkelig! I dag er det ca 2 og en halv mnd til juleaften.
I den anledning utfordrer jeg ALLE dere der ute til å gå ned 7 kg FØR 24. Desember.
Jeg skal klare det! Er dere med meg?.. =D
Hei! Hiver meg på også, jeg har som vanlig sabotert meg sjøl så jeg ikke har nådd målene mine. Jeg trenger å gå ned 5 kg til 20desember. Veiedag lørdag tror jeg! Lykke til oss!!
Godt å se deg StineH!!
Jeg er med.... har en ustabil og gal vekt om dagen, men vi kan jo si at jeg veier 99 kg (forhåpentligvis). Da er julemålet mitt 92 kg, men aller helst vil jeg nå delmål 2 som er under 90 kg.
Lykke til alle sammen!
Jeg har Skaldemans farsebiff med ost i ovnen, så nå skal jeg få meg litt middag... :p
Hei:) Jeg har veldig lyst til å være med. Er ganske nyoppstarta, men med tips og råd og hjelp fra dere skal jeg klare det. Har gått ned 3 kg hittil og skal ned over 30 til så d er bare å sette igang:)
Jeg vil bli med - og jeg VIL klare det!!!!!! :D
Har veiedag til fredag jeg, ingen god følelse for den.... men utgangspunktet skal vertfall være hva vekten forteller meg da. 7 kg klarer jeg nok ikke, men vil veldig gjerne klare 5!
Jeg vil også være med...... ønsker meg en fin julekjole som jeg føler meg vel i for en gangs skyld.....lei av å ha på store klær for å skjule meg i, når jeg skal pynte meg...:nedfor: I år vil jeg ha kjole og høyhelte sko:D
Suupert å se at så mange er med! ^^,
Det er kjempemotiverende!
Jeg går altså ut fra at startvekten min nå er 129,1 kg.
Innen 24. Desember SKAL vekten min ligge på under 122,1 som er -7 kg
Jeg blir helt utrolig glad om jeg klarer å gå ned 9,2 kg, da er jeg under 120 kg som vil bli første gang siden jeg gikk på ungdomsskolen.
Jeg har veiedag på onsdager, så er en uke igjen til jeg vet hvordan det har gått..
OG når vi først snakker om jul, er det noen som vet om det er for mye karbo i mandariner?.. siiikle
Selv om jeg ramla litt av den 1. oktober-greia, så satser jeg med friskt mot på - 7 kg til jul :)
Startvekt 92,1 kg, dvs at jeg må være under 85 kg til jul for å komme i mål...
Jeg er med jeg og:-) Min drøm og premie blir at jeg skal gå i en drømmekjole denne julen, en slik som jeg alltid har drømt om å ha på meg. Jeg har veiedag på tirsdagene, jeg veier 89 kg og målet blir da 82, men helst 80 hvis jeg klarer det. Trener også 4 dager i uken, så jeg håper det setter fart på alt sammen.
Dette klarer vi!!!
Jeg vil også gjerne bli med :-) Har brukt disse sidene over 1 år, men ikke vært noe særlig flink til å skrive noe... Men nå vil jeg bli mer aktiv :D Hovedmålet er ca 50kg ned, men starter med 7 frem til jul :spent:
Veiedag på onsdager. :heia: for oss!!!
Hei!
Jeg blir med her, men tror ikke 7 kg er realistisk for min del...
Jeg har gått ned 17 kg nå, siden 7. juni, og om jeg har gått ned 20 kg til jul vil jeg være fornøyd! :)
Mange liker å sette seg høye mål man kan strekke seg etter, men jeg føler at i min hverdag så gjør jeg nå det jeg kan.. Lavkarboen går av seg selv, og det går bra..jeg er i ketose, og har vært det hele veien, så jeg kommer ikke til å intensivere noe der...
Har hatt perioder nå etter jeg runda -10 kg, hvor jeg har stått stille i flere uker, litt opp også, så jeg satser på å få av 3 kg til jul, og tar det heller som en gledelig overraskelse om det forsvinner flere! :) Trener en del nå, som også gjør at det stagnerer litt innimellom..
Slik jeg ser det så er det bedre å sette seg ett mål som man mener er overkommelig og bli lykkelig over det, og litt ekstra, enn å føle at man ikke strekker til fordi man ikke greide ett mål som i utgangspunktet va litt i overkant..Sånn er det iallfall for meg! :)
Nå sier jeg ikke at 7 kg er vel ambisiøst, nei!! Hadde jeg vært tidligere i prosessen her hadde jeg hoppa på det med en gang, men siden jeg har fått de der platåene nå, og ting går treigere, så velger jeg å gjøre det sånn! :)
Jeg starta som sagt 7. juni..
Starta på 105 kg, veier nå 88kg og er superglad for å se 80-tallet!! :)
Jeg har gått fra str 52-54 til å få på meg str 44!! :D
Mitt mål til julaften 2010 er å veie 85 kg eller mindre! :)
Skulle gjerne slengt meg på, gikk ned 15kg i vinter selv om jeg ikke akkurat var overvektig. Havnet da på 78kg med en kropp jeg trivdes svært godt med på stranda (hadde det enda bare vært en eneste dag med strandvær i ferien min..:nedfor:).
Har pga. diverse tullball måttet flytte hjem til faren min midlertidig, og der i gården går det mye i kneipbrød, syltetøy og potet. Alt for lett å ta noen skiver fremfor å tilberede et helt lite måltid når jeg er sulten, så er glatt 5-6kg tyngre enn jeg helst skulle vært og diabetesen er dårligere kontrollert enn siden i vinter. :( I tillegg er busser og slikt uhorvelig upraktisk, så der jeg før trente 4 dager i uka trener jeg kanskje 1 eller 2 nå.
Så fort jeg flytter ut igjen.. da.. DA! Da skal jeg ned omtrentlig 7kg for følte hadde litt igjen å meisle bort i sommer, og jeg skal leve sunt og friskt og være lykkelig med velregulert diabetes, godt humør, masse energi og masse god mat!
Fytti grisen.. får carb-cravings nå og da etter jeg startet med drittmaten igjen, men det er ingenting i forhold til den vooooldsomme kjøttsulten som setter inn omtrent daglig!:eek: Noen andre som kjenner til denne? Det er.. vel.. jeg blir rett og slett kjøttsulten, kjenner kroppen hyler etter en gryte med kjøttdeig, sopp, løk og diverse grønnsaker stekt i meierismør, en saftig kotelett eller biff, eller et svært stykke fisk med sitronpepper! hjertesmerte
Hehe, den der har jeg hatt hele livet. Min mor kan nok skrive under på at det ble forlangt mye koteletter, biffsnadder og grillet kylling i min oppvekst. Mmm, kjøtt :hearts: Jeg får fortsatt cravings, faktisk - det hjelper ikke hvor mye ost eller tunfiskgryte jeg har i skapet, da.
Men, syv kilo til jul er helt urealistisk for meg, så jeg står nok over denne trådgjengen :p Såre fornøyd om jeg får til 2-3 kg, jeg!
Det er vel eeegentlig ikke noe spesielt med syvtallet..
Det er liksom 11 uker til jul, og 11 kg og èn hel kg i uka ble litt vel ambisiøst for min del...
Og "bare" 5 kg fordelt på 11 uker ble litt for lite for MINE ambisjoner..
Derfor syntes jeg syv var ett flott lite tall, som ikke er skrekkingytende stort, og ikke alt for lite..
Dessuten bringer vel syvtallet lykke?..
Om du har mindre ambisjoner frem mot jul er det likevel bare å henge seg på! Nedgang, er og blir nedgang.. Om det går i veddeløpshestfart, eller sneglefart! ^^,
Ettersom vi alle er på ulike stader på vekt-reisa vår, så seier det seg sjølv at akkurat "7 kilo" ikkje vil passe for alle. Det er ikkje dét som er det viktige her. Om eg hadde tenkt at det ikkje var realistisk for meg (ja, det er kanskje tøft men ikkje fullstendig urealistisk) ville eg uansett hengt meg på tråden, men satt meg mitt eige mål. Akkurat som JKBB ((grr eg hugsar aldri kva du heiter, det blir alltid "JBKM" oppi hovudet mitt kan du ikkje skifte nick :p))- har gjort.
Så 157, kanskje du vil vere med og sette deg 3 kilo som mål i staden, eller kva du no måtte føle vert rett for deg?
Jeg er også med! Skal snart få meg en ny ticker. 7 kg er omtrent det jeg hadde planlagt til jul :) Jeg kommer til å ha veiedag på fredager, så i morgen tidlig får dere utgangsvekta mi!
Jeg vil også gjerne slenge meg med på denne. Jeg var neeeesten i mål i mars i år, jeg manglet 2 kg for å ha nådd målet på 25 totalt. Men den siste tiden har vært en eneste stor sprekk, og jeg har gått opp nesten 8 kg igjen.... På veldig kort tid.
Så nå vil jeg ta meg selv i nakken og gå de ned igjen. Starter opp for fullt i morgen, med en slags ketolyse/atkins. Skal være litt streng i starten, og håper på god selvdisiplin og raske resultater:) Så får vi se!
Lykke til til alle dere andre også!!
Jeg er med!!
Jeg veier nå 91,9 kg og kommer nok ikke til å få veie meg igjen før rundt 17 desember, da jeg skal hjem igjen (nå er jeg hjemme pga. høstferie).
84,9 kg må jeg ned til :O
oi.. det er 5 kg. unna for at jeg kan søke om bukplastikk!
Merker kiloene forsvinner myyyyyye saktere nå enn det gjorde før....
men kan nesten ikke tro at jeg har klart å ta av 33,5 kg. frem til nå, ganske uvirkelig...
Her var det mange motiverte mennesker! :) Så gøy - og tenk den gode gode julefølelsen om man har vært skikkelig flink i tiden før... guriland begynner og glede meg til jul jeg nå! :)
Skulle egentlig melde inn kickoff vekten i dag, men har ikke vært på min egen vekt i dag, så da drøyer jeg til i morgen, evt mandag alt etter hvordan helgen utarter seg. :) Man begir seg da ikke ut på fremmede tall på nye vekter, får holde seg til det trygge! Hehe.. ;) Gjør dere det?
Da er jeg igang, har fått laget meg nye tickere. Vekta i dag er på 81.5. Betyr at jeg skal være nede på 74.5 innen julaften! Bare å brette opp armene og sette igang:)
Jeg lovte å henge meg på her etter veiing i dag. Jeg har en trist dag, mitt startpunkt for juleutfordringen blir 118,1 kilo - nøyaktig det samme som da jeg startet på ketolyse 15.september.
Men jeg prøver meg for det - 7 kilo ned til jul betyr at jeg skal nå 111,1 kg.
jeg henger meg med.. godt å ha noen å støtte seg til :)
gleder meg til å ta i et tak igjen :) har vært sykmeldt i 2 mnd pga prolaps, men nå er jeg klar til å lage skikkelig mat og trene igjen:)
har gått ned 25 kg fra det jeg veide på det meste for noen år siden. har holdt samme vekta nå i snart ett år. Vil ned 15 kg til ¨på sikt.. men starter med 5 - 7 kg før jul :)
Jeg er med!!
Jeg har et eget mål, og det er å komme under 100 kg. Så ned 7kg til julaften vil si at jeg havner på 98kg! Det hadde vært helt perfekt! Og så har jeg en gulrot der framme da...når jeg under 100, så skal jeg kjøpe meg ny kjole og nye sko! :)
dagens vekt er 102,2 med minus 7 kg til jul blir det ei ny vekt på ca 95kg. Det har jeg ikke vært siden vi gifta oss i 2003 - 7 år siden. men egentlig bare for den mnd, har nok ikke vært under 100 på 18 år ;(
Ha en flotters lørdag ja alle sammen! Har sneeeket meg en tur på vekta i dag og kan si så mye som at jeg i allefall snegler meg nedover mot målet!
Dette blir kjempebra folkens!
Gleder meg til vi kommer igang skikkelig nå og vi begynner å se resultater! Dere er så utrolig flinke og en kjempemotivasjon!
Gruer meg dog litt til å ikke kunne spise mandariner.. Jeg eeelsker mandariner.. =/
Slenger meg på denne, jeg. Mål om å gå ned 7 kilo til jul, fra 87,9 kg - 80 kg. Det bør være overkommelig og greitt, og ikke minst gi en utrolig mye bedre opplevelse av julen!
Strategien blir å hele tiden ligge i ketose, ingen unnskyldninger er gode nok. Dette skal jeg gjøre ved å ligge på ca. 15 gram karbo per dag, og spise maks tre måltider. Samtidig skal jeg trene kondisjon minst 3 ganger i uka, og styrke 2 ganger i uka.
Hei
Jeg slenger meg med jeg også:)
Har prøvd dette med godt hell en gang tidligere, men var nok ikke motivert nok dengang. Prøver derfor igjen :)
Jeg veier 97 kilo, og langsiktig mål er 80 kilo.
Første delmål blir 90 kg, og jeg starter i dag. Gleder meg til å dra på butikken..
Ja, jeg blir med på denne :-)
Veier i dag 92 kg, vil ned til 70 sånn på langen...
Har fulgt Skaldemann-dietten tidligere, men det sklei ut ved juletider i fjor, da hadde vekta stagnert i over to mnd...var ikke så lett å holde det gående da.
Men nå starter jeg på´n igjen, og hyggeligere når man er flere
jeg veier nå 109 kg, så 7 kg ned = 102 kg (nesten tosifret det :) )
ser det er flere som gleder seg kjempemye til å komme under 100 kg og som gjerne vil pynte seg med julekjole og høyhælte sko til jul, det vil jeg også! :)
så bretter opp ermene og er klar for å kjempe meg nedover! stå på alle sammen
Jul er jul. Det kan jo tenkes at du kan ta ein på julekvelden etter ein deilig feit kjøttmiddag, når julefreden senkar seg i heimen. Cluet er naturlegvis å kjøpe kun ein (1). Ikkje kjøpe ein heil pose og innbille seg at ein skal smake berre litt mens dei andre skal ligge på fruktfatet til pynt og nytelse for dei andre i huset og eventuelle gjestar. Joda, det kan funke det også, men det er lettare å motså freistingar dersom freistingane er på ein butikk etter åpningstid.
Kjøp éin mandarin og del den med kjærasten, sånn utpå kvelden, med levande lys og sånn, sånn romantisk "Lady og Landstrykaren" men med mandarin i staden for spaghetti med kjøttbollar. Det kunne i alle fall eg tenke meg å gjere. Om eg hadde hatt ein kjærast å dele med.
ja! denne utfordringen er jeg med på :) Drømmer om å komme under 90 kg og da med 96,7 nå (igår) ville det bli 89,7 kg frem til julaften :) Dette må jeg bare klare! Må kanskje lage en juletiker til meg selv...
Siden andre er så modige så hopper jeg i det, og dette er noe bare mannen min vet!
Nå er vekten 104.1, med minus 7 vil jeg til jul veie 97.1. Dette er fælt å innrømme, men det har jeg ikke veid siden gymnaset og med en alder på 32, blir 33 før jul, så er det nooooen år sia jeg gikk på gymnaset..
EG ER MED!!! :)
7 kg til jul skal eg klare. Eg er no rundt 101 kg og med 7 kg minus så er eg 94 kg :) Første delmål er 99,9 kg og det er 1,1 kg til eg har nådd og det SKAL eg klare i løpet av dei neste 14 dagane. Eg er så pass stor at det burde vere realistisk å klare 1 kg i veka, men eg har vore litt slurvete med snopet i det siste og det er det no slutt med.
Hei!
Ny her inne og foreløbig bare kikket litt rundt om kring. Men denne oppfordringen blir jeg med på. Jeg startet i juni.. det går sakte, men nedover. 7 kilo til jul, det skal jeg klare! :)
jeg har trent en stund og satser på å klare å trene tre til fire ganger per uke. I går fullførte jeg en tre timers spinning maraton..er ganske stolt over det!!!! hadde nok ikke klart det for et år siden for å si det sånn!! En fantastisk opplevelse. Jeg satser på nå å ha veiedag torsdager. Begynte på tirsdag igjen på lavkarbo...håper å komme i ketose snart... Har gått ned en god del og har nå ni kilo igjen til målet mitt!!! DET SKAL JEG KLARE!!!! Ønsker alle på denne tråden masse masse lykke!!!! :D
da må jeg si at jeg er i gang :) juhu! Hadde ikke tort å håpe på noe forandring på vekta på de 2 dagene men det blei det og i riktig rettning :) søndag er min vanlige veiedag og vekt viste 96,5 kg dvs 0,2 mindre enn på fredag :) Så nå er håpet om at det fortsetter slikt enda større! De neste 2 ukene har jeg praksis på en skole i nærheten og det er en del nærmere enn høgskolen jeg går på så det er nok større sjanser for at jeg kan spassere til/fra praksisen slik at jeg håper på en del mosjon de neste ukene og litt fart på vektnedgange. Så vi for se.
Jeg er med!!! veier 96 nå, skulle begynne på lavkarbo for en stund siden, men greide det liksom ikke...nå derimot har en venninne lysst til å begynne også, og det er kanskje enklere når man er to om det.
Dette skal vi klare!!! vil gjerne ned til under 90 igjen, det hadde vært deilig!
Gratulerer til alle som har gått ned! :) Det motiverer oss som sliter til og ikke gi opp, men bare gi jernet og tenke at snart må jo noe skje etterhvert!!!!
Da sette jeg inn min start vekt: 74.9. Nei, ikke 75, men 74.9 - en STOR forskjell der! ;) Blir det 70 til jul blir jeg happyhappyhappy!!
Ha en fin mandag alle sammen!
Dette ble jo rene bursdagspresangen, har ønsket meg en veietråd som ikke gikk på 5-10kg pr. mnd. Har nettopp sluttet å røyke, og vekten har beveget seg oppover 3 kg, som er greit nok om det ikke blir flere av de.
Min startvekt i dag er 117.4kg, og jeg har veiedager om tirsdagene.
Kjempeflott tiltak StineH!
Kjempebra at du har sluttet å røyke! Går med tanker om å slutte med røyk og snus selv, men Universet er tydeligvis imot meg. Kjøpte ei pakke Petterøe's 20 i sta, og tror du ikke maskina spytta ut ei pakke Smart også, helt gratis?:rolleyes:
da har mandagen kommet og jeg slenger meg med på utfordringen! Veide meg i dag og fikk bakoversveis. Har gått opp 3 kg! Men nå skal de av og noen kg til! Gleder meg! Er kjempemotivert :)
Veid i dag, veier egentlig onsdager men rekker det ikke onsdag ( må heeeelt til foreldrene mine, av prinsipp eier jeg ikke egen vekt :) )
Så jeg har gått ned 1.5 og har da 5.5 igjen til julemålet vårt
Dette virket som en motiverende og koslig tråd, så håper det er greit at jeg blir med jeg også:-) å ha frem til jul som tidsfrist føles og veldig bra, flott tiltak!
Jeg starta i dag, men venter med å veie meg til fredag (planlegger å ha fredag som veiedag). Målet er å komme ned på et sted mellom 53 og 56 kg, må se litt hva som er realistisk.... Første delmål er under 59 kg ihvertfall!
Virker som det er mange her som har kommet godt i gang allerede. Inspirerende og lese, så flinke dere er! Og om noen har tips til dagbøker hvor det står endel dagsplaner/matplaner blir jeg veldig glad for tips om det:-)
Eg er med! :D
Men vil ned litt over sju, om det er realistisk eller ikkje veit ikkje eg, men skal prøve :D
Gjekk på lavkarbo fra april til juni.. Men siste mnd va eg ikkje så veldig flink.. Eg haar allerede gått ned 11 kilo, egentlig 15-16, men gjekk opp igjen etter sommeren :(
men i morra e eg påan igjen, og månge kilo skal vekk :D
Hei!:)
Helt ny som medlem, men har vært mye inne å sett her.Fått mye inspirasjon, og brukt mange oppskrifter. Super side.Har gått ned 13 kilo siden midten av juni. Slenger meg på denne tråden i håp om å klare 7 kg til jul. dagens vekt: 78,1.
Hei, jeg er nytt medlem her jeg også, og blir gjerne med på dette. Vet ikke nøyaktig hvor mye jeg veier, og tørr helt ærlig ikke finne det ut heller. Men har gjort en avtale med legen, slik at hun kan holde styr på det. Begynte egentlig i august og har nå gått ned 8 kg. Så hadde vært kjekt med minst syv kilo til før jul. Neste veiedagen min er 2.nov. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.