< Tilbake til oversikten

Gå ned i vekt sammen til JUL!

StineH sa for siden:

Utroooli bra jobba mankell!
Jeg har veiedag imorgen, grugleder meg og håper på gode nyheter! =D

Mankell sa for siden:

Lykke til! Jeg har det som deg hver veiedag jeg også.

Timiane sa for siden:

Jeg hoppet over veiedagen min igår. Har skeiet ut de siste dagene. Skal bruke denne uken til å rette opp "skaden" og så blir det veiedag på mandag.
Lykke til dere andre:)

Tropika sa for siden:

Jada.. stabla meg på vekten i morges.. Den stoppa på 101.5...

Håper det ikke går for lang tid til jeg ser to siffer på den..

StineH sa for siden:

Det går nok kjapt som bare det!! =D

xhegex sa for siden:

Det gleder jeg meg til også! Lykke til!!

Timiane sa for siden:

Hærlig følelse det med to sifret tall på vekte. Akkurat vært der selv.
Lykke til xhegex og Tropika. Det går fortere enn dere aner. Stå på:heia:

Zillah sa for siden:

Oooooooh ja!! Eg lengtar etter den dagen at eg kjem ned på to-sifra, eg kan ikkje ein gong hugse når eg var der sist, det var eit godt stykke tilbake i forrige årtusen :p Men når den dagen kjem skal det minsann feirast. Dét blir ein milepæl, det. Juleutfordringa mi er 97,2kg (viss eg har rekna rett)...

Tropika sa for siden:

Snikveide meg i dag.. Minus 0.5 siden i går. Sikkert vann.. Men bare ETT kg unna tosifra..!

StineH sa for siden:

Woop woop! =D

5,9 kg vekk, ONLY 1,1 to go! :D

Vekten i dag tidlig stoppet på 123,2 og jeg er kjempekjempeglad! Håper på å ha klart julemålet til neste veiedag!

fettnurket sa for siden:

Og der var enda en kilo av! :) Minus 4 kilo i denne utfordringen. :cool:

tora trollmor sa for siden:

0,5 kg med denne uka. da e æ på tosifret tall:D 99,9 kg i dag;) ;) 1,3 kg av denne utfordringa:)

Tropika sa for siden:

Wow StineH, det må jeg si..

Grattis med tosifra tora trollmor

1 kg borte er jo kjempeflott på en uke fettnurket.

Her har jeg fått positivt utslag på stixen i kveld.
Holder på å bake brød, står i ovnen as we speak! Gleder meg til å ha noe å ha pålegget på i morgen.

Sunroad78 sa for siden:

Vegde meg på tysdag og 3,5 kg av sidan eg starta denne utfordringa i oktober ;) 3,5 kg igjen til julemålet er nådd, DET skal eg klare, sjølv i julebord sesongen ;)

Zillah sa for siden:

=sukk=
07.10.10 104,2
14.10.10 103,6
21.10.10 104,4 (same som på min vanlege veiedag på mandag)
28.10.10 103,0 - Mandagsvekta viste framleis 104,4, så dette var svært gledeleg nedgang.
04.11.2010 104,4 (103,6 på mandag...)

Det er slike dagar som dette ein får lyst på piller.
GAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!

:nei: Kjære Gud vær så snill og ikkje la meg måtte gå tilbake til Vektklubben.

Tropika sa for siden:

Hoooold ut Zillah!

plastbox sa for siden:

God is not in right now, may I help you?

Hva med å prøve Skaldeman et par uker? Han sier i allefall at hans heller ekstreme fettinntak (>80%) gjør det bortimot umulig å ikke gå ned i vekt, og at det også fungerer veldig bra for å bryte platåer.

Ellers, hva spiser du? Har du faktisk veid maten din og regnet ut hvor mye karbohydrater du spiser? Kanskje du har nådd et punkt der du må begrense kaloriene bittelitt, som så mange her inne sier. Hva med kokos-fett? Dette er en av verdens rikeste kilder på MCT (Medium-chain triglycerides) som er den mest ketogene fettsyren som finnes. Forsøk viser at man med et høyt inntak av MCT-oljer kan være i ketose ved et høyere karbohydratinntak enn normalt.

Zillah sa for siden:

Takk, folkens, både for støtte og gode råd.

Har rundt 80% fett... bruker cocosa så godt som kvar dag, nokre teskjeier i alle fall. Treng det ikkje så ofte for å auke fettprosenten, det er mest for sjølve feitt-typen sin del eg tar det. Ketosen er vedlikehaldt, har så vidt eg veit aldri gått over. Veier sporadisk og får aldri nokre "aha"-opplevingar der, det er stort sett som eg trur i mål og vekt. Bruker varierte grønsaker (avocado, agurk, salat, kinakål, paprika, blomkål, broccoli, aubergine, squash, sopp, asparges, litt løk, minimais osv.) av noko slag til praktisk talt alle måltider kvar dag. Det meste av kh kjem frå desse, pluss litt egg. Eg spis mykje egg, men meire plommer enn kviter.

Eg har kutta mjølkeprodukt (unntatt kvitost) og nøtter også i det siste fordi der er det jo lett å "slingre litt". La tomatene til side. Har droppa kunstig søtning... Kaloriinntaket skal heller ikkje vere verken så rasande for lågt eller for høgt, bruker ikkje utrekning på kvart måltid kvar dag, men dei "stikkprøvene" eg har registrert for å sjekke at eg har så mykje peiling som eg trur eg har, har vore ganske bra. Eg veit ikkje kor nøyaktig InBody analyse er, men den sa at eg hadde ein BMR på 1565 kcal og eg bruker det som rettesnor til ikkje å gå for lågt i det minste. Vektklubben gav meg 1400 kcal per dag til å kose meg med...

Og sidan eg kutta kunstig søtning har eg kutta i eggemjølk-latten min også for den er ikkje god utan nokonting. Har tatt grøn te i staden, det skal jo vere så fint for forbrenninga, men berre ein stor kopp om dagen. Tar den på formiddagen. Eg har ikkje vore like flink å drikke vatn heile denne tida, men det har eg tatt opp igjen i det siste og det blir mange store glas i løpet av dagen.

Stress? Ja, men ikkje meir enn tidlegare, heller aningen mindre. Betennelser i kroppen? Ja, men det har eg jo hatt i årevis, og eg gikk jo ned i vekt tidlegare med dei same plagene. Føler eg stangar hovudet i veggen littegranne.

Om eg berre hadde sett eitt eller anna som tilsynelatande var feil - men det gjer eg ikkje. Det einaste eg ser er at eg kanskje ligg for lavt i karbohydratar, enkelte må jo høgre der enn det dei trur, men det er jo grenser for kor mykje plass ein har i magen til brokkoli... Trur de eg kan legge inn bittelittegranne linser (15 g kh/100g) i tillegg til dei vanlege grønsakene for å sjå om det kan hjelpe, prøve det og sjå kor høgt eg kan gå?

Det som frustrerer meg kanskje aller mest her, er at eg ikkje har hatt fin nedgang på kuren som plutseleg har stoppa opp. Det har tvertimot vore nesten ingen nedgang i det heile tatt heilt sidan eg begynte. (Og da veide og målte eg maten mykje meir også, men det er ingen skilnad på resultatet i alle fall.) "Oppskrifta" til ketolysekuren er jo å auke i kh til ein ikkje lenger går ned i vekt, finne toleransegrensa på den måten. Men eg har jo ikkje gått jamnt ned i vekt i det heile tatt, det er rett og slett SÅ små skilnadar frå ei veke til ei anna at eg kan like gjerne feie det vekk med tilfeldige variasjonar. Dei gongane eg har hatt eit stort hopp nedover, har det vore tilbake veka etter.

StineH sa for siden:

Kjære søte fantastisk Zillah! Ikke fortvil!
Jeg skjønner hvordan du føler deg, og jeg kan ikke se at du gjør noe feil! Noe som sikkert må være kjempefrustrerende!!
MEN om jeg var deg, ville jeg tatt meg noen hardass skaldemanuker, slik som jeg gjorde i begynnelsen av mitt vekttap..

Spis Skaldeman's slankekjøttkaker, og ingenting annet.. Det er utrooolig kjipt akkurat når det står på som verst, men det er verdt det..!
Jeg ville i allefall ikke gått MeR opp på karbsene, du spiser jo endel grønnsaker, såå less is more.. :)

LouLou sa for siden:

Får jeg lov å hive meg med her?

Jeg startet opp forrige uke,29/10-2010, å vekta stoppa da på 116,8:(
Idag var jeg til veiing igjen,å da viste vekta 113,5, altså -3,3 kg:)

Velkommen;)

LouLou sa for siden:

Takk å takk:)

Tropika sa for siden:

Klart det LouLou! Velkommen inn hit!

lerog sa for siden:

lerog er med

CocoNut sa for siden:

Nå er jeg bare 1,3 kg vekke fra mitt første delmål som er -10 kg. Datoen jeg hadde satt for å nå første delmål var 15. november så dette gikk jo det. De resterende kiloene til delmålet mitt er vekke in no time he he

14.09.10: 93,2 kg Oppstartsvekt
22.09.10: 88,2 kg - 5 kg
28.09.10: 87,5 kg - 0,7 g
05.10.10: 89,1 kg + 1,5 kg
12.10.10: 87,5 kg - 1,7 kg
19.10.10: 86,9 kg - 0,6 kg
26.10.10: 85.2 kg - 1,7 kg
02.11.10: 84,5 kg - 0,7 kg

Total vektnedgang: -8,7 kg

Kikkin sa for siden:

Har helt glemt å raportere denne uken... ikke noe positivt de,ne gangen...pluss 1kg... Så da går jeg tilbake til 1,3 av 7kg til jul... De høyere makter vil visst ikke at jeg skal komme under 100... har så inderlig lyst til å se to tall på vekta, men nå er jeg jo oppe i 103,7kg igjen... frustrert

mamz sa for siden:

Og i dag sto vekta på akkurat det samme, og det er jeg glad for etter forrige uke som var så vanskelig :p

mam sa for siden:

Fredag - 05.11.2010 etter 1 uke på Skaldeman

Vekt: 101 kg (fordelt på 167 cm) -3 kg

Mål: Under brystene: 107 cm (-2 cm)
Midjen: 111 cm ingen endring :(
Hoftene: 115 cm (-1 cm)
Lår: 70 cm. (-1 cm)
[color=#ff0000][/color]
Hyggelig å ha gått ned mye men det er mest vann. Jeg ser føttene og anklene har litt sååå pene! :rodme:

29.10.10: 93,2 kg Oppstartsvekt 104 kg

05.11.10: 88,2 kg - 3 kg

StineH sa for siden:

Ser det maaange som sliter når de skal ned under hundre.. Er akkurat som om kroppen ikke VIL under 100 tallet..
Mest sansynligvis er det nok vi som stresser kroppen vår, sånn at den ikke klarer å slippe kiloene..
Men ta det med ro og pust med magen, så plutselig er du under 100 kg! =D

Jeg bare gleder meg inderlig til jeg kommer dit! =D

bolla123 sa for siden:

Jeg vil være med på denne utfordringen! Tror kanskje 7 kg er litt i overkant, men 5 skal jeg klare før jul! Starter i dag!
:D

Velkommen:):klem::klem:

Kiro sa for siden:

Gikk på vekten i dag, og ble kjempeglad. Så nå er det bare en kilo igjen til jul. =)

bolla123 sa for siden:

Noen som vet åssen jeg kan få til to sånne tickere? Vil ha en til denne juleutfordringen og.. :p
Men fikk beskjed om at jeg fikk maks ha fem setninger i signaturen min...??

Spich sa for siden:

Jeg vil også være med på juleutfordringen! Jeg har veiedag på mandag, så da starter jeg da, skal ihvertfall ned 7 kg. etter det før jul! (født positiv!) :D

Jeg lurer også på det med signatur, har også fått feilmelding og at jeg bare kan ha 5 linjer, men ser mange her som har mye mer enn det?

Kiro sa for siden:

Jeg og fikk feilmeldingen første gangen, men så trykte jeg på "forhåndsvisning" før jeg lagret, og da gikk det. Vet ikke om det har noe å si, men er verdt et forsøk. =)

Solange sa for siden:

Jeg også har fått den meldingen hver gang, men prøver igjen og igjen med "forhåndsvis", og da går det plutselig, spør ikke meg hva som skjer:p

andrea87 sa for siden:

Ny her men jeg vil være med. Har ikke no vekt her enda, prøve å kjøpe det ett sted. Holder meg så lenge til cm som forsvinner, men de må jo bort de også :) Har som mål å gå ned til jul når jeg reiser hjem en tur til fam.

Spich sa for siden:

Prøvde det nå, og da gikk det :)

JKBB sa for siden:

Tror det kan være noe i det der at man stresser litt med tall ja....
Jeg venter fææælt på å komme ned på 85 kg, men et skjer ikke. Det er målet mitt til jul.
Jeg var 86,2 i morres...var 85,7 for noen dager siden, å sånn går no dagan... har holdt på sånn i flere uker...
Tror jeg må overbevise meg selv om å bare ikke bry meg... Jeg har gått ned 19 kg, og er jo superfornøyd med det. :)
Kanskje det løsner litt

JKBB sa for siden:

Kanskje det løsner litt hvis jeg slutter å være så "obsessed" på 85-tallet..?

mam sa for siden:

Jeg skjønner hvordan dere har det med tall. Mye av grunnen til at jeg veier meg på jobb, det er en stor innfelt vekt i gulvet. Da sniker jeg meg på når ingen er i nærheten, så slipper jeg alt det pes'et hjemme, med å veie seg naken etter dobesøk....:p hver dag, følge med på hvert gram. Den går bare på 0,5 kg, ikke finere.

Men innrømmer gjerne at jeg ser fram til å komme under 100-tallet!

Kansje dere som opplever at vekta står stille kan forsøke en "ekstremuke" slik som Skaldemann. Ikke noe lavkarbobrød, minimalt med grønnsaker og melkeprodukt, masse fett. Se om det hjelper? Det er ihvertfall hva jeg tenker å gjøre. Starte på Skaldemann, gå over på LCHF, og ha en ren Skaldemann uke innimellom.

Moogie sa for siden:

merkelig uke må jeg si. Jeg har spist mindre enn de foregående, jeg har vert mer aktiv og jeg har ogsåspist mer fet så alt lå jo an til en skikkelig god vektnedgang. Og hva da? Når jeg veide meg imårest så det ut som om jeg gikk ned stakkarslige 100 gr. Men når jeg veier meg nå så viser vekta litt bedre tall :) ned 0,5 kg denne uka! Jeg var litt hoven imårrest, følte at det var mye vann i kroppen så det kan være grunnen til at det var så store forskjeller. Halv kilo er ok :) Nå skal jeg bare finne oppskriften på en god lakarbo kakao og ordne det til meg og ungene så skal vi kose oss :)

Jeg får ikke til å lage to ticker :)De blir lagret når jeg er inne på signatur men de kommer ikke frem ved innlegg bare den første:(

Moogie sa for siden:

du må lage deg 2 profiler der inne, altså atdu har to forskjellige passord for å komme inn på hver ticker. Da funker det. Kanskje det finnes andre løsninger men det er den jeg ordnet.

Takk Takk det skal jeg prøve no:)

Nei det virka ikke fortsatt bare en stick;(

Pruttilutt sa for siden:

Jeg ønsker å nå de store 9 - 0 til vi drar på ferie 15. des, og det går i rykk og napp nedover. Men - så lenge det går nedover, så er alt i skjønneste orden. :rolleyes:
Jeg kommer heller ikke til å stresse med å nå 90, for da når jeg det aldri. Tar det uke for uke. Har forøvrig fått et mer avslappet forhold til veiing, noe som virkelig var på tide! Skjønner godt at man står i fare for å utvikle forstyrrelser både her og der når man går på diett/kurer osv. Det å bli opphengt er ikke bra. Flytt fokuset! :)

Heaven sa for siden:

Endelig kan jeg bidra til å gå NED i denne tråden!!!
Gått ned 1.7 siden sist og har vel da gått ned 3.2 av de 5 jeg satte meg som mål til jul

Zillah sa for siden:

Kjempebra, Heaven :heia:

bolla123 sa for siden:

1,5 kilo ned! :D Men får fremdeles ikke til to sånne tickere... fryktelig irriterende i grunn... :mad:

ali sa for siden:

heia:_) lurte på en ting. ser så mange har vekt dagbok eller å det kalles.. hvor kan jeg finne det så jeg har litt kontroll jeg og..? :-)

Victory sa for siden:

Så mange dyktige folk!!!!! Blir altså så imponert... :)
Stille her, og fortsatt over hva jeg var før min lille ferie.. :( Pyton irriterende.. Fundere på en omelett-uke. Noen som har noen tanker om det? Kan det funke, eller er det slemt for kroppen og bare gi den egg? Har jo litt oppi der da, skinke, purre o.l...

Jeg har også store problemer med det. men jeg måtte ha to profiler der inne, du måtte altså ha to koder helt øverst huske ikke helt hva det heter men 4 tall skrev jeg inn,
Så måtte det ikke være noe mellom rom da det bare var 5 linjer som kunne være med. Prøv te det går;)

Heaven sa for siden:

TAKK for skryt!!! Ettter å ha stått veldig veldig stille i 3 uker var dette deiiiiillig! Kanskje kanskj kanskje kan jeg komme ned de 5 kg til jul likevel:rolleyes:

bolla123 sa for siden:

Hurra! Da fikk jeg det til! Takk for all hjelp! :-) Kan man få med halve kiloer og, eller går det bare i hele der? :-) Ser så mye mer motiverende ut med 1,5 kg enn 1 kg....

Zillah sa for siden:

Jada, du må bruke punktum som desimalmerke i steden for komma. T.d. 98.6 kg

bolla123 sa for siden:

Tusen takk! :) Blir litt morsommere når man kan ta med de grammene imellom kiloene og! :)

Zillah sa for siden:

Ja ikkje sant? I alle fall når det går rette vegen, LOL!

bolla123 sa for siden:

Haha, ja det er jo en forutsetning da.. Gikk opp 2,5 kg her for litt over en uke siden, det var ikke no moro... Men nå er jeg tilbake igjen der hvor jeg var før det da, så da går det heldigvis riktige veien igjen! :)

Rosekinn sa for siden:

veiedag i igjen! Går fort disse ukene! Ikke så stor nedgang som håpet, men det var nedgang! Sto jo stille forrige uke! Så nå må jeg bare fortsette! Har hele 4 kg igjen til jul. Og snart begynner julebord sesongen og bakingen. Utfordringen er STOR :)

Er veldig imponert over mange her! Dere er dyktige!! Vær stolt av dere selv! Jeg er hvertfall stolt av dere :)

ha en fin dag! Her i trøndelag er det minus 14 grader. Her fyres det :)

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Yey, -900 gr. i dag, og 2,3 kg. igjen til jeg er ved det opprinnelige julemålet mitt. Satser på mere dog ;)
Og tenk, jeg startet i midten av september, og jeg har allerede gått ned 10 kilo!!!! Happyhappy!

Zillah sa for siden:

Så flott !! :)

CocoNut sa for siden:

:heia: :heia: Flott jobba jenter, stå på!!!!!!

LIBBA sa for siden:

Så var det veiedag igjen. Går voldsomt i rykk og napp.
Denne uka OPP 400 gram.
Kunne det ikke være mulig å gå ned to uker på rad:rolleyes::rolleyes:
Ja, ja.....er vel bare å bite tenna sammen å stå på:visemuskl

Tropika sa for siden:

Ned 3.1 kg og 11 cm mindre!

LIBBA sa for siden:

[quote=Rosekinn;963184]veiedag i igjen! Går fort disse ukene! Ikke så stor nedgang som håpet, men det var nedgang! Sto jo stille forrige uke! Så nå må jeg bare fortsette! Har hele 4 kg igjen til jul. Og snart begynner julebord sesongen og bakingen. Utfordringen er STOR :)

Gratulerer med nedgang:).
Ned er ned:D
Jeg har hele 5,3 kg igjen av juleutfordringen :o. Siden det går så i rykk og napp kan det virkelig bli en utfordring:rolleyes:
:klem:

Kikkin sa for siden:

Veiedag igår, var da gått ned 1,9kg siden forrige mandag. Da ligger jeg på 3,2 sv 7kg til jul... Håper jeg klarer å komme meg under 100kg snart... Er på 101,8kg nå, men veien føles lang siden jeg går opp og ned annenhver uke...

LIBBA sa for siden:

Så utrolig bra:D
Gratulerer med superbra nedgang:)

Heaven sa for siden:

Gratulerer til alle som er gått ned! Og til dere som er gått opp/står stille: fatt mot, det løsner snart! Men jheg vet hvor frustrerende det er... For all del, stått stille i 3 uker før det ENDELIG løsna nå..
MI E SÅ FLINKE!!!! Heia oss alle!

JKBB sa for siden:

Veiedag i morra her! SPENT! Tipper på 85,6. Det veide jeg i morres... :p

Citami sa for siden:

Flinke dere er alle sammen :)

Jeg begynte da forrige mandag, har har siden gått ned 1kg.
Sjangsen for å nå målet til jul, er vel eller veldig liten, men kommer jeg ned totalt 5kg, så skal jeg nå si meg fornøyd :)

CocoNut sa for siden:

14.09.10: 93,2 kgOppstartsvekt
22.09.10: 88,2 kg - 5 kg
28.09.10: 87,5 kg - 0,7 g

05.10.10: 89,1 kg + 1,5 kg
12.10.10: 87,5 kg - 1,7 kg
19.10.10: 86,9 kg - 0,6 kg
26.10.10: 85.2 kg - 1,7 kg
02.11.10: 84,5 kg - 0,7 kg
09.11.10: 83,7 kg - 0,8 kg

Total vektnedgang: -9,5 kg
[color=#800080][/color]
Ser meg fornøyd med det selv om jeg skulle ønske litt fortere vektnedgang. Tror nok jeg klarer de siste kg jeg har satt opp som mål før jul ja. Kjole og høyhæler here I come:D

LittEngel sa for siden:

Etter å ha stått stille en stund, har jeg endelig begynt å gå ned igjen! :)

7.5 kg totalt fra da jeg startet kuren, 12 kg ned fra det tyngste jeg har vært! :)

Bare 2,5 kg igjen til målet jeg skal nå før jul! :)

Rosekinn sa for siden:

Gratulerer med nedgang:).
Ned er ned:D
Jeg har hele 5,3 kg igjen av juleutfordringen :o. Siden det går så i rykk og napp kan det virkelig bli en utfordring:rolleyes:
:klem:[/quote]

takk for det! Ja blir spennende å se hvordan det går nå i adventstiden og i jula. Har tenkt å unne meg litt, men ikke så mye som i gamle dager :) Skal prøve å være flink til å komme meg ut å få rørt på meg. I håp om at det går opp i opp :) Lykke til hos deg også. Plutselig så gjør vekten et hopp ned :) og vi har satt oss store mål!

Mankell sa for siden:

Nå er det snart jul....(jeg er en sånn som er barnslig glad i julen), men først skal jeg ned noen kilo til. Jeg har bare 2,6 kg igjen til målet, men nå drar jeg snart på ferie og da kan det fort bli litt vanskeligere. Det viktigste er at jeg ikke går opp.

MyJuly sa for siden:

Så mange flinke her. :stortsmil
Selv har jeg ikke gitt lyd fra meg på en stund nå, men endelig etter en god del opp og ned, går det heldigvis bare nedover igjen :_punk:
Etter å ha levd på litt sånn generell lavkarbo, som jeg ikke klarte helt å styre fant jeg ut at jeg ville prøve Atkins induksjon.
Har gått på nesten induksjon i litt over en uke (har inntatt litt for mye ost og litt for mye fløte, ellers har jeg fulgt oppskriften). Kiloene har rent av meg og endelig er suget etter søtsaker også borte :D Akkurat nå har jeg en skikkelig boost og bare koser meg. Livet er herlig!!!
Sånn skal det fortsette fremover!!! Gikk desverre opp etter forrige notering her, men er nå -1.9kg fra laveste notering her... :D
Keep up the good work!!!

fettnurket sa for siden:

Nok en kilo, da var 13 kilo skrellet av kroppen! :D

2,4 kg ned denne uka:) av mitt julemål på 5 kg er det nå 1,5 kg igjen:)

Zillah sa for siden:

Positiv oppdatering frå meg i dag! Håpar eg snart kan kome under 103 og få kroppen til å forstå at nei, dette er faktisk ikkje mi idealvekt, sjølv om det kanskje kunne virke slik i nokre år...

07.10.10 104,2
14.10.10 103,6
21.10.10 104,4
28.10.10 103,0
04.11.2010 104,4
11.11.2010 103,2 - var mentalt førebudd på 104,6 så dette var hyggelig. 104,6 blir vel neste veke det, da :rolleyes:

CocoNut sa for siden:

Så flinke dere jenter :heia: :heia:

Pruttilutt sa for siden:

Tipper jeg blir å trekke gjennomsnittet ned, jeg er nesten ute av kjøret for tiden. Har vært på bestenotering 93,7, men har faktisk gått opp et kg. i forbindelse med stress, eksamensnerver og mindre fettrik kost. :/

Mankell sa for siden:

Så flink du er. Stå på.

Zillah sa for siden:

Eg går opp annakvar veke, eg ;). Berre ro deg ned, og tenk på at å ete riktig er viktig også for å halde seg mentalt i balanse :) Lykke til med eksamen dersom det er fleire igjen! Og håpar du kjem tilbake i gjenge m kosten no, så blir det bra vettu.

mam sa for siden:

Fredag 12.nov 2010, etter 2 uker på Skaldemann

Vekt: 100.5 kg (fordelt på 167 cm) -3.5 kg. Jeg veide meg på onsdag, kan ikke veie meg i dag siden jeg er syk og hjemme. Jeg skal bruke vekta på jobb. (Mindre stress ved å veie seg)

Mål: Under brystene: 102 cm (-7 cm)
Midjen: 107 cm (-4 cm)
Hoftene: 114 cm (-2 cm)
Lår: 68 cm. (-3 cm)

All vekt og cm regnet fra oppstart. Jeg har altså krympet så mye på 14 dager.:D
Fornøyd? Ja ærru gæærn! En uke eller to til, så kansje en av de pintrange buksene passer. Jeg får de på og glidelåsen igjen nå, men klarer ikke 8 timer i den, det er sikkert.

29.10.10: Oppstartsvekt 104 kg
05.11.10: - 3 kg
12.11.10: -0.5 kg

Moogie sa for siden:

ikke noe veiedag idag altså men jeg var jo nysgerrig, he-he. Og jeg oppdaget at jeg har en crazy vekt hjemme!!! det finnes ikke noe ord som beskriver den bedre. Først veide jeg meg før jeg gikk i dusjen: 93,5 altså en liten nedgang, så tenkte jeg ok, det gikk jo ned i alle fall. Så går jeg i dusjen, fikser meg på håret etter det og går på vekta igjen: 92,1!!! Hæ? det går jo ikke an å få så stor forskjell på en halv time, tenkte jeg. så jeg prøver igjen. 93,1 :confused: enda en gang 92,9 :confused:prøver enda en gang 93,2. Så altså gjett i vei hva jeg egentlig veier idag, he-he. Nei, jeg må nå slutte å veie meg ørten ganger om dagen. Dette var virkelig mystisk når alle veienger blei fåretatt på under 40 min.

Solange sa for siden:

Endelig har jeg gått ned litt i vekt igjen, ned 500 gr. Deilig at det går nedover, selv om det går saaakte:rolleyes:

Tropika sa for siden:

Blæ-- Jeg har fått mensen, og det vises på vekten. Kun 100 gram ned siden mandag.. Men regner med det er tante rød si skyld! Det er i alle fall ikke opp!

StineH! Hvor er du blitt utav?

Takk takk:)

Zillah sa for siden:

Moogie, vekta mi er rar også. Eg har hatt enda villare variasjonar enn det du hadde der. Eg veit ikkje kva eg skal gjere, og kva eg skal tru på no snart. Eg overnatta hos foreldra mine i natt og smugveide meg i dag tidleg. 100 stoppa ho på da (ikkje digital, så berre heile kilo). Tenk om eg kunne ta det for god fisk, da. Men det kan eg ikkje, og mi sprøe vekt heime viser sikkert 105 i morgon tidleg, lol. Vel, vi får no sjå.

Moogie sa for siden:

he-he, nei, det med å veie meg på forskjellige vekter det har jeg gitt opp for lengst for da vet jo man ikke ka man får. Så jeg holdermeg til min "sprøe" vekta. Idag var den vanlige veiedagen min og vekta var ikke sååååå verst: 93,3 som betyr 0,5 ned siden sist. Jeg mistenker det ville ha blitt enda bedre resultat om jeg ventet et par timer etter jeg sto opp for jeg har opplevd det at det tar ca så pass før kroppen er i normalen etter natta. For på natten hovner jeg noe ennormt som oftest! Det eneste som hjelper er å sove leeeenge (rundt 7,5-8 timer) uforstyrret og ta det skikeklig med ro på morran: bruke lang tid på badet på stell og lese avisen før man spiser frokost og slikt. Også ta veiing. Men det hjelper jo ikke om man sitter oppe til kl. 2 på natten og må opp igjen i 7 tia med minsten som står opp da utansett ukedag.
Men ja-ja, nedgang er nedgang :) og jeg er nesten halvveis i denne juleutfordringen. Og selv om vekta går like langsomt med de siste 5,5 ukene så rekker jeg de 7 kg uansett :) Håper jeg :) Og gjerne et par-tre ekstra:D
Optimist? hvem? jeg? :cool:

Pruttilutt sa for siden:

Dere er så flinke, blir helt oppgitt jeg. :rolleyes:

I ren protest har jeg ikke veid meg, og har veiedag i morgen. Veide meg forrige mandag også, men var oppgang, så vet ikke om jeg bare skal gi blanke i veiedagen i morgen også. Altså, ikke-veiing. Virker som jeg står fast på 94 kg...
Har ei uke-utfordring til meg selv og jeg skal ha daglig rapportering her, tenkte jeg. Jeg skal ikke under noen omstendigheter ha sjokolade den neste uken. Også får vi se om jeg ikke kutter på fløtekaffen.
Jeg drikker sååå lite vann! Skjønner ikke at jeg ikke har fått nyresvikt, altså! skjennepreken

Moogie sa for siden:

Det ordner nok seg, Pruttilutt! det er ikke uvanlig med stille perioder. Jeg har hatt flere uker slik allerde og jeg har bare gått på ketolyse i knappe 3 mndr. Men det løsner seg og går ned etterhvert :) Har du prøvd å lage sjokolade konfekt selv? ha vanlig god kakaopulver, kakaosmør, litt søtning og cocosa? eller bare smelte 86% sjokolade som har bare 19 gr. karbo og cocosa? så bruker jeg å blande litt nøtter eller legge litt bær oppi. Så får man skikeklig god sjokolade samtidig får man i seg godt med cocosa - mer fet :) Litt godt må man jo ha iblant.

Pruttilutt sa for siden:

Sukk, så snill du er som beroliger meg :) Jeg har en oppskrift på feeeeit julekonfekt, så skal ta meg av den etter hvert ;)

JKBB sa for siden:

Er det noen Atkinsere her?
Jeg går på ketolyse nå, men tenker å prøve to uker med atkins induksjon nå. Vet det ikke er så veeeeldig stor forskjell, men induksjonsfasen er litt strengere mtp bl.a meieriprodukter og søtstoffer...

Er det noen som kan opplyse meg om de viktigste forsjellene? :) Har lest litt, men alltids greit å få svarene servert på fat også! :p
Jeg står sånn stille for tida, så noe må skje her snart.

Hvor kjøper dere cocosa å hva bruker dere den til!

Moogie sa for siden:

jeg har kjøpt den på lokal helsekosten. Svindyr var den også! 179 kr for et halvliter glass. Men har funnet ut av at iHerb på nett selger kokocolje (for det er jo det cocosa er) til 3 del av prisen inkl. frakt. Jeg bruker cocosa til å lage gode konfekt (noe godt må man jo ha) til å ha litt ekstra i maten også spiser jeg den bare som den er iblant for å få litt ekstra fet, for det er jeg dårlig på. Tar en t-skje i teen eller i kakao. Smaker godt i smoothie også. Masse gode stoffer i den!

Spich sa for siden:

Usj, opp 100 gram... :(
Satser på nedgang neste uke. Men det var litt kjipt...

JKBB sa for siden:

Hei igjen!

Lurer litt på en ting... Jeg har gått ned 19 kg, og har gjennom hele prosessen drukket cola zero og pepsi max...
Da tenker jeg at det ikke vil være noe problem for meg å fortsette med det...at det ikke er en partystopper for meg...MEN kan den bli det? Plutselig?? Står stille som sagt, så nå analseres det.. :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.