Timiane sa for siden:
Gratulerer så mye med julemålet Kiro :blomster:
Må kjennes god ut. Du kan være stolt av deg selv.
Timiane sa for siden:
Gratulerer så mye med julemålet Kiro :blomster:
Må kjennes god ut. Du kan være stolt av deg selv.
Zillah sa for siden:
Så flott da Kiro, det er jo skikkelig bra, din heldiggris :D
Kiro sa for siden:
Tusen takk for herlige kommentarer. :)
<insert_scary_name_here> sa for siden:
Godt jobbet Kiro. Men ingen grunn til å gi seg nå, fortsatt tid til å gå ned mere før jul =) Du runder jo straks -10!:D
mam sa for siden:
Oi, jeg hadde ikke tid til å legge inn vekta mi på fredag.
Den viste fremdeles 99 kilo.
Men i dag veide jeg meg, og var 97,5. Hehe. litt kos er det. Jeg slipper visst vekt i rykk og napp. Kanskje jeg går opp 0,5 kilo også. Kroppen vil streve for å holde vekta.
Det skjedde sist jeg hadde bra nedgang, jeg gikk opp 0,5 kilo dagen etter at jeg veide meg, og lå der 3-4 dager før jeg gikk ned 0,5 kg. Rar denne kroppen min! :p
LIBBA sa for siden:
Denne uke ble det ned 0,7 kg:)
Er kansje for tidlig å si, men det ser ut som kroppen er blitt litt mere stabil.
Har hatt nedgang fire uker på rad ( selv om det ikke er så mye hver uke ) etter en meget ustabil periode.;)
Håper det fortsetter slik:rolleyes:
Minus 400 g. denne uka, og med det har jeg tatt av 8,9 i juleutfordringen.
CocoNut sa for siden:
Gratulerer til alle som har gått ned og de som har nådd julemålet sitt:heia: Dere er knallflinke:)
Her er mine resultater denne uken:
14.09.10: 93,2 kg Oppstartsvekt
22.09.10: 88,2 kg - 5 kg
28.09.10: 87,5 kg - 0,7 g
05.10.10: 89,1 kg + 1,5 kg
12.10.10: 87,5 kg - 1,7 kg
19.10.10: 86,9 kg - 0,6 kg
26.10.10: 85.2 kg - 1,7 kg
02.11.10: 84,5 kg - 0,7 kg
09.11.10: 83,7 kg - 0,8
16.11.10: 83,4 kg - 0,3
23.11.10: 83,2 kg - 0,2
30.11.10: 81,3 kg -1,9 kg
07.12.10: 80,4 kg - 0,9
Total vektnedgang: -12,8 kg
[color=#800080][/color]
1,4 kg igjen til julemålet mitt som er - 10 kg, det må jeg bare klare
JKBB sa for siden:
Hei alle!
Har vært litt fraværende de siste ukene.
Jeg greide julemålet mitt på -3 kg for 3 uker siden sånn ca...
Målet mitt fram til jul nå er å slappe av litt i forhold til mat og vekt, kose meg i jula, og ta sats på de ti siste kg etter jul. :)
Når jeg sier slappe av ang mat, så betyr det bare at jeg ikke gidder å stresse om det er mais i salaten, eller med hvor mye ketchup jeg spiser...og sansynligvis vil det bety at jeg kommer til å ha litt bønner i maten en og annen dag, for jeg ELSKER bønner! ;)
Jeg bryr meg ikke om ketose nå, fram til jul, men spiser altså ganske strengt lavkarbo likevel da. :)
Jeg har holdt på med ketolyse i 6 mnd i dag, faktisk. Jeg har totalt gått ned 20 kg. Veier nå 85 kg, og skal ned på 75 i løpet av 2011! :)
Ett lite mål resten av året blir selvfølgelig også å holde vekta på 85 kg da...skal ikke opp noe fordi om jeg "slapper av". :)
Hvordan ligger det an med dere?? :))
Zillah sa for siden:
Ja enkelte her susar jo fram i ekspressfart! Eg har ikkje ein gong eit godt gamaldags damplokomotiv eg, berre ein hand-dressin trur eg. Litt over 6 mnd og eit vekttap på 7 kilo er ikkje sensasjonelt, og eg har berre klart -2 kilo i Juleutfordringa. Men ellers går det bra med meg, for å seie det slik :)
monstermarihone sa for siden:
Sukk, det går ikke akkurat i lyntempo. Håper jeg har gått ned noe denne uka, de to siste har det gått litt opp. Skylder på mye julemoro og altfor mange mandariner. Men det er så goooodt! Det er faktisk den eneste høykarbotingen jeg synes det er skikkelig vanskelig å gi slipp på og bare vil ha mer og mer og mer av.
StineH sa for siden:
Jaay!! :D
Endelig er jeg i mål med julemålet mitt!
Offisiell veiedag og jeg veier 121,2 kg og jeg har gått ned 8 av 7 kg sålangt! Er kjempefornøyd og vil veeldig gjerne klare -10 før juleaften.. Vet jeg klarer det så lenge jeg er streng med meg selv! :D
Tropika sa for siden:
Du er bare så fantastisk flink!:eek:
mam sa for siden:
Jeg er ikke misfornøyd med vektnedgangen, men jeg startet så sent, 29 oktober. Skal jeg gå ned 10 kilo på 2 mnd (til 29.desember) så tror jeg ihvertfall på julenissen! :D:D:D Jeg blir superfornøyd med 7-8 kilo. Prøver å forberede meg mentalt på at et platå kan komme når som helst....
Timiane sa for siden:
Jeg var så nær målet, hadde litt over 1 kilo igjen, så kom mensen og nå er det nesten 3 kilo igjen
Prøver å ikke bli for skuffet om jeg ikke klarer det. Vekten er jo bare et tall. Riktig nok et viktig tall, men fremdeles bare et tall.
StineH og Tropika: gratulerer så mye:stortsmil:heia:
Zillah sa for siden:
Men det er ikkje jul enda, Helene, så dette kan fort snu seg. Og skulle du ikkje klare det akkurat til datoen, så har du framleis gjort det veldig bra :)
Vintergumman sa for siden:
Ser ikke ut til at jeg kommer til å nå målet om under 100 til julaften. Jeg er fremdeles 2-3 kilo unna, og har begynt å øke karboinntaket mitt. Likevel er jeg fornøyd, jeg har gått ned 20 kilo på 6 måneder, og det føles ikke som om de kommer til å hoppe på igjen med det første. Det liker vi :) Men nå skal jeg nyte juletiden, spise klementiner og sjokolade. Så blir det å fortsette i tralten etter nyttår.
StineH sa for siden:
Vintergumman! <3
Jeg må si jeg savner ditt blide åsyn her inne på forumet.. ^^,
Nyt juletiden kjære deg.. :)
mam sa for siden:
96,5!! FY SØREN!!! :eek:
Det må være oppussinga som hjelper. Jeg har ikke tid til å spise, og å bryte ut dørkarm med monsterspiker fra 50-tallet er bedre enn Zumba. Får ut masse aggressjon, lol! Nå har jeg "bare" 2,5 kg igjen!
Kiro sa for siden:
Siden jeg var på byn i går så dropper veiedagen i dag, og venter heller til i morgen. Men siden jeg ikke har vært noe flink denne uken(litt mye julemat), så gruer jeg meg veldig...
Yippi! God mandag her i huset. -2 kg denne uka, og nå har jeg rundet både -15 kg. ned (nesten 17 faktisk...) og -10 kg. ned på juleutfordringen :D
LIBBA sa for siden:
Så flott:)
Gratulerer med super nedgang:heia:
LIBBA sa for siden:
Så var det veiedag igjen. Var nok vel optimistisk forrige uke:rolleyes:
Denne uke ned 100 gram:mad:
Ikke ekspressfart nei:flau:
CocoNut sa for siden:
Skeiet ut litt i helgen, men allikavel gått ned, takk og lov. Nå er jeg bare 800 g unna julemålet mitt på - 10 kg. Fornøyd:)
[color=#9932cc][/color]
15.12.10: 79,8 kg -0,6
Total vektnedgang: -13,4 kg
tora trollmor sa for siden:
Gratulere med nedgang alle dere som har hatt det :)
Heaven sa for siden:
Tror jeg kan innse at dette ikke går!
De to siste ukene har jeg bare hatt nedgang på 300 gram hver veiing! Så tilsammen 5.7 kg.
Skal litt til å rase ned 1.3 til neste onsdag,.
Fatter ikke hvorfor det er slik! Virkelig ikke.. Er så frustrerende! JEg gjør jo ingenting jeg ikke skal, trener ofte (4-5 gange rpr uke) så jeg er vel kommet på et av de berømmelige nivåene..
Sorry folkens!!!
Timiane sa for siden:
Heaven; Alt går! At er Mulig! Jeg har selv vært i en platå fase og i forbindelse med mensen klarte jeg å gå opp to kilo, og jeg spiste ikke de på meg. Nå raser kiloene av og idag viser vekten at jeg har 700 gram igjen. Og det skal jeg klare.
Om det ikke går av til jul så er det tid i massevis etter jul.
Skønner frustrasjonene dine veldig godt- hold ut, så skal du se at du får lønn for strevet snart.
CocoNut sa for siden:
Enig med Helene75, ikke gi deg Heaven. Du må ikke bare tenke vekt, du må tenke på hvordan helsen din er nå. Hvis du faller tilbake i gamle tralter er det ikke bare vekten som øker men også helseplagene. Jeg vet selv hvor frustrerende det er å bare gå ned noen 100 gram her og der, been there done that, for jeg eier ikke tålmodighet, men jeg kommer ikke til å gi opp fordet. Heller ned 2-300 gram pr uke enn opp flere kg.Dette er en prosess som tar tid, for noen mer tid enn andre, men helsegevinstene er de samme for alle.
Sender deg mange klemmer, jeg vet hvordan du har det.:klem:
Zillah sa for siden:
Kjem ikkje "i mål" til jul eg heller, Heaven, men vi kjem i mål til slutt!! Ikkje gi opp :klem:
Heaven sa for siden:
Nei nei jeg skal ikke gi meg!! Bare litt matt over at disse forbanna kiloene kan se til å forsvinne!!! Hadde lyst til å klare å gå ned 7 før jul.Kanskje er jeg heldig og får et ras neste veiing :) Men jeg skal så visst ikke tilbake til gammel kropp og gamle vaner!!! Elsker min nye hverdag så det er ikke noe alternativ. :)
Takk for trøst og gode ord!!!
Timiane sa for siden:
Bra innstilling. Fortsett med det:heia::heia:
StineH sa for siden:
Veiedag igjen i dag, og har totalt gått ned 8,4 kg i denne utfordringen.. Skal være kjempekjempe fornøyd om jeg går ned ytterlige 900 g til neste veiedag, da bikker jeg endelig under 120 - Som jo i bunn og grunn var HOVEDmålet mitt til jul! :D
CocoNut sa for siden:
bra!! stå på!!:klem:
Zillah sa for siden:
Ei veke igjen, og mine tal ser slik ut så langt:
14.10.10 103,6
21.10.10 104,4
28.10.10 103,0
04.11.10 104,4
11.11.10 103,2
18.11.10 102,8
25.11.10 101,8 !
02.12.10 102,2
09.02.10 102,0
16.12.10 102,6 - men likevel ei forbetring frå måndag (103,4) så vatnet er nok på veg ut igjen.
Løpet er køyrd for juleutfordringa, da, og neppe under 100 til nyttår heller, men vi får sjå kor vi ender opp. Betre enn på denne tida i fjor, i alle fall.
StineH sa for siden:
Jeg liker så utroolig godt hvordan du bare står fast og bestemt på tingene, selv om de store resultatene ikke viser seg på vekten.. Det står det VIRKELIG resultat av! Jeg blir jo både rastløs og oppgitt om jeg ikke går ned mer enn 2-300 g... DU ER FLINK!!
Zillah sa for siden:
Takk, StineH!
Iblant lurer eg på om eg berre er dum som held fram med noko som ikkje funkar "etter lovnaden", men det var det med alternativar, da :rolleyes:
StineH sa for siden:
Hmm.. Har du f.eks prøvd å øke aktivitetsnivået?
Jeg stod omtrent helt i ro på 123 en stund, så har jeg økt aktivitetsnivået mitt - Og nedover går det igjen..
Eller, hva med å prøve en oppkarbingsdag for å forsikre seg om at kroppen din ikke er i sparemodus? Uansett har du jo allerede oppnådd fantastisk mye!
Tropika sa for siden:
Har du prøvd å gjøre endringer i kosten Zillah?
Hos meg så hjalp det å kutte ut fløten..
Zillah sa for siden:
Ja eg håpte det skulle vere noko så "enkelt" som det, og har tatt bort fløte og rømme og nøtter og tomat og søtstoff og eg veit ikkje kva, men det vart ingen skilnad i lengden.
Timiane sa for siden:
Idag våknet jeg opp til å oppleve at vekten stoppet på 91,9 kg.
Juleutfordringen er infridd. Hadde aldri trodd dette for bare 2 uker siden.
Vært skikkelig forkjølet og hatt feber, det har virkelig tært på fett reservene.
Heaven sa for siden:
Gratulerer Helene75!!! Kjempebra!!!
Tropika sa for siden:
Uff, men du har jo gått ned masse, så kanskje du er på et av de berømte platåene?
Kiro sa for siden:
Etter forrige ukes nederlag med hele 900g opp. :o Var det gledelig å gå på vekten i dag, for de 900 grammene var vekke, og sammen så hadde de tatt med seg ytterlige 1,8 kg. Det vil si at jeg har mistet 11,5 av de 7 julemålene. Nå ble jeg virkelig glad. :D
Supert Kiro. Deilig følelse!
StineH sa for siden:
Nå er det bare 5 dager(med i dag) igjen av denne utfordringen..
Jeg har veiedag på onsdag, men kommer til å veie meg på torsdagen og oppdatere vekten her da, må ha med alle gram! xD
Julemålet på 7 kg, er for min del oppnådd. Det neste målet på 9,2 kg og under 120 er i siktet.. Og rett bak der ligger det største målet jeg hadde til jul - Nemlig å gå ned hele 10 kg på 2,5 mnd..
Det jeg vil at dere derimot skal gjøre, det er å oppdatere hvor mye dere har gått ned til sammen i løpet av denne utfordringen - ALLE sammen, dere som har gått ned godt over 7 kg, og dere som har gått ned 1 kg.. ALLE er flinke, og nedgang er nedgang!
Så skal jeg regne sammen hvor mye vi fantastiske ikke SÅ overvektige mennesker har gått ned i løpet av denne utfordringen.. Jeg er ganske sikker på at det blir endel kg.. ^^,
Da tar jeg også veiedag på torsdag, Så du må vene litt me å regne da:) Blir nok noen kg ja, mange har vært flinke. Så Gratulere til alle men bare 1 kg eller 10++ kg. Etter jul er det nye utfordringer å nye muligheter:klem:
StineH sa for siden:
Her er ett bilde av meg i den samme kjolen som på det første bildet.. Man kan jo egentlig ikke sammenligne de to bildene, men jeg synes man ser forandring..
Og ja, jeg må nok vente litt med å regne sammen.. Blir vel det jeg får bruke juleferien til.. :D
Heaven sa for siden:
Stine! Du er fantastisk ut!!!! Milde måne!
Jeg bøyer meg i støvet
Skal selv på vektern onsdag, men tror også jeg går lillejulaften. Har ikke vekt hjemme, må til foreldrnee mine i nabobyen ;) Skal innom der i dag og må vel på for å se om jeg er på rett spor.. Gått in mye rundt livet den siste tiden så jeg håper!
Godt jobba Stine, du er KJEMPEFLINK!
Zillah sa for siden:
Gurimalla Stine, korleis har du klart å bli så slank på så kort tid :D
Skulle ønske eg tok meg så bra ut som du! I den kjolen har du jo ikkje mage eingong.
Tropika sa for siden:
Herremin StineH! For en utrolig forskjell på deg!
Legg ut begge bildene i samme innlegg da!
LIBBA sa for siden:
StineH.:)
Er utrolig imponert over deg.
Du er flott:heia:
StineH sa for siden:
Awww! Tusen takk :D
Det blir såå spennende å se hva alle dere fantastiske mennesker her inne har klart på disse mnd.. Og det er jo straks jul! Begynner såvidt å komme i julestemning kjenner jeg...
Hihi.. Jeg tror nok bildet gir meg litt ekstra mindre mage, og skal ikke juge og si at jeg ikke holder magen litt inne... :P Men jeg føler meg utroliiig mye bedre!
Tuuusen takk! Som sagt mange ganger før, hadde ikke overlevd uten dere og de gode ordene!
Timiane sa for siden:
StineH. For en forskjell! Gratulerer kjempemye!!:D
Du ser fantastisk ut.
Tropika sa for siden:
Jeg bøyer meg i støvet, StineH!
Du er lekker!
StineH sa for siden:
hihhi!
Tusen takker! :D
Det er deilig å kjenne at selvtilliten er på vei tilbake... ^^,
CocoNut sa for siden:
Denne må jeg bare signere, for sånn føler jeg det og, og den følesen er ubeskrivelig!!
CocoNut sa for siden:
Jippiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Jeg klarte julemålet mitt som var - 10 kg, og enda mer!! Samtidig klarte jeg også og nå målvekten min før jul. Jeg er så glad:heia::spent:
15.12.10: 79,8 kg -0,6
22.12.10: 78,6 kg -1,2
Total vektnedgang: -14,6kg
Zillah sa for siden:
Da var det lillejuleaften da. og eg har kome til siste oppdatering i Juleutfordringa. Here are the results of the zillan jury:
14.10.10 103,6
21.10.10 104,4
28.10.10 103,0
04.11.10 104,4
11.11.10 103,2
18.11.10 102,8
25.11.10 101,8 !
02.12.10 102,2
09.02.10 102,0
16.12.10 102,6
23.12.2010 100,6 ! :D
Ny minstenotering og offisielt det minste eg har voge på ... mange år.Kiloane frå 11 års ekteskap, 4 svangerskap og masse ulykkelighet er no borte frå kroppen! Det er nesten uverkeleg å være så nær 100 for eg kan ikkje hugse når eg sist var under. Byrjinga av 20-åra ein gong.
For dei av dykk som har fulgt "detektivarbeidet" mitt så kan eg opplyse om at eg i løpet av den siste veka har spist fløte og rømme, og ein god del mandlar (mest på søndag fordi eg var kjempesulten og vi hadde lite ordentleg mat), og eg har drukke eit par glass Biola (vanleg, ikkje sånn med smak). Eg har vore lei av grønsaker og knapt orka kokt ein liten brokkolibukett... Men det viktigaste av alt er kanskje det eg ikkje har spist dei siste par vekene, og det er eg har ikkje spist avocado. Eg begynte å mistenke denne herlege feite favoritten. Kan den vere syndaren?
Så alt i alt - med -3,6 kg kom eg halvvegs til julemålet, og snart er den lille milepælen nådd også. Trur det blir feiring på nyåret :D
God jul alle sammen! :klem:
Nå skal det vel summeres opp, og jeg endte opp med -12,4 kg etter at utfordringen startet. Skal si meg godt fornøyd med det ja :D
minus 5,2 på juleutfordringa å 8,8 kg tilsammen siden 21 juli. Hurra for alle killoene som vi har fått bort, å ikke skal de på igjen heller :)
LIBBA sa for siden:
Denne uke ble det -0,5 kg.
Totalen i juleutfordringen ble -4,3 kg, men jeg har gått ned 17 kg siden jeg begynnte på lavkarbo:).
Det er jeg veldig fornøyd med;). Resten skal bort i 2011:heia:
En strålende jul til dere alle :klem:
TrillTrall sa for siden:
Wohooo! Jeg kjenner mange menn som ville hatt øya på stilk ned i den uttingingen der, StineH! :D Du er flottings!
Kiro sa for siden:
Da var julaften her, sammen med den avgjørende vekten. Som da endte på -1,3 siden lørdag, noe som er litt forunderlig siden jeg ikke har vært så veldig flink. Derfor blir ihvertfall det totale vekttapet i juleutfordringen -12,8. Og jeg må si meg fornøyd. ^_^
Nå vil jeg bare ønske dere alle en riktig god jul, og kos dere masse i dag!!! dere fortjener det. :)
Blir det ei ny utfordring snart eller ?
Zillah sa for siden:
Det må det vel bli, vel!
mam sa for siden:
Fantastisk bra jobba! :heia::heia::heia::heia:
Jeg klarte "bare" 8,5 kilo, men det er da ikke så verst på litt over 8 uker. Jeg begynte så sent. :rolleyes:
Rosekinn sa for siden:
Håper alle har en fortreffelig jul :)
gratulerer til alle sammen, enten om de nådde målene eller ikke :)
Joda, greide juleutfordringen akkurat. Men vil ikke akkurat anbefale den "kuren" jeg hadde de ukene før jul. Jeg skulle gjennom en operasjon - fjerning av galleblæra. Ble komplikasjoner og endte opp med å være på sjukehuset i over ei uke. Men nå begynner ting å komme seg. Så utfordringen min blir vel bare å prøve å holde de kg jeg mistet av :)
Kvakk sa for siden:
Jeg håper det!!!!
For jeg begynte så sent at fikk ikke vært med her.
Jo mere vi er sammen - opplegg, virker jo både oppmuntrende og gøy. :)
Tråden er starta fem kilo til påske 17 april
Heaven sa for siden:
Jeg klarte ikke 7 kg so jeg hadde satt meg som mål. Tror jeg endte på 5.8.
Tar i mot ny utfordring!
stineH ble det mange kg tilsammen. Ha du regna på det eller venter du te etter jul
StineH sa for siden:
Har ikke fått regnet på det, hadde ikke internettilgang i hele julen.. :(
Nå som hverdagen er tilbake er jeg meget usikker på om jeg i det hele tatt har tid! =|
så om noen av dere er veldig flinke med kalkulatoren og har noe tid til overs så er det bare å kjøre på!
Er uansett SUPERSTOLT over dere alle sammen!
LittEngel sa for siden:
Wow, så flinke mange av dere har vært!!! :) Full applaus til dere!
Jeg nådde målet mitt før jul, men skal ærlig innrømme at det har kommet på et par kg i julen... ;) Men nå skal det sies at jeg har vært veldig opptatt av at dette skal være en livsstil, ikke en kur, fra starten av... Går ned seinere enn mange andre, men samtidig så har jeg holdt meg til det, vært blid og fornøyd, og ikke savnet noe underveis.. :)
Nå tenkte jeg å slenge meg på en ny utfordring! :)
Applaus til alle dere som har vært RÅFLINKE!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.